Autoinak.sk

Privítajte novú generáciu SUV Hyundai Tucson

Nová generácia modelu Hyundai Tucson

Mohutná modelová ofenzíva značky Hyundai pokračuje aj v tomto roku. V uplynulých dňoch sme oficiálne spoznali ďalšiu generáciu modelu kompaktného SUV Hyundai Tucson, ktorý patrí už dlhodobo patri medzi ťažiskové modely tejto značky.

Novú generáciu modelu Tucson sa vyznačuje pokrokovým a odvážnym dizajnom a špičkovými technológiami, vďaka čomu vytvára nové štandardy v segmente kompaktných SUV. Zároveň ponúka najširšiu paletu elektrifikovaných pohonných jednotiek vo svojom segmente, čím podčiarkuje záväzok automobilky Hyundai k používaniu čo najčistejších pohonov. Nový Tucson je štvrtou generáciou predajne úspešného vozidla značky Hyundai, ktoré si od predstavenia v roku 2004 pripísalo po celom svete viac ako 7 miliónov predaných kusov. V Európe sa z tohto počtu predalo dovedna 1,4 milióna vozidiel. Ide tak o globálne najpredávanejšie SUV tejto značky. Nové kompaktné SUV Hyundai prichádza na trh s revolučným a ambicióznym novým vzhľadom v duchu novej dizajnovej identity Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť).

Nový Hyundai Tucson

Najširšou ponukou elektrifikovaných pohonných jednotiek v segmente kompaktných SUV vrátane hybridného, plug-in hybridného a 48 V mild hybridného pohonu sa nový Tucson podieľa na doplnení flotily elektrifikovaných vozidiel v Európe. Medzi ďalšie elektrifikované SUV s logom Hyundai patria plne elektrické, resp. hybridné verzie modelu Kona. Opomenúť nemožno ani model NEXO, s elektrickým pohonom na palivové články. Hybridné a plug-in hybridné verzie ponúka aj najväčší model Santa Fe. Nový Tucson je globálnym modelom, ktorý sa bude predávať prakticky na všetkých významných trhoch našej planéty. Bude sa vyrábať vo viacerých závodoch vo svete vrátane európského závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v českých Nošoviciach.

Parametric Dynamics – revolučný exteriér s prelomovým SUV dizajnom

Nový Tucson nie je len evolúciou predchádzajúceho modelu. Z pohľadu značky Hyundai prináša hotovú revolúciu v oblasti dizajnu. Jeho karoséria je celkovo väčšia. Svalnatý postoj spája ostré uhly a dynamické proporcie s výraznými plochami, čo zaručuje progresívny vzhľad. Ide o prvé SUV automobilky Hyundai, ktoré kompletne vzniklo podľa novej dizajnovej identity spoločnosti Sensuous Sportiness. Toto smerovanie sa vyznačuje harmóniou medzi štyrmi základnými prvkami: proporcie, architektúra, styling a technológie. Zámerom je vniesť do vozidiel Hyundai zmyselný a emocionálny prvok prostredníctvom inovatívnych technológií a riešení.

Revolúciou prešiel aj interiér

Progresívny dizajnový jazyk nového modelu Tucson čerpal inšpiráciu zo štúdie SUV vozidla Hyundai Vision T. Na rozdiel od tradičných kresliarskych a náčrtových postupov sa dizajnéri pri vývoji futuristických prvkov vzhľadu nového modelu Tucson spoľahli na geometrické algoritmy vytvorené špičkovou digitálnou technológiou. Tento proces, známy aj ako Parametric dynamics, využíva línie, plochy a hrany vytvorené digitálnymi dátami. Výsledkom je vznik nenapodobiteľného a výrazného nového dizajnu a estetiky. Z toho vzišiel aj nápadný geometrický vzor známy aj ako parametrický šperk, ktorý dodáva dizajnu SUV jeho neopakovateľný a progresívny charakter.

