Autoinak.sk

Test: Alfa Romeo Stelvio – Temperament v univerzálnom balení

Test Alfa Romeo Stelvio 2023

Alfa Romeo je v posledných mesiacoch pokropená živou vodou. Dlho očakávaným impulzom, ktorý zároveň vo výraznej miere pozdvihol predaje talianskej automobilovej legendy je úplne nové kompaktné SUV Tonale postavené na modernom technickom základe zahŕňajúcom aj elektrifikované motorizácie. Imidž značky pomáha budovať aj vysoko exkluzívne superauto 33 Stradale, ktorým sa Alfa znova vracia do klubu tých najexkluzívnejších automobilových manufaktúr. Nosnú kostru modelového portfólia s pravovernou DNA Alfa Romeo, zároveň aj naďalej reprezentuje dvojica šoférsky vyšľachtených modelov Giulia a Stelvio. Obaja zástupcovia strednej triedy podstúpili prednedávnom vítané osvieženie. V redakčnom teste sme ako prvé z dvojice preverili faceliftované a všestrannejšie SUV v klasikej zážihovej verzii.

Vynovené Alfa Romeo Stelvio s temperamentnou benzínovou motorizáciou 2,0 Turbo skombinovanou s 8-st. automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies Q4 a druhou najvyššou výbavou Veloce, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Alfa Romeo.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Alfa Romeo Stelvio

História značky Alfa Romeo datujúca sa už od roku 1910, je poprepletaná množstvom unikátnych a kultových modelov. Do kroniky pôvodne milánskej automobilky sa veľkými písmenami zapísal aj rok 2016. Práve v tomto čase Alfa predstavila svoj vôbec prvý SUV model. Označenie Stelvio je inšpirované rovnomenným horským priesmykom plnom krásnych zákrut, ktorý sa nachádza v talianskych Alpách.

Po technickej stránke zdieľa model Stelvio spoločný základ s približne o rok starším sedanom Giulia. Šoférsky vyšperkovanou platformou Giorgio sa Alfa Romeo po niekoľkoročnej odmlke znova vrátila k tzv. klasickému konceptu s pozdĺžne uloženými motormi a prioritným pohonom zadných kolies. Fakt, že si Taliani dali v prioritne miere záležať na špičkových jazdných vlastnostiach pripomína aj skutočnosť, že daný technický základ bol už na začiatku prispôsobený výkonným „štvorlístkovým.“ Od verzií s dôvetkom QV, resp. Quadrifoglio boli boli následne odvodené bežné, resp. presnejšie výkonovo civilnejšie motorové deriváty.

Stelvio je historický prvé SUV značky Alfa Romeo

Približne po siedmych rokoch produkcie podstúpili technologické dvojičky už druhé osvieženie v podobe faceliftu. Sympatické je, že Alfa Romeo sa aj v tomto prípade zamerala len na decentné optické zmeny, nakoľko oba modely pôsobia aj dnes veľmi energicky a zároveň emočne. Vítanou zmenou je vynovená technika na čele s úplne novými full LED Matrix svetlami. Na palube po vzore modelu Tonale pribudli taktiež moderné digitálne hračky, ako aj zástavba elektronickej servisnej knižky či dostupnosť aktualizácie softwaru na diaľku. Novinkou je taktiež inovovaný balík asistenčných systémov a prepracovaná ponuka výbav na čele s novým vrcholom a názvom Competizione.

