Predaj Seat v roku 2018 opäť vzrástol na celkovo 517.600 vozidiel, čo je o 10,5 % percent viac ako v roku 2017 (468.400 kusov). To predstavuje najväčší predaný počet v 68-ročnej histórii značky SEAT a prekonáva aj doterajší rekord predaja z roku 2000 (514.800 automobilov). V roku 2018 predaj SEAT vzrástol šiesty rok za sebou a značka zaznamenáva bezprecedentne pozitívne obdobie. Od roku 2012 predaj SEAT vzrástol o SEAT o vyše 60 %. V decembri 2018 SEAT odovzdal zákazníkom 25.300 automobilov.
Predaj SEAT v roku 2018 významne podporil model Arona. V prvom kompletnom roku predaja španielska značka dodala zákazníkom 98.900 kusov svojho mestského SUV, ktoré sa stalo jej tretím najpredávanejším modelom. Arona je po modeloch Ibiza, Leon a Ateca jedným zo štyroch hlavných pilierov značky. Hoci je tesne pred generačnou obmenou, najpredávanejším modelom SEAT je naďalej Leon (158.300 kusov, -6,8 %), ktorý dosiahol jeden z najlepších historických výsledkov predaja. Dodávky modelu Ibiza dosiahli 136.100 kusov (-10,7 %) a štvrtým najpredávanejším modelom SEAT v roku 2018 je Ateca s počtom 78.200 kusov (-0,6 %). Okrem toho v roku 2018 absolvovala svoj úspešný debut nová značka CUPRA, ktorá dosiahla nárast o 40,0 % s predajom 14.300 kusov, čo je o 4.100 kusov viac ako predaj modelov SEAT Cupra v roku 2017.
Luca de Meo, predseda predstavenstva SEAT zdôraznil, že „rekord predaja osvedčil úspech našej stratégie a modelov, ktoré boli uvedené v rámci produktovej ofenzívy spustenej v roku 2016. Dosiahli sme dvojciferný rast predaja druhý rok za sebou, čo je neobvyklý jav v automobilovom priemysle. Záujem zákazníkov a dosiahnuté pozitívne finančné výsledky nás napĺňajú optimizmom pre zvládnutie výziev, s ktorými sa musí vyrovnať automobilový priemysel a SEAT má ambíciu byť relevantným hráčom v jeho novej ére.“
Okrem toho Wayne Griffiths, člen predstavenstva SEAT pre predaj a marketing, podčiarkol, že „2018 bol historickým rokom pre SEAT. Sme jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe a dosiahli sme najvyšší predaj v našej histórii vďaka dvojcifernému rastu predaja na hlavných trhoch ako sú Nemecko, Veľká Británia a Francúzsko. Aj na domácom španielskom trhu SEAT zvýšil predaj o vyše 13 % a stal sa lídrom na celkovom trhu, rovnako ako aj u súkromných zákazníkov. Okrem toho sme zaznamenali rast predaja aj v zámorí na dôležitých trhoch ako Alžírsko. V uplynulom roku bol každým tretím predaným automobilom SEAT model SUV, čo nám umožnilo zvýšiť ziskovosť značky ako aj predajnej siete. V roku 2018 sa uskutočnil aj úspešný štart našej dcérskej značky CUPRA, čo prinieslo nárast predaja vysoko výkonných športových modelov o 40 %. Celkovo máme komplexný, modernizovaný modelový program v hlavných segmentoch a v roku 2019 nám nový model Tarraco poskytne svieži impulz pre kontinuálny rast predaja.“
Bezprecedentné výsledky na kľúčových trhoch
Historický predajný rekord SEAT je zásluhou dvojciferného rastu predaja na piatich hlavných európskych trhoch. Najväčším z nich je Nemecko so 114.200 predanými automobilmi (+11,8 %), kde značka druhý rok po sebe dosiahla nový rekord predaja. Na druhom mieste je Španielsko, kde predaj SEAT vzrástol o 13,2 % na 107.800 kusov, čím sa značka stala lídrom na domácom trhu. Okrem toho boli Leon a Ibiza dvoma najpredávanejšími modelmi v Španielsku. Značka dosiahla svoj historický rekord predaja aj vo Veľkej Británii, na treťom najväčšom trhu s nárastom predaja o 12,0 % (62.900 predaných automobilov).
V percentuálnom vyjadrení bol medziročný rast predaja ešte pozitívnejší vo Francúzsku (31.800 kusov; +31,3 %), čím sa táto krajina stala lídrom v pomernom raste predaja. V Taliansku predaj vzrástol o 10,9 % oproti roku 2017 a v roku 2018 dosiahol 20.000 vozidiel.
Rovnako ako v Nemecku a Veľkej Británii dosiahol SEAT svoj historicky najlepší výsledok predaja aj v Rakúsku, kde predaj vzrástol o 5,3 % na 18.400 vozidiel, čím značka zaujala piatu priečku na trhu. Predaj vzrástol aj vo Švajčiarsku (10.700 automobilov; +3,3 %), v Izraeli (9.000; +2,2 %) a Maroku (2.100; +5,2 %). V Európe dosiahol SEAT dobrý predaj aj na trhoch ako Portugalsko (9.600 vozidiel; +16,7 %), Belgicko (9.500; +24,4 %) a Holandsko (8.900; +16,3 %). Alžírsko dosiahlo najprominentnejší medziročný nárast, kde SEAT predal 18.500 vozidiel (2017: 5.100). Prispelo k tomu spustenia montáže modelov Leon, Arona a Ateca v závode Relizane v Alžírsku, v ktorom sa od roku 2017 už montoval SEAT Ibiza.
2019 je rokom modelu Tarraco a značky CUPRA
Pre rok 2019 je hlavným tromfom v modelovom programe značky SEAT veľké SUV Tarraco, ktoré sa začne predávať o niekoľko týždňov. Tarraco dopĺňa ponuku SUV značky SEAT, doteraz tvorenú modelmi Arona a Ateca. Okrem toho SEAT začne predávať aj model Arona TGI, novú verziu malého crossovera, poháňanú stlačeným zemným plynom a súčasne štvrtý model v ponuke automobilov na CNG po modeloch Mii, Ibiza a Leon. Rok 2019 bude okrem toho prvým plným rokom predaja modelu CUPRA Ateca, ktorý sa začal predávať v poslednom štvrťroku 2018. CUPRA Ateca je prvým modelom novej španielskej značky, ktorý má šance pritiahnuť k nej nových zákazníkov.
Okrem toho v roku 2019 prídu aj ďalšie novinky, ktoré značka predstaví v najbližších mesiacoch, ako napríklad SEAT Leon štvrtej generácie.
Zdroj SEAT