Autoinak.sk

Opel Corsa – Pokračovateľ tradície

Nemecká značka Opel prináša na konci roka na náš trh mimoriadne očakávanú a dôležitú novinku. Reč je o novej generácii kompaktného modelu Corsa, ktorý je v porovnaní so svojím predchodcom od základov úplne novým autom. V nemalej miere sa pod to samozrejme podpísal prechod vlastníckych práv jednej z najstarších nemeckých automobiliek zo strany amerického GM, pod francúzsky koncern PSA. Napriek tomu si aj nový model dokázal zachovať mnoho autentických a jedinečných riešení, typických pre túto značku. Aj v tomto prípade ostala prioritou nemecká funkčnosť a precíznosť, ktorá už od nepamäti zdobí automobily s bleskom v znaku. Významným historickým míľnikom novej generácie je aj debut čisto elektrickej verzie, ktorá príde do predaja v roku 2020. Pre prvé zoznámenie s novým modelom Corsa sme mali k dispozícii benzínový variant v podobe základnej atmosférickej motorizácie.

Nový Opel Corsa so zážihovým motorom 1,2 (75 koní), v kombinácii s 5-st. manuálnou prevodovkou, a v prostrednej výbave Elegance, nám na test zapožičala spoločnosť Autotip spol. s.r.o. Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Opel.

Rýchle fakty:

Opel Corsa 1,2

Model Corsa patrí už od svojho vzniku medzi najdôležitejšie a zároveň aj najžiadanejšie produkty automobilky Opel. Počas celej histórie tohto modelu sa z neho stihlo minúť už viac 13,7 milióna kusov! Opel Corsa začal svoju históriu písať už v roku 1982, kedy bola predstavená prvá generácia. Automobilka interne svoje modely označuje prostredníctvom písmeniek abecedy. Súčasný model nesie prívlastok F, čo znamená, že ide už o jeho šiestu generáciu. Nový model uzrel svetlo sveta doslova ešte len pred pár mesiacmi. Z historického hľadiska mu zároveň patrí hneď niekoľko významných míľnikov.

Vývoj nového modelu trval približne dva roky. To je v prípade automobilov extrémne krátky čas. Podpísala sa pod to predovšetkým v úvode spomínaná zmena vlastníka. Nové generácia vyvíjaná pôvodne ešte pod koncernom GM, dostala celkom logicky stopku a nahradil ju technický základ zo skupiny PSA. Reč je o novej podvozkovej platforme s označením CMP, určenej pre malé vozidlá s predným pohonom. Výhodou novej platformy je okrem výrazne tuhšej karosérie aj citeľné medzigeneračné odľahčenie. To sa podarilo dosiahnuť aj napriek celkovému nárastu rozmerov, premietnutého do veľkorysejšieho priestoru pre posádku.

Aktuálny Opel Corsa je už 6-stou generáciou

Nová Corsa váži v základnej verzii približne len 1 tonu, čo je cca o 100 kg menej ako vážil predchodca! Aktuálna generácia bude pritom k dispozícii len výhradne s praktickejšou 5-dverovou karosériou. S novým technickým základom súvisí aj ďalšia doslova revolučná zmena. Aktuálny model počíta okrem klasických spaľovacích motorov aj so zástavbou čisto elektrickej verzie. Už predstavený elektromobil ponesie označenie Opel Corsa-E a na slovenskom trhu sa objaví v prvej polovici roka 2020.

Paleta klasických pohonných jednotiek pozostáva zo zážihových ale aj vznetových verzií. Benzínovým základom je atmosférický 3-valec 1,2 s výkonom 75 koní, kombinovaný výhradne s 5 st. manuálnou prevodovkou. Motor rovnakého objemu obohatený o turbodúchadlo pracuje pod kapotou výkonnejších verzií. Verzia 1,2 Turbo môže disponovať výkonom 100 alebo až 130 koní. Slabší z dvojice sa kombinuje buď so 6-st. manuálom alebo 8-st. automatom. Pre najsilnejší motor v ponuke je k dispozícii výhradne 8-st. automat. Pre priaznivcov nafty má Opel v ponuke úsporný 4-valec 1,5 CDTI s výkonom 102 koní, skombinovaný so 6-st. manuálnou prevodovkou. Pre zaujímavosť doplňme, že elektrická verzia Opel Corsa-E bude v ponuke s výkonom až 136 koní.

