Talianska automobilka Alfa Romeo založená už v roku 1910 patrí aj dnes medzi značky, ktoré automaticky pútajú o niečo viac pozornosti. Len z bohatej a slávnej histórie sa však žiť nedá. Uvedomuje si to aj vedenie domovského koncernu Stellantis. Dlhodobo plánový reštart slávnej značky, započali v nie až tak dávnej minulosti, technologicky pokrokové modely Giulia a Stelvio. Alfa Romeo napriek tomu potrebovala aj menší a objemovo silný model. Nového „základu“, ktorý prevzal žezlo od už nevyrábaného hatchbacku Giulietta sme sa v sériovej podobe dočkali len prednedávnom. Pozíciu vstupnej brány do sveta Alfa Romeo aktuálne zastáva nové kompaktné SUV s názvom Tonale. Dizajnovo atraktívnu novinku sme pri prvom stretnutí preverili v kombinácii s výkonovo silnejšou verziou taktiež nového benzínového hybridu.
Temperamentú Alfa Romeo Tonale s novou benzínovou mild-hybridnou motorizáciou 1,5 MHEV skombinovanou so 7-st. automatickou prevodovkou a špičkovou výbavou Veloce, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Alfa Romeo.
Rýchle fakty:
- Alfa Romeo patrí k najikonickejším automobilkám s nesmierne bohatou históriou a vždy prioritne športovo orientovanou DNA. Taliani pomerne dlho otáľali aj so vstupom do kľúčového SUV segmentu. Už dôverne známy väčší model Stelvio len prednedávnom doplnil menší kompaktný súrodenec Tonale.
- Nová Alfa Romeo Tonale je dnes aj vstupnou bránou do sveta ikonickej značky. Na rozdiel od väčších súrodencov vsádza na na racionálny základ v podobe platformi s prioritným pohonom predných kolies.
- Atraktívny a temperamenty dizajn je pre Alfa Romeo vždy príznačnou záležitosťou. Pre značku typické línie a krivky sú v tomto prípade SUV Tonale osviežené mnohými koncepčne modernými riešeniami s pôvodnou inšpiráciou v bohatej histórii automobilky.
- Vyslovene na emócie útočí aj šoférsky koncept interiéru. Alfa Romeo Tonale aj v kabíne veľmi efektne kombinuje aktuálnu modernu s kultovým retro odkazom. Palec hore si pri tu rovnako zaslúži aj dôraz na kvalitatívnu stránku ale aj priestorové pomery.
- Aj napriek svojmu racionálnemu technickému základu patrí nová Alfa Romeo Tonale medzi najlepšie jazdiace SUV kompaktnej veľkosti. Úsmev na tvári na ceste plnej zákrut dokáže v tomto prípade vyvolať precízne vyladenie podvozka. Nový mild-hybridný pohon je prioritným odkazom na aktuálne motorové trendy.
Fotogaléria Alfa Romeo Tonale
Vždy prioritne športovo orientovaná Alfa Romeo otáľala so vstupom do dnes kľúčového SUV segmentu pomerne dlho. Prvého modelu s vyššou svetlosťou podvozka a ikonickým logom sme sa dočkali až v roku 2016. Reč je o emočne ladenom SUV-čku Alfa Romeo Stelvio. Taliani už o približne tri roky neskôr prišli s prvotným avízom rozmerovo menšieho, teda kompaktného SUV súrodenca.
Pôvodne predstavená štúdia Tonale Concept sa svojej sériovej premiéry, aj napriek v podstate nezmenenému dizajnu, dočkala s prispením pandémie koronavírusu až v roku 2022. Sympatické je, že rozmerovo menši model, podstavený na jednoduchšej podvozkovej platforme FCA Small Wide 4×4 s prioritným pohonom prednej nápravy, spája so služobne starším a konštrukčne pokrokovejším súrodencom identická filozofia označenia. Aj Tonale, obdobne ako Stelvio, svojim názvom odkazuje na kľukatý a šoférsky atraktívny alpský priesmyk Passo del Tonale.
