Firemné emblémy patria neodmysliteľným spôsobom k marketingu a “brandu” jednotlivých automobiliek. Jedným z najkultovejších automobilových symbolov disponuje značka Rolls-Royce v podobe Spirit of Ecstasy.
Dizajn sošky bol po prvý krát zaregistrovaný ako duševné vlastníctvo 6. februára 1911. Od počiatku je charakteristickým prvkom identity Rolls-Royce a zároveň jedným z najžiadanejších prvkov luxusu na celom svete. Počas svojho dlhého a legendárneho života zostáva podoba emblému takmer nezmenená a zdobí kapotu každého automobilu Rolls-Royce postaveného v “Home of Rolls-Royce” v Goodwoode.
Jej dizajn bol prevzatý z bronzovej sošky s názvom The Whisperer, ktorú vytvoril sochár a ilustrátor Charles Sykes pre svojho zamestnávateľa, automobilového priekopníka a obdivovateľa vozidiel Rolls-Royce, lorda Montague z Beaulieu. Prepojenie automobilového a umeleckého sveta si spoločnosť udržiava prostredníctvom umeleckého programu MUSE, The Rolls-Royce Art Programme, ktorý je hlavným protagonistom vo svete grafického zachytenia pohybu.
Prvá soška Spirit of Ecstasy bola vysoká cirka približne 18 cm (sedem palcov). Dnes je menšia a meria okolo 9,5 cm. Je bezpečne ukrytá v špeciálnom kryte v kapote, kým nie je naštartovaný motor. Až potom plynulo a elegantne vystúpi na javisko pomocou precízne navrhnutého mechanizmu známeho ako “the rise”.
Zdroj: Rolls-Royce