Autoinak.sk

Revolučný Ford Mustang Mach-E príde do Európy v budúcom roku

Keď sa povie Ford Mustang, tak všetci si automaticky predstavia ikonické coupé resp. kabriolet s poriadnym motorom V8 pod prednou kapotou. Automobilová doba sa však veľmi dynamicky mení. Rodina Mustang preto dostala okrem známej ikony aj nového člena, s prívlastkom Mach-E. Úplne nový, čisto elektrický Mustang Mach-E je prvý sériovo vyrábaný Ford, ktorý bol od začiatku vyvíjaný ako čistý elektromobil sa dostane k zákazníkom v Európe koncom roku 2021.

Mustang Mach-E prináša zákazníkom výkon a charakter kultového, najpredávanejšieho športového vozidla na svete v podobe čisto elektrického vozidla. Pohon má na starosti dynamická, energeticky efektívna elektrická pohonná jednotka napájaná z akumulátora. Vôbec prvý SUV člen rodiny Mustangov je v ponuke s možnosťou voľby jedného elektromotora s pohonom zadných kolies, ale aj ako dvojmotorová verzia s pohonom všetkých kolies so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, čo je porovnateľné so superšportami.

Ford Mustang Mach E príde v roku 2021 aj do Európy

Akumulátor vo verzii so štandardným a rozšíreným dojazdom eliminuje strach z dojazdu. Dojazd čisto na elektrinu podľa WLTP je až 610 km pre bezstarostné vlastníctvo a pokoj.

Mustang Mach-E je okrem toho prelomovým modelom aj v oblasti najprepracovanejšieho komfortu, pohodlia a asistenčných technológií v histórii spoločnosti Ford. Systém SYNC novej generácie sa dokáže učiť podľa správania vodiča a prináša odporúčania na úsporu času. Funkcia telefónu namiesto kľúča umožňuje vstup bez kľúča len vďaka rozpoznaniu smartfónu majiteľa. Funkcia inteligentného dojazdu dokáže pomocou pripojenia ku cloudu presnejšie vypočítať dojazd. Najnovšie technológie asistovanej jazdy, parkovania a predchádzania nehodá6 od spoločnosti Ford okrem toho zaisťujú skutočne intuitívny zážitok z jazdy bez stresu. Každý Mustang Mach E ponúkne jazdné režimy Whisper, Active a Untamed, aby si vodič podľa nálady mohol prispôsobiť dynamiku jazdy a zmyslové zážitky. Päťmiestne SUV so siluetou kupé sa bude okrem toho neustále zlepšovať vďaka bezdrôtovým aktualizáciám.

Elektrizujúci výkon

Úplne novú platformu pre Mustang Mach-E vyvinul tím Ford Team Edison. Využíva všetky výhody rozloženia hmotnosti, prenosu krútiaceho momentu a vyššieho výkonu čisto elektrickej pohonnej jednotky. Bez ohľadu na to, či ide o variant s lítiovo-iónovým akumulátorom s 288 článkami a kapacitou 68 kWh (využiteľných) so štandardným dojazdom alebo s 376 článkami a kapacitou 88 kWh (využiteľných) s predĺženým dojazdom, je umiestnený v strede medzi nápravami a pod podlahou kvôli nízkemu ťažisku, ktoré podporuje športovú dynamiku Mustangu. Vysokovýkonné akumulátory testované pri extrémnych teplotách –40 stupňov Celzia sú umiestnené vo vodotesnom puzdre a obklopené konštrukciou na pohlcovanie energie pri náraze. Akumulátor využíva pokročilý systém aktívneho ohrievania a chladenia kvapalinou, ktorý slúži na zaistenie optimalizovaného výkonu v nepriaznivom počasí, na skrátenie času nabíjania a trvalú jazdu vysokou rýchlosťou.

Baterky a zážitok ako v superšporte? Aj to je Ford Mustang Mach E

Energia sa z akumulátora prenáša do úplne nového, olejom chladeného motora na striedavý prúd umiestneného vzadu, ktorý poháňa zadné kolesá a v prípade modelov so systémom pohonu všetkých kolies aj na ďalší motor vpredu. Synchrónny zadný elektromotor s permanentným magnetom dokáže vyvinúť maximálny krútiaci moment za 0,5 sekundy pre maximálnu dynamiku:

• Mustang Mach-E s pohonom zadných kolies má vo verzii so štandardným dojazdom výkon 269 koní a s predĺženým dojazdom výkon 294 koní. Krútiaci moment je na úrovni 430 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 6,1 až 6,2 sekundy.
• Mustang Mach-E s pohonom všetkých kolies má vo verzii so štandardným dojazdom výkon 269 koní a s predĺženým dojazdom výkon 351 koní. Krútiaci moment je na úrovni 580 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,1 až 5,6 sekundy.
• Mustang Mach-E First Edition s pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom má výkon 351 koní, krútiaci moment 580 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
• Mustang Mach-E GT s pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom má výkon 487 koní, krútiaci moment 860 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy.

