Porsche 911 je samo o sebe veľkou ikonou a jedným zo symbolov automobilizmu. Spomínaný model existuje hneď vo viacerých verziách a vyhotoveniach. „Základný“ model Carrera dopĺňa napr. verzia s pohonom všetkých kolies, Cabrio, Targa či Turbo, Na opačnom konci reťazca sú umiestnené ultimátne verzie medzi ktoré sa radí aj legendárne GT3. Predstavenie prvého Porsche 911 GT3 sa odohralo v marci roku 1999. Odštartovala sa tým epocha čistokrvných športových zážitkov. Verzia GT3 jednoducho zosobňovala to najlepšie zo skúseností oddelenia Porsche Motorsport. Na jeho vývoji spolupracoval napríklad aj dvojnásobný majster sveta v rely Walter Röhrl. Vďaka tomu dokázalo Porsche 911 GT3 priniesť na bežné cesty obratnosť a schopnosti okruhových pretekárskych vozidiel. Odvtedy sa tento športovec s povolením jazdiť na bežných vozovkách vyznačuje tým, že každá jeho generácia je rýchlejšia, precíznejšia a dynamickejšia. S atmosférickým motorom, manuálnou prevodovkou a s pohonom zadných kolies dodnes zostáva najpopulárnejším Porsche 911 medzi puristickými jazdcami.
Pretekárske verzie modelu Porsche 911 GT3 písali históriu motoristického športu. Okrem nespočetného množstva víťazstiev vo svojej triede si Porsche 911 GT3 pripísalo aj viaceré celkové víťazstvá na významných vytrvalostných pretekoch vrátane 24 hodín Spa, 24 hodín Daytona a 24 hodín Nürburgring.
Značka Porsche po veľkom úspechu prvého modelu Porsche 911 GT3 predstavovala nový vývojový stupeň športového vozidla s povolením jazdiť na bežných cestách každé tri až štyri roky. V roku 2003 stúpol výkon motora typu boxer na 280 kW (381 k), k čomu pomohlo použitie variabilného časovania vačkového hriadeľa. Porsche 911 GT3 sa dalo objednať aj s mimoriadne výkonným brzdovým systémom Porsche Ceramic Composite Brake. O ďalšie tri roky nasledoval nárast výkonu na 305 kW (415 k). Porsche 911 GT3 zároveň prvý raz dostalo aktívne odpruženie so športovo nastaveným systémom Porsche Active Suspension Management. Konštruktéri v roku 2009 zvýšili objem motora na 3,8 litra a výkon na 320 kW (435 k). Úplne nové zadné krídlo a kompletné zakrytie podvozka vytvorilo taký veľký nárast prítlaku, že sa oproti predchodcovi zdvojnásobil.
Pri príležitosti 50. výročia modelu Porsche 911 sa na autosalóne v Ženeve v roku 2013 prvý raz predstavila piata generácia športového modelu Porsche 911 GT3. Motor, prevodovka, karoséria aj podvozok. To všetko bolo úplne nové. Pohon pozostával z 3,8-litrového atmosférického motora s výkonom 350 kW (475 k), ktorý sa prvý raz spojil s dvojspojkovou prevodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK). Premiéru malo aj aktívne natáčanie zadnej nápravy. V rámci predstavenia prešlo nové Porsche 911 GT3 Severnú slučku okruhu Nürburgring iba za 7 minút a 25 sekúnd. Bol to o viac ako 30 sekúnd lepší čas ako rekordné kolo, ktoré dosiahlo Porsche 911 GT3 v roku 1999.
Ostatná verzia modelu Porsche 911 GT3 sa predstavila v roku 2017. Počas vývoja sa najväčšia pozornosť venovala 6-valcovému motoru typu boxer. Jeho objem sa zvýšil na 4,0 litra a výkon na 368 kW (500 k). Porsche pripravilo pre puristov dve možnosti: alternatívou k dvojspojkovej prevodovke PDK sa stala manuálna 6-stupňová prevodovka. Druhou možnosťou bola diskrétna verzia Touring Package. V tomto prípade sa na vozidlo namiesto pevného krídla dostal automaticky vysúvací spojler. Kruh sa tak uzavrel: označenie Touring Package vychádza z umiernenejšej verzie legendárneho modelu Porsche 911 Carrera RS 2.7 zo sedemdesiatych rokov.
Zdroj: Porsche