Aktualizovaná paleta pohonných jednotiek aj naďalej počíta s benzínom i naftou bez prídavnej elektrifikácie. Novým základom modelu Stelvio je vznetová motorizácia 2,2 Turbo Diesel s výkonom 160 koní, dostupná výhradne s pohonom kolies zadnej nápravy. Viac naftového temperamentu následne ponúka identická motorizácia 2,2 Turbo Diesel vyladená na výkon 210 koní. V tomto prípade je už samozrejmosťou kombinácia s pohonom všetkých kolies Q4. Pohon oboch náprav je štandardom aj pri testovanej benzínovej motorizácii 2,0 Turbo s výkonom 280 koní. Pri všetkých vyššie spomenutých motorizáciách je jedinou alternatívou aj 8-st. automatická prevodovka. Vrchol modelového radu tradične zastrešuje špičkový derivát Stelvio Quadrifoglio. Jeho motorkársky šperk 2,9 V6 Bi-Turbo, pôvodom od Ferrari, je vyladený na výkonom až 510 koní.

Maximálny dôraz na precízne jazdne vlastnosti prezrádza aj uloženie testovanej motorizácia 2,0 Turbo

Stále atraktívny a pútavý dizajn

Alfa Romeo Stelvio možno po vizuálnej stránke označiť aj ako ideálny príklad dizajnového stroja času. Už viac ako šesť rokov produkcie sa na jeho športovo-elegantných krivkách akoby vôbec neprejavilo. Emóciami nabitý model pôsobí aj dnes veľmi sviežo a moderne. Ikonická talianska značka sa pravdepodobne aj z tohto dôvodu pri nedávnej modernizácii rozhodla len pre decentnú vizuálnu retuš.

Vynovený model je aj napriek tomu v princípe veľmi ľahko identifikovateľný. Pri predných partiách pozornému oku s určitosťou neunikne decentne pozmenený vzhľad prednej masky s typickou siluetou. Tú fanúšikovia značky poznajú aj pod označením „Scudetto“ a jej dizajnu sa musí už tradične podriadiť aj postranné uchytenie evidenčného čísla. Ešte významnejšiu optickú zmenu pri vo všeobecnosti uhladených predných partiách reprezentujú nové svetlá. Zaujímavosťou je, že ich modul resp. silueta zostala identická s pôvodnou verziou. Úplne nová je však vnútorná technika s teraz už v štandarde dodávanými full LED projektormi. Opticky veľmi atraktívny svetelným podpisom je inšpirovanom menším modelom Tonale. Okrem efektnej trojice oblúčikov denného svietenia som bol v prípade testovaného exempláru veľmi spokojný aj s reálne presvedčivým svetelným účinkom a precízne pracujúcou funkciou tieňovania. Tá sa za tmy vyznačuje skôr veľmi jemnou prácou, teda bez výrazných a v princípe aj zbytočných svetelných efektov. Celkovo atletický nádych prednej časti talianskeho SUV dotvára športová silueta predného nárazníka s vystúpenými postrannými segmentmi pripomínajúcimi splitter.

Za najzásadnejšiu optickú zmenu aktuálneho faceliftu možno označiť kompletne novú svetelnú techniku

Pri pohľade z profilu zaujme Alfa Romeo Stelvio už na prvý pohľad svojou športovou siluetou. Dominantný pohon zadnej nápravy tu pripomína aj kratučký predný previs. Efektné dizajnové obliny s pre značku tradičným stvárnením zadného okienka druhého páru dverí ešte viac umocňujú vytiahnuté blatníky. Vo všeobecnosti uhladené dizajnové celky pri testovanom exemplári lakovanom v bielej Alfa metalíze v priestore predného blatníka ozvláštňuje označenie výbavy Veloce. V princípe skôr symbolický SUV nádych tu evokujú prahy a lemy blatníkov lakované v kontrastnej čiernej farbe s lesklou povrchovou úpravou. Štandardom testovanej verzie sú aj dizajnovo atraktívne 20-palcové disky z ľahkých zliatin. Kontrastné červené brzdové strmene sú v prípade výbavy Veloce príplatkovou záležitosťou.

Facelift so sebou priniesol decentné optické zmeny aj v zadnej časti SUV modelu s logami Alfa Romeo. Za vizuálne najpodstatnejšiu inováciu možno aj v tomto priestore označiť decentne pozmenenú grafiku koncových svetiel s tmavým podkladom. Vo všeobecnosti uhladené karosárske línie zároveň dynamicky ozvláštňuje decentný strešný spojler, ako aj športový nárazník s centrálnym difúzorom a postrannou dvojicou reálne funkčných výfukových koncoviek.