Nová éra modelu Mustang nesie prívlastok Mach E

Voliteľný systém pohonu všetkých kolies prenáša krútiaci moment nezávisle na predné a zadné kolesá, aby sa zlepšila akcelerácia a ovládateľnosť, a vodič si tak užil typický pocit šoférovania vozidla značky Mustang. Jedinečné nastavenia tlmičov, pružín, stabilizátorov, riadenia a pohonného ústrojenstva boli prispôsobené pre európske, typicky užšie, kľukatejšie cesty a vyššie rýchlostné limity. Energeticky úsporné pohonné jednotky zaisťujú čisto elektrický dojazd až 610 km podľa normy WLTP pre Mustang Mach-E s pohonom zadných kolies a až 540 km pre Mustang Mach-E s pohonom všetkých kolies a verziu First Edition.

S funkciou inteligentného dojazdu je strach z nedostatočného dojazdu históriou. Podľa správania vodiča v minulosti a predpovede poveternostných podmienok dokáže presnejšie odhadnúť zostávajúci dojazd, pri čom dokonca využíva výhody pripojenia ku cloudu na odhad, koľko energie bude potrebnej pri jazde v budúcnosti. Údaje získané od ostatných pripojených zákazníkov s elektromobilmi Ford, ktorí sa rozhodli zdieľať informácie, dokážu podstatne zlepšiť odhady. Nabíjanie je rýchle a jednoduché. Spoločnosť Ford ponúka zákazníkom s modelom Mustang Mach-E voliteľnú nabíjačku Ford Connected Wallbox, s ktorou bude nabíjanie doma rýchlejšie, inteligentnejšie a praktickejšie. Nástenná nabíjačka je k dispozícii vo verziách s výkonom 7,4 kW a 11 kW, a dokáže nabiť akumulátor v modeli Mustang Mach-E z 10 % na 80 % za približne 6 hodín.

Zákazníci s modelom Mustang Mach-E dostanú v štandardnej výbave dva nabíjacie káble, aby sa mohli vydať kamkoľvek. Šesťmetrový kábel Ford Public Charge Cable je kompatibilný s bežnými nabíjacími konektormi v Európe a umožňuje zákazníkom jednoduché pripojenie k striedavým nabíjačkám. Univerzálny domáci nabíjací kábel s dĺžkou 6,7 metra umožňuje pripojenie k štandardným domácim zásuvkám a k 32 A modrým priemyselným zásuvkám kvôli rýchlejšiemu nabíjaniu aj bez pripojenia k nástennej nabíjačke Ford Connected Wallbox. Štandardom je tiež kompatibilita s rýchlym nabíjaním jednosmerným prúdom. Pri nabíjaní výkonom až 150 kW na nabíjačke IONITY možno počas približne 10-minútového nabíjania modelu Mustang Mach-E s pohonom zadných kolies a s akumulátorom s predĺženým dojazdom zvýšiť dojazd priemerne o 119 km.

Interiér vsádza na digitálne riešenia

Mustang Mach-E s pohonom všetkých kolies a s akumulátorom s predĺženým dojazdom, prípadne vo verzii First Edition, získa pri 10-minútovom nabíjaní v priemere 107 km dojazdu navyše. Konfigurácie s pohonom zadných kolies a s pohonom všetkých kolies s akumulátorom s predĺženým dojazdom možno nabiť z 10 na 80 percent za 45 minút. Mustang Mach-E ponúka aj funkciu ovládania jedným pedálom, ktorá pomáha rekuperovať viac kinetickej energie do akumulátora, čím sa zdokonaľuje efektivita. Zrýchlenie a spomalenie možno ovládať zošliapnutím alebo uvoľnením plynového pedála pre autentický zážitok z čisto elektrickej jazdy. Brzdový pedál zostáva aktívny a je určený pre situácie, keď je potrebný väčší brzdný výkon.