Opel už na prvý pohľad? Aj taká ne nová generácia modelu Corsa

Opel už na prvý pohľad

Klobúk dole pred Nemcami za to ako sa dokázali pohrať s krivkami a líniami testovaného modelu. Aj napriek použitiu spoločného technického základu koncernu PSA sa novinke vzhľadovo podarilo “zachovať si vlastnú tvár”. Inými slovami platí, že aj nová Corsa ponúka evolučný dizajn, tak typický pre automobilku s bleskom v znaku. Jedným dychom treba zároveň dodať, že novinka opticky pôsobí aj mimoriadne dospelo.

Predné partie ju vizuálne “tlačia” smerom k zemi, čo pôsobí mimoriadne dynamicky. Športový predný nárazník pritom dostala už aj testovaná verzia Elegance. Úzka maska chladiča s neodmysliteľným „bleskom“ uprostred vizuálne odkazuje na ostatné súčasné modely Opel. Centrálna lamela, v kombinácii s grafikou denného LED svietenia aj v tomto prípade vytvára siluetu krídel. Mimochodom testovaný kúsok vo výbave Elegance disponoval svetlami s tzv. LED ECO technológiou. Už tento variant disponuje nielen slušným svetelným účinkom ale aj funkciou automatického prepínania diaľkových svetiel. V opcii je zároveň k dispozícii aj na danú triedu unikátna nadstavba v podobe LED Matrix svetlometov (Intelli Lux Matrix), ktoré sme už mnohokrát ocenili a pochválili aj pri iných modeloch značky Opel.

Nová Corsa dostala športový a atletický dizajn

Dynamický look nechýba ani na bočnej siluete. Spomínaným partiám dominujú viaceré výrazne prelisy. Zadný stĺpik svojim tvarom opäť jednoznačne zapadá do rodiny Opel. Eleganciu v našom prípade ešte znásobilo efektné dvojfarebné lakovanie s príplatkovou strechou v čiernej farbe. Určitou zaujímavosťou je proporčne pomerne veľké viečko palivovej nádrže. Elektrické verzie budú mať totiž na rovnakom mieste ukrytý nabíjací konektor.

Optické dizajnové svaly neobišli ani zadné partie. Vyslovene masívny zadný nárazník sa plynule stráca až v línii koncových svetiel. Sympatické je, že Corsa sa ani v dnešnej dobe „nehanbí“ za spaľovací motor. Koncovka výfuku totiž nie je nijako maskovaná ani v prípade testovanej základnej motorizácie. Športový nádych nakoniec pripomína ešte aj decentný strešný spojler. K dizajnu nového modelu Opel Corsa sa vyslovene hodí niektorý z výrazných farebných odtieňov. V našom prípade sa pozeráte ma červenú metalízu s prívlastkom Hot.

Pohľad za zadné partie so masívnym nárazníkom

Konzervatívny ale zároveň kvalitný interiér

Typický Opel „duch“ ostal zachovaný aj v interiéri nového modelu Corsa. Pracovisko vodiča pôsobí už na prvý pohľad prehľadne a v dobrom slova zmysle jednoducho. Opel sa ani v prípade svojej kľúčovej novinky nepúšťal do žiadnych zbytočne odvážnych experimentov. V tomto prípade opäť zvíťazila tradičná nemecká racionálnosť v podobe orientácie smerom na maximálnu funkčnosť, čo v praxi ocenia nielen konzervatívne orientovaní vodiči.

Skladba použitých materiálov ako aj ich dielenské opracovanie pôsobí v rámci našej triedy vozidiel kvalitne a hodnotne. Palec hore si z nášho pohľadu zaslúži klasický prístrojový panel, s prehľadnými analógovými budíkmi. Opäť ide o typické riešenie pre túto značku. Aktuálneho vlastníka automobilky Opel pripomína v tomto smere len pozmenená logika vyobrazovaných údajov v rámci modulu palubného počítača. K samotnej funkčnej stránke ale ani v tomto prípade nemáme žiadne pripomienky. Pre úplnosť dodajme, že už ani Opel neignoruje aktuálne módne trendy. V opcii je totiž aj pre model Corsa k dispozícii už aj plne digitálna verzia prístrojového panela.