Alfa Romeo Stelvio pôsobí aj po rokoch sviežo, elegantne a zároveň temperamentne

Emóciami nabitý interiér

Nedávna modernizácia so sebou priniesla v princípe len decentné zmeny aj v interiéri testovaného SUV. A to je len dobre. Alfa Romeo je aj dnes jednou z mála automobiliek, ktorá sa svojej posádke na čele s vodičom prostredníctvom veľkých displejov nesnaží navodiť dojem hi-tech digitálnej vesmírnej lode, ale prioritne sa stále sústredí skôr na emóciami prešpikovanú šoférsku atmosféru.

Kabína vynoveného modelu Stelvio okrem svojej temperamentnej atmosféry poteší aj vysokou kvalitou dielenského opracovania. Citeľne hodnotnejšie spracovanie stredovej konzoly s neodmysliteľným citom pre detail v podobe talianskej trikolóry so sebou priniesla už modernizácia z roku 2019. Taliani sú vo všeobecnosti majstri v disciplíne citu pre použité materiály. Pravovernú prémiovú atmosféru testovaného exemplára dotvára príplatkový paket obsahujúci okrem pekne hrajúceho audia Harman/kardon aj hojnejšie využitie použitie kože v rámci obkladu palubnej dosky a výplní dverí. Za efektné červené čalúnenie si Alfa v prípade verzie Veloce, naopak, neúčtuje žiadny exstra príplatok.

Palubná doska vynoveného modelu Alfa Romeo Stelvio

Vizuálne najväčšou faceliftovou zmenou v interiérije nové riešenie prístrojového panela pred vodičom. Stelvio si po vzore modelu Tonale osvojilo plne grafickú alternatívu prístrojov. Chvályhodné je, že Alfa Romeo tu aj naďalej zachovala klasickú „kaplnku“ s opticky efektnými okrúhlymi tubusmi. V rámci troch dostupných vyobrazovacích layoutov 12,3 palcovej obrazovky som počas testu suverénne najviac využíval klasický „budíkový“ vzhľad s príznačným názvom Heritage. Jeho alternatívou sú dve viac minimalistické vyobrazenia vhodné napríklad pre dlhú nočnú jazdu. Okrem centrálnej časti vyobrazovaných údajov palubného počítača si je možné preferované údaje prednastaviť aj uprostred pravého grafického „budíka.“

Do konceptu prioritne šoférskej atmosféry zapadá aj na dnešné pomery už pomerne malá obrazovka dotykového infotainmentu zabudovaná priamo do palubnej dosky. Modernizácia rozhrania Alfa Connect so sebou nepreniesla žiadne na prvý pohľad viditeľné zmeny. Pochvalu si tu napriek tomu zaslúžia vylepšená konektivita s aktualizáciami na diaľku a dostupnosťou mobilnej aplikácie. Moderná mobilná konektivita v prípade môjho android zariadenia fungovala klasicky, teda cez priame káblové prepojenie.

Facelift so sebou priniesol plne digitálny prístrojový panel s trojicou dostupných grafických svetov

Grafika infotainmentu vodiča za jazdy príliš nerozptyľuje aj vzhľadom na jej tmavší podklad. Z užívateľského hľadiska chválim matný povrch obrazovky, ktorý je logicky menej náchylný na stopy po odtlačkoch prstov. Alternatívou dotykového ovládania je ergonomicky veľmi dobre zvládnutý združený ovládač umiestnený na stredovej konzole. Pestré spektrum dostupných widgetov si je možné osobne usporiadať, resp. prispôsobiť. Alfa Romeo si tu dala záležať aj na prítomnosti efektného vyobrazenia výkonových parametrov. Chybičkou krásy multimediálneho rozhrania so vstavanou navigáciou je absencia slovenského jazyka. Najviac sklamaný som bol napriek tomu z kvalitatívne slabého vyobrazenia parkovacej kamery, ktoré dnes už s určitosťou nezodpovedá prémiovej kategórii.