Nový spôsob, ako sa pozerať a zažiť Mustang

Mustang Mach-E je zvonka okamžite rozpoznateľný ako Mustang vďaka charakteristickým prvkom, ako je dlhá, mohutná kapota, dizajn zadnej časti, agresívne svetlomety a zadné svetlá vo forme troch pásikov. Konštruktéri a dizajnéri spoločnosti Ford využili v interiéri novú architektúru pre čisté elektromobily, v ktorej sú akumulátory umiestnené v spodnej časti vozidla. Dokázali vytvoriť vozidlo, ktoré je nielen pravý Mustang, ale tiež maximalizuje priestor SUV pre päť cestujúcich a batožinu.

Batožinový priestor za zadnými sedadlami má objem 402 litrov a po sklopení zadných sedadiel 1 420 litrov. Dopĺňa ho predný úložný priestor, ktorý vznikol vďaka absencii spaľovacieho motora pod kapotou. S objemom dodatočných 81 litrov a s odtokovým otvorom ide o praktický priestor na uskladnenie mokrého alebo zablateného športového oblečenia, turistických topánok alebo plážového výstroja po dobrodružstve.

V celom interiéri Mustangu Mach-E vidno spojenie elegantného, moderného dizajnu a inteligentných funkcií. Voliteľný prémiový audiosystém B&O obsahuje reproduktory, ktoré sú plynulo integrované v prednej časti, umiestnené nad vetracími otvormi ako zvuková lišta – toto usporiadanie už získalo ocenenie iF DESIGN AWARD 2020. V interiéri možno nájsť aj tradičné dizajnové prvky Mustangu, ako napríklad dvojitý kryt prístrojovej dosky. Aj voliteľná panoramatická strecha s pevným sklom skrýva tajomstvo: špeciálna sklenená vrstva s infračervenou ochranou pomáha v lete ochladiť interiér a v zime ho udržať v teple. Okrem toho vnútorná vrstva medzi vrstvami skla pomáha chrániť pred ultrafialovým žiarením.

Ford Mustang Mach E príde v roku 2021 aj do Európy

Aby sa majitelia v Mustangu Mach-E cítili od samého začiatku ako doma, budú si svoje nové vozidlo môcť vopred nakonfigurovať ešte pred dodaním pomocou novej funkcie Remote Vehicle Setup. Majitelia si jednoducho vytvoria vlastný profil, do ktorého si uložia svoje obľúbené nastavenia a časté miesta, napríklad adresu práce alebo supermarketu, aby tak bolo možné identifikovať blízke nabíjacie stanice. Nastavenie je možné vykonať online alebo pomocou aplikácie FordPass a prispôsobiť si nastavenia vozidla, napríklad denné časy odchodov, uprednostňované nastavenia prostredia v kabíne a úrovne nabitia akumulátora (okrem iných možností), či režimy jazdy Mustangu Mach-E. Profil prispôsobenia je uložený v cloude, takže keď majiteľ zoberie kľúče a najskôr si spáruje smartfón so svojím modelom Mach-E, všetky nastavenia sa presunú do vozidla a nebudú potrebné už žiadne frustrujúce prvotné nastavenia. Vodič môže jednoducho nastúpiť a jazdiť. Budúce bezdrôtové aktualizácie tiež umožnia prispôsobenie predvolieb rádioprijímača pred dodaním. Bezdrôtové aktualizácie môžu okrem toho nepretržite vylepšovať vozidlo počas celej životnosti bez odchodu z domova a bez toho, aby majitelia museli čakať na vykonanie aktualizácie softvéru.

Niektoré aktualizácie možno vykonať do dvoch minút a pre zákazníkov budú prakticky neviditeľné. Zákazníci si môžu vybrať pravidelný čas aktualizácie, napríklad uprostred noci, keď je vozidlo zaparkované. Takmer všetky počítačové moduly v modeli Mach-E je možné aktualizovať bezdrôtovo. To znamená, že spoločnosť Ford dokáže zabezpečiť vyšší výkon a úplne nové funkcie, ktoré ani nemuseli existovať v deň, keď si zákazníci prvýkrát prevzali svoje vozidlá.

Komplexný nabíjací ekosystém

V spolupráci so spoločnosťou NewMotion budú môcť zákazníci spoločnosti Ford prostredníctvom aplikácie FordPass bez námahy lokalizovať, navigovať, platiť a monitorovať nabíjanie v 21 krajinách, iniciovať a platiť za služby z jedného účtu pre zjednodušený zážitok z vlastníctva.

Zdroj: Ford

Exit mobile version