Najvýraznejšie sa tento prístup prejavuje na mriežke chladiča, kde sa o mimoriadne silný prvý dojem starajú najmä skryté parametrické svetlomety Parametric Hidden Lights. Ak sú svetlomety vypnuté, predná časť vozidla vyzerá, akoby bola pokrytá tmavým geometrickým vzorom bez rozdielu medzi charakteristickými dennými LED svetlometmi hladko zapracovanými do masky. Vďaka špičkovej polovične zrkadliacej svetelnej technológii sa pri vypnutých denných svetlometoch premení tmavý chrómový vzhľad mriežky chladiča na tvar nápadne pripomínajúci šperk a pritiahne pohľady na inak uhladené vozidlo.

Parametrický šperk poslúžil ako výrazný dizajnový prvok aj v prípade bočnej strany vozidla. Detailne opracované povrchy vytvárajú príťažlivý kontrast medzi uhladenou siluetou a svalnatým klinovým profilom, čím aj počas státia už vozidlo vytvára pocit, akoby sa hýbalo vpred. Napäté atletické tvary hladko prechádzajú do hranatých blatníkov, kde sa o dynamický postoj starajú disky kolies z ľahkých zliatin. Jemný športový nádych nového modelu Tucson podčiarkuje aj chrómová linka, ktorá sa tiahne od vonkajších spätných zrkadiel a pokračuje až k C-stĺpiku. Pri pohľade zboku zaujmú rozmerné dvere doplnené ostrou a výraznou bočnou charakterovou líniou, ktorá vytvára harmóniu s robustným a odolným vzhľadom dynamických a hranatých blatníkov.

Interiér nového modelu Hyundai Tucson

Dizajnová téma pokračuje aj na zadnej strane so skrytými parametrickými svetelnými detailmi. Aj zadný nárazník nového modelu Tucson obsahuje zabudované detaily s parametrickým vzorom a s priestorovým efektom spojeným so športovými prvkami. Zároveň ide o prvý model značky Hyundai, ktorý používa aj zadný stierač nenápadne skrytý pod strešným spojlerom. Špičkovým dizajnovým prvkom kraľuje jemné presklené logo Hyundai. Vyzerá, že je priestorovo spracované, no na rozdiel od iných znakov automobilových výrobcov nevystupuje z povrchu karosérie.

Premyslený interiér spája maximálny komfort a špičkovú technológiu

Hladké zabudovanie špičkovej technológie poskytuje majiteľom nového modelu Tucson pokročilý a plne nastaviteľný digitálny zážitok. Stredovú časť vozidla vypĺňa nová stredová 10,25-palcová dotyková obrazovka AVN-T. Dizajnéri si vystačili bez fyzických tlačidiel a ovládačov, takže na všetky nastavenia a ovládanie audia, vozidla a navigácie, klimatizácie a kúrenia slúžia dotykové plochy. Nový Tucson je tak prvým modelom značky Hyundai s plne dotykovou obrazovkou na stredovej konzole. Celý interiér pokrývajú mäkčené materiály, čím posúvajú latku vzhľadu a dotyku na úplne novú úroveň, zatiaľ čo nové nepriame výduchy klimatizácie začínajú vo dverách a pokračujú až na stredovú konzolu.

Evolúcia usporiadania interiéru priniesla nižšiu digitálnu prístrojovú dosku a odstránenie tradičných ukazovateľov s ručičkami. Rozmerná palubná doska plynulo nadväzuje na dvere, pričom bezpečne obklopuje posádku. Ergonomicky umiestnená lakťová opierka je prepojená s elektronickým voličom automatickej prevodovky, čo zlepšuje intuitívne používanie a zároveň dodáva vozidlu čistý a moderný vzhľad.

Novinka dostala revolučný dizajn

Pasažieri si užijú príjemné náladové osvetlenie, ktoré sa nachádza vo dvoch bočných vreckách na palubnej doske, v blízkosti bezdrôtovej nabíjacej plochy a v odkladacích priestoroch vo dverách. Poskytuje 64 nastaviteľných farieb a 10 úrovní jasu, aby si každý záujemca mohol priestor prispôsobiť svojim predstavám. Okrem toho si zákazníci môžu prispôsobiť interiér aj pomocou troch druhov výbav vrátane jednofarebnej čiernej Black v látkovom alebo koženom vyhotovení, dvojfarebnej čiernej Black a béžovej Beige v látkovom alebo koženom vyhotovení či modro-zeleným farebným balíkom Teal.

