SUV sú momentálne v kurze, čo vedia veľmi dobre aj v Stuttgarte. V minulých mesiacoch sme spoznali všetky nové modely odvodene od novej generácie kompaktnej triedy A. aktuálne posledným členom rodiny je nová generácia najmenšieho SUV s trojcípou hviezdou v znaku, ktorým je model GLA. V celkovom poradí ide už o ôsmy model kompaktných vozidiel značky Mercedes-Benz.
Nová GLA v sebe spája to najlepšie z dvoch objemovo najväčších segmentov, teda kompaktných vozidiel a SUV. V porovnaní s predchádzajúcim modelom sa jeho charakter výrazne zosilnil. Nové GLA s výškou 1 611 milimetrov presahuje svojho predchodcu o viac ako desať centimetrov. Poloha sedenia je typická pre vozidlo SUV. Aj priestor pre nohy v oblasti zadných sedadiel je podstatne väčší. Dizajnovými prvkami typickými pre terénne vozidlo sú rovná predná časť, krátke previsy vpredu a vzadu, ako aj obvodové a ochranné olemovanie. Modely 4MATIC sú sériovo vybavené terénnym technickým balíkom. Tento balík obsahuje dodatočný jazdný program, reguláciu rýchlosti zjazdu, animáciu pre jazdu v teréne na multimediálnom displeji a v kombinácii so svetlometmi MULTIBEAM LED aj špeciálnu funkciu terénneho osvetlenia.
Nová GLA vylepšuje bezpečnosť asistenčnými jazdnými systémami s kooperatívnou podporou vodiča. K rozšíreným funkciám balíka asistenčných jazdných systémov patrí napríklad funkcia odbočovania, funkcia vytvorenia záchrannej uličky, funkcia výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstraha pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov. GLA dokáže reagovať, keď vodič nereaguje. S výkonnými a efektívnymi štvorvalcovými motormi, najnovšími asistenčnými jazdnými systémami s kooperatívnou podporou vodiča, intuitívne ovládateľným infotainmentom MBUX či rozsiahlym riadením komfortu ENERGIZING disponuje nováčik všetkými silnými stránkami aktuálnej generácie vozidiel nižšej strednej triedy značky Mercedes-Benz.
Zaujímavosťou je, že GLA je ako prvý model vo svojej triede vybavený funkciou pre vjazd do umývacieho zariadenia, ktorá je známa z väčšieho súrodenca GLS. Jediným príkazom sa vonkajšie spätné zrkadlá sklopia a bočné okná a posuvná strecha sa zatvoria. Činnosť dažďového snímača sa zastaví, aby sa v umývacom zariadení nezapli stierače. Klimatizácia sa prepne na vnútornú cirkuláciu vzduchu a po niekoľkých sekundách sa pri príslušnej výbave s 360-stupňovou kamerou zobrazí predný pohľad, ktorý uľahčí vjazd do umývacieho zariadenia. Pri výjazde z umývacieho zariadenia sa tieto nastavenia automaticky vrátia do pôvodného nastavenia, len čo vozidlo prekročí rýchlosť 20 km/h.
Nová GLA využíva štvorvalcové benzínové a dieselové motory, ktoré boli kompletne modernizované pre nové kompaktné vozidlá. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sa vyznačujú výrazne vyšším špecifickým výkonom, lepšou efektivitou a nižšími emisiami. Model s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete tretej generácie je už v štádiu prípravy. Základom benzínovej palety je motor M 282 so zdvihovým objemom 1,33 litra v modeli GLA 200. Z dôvodu efektívnej prevádzky pri čiastočnom zaťažení disponuje tento motor funkciou odpájania valcov.
Na vrchole ponuky je model Mercedes AMG GLA 35 4MATIC s výkonom 225 kW (306 k). Turbomotor s objemom 2,0 litra presviedča spontánnou odozvou na pohyby plynového pedála, vysokou hnacou silou, ohromnou točivosťou a emocionálnym zvukom motora. Kľuková skriňa z vysokopevnej a ľahkej hliníkovej liatiny odlievanej pod tlakom znižuje hmotnosť vozidla na rozhodujúcom mieste z pohľadu dynamiky jazdy. Preplňovanie zabezpečuje dvojprúdové turbodúchadlo (twin-scroll). Kombinuje optimálnu odozvu pri nízkych otáčkach s vysokým zvýšením výkonu pri vyšších otáčkach.
Nová GLA príde na európsky trh na jar 2020. K obchodníkom v USA a Číne sa dostane na začiatku leta, príp. v lete 2020.
Zdroj: Mercedes-Benz