Autoinak.sk

Test: Alfa Romeo Giulia – Auto s dušou

Test Alfa Romeo Giulia 2023

Alfa Romeo patrí medzi najikonickejšie automobilky, ktoré dali svetu štyroch kolies množstvo kultových modelov. Len z histórie a slávneho mena sa ale v dnešnej dobe žiť nedá. Veľmi dobre si to uvedomujú aj Taliani. Pôvodom milánska automobilka podstúpila aj z tohto dôvodu v posledných rokoch SUV transformáciu prispôsobenú aktuálnej chuti publika. Evolučné najstaršiemu a zároveň nedávno modernizovanému modelu Stelvio sekunduje v kategórii modelov s vyššou svetlosťou podvozka aj nový predajný bestseller v podobe kompaktného SUV súrodenca Tonale. Na spadnutie je aj premiéra úplne nového malého crossovera, ktorý ponesie symbolické označenie Milano. Alfa Romeo, má ale stále v ponuke aj klasické modely, ktoré v praxi ešte viac vyzdvihujú jej športovú DNA. S odmyslením si exkluzívneho superauta 33 Stradale je pre milovníkov jazdy tou najlepšou možnou voľbou klasický sedan Giulia, ktorý sa len prednedávnom taktiež dočkal modernizácie. Vynovený model sme mali aktuálne možnosť preveriť v „netradičnej“ naftovej konfigurácii.

Najnovšiu evolúciu sedanu Alfa Romeo Giulia s prioritne racionálnou vznetovou motorizáciou 2,2 Turbo Diesel skombinovanou s 8-st. automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies Q4 a druhou najvyššou výbavou Veloce, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Alfa Romeo.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Alfa Romeo Giulia

Model, ktorého označenie je ekvivalentom mena Júlia má v histórii automobilky Alfa Romeo špeciálne miesto. Identické označenie totiž niesol aj sedan s klasickým konceptom pohonu vyrábaný v rokoch 1962 až 1978. O niečo neskôr a zároveň v nedávnej histórii už Taliani v tradičnom segmente automobilov strednej veľkosti experimentovali s prioritným pohonom prednej nápravy. Vrcholom danej epochy bol modelový rad 159, ktorého výroba bola ukončená v roku 2011.

Alfa Romeo sa v nasledujúcom období začala pripravovať, takpovediac, na nový reštart spojený so symbolickým návratom ku koreňom. Vyústením danej snahy bol vznik špičkovej a technologicky vyšperkovanej platformy Giorgio s pozdĺžnym uložením pohonných jednotiek pod prednou kapotou a prioritným pohonom zadných kolies. Prvým modelom, ktorý si daný technický základ osvojil bola v roku 2015 znovuzrodená Giulia.

Znovuzrodená Giulia predstavovala pre značku Alfa Romeo symbolický návrat ku koreňom

Veľkou zaujímavosťou modelu, ktorý reprezentuje návrat značky Alfa Romeo do strednej triedy je konštrukčný postup. Úplne na začiatok bola v tomto prípade vyvinutá špičková a výkonná verzia Quadrifoglio a až od nej boli následne odvodené klasické civilné deriváty. Daný prístup sa logicky premietol do všeobecne špičkových jazdných vlastností, ktoré sú pre tento model veľkou ozdobou dodnes. Sedan s nadčasovým dizajnom dostal prvú modernizáciu zameranú prioritne na asistenčné systémy v roku 2019. Približne pred rokom dopriala automobilka testovanému exempláru spoločne s SUV súrodencom Stelvio ďalšie vylepšenia. Druhá modernizácia so sebou priniesla decentne pozmenený vzhľad na čele s novými full-LED svetlometmi. Pod ďalšie technologické vylepšenia sa pričinili nové digitálne hračky na čele s grafickým prístrojovým panelom, elektronickou servisnou knižkou či aktualizáciami fungujúcimi na diaľku. Mierne prepracovaná bola aj ponuka výbavových verzií. Dostupné pohonné jednotky si zároveň vystačia aj naďalej bez pridavnej elektrifikácie.

