Autoinak.sk

Nový Volkswagen Golf v predaji na Slovensku

Nový Volkswagen Golf v predaji na Slovensku

Ôsma generácia bestsellera dostala v rámci modernizácie modifikovanú prednú časť karosérie, infotainment novej generácie, novú osvetľovaciu techniku a zmenenú ponuku motorov. Najlacnejší Golf 1.5 TSI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má uvádzaciu cenu1 od 19 990 €, Golf Variant od 20 990 €. Okrem toho sú v ponuke aj akciové modely Golf Limited a R-line Limited.

Nový základ s 1.5 TSI . Nový Golf je od spustenia predaja k dispozícii v štyroch verziách vybavenia. Už základná výbava „Golf“ obsahuje bohatú výbavu ako sú napríklad LED predné a zadné svetlomety, Digital Cockpit, rádio Composition s 10,3“ displejom, automatickú klimatizáciu Air Care Climatronic, parkovacie senzory vpredu a vzadu, kožený multifunkčný volant a základné asistenčné systémy. nad ňou figuruje verzia „Life“. Nad ňou sú dve špičkové verzie – elegantná „Style“ a športovo ladená „R-Line“.

Akciové model Golf Limited. Importér pre slovenský trh pripravil akciové modely Limited a R-Line Limited, ktoré sú dostupné pre Hatchback aj pre Variant. Pri nich získa zákazník bohatú dodatočnú výbavu v hodnote až do vyše 3 100 € zadarmo. Okrem toho je aktuálne na všetky verzie, vrátane akciových modelov Limited, možné využiť akciový bonus 2 000 €.

Nová predná časť karosérie a dizajn svetiel. Nový Golf sa dá spredu rozoznať podľa modifikovanej prednej časti karosérie. Nový Golf má zásadne LED svetlomety a LED zadné svetlá, pričom vyhotovenie svetlometov sa líšia podľa verzie vybavenia. Ako príplatkové vybavenie (pri verzii „Style“ štandardne) sú k dispozícii svetlomety LED Performance v kombinácii s LED lištou na maske a osvetleným logom VW. Najvyšší voliteľný stupeň predstavujú adaptívne svetlomety „IQ.LIGHT – LED-Matrix“, zahŕňajúce nové, vysoko výkonné diaľkové svetlo s dosahom do 500 m. S nimi sa súčasne montujú aj nové zadné LED svetlá s 3D dizajnom a dynamickými smerovými svetlami.

Nový infotainment. Hlavnú zmenu v interiéri predstavuje úplne nová generácia systémov infotainmentu (MIB4) s rýchlejším procesorom a novým menu. Displej má v spodnej časti na vystúpenej lište osvetlené dotykové posúvače na reguláciu teploty automatickej klimatizácie a hlasitosti audia. Podľa verzie systému infotainmentu má displej formátu 16:9 uhlopriečku od 26,2 cm (10,3 palca) po 32,2 cm. Všetky verzie majú digitálny prístrojový panel. Za príplatok je k dispozícii nový head-up displej premietajúci údaje priamo na predné okno.

Postupne až 10 motorov. Pre modernizovaný modelový rad Golf je k dispozícii až 10 štvorvalcových agregátov pokrývajúcich výkonové spektrum od 85 do 245 kW (115 – 333 k). Základným benzínovým motorom je teraz štvorvalec 1.5 TSI s výkonom zníženým na 85 kW (115 k)2, nahrádzajúci trojvalec 1.0 TSI u predchodcu, spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tento motor je k dispozícii aj vo výkonovej verzii 110 kW (150 k). Úspornú benzínovú alternatívu predstavuje verzia mild hybrid 1.5 eTSI, ktorá je takisto na výber s výkonom 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k), v obidvoch prípadoch štandardne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Vo všetkých štyroch prípadoch je použitý benzínový motor najnovšej generácie 1.5 TSI evo2 s prepĺňaním turbodúchadlom s variabilnou geometriou VTG a systémom vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení ACTplus. Najúspornejšou pohonnou jednotkou je tradične turbodiesel 2.0 TDI, ktorý je na výber v dvoch modifikáciách – s výkonom 85 kW (115 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s výkonom 110 kW (150 k) a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Okrem toho sa už predáva aj Golf 1.5 TSI eHybrid s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a elektrickým dojazdom až 143 km. Od augusta sa budú dať objednať aj tri najsilnejšie športové modely, poháňané najnovším evolučným stupňom štvorvalca 2.0 TSI. Golf GTI s výkonom zvýšeným na 195 kW (265 k) a GTI Clubsport s výkonom 221 kW (300 k) majú pohon predných kolies, modernizovaný Golf R s výkonom 245 kW (333 k) je vybavený pohonom všetkých kolies 4MOTION s funkciou R-Performance Torque Vectoring.

Zdroj: Volkswagen

Exit mobile version