Autoinak.sk

Rekord značky Citroën k storočnici – na jednom mieste sa stretlo vyše 4200 historických Citroën

V mesiaci júl sa uskutočnil doteraz historicky najväčší celosvetový zraz priaznivcov a zberateľov automobilov značky Citroën. Bol súčasťou osláv stého výročia zahájenia výroby automobilov s ikonickým znakom na kapote.

Podujatie s názvom Le Rassemblement du Siècle, teda „Stretnutie storočia“, na základe obrovskej účasti veteránistov aj divákov potvrdilo, že fanúšikovia značky Citroën patria k tým najvernejším.

Podujatie sa konalo v lokalite La Ferté-Vidame, čo je malé mestečko v departemente Eure-et-Loir. Voľba naň nepadla náhodne – ide o miesto, neodmysliteľne spojené s históriou Citroënu, ktorý sa tu v roku 1938 rozhodol umiestniť svoje skúšobné a vývojové centrum. Práve tu sa začali rodiť najlegendárnejšie modely, vrátane slávnej „kačice“, teda Citroënu 2CV a dodnes je neďaleko odtiaľ testovacie centrum koncernu PSA.

Najväčší zraz historických vozidiel značky Citroën

Toto medzinárodné stretnutie podľa predbežných odhadov navštívilo približne 60-tisíc ľudí, ktorí si v priebehu troch dní mohli pozrieť vyše 4 200 vystavených Citroënov. To je, zároveň svetový rekord. Ešte nikdy sa doteraz nestretlo toľko historických automobilov jednej značky v rovnakom čase na jednom mieste. A nielen ich.

Popri legendárnych modeloch, ku ktorým patria okrem Citroënu 2 CV aj Type H, Traction Avant, Mehari, DS, CX sa ukázalo aj niekoľko unikátov. Obrovskú pozornosť budil napríklad model SM, ktorý sa vyrábal medzi rokmi 1970 až 1975. Už v tej dobe mal pod kapotou silné 6-valce s objemom 2,7-, respektíve 3 litre. Ale variant s osemvalcom od Maserati existuje iba jeden – a ten v La Ferté-Vidame nechýbal.

Rovnako nechýbali ani desiatky extravagantných vozidiel Méhari, ktoré preslávila filmová séria o žandároch zo Sain-Tropéz, slávne „Fantomasove“ Citroëny DS, no ešte väčším zážitkom bola možnosť vidieť zaparkovaných pri sebe hneď niekoľko unikátnych automobilov s označením Type A, ktoré sa vyrábali medzi rokmi 1919 až 1921. Tie stáli pri zrode značky a s produkciou sto áut denne sa svojho času stali vlastne historicky vôbec prvým masovo vyrábaným modelom.

Návštevníci si mohli pozrieť aj desiatky ďalších historických vozidiel, ale aj súčasných automobilových štúdií a konceptov, navštíviť koncerty a popri nich vzhliadnuť aj filmy o histórii Citroënu – a čo bolo ešte zaujímavejšie – aj stovky historických reklám – od plagátov a inzerátov, až po televízne šoty, dokonca z polovice minulého storočia.

Čerešničkou na torte bola aukcia s možnosťou vydražiť si niektorý zo slávnych Citroënov. Nechýbal medzi nimi napríklad legendárny Citroën C-Elysée, s ktorým získal José María López tri tituly majstra sveta v pretekoch WTCC alebo prototyp M45 s motorom Wankel z roku 1969.

Zdroj: Citroën

Exit mobile version