Ikonický Ford Mustang to predovšetkým vo verzii s plnotučným atmosférickým motorom V8 nebude mať v najbližších mesiacoch v Európe vzhľadom na prísne emisné limity príliš jednoduché. Sympatické je, že Američania to napriek tomu nevzdali a pre európskych zákazníkov bude po prvýkrát k dispozícii vysokovýkonný model Mustang Mach 1 v limitovanej edícii. Mustang Mach 1 sa svetovému virtuálnemu publiku predstavil v európskej premiére na podujatí Goodwood SpeedWeek vo Veľkej Británii. V skratke možno povedať, že ide o sériovo vyrábaný Mustang s najlepšími jazdnými vlastnosťami.
Výkonnosť sa podarilo zvýšiť na úroveň hodnú kultového označenia Mach 1. Prispeli k tomu vylepšené aerodynamické vlastnosti, špeciálne kalibrovaný 5,0-litrový motor V81 s výkonom 460 k a modernizované chladenie, ktoré zaručuje lepšie schopnosti na okruhu. Mach 1 zároveň ako prvý sériovo vyrábaný Mustang v Európe ponúka vysokovýkonnú 6-stupňovú manuálnu prevodovku TREMEC s technológiou vyrovnávania otáčok, ktorá zaručuje plynulé podraďovanie. Vylepšený systém olejového chladiča umožňuje výkonnú jazdu v náročných podmienkach. Prípadne si zákazníci môžu zvoliť 10-stupňovú automatickú převodovku, s vylepšeným olejovým chladičom a prekalibrovaným softvérom, ktorá ponúka optimálne jazdné vlastnosti na ceste aj na okruhu.
Jazdné vlastnosti na cestách aj na okruhu ďalej zvyšuje jedinečné nastavenie zavesenia kolies. Špeciálne kalibrované tlmiče MagneRide a na mieru vytvorené pružiny, stabilizátory a puzdrá zaručujú lepšie ovládanie a odozvu pri vysokej záťaži v zákrutách. S nanovo vyladeným softvérom elektrického posilňovača riadenia ponúka variant Mach 1 najpresnejšie riadenie zo všetkých Mustangov v Európe. Vďaka tomu ide o najrýchlejší sériový Mustang na okruhu ponúkaný pre európskych zákazníkov.
Okrem svojich kvalít v oblasti výkonu prináša Mustang Mach 1 vonkajší dizajn pripomínajúci kultové Mustangy Mach 1 zo 60. a 70. rokov minulého storočia s výraznou kapotou a pruhmi na boku, športovo ladeným štýlom karosérie a unikátnymi 19-palcovými zliatinovými diskami. Tento model limitovanej edície je dostupný v jedinečnej ponuke ôsmich rôznych kombinácií laku karosérie, pruhov a kontrastných línií, ktoré odrážajú charakteristický dizajn pôvodného vozidla. Každý Mustang Mach 1 je individuálne očíslovaný prostredníctvom osobitnej plakety podľa poradia, v akom bol vyrobený.
Na oslavu uvedenia modelu Mustang Mach 1 na trh pripravila automobilka Ford pre používateľov ako prvá na svete interaktívny zážitok, ktorý umožňuje vytvoriť si pomocou online aplikácie vlastné krátke video. Používatelia si môžu vybrať farbu svojho vozidla Mach 1 a preferované zorné uhly kamery a vytvoriť jedinečné krátke video, ktoré môžu zdieľať na sociálnych sieťach. Aplikácia tiež ponúka zážitok rozšírenej reality, ktorá umožňuje „umiestniť“ digitálny Mustang Mach 1 do reálneho prostredia.