Nový Tucson poskytuje každému typu vodiča viac komfortu a pohodlia

So širokou ponukou komfortných prvkov poskytuje automobilka Hyundai majiteľom nového modelu Tucson ešte viac pohodlia. Novinkou vo vozidle automobilky Hyundai je použitie technológie Multi-Air Mode, ktorá v novom modeli Tucson spája priame a nepriame výduchy vzduchu z klimatizácie a z kúrenia. Zámerom je vytvoriť príjemnejšie prostredie na palube s jemnejším prúdením vzduchu. Po aktivovaní tohto režimu začne vzduch prúdiť cez nové štrbiny ako aj cez normálne výduchy. Objem dodaného vzduchu sa nemení, preto sa nemení ani jeho účinnosť pri zmene teploty, mení sa jeho distribúcia, najmä sa zjemní intenzita jeho prúdenia a priamy kontakt posádky s prúdom vzduchu. Tento režim si môže vodič aktivovať alebo vypnúť na základe svojich aktuálnych potrieb a preferencií.

Trojzónová klimatizácia sa teraz okrem vodiča a predného spolujazdca stará aj o pasažierov na zadných sedadlách. Komfort posádky môžu zvyšovať aj ventilované predné sedadlá či vyhrievané predné a vonkajšie zadné sedadlá. V prípade potreby sa dá sedadlo predného spolujazdca posúvať a sklápať, aby tak vzniklo viac pohodlia pre zadných pasažierov. Slúži na to jednoduché tlačidlo na bočnej strane sedadla.

Nový Hyundai Tucson

Lepší spánok pasažierov zabezpečuje Režim spánku na zadných sedadlách. Umožňuje vodičovi, aby pokojne počúval audiosystém, no zadné reproduktory sa odpoja, takže pasažieri môžu nerušene spať.
Pre zvýšenie prepravnej kapacity sa operadlá zadných sedadiel nového modelu Tucson dajú sklápať v pomere 4 : 2 : 4. Okrem toho sa dajú sklápať aj na diaľku. Na to slúžia špeciálne páčky umiestnené v bočnom obložení batožinového priestoru.

Väčší vnútorný priestor

Dynamické proporcie nového modelu Tucson s novou platformou poskytujú širší a otvorenejší vnútorný priestor, ktorý zaručuje posádke viac komfortu a miesta porovnateľného s modelmi vo vyšších segmentoch. O 20 mm dlhší, o 15 mm širší a s rázvorom natiahnutým oproti predchodcovi o 10 mm je nový model Tucson priestrannejší než kedykoľvek predtým. Výsledkom je, že zadní pasažieri majú o 26 mm viac miesta na nohy. Platí to aj pre modely s hybridným aj so spaľovacím motorom, pretože batérie sa podarilo umne umiestniť pod zadné sedadlá. V závislosti od pohonu a výbavy sa batožinový priestor zväčšil o 33 až 107 litrov. Momentálne poskytuje pre batožinu až do 620 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel narastie prepravná kapacita až na 1 799 litrov.

Najkomplexnejší balík aktívnej bezpečnosti a jazdných asistentov v triede

Nový model Tucson dostal rozsiahly bezpečnostný systém so siedmimi airbagmi vrátane nového stredového airbagu medzi prednými sedadlami, čo je v tomto segmente unikátny prvok. Jeho úlohou je v prípade kolízie zabrániť, aby sa navzájom nezrazili a vážnejšie nezranili vodič so spolujazdcom. Ak sa pri prednom alebo bočnom náraze rozvinú airbagy, automaticky sa aktivuje Multikolízna brzda, ktorá núdzovým brzdením zníži nebezpečenstvo druhej alebo viacerých ďalších kolízií.

Súčasťou výbavy nového modelu Tucson je aj Autonómne núdzové brzdenie, ktoré spustí varovanie v prípade hroziacej kolízie s vozidlom, bicyklom alebo chodcom. Ak vodič nestihne zareagovať včas, systém automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil nehode. Tucson je zároveň prvým modelom, ktorý obsahuje aj funkciu Zatáčania do križovatiek, ktorá rozširuje záber ochrany aj na kolízie v križovatkách. Táto funkcia pri odbočovaní doľava odhaľuje vozidlá prichádzajúce z protismeru a v prípade hroziacej kolízie dokáže aktivovať brzdy a zastaviť vozidlo.

Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou používa prednú kameru na rozpoznávanie vodorovného značenia jazdného pruhu. LFA automatickými zásahmi do riadenia udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu. Spolupracuje so Systémom na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu, ktorý predchádza nechcenému opusteniu jazdného pruhu (LKA).

Systém na sledovanie únavy vodiča (DAW) je prvok na ochranu vodiča, ktorý monitoruje vzorce jeho správania a odhaľuje únavu, čím sa snaží predísť potenciálnym nehodám. Tento systém spolupracuje aj s prvkom Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA). Ak vodič nereaguje dostatočne rýchlo, tak LVDA ho upozorní na to, že vozidlo, ktoré pred ním stálo v dopravnej zápche, na križovatke alebo na semafore, už odišlo.

Nový Hyundai Tucson

Prvý raz sa do kompaktného SUV dostáva Asistenčný systém jazdy na diaľnici (HDA), ktorý zvyšuje bezpečnosť a komfort počas jazdy na diaľniciach. HDA upravuje počas jazdy na diaľnici rýchlosť vozidla a udržiava odstup od ostatných vozidiel vpredu ako aj vozidlo v jazdnom pruhu. Aktivuje sa jedným tlačidlom na volante.

HDA spolupracuje s LFA a s Inteligentným adaptívnym tempomatom (NSCC-C). Vďaka tomu môže vodič nového modelu Tucson nastaviť pre vyššiu bezpečnosť a pohodlie do tempomatu požadovanú rýchlosť a systém ju automaticky prispôsobí zákrutám na základe informácií o aktuálnej doprave a situácii. Pri nájazde do zákruty zníži rýchlosť a pri výjazde z nej ju opäť vráti na pôvodne nastavenú hodnotu.

Ďalším novým prvkom je Inteligentný asistent povolenej rýchlosti (ISLA). Pri prekročení zobrazenej predpísanej rýchlosti príde zvuková a vizuálna výstraha. Spolu s manuálnym obmedzovačom rýchlosti dokáže ISLA automaticky upraviť rýchlosť vozidla.

Pre vyšší pocit istoty dostal nový model Tucson viacero funkcií, ktoré zvýšia jeho viditeľnosť na ceste. Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA) teraz využíva pri zabránení kolízii pri zmene jazdného pruhu okrem vizuálnych a zvukových výstrah aj aktívne zásahy do bŕzd. Využíva radarové snímače v spodnej časti zadného nárazníka a prednú kameru a upozorní vodiča na vozidlá v mŕtvom uhle. Ak vodič zapne smerovku, spustí sa výstraha a kolízii zabránia zásahy do riadenia, prípadne brzdenie. Súčasťou BCA je aj Upozornenie na blížiace sa vozidlá pri cúvaní. Radarové snímače v zadnom nárazníku pri cúvaní monitorujú vozidlá približujúce sa zboku v rozsahu 180 stupňov a ak je to potrebné, systém zabrzdí vozidlo, aby zabránil kolízii.

Nový Hyundai Tucson

Špeciálny prvok v tomto segmente je aj Snímanie mŕtveho uhla (BVM). Po zapnutí smerovky pri zmene jazdného pruhu sa jeden z dvoch ukazovateľov na 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej doske Supervision Cluster premení na obrazovku so zábermi z priestoru mŕtveho uhla. Rozšíri sa tak vodičov výhľad do spätného zrkadla a získa ďalšiu pomôcku počas jazdy v tme a v daždi.

Nový Tucson ponúka aj Monitorovanie okolia vozidla (SVM) a vodičovi ponúka 360-stupňový priestorový pohľad na vozidlo z viacerých uhlov. Jeho súčasťou je aj možnosť približovania a vzďaľovania pohľadu na prednú, zadnú a bočné časti vozidla. SVM používa aj záber z vtáčej perspektívy, aby zlepšil výhľad na potenciálne prekážky.