Výkonovým základom je testovaný vznetový derivát zastrešený modernou motorizáciou 2,2 Turbo Diesel s výkonom 210 koní. K DNA značky Alfa Romeo sa ale prirodzene viac hodí benzín. Koncepčne zážihovým základom v ponuke je motorizácia 2,0 Turbo vyladená na 280 koní. Pri oboch vyššie spomenutých pohonných jednotkách je samozrejmosťou spolupráca s 8-st. automatickou prevodovkou, ako aj prítomnosť pohonu všetkých kolies Q4. Vrcholom modelového radu je aj naďalej štvorlístková verzia Giula Quadrifoglio. O jej pohon sa stará motorizácia 2,9 V6 Bi-Turbo pôvodom od Ferrari. Výkon až 520 koní ale v tomto prípade putuje výhradne na kolesá zadnej nápravy.

Testovanú vznetovú motorizáciu 2,2 Turbo Diesel možno prioritne onačiť ako racionálnu alternatívu

Nestarnúca kráska

Pri pohľade na testovaný exemplár sa až nechce veriť, že Alfa Romeo má súčasnú generáciu modelu Giulia v ponuke už približne osem rokov. Talianom sa v tomto prípade podarilo opäť raz vykúzliť nadčasový a pohľadaný dizajn. Ten si aj napriek už dvom modernizáciám paradoxne stále vystačí aj bez akýchkoľvek zásadných zmien na hlavných karosárskych moduloch. Jasnou vizuálnou dominantou testovaného exempláru ostávajú aj naďalej ostávajú štíhle športové línie skombinované s efektnými oblinami a mnohými prepracovanými detailmi. Najnovšia evolúcia temperamentného sedanu je aj napriek tomu zároveň veľmi ľahko identifikovateľná.

K najvýznamnejším zmenám nedávneho faceliftu sa radí nasadenie novej full-LED svetelnej techniky. Vynovená Giulia aj preto zaujme prepracovanou prednou časťou s úplne novým svetelným podpisom. Tri efektné oblúčiky LED denného svietenia sú inšpirované nielen novým SUV modelov Tonale, ale aj históriou značky. opticky obdobné riešenie využíval na začiatku 90-tých rokov už aj model SZ (Spirit Zagato). Okrem efektu musím novú svetelnú techniku pochváliť aj za suverénny svetelný výkon skombinovaný s precízne pracujúcu Matrix funkciu tieňovania. Všeobecnou dominantou predných partií ostáva trojuholníková maska „scudetto“, ktorej vzhľadu musí tradične ustúpiť aj uchytenie evidenčného čísla. Typickú Alfa Romeo čelnú siluetu formujú ďalšie dva postranné chladiace elementy situované v spodnej časti športového nárazníka. Pozornému oku v tomto kontexte okrem kompletne dynamicky čierneho prevedenia verzie Veloce neunikne ani decentne pozmenená štruktúra výpletu či elegantnejšie zapracovanie postranného modulu so snímačmi asistenčných systémov.

Najnovšia evolúcia sedanu Alda Romeo Giulia je veľmi ľahko identifikovateľná na základe svetelného podpisu

Temperamentné emócie vyžarujú aj pri pohľade z profilu. Giulia v tomto priestore zaujme dynamickou siluetou s pomerne dlhou prednou kapotou a kratučkým predným previsom. Atletické proporcie v kombinácii s so svalnatými zadnými blatníkmi zároveň už podvedome odkazujú na prioritný pohon kolies zadnej nápravy. Výrazné príplatkové lakovanie testovaného exempláru v modrej metalíze s prívlastkom Misano je k dispozícii až od výbavy Veloce. Na tú mimochodom upozorňuje aj rovnomenný štítok na predných blatníkoch. Nositeľom tradičného Alfa Romeo dizajnu sú pri skúšanej konfigurácii aj vrcholné 19-palcové disky kolies doplnené o efektný a príplatkový detail v podobe červeného lakovania brzdných strmeňov.