O emočnú DNA značky v duchu motta „meccanica delle emozioni“ ale netreba mať obavy ani pri novej vstupnej bráne do sveta Alfa Romeo. Nové Tonale má podľa prísľubu vedenia značky Alfa Romeo jasnú ambíciu byť po jazdnej stránke najšportovejším kompaktným SUV na trhu. Atraktívna novinka si osvojila aj na dnešnú dobu prakticky povinné výbavové prvky na čele s digitálnymi hračkami, sofistikovanými svetlometmi či množstvom asistenčných systémov.
Tonale zároveň pripravuje značku Alfa Romeo aj na budúce elektrické výzvy. Ako prvý model značky dostalo kompaktné SUV aj externe nabíjateľný plug-in hybridný pohon. S elektrickým dopingom v podobe mild-hybridu koketuje už motorový základ. O ten sa stará úplne nová zážihová motorizácia 1,5 MHEV s prídavným elektromotorom integrovaným priamo do prevodovky. Základná špecifikácia 1,5 MHEV disponuje výkonom 130 koní. Výkonnejší testovaný variant s turbodúchadlom s variabilnými lopatkami 1,5 MHEV VGT už ponúka výkon 160 koní. Automatickou súčasťou mild-hybridu je kombinácia so 7-st. dvojspojkovým automatom. Vítaným spestrením motorovej ponuky je aj prítomnosť naftovej alternatívy. Úsporný turbodiesel 1,6 Multijet disponuje výkonom 130 koní a kombinuje sa s 6-st. dvojspojkovým automatom. Výkonovou špičkou a zároveň aj jedinou motorizáciou, ktorá dostala pohonom všetkých kolies Q4 je už spomenutý plug-in hybrid 1,3 Turbo PHEV. Kombinuje sa s klasickým 6-st. automatom a systémovým výkonom až 280 koní.
Emóciami nabitý dizajn
Temperamentný a dynamický dizajn, ktorý dokáže chytiť za srdce je pre Alfa Romeo priznačný. Vzhľad a proporcie kompaktného Tonale vznikali v domovskom štylistickom centre Centro Stille Alfa Romeo. SUV novinka v sebe vo vizuálne atraktívnej podobe kombinuje pre značku tradične a charakteristické oblé prvky s výdatnou porciou súčasnej automobilovej moderny.
Predným partiám šmrcovnej novinky dominuje pre Alfa Romeo „posvätný“ dizajnový prvok v podobe masky Scudetto. Danému prvku muselo už tradične ustúpiť aj uchytenie predného evidenčného čísla. Na siluetu masky, ktorej obrys je v prípade vrcholnej výbavy Veloce vyhotovený v tmavej farbe, v spodnej časti nárazníka nadväzuje opticky predelený nasávací otvor s dynamickým výpletom. Moderným prvkom čelného priestoru sú štýlovo úzke predné full-LED Matrix svetlomety. Okrem športového nádychu a originálneho svetelného podpisu odkazujúcim na históriu automobilky, je ich doménou aj presvedčivý svetelný výkon.
Bočná silueta nového modelu Tonale si vystačí s aj v princípe jednoduchými líniami. O niečo dlhší predný previs tu už podvedome odkazuje na koncepciu s pohonom prednej nápravy. Športovú príchuť pripomína silueta bočného presklenia s typickým oblúkom v zadnej časti. Lesklé „ochranné“ prvky na prahoch a vytiahnutých blatníkoch, pripomínajú, že hlavnou doménou modelu Tonale sú asfaltové komunikácie. Kontrastne čierne doplnky pri testovanom exemplári ešte viac vyniknú, vďaka jeho lakovaniu v príplatkovom bielom Alfa odtieni. Pozornému oku neuniknú ani drobné detaily na čele s talianskou trikolórou s spätnom zrkadle alebo decentnom označení výbavy na prednom blatníku. Za vizuálne krásny detail možno označiť aj pre značku príznačný dizajn 19-palcových diskov v kombinácii s červenými brzdovými strmeňmi.
