Pozitívne je, že automobilky okrem samotného vývoju svojich nových produktov, investujú enormné finančné prostriedky aj do mnohých ďalších oblastí súvisiacich s dopravou. Cieľom je vo finále zjednodušenie práce vodiča. Určite ste sa už mnoho krát pri jazde cez mesto zamýšľali, že akú farbu bude mať najbližší semafor ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už nezávisí od intuície vodiča ale od technológie. Projekt vedený značkou SEAT v spolupráci so španielskym ministerstvom dopravy, magistrátom mesta Barcelona a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Tento projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd.
Vozidlá prepojené so semaformi a cestnou infraštruktúrou. Vozidlo využívané v tomto pilotnom projekte je vybavené potrebnou technológiou, zabezpečujúcou digitálne prepojenie s jeho okolím a prijíma informácie dodávané centrálnym dispečingom riadenia premávky do cloudu. To umožňuje informovať vodičov o tom, čo sa deje pred nimi v reálnom čase.
Ako to funguje? Keď sa vozidlo približuje k semaforu, na displeji sa zobrazí upozornenie, či bude v čase príjazdu k semaforu na ňom svietiť červená, zelená alebo oranžová farba. Systém vykonáva kalkuláciu na základe vzdialenosti od semaforu a aktuálnej rýchlosti jazdy. Dôležitým prvkom pre bezpečnosť je, že systém funguje iba vtedy ak vozidlo neprekračuje povolenú rýchlosť jazdy na príslušnom úseku. Inak systém neupozorní vodiča.
Väčšia bezpečnosť a efektivita. Čím viac informácií vodič má, tým menej je vystavený rizikovým situáciám v premávke. To je cieľom projektu, zameraného na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky, spolu s vítaným vedľajším efektom zvýšenia efektívnosti.
Zdroj: SEAT