Úspešný a žiadaný elektromobil s logami značky Porsche stanovil nový rekord na kolo na Nürburgringu. Je to najlepší čas, aký elektromobil sériovej výroby kedy dosiahol na severnej slučke Nürburgringu: vodičovi a vývojárovi spoločnosti Porsche Larsovi Kernovi trvalo jedno kolo v Taycan Turbo S len 7 minút a 33 sekúnd.
Tento športový sedan bol vybavený novou výkonnostnou výbavou a dynamickým riadením podvozku Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a s výnimkou povinnej vnútornej výstuhy a pretekárskych sedadiel bol plne štandardným vozidlom z výroby. Mal rovnakú hmotnosť ako sériovo vyrábané auto. Nový rekordný čas na 20,8-kilometrovom okruhu v nemeckom regióne Eifel na mieste overil notár a stanica technickej kontroly TÜV Rheinland potvrdila, že cestné vozidlo, ktoré prekonalo všetky rekordy, bolo štandardným modelom z výroby.
Výkonnostná výbava obsahuje 21-palcové kolesá s dizajnom RS Spyder so športovými pneumatikami Pirelli P Zero Corsa schválenými na cesty, ktoré sú v súčasnosti dostupné k modelu Taycan. Zloženie pneumatík je podobné ako pri pretekárskych pneumatikách. Ďalším prvkom výkonnostnej výbavy je aktualizácia softvéru Porsche 4D Chassis Control, vďaka ktorej je riadenie podvozku zosúladené so športovými pneumatikami. Systém analyzuje a synchronizuje všetky podvozkové systémy vozidla Taycan v reálnom čase.
Výkonnostnú výbavu ponúka Porsche Tequipment. V súčasnosti je dostupná iba v Nemecku, a to len pre športový sedan Taycan Turbo S z modelového roku 2023. Výroba týchto vozidiel sa začala koncom júla 2022 a predpokladá sa, že výkonnostná výbava bude k dispozícii už koncom roka. Plánuje sa, že toto vybavenie sa doplní po počiatočnom dodaní v servisoch Porsche v Zuffenhausene. Cena zahŕňa prepravu do a zo závodu, ako aj schválenie a evidenciu Taycanu. Výkonnostnú výbavu možno získať za 13 377,32 EUR vrátane 19 % DHP. Nie je ňou dotknutá záruka výrobcu Taycanu.
Športové pneumatiky sú primárne určené na jazdu na pretekárskej dráhe. Kupujúci ich preto môžu kedykoľvek vymeniť za štandardné cestné pneumatiky. Netreba pritom obnovovať pôvodný podvozkový softvér. Kľúčom k úspechu modelu Turbo S bola jeho vysoká výkonnosť – až do 460 kW. Po aktivácii Launch Control môže auto dosiahnuť z nuly až 560 kW.
Zdroj: Porsche