Autoinak.sk

Nový Mercedes-AMG GLC

Väčší výkon, viac výbavy, viac potešenia z jazdy: nový Mercedes-AMG GLC s množstvom inovácií nahrádza svojho veľmi úspešného predchodcu. Vysokovýkonné SUV je k dispozícii v rámci dvoch výkonových stupňov a vyhotovení: ako základný model GLC 43 4MATIC a ako prvé vysokovýkonné hybridné SUV GLC 63 S E PERFORMANCE

Model GLC 43 4MATIC je vybavený 2,0-litrovým štvorvalcovým motorom AMG s elektrickým turbodúchadlom, ktorý má výkon 310 kW (421 k) a vďaka remeňom poháňanému štartovaciemu generátoru (RSG) dokáže v dolnej oblasti rozsahu otáčok na krátky čas disponovať ďalším zvýšením výkonu o 10 kW (14 k). K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením.

Nový Mercedes-AMG GLC

Exkluzívne hybridné pohonné ústrojenstvo Mercedes-AMG v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE je po technickej stránke majstrovským dielom. Kombinuje 2,0-litrový turbomotor AMG s jednotkou elektrického pohonu (EDU) na zadnej náprave, čo umožňuje dosiahnuť strhujúci jazdný zážitok s vysokou účinnosťou. Nezávislé hybridné usporiadanie prináša nielen výrazne citeľný ťah, ale aj ešte vyváženejšie rozloženie hmotnosti, z čoho profitujú dynamika jazdy a ovládateľnosť vozidla. Okamžitá reakcia elektrického pohonu na zadnej náprave, rýchly nárast krútiaceho momentu, ako aj rýchle odovzdávanie výkonu sú veľmi výnimočné vlastnosti.

V závislosti od jazdného programu a jazdného stavu platí, že elektromotor dokáže podľa potreby zvýšiť výkon a krútiaci moment. Výsledkom je buď mimoriadne komfortný, alebo na výkon orientovaný pocit z jazdy. Vozidlo umožňuje aj čisto elektrické jazdenie. Elektrické hnacie ústrojenstvo aj vysokovýkonný akumulátor s napätím 400 V sú exkluzívnymi výsledkami vlastného vývoja značky AMG. Rovnako ako vo Formule 1™ platí, že akumulátor s inovatívnym priamym chladením článkov je cielene navrhnutý na rýchle odovzdávanie výkonu a rýchle ukladanie energie. Kombinovaný systémový výkon je 500 kW (680 k), kombinovaný systémový krútiaci moment má hodnotu 1 020 Nm.

Ďalším vrcholom je nový plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý prináša ešte väčšie potešenie z jazdy. V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré kombinuje agilnosť a stabilitu.

Nový Mercedes-AMG GLC

Prvky v exteriéri a interiéri charakteristické pre AMG, ktoré vozidlu dodávajú športovo ušľachtilý vzhľad

Dynamický a súčasne luxusný charakter nových variantov modelu Mercedes‑AMG GLC zvýrazňuje aj množstvo vonkajších a vnútorných prvkov špecifických pre AMG. V rámci dizajnu exteriéru patria k nim obloženie chladiča špecifické pre AMG s vertikálnymi výstuhami, ako aj samostatný spojler predného nárazníka s krídelkami a pochrómovaným ozdobným prvkom. Krídelká, veľké otvory na nasávanie vzduchu a prieduchy cielene usmerňujú prúdiaci vzduch, ktorý sa využíva pri rôznych funkciách. Dizajn dopĺňajú harmonicky integrované bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka so vzhľadom difúzora (GLC 43) alebo s dodatočnou doskou difúzora (GLC 63 S) a dve dvojité koncovky výfuku (s kruhovým prierezom pre GLC 43 a lichobežníkovým prierezom pre GLC 63 S).

