Oslavovať storočnicu značky Citroën, to je oslava 100 rokov značky inšpirovanej ľuďmi a mysliacej na ľudí a na to, ako žijú. Znamená to pozrieť sa na 100 rokov značky, ktorá po celom svete inšpirovala celé generácie a pripravila si pre nich viacero zaujímavých podujatí, ktoré spoja všetky doterajšie aktivity:
▪ RETROMOBILE 2019 (od 6. do 10. februára, Paríž, Expo Porte de Versailles)
Pre toto jedinečné stretnutie milovníkov automobilovej histórie si značka Citroën k svojej storočnici pripravila špeciálnu expozíciu. Na ploche 1 200 m2 sa predstaví až 30 ikonických modelov rozdelených do 3 kategórií:
✓ 10 sériových vozidiel: Type A 10 HP, C3 5 HP, Traction Avant, Type H, 2 CV, DS 21 Pallas, Méhari, CX 25 Prestige, C6, nové SUV C5 Aircross
✓ 10 štúdií: C10, GS Camargue, Karin, Activa 1, Xanae, Osmose, C-Métisse, GTbyCitroën, Tubik, CXPERIENCE
✓ 10 pretekárskych vozidiel: Scarabée d’Or, Petite Rosalie, DS 21 z Rely Maroko 1969, SM z Rely Maroko 1971, 2 CV Raid Afrique, ZX Rallye Raid, Xsara Kit Car, C4 WRC, C-Elysée WTCC, C3 WRC
Pri príležitosti storočnice vznikne aj špeciálny zberateľský katalóg, ktorý priblíži históriu týchto 30 modelov.
▪ STREET BURST DAY (od 13. do 16. júna, Paríž):
Prvé vozidlo, ktoré vyrobila značka Citroën vo svojej histórii (la Type A), sa predstavilo v Paríži v júni roku 1919. Pri tejto príležitosti značka pripraví v hlavnom meste výnimočné narodeninové podujatie: Street Burst Day. Zvuková podoba so slovom Birthday znamená, že značka prvý raz pripraví podujatie, keď počas noci zaplní ulicu 100 vozidlami, ktoré predstavia 100 rokov značky: vozidlá od zberateľov, nadšencov značky ale aj štúdie. Zámerom je pripraviť prekvapenie všetkým okoloidúcim, ktorí si počas celého víkendu užijú výnimočnú expozíciu prístupnú pre všetkých. Kto nemôže prísť osobne, pozrie si živé vysielanie na sociálnych sieťach.
▪ FESTIVAL GOODWOOD (od 4. do 7. júla, vo Veľkej Británii)
Stretnutie milovníkov automobilov z celého sveta. Goodwood Festival of Speed sa už od roku 1993 ako neopakovateľná automobilová Garden Party. Podujatie sa už tradične koná na pozemkoch vojvodu z Richmondu v anglickom grófstve Sussex, kde sa stretávajú športové automobily a motocykle zo všetkých dôb. Pri príležitosti storočnice sa značka Citroën spája s podujatím a predstaví historické modely, najnovšie štúdie a taktiež privezie automobily, ktoré v rôznych obdobiach súťažili v seriáli WRC.
▪ RASSEMBLEMENT DU SIÈCLE (od 19. do 21. júla, Ferté-Vidame – Eure-et-Loir):
Výnimočnou korunou podujatí k storočnici značky bude podujatie pripravené z iniciatívy zberateľov značky (Amicale Citroën & DS France) v spolupráci s l’Aventure Peugeot Citroën DS. Rassemblement du Siècle (Zhromaždenie k storočnici) sa bude konať na mýtickom testovacom mieste vo Ferté-Vidame (bývalé utajené testovacie miesto značky, kde vznikal najmä model 2CV). Medzinárodné stretnutie zberateľov sa môže zapísať do histórie, pretože sa tam chystá viac ako 11 000 zberateľov, vystaví sa viac ako 5 000 vozidiel a na podujatie počas troch dní príde približne 50 000 návštevníkov. V rámci aktívnej podpory podujatia dodá značka rôzne vybavenie a pripraví špeciálnu expozíciu.
