Divízia AMG štartuje prostredníctvom modelu EQS 53 4MATIC+ svoju novú plnoelektrickú budúcnosť jazdného výkonu. Prvý sériový elektrický model AMG s akumulátorovým pohonom je založený na architektúre Mercedes-EQ pre vozidlá luxusnej a vyššej triedy.
Srdcom nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je koncepcia pohonu s dvoma motormi, ktorá je orientovaná na výkon. Výkonné elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré obsahuje jeden motor na prednej náprave a jeden motor na zadnej náprave, ponúka plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý prenáša hnaciu silu na vozovku vo všetkých jazdných podmienkach. Základná verzia dosahuje maximálny celkový výkon 484 kW (658 k), maximálny krútiaci moment elektrického automobilu dosahuje 950 Nm. S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon v režime s funkciou zvýšenia výkonu zvýši až na 560 kW (761 k). Maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosiahne hodnotu až 1 020 Nm. Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ pri stave nabitia aspoň 80 percent potom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je vo voliteľnom balíku obmedzená na 250 km/h. V rámci sériovej výbavy zrýchli AMG EQS z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (stav nabitia aspoň 80 %). Maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 220 km/h.
ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG
Vozidlá Mercedes-AMG sú od nepamäti symbolom emocionálneho zážitku. Zvuk vozidla bol a je dôležitou súčasťou jazdného zážitku, ktorý je typický pre AMG. A tak to bude aj v budúcnosti. Verzia EQS 53 4MATIC+ prináša nový, mohutný, sonórny zvuk do jazdenia na elektrický pohon. Jej ozvučovací systém pomocou špeciálnych reproduktorov, budičov kmitov a generátora zvuku vytvára osobitný zvukový zážitok s dvomi charakteristikami: Autentický alebo Výkonnostný. Tento exkluzívny ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG sa generuje vnútri aj vonku a je tonalitou a intenzitou prispôsobený konkrétnemu jazdnému stavu, zvolenému jazdnému programu alebo želaniu vodiča.
Inteligentná rekuperácia pre efektívne spätné získavanie energie
Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ nastavuje latku nielen svojím mimoriadne dynamickým priebehom výkonu pri zrýchľovaní, ale aj efektívnym spätným získavaním energie počas brzdenia. Rekuperačný výkon dosahuje hodnotu až 300 kW. Vodič môže nastaviť intenzitu rekuperácie v troch stupňoch pomocou radiacich páčok na volante, pričom mu v závislosti od situácie môže optimálne pomáhať asistent ECO. Počas rekuperácie môže prebiehať kombinované brzdenie až do úplného zastavenia. Pomocou funkcie DRIVE PILOT (na želanie) vozidlo automaticky spomalí pred rozpoznanými vozidlami idúcimi vpredu až do úplného zastavenia, napríklad pred svetelnou križovatkou.
Nová generácia akumulátorov s kapacitou 107,8 kWh
Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybavený výkonným 400-voltovým akumulátorom, ktorý sa vyrába podľa najnovších štandardov lítium-iónovej technológie. Vysokovoltový akumulátor má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh. Technicky zaujímavým komponentom je použitý zväzok vedení, ktorý je špecifický pre AMG. Tento zväzok vedení je prispôsobený vysokým výkonovým charakteristikám. Aj systém manažmentu akumulátora bol vyladený špecificky pre AMG. Jazdné programy „Šport“ a „Šport+“ sú orientované na výkonnosť, jazdný program „Komfort“ je orientovaný na dojazd. V porovnaní s predchádzajúcimi stupňami vývoja sa nová generácia akumulátorov vyznačuje výrazne vyššou energetickou hustotou. Okrem toho má vyšší výkon nabíjania. Novinkou je aj možnosť inštalácie aktualizácií pre systém manažmentu akumulátora vzduchom.
Kratšie časy nabíjania vďaka inteligentnému tepelnému manažmentu
Ďalšou výhodou novej generácie akumulátorov sú výrazne kratšie časy nabíjania. Rovnako ako v sesterskom modeli od značky Mercedes-EQ, aj v tomto prípade možno akumulátor nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. V tomto prípade je možné „natankovať“ elektrický prúd pre ďalších 300 kilometrov už po 19 minútach. Vďaka palubnej nabíjačke možno elektrifikované vozidlo AMG nabiť striedavým prúdom do 22 kW celkom komfortne doma alebo na verejných nabíjacích staniciach. Podiel na skrátení časov nabíjania má aj efektívny tepelný manažment. Keď je inteligentná Navigácia s elektrickou inteligenciou aktivovaná, akumulátor sa počas jazdy podľa potreby predhreje alebo ochladí, aby na mieste nabíjania dosiahol optimálnu teplotu na rýchle nabíjanie. Želaný teplotný rozsah akumulátora sa dosahuje pomocou okruhu chladenia a v ňom integrovaného prihrievača PTC (pozitívny koeficient teploty).
Sériovo s riadením zadnej nápravy
Model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je sériovo vybavený riadením zadnej nápravy. Uhol natočenia kolies až 9 stupňov ohromným spôsobom podporuje agilné jazdné vlastnosti veľkého sedanu. Priemer otáčania sa zmenšil na úroveň kompaktného vozidla. Súhra riadenia prednej a zadnej nápravy je navrhnutá tak, aby sa pri jazde v meste a mimo mesta dosahovali agilné reakcie s nízkou silou vynakladanou na riadenie. Pri rýchlostiach pod 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. AMG EQS vďaka tomu jazdí obratne, s ľahkosťou a agilne. To má mimoriadne pozitívny účinok pri odbočovaní, svižných zmenách smeru jazdy a manévrovaní.
Od rýchlosti presahujúcej 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá. Rázvor, ktorý sa tým virtuálne predĺži, ponúka vyššiu jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy vo vyšších rýchlostiach, rýchlejšie zmeny jazdných pruhov alebo náhle vyhýbacie manévre.
Zdroj: Mercedes-Benz