Automobilka Dacia bola založená už v roku 1968. Významný historický míľnik predstavuje spojenie so Skupinou Renault z roku 1999. Rumunská značka postupne rástla aj na medzinárodnej úrovni. Úspech automobilky spočíva v jednoduchom recepte. Dacia ponúka základné vozidlá za najlepšiu cenu. Dnes sa Dacia pripravuje sa na novú kapitolu svojho úspešného príbehu.
Za posledných 15 rokov vynikla Dacia v automobilovom priemysle vďaka svojmu tak trochu netradičnému duchu. Vo svete, ktorý je čoraz zložitejší, sa značka prihovára širokému publiku, ktoré sa rozhodlo pre racionálnejšiu formu spotreby. Dacia, ktorá je v súčasnosti v 44 krajinách a má viac ako 7 miliónov zákazníkov, sa zmenila s dobou a nemá v úmysle zostať stáť na mieste.
Dacia sa narodila v roku 1968, s jasným poslaním: poskytovať moderné, robustné a úsporné vozidlá pre všetkých Rumunov. Názov značky je priamo inšpirovaný územím v Rumunsku, ktorá sa v minulosti nazývala Dacia. V roku 1999, pod vedením Louisa Schweitzera sa Dacia pripojila k Skupine Renault a otvorila dvere novým ambíciám. Tento zvrat v príbehu značky sa pretavil do reality v roku 2004 s predstavením novej Dacia Logan, moderného, robustného a najmä dostupného rodinného sedanu. Pôvodne sa dizajnoval pre rozvíjajúci sa trh za bezkonkurenčnú cenu 5 000 €. Veľký komerčný úspech získala aj v západnej Európe, kde sa začala predávať v roku 2005. Nové vozidlo za cenu ako z druhej ruky bolo revolúciou na automobilovom trhu.
Rok 2008 znamenal príchod Dacia Sandero, druhé veľké predstavenie značky pod hlavičkou Skupiny Renault. Taktiež vytvorila veľký komerčný úspech. Množstvo výhod: objem interiéru ako vo vyššom segmente, praktickosť, univerzálnou a dostupná cena, znamenalo umiestnenie sa na prvom mieste v osobných predajoch v Európe. Absolútny úspech!
V roku 2010 Dacia prelomila opäť pravidlá. Ponúkla najdostupnejšie SUV na trhu – Duster. Atraktívne vozidlo so schopnosťou dostať sa kamkoľvek a navyše za dostupnú cenu. Opäť to bol veľký úspech!
A tento príbeh pokračuje. Nová revolúcia je na ceste s vozidlom Spring. Najlacnejšie elektrické auto na európskom trhu! Mestské vozidlo so vzhľadom SUV, Dacia opäť zmenila pravidlá, aby bola elektrická mobilita na dosah pre všetkých. V priebehu rokov sa značka dokázala prispôsobiť požiadavkám svojich zákazníkov, pričom zostala verná sama sebe. Vďaka jedinečnej ponuke, ktorá dokonale splynie s dobou, vytvorila Dacia jedinečnú komunitu, ktorá je veľmi aktívna online a ktorá sa rada osobne stretáva na slávnych piknikoch spoločnosti Dacia.
Dacia dnes a zajtra
Dacia je modernejšia a ladí s dobou viac ako kedykoľvek predtým. Pokračuje v písaní vlastného scenára, pričom nezabúda na to, čo ju urobilo úspešnou: Od dizajnu po predaj, výrobu a prepravu zostáva značka verná svojej stratégii optimalizácie nákladov na každom kroku, aby zákazníci platili iba za to, čo skutočne potrebujú. Jej ambície? Dobyť nové územie na základe jedinečného a obzvlášť efektívneho obchodného modelu so širšou škálou, ktorá sa vždy zameriava na základné potreby zákazníkov. A to všetko pri rozširovaní trhu a produktov, najmä v segmente C. Koncept Bigster, ktorý sme predstavili v januári 2021 pri prezentácii strategického plánu Renaulution, predznamenáva rozšírenie ponuky modelu Dacia na nové horizonty.
S konceptom Bigster, nám Dacia poskytla dôkaz, že bude ešte atraktívnejšia, ľahšia, outdoorovejšia a zároveň prístupná a zameraná na to podstatné. Koncept Bigster Concept, ktorý je vytvorený pre prašné cesty, ponúka to najdôležitejšie pre SUV svojho segmentu. Žiadne triky, žiadny chróm, žiadny falošný hliník, Bigster stelesňuje to podstatné a robí odvážne rozhodnutia, ako to ukazuje použitie neošetrených recyklovaných materiálov pre vonkajšie ochranné komponenty. Jeho jednoduché línie a nadčasové proporcie hovoria o robustnosti či zvyšujú povesť dobrodruha. Dacia sa stáva ekvivalentom úniku, pretože jej zákazníci majú šancu na jedinečné, skutočné a nekomplikované zážitky.
Na stelesnenie vízie svojej značky sa Dacia pripravuje na písanie novej kapitoly svojej histórie s úplne novou vizuálnou identitou. Nový svet pre značku, nové vizuálne prvky, ktoré plnia želanie úteku, slobody a autenticity a vyjadrujú dnešné základné túžby: znovu sa spojiť s prostredím a zdieľať radosť s najbližšími.
Zdroj: Dacia