Veľké SUV značky Volkswagen s piatimi a na želanie siedmimi sedadlami je zaradené medzi Tiguan (stredná trieda) a Touareg (vyššia trieda). Jeho čistý a energický dizajn SUV pôsobí autenticky, poskytovaný komfort je najlepší v triede, priestorová ponuka je veľkorysá a kvalita suverénna. Päť pasažierov má pri ceste na dovolenku k dispozícii batožinový priestor so základným objemom 885 litrov. Na výber bude postupne sedem efektívnych pohonných jednotiek. Medzi nimi sú aj dva agregáty plug-in hybrid (eHybrid) novej generácie. Umožňujú elektrický dojazd vyše 100 km a celkový dojazd až do 850 km medzi dvoma tankovaniami. Okrem toho je Tayron s povolenou hmotnosťou prívesu do 2,5 tony elegantným ťažným vozidlom pre prívesy každého druhu. Tayron bol navrhnutý a vyvinutý vo Wolfsburg a tam sa bude aj vyrábať v materskom závode značky Volkswagen. Predpredaj bude na Slovensku spustený v priebehu novembra, predpokladaná základná cena má byť od 39 990 €.
Druhé najväčšie SUV značky Volkswagen SUV v Európe. Nový Tayron má dĺžku 4 770 mm a rázvor 2 791 mm. Tým je druhým najväčším SUV značky Volkswagen v Európe. Zaraďuje sa medzi Tiguan s dĺžkou 4 539 mm (rázvor: 2 677 mm) a Touareg s dĺžkou 4 902 mm (rázvor: 2 904 mm). Tayron má výšku 1 660 mm a šírku bez vonkajších spätných zrkadiel 1 852 mm.
Sebavedomý vonkajší dizajn. Nový Tayron má autentický dizajn SUV. Predná časť karosérie je zvlášť vysoká, čo dodáva vozidlu sebavedomý vzhľad. Pod modelovanou kapotou sú umiestnené nápadné zdvojené LED svetlomety s horizontálnymi dennými svetlami na hornom okraji, prechádzajúcimi do svietiacej lišty s osvetleným logom v strede. Dve špičkové verzie vybavenia majú svetlomety LED Plus, na želanie Volkswagen montuje adaptívne svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix odvodené od svetlometov modelu Touareg.
Rovnako ako v iných modelových radoch značky Volkswagen sa dizajn predného nárazníka líši podľa verzie vybavenia. Tayron Elegance má na veľkej, trojrozmerne tvarovanej mriežke chladiča chrómové prvky, športovo ladený Tayron R-Line má v nárazníku výraznú kosoštvorcovú mriežku vysoko lesklej čiernej farby. Všetky verzie majú zhodné zvislé otvory na vonkajších stranách nárazníka pre vzduchové zásterky, no v odlišnom farebnom vyhotovení.
Bočnú siluetu modelu Tayron determinuje dlhá línia strechy, pod ktorou prebieha od predných až po zadné stĺpiky karosérie dekoračná lišta, vizuálne predlžujúca strechu a znižujúca vozidlo, ktorá má vzadu profil pripomínajúci hokejku. Lišta má podľa verzie vybavenia chrómové alebo lesklé čierne vyhotovenie. Na bokoch karosérie sa striedajú konvexné a konkávne plochy, v kombinácii s presnými hranami vytvárajúce nápadné kontúry v siluete. Tieto kontúry spolu s tmavými plastovými obkladmi lemov blatníkov a modelovanými obkladmi spodnej časti dverí vo farbe karosérie dodávajú vozidlu robustný vzhľad. Vo veľkých blatníkoch je priestor pre kolesá do formátu 20 palcov.
Zadná časť karosérie nového modelu Tayron má typický dizajn SUV značky Volkswagen, no s individuálnym charakterom. Zadné okno zaberá takmer celú šírku karosérie, po bokoch ho lemujú chrómové zakončenia bočnej lišty rámu strechy, vytvárajúce zvislé lamely optimalizujúce prúdenie vzduchu na zadnej časti karosérie. Rovnakú funkciu má aj spojler na hrane strechy nad zadným oknom. Všetky verzie vybavenia majú navzájom prepojené zadné LED svetlá. V hornej časti pásu svetiel prebieha červená svietiaca lišta z LED pod ktorou je v strede červené svietiace logo VW. Dizajn zadného nárazníka sa líši podľa verzie vybavenia, spoločným prvkom je pás odrazového skla po celej šírke.