SVM je prepojené aj s Asistentom parkovania na diaľku (RSPA), ktorý sa dodáva v hybridných verziách nového modelu Tucson. RSPA pomáha vodičovi pri parkovaní alebo vychádzaní vozidla z parkovacieho miesta a to aj ak sa nachádza mimo vozidla. Túto funkciu možno aktivovať a ovládať prostredníctvom kľúča Smart Key. Vozidlo pritom používa ultrazvukové snímače na odhalenie prekážok a v prípade hroziacej kolízie použije núdzové brzdenie.

Pri prepnutí do automatického režimu dokáže Asistent diaľkových svetiel (HBA) v noci odhaliť blížiace sa automobily pred vozidlom aj v protismere a prepnúť z diaľkových svetiel na stretávacie a vyhnúť sa oslepovaniu ostatných vodičov. Ak sa v blízkosti nenachádza žiadne iné vozidlo, systém automaticky aktivuje diaľkové svetlomety a poskytne vodičovi maximálny rozhľad.

Nová generácia modelu Hyundai Tucson

Ďalšie vylepšené a inovatívne prvky robia z nového modelu Tucson mimoriadne spoľahlivého rodinného automobilového spoločníka. Nová výstraha Upozornenie na prítomnosť̌ cestujúcich na zadných sedadlách (ROA) sleduje zadné sedadlá prostredníctvom snímača pohybu. Vizuálny a zvukový signál potom upozornia vodiča, aby sa uistil, že pred opustením a zamknutím už vystúpili z vozidla všetci cestujúci. Režim pre spánok zadných pasažierov (RPSM) stíši zadné reproduktory, aby sa zadným pasažierom na dlhých cestách lepšie oddychovalo. Nová funkcia Výstraha pri bezpečnom opustení vozidla (SEW) upozorní posádku, ak chce opustiť vozidlo a zozadu sa blíži iné vozidlo. Tento prvok má premiéru v bežnom kompaktnom SUV.

Rovnako ako každý Hyundai, aj nový model Tucson je vyrobený podľa najvyšších možných kvalitatívnych štandardov. O tejto kvalite svedčí aj štandardne dodávaná 5-ročná záruka, jedna z najlepších záruk v automobilovom priemysle.

Pohon všetkých kolies a terénne režimy Terrain Modes robia z nového modelu Tucson plnohodnotné SUV

Nový model Tucson zlepšuje svoje schopnosti plnohodnotného SUV novým prepínačom terénnych režimov 4 x 4 Terrain Mode, ktorý poskytuje vodičom ešte viac zábavy. Tento nový prvok, dostupný v hybridných verziách s automatickou prevodovkou, využíva tradičnú technológiu pohonu všetkých kolies automobilky Hyundai s označením HTRAC. Tá poskytuje agilné ovládanie a lepší prenos krútiaceho momentu na kolesá v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla a priľnavosti. Okrem rôznych jazdných režimov pribudli ďalšie tri špeciálne režimy prejazdu v teréne Mud, Sand a Snow (Blato, Piesok a Sneh), ktoré upravujú jazdné výkony a nastavenie systému HTRAC pre lepší prejazd v rôznych terénoch.

Komfortná a športová jazda s novým nastavením a s Elektronicky ovládanými tlmičmi

Nový model Tucson bol vyvinutý a testovaný v Európe, kde absolvoval aj zrýchlené testy trvanlivosti a dynamické testy na najnáročnejšom pretekárskom okruhu na svete — na slávnej Severnej slučke okruhu Nürburgring. Taktiež podstúpil aj prísne cestné testy po celej Európe od najchladnejších testov v zimných podmienkach vo Švédsku po ťahanie prívesov v Alpách ako aj testy v horúcom podnebí na juhu Španielska. To preto, aby dokázal splniť vysoké očakávania, ktoré na neho kladú európski zákazníci.

Nový Hyundai Tucson

Záujemcovia si môžu pre lepšiu jazdu a ovládateľnosť vybrať nový model Tucson s dvoma rôznymi druhmi odpruženia a to s adaptívnymi alebo s konvenčnými tlmičmi.

Najširšia ponuka elektrifikovaných pohonov v segmente kompaktných SUV
Nový model Tucson ponúka tri elektrifikované pohonné jednotky a dva spaľovacie motory so štyrmi možnosťami prevodoviek, takže si vyberie každý druh vodiča. Najširšia ponuka inovatívnych elektrifikovaných pohonov pre nový model Tucson v segmente kompaktných SUV obsahuje benzínové a naftové 48 V mild hybridné, hybridné a plug-in hybridné verzie. Okrem elektrifikovaných pohonov ponúka nový Tucson aj paletu benzínových a naftových motorov.