O športový charakter interiéru sa postarajú sedadlá AMG so svojráznym vzhľadom a poťahmi z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna MICROCUT AMG. Na želanie je k dispozícii koža a koža napa s vyrazeným erbom AMG na predných opierkach hlavy. Na želanie sú k dispozícii aj sedadlá AMG Performance. Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG. Patria k nim samostatné zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie). Štýl Superšportový, ktorý je exkluzívny pre AMG, prináša možnosť zobrazenia rôzneho obsahu prostredníctvom vertikálnej štruktúry. Patrí sem aj ponuka nastavení, v ktorej sa zobrazujú aktuálne nastavenia podvozka alebo prevodovky. V štýle Superšportový si vodič môže dať zobraziť aj navigačnú mapu alebo údaje o spotrebe.

Nový Mercedes-AMG GLC

2,0-litrový štvorvalcový motor AMG s elektrickým turbodúchadlom

Srdcom nových modelov Mercedes-AMG GLC je 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG, ktorý spája inovatívne technológie a vysokú výkonnosť s príkladnou efektívnosťou. Hnací agregát zostáva verný tradícii typickej pre túto značku: nielenže bol kompletne vyvinutý v spoločnosti v Affalterbachu, ale tam bol aj zmontovaný na úrovni kvality remeselnej výroby podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“. Značka Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s najmodernejšími výrobnými metódami priemyslu 4.0 a s vysokou mierou digitalizácie.

Zrýchlenie modelu GLC 43 4MATIC z pokoja na 100 km/h trvá 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Hybridné vozidlo E PERFORMANCE so systémovým výkonom 500 kW (680 k) a systémovým krútiacim momentom 1 020 Nm Motor M139l v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE dosahuje výkon 350 kW (476 k) pri otáčkach 6 725/min. To znamená, že je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcom na svete. Maximálny krútiaci moment spaľovacieho motora 545 Nm sa dosahuje pri otáčkach 5 250 ‑ 5 500/min. 2,0-litrový motor vysokovýkonného hybridného vozidla je skombinovaný s permanentne budeným synchrónnym elektromotorom, s vysokovýkonným akumulátorom, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu, ako aj s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Systémový výkon 500 kW (680 k) a maximálny systémový krútiaci moment 1 020 Nm umožňujú pôsobivé hodnoty jazdného výkonu: zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 3,5 sekundy. Maximálna elektronicky obmedzená rýchlosť je 275 km/h.

Nový Mercedes-AMG GLC

Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s elektricky pripájanou dvojstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako hybrid P3. Ľahký vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou. Táto kompaktná konštrukcia prináša množstvo výhod.

Vysokovýkonný akumulátor v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE ponúka kapacitu 6,1 kWh, trvalý výkon 80 kW a na desať sekúnd aj špičkový výkon 150 kW. Na nabíjanie slúži rekuperácia alebo palubná nabíjačka s výkonom 3,7 kW, s ktorou možno vozidlo nabíjať striedavým prúdom z nabíjacej stanice, nabíjacej skrinky alebo domácej zásuvky. Akumulátor je navrhnutý na rýchle odovzdávanie a ukladanie výkonu, nie na maximálny dojazd. Elektrický dojazd 12 kilometrov napriek tomu umožňuje praktický akčný rádius, napríklad na nehlučnú plnoelektrickú jazdu vozidla z obytnej zóny až na okraj mesta alebo diaľnicu.

Nový Mercedes-AMG GLC

Prenos sily na obidvoch modeloch Mercedes-AMG GLC zabezpečuje prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = viacspojková prevodovka), v ktorej menič krútiaceho momentu nahrádza mokrá rozjazdová spojka. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia. Dôsledne vyladený softvér zaručuje extrémne krátke časy preradenia a v prípade potreby aj rýchle viacnásobné podradenie. Funkcia medziplynu v jazdných programoch Šport a Šport+ poskytuje navyše aj mimoriadne výrazný zážitok z radenia. Okrem toho je aplikovaná funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART, ktorá zaručuje optimálne zrýchlenie z pokoja. V jazdnom programe Komfort je automaticky aktivovaná funkcia ECO štart – stop, funkciu kĺzania možno aktivovať v programe Individuálny.

Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC v modeli GLC 43 sa vyznačuje stálym rozdeľovaním sily medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 31 : 69 percent. Toto rozloženie s dôrazom na zadnú nápravu zabezpečuje lepšiu jazdnú dynamiku a väčšie priečne zrýchlenie, ako aj lepšiu trakciu pri zrýchľovaní. Hnaciu silu v modeli GLC 63 S prenáša na cestu plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Krútiaci moment motora možno podľa potreby plynule regulovať od pomeru 50/50 medzi prednou a zadnou nápravou až po 100 % na zadnej náprave.

DYNAMIKA AMG je sériovo súčasťou výberu jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT

Jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT (päť pre GLC 43, osem pre GLC 63 S) umožňujú veľké rozpätie charakteristiky vozidla od komfortnej až po dynamickú. Jednotlivé jazdné programy ponúkajú individuálny jazdný zážitok, ktorý je precízne prispôsobený rôznym jazdným podmienkam. Obidva modely sú vybavené podvozkom AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružinami a adaptívnym nastaviteľným tlmením. Športovú dynamiku jazdy kombinuje s vysokým komfortom pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Základom sú predná náprava so špeciálne vyvinutými strmeňmi a nosnými kĺbmi pružinového ramena a zadná náprava, ktorá je rovnako vylepšená elastokinematickými prvkami dimenzovanými na jazdnú dynamiku. Adaptívne nastaviteľné tlmenie na tomto základe priebežne prispôsobuje charakter tlmenia na každom kolese v závislosti od momentálnej potreby – vždy pri zohľadnení predvoleného stupňa nastavenia podvozka, štýlu jazdenia a vlastností povrchu vozovky. Okrem zvýšenia komfortu pri odvaľovaní a komfortu jazdy to vedie aj k zvýšeniu bezpečnosti jazdy. Na výber sú tri rôzne charakteristiky tlmenia (Komfort, Šport a Šport+).

Nový Mercedes-AMG GLC

Verzia Edition 1 pri uvedení na trh

Model GLC 63 S E PERFORMANCE si jeden rok od jeho uvedenia na trh možno objednať v exkluzívnej verzii Edition 1 vo farbách exteriéru grafitová sivá magno alebo strieborná high‑tech magno. Fólie vo farbe drevené uhlie magno opticky predĺžia boky vozidla. 21-palcové kované disky AMG s dizajnom krížových lúčov sú nalakované matným čiernym lakom. S nimi pôsobivo kontrastujú do leskla osústružené ráfiky kolies. To platí aj pre žlto lakované brzdové strmene vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG.

Aerodynamický balík AMG umocňuje dynamický vizuálny dojem. Medzi aerodynamické prvky patrí väčší predný rozdeľovač prúdenia vo vysokolesklej čiernej farbe s krídelkami po stranách, odtrhová hrana AMG Performance vo farbe karosérie, ako aj ďalšie krídelká otvorov na odvod vzduchu v zadnom nárazníku vo vysokolesklej čiernej farbe. K dispozícii sú aj exteriérové balíky AMG Night a AMG Night II. Veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG zdôrazňuje špeciálny status edície.

Nový Mercedes-AMG GLC

Interiér sa vyznačuje kontrastom čiernej a žltej farby. Sedadlá AMG Performance sú obzvlášť elegantné vďaka čalúneniu v čiernej koži napa Exklusiv so žltým ozdobným prešívaním a logami Edition 1 na predných opierkach hlavy. Aj ony nadväzujú na športový vzhľad, rovnako ako bezpečnostné pásy v žltej farbe a exkluzívne ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien so žltou niťou. K týmto prvkom sa perfektne hodí volant AMG Performance potiahnutý kožou napa/mikrovláknom DINAMICA so žltým ozdobným švom a nástupné lišty AMG s nažlto osvetleným nápisom AMG. Poslednými prvkami sú exkluzívna plaketa edície v interiéri, ako aj špecifické podlahové rohože AMG so žltým ozdobným prešívaním a označením Edition 1.

Na ochranu cenného vozidla každý zákazník získa na mieru vyhotovenú interiérovú autoplachtu AMG s logom Edition 1. Svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevnej tkaniny zo syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.

Nový Mercedes-AMG GLC

Zdroj: Mercedes-Benz

Exit mobile version