Užívateľsky príjemnú ergonómiu na palube okrem už spomenutého združeného ovládača infotainmentu pripomína aj samostatný modul klimatizácie s klasickými ovládacími prvkami. Počas používania vozidla som bol reálne spokojný aj s dostupnými odkladacími priečinkami, na čele s vtipnou poličkou určenou pre indukčné dobíjanie smartphonu. Telefón je dobre fixovaný a vodič ho zároveň nemá zbytočne na očiach.

Predné sedačky sú pohodne a zároveň dokážu veľmi dobre fixovať telo

Prakticky dokonalú športovú atmosféru na palube Stelvio okrem drobných detailov pripomína aj svojimi prednými sedačkami. Dostatočne nadimenzované sedačky s možnosťou manuálneho predlženia sedáka sú zárukou adekvátneho pohodlia aj pri dlhých presunoch. Ešte viac potešia náznakom bočného vedenia a veľmi dobrou fixáciou tela pri dynamickej jazde, napríklad na technickejších cestných úsekoch. Ešte viac šoférskych emócií v tomto kontexte dotvára precízne tvarovaný športový volant s tenkými ramenami. Veľmi dobre je tu navrhnutý aj konceptom multifunkčného ovládania prostredníctvom klasických tlačidiel. Volant tradične zdobí aj efektné štartovacie tlačidlo. Nadšenci zážitkov z jazdy tu s určitosťou ocenia aj dominantné kovové pádla, umiestnené priamo na stĺpiku riadenia. „Bežní“ používatelia, resp. tí z nás ktorí majú doslova krátke prsty, si na ich umiestnenie v kombinácii so vzdialenejšou pozíciou „páčiek“ od smeroviek, resp. stieračov, budú určitý čas zvykať.

Aj napriek svojej zážitkovej orientácii dokáže vynovené SUV s logami Alfa Romeo zároveň poslúžiť aj ako rodinne orientovaný model. V disciplíne priestorových pomerov v druhom rade Stelvio aj s prispením klasického konceptu pohonu nepatrí medzi priestorových rekordérov svojho segmentu. S odmyslením si detí sa tu napriek tomu pohodne odvezie aj dvojica štandardne urastených dospelákov. Tí pri prioritne dlhších presunoch s určitosťou ocenia aj prémiové detaily v podobe čalúnenia priestoru medzi zadnými operadlami a druhým párom dverí. Lepšie riešenie by si napriek tomu zaslúžili príliš vystrčené adaptéry bezpečnostných pásov. Cestovný komfort v druhom rade spríjemňujú samostatné výduchy ventilácie či prítomnosť oboch typov zdrojových USB koncoviek.

Stelvio nie je v rámci svojho segmentu priestorovým rekordérov, vzadu sa napriek tomu pohodlne odvezie aj dvojica dospelákov

V princípe neočakávanú praktickú orientáciu Stelvio ešte viac vyšperkovalo v batožinovom priestore. Základnú kapacitu a adekvátnym objemom 525 litrov dopĺňa príkladné symetrické tvarovanie, prakticky vyvýšená pozícia uchytenia krycej roletky alebo precízne čalúnenie bočných stien. Do priestoru pod podlahou sa okrem štandardne dodávanej opravnej sady zmestí aj povinná výbava a niekoľko ďalších drobností. Adekvátny počet fixačných pomôcok dopĺňa mechanizmus sklápania operadiel. Ich praktické delenie s 40/20/40 zároveň umožňuje aj prepravu dlhých predmetov pri zachovaní štyroch miest na sedenie. Po kompletnom sklopení zadných operadiel vzniká takmer ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1600 litrov.

