Autoinak.sk

Revolučná tretia generácia BMW radu 1

Kompaktný model prémiovej automobilky z Mníchova hlási príchod novej epochy. V celkovom poradí už tretia generácia najmenšieho BMW prichádza s očakávanou konštrukciu s pohonom predných kolies.

Nová koncepcia má spájať pre BMW typickú dynamickú a výnimočnú radosť z jazdy s výrazným nárastom vnútorného priestoru.
Z tejto konštrukčnej zmeny ťažia predovšetkým cestujúci na zadných sedadlách a to najmä pre širšie usporiadanie zadných partií. Nové BMW radu 1 bude k dispozícii iba v 5-dverovej verzii. Dĺžka 4 319 milimetrov znamená skrátenie oproti predchádzajúcej generácii o 5 milimetrov.

Promo video BMW 1

Nová predná časť BMW radu 1 a jej svieža interpretácia ikonického dizajnového prvku značky BMW dominuje celému vozidlu. Nezameniteľné obličky BMW sú teraz väčšie a výraznejšie. Prvý raz v tomto modelovom rade sa obličky v strede spájajú. Svetlomety majú hranatý tvar a vozidlu dodávajú svieži a mladícky vzhľad. Na želanie dodávané Full LED svetlomety. Hlavným prvkom zadnej časti je široká spodná časť, ktorá umocňuje klinovitý vzhľad vozidla.

Prvý raz sa do ponuky BMW radu 1 dostáva elektrické panoramatické strešné okno. Do interiéru tak preniká viac svetla, pričom odhaľuje viac vnútorného priestoru, špičkovú kvalitu materiálov ako aj inovatívne detaily. Tie zahŕňajú podsvietené lišty interiéru debutujúce v BMW ako súčasť zoznamu prvkov dodávaných na želanie.

Na prístup k ovládaniu nového multimediálneho rozhrania môžu slúžiť aj gestá. Štandardne sa využívajú dva displeje. Nový dizajn displeja pred vodičom pripomína tvary nových obličiek BMW a prináša ich aj do interiéru. V ponuke prvkov dodávaných do BMW radu 1 na požiadanie sa prvý raz nachádza aj plnofarebný BMW Head-up Display. Interiér úplne nového BMW radu 1 je oveľa priestrannejší než jeho predchodca a to najmä v zadnej časti. Jednoduchšie sa do neho vstupuje a priestor na kolená zadných pasažierov sa zväčšil o 33 milimetrov. Objem batožinového priestoru medzigeneračne narástol o 20 litrov na súčasných 380 litrov a po sklopení zadných operadiel dosiahne objem 1 200 litrov.

Základný model Advantage dopĺňajú v modelovej ponuke BMW radu 1 ďalšie tri línie výbavy. Vlajkovým modelom tohto modelového radu bude tradične špičkové BMW M135i xDrive. Mimo toho si záujemcovia môžu objednať nové BMW radu 1 s niektorým z ponuky 3- a 4-valcových motorov ostatnej generácie z rodiny BMW EfficientDynamics.
Na výber sú tri naftové a dva benzínové motory s výkonmi od 85 kW (116 k) v modeli BMW 116d do 225 kW (306 k) v modeli BMW M135i xDrive. Modely BMW 116d, BMW 118d a BMW 118i sa štandardne dodávajú s prepracovanou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, zatiaľ čo na požiadanie sa do modelov 116d a 118i montuje špičková 7-stupňová dvojspojková prevodovka Steptronic. Tichšia a jemnejšie radiaca 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic sa na požiadanie dodáva do modelu 118d a štandardne do modelu 120d xDrive, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic Sport zase do modelu BMW M135i xDrive.

Do nového BMW radu 1 sa dostalo mnoho inovatívnych asistenčných systémov vodiča, ktoré pochádzajú z modelov BMW z vyšších radov a majú svoj debut v prémiovej kompaktnej triede. V závislosti od konkrétneho systému dokážu kamery, radary a ultrazvukové snímače nazbierať a vyhodnotiť údaje, ktoré monitorujú okolie vozidla a následne vystríhajú vodiča pred nebezpečenstvom, prípadne dokážu aktívne zasiahnuť do riadenia alebo do bŕzd a tým minimalizovať hroziace riziko.

Nové BMW radu 1 zažije výstavnú premiéru v septembri tohto roka na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Začiatok predaja je naplánovaný taktiež na september 2019.

Zdroj: BMW

Exit mobile version