Nový Tucson vznikol tak, aby znížil emisie bez kompromisov v oblasti zábavy z jazdy. Hybridné verzie pozostávajú z nového 1,6-litrového motora T-GDI (benzínový prepĺňaný s priamym vstrekovaním) Smartstream a z elektromotora s výkonom 44,2 kW (60 k) a s 1,49 kWh lítiovo-iónovou polymérovou batériou. Spája sa so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a dostupný je s pohonom predných alebo všetkých kolies. S výkonom 170 kW (230 k) ide o najsilnejší pohon v ponuke nového modelu Tucson, pričom ponúka nízku úroveň emisií bez kompromisov v oblasti zábavy z jazdy.

So 48 V mild hybridnou technológiou si záujemcovia môžu vybrať z troch rôznych možností:

• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom predných kolies
• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 132 kW (180 k), na požiadanie s pohonom 4×4
• 1.6 CRDi Smartstream s výkonom 100 kW (136 k), na požiadanie s pohonom 4×4

Hyundai spojil svoju úspornú a živo reagujúcu 48 V mild hybridnú technológiu s 1,6-litrovým benzínovým prepĺňaným motorom s výkonom 110 kW (150 k), ktorý bude dostupný so 6-stupňovou Inteligentnou manuálnou prevodovkou (6 iMT) alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT). Ďalšou dobre vyváženou možnosťou je prepĺňaný benzínový motor 1.6 T-GDI s výkonom 132 kW (180 k) v ponuke so 6-stupňovou prevodovkou iMT s pohonom predných kolies, doplní ju prevodovka 7DCT s pohonom všetkých kolies. Okrem toho je v ponuke 1,6-litrový naftový motor CRDi s výkonom 100 kW (136 k) so 48 V mild hybridnou technológiou spojený s prevodovkou 7DCT a s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Bez spojenia so 48 V mild hybridnou technológiou je v ponuke benzínový 1,6-litrový motor T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných alebo všetkých kolies. Naftový 1,6-litrový motor CRDi Smartstream bude v ponuke s výkonom 85 kW (115 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných kolies.

Nový model Tucson dostane aj nový motor 1.6 T-GDI Smartstream vybavený technológiou Kontinuálne nastaviteľnej dĺžky času otvorenia ventilov (CVVD). CVVD vplýva na výkon a spotrebu motora a zároveň je aj šetrná k životnému prostrediu. Technológia ovládania ventilov reguluje dĺžku času ich otvorenia a zatvorenia v závislosti od jazdných podmienok. Ide o jediný systém, ktorý dokáže za jazdy meniť dĺžku času otvorenia ventilov a prispôsobovať ho aktuálnym jazdným podmienkam.

Nová Inteligentná manuálna prevodovka (iMT)

Zákazníci nového modelu Tucson si môžu vybrať aj novo vyvinutú prevodovku iMT. iMT pracuje čisto elektronicky a po pustení plynového pedála rozpája motor od prevodovky, aby vozidlo mohlo využívať prednosti režimu plachtenia. Tým sa zvyšuje schopnosť ďalšej úspory paliva. Vodičom zvolený prevodový stupeň zostáva zaradený aj v prípade vypnutia motora. Motor sa opätovne naštartuje s tou istou zaradenou rýchlosťou v momente, keď vodič stlačí plynový alebo brzdový pedál, pričom využije extra energiu z Mild hybridného štartér-generátora (MHSG). Pokiaľ vodič stlačí spojku, alebo ak zaradený prevodový stupeň už nevyhovuje aktuálnej rýchlosti, prevodovka opätovne naštartuje motor v neutrále (s rozpojenou spojkou).

Prvé kusy nového modelu Tucson – hybridné, naftové a benzínové, vrátane 48 V mild hybridov – sa u európskych predajcov Hyundai objavia ešte do konca tohto roka. Plug-in hybridná verzia a výbava N Line prídu začiatkom budúceho roka.

Zdroj: Hyundai

Exit mobile version