Mercedes-Benz tiredy C patrí aj v novej generácii medzi kľúčové modely automobilky zo Štutgartu. Aktuálna novinka ponúka zaujímavú alternatívu pre dobrodrzžné povahy. Pre koho klasické kombi nie je dosť terénne, ale SUV je už príliš vysoké, ponúka Mercedes-Benz už aj v segmente Triedy C všestranné vozidlo ako alternatívu: Triedu C All-Terrain. Po predstavení úspešnej koncepcie All-Terrain s Triedou E začiatkom roka 2017 teraz prichádza aj Trieda C ako ďalší multitalent s výrazným vzhľadom a všestrannými vlastnosťami.
Vďaka približne o 40 milimetrov väčšej svetlej výške v porovnaní s konvenčnou Triedou C kombi, sériovému náhonu na všetky kolesá 4MATIC a dvom terénnym jazdným programom Trieda C All-Terrain so svojimi veľkými kolesami pohodlne prejde ľahkým terénom, ako napríklad nespevnenými poľnými cestami. Medzi terénne dizajnové prvky patria charakteristická maska chladiča, špeciálne nárazníky, vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu aj vzadu a obloženie výrezov kolies v matnej tmavosivej.
All-Terrain okrem toho disponuje mnohými atraktívnymi prvkami z nedávno predstavenej novej Triedy C. Patria sem efektívne štvorvalcové motory so 48 voltovou technikou, učenlivý a intuitívne ovládateľný infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ako aj najnovšia generácia asistenčných jazdných systémov. Súčasťou svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) je špeciálne terénne osvetlenie. Trieda C All-Terrain oslávi svoju svetovú premiéru v septembri na autosalóne IAA v Mníchove. K európskym obchodníkom sa dostane ešte tento rok.
V porovnaní s konvenčnou Triedou C kombi sa model All-Terrain mierne zväčšil. Je o štyri milimetre dlhší a jeho celková dĺžka je 4 755 milimetrov. Vzhľadom na obloženie výrezu kolies narástla šírka o 21 milimetrov na 1 841 milimetrov. Spolu s väčšou svetlou výškou o približne 40 milimetrov narástla aj výška vozidla, a to na 1 494 milimetrov. Na rovnakej úrovni zostáva objem a variabilita ložného priestoru: v športovej zadnej časti sa ukrýva ložná kapacita na úrovni od 490 až po 1 510 litrov.
Výrazný vzhľad
Prednú časť charakterizuje maska chladiča s jednou lamelou s pochrómovanými ozdobnými prvkami a zasadenou centrálnou hviezdou. Vertikálne nasmerované mostíky v maske chladiča zdôrazňujú svojou vysokolesklou čiernou farbou hodnotný vzhľad. Osobitý predný nárazník čiastočne pozostáva z tmavosivého plastu s reliéfnym povrchom, čo dodáva dôraz robustnému charakteru tohto modelu. Pod ním sa nachádza vizuálna ochrana proti podbehnutiu vo vysokolesklej chrómovej farbe.
Táto Trieda C má na prednom blatníku a na zadnej bočnej stene nasadené obloženia výrezov kolies (kryty výrezov kolies) v tmavosivej matnej farbe. Špecifické obloženia bočných prahov v tejto farbe a tomto vyhotovení vizuálne kontrastujú s lakovanými povrchmi karosérie. Dodatočná pochrómovaná ozdobná lišta je integrovaná do bočných obložení prahov. Pre model All-Terrain sú k dispozícii exkluzívne dizajny kolies vo veľkostiach 17 až 19 palcov. V zadnej časti podčiarkuje špeciálne požiadavky tohto vozidla novonavrhnutý, viacdielny nárazník, pochrómovaná ochrana nakladacej hrany špecifická pre tento model a vizuálna ochrana proti podbehnutiu.
Keďže modely All-Terrain sú založené na línií výbavy Exteriér AVANTGARDE, ozdobné lišty línie bokov, lemovanie bočných okien a pozdĺžny držiak sú vyhotovené z lešteného hliníka. Kryty na stĺpikoch B a mostíky na zadných bočných oknách sú vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe. V prípade balíka Night sú aj ďalšie ozdobné prvky (napr. obrys strechy, línia bokov, vonkajšie zrkadlá) a ozdobné prvky v prednej a zadnej časti (vizuálna ochrana proti podbehnutiu vpredu a vzadu, ako aj ochrana nakladacej hrany) vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe.
Aj interiér AVANTGARDE je v prípade modelu All-Terrain súčasťou sériovej výbavy. Na výber sú tri farebné koncepcie: čierna, béžová macchiato/čierna a sienová hnedá/čierna. Prístrojová doska je vybavená sponou v striebornej chrómovej farbe a ozdobným prvkom v diamantovej matnej sieťotlači (k dispozícii sú aj iné vyhotovenia). Opulentný dekoratívny panel pokračuje bez prerušenia zo stredovej konzoly až do prístrojovej dosky.