Mimoriadne priestranný a pohodlný interiér. Interiér nového modelu Tayron charakterizuje čistý a elegantný dizajn, materiály vysokej kvality, veľký priestor pre posádku a batožinu, ako aj digitalizovaný kokpit. Prístrojový panel má horizontálnu architektúru, ktorá sa tiahne po celej šírke. Pred vodičom je digitálny združený prístroj Digital Cockpit Pro s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca), v strede je dotykový displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 32 cm (12,9 palca), ktorý má rovnaký formát aj keď je vozidlo vybavené voliteľným navigačným systémom Discover. Špičkový systém infotainmentu Discover Pro Max, ktorý zahŕňa aj head-up displej vodiča, má väčší dotykový displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Na ovládanie klimatizácie slúžia osvetlené dotyková posúvače na spodnom ráme dotykového displeja a pás ovládacích ikon neustále zobrazený v spodnej časti obrazovky. Tayron má štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG, ktorá sa ovláda páčkou na pravej strane stĺpiku riadenia. V uvoľnenom priestore na stredovom tuneli je multifunkčný ovládač zážitku z jazdy (na voľbu jazdných profilov, vrátane špecifických profilov pri pohone 4MOTION, ovládanie hlasitosti audiosystému a aktiváciu predprogramovaných nastavení osvetlenia a hudby „Atmospheres“).
Pre vodiča a spolujazdca vpredu sú k dispozícii rozličné verzie sedadiel a poťahových materiálov od štandardných cez športovo-komfortné až po ergonomické ergoActive Plus. Sedadlá môžu byť potiahnuté látkou, mikrovláknom ArtVelours Eco alebo kožou Varenna. Trojmiestne sedadlo v druhom rade sa dá pozdĺžne posúvať, sklon sklopného operadla, deleného v pomere 1/3 ku 2/3 ,sa dá nastavovať. V širšej časti operadla je sklopná lakťová opierka. Ak je Tayron nakonfigurovaný ako sedemmiestny (nie je možné pri pohone plug-in hybrid), sedadlá v druhom rade sa dajú sklopiť dopredu pre pohodlnejšie nastupovanie do zadnej časti kabíny. Dve samostatné sedadlá v treťom rade, vhodné pre osoby menšej telesnej výšky, sa dajú v prípade potreby zaklopiť do podlahy.
Variabilný batožinový priestor má pri päťmiestnej verzii s motormi eTSI, TSI a TDI neobyčajne veľký základný objem 885 litrov. Pri sklopení zadného operadla a naložení po strop sa zväčší až na 2 090 litrov. Tayron eHybrid, ktorý je vždy päťmiestny má základný objem batožinového priestoru 405 litrov a maximálny 1915 litrov. Hodnoty sedemmiestnej verzie sú 345 litrov, resp. 850 litrov pri sklopených sedadlách v treťom rade a maximálne 1 905 litrov. V batožinovom priestore je štandardne zásuvka 12 V, na želanie môže byť vybavený aj zásuvkou 230 V.
Technické lahôdky – svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix a podvozok DCC Pro. Ponuka príplatkového vybavenia pre Tayron obsahuje rozličné inovatívne systémy ako nové adaptívne tlmiče pruženia DCC Pro s dvoma regulačnými ventilmi a svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix s interaktívnymi osvetľovacími funkciami. K dispozícii je aj veľké výklopné a posuvné panoramatické strešné okno, ozvučovací systém Harman/Kardon s celkovým výkonom 700 W a kožené sedadlá ergoActive Plus s elektrickým nastavovaním, masážnou funkciou a ventiláciou. Zákazníci si môžu objednať aj asistenčný systém Travel Assist, zabezpečujúci automatické vedenie vozidla v pozdĺžnom i priečnom smere v celom rozsahu rýchlosti a na vybraných trhoch aj nový hlasový asistent IDA s integráciou umelej inteligencie ChatGPT
Sedem efektívnych motorov – eHybrid, eTSI, TSI a TDI. Volkswagen bude ponúkať nový Tayron s dvoma agregátmi plug-in hybrid (eHybrid), s pohonom mild hybrid (eTSI), dvoma benzínovými motormi (TSI) a dvoma naftovými motormi (TDI). Všetky motory sú prepĺňané turbodúchadlom a majú priame vstrekovanie paliva. Výkonové spektrum siaha od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Dva motory TSI a najvýkonnejší motor TDI sa kombinujú so systémom pohonu všetkých kolies 4MOTION, všetky ostatné verzie majú poháňané predné kolesá. Všetky verzie majú štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG.
Štyri motorizácie pri spustení predpredaja. Pri spustení predpredaja budú k dispozícii štyri motory. Základnú motorizáciu predstavuje štvorvalec 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k) pre verziu vybavenia „Life“. Okrem toho budú na výber obidva agregáty eHybrid a motor 2.0 TDI s výkonom 142 kW (193 k). Ďalšie motory pribudnú v priebehu roka 2025.
Zdroj: Volkswagen