Facelift nateraz najväčšieho SUV s logami Alfa Romeo so sebou okrem už vyššie spomenutých prvkov priniesol aj novú vrcholnú výbavu Competizione. Tá sa hierarchicky nachádza nad testovaným ekvivalentom s názvom Veloce. Už druhá najvyššia konfigurácia okrem optických doplnkov disponuje aj prvkami ako efektné kožene čalúnenie, zadný diferenciál s obmedzencov svornosťou či širšie variácie elektrického nastavenia predných sedadiel. Už v základe, resp. nižších výbavách sú štandardom všetky bezpečnostné systémy, nové LED Matrix svetlomety, vstavaná navigácia, vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný volant. Pri bezkľúčovom prístupe a štartovaní mi vo výbave chýba v prémii bežná nadstavba, ktorá ponúka senzory na odomknutie, resp. zamknutie vozidla aj na zadných dverách. Balík nových a funkčne pokrokových asistenčných systémov Paket Driver Assistance je pri každej konfigurácii k dispozícii za príplatok 1200 eur.

Batožinový priestor ponúka v základe objem až 525 litrov

Temperamentne jazdiace SUV

Alfa Romeo Stelvio je aj napriek všestrannej SUV karosérii v praxi ideálnym zosobnením ikonického sloganu slávnej talianskej značky o mechanike plnej emócii, resp. športovom srdci. Už na úvod hodnotenia jazdných vlastností neváham testovaný exemplár zaradiť k vôbec najlepšie jazdiacim SUV s akými som sa doteraz reálne stretol.

Hlavnou pýchou modelu Stelvio je technický základ v podobe platformy Giorgou. Po rozmenení na drobné detaily tu pri jazde robí veľkú radosť nezávislé zavesenie všetkých kolies s pomerne unikátnou konštrukciou, ktoré automobilka nazvala symbolicky ako Alfa Link. To, že si Taliani v prípade testovaného exempláru dali pri vývoji skutočne záležať aj na drobných detailoch pripomína napríklad unikátna karbónová konštrukcia hnacieho kardanu, ktorá sa vyznačuje pevnosťou a zároveň aj nízkou hmotnosťou. Vyspelému podvozku sekunduje prakticky ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50 na 50.

Konštrukčnou ozdobou modelu Stelvio je vyspelý podvozok so zavesením Alfa Link

Verzia Veloce už automaticky disponuje aj elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom na zadnej náprave. Dané riešenie príde veľmi vhod pri „ostrej“ jazde v zákrutách, resp. inej technickej trati. Adaptívne tlmiče, sú naopak, výsadou výhradne novej najvyššej výbavy Competizione. Vyladenie pruženia uspôsobené aj na temperamentnú jazdu, sa ale Talianom podarilo trafiť už aj pri štandardných tlmičoch, resp. pri testovanej verzii Veloce.

Charakteristika pruženia má pri testovanom exemplári podľa očakávania bližšie k zážitkom ako k vyslovene plavnému komfortu. Podvozok v kombinácii s 20-palcovými diskami dokáže aj napriek tomu bez problémov pochytať väčšinu bežných nerovností našich ciest. Vyslovene rozbité komunikácie, resp. nekvalitné lesné cesty na druhej strane už testovanému modelu Stelvio nie sú vyslovene po chuti. Potrebnú dávku istoty smerom od podvozka musím pri bežnom živote oceniť aj pri svižných prejazdoch cez sériu priečnych nerovností, pokojne aj v kombinácii so zákrutou, kedy ostáva SUV s logami Alfa Romeo stále príkladne ovládateľné.