Atletické línie v kombinácii s optickými svalmi ponúka vynovená Giulia aj pri pohľade zozadu. Daný efekt v tomto priestore najviac evokuje rozšírená zadná časť s vytiahnutými kolesami s decentným negatívnym odklonom. Modernizácia so sebou v tomto priestore priniesla jemne pozmenenú grafiku koncových svetiel. Za pomyselnú čerešničku všeobecne športového akcentu testovaného exempláru možno označiť dynamické stvárnenie zadného nárazníka. Ten zdobí nielen centrálny náznak difúzora, ale aj postranná dvojica reálne funkčných výfukových koncoviek.

Pri pohľade na atraktívne línie testovaného exempláru sa až nechce veriť, že Giulia je v predaju už od roku 2015

Šoférsky interiér

Komplexnú nadčasovosť pripomína v praxi aj interiér testovaného modelu. Giulia si aj po facelifte zachovala identickú architektúru palubnej dosky, z ktorej doslova sršia emócie. Značku Alfa Romeo môžeme pokojne označiť aj za majstra tzv. šoférskej atmosféry. Podvedomé spojenie vodiča s autom v tomto prípade precíti prakticky každý, kto má aspoň trochu rád šoférovanie. Prioritnej DNA emócii z jazdy sa prispôsobili aj tzv. digitálne hračky, ktoré sa pri mnohých konkurentoch snažia byť, naopak, v centre diania.

Sedan Giulia si okrem autentickej atmosféry zaslúži pochvalu aj za výber použitých materiálov a celkovú kvalitu dielenského opracovania. Okrem na dotyk príjemného koženého čalúnenia so sivým prešívaním musím pri výbave Veloce pochváliť aj hliníkové dekory na čele s prakticky dokonalými pádlami sekvenčného radenia umiestnenými priamo na stĺpiku riadenia. V porovnaní z nielen prémiovou konkurenciou, ma pri každodennom používaní najviac zamrzel detail v podobe absencie tzv. bezkľúčového prístupu na druhom páre dverí. Danú funkciu Taliani svojmu sedanu nedopriali ani po poslednej modernizácii.

Emóciami žiariaci interiér vynoveného modelu Alfa Romeo Giulia

Najväčšou faceliftovou zmenou v kabíne je prítomnosť plne digitálneho prístrojového panela. Tento moderný a žiadaný prvok je ale zároveň stále zakomponovaný v pre Alfa Romeo typickej kaplnke s vizuálne efektnými kruhovým tubusmi. Digitálny svet s veľmi peknou grafikou si po vzore modelu Tonale osvojil tri základné vyobrazovanie schémy. Minimalistické usporiadanie Relax dopĺňa moderný štýl Evolved. Mojou preferovanou voľbou ostala napriek tomu simulácia klasických budíkov s príznačným názvom Heritage.

V ostrom nastavení Dynamic sa nastavený layout zmení len decentne. Do popredia sa tu okrem zvýrazneného červeného poľa otáčkomera dostávala aj efektná „pavučina s géčkami“. Za určitú nevyužitú príležitosť tu v porovnaní s koncepčne novším SUV Tonale považujem chýbajúcu variáciu s vyobrazením mapového podkladu. Toto riešenie by čiastočne kompenzovalo aj úplne absentujúci Head-up displej.

Jednou z najzásadnejších zmien modernizácie je aj prítomnosť plne digitálneho prístrojového panela

Na prvý pohľad bezo zmien zostal dotykový modul centrálneho infotainmnetu, zabudovaný štýlovo priamo v palubnej doske. V dobrom slova zmysle jednoduchá, no zároveň prehľadná grafika je aj vďaka matnému podkladu s tmavým pozadím nadimenzovaná tak, aby vodiča za jazdy nerozptyľovala. Inováciou je už vyššie spomínaná komunikácia na diaľku. Moderné trendy tu kopíruje taktiež aj užitočná mobilná aplikácia. V zaujímavých položkách je okrem navigácie a audia k dispozícii aj pestrá škála nastavení a rôznorodých štatistických údajoch, vrátane výkonových parametrov či schémy práce pohonu všetkých kolies.

