Francúzsky Renault oznámil názov svojho budúceho luxusného SUV kupé. V spoločnosti Renault majú názvy často symbolický alebo historický význam, niekedy dokonca oboje súčasne. A to je aj prípad názvu “Rafale”, ktorý odkazuje na minulosť, na ktorú sa niekedy zabúda. A jedným slovom vystihuje umiestnenie, imidž a dizajn budúceho SUV kupé, ktoré bude už o niekoľko týždňov stelesňovať luxusný modelový rad značky Renault.
Renomovaný názov
Slovo “Rafale” má obrovskú reputáciu, ako názov slávnej francúzskej stíhačky je nabité historickými rekordmi a pripomína najprestížnejšie úspechy francúzskeho národa v oblasti letectva. Túto históriu začal Louis Renault pred 89 rokmi, ale len málokto vie, že názov “Rafale” patrí spoločnosti Renault od roku 1936.
Na začiatku 20. storočia bola spoločnosť Renault priekopníkom vo vytváraní piestových motorov nielen pre automobily, ale aj pre vlaky (vagóny) a dokonca aj pre lietadlá. Rovnomenný zakladateľ spoločnosti Louis Renault bol vášnivým milovníkom letectva a v roku 1933 dokončil akvizíciu francúzskeho výrobcu lietadiel Caudron. Potom vytvoril spoločnosť Caudron Renault a všetky lietadlá Caudron premenoval pomocou výrazov súvisiacich s vetrom: z modelu C460 sa preto v roku 1934 stal Rafale (francúzsky “poryv”), z modelu C500 Simoun (“simoon”, púštny vietor), z modelu C640 Typhon (“tajfún”) a z modelu C714 Cyclone.
Prvé lietadlo Rafale v histórii, Caudron Renault C460, bolo jednomiestne pretekárske lietadlo. Bolo navrhnuté na prekonávanie rekordov a vyrobilo sa ho len niekoľko kusov, čo mohlo spôsobiť, že sa na lietadlo rýchlo zabudne. Ale štylistická odvaha špičkovej aerodynamiky lietadla a jeho mimoriadne výkony zanechali stopu v histórii letectva a urobili z tohto modelu legendu.
Slávna letkyňa Hélène Boucher prekonala lietaním na modeloch Rafale niekoľko rýchlostných rekordov vrátane ženského rekordu na vzdialenosť viac ako 1 000 km, keď 11. augusta 1934 dosiahla rýchlosť 445 km/h.
Úchvatný dizajn
Ikonickú podobu lietadla Caudron Renault Rafale navrhol Marcel Riffard. Tento geniálny letecký inžinier navrhoval pre Renault aj automobily, napríklad Nervasport a Viva Grand Sport. Posledný menovaný bol mimoriadne luxusný model poháňaný radovým šesťvalcovým motorom. Hélène Boucher, ktorá v tom čase pracovala pre spoločnosť Renault, v reklamách ospevovala jazdu v modeli Viva Grand Sport. Letectvo aj automobilový priemysel sú priekopnícke disciplíny, ktoré sú hnacou silou pokroku a inovácií. Nový model Renault Rafale sa v súlade so svojím slávnym dedičstvom rovnakého mena usiluje o dokonalosť prostredníctvom svojho dizajnu a aerodynamiky. Jeho úchvatné tvary boli navrhnuté tak, aby ho vyčlenili ako ikonické a rozhodne francúzske SUV kupé v ponuke prémiových vozidiel Renault.
Závan sviežosti v sortimente vyššej triedy
Nový Rafale tak bude predstavovať vyšší modelový rad spoločnosti Renault. Na ilustráciu stratégie značky v segmente D, spolu s úplne novým modelom Espace, potreboval tento model výrazné meno s pôsobivým a jedinečným charakterom. Výber názvu “Rafale” nebol náhodný. Pre mnohých už samotné slovo okamžite vyvoláva určité asociácie – podprahovo sa im vybaví celý vesmír, a najmä letectvo. V 30. rokoch minulého storočia spoločnosť Caudron Renault testovala technológie v letectve, ktoré potom využila pri vývoji budúcich automobilov – podobne ako je dnes Formula 1 zdrojom technológií pre súčasné vozidlá Renault.
Vo francúzštine elegantne vyslovované slovo rafale je výrazom pre silu prírody a prirodzene vyvoláva predstavu niečoho, čo plachtí vo vzduchu. A v letectve aj v automobilovom priemysle sa Rafale spája s aerodynamikou a výkonnosťou – a najmä s aerodynamickým tvarom. V neposlednom rade, keďže názov rafale je francúzsky, symbolizuje veľmi francúzsky zmysel pre dokonalosť.
Zdroj: Renault