▪ DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION (od septembra, na sociálnych sieťach):
Keďže storočná história značky by sa nenapísala bez trvalej podpory jej najvernejších majiteľov, Citroën im vzdá poctu originálnym digitálnym projektom: De Génération en Génération (Z generácie na generáciu). Princíp? Rodiny, podniky alebo koncesionári z celého sveta verní celé generácie značke Citroën, prinesú na videu svedectvo o svojom výnimočnom spojení so značkou. Videá zverejnené na sociálnych sieťach prinesú zo všetkých kútov sveta svedectvo o vášni spojenej so značkou Citroën.
100 ROKOV VIZIONÁRSKEJ ZNAČKY
Pri príležitosti stých narodenín sa postupne predstavia aj dve výnimočné štúdie:
▪ ŠTÚDIA #1 Predstaví sa vo februári a ukáže sa vo svetovej premiére na autosalóne v Ženeve (marec). Prvá štúdia prinesie pohľad značky Citroën na budúcnosť mobility v mestách.
▪ ŠTÚDIA #2 Predstaví sa v máji a premiéru zažije na výstave Vivatech v Paríži. Druhá štúdia bude zosobnením pohľadu značky Citroën na maximálny komfort.
100 ROKOV IKONICKEJ ZNAČKY
Oslava storočnice značky Citroën znamená aj osláviť aj viac ako iba značku. Vzdáva sa hold populárnej ikone, symbolu odvahy, kreativity, celosvetovo preslávenému francúzskemu spôsobu umenia žiť. A to prostredníctvom mýtických vozidiel, výnimočnej komunikácie a športových úspechov. To všetko sú prvky, ktoré počas 100 rokov utvárali výnimočnú identitu značky Citroën, a ktoré sa objavia aj pri príležitosti osláv jej storočnice:
▪ NOVÁ TELEVÍZNA REKLAMA (v TV od 30. decembra 2018) Po prvej epizóde z marca 2018, prichádza pri príležitosti storočnice nová verzia kampane. Stopár v nej cestuje vo vozidlách z viacerých období a pribudli aj štyri úplne nové scény. Nachádzajú sa v nich aj osobnosti nerozlučiteľne späté s históriou značky: reklamný mág Jacques Séguéla v modeli DS a Sébastien Loeb na palube modelu Xsara WRC. Dlhá verzia reklamného klipu sa nachádza na: https://youtu.be/PSfN7d6eI3k
▪ EDÍCIA MODELOV SO ZNAKOM ORIGINS (od januára) Edícia modelov Origins predstavuje komplexnú sériu vyvinutú špeciálne pri príležitosti storočnice. Obsahuje modely Citroën C1, C3, kompaktné SUV C3 Aircross, nový model C4 Cactus, modely C4/Grand C4 SpaceTourer a C-Elysée. Edícia Origins sa vyznačuje špeciálnymi farbami a materiálmi s bronzovými akcentmi, ktoré sa odrážajú v znaku Origins since 1919 umiestnenom na karosérii. Všetky modely okrem C1 a C3 Aircross sa už vo Francúzsku dajú objednávať. Tie prídu na trh až v druhom štvrťroku.
▪ VIRTUÁLNE MÚZEUM CITROËN ORIGINS VO FARBÁCH STOROČNICE (od januára) Stránka Citroën Origins (www.citroenorigins.com) sa spustila v roku 2016 a pravidelne sa rozširuje. Momentálne funguje v 40 krajinách a v 23 jazykoch. Do virtuálneho múzea značky pribudne v roku 2019 ďalších 5 nových modelov, ktoré budú dostupné v 3D a so zvukmi. Kolekcia sa tak rozšíri na 79 vozidiel. Od januára má farby storočnice a prinesie aj informácie o programe osláv. Uverejnia sa tam aj výnimočné dočasné výstavy ako aj fotografie a videá z hlavných podujatí osláv storočnice.