Moderná mobilná konektivita funguje klasicky, teda prostredníctvom káblového pripojenia. Rozlíšenie obrazovky vyslovene neurazí, no v dnešnej dobe už zároveň rozhodne ani nenadchne. Za najväčšie sklamanie v tomto kontexte považujem vyobrazenie parkovacej kamery. Infotainment, obdobne ako palubný počítač, aj po modernizácii komunikuje aj naďalej v anglickom jazyku.

Modul infotiainmentu efektne zabudovaný priamo do palubnej dosky ostal na prvý pohľad bezo zmien

Ergonomickou výhodou rozhrania Alfa Connect je aj možnosť alternatívneho ovládania. Okrem dotyku majú Taliani veľmi dobre zvládnutý aj prehľadný združený ovládač umiestnený na stredovej konzole. Nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia tu zároveň ocenia klasiku v podobe maximálne intuitívneho samostatného modulu klimatizácie s hardwarovými ovládačmi. K emočným špecifikám modelov Alfa Romeo sa, naopak, radí frajerinka v podobe štartovacieho tlačidla umiestneného priamo na volante.

Vzhľadom na zameranie modelu Giulia som bol v praxi veľmi spokojný aj s konceptom odkladacích priečinkov. Očakávanú klasiku dopĺňa aj vtipný a praktický detail v podobe samostatného priečinku pre smartphone s indukčným nabíjaním, ktorý si svoje miesto našiel v priestore pred lakťovou opierkou.

Tradičnou ozdobou modelu Giulia je v princípe športový posed za volantom

Dôležitým elementom emócií vzájomného prepojenia vodiča s vozidlom je aj prakticky dokonalý posed. Vodičové sedadlo je možné elektronicky nastaviť do až nečakane športovo nízkej pozície. Dostatočne nadimenzované predné sedačky s koženým čalúnením potešia okrem príjemného cestovného komfortu aj veľmi dobrou fixáciou tela. Pod danú charakteristiku sa podpísali vystúpené, no zároveň stále dostatočne široké bočnice, ktoré zdobia sedák a zároveň aj predné operadlá. Prepracované sedačky z hľadiska emočného faktoru veľmi dobre doplna multifunkčný volant so športovo tenkými ramenami a klasickými ovládacími tlačidlami.

Emočne navrhnutá Alfa Romeo Giulia na druhej strane nepatrí k najpriestrannejším zástupcom svojej triedy. Klasické usporiadanie pohonu s kardanom v stredovom tuneli sa vzadu podpísalo pod prirodzene oddelenie zóny krajných pasažierov. To, že testovaný exemplár v druhom rade je určený prioritne pre dvoch pripomína aj tvarovanie zadnej lavice. Na nedostatok životného priestoru sa tu okrem detí nebudú sťažovať ani dospelí s výškou do cca 180 cm. Tých ubratejších už môže okrem menšieho vstupného otvoru limitovať priestor pre nohy i hlavy. Za chybičku krásy z hľadiska komfortu cestovania považujem v tomto priestore aj až príliš vystúpené úchyty bezpečnostných pásov. Pohodlie zadných pasažierov, naopak, vylepšujú samostatné výduchy ventilácie či prítomnosť nabíjacieho USB slotu.