Palubná doska modelu Opel Corsa s centrálnou časťou orientovanou smerom na vodiča

Centrálna časť palubnej dosky je efektne natočená smerom mierne na vodiča. Dominantou tohto priestoru je tradične centrálna obrazovka multimediálneho rozhrania. Dotykový displej v jeho základnom prevedení disponoval pri testovanom kúsku priemerom 7 palcov. Dôležite je, že vodiča počas jazdy príliš nezamestnáva a nerozptyľuje v podobe množstva variácií jeho rôznorodých funkcií. Samotné menu možno naopak považovať za príjemne prehľadné a jednoduché. Grafika ako aj logika ovládania jednotlivých funkcií pochádza z „regála“ koncernu PSA. K samotnej funkčnej stránke nemáme opäť žiadne výhrady. Rýchlosť s akou systém reaguje na dotyk je adekvátna. Absentujúcu navigáciu v prípade testovaného kúsku supluje dostupná konektivita s rozhraním Apple CarPlay alebo Android Auto.

Veľkú pochvalu si zaslúži samostatný modul klimatizácie s intuitívnymi a prehľadnými hardwarovými ovládačmi. V tomto smere by si po funkčnej stránke mohli brať mnohí výrobcovia od značky Opel dokonca príklad. Celkovo výbornej ergonómii napomáha aj dostatok logicky rozmiestnených odkladacích priečinkov. Spomínaná automobilová dospelosť sa premietla aj do posedu za volantom. V novom modeli Opel Corsa sa v rámci širokej škály výškového nastavenia sedadla vodiča môže sedieť až prekvapivo nízko, teda doslova športovo.

Prístrojový panel s klasickými budíkmi má určite stále svoje neopakovateľné čaro

Športový nádych dotvára aj precízne tvarovaný troj-ramenný multifunkčný volant s príjemnou hrúbkou venca. Urastenejší z nás v tomto prípade pravdepodobne ocenia, aj vzhľadom na príslušnosť k segmentu, až prekvapivú vnútornú šírku. Veľkoryso nadimenzované predné sedadlá s pohodlným látkovým čalúnením disponujú dostatočne veľkým sedákom ako aj operadlom. Solídny výhľad z kabíny príliš nekomplikujú ani predné stĺpiky s adekvátnou hrúbkou.

Priestorové pomery v druhom rade opticky čiastočne skresľujú relatívne malé zadné dvere. Tie sú v porovnaní s tými prednými už výrazne kratšie. Aj napriek menšiemu vstupnému otvoru možno považovať priestor v druhom rade, vzhľadom na príslušnosť k segmentu B, ako adekvátny. Pomerne pohodlne sa tu za seba dokážu usadiť osoby s výškou do 180 cm. Pri vyšších z nás už treba počítať z priestorovým deficitom predovšetkým v oblasti pre nohy a kolená.

Priestorové pomery v druhom rade sú vzhľadom na segment adekvátne

Batožinový priestor disponuje v základnom usporiadaní kapacitou na úrovni 309 litrov. Pri medzigeneračnom porovnaní predstavuje tento udaj nárast o 24 litrov. Praktickú stránku spojenú s každodenným využívaním zlepšuje určite pravidelný tvar s prakticky kolmými bočnými stenami. Nevýhodou je naopak tradične vyššia nakladacia hrana, prameniaca práve z masívneho zadného nárazníka. V priestore pod podlahou ostal dostatok priestoru pre umiestnenie nielen dojazdovej ale aj plnohodnotnej rezervnej pneumatiky. Nemeckú precíznosť je cítiť aj pri pedantnom obložení stien batožinového priestoru, kde Opel rozhodne nešetril. Maximálna prepravná kapacita pri sklopení delených zadných operadiel dosahuje až 1015 litrov. V tomto prípade treba zároveň počítať s prítomnosťou nepraktického „schodíka.“