Ak si chcete tento interaktívny zážitok vyskúšať, navštívte stránku
https://fordmustangmach1ar.com
Kultový motor V8
Mustang Mach 1 poháňa celohliníkový 5,0-litrový zážihový motor V8 automobilky Ford s výkonom 460 k špeciálne upravený tak, aby poskytoval lepší výkon na cestách aj na okruhu. Využíva rovnaký otvorený systém prívodu vzduchu, sacie potrubie a 87 mm skrine škrtiacej klapky ako model Mustang Shelby GT350 dostupný pre severoamerických zákazníkov značky Ford, čím sa zvyšuje voľné prúdenie vzduchu do motora. Okrem vylepšeného nasávania sa k slovu dostáva aj prekalibrovaný softvér riadenia motora a spojenie nízkotlakového vstrekovania paliva do sacieho kanála a vysokotlakového priameho vstrekovania paliva, vďaka čomu sa vám agregát odmení skvelými otáčkami s hornou hranicou na úrovni 7 500 1/min. Špičkový výkon dosahuje pri otáčkach 7 500 1/min a špičkový krútiaci moment 529 Nm zasa pri 4 600 1/min.
Prídavný olejový chladič motora, rovnaký ako v modeli Shelby GT350, zabezpečuje v spolupráci s novým adaptérom olejového filtra optimálny prietok oleja a jednotný výkon pri vysokej záťaži. Mach 1 má unikátne vyladený športový výfuk s aktívnym ventilom a štyrmi 11,5-centimetrovými koncovkami, ktoré ešte vylepšujú nezameniteľný zvuk vidlicového osemvalca značky Ford.
Pripravený pretekať
Mustang Mach 1 profituje zo série aerodynamických úprav, ktoré prinášajú vyšší výkon a tiež poskytujú charakteristický vzhľad vzdávajúci hold štýlu pôvodných modelov. Unikátne koncipovaná predná časť vozidla zahŕňa dvojdielnu hornú mriežku chladiča, novú spodnú mriežku a splitter, ako aj nové bočné mriežky, ktoré spoločne prispievajú k lepším aerodynamickým vlastnostiam a lepšiemu chladiacemu výkonu.
Mustang Mach 1 vytvára o 22 percent vyšší prítlak než Mustang GT, pri čom mu pomáha dizajn zadného difúzora prevzatého z modelu Mustang Shelby GT500 dostupného pre severoamerických zákazníkov značky Ford a dlhší plech podlahy so špeciálnymi rebrami na usmernenie chladiaceho vzduchu k brzdám. Predný splitter svojím tvarom zabezpečuje vyšší prítlak a tým aj lepší záber pneumatík na okruhu. Na mieru vytvorený jednoúrovňový zadný spojler sa z hľadiska aerodynamiky vyrovná prvkom v prednej časti vozidla, vďaka čomu sa dosahuje dokonale vyrovnaný vztlak spredu až dozadu.
Špeciálne vyladené zavesenie kolies dokáže zvládať vysoké nároky kladené na vozidlo počas jazdy na okruhu. Nastaviteľný systém zavesenia kolies MagneRide®2 elektronicky ovláda magnetoreologickú kvapalinu vnútri tlmičov, a tak dokáže v reálnom čase reagovať na meniace sa podmienky na ceste. Systém bol navyše prekalibrovaný s ohľadom na optimálny výkon spoločne s tuhšími prednými pružinami a stabilizátormi. Za Mustangom s najostrejšími reakciami riadenia, aké Európa zažila, stoja okrem novej kalibrácie systému EPAS aj pomocné rámy a spojovacie prvky na nastavenie zbiehavosti kolies z modelov Mustang Shelby GT350 a GT500. Okrem toho získal Mustang Mach 1 aj posilňovač bŕzd s vyššou špecifikáciou, ktorý ponúka rýchlejšiu odozvu a tým rýchly a jednotný brzdný výkon dokonca aj pri vysokej záťaži. Unikátne 19-palcové zliatinové disky kolies s piatimi lúčmi sú o 0,5 palca širšie vpredu aj vzadu. Na nich sú nasadené pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 vhodné na okruh.
Zdroj: Ford