Priestorovou ponukou v druhom rade talianska kráska nenadchne no ani neurazí

Vzhľadom na temperamentné línie a krivky testovaná Giulia na druhej strane reálne potešila svojim batožinovým priestorom. Symetrické tvarovanie dopĺňa veľmi slušná základná kapacita s hodnotou 480 litrov. Pri preprave potencionálne veľkých, resp. neforemných predmetov predstavuje aj v tomto prípade limit, tak ako pri každom sedane, veľkosti vstupného otvoru. Taliani sa na druhej strane pohrali s mechanizmom otvárania veka, ktorý nijako neobmedzuje samotný priestor pre batožinu. Priečinok pod podlahou je uspôsobený na odloženie základného náradia resp. lepiacej sady. Posadnutosť, čo najlepšími jazdnými vlastnosťami tu pripomína aj prítomnosť klasického akumulátora, ktorý je „ukrytý“ v pravej bočnej stene batožinového priestoru. Po sklopení prakticky navrhnutých operadiel v druhom rade, delených v pomere 40/20/40 vzniká takmer ideálna rovina a Giulia dokáže prepraviť aj dlhšie predmety vrátane lyží.

Testovaný exemplár vo verzii Veloce figuruje v aktuálnom cenníku ako druhá najvyššia výbava. Alfa Romeo Giulia v tejto konfigurácií disponuje už automaticky 19-palcovými kolesami, čiernymi doplnkami, hliníkovými dekoráciami v interiéri či samosvorným diferenciálom na zadnej náprave. Z príplatkových prvkov tu stojí za zmienku bohatá paleta moderných asistenčných systémov, kožené čalúnenie alebo pekne hrajúce audio Harman/Kardon. Už v základe sú k dispozícii nové full LED Matrix svetlomety, ambientné podsvietenie interiéru, bezkľúčový prístup a štartovanie, zadná kamera, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, adaptívny tempomat či základná paleta bezpečnostný systémov. Výsadou vrcholnej výbavy Competizione ostávajú prioritne prepracované adaptívne tlmiče.

Batožinový priestor disponuje objemom až 480 litrov

Skvele vyladená technika

Inšpiráciou k vzniku súčasného modelu Alfa Romeo Giulia boli čo najlepšie jazdné vlastnosti podmienené mottom „la meccanika delle emozioni.“ K etanolu a absolútnej špičke v danej disciplíne patrí identický model vo svojej strede aj dnes, teda po približne ôsmich rokoch od počiatku produkcie. Aj keď si kombinácia klasického pohonu a konštrukčne vycibreného podvozka už podvedome pýta klasickú benzínovú motorizáciu, tak svoje nesporné čaro má aj vo všeobecnosti racionálnejšia a úspornejšia naftová verzia.

Základným stavebným kameňom vskutku špičkových jazdných vlastností je tuhá karoséria skombinovaná s nízkou váhou a optimálnym rozložením hmoty. Aj z tohto dôvodu využíva Giulia množstvo hliníkových karosárskych modulov a samotný kardanový hnací hriadeľ je dokonca vyrobený z karbónu. Aj testovaná vznetová verzia s v princípe „ťažkým“ turbodieslom sa môže v sumári pochváliť pohotovostnou hmotnosťou len cca 1,6 tony.

Obrovskou prednosťou modelu Giulia je precízne vyladený podvozok

Pomyselným zlatým klincom sofistikovanej platformy Giogio je unikátne nezávislé zavesenie všetkých kolies, ktoré Taliani nazývajú jednoducho a príznačne, teda Alfa Link. Už vyladenie základného pruženia, teda bez adaptívnych tlmičov, sa konštruktérom Alfa Romeo podarilo trafiť excelentne. Testovaná Giulia aj na vrcholných 19-palcových kolesách dokáže bezproblémov poslúžiť nielen ako všedný „daily car“, ale aj ako zážitkový sedan, s ktorým je vykrajovanie zákrut na technickej trati čistou radosťou.

Z hľadiska bežného používania som bol adekvátne spokojný aj so schopnosťou filtrácie bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry. Prirodzene viac obozretnosti je v tomto prípade na mieste pri prejazde cez vyslovene hrubé nerovnosti. Sedanu Giulia logicky nevonia ani nechcené trafenie prepadnutého kanalizačného poklopu vo vyššom rýchlostnom tempe. Pri všeobecnej jazde po zvlnených vozovkách s horším povrchom považujem takmer až za unikát autenticitu v podobe špičkového sprostredkovania spätnej väzby smerom od povrchu. Konštrukčnú kvalitu podvozka v identickom prostredí ešte viac vyšperkovala nielen samotná odozva ale aj príkladná poslušnosť smerom od riadenia.

