Globálny automobilový trh je v posledných mesiacoch zasiahnutý pomerne citeľne pandémiou nového koronavírusu. Identická situácia panuje aj na Slovensku. Aj napriek tomu sa v niektorých automobilových segmentoch podarilo dosiahnuť veľmi zaujímavé čísla odbytu.
Prvý polrok 2020 bol napriek náročnej situácii na trhu pre značku Hyundai úspešný. V malom, ale o to prestížnejšom subsegmente tzv. neprémiových hot-hatchov si naďalej udržal líderskú pozíciu model i30 N s logom Hyundai. Karosárska verzia hatchback si podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR) pripísala celkovo 11 nových registrácií, ďalších 10 kusov patrí i30 Fastback N. Celkovo si Hyundai so svojimi výkonnými modelmi N za prvých šesť mesiacov tohto roka pripísal na konto 21 nových registrácií.
Hoci od uvedenia i30 N na trh koncom roka 2017 uplynuli už viac ako dva roky, stále si na Slovensku drží pozíciu jedného z najobľúbenejších hot-hatchov. Zaujímavosťou prvého polroka 2020 je, že pred tradičnou modrou farbou karosérie Performance Blue, ktorá je inšpirovaná farbami pretekárskych špeciálov Hyundai Motorsport, dali Slováci prednosť sivým tónom Shadow Grey a Micron Grey. Uvedené tri farby boli najobľúbenejšie aj v karosárskej verzii Fastback N, kde sa však k popularite pridala aj čierna Phantom Black. Ďalšími farbami novoregistrovaných N modelov boli biela Polar White a jeden majiteľ si zaobstaral vozidlo v červenej farbe Engine Red.
Modely i30 N aj i30 Fastback N sa predávajú v dvoch výkonnostných vyhotoveniach – 184 kW (250 k) a 202 kW (275 k), ale všetky novoregistrované N modely v 1. polroku 2020 boli vo výbave Performance, teda s výkonnejším 275 k motorom.
Zdroj: Hyundai a ZAP SR