Renault predstavuje limitovanú edíciu Mégane R.S. oslavujúcu bohatú históriu francúzskeho kompaktného športového hatchbacku. Renault Mégane R.S. Ultime je zberateľský model, ktorý po 20 rokoch uzatvára prestižnu ságu započatú v roku 2003. Mégane R.S. Ultime predstavuje poslednú sériu Mégane R.S. a všeobecnejšie posledný model pod logom Renault Sport.
Mégane R.S. Ultime vychádza z modelu Mégane R.S. Trophy a ešte viac umocňuje jeho definíciu jedinečným vzhľadom a mimoriadne bohatou výbavou. Od jari 2023 nahradí vozidlá Mégane R.S. a Mégane R.S. Trophy. Jedinečný dizajn s exkluzívnymi pruhmi evokujúcimi novú vizuálnu identitu značky Renault a čiernymi akcentmi zvýrazňujúcimi jeho športový charakter, rovnako ako mimoriadne bohatá výbava.
1 976 číslovaných exemplárov (ako pripomienka roku založenia Renault Sport) podpísaných Laurentom Hurgonom, testovacím jazdcom, ktorý s vozidlom Mégane R.S vytvoril traťové rekordy. Mégane R.S. Ultime uzatvára prestížnu históriu Renault Sport, ktorá začala v roku 1976 a je opradená športovými víťazstvami a legendárnymi modelmi.
Vozidlo sa prvýkrát predstavilo verejnosti v Japonsku na tokijskom autosalóne 13. januára 2023, teda v krajine, kde športové modely značky vlastní odhadom 10 000 fanúšikov. Na Slovensku sú objednávky spustené od tohto mesiaca, júna 2023. Cena Megane R.S. začína na úrovni 45 400 €.
JEDINEČNÝ, EŠTE ŠPORTOVEJŠÍ DESIGN
Mégane R.S. Ultime má exkluzívny dizajn, ktorý preberá vizuálne kódy Renault Sport s dvojitým diamantom, vrátane špecifickej grafiky inšpirovanej designom loga Renault. Tieto lišty sa rozprestierajú na streche a kapote (s výnimkou voliteľného strešného okna), zadnom nárazníku, dverách a blatníkoch. Ich čierna farba ladí so štyrmi farbami karosérie: čierna Etoilé (bez príplatku), kde pruhy elegantne splývajú, biela Nacré ponúka veľmi grafický vzhľad, žltá Sirius preberá symbolické farby Renault Sport alebo oranžová Tonic pre výrazný kontrast. Na pravom pruhu je tiež nenápadne uvedený dátum vzniku spoločnosti Renault Sport, rok 1976.
Karoséria modelu Mégane R.S. Ultime má o 60 mm širšie predné ao 45 mm širšie zadné podbehy, bočné výdychy vzduchu, svetlomety R.S. Vision, centrálny výfuk, žraločiu anténu, spojler a zadný difúzor. Pri tejto limitovanej sérii je teraz mnoho detailov tónovaných do čiernej farby, napríklad logá, kľučky dverí, rámy okien, kolesá, zadný difúzor a predná F1 lišta na prednom nárazníku, ktorá dostala lesklo čiernu úpravu s monogramom Ultime. Grafika bola zvolená s gradientným efektom, ktorý pôsobí dynamickým dojmom.
ATMOSFÉRA TRAŤOVÝCH DNÍ
V kabíne sú štandardne k dispozícii sedadlá Recaro s titánovo čiernym čalúnením Alcantara, vrátane vyšitého monogramu R.S. Karta pre prístup a štartovanie vozidla je opatrená kosoštvorcovým vzorom pruhov na karosérii. Špecifické prahy dverí a v blízkosti voliča prevodovky v spodnej časti konzoly je pripevnený očíslovaný kovový štítok, ktorý označuje exkluzivitu každého modelu. Je podpísaný Laurentom Hurgonom, testovacím jazdcom vozidla Mégane R.S. po celú dobu jeho vývoja. Je tiež autorom jeho rekordov na Nürburgringu, Suzuke a Spa-Francorchamps.
KOMPLETNÁ VÝBAVA
Výbava Mégane R.S. Ultime zahŕňa mnoho prvkov štandardnej výbavy modelov Mégane R.S. a Mégane R.S. Trophy: 9,3″ navigáciu s audiosystémom systémom Bose, 10″ prístrojový štít, palubnú telemetriu R.S. Monitor, adaptívny tempomat. Zoznam príplatkovej výbavy sa obmedzuje na head-up displej, strešné okno a špeciálne navrhnutú kryciu plachtu, ktorá poteší fanúšikov, ktorí sa rozhodnú pre tento skutočný zberateľský kúsok.
VŠETKY VYSOKO VÝKONNÉ VLASTNOSTI MODELU MEGANE R.S. TROPHY
Táto limitovaná séria vychádzajúca z modelu Mégane R.S. Trophy je poháňaná štvorvalcovým preplňovaným motorom s výkonom 300 k a krútiacim momentom 420 Nm, dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC a mechanickým diferenciálom Torsen. Tieto parametre tak umožňujú vozidlu zrýchliť z 0 na 100 km/h iba za 5,7 s. Vozidlo je vybavené pneumatikami Bridgestone Potenza S007 vyvinutými pre Mégane R.S. Trophy-R, ktoré sú tu spojené s 19″ kolesami Fuji Light a dvojmateriálovými brzdami Brembo s červenými strmeňmi. Predná náprava s oddelenými čapmi, tuhší podvozok Cup, hydraulické dorazy tlmičov a systém riadenia všetkých kolies 4Control mu prepožičiavajú mimoriadne športové správanie aj na okruhu.
Zdroj : Renault