Alfa Romeo Giulia doslova miluje zákruty

Reálna schopnosť prejazdovej rýchlosti cez zákruty pri testovanom exemplári aj vďaka prítomnosti samosvorného diferenciálu a „motokárovému“ zaveseniu kolies takpovediac prekonáva pud sebazáchovy väčšiny bežných vodičov. Pri svižnom a dynamickom šantení na zakrútených okresných komunikáciách, horských prechodoch či iných technických tratiach sa ako hlavný limit testovanej konfigurácie aj napriek spomenutému faktoru radí výkon turbodiesla vyladený „len“ na hodnotu 210 koní. Podvozok modelu Giulia je reálne prispôsobený na násobne väčšiu porciu sily. Dôkazom toho je aj ostrá verzia s legendárnym štvorlístkom.

Prirodzene zážitkový naturel tu ešte viac vyšperkovala brzdná sústava s príjemne dlhým chodom pedála, a tým pádom excelentne citlivým dávkovaním brzdného účinku. Nadšencom zážitkovej jazdy tu môže v sumári chýbať možnosť deaktivácie elektronických anjelov strážnych v podobe ESP. Odvrátenou stránkou špičkovo vyladeného podvozka je v optike bežného používania až prekvapivo „slabý rajd.“ Malý uhol natočenia predných kolies v kombinácii s potrebou tesného manévrovania tak pri modeli Giulia vyžaduje o niečo viac práce s volantom, ako aj voličom prevodovky. Pri rutinnom používaní som bol, naopak, veľmi spokojný s v princípe precíznym odhlučnením priestoru pre posádku. Najlepším dôkazom toho je exteriérovo klasický zvukový prejav turbodiesla, ktorý sa po usadnutí do vozidla už prakticky vôbec nie je počuť.

Plný jazdný potenciál modelu Giulia sa naplno odomkne v režime Dynamic

Charakteristiku jazdy aj v tomto prípade v reálne citeľnej miere ovplyvňuje zvolený jazdný režim voliča DNA. Východiskové nastavenie Natural dokáže s rezervou pokryť bežné používanie, resp. pozíciu daily car. Nastavenie A (AdvancedEfficiency) dnes prislúcha prioritne šetriacemu eko módu s citeľne komótnejšími reakciami pedála akcelerátora. Giulia dokáže v danej konfigurácii po uvoľnení „plynu“ zároveň aj efektne plachtiť. K temperamentnému charakteru talianskeho sedanu sa najviac hodí mód Dynamic s citeľne ostrejším riadením, prevodovkou, pohonom Q4 a predovšetkým odozvami akcelerátora. Počas zimného testu na zasnežených okreskách Giulia v danom nastavení prekvapila aj ochotou decentného hodenia zadkom. Vďaka nevypínateľnej elektronike si daný efekt môže pokojne dovoliť aj menej skúsený vodič.

V porovnaní so súrodeneckým SUV modelom, Stelvio disponuje testovaný sedan aj autentickým vyladením pohonu všetkých kolies. Giulia tu inými slovami v maximálnej možnej miere a za každých okolností preferuje pohon zadnej nápravy. Prítomnosť „štvorkolky“ som v zimných podmienkach na druhej strane neraz ocenil napríklad pri potrebe prehrabania sa vrstvou kašovitého snehu. To vynovený model s logami Alfa Romeo zvládol vždy suverénne s prehľadom.

Aj napriek pontónu Q4 testovaný sedan vždy v maximálnej možnej miere uprednostňuje zadnú nápravu

V kombinácii so zimou mi v sumári paradoxne vôbec neprekážala vznetová motorizácia pod prednou kapotou. Moderný, no po konštrukčnej stránke klasický 4-valec 2,2 Turbo Diesel si aj dnes vystačí bez akéhokoľvek elektrického dopingu. Deklarovaný výkon 210 koní je pri bežnom používaní pre taliansku krásku plne postačujúci. V princípe spokojný som bol aj s ponúkanou jazdnou dynamikou. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/m v tomto prípade trvá necelých 7-sekúnd. Za bezproblémové tu považujem aj pružné zrýchlenia spojené s bezpečnými predbiehacími manévrami.

