Po predstavení novej generácie kompaktného modelu 208, bolo len otázkou času kedy sa v novej verzii predstaví aj crossover Peugeot 2008. Novinka púta v prvom rade pozornosť výrazným dizajnom. Z technologických inovácii ponúkne model 2008 novú generácia prístrojovej dosky Peugeot i-Cockpit. Do pozornosti dávame tiež moderné asistenčné systémy. Vďaka viacerým druhom pohonu ponúka možnosť výberu medzi troma druhmi motorizácií: elektrickou, benzínovou a naftovou.
Dizajnovo výrazný nový model Peugeot 2008 boduje vyváženými líniami ako aj celkovými proporcie ktoré ho radia do segmentu malých SUV. Posunuté čelné sklo vytvára priestor na výraznú horizontálnu líniu kapoty.
Výrazná predná časť dostala neprehliadnuteľnú masku (elektrické verzie ju majú vo farbe karosérie) a denné LED svetlomety umiestnené pod hlavnými svetlometmi. Atraktívny profil zaujme trojuholníkovými líniami. Všetky línie sa zbiehajú na veku batožinového priestoru, čím vzniká prepojený jednoliaty celok. Zvýšenie exkluzivity zvýrazňuje dvojfarebné vyhotovenie so strechou lakovanou čiernou farbou vo verziách GT Line a GT. Nový tvar dostali aj výrazné 3 pazúry z LED.
Priestor na zadných sedadlách robí z nového Peugeot 2008 mimoriadne variabilné SUV. Jeho dĺžku 4,30 m a rázvor 2,60 m dopĺňa objem batožinového priestoru s hodnotou 434 litrov, čo platí aj pre plne elektrickej verzie. Variabilitu podporuje dvojité dno batožinového priestoru, ktoré po sklopení operadiel zadných sedadiel vytvára takmer rovnú plochu. Peugeot i-Cockpit sa dostal aj novej generácie modelu 2008. Informácie sa nachádzajú tradične v zornom poli vodiča. Precíznosť na palube sa prejavuje aj napríklad použitím zmäkčených plastov na palubnej doske či tým, že viacero miest je čalúnených materiálmi ako Alcantara alebo koža Nappa.
Vozidlo dostalo viacero atraktívnych, prvkov výbavy a asistenčných systémov, ktoré pochádzajú z vyšších segmentov. Nový Peugeot 2008 využíva modulárnu platformu CMP (Common Modular Platform), a tým pádom sa pod jeho kapotou môžu nachádzať viaceré motory. V závislosti od potrieb konkrétneho užívateľa tak ponúka na výber čisto elektrický, benzínový alebo naftový pohon. Na objavovanie ľahkého terénu je vo výbave aj v tomto prípade funkcia Grip Control a asistenciu pri zjazde z kopca.
Konštruktéri pri vývoji intenzívne mysleli aj na maximálne zvýšenie účinnosti pohonných jednotiek a na zníženie ich spotreby. Všetky motorizácie dostali elektronicky ovládané zatváranie mriežky chladiča, aerodynamické disky kolies či zakrytý podvozok. To všetko slúži na zlepšenie prúdenia vzduchu okolo vozidla a zároveň na zníženie odporu vzduchu. Spaľovacie motory spĺňajú aktuálne emisné normy Euro 6. Benzínové motorizácie zastupuje 3-valcový motor s objemom 1,2 litra OureTech s výkonom 100 alebo 130 koni. A PureTech 155 dostupný pre verziu GT. Naftové motory zastupuje 4-valcový motor s objemom 1.5L BlueHDi s výkonom 100 a 130 koní.
Novinka s logom Peugeot a začne predávať koncom roka 2019.Pre európsky trh sa bude vyrábať v závode v španielskom meste Vigo, pre Čínu v závode v meste Wuhan.
Zdroj: Peugeot