Alfa Romeo Stelvio doslova miluje temperamentné prejazdy cez zákruty

Svoj prioritný šoférsky talent Stelvio naplno rozvinie pri dynamickej jazde na kvalitnom povrchu. V daných podmienkach si zaslúži veľkú pochvalu precíznosť s akou sa testovaný exemplár dokáže vrhať do zákrut. Sebaistý prejazd dlhých tiahlych zákrut pod plynom dokáže byť častokrát až za pomyselným pudom sebazáchovy väčšiny bežných vodičov. Pod príkladný prenos sily na vozovku sa v optimálnych podmienkach a za sucha postarali aj plášte Michelin Pilot Sport SUV. Nezahriate pneumatiky sa pri pri nižších teplotách v kombinácii s premenlivými jesennými podmienkami, resp. vlhkou vozovkou na druhej strane už správajú citeľne inak ako za optimálnych okolností. Na mieste je tu výrazná porcia obozretnosti. Testovaná Alfa Romeo zároveň nedisponuje možnosťou deaktivácie anjela strážneho v podobe ESP. Pri prioritne stále rodinnom SUV modeli to ale nepovažujem za zásadný problém.

Na charakter jazdy má až nečakane zásadný vplyv aj predvolený jazdný režim. Vďaka voliču DNA sa Stelvio správa takmer až ako automobilový chameleón. Východiskový neutrálny mód je ideálny na rutinné používanie. Pri temperamentnej jazde v danom nastavení už ale pôsobí o niečo ospanejších dojmom inak skvelá prevodovka. A ako štandardné tu možno označiť aj odozvy „plynového“ pedála.

Ozdobou pohonného reťazca 2,0 Turbo je aj precízne vyladená 8-st. automatická prevodovka

Vyslovene na pohodovú jazdu bez ponáhľania sa je určený režim A, ktorý je zároveň aj ekvivalentom ekologického módu. V danom nastavení dokáže Slelvio po uvoľnení pedála akcelerátora vo väčšine prípadov efektívne plachtiť. Pohonná jednotka tu svoju silu posiela takmer výhradne len na kolesá zadnej nápravy. V danom nastavení a pri bežnom rýchlostnom tempe som zároveň ocenil príkladné odhlučnenie priestoru pre posádku. To dotvára napríklad aj použitie akustického čelného skla. O niečo viac „dunivého“ aerodynamického zvuku do interiéru napriek tomu preníka pri ustálenej jazde v diaľničnom tempe.

Svoj pravý zážitkový potenciál odomkne Alfa Romeo Stelvio pri zvojiení režimu D. V dynamickom nastavení sa citeľne zlepší odozva pedála akcelerátora, ako aj správanie 8-st. automatickej prevodovky ZF. Tá už prakticky permanentne pracuje v o niečo vyšších otáčkach, tak aby mal vodič k dispozícii pri svižnej akcelerácii vždy optimálnu porciu krútiaceho momentu. Prevodovka tu dokáže v manuálnom režime zároveň precízne podržať zvolený prevodový stupeň prakticky až na obmedzovači. Do mozaiky precíznych zážitkov z jazdy zapadá prakticky dokonale strmé vyladenie riadenia, ako aj charakteristika brzdovej sústavy s možnosťou precízneho a jemného dávkovania spomaľovacieho účinku.

Plný potenciál zážitkov je k dispozícii po aktivovaní režimu Dynamic

Pri jazde takpovediac na hrane sa ako limit testovaného exempláru paradoxne javí inak skvelá benzínová motorizácia 2,0 Turbo. Jej výkon 280 koní je vo všeobecnosti, resp. za každých okolností viac ako postačujúci. A to vrátane reálne ponúkanej jazdnej dynamiky. Pozorný vodič ale v daných podmienkach predsa len podprahovo vníma, že ten istý technický základ je prispôsobený aj na prenos až 510 koní, ktoré má pod prednou kapotou špičková verzia Quadrifoglio.