Prístrojová doska je mierne, o šesť stupňov, natočená na vodiča. LCD obrazovka s vysokým rozlíšením v priestore vodiča stojí voľne a pôsobí tak, akoby sa vznášala pred profilom krídla a dekoratívnym panelom. Displej vodiča, na Slovensku dodávaný sériovo s 12,3-palcovou (31,2 cm) uhlopriečkou, sa tým odlišuje od tradičných kokpitov s klasickými okrúhlymi prístrojmi. Pre model All-Terrain bola vytvorená nová kontextová položka s názvom „Terén“. K dispozícii je v nej špecifický obsah, ako Stúpanie, Klesanie a uhol natočenia kolies. Zobrazia sa aj zemepisné súradnice, ako aj kompas.
Medzi kľúčové prvky patria sedadlá s grafickým stvárnením sedadla špecifickým pre líniu výbavy AVANTGARDE. Ponúkajú množstvo komfortu a dobrú bočnú oporu. Kožený multifunkčný športový volant v čiernej farbe so strieborným krytom je vizuálne atraktívny a príjemne padne do ruky. Interiér AVANTGARDE okrem toho obsahuje náladové osvetlenie.
Pre náročnejšie úlohy: komfortný podvozok s približne o 40 mm väčšou svetlou výškou.
Model All-Terrain disponuje približne o 40 milimetrov vyššou svetlou výškou v porovnaní s klasickou Triedou C kombi, aj priemer kolies je väčší: model All-Terrain je tým pádom vhodný aj na nekvalitné cesty. Štvorprvková predná náprava má o niečo väčšie strmene náprav. Vzadu je náprava s priestorovými ramenami, ktoré sú zavesené na nápravnici.
O vyvážený komfort jazdy a vysoký stupeň jazdnej stability sa stará komfortný podvozok s pasívnym systémom tlmenia, ktorý je súčasťou sériovej výbavy tohto modelového variantu: účinok tlmenia sa v závislosti od amplitúdovej charakteristiky prispôsobuje povrchu vozovky. Pri menších rázoch sa komfort odvaľovania zosilňuje redukciou účinku tlmenia a pri väčších rázoch sa o viac stability stará maximálne tlmenie.
4MATIC najnovšej generácie
Náhon na všetky kolesá 4MATIC, ktorý je v prípade modelu All-Terrain súčasťou sériovej výbavy ponúka lepšiu trakciu a jazdnú stabilitu aj na horších povrchoch. Do 45 percent sily motora je prenášaných na prednú nápravu a do 55 percent na zadnú nápravu. Túžba po ešte väčšej efektivite a deväťstupňová automatická prevodovka si vyžiadali ďalší vývoj náhonu na všetky štyri kolesá 4MATIC.
S novým náhonom na prednú nápravu možno prenášať vyšší krútiaci moment a z hľadiska dynamiky jazdy dosahovať ideálne rozloženie zaťaženia náprav. Zároveň poskytuje výhodu vo forme výrazne nižšej hmotnosti voči danému konštrukčnému dielu predchádzajúceho konštrukčného radu – zlepšenie v oblasti znižovania emisií CO2. S rozdeľovacou prevodovkou, ktorá je taktiež nová, sa technikom podarilo významným spôsobom znížiť straty spôsobené trením. Okrem toho disponuje uzatvoreným okruhom oleja a nevyžaduje žiadne ďalšie opatrenia na chladenie.
Elektrifikované: motory
Model All-Terrain možno kombinovať s benzínovým i dieselovým motorom. V prípade benzínového variantu je použitý nový štvorvalcový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Výkon spaľovacieho motora možno krátkodobo elektricky zvýšiť o 15 kW.
Vďaka rekuperácii a možnosti „kĺzania“ s vypnutým motorom je benzínový motor oveľa efektívnejší. V motore M 254 spojil Mercedes-Benz po prvýkrát všetky inovácie modulárnej rodiny štvorvalcových a šesťvalcových benzínových a dieselových motorov do jedného agregátu. Medzi inovácie patrí povrchová úprava valcov NANOSLIDE®, honovanie valcov CONICSHAPE® (trúbkové lapovanie) a dodatočná úprava spalín umiestnená priamo na motore. Nové je aj segmentové turbodúchadlo so spojením prúdov, ktoré predstavuje ďalší krok vo vývoji technológie dvojprúdového turbodúchadla (Twin Scroll) pre ešte spontánnejšiu odozvu preplňovania.
Aj dieselový variant disponuje pomocným hybridným pohonom. Jeho štvorvalcový motor (OM 654 M) je vybavený integrovaným štartovacím generátorom druhej generácie a čiastkovým 48-voltovým elektrickým systémom. Aj dieselový variant dokáže rekuperovať a kĺzať s vypnutým motorom. Elektrifikácia umožňuje použitie elektrického kompresora na chladivo pre klimatizáciu.
Zdroj: Mercedes-Benz