O vždy dostatočnú porciu krútiaceho momentu sa tu za každých okolností stará vo všeobecnosti precízne a hladko pracujúca 8-st. automatická prevodovka z portfólia renomovanej firmy ZF. Alfa Romeo si tu dala mimoriadne záležať aj na bleskurýchlom vyladení tzv. sekvenčného radenia prostredníctvom pádiel. Túto efektnú frajerkinu som s obľubou využíval práve pri vyššie spomínanom šantení na snehu. V manuálnom móde dokáže prevodovka aj v kombinácii s turbodieslom zároveň podržať otáčky v blízkosti obmedzovača až do momentu ďalšieho preradenia.

Ozdobou pohonného reťazca je aj precízne vyladená 8-st. automatická prevodovka

Naznačená racionalita vznetovej motorizácie pod prednou kapotou sa najviac pretavila do výslednej spotreby paliva. Automobilka pri testovanej konfigurácii deklaruje priemernú spotrebu na úrovni 5,4 až 5,8 litra. Daný apetít rozhodne nebude utópiou prioritne pri racionálnom používaní a v letnom období. Za príjemné prekvapenie tu napriek tomu považujem aj nameraný zimný priemer s častým temperamentným štýlom jazdy. Palubný počítač na konci testu vyobrazil stále sympatickú priemernú hodnotu 6,7 l/100 km. Prioritne na okresných kolonizáciách sa spotreba ustálila na hodnote 5,5 litra. S hodnotou 6,2 l/100 km je naftová Giulia adekvátne úsporná aj na diaľnici. V meste a rovnako aj pri zážitkovejšom používaní je potrebné počítať s apetítom tesne nad 7-litrovou hranicou.

Štandard svojho segmentu vynovený sedan s logami Alfa Romeo kopíruje aj z hľadiska spoľahlivo pracujúcich asistenčných systémov. Pri dlhších diaľničných presunoch som si v tomto smere obľúbil predovšetkým adaptívny tempomat, ktorý je obohatený o precízne fungujúce udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu.

Racionálnosť vznetovej pohonnej jednotky sa najviac premietla do spotreby paliva

A celkový dojem?

Alfa Romeo dokáže ako jeden z posledných výrobcov, aj v dnešnej premechanizovanej dobe, stále vyrábať automobily, ktoré majú svoju dušu. Dokonalým príkladom daného tvrdenia je aj nestarnúci sedan Giulia. Za jej volantom sa premení na rýdzu radosť akákoľvek jazda. Posledná modernizácia so sebou prioritne priniesla špicové full-LED Matrix svetlomety a zároveň aj niekoľko nových digitálnych hračiek. Hlavnou devízou efektného zástupcu strednej triedy, ale aj naďalej ostávajú špičkové jazdné vlastnosti, ktorým neuškodila ani kombinácia, s v princípe racionálnym turbodieslom.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Alfa Romeo Giulia 2,2 Turbo Diesel Q4 Veloce
Dĺžka: 4 650 mm
Šírka: 1 860 mm
Výška: 1 438 mm
Rázvor: 2 820 mm
Objem kufra: 480 litrov
Motor: vznetový (nafta)
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 154/210
Krútiaci moment Nm: 470
Pohotovostná hmotnosť: 1640 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 235
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,8 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,4 – 5,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,7 / 100 km
Pneumatiky: Continental Winter Contact

Verzia/cena
Alfa Romeo Giulia 2,2 Turbo Diesel Q4 Veloce (testovaný model) od 53 990 €
Alfa Romeo Giulia 2,0 Turbo Q4 Super (benzín) od 48 990 €

Exit mobile version