V princípe precízne odladený pohonný reťazec testovanej konfigurácie dopĺňa pohon všetkých kolies Q4. Stelvio posiela výkon vždy prioritne na zadnú nápravu a pohon predných kolies sa pripája automaticky v závislosti od aktuálnych podmienok, resp. zvoleného režimu. Aj napriek pohonu 4×4, solídnej svetlej výške a veľmi dobrému prednému nájazdovému uhlu nemá SUV s logami Alfa Romeo žiadne prehnané terénne ambície. Taliani tu pravdepodobne aj z tohto dôvodu vynechali režim určený pre jazdu v teréne.

Pohon všetkých kolies Q4 logicky uprednostňuje kolesá zadnej nápravy

Napriek tomu si Stelvio v simulovanom teste poradilo až nad očakávanie dobre s pripravenými prekážkami, vrátane prudkého výjazdu na klzkom podklade. Ako terénny limit testovaného exempláru sa ukázalo náročnejšie kríženie náprav, kedy sa môže prehriať spojka, ktorá pripája pohon predných kolies. Z dostupnej offroad výbavy dávam palec hore zjazdovému asistentovi, na ktorom si je možné regulovať rýchlosť klesania.

Pomerne zásadnou novinkou nedávnej modernizácie je prítomnosť príplatkového balíka jazdných asistenčných systémov. Stelvio vďaka nemu a dobre pracujúcemu adaptívnemu tempomatu spolupracujúcemu s inteligentným čítaním dopravných značiek zvláda precízne nielen dlhé diaľničné presuny, ale aj posúvanie sa v mestských kolónach. Palec hore dávam aj v princípe prirodzene pracujúcemu strážcovi jazdy v pruhoch, ktorého som pri bežnej jazde na okreskách nemal tendenciu automaticky vypnúť.

Alfá Romeo Stelvio aj napriek pohonu 4×4 reálne nemá žiadne prehnané offroad ambície

Vynovená Alfa Romeo Stelvio s adekvátne výkonnou benzínovou motorizáciou 2,0 Turbo nesklamala ani v disciplíne spotreby paliva. Pri pokojnej a pohodovej jazde tu nie je žiadnou utópiou približne 9-litrový apetít. Čisto na okreskách dokáže identické SUV jazdiť za 7-litrov. Spokojný som bol aj s apetítom na diaľnici, kde sa nameraná hodnota ustálila na 9,5 l/100 km. Naopak, pri prevádzke v meste, ako aj pri svižnej jazde stupne apetít k hodnote 12-litrov. Pri vyslovene zážitkovom zvezení v domovskom prostredí zakrútených horských prechodov vyobrazil palubný počítač hodnotu 14,7/100 km. Jej sprievodným javom je ale automaticky aj široký úsmev na tvári vodiča.

A celkový dojem?

Z užívateľského hľadiska príjemne všestranný SUV model Alfa Romeo Stelvio podstúpil prednedávnom facelift. Ozdobou v sumári skôr decentnej modernizácie je vítaná dostupnosť modernejších technológií na čele s výkonnými full LED svetlami. Hlavnou prednosťou testovaného exempláru ale ostáva jeho sofistikovaná konštrukcia. V disciplíne jazdných vlastností ide stále o jedno z najlepšie jazdiacich SUV, ktoré si je na našom trhu možné zadovážiť.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský


Testovací diár:

Model: Alfa Romeo Stelvio 2,0 Turbo Veloce Q4
Dĺžka: 4 687 mm
Šírka: 1 903 mm
Výška: 1 693 mm
Rázvor: 2 818 mm
Objem kufra: 525 litrov
Motor: zážihový
Počet valcov: 4
Pohon: všetkých kolies
Systémový výkon kW/koní: 206/280
Krútiaci moment Nm: 400
Pohotovostná hmotnosť: 1755 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 230
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 8,3 – 9,2 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,8 l/ 100 km
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport SUV

Verzia/cena
Alfa Romeo Stelvio 2,0 Turbo Veloce Q4 (testovaný model) od 62 990 €
Alfa Romeo Stelvio 2,2 Turbo Diesel Sprint Q2 od 50 490 €

Exit mobile version