Testovaný Opel Corsa vo verzii Elegance ponúka zo zaujímavých výbavových prvkov napríklad: dažďový senzor, automatické svetlá s funkciou prepínania diaľkového režimu a spomínanou ECO LED technológiou, elektrické ovládanie všetkých štyroch okien, kožený volant, lakťovú opierku či šesť reproduktorov. Už v základe je pritom k dispozícii balík jazdných asistentov, manuálna klimatizácia, tempomat a mnoho iného. Vo výbave testovaného kúsku nám vzhľadom na tesné manévrovanie v mestskej premávke najviac chýbala cúvacia kamera, resp. parkovacie senzory. Oba spomínané prvky sú v cenníku tak trochu prekvapujúco k dispozícii ako príplatkové položky s doplatkom 400, resp. 300 eur.

Batožinový priestor so základnou kapacitou 309 litrov

Jazda v znamení ľahkosti s prekvapením pod prednou kapotou

V rámci novinárskych testov sa nám v drvivej väčšine prípadov dostávajú do rúk automaticky spravidla tie výkonnejšie motorizácie. V prípade nového modelu Opel Corsa ale nastala opačná situácia a na prvý test sme mali k dispozícii netradične základnú pohonnú jednotku. Už pri preberaní testovaného kúsku preto logicky smerovala najväčšia zvedavosť smerom k atmosférickému 3-valcovému motoru 1,2. Ešte pred tým ako sa si zhodnotíme testovanú pohonnú jednotku, sa pristavme pri podvozku. Aj napriek zhodnému technickému základu v podobe platformy z koncernu PSA, si finálne naladenie podvozka prispôsobila samotná značka Opel. V tomto prípade je aj preto k dispozícii ideálny kompromis medzi športovým vyladením a schopnosťou filtrovania aj väčších nerovností.

Za hlavnú prednosť nového modelu Opel Corsa možno označiť pocitovú ľahkosť. Hmotnosť na úrovni približne jednej tony má na malý hatchback pozitívne účinky prakticky na akomkoľvek povrchu. Novinka v meste vyslovene neznervóznie ani pri prejazde cez sériu nerovností vo vyššom tempe. Na okresných cestách plných zákrut dokáže zároveň ten istý model privodiť vodičovi aj úsmev na tvári. Corsa zakaždým veľmi pohotovo reaguje na povely smerom od volantu. Posilňovač riadenia obdobne ako aj pri väčšine moderných áut neposkytuje príliš veľa spätnej väzby. Riadenie je ale zároveň príjemne strmé. Vzhľadom na spomínanú nízku hmotnosť, v pohode postačujú testovanému kúsku na zadnej náprave „len“ brzdy s bubnovou konštrukciou. Aj vzhľadom na tento fakt milo prekvapuje možnosť citlivého dávkovania brzdného účinku.

Už základný atmosférický motor 1,2 s výkonom 75 koní novému modelu Opel Corsa vyslovene sedí

Základný a odolný atmosférický 3-valec z užívateľského hľadiska už na začiatku prekvapí svojou kultivovanosťou. V tomto smere sa konštruktérom pomerne dobre podarí zamaskovať jeho konštrukciu s nepárnym počtom valcov. Smerom od motora je priestor pre posádku zároveň adekvátne odhlučnený. Počas zimného obdobia sa do interiéru podstatne viac prenáša napríklad zvuk od kolies odskakujúcich kamienkov, ako smerom od motora.

Výrobcom deklarovaný výkon 75 koní, neznie na papieri nijako zvlášť oslnivo. Prax je už ale o inom. Aj základná motorizácia dokáže udeliť novému a ľahkému modelu Opel Corsa až prekvapivo dobrú jazdnú dynamiku! Motor má v bežnom režime dostatok sily a krútiaceho momentu už v okolí 2000 otáčok za minútu. Častejšia práca s manuálnou prevodovkou je potrebná len pri obsadenom vozidle alebo v kopcovitom teréne. Tradičnou výhodou „atmosféry“ je energický prejav, ktorý narastá spolu s otáčkami. V hornej tretine otáčkomera má testovaná motorizácia zároveň príjemne „drsný“ až športový zvukový prejav.

Manuálna prevodovka s 5-stupňami teší svojou presnosťou

Testovaný motor je k dispozícii výhradne s 5-st manuálnou prevodovkou. Jednotlivé prevody sú aj napriek dlhším dráham v kulise až prekvapivo presné. Počas testu sa mi aj preto nestalo ani raz, že by som omylom zaradil iný prevod, ako som plánoval. Rozumné odstupňovanie prevodov je ideálne nielen do mesta ale aj na “okresky.” Pri diaľničnom tempe motor na najvyššom stupni točí približne 3650 otáčok za minútu. Pri častom využívaní v spomenutom prostredí stoji už za zváženie investícia do výkonnejšej pohonnej jednotky, kde už je pri manuálnom radení k dispozícii aj šiesty prevod.

Okrem až nečakane energického prejavu testovaná motorizácia potešila aj spotrebou paliva. Celkový priemer sa v rámci testu ustálil na hodnote 5,2 litra na každých 100 km. Pri pokojnej a rozvážnej jazde sa zároveň nie je problém priblížiť ani k hodnotám, ktoré udáva výrobca. Naopak, ak si chcete dopriať väčšiu radosť z vyšších otáčok spojenú s odpovedajúcou jazdnou dynamikou, je treba počítať s približne o liter vyššou spotrebou paliva ako bol testovací priemer.

Nový Opel Corsa prináša do segmentu B čerstvý vietor

A náš celkový dojem ?

Nový Opel Corsa prináša do segmentu malých hatchbackov nový vietor. Medzigeneračne zaznamenal jeden z najžiadanejších modelov nemeckej automobilky obrovský progres prakticky vo všetkých smeroch. To platí pre dizajn, interiér ale aj jazdné vlastnosti. Mimoriadne sympatické je, že aj napriek technickému základu od koncernu PSA si novinka stále zachovala charizmu značky Opel. V našom teste pozitívne prekvapila aj základná motorizácia, ktorú na bežne používanie neváhame odporúčať! Kvality testovaného modelu si medzičasom všimla aj porota prestížnej ankety Auto Best, kde sa nový Opel Corsa teší z prvenstva pre ročník 2020.

Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Opel Corsa 1,2 Elegance

Dĺžka: 4 060 mm
Šírka: 1 960 mm
Výška: 1 433 mm
Rázvor: 2 538 mm
Objem kufra: 309 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 55/75
Krútiaci moment Nm: 118
Pohotovostná hmotnosť: 1055 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 174
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 13,2 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 4,1 – 4,2 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,2 / 100 km
Pneumatiky: Nokian WR D3

Verzia/uvádzacia cena
Opel Corsa 1,2 Elegance (testovaný model) od 13 490 €
Opel Corsa 1,2 Corsa od 9 990 €

Konfigurátor Opel Corsa

Kontakt, testovacia jazda

Recenzia

Opel Corsa 1,2 Elegance

92% Skóre

Dĺžka: 4 060 mm Šírka: 1 960 mm Výška: 1 433 mm Rázvor: 2 538 mm Objem kufra: 309 litrov Motor: zážihový (benzín) Pohon: predný Počet valcov: 3 Výkon kW/koní: 55/75 Krútiaci moment Nm: 118 Pohotovostná hmotnosť: 1055 kg Maximálna rýchlosť km/h: 174 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 13,2 s Prevodovka: manuálna Počet stupňov: 5 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 4,1 – 4,2 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,2 / 100 km Pneumatiky: Nokian WR D3

Výhody

  • Dizajn + typické prvky značky Opel
  • Pohodlné predné sedadlá
  • Jazdné vlastnosti + základná motorizácia

Nevýhody

  • Prístup do druhého radu
  • Parkovacie senzory a kamera len za príplatok
  • Chýbajúci 6-prevodový stupeň pri jazde na diaľnici

Recenzia

  • Dizajn 90%
  • interiér 90%
  • Praktická stránka 90%
  • Jazdné vlastnosti 100%
  • Motor 90%
  • Cena 90%

Opel Corsa 1,2 Elegance DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

9990€
Exit mobile version