Dizajnovo vkusne pôsobí aj zadná časť talianskej SUV novinky. Dynamický nádych tu okrem sklonu zadného okna formuje strešný spojler. Taliani sa aj tu doslova vyhrali s uzučkými koncovými svetlami. Vzájomnému prepojeniu výbežkov svetelného podpisu tu bráni kultové fabrické logo okrúhleho tvaru. Športový akcent, vďaka naznačeným postranným prieduchom, nemožno uprieť ani nárazníku v lesklej čiernej farbe. Určitým prekvapením je, že testovaná Alfa Romeo ukrýva reálnu výfukovú koncovku v priestore pod nárazníkom.
Temperamentný a zároveň praktický interiér
Taliani si zaslúžia veľkú pochvalu aj za to, ako dokázali skombinovať športovú DNA značky Alfa Romeo s prvkami automobilovej moderny aj v kabíne nového modelu Tonale. Takmer každému pravovernému automobilovému nadšencovi sa pri kontakte s interiérom testovaného SUV takmer s určitosťou zrýchli tep už pri pohľade na temperamentnú architektúru palubnej dosky. Na efektne postranné výduchy ventilácie nadväzuje tradične stvárnenie kaplmky prístrojového panela s dvoma oblými tubusmi. Ako čerešničkou na záver tu možno označiť decentnú orientáciu centrálnej ovládacej časti v smere na vodiča.
V súčasnosti najmenší člen rodiny Alfa Romeo boduje taktiež kvalitatívnou stránkou. Palec hore dávam nielen použitým materiálom ale aj ich precíznemu dielenskému opracovaniu. Výsadou testovanej verzie Veloce je aj alcantarová výplň palubnej dosky s efektným červeným prešívaním. Hru na efekt za tmy ešte viac vystupňovalo o úroveň vyššie zabudované ambientné podsvietenie.
V útrobách na prvý pohľad klasického prístrojového panela sa ukrýva plne digitálny svet. Jemná a moderná grafika ponúka okrem pestrých variácií osobného prispôsobenia vyobrazovaných údajov v centrálnej, resp. pravej časti, tri základne vyobrazovacie layouty. Modernému ako aj decentnému dizajnovému svetu tu sekunduje môj jednoznačný favorit v podobe dôveryhodnej simulácie atmosféry historických budíkov. Samozrejmosťou možnosti grafického náhľadu je aj dominantné vyobrazenie mapového podkladu.
Na moderné digitálne a grafické trendy reaguje Tonale aj prostredníctvom do priestoru vystúpenej dotykovej obrazovky s dizajnovo a proporčne optimálnou veľkosťou. S odmyslením si až nečakaného prívetivého prostredia, s množstvom personálnych nastavení domovskej obrazovky, musím v tomto prípade pochváliť aj samotnú grafickú stránku a pohotové odozvy na dotyk. SUV novinka v tomto rozmere myslí napríklad aj na graficky efektné vyobrazenie využívania výkonového potenciálu. Systém až na pár výnimiek v rámci asistenčných systémov zároveň komunikuje kompletne v slovenskom jazyku.
Vstavanú navigáciu dopĺňa mobilná konektivita fungujúca bez káblového prepojenia. Alfa si dala veľmi záležať aj na kvalitnom a detailnom výstupe z panoramatického kamerového náhľadu. Vzhľadom na proporčnú veľkosť obrazovky 10,25 palcovej obrazovky tu k dokonalosti chýba už len možnosť detailnejšieho pohľadu z bočných kamier. Daná funkcia by prišla vhod napríklad pri trestnom parkovaní pri vyvýšených obrubníkoch.