▪ NOVÉ PRODUKTY A HRAČKY CITROËN ZAMERANÉ NA STOROČNICU (od januára) Mama, tata, Citroën: to sú 3 prvé slová, ktoré si André Citroën predstavoval, že povedia deti, keď v 20. rokoch spúšťal ponuku hračiek pre deti Citroën. Vtedy nevídaná aktivita mala jasný zámer: aby značka rezonovala v ušiach už od najútlejšieho veku. Automobilka tak v rámci storočnice predstaví nový rad hračiek v grafike značky Citroën z 20. rokov: keramické hrnčeky, kartové a pamäťové hry či slávnu hru MONOPOLY zameranú na značku Citroën! Značka predstaví aj miniatúry doteraz nevydaných historických modelov či viaceré kolekcie s výberom modelov z minulosti aj súčasnosti.
▪ PREDAJNÁ SIEŤ VO FARBÁCH STOROČNICE (od januára) Predajná sieť značky Citroën sa po celom svete oblečie do farieb storočnice, ktoré sa budú nachádzať v exteriéri aj interiéri showroomov. Označenia, vlajky, totemy, všetko dostane logo Citroën Origins since 1919 v jeho bronzovom ráme. V rovnakom duchu vznikla aj originálna 3D socha 100 ANS. Nové prostredie dokonale doplnia špeciálne modely Origins.
▪ CITROËN RACING OSLAVUJE 100 ROKOV ŠPORTOVÝCH DOBRODRUŽSTIEV (od januára) Od prvej cesty cez Saharu, ktorú zorganizoval André Citroën, až po svetový šampionát WRC. Citroën bola vždy značka, ktorá sa nebála dobrodružstva. Citroën Racing sa tiež pripája k oslavám storočnice: nový dizajn modelu C3 WRC vo farbách storočnice sa predstaví v januári na podujatí v Birminghame, krátky film o pretekárskej histórii značky Citroën na autosalóne Rétromobile (február), na sociálne siete príde nová sezóna digitálneho seriálu Little Big Racing vo verzii vintage a pribudnú aj mnohé ďalšie aktivity.
▪ ZBERATEĽSKÁ KNIHA 100 ANS DE PUBLICITÉ CITROËN, AUTOR JACQUES SÉGUÉLA (marec) Ak sa počas 100 rokov značka Citroën vyznačovala viacerými výnimočnými schopnosťami, tak sem treba zaradiť aj schopnosť zaujať pozornosť. V tom bol André Citroën výnimočný: osvetlenie Eiffelovej veže, výpravy s pásovými vozidlami, značky pri cestách, hračky Citroën. Kultúra odvážnej komunikácie prenikla do DNA značky. Vznikli výnimočné príbehy, o ktorých napísal knihu Jacques Séguéla, reklamný mág a otec reklamných spotov značky v 80. rokoch (Divoké šípy, Visa GTi na lietadlovej lodi Clémenceau, AX na Veľkom čínskom múre a ďalšie). Pri príležitosti storočnice všetky tieto príbehy znova ožijú v zberateľskej knihe. Bohato ilustrovaná kniha vyjde v marci vo Francúzsku a bude dostupná aj v angličtine a v čínštine.
▪ FOTOGRAFI INSPIRED BY CITROËN (leto 2019) Storočnica je zároveň príležitosťou, keď Citroën dáva voľnú ruku siedmim celosvetovo presláveným fotografom, aby zvečnili značku na stovke výnimočných fotografií. V siedmich svetových veľkomestách (Paríž, Amsterdam, New York, Buenos Aires, Tunis, Rím, Tokio) sa špičkoví umeleckí fotografi pokúsia zachytiť auru značky, pričom popri tom prepoja minulosť, súčasnosť a budúcnosť. Okrem sociálnych sietí Instagram a Facebook sa týchto 100 fotografií predstaví v júli a v auguste 2019 aj v rámci bezplatnej výstavy v priestoroch Parížskej mincovne Monnaie de Paris.
Okrem týchto hlavných podujatí oslávi značka Citroën svoju storočnicu aj viacerými ďalšími prekvapeniami počas celého roka: špeciálne podujatia pre zákazníkov v rámci obchodnej siete, exkluzívne partnerstvá podujatí a mnohé iné.