Automobilka Opel sa v minulom roku stala súčasťou koncernu PSA. Prakticky všetky odvtedy predstavené modely, tak už logicky vznikali v spoločnom vývoji koncernu PSA so značkou Opel. V modelovom portfóliu tejto tradičnej nenemeckej ale ešte zostava aj niekoľko modelov ktoré vznikli ešte v období keď bola značka súčasťou koncernu General Motors.
Jedným z kategórie spomenutých modelov je ak aktuálna generácie kompaktného modelu Opel Astra, ktorá získala aj prestížne ocenenie COTY, teda európske auto roka 2016.
Aktuálne podstúpil tento kompaktný model modernizáciu. Inovácie sa dotýkajú predovšetkým technickej stránky. Vďaka špičkovej aerodynamike aj vysoko efektívnym novým motorom a prevodovkám je modernizovaný Opel Astra citeľne ekologickejší. V porovnaní s predchádzajúcim modelom boli emisie CO2 znížené až o 19 percent, čím sa Astra zaraďuje na špičku kompaktnej triedy.
Modernizácia palety motorov spočíva v nasadení nových vysoko efektívnych a ľahkých benzínových a naftových motorov. Agregáty s objemom od 1,2 do 1,5 litra pokrývajú výkonové pásmo od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k). Vynovená paleta motorov je k dispozícii pre päťdverový hatchbacku Astra ako aj praktické kombi Astra Sports Tourer.Z konštrukčných zaujímavosti vypichnime protibežný vyvažovací hriadeľ v bloku benzínových trojvalcov, ktorý v praxi citeľne znižuje vibrácie. Už základný benzínový motor má štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Na želanie Opel montuje pri najvýkonnejšom naftovom motore novú 9-stupňovú automatickú prevodovku.
K zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 prispela aj starostlivá detailná optimalizácia v aerodynamickom tuneli. Výsledkom je, že nová Astra je jedným z najaerodynamickejších kompaktných automobilov na trhu. S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí Astra Sports Tourer k automobilom kombi s najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete a päťdverový hatchback je lídrom svojej triedy s koeficientom 0,26.
Tieto vynikajúce hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť viacerými opatreniami, vrátane spodného krytu motorového priestoru, ramien zadnej nápravy s profilom deflektorov a klapiek v maske chladiča. Horná a dolná časť masky chladiča sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby chladiaceho vzduchu, čím prispievajú k zlepšeniu obtekania karosérie. Konštruktéri v rámci modernizácie ďalej zdokonalili aj dynamický podvozok modelového radu Astra. Nové tlmiče pruženia zvyšujú komfort. Voliteľný športový podvozok má tvrdšie vyladené tlmiče, bezprostrednejšie riadenie a Wattov priamovod na zadnej náprave.
Z ďalších zaujímavostí vypichnime novú prednú aj cúvaciu kameru, digitálny rýchlomer alebo infotainment novej generácie. Nová Astra môže mať aj systém núdzového volania E-Call, na želanie je k dispozícii bezdrôtová nabíjačka smartfónu v stredovej konzole a špičkový audiosystém Bose.
Nový Opel Astra si je možné objednať už aj na Slovensku.
Zdroj: Opel