Aj napriek dotykovým trendom si novinka s logami značky Alfa Romeo stále zachovala aj množstvo klasických ovládacích prvkov. Pre značku typický volič jazdných režimov DNA dopĺňa nielen užívateľsky prívetivé ovládanie hlasitosti audia na stredovej konzole, ale aj ergonomicky prepracovaný modul klimatizácie s klasickými tlačidlami. Drobnou chybičkou na krásy je v tomto aktivácia vyhrievania sedadiel, resp. volantu. Dané úkony je možné realizovať len prostredníctvom dotykového displeja a trafení sa do minimalistických ikoniek. Pri vo všeobecnosti dobre zvládnutých odkladacích priečinkoch chcem pri testovanom exemplári pochváliť pozíciu, resp. prirodzený sklon podložky s indukčným nabíjaním smartphonu.
S prioritne športovo orientovanou charakteristikou novinky značky Alfa Romeo mi v sumári subjektívne nekorešponduje posed za volantom. Ten je aj v najnižšej pozícii vodičovho sedadla stále pomerne vysoký, ako vystrihnutý z SUV príučky. Daný nedostatok na druhej strane svojim tvarovaním a fixáciou tela kompenzujú predné sedačky . Sympatický náznak bočného vedenia v chrbtovej aj sedacej časti dopĺňa príjemne tuhá, no zároveň stále príjemné komfortná výplň. Prední pasažieri si v tomto prípade užijú nielen svižnú jazdu po zakrútených okreskách, ale aj komfortné diaľničné presuny.
Pre testovanú výbavu Veloce je z hľadiska čalúnenia príznačný červený motív. Ešte viac emócií talianska novinka evokuje vďaka prakticky dokonalému športovému trojramennému volantu. Ergonomické skvelé klasické tlačidlá tu dopĺňa už tradičná frajerinka v podobe štartovacieho tlačidla. Porciu nefalšovaných športových emócií za volantom Alfa Romeo aj v prípade Tonale formujú obrovské kovové pádla umiestnené napevno k stĺpiku riadenia. Pravovernej športovej DNA v tomto prípade čiastočne ustúpili aj páčky s ovládaním stieračov a smeroviek. Tie sú oproti zaužívaným štandardom v tomto prípade vzdialené o niečo viac od venca volantu.
Veľmi pohodlnému nastupovaniu do vozidla sekunduje slušný výhľad z kabíny. Chybičkou na kráse sú pomerne masívne predné stĺpiky v kombinácii s uchytením spätných zrkadiel. Nová Alfa Romeo Tonale dokázala v teste príjemne prekvapiť aj svojim rodinným potenciálom. Aj napriek svojej športovej orientácii sa testovaný exemplár môže z hľadiska priestoru v druhom rade porovnávať s väčšinou konkurenčných SUV modelov. Reálne priestorové pomery tu na prvý pohľad skresľuje o niečo menší nástupný otvor. Okrem klesajúcej línie strechy tu dizajnu ustúpil aj z praktickej stránky nelogický výbežok okna zadných dverí.
V druhom rade sa napriek tomu dokážu okrem detí veľmi pohodlne prepraviť aj dvaja urastenejší dospelí. Vyslovených dlháňov tu z hľadiska priestoru môže limitovať práve klesajúca strecha v oblasti hlavy. Pri výške 185 cm som mal vzadu stále dostatok miesta. Pri potencionálnych dlhších jazdách mi vzadu subjektívne prekážalo uchytenie bezpečnostného pásu, ktorý bol v mojom prípade v tesnej blízkosti krku. Komfort v druhom rade, na druhej strane, dotvárajú samostatné výduchy ventilácie, ako aj prítomnosť oboch typov zdrojových USB koncoviek.
Nároky bežnej rodiny dokáže Tonale pokryť aj z hľadiska kapacity batožinového priestoru. Napriek pocitovo užšej vnútornej šírke a masívnej nakladacej hrane ponúka novinka s logom Alfa Romeo základnú predpranú kapacitu na úrovni 500 litrov. Z praktickej stránky tu okrem háčikov a iných fixačných prvkov chválim aj prítomnosť otvoru na prepravu dlhých predmetov a polohovateľnú medzipodlahu. Do priestoru pod ňou sa zmestí opravná sada a niekoľko ďalších drobností. Rezervná pneumatika v príplatkovom cenníku nefiguruje. Po sklopení delených zadných operadiel vzniká takmer ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1550 litrov.
Testovaná Alfa Romeo Tonale vo vrcholnej výbave Veloce už bez nutnosti ďalšieho priplácania disponuje okrem už spomínaných atraktívnych optických doplnkov aj 19-palcovými kolesami aj špičkovými adaptívnymi tlmičmi Alfa Active Suspension. Už v nižších výbavách sú štandardom prvky ako: zadná parkovacia kamera, ambientné podsvietenie interiéru, full LED Matrix svetlomety, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, vstavaná navigácia, adaptívny tempomat alebo bezkľučový prístup a štartovanie.
Jazdí ako hatchback
Sľub šéfa značky Alfa Romeo Jeana-Philippa Imparata o tom, že aj menšie SUV s ikonickým logom bude po jazdnej stránke etanolom kompaktnej triedy, rozhodne nebol len marketingom. Testované Tonale dané slová v praxi reálne potvrdilo, vďaka čomu ho neváham zaradiť medzi aktuálne najlepšie jazdiace kompaktné SUV-čka. Rešpekt v tomto kontexte púta aj fakt, že v prípade skúšaného exemplára ide „len“ o verziu s pohonom prednej nápravy.
Talianom sa aj napriek prirodzene vyššej stavbe kompaktného SUV podarilo po konštrukčnej stránke opäť trafiť bravúrne vyladenie podvozka s nezávislým zavesením všetkých kolies. Inými slovami platí, že Tonale dokáže napríklad aj na technických tratiach jazdiť veľmi podobne ako klasický zážitkový hatchback.
Vyladenie pruženia má podľa očakávania bližšie k zážitkom ako vyslovene plávnemu komfortu. Testovaný exemplár na 19-palcových kolesách dokáže aj napriek tomu s veľkým prehľadom pochytať drvivú väčšinu bežných nerovností našich ciest. Palec hore dávam v tomto kontexte aj suverénnym prejazdom cez sériu priečnych nerovností. O niečo viac šoférskej opatrnosti treba mať logicky na zreteli pri prejazdoch cez vyslovene veľké prepadliny alebo „utopené“ kanalizačné poklopy.
Súčasťou skúšanej výbavy Veloce sú už automaticky aj adaptívne tlmiče Alfa Active Suspension. Automobilka to v ich prípade neprehnala s možnosťou individuálneho nastavenia. Ostrejšie, teda športové nastavenie pruženia je k dispozícii automaticky len v dynamickom móde. Aj v danom režime je daný charakter možné v prípade nutnosti deaktivovať. Skvelé jazdné vlastnosti s precíznym držaním jazdnej stopy generuje Tonale už aj v štandardnom, resp. mäkšom móde. Kompaktné SUV už tu dokáže vskutku suverénne kopírovať vozovku. Na kvalitnejšom povrchu v kombinácii so zakrútenými cestami reálne najviac vynikne športové naladenie podvozka. Novinka s logom Alfa Romeo okrem úsmevu na tvári zároveň v daných podmienkach zároveň potvrdila, že označenie inšpirované horským priesmykom bolo aj v tomto prípade správna voľba!
Pri svižnej jazde na technickej trati Tonale prekvapuje nielen pocitovo precíznou tuhosťou, ale aj len minimálnymi náklonmi karosérie. Potrebnú dávku istoty z poza volantu tu dotvára príkladná poslušnosť, spojená s precíznym držaním stopy, resp. povelmi vodiča smerom od riadenia. Hľadanie reálnych limitov nedotáčavosti som si v prípade testovaného exemplára napriek tomu odpustil. Vyslovene proti boli zimné plašte, ktorým prakticky letné počasie prirodzene nesvedčilo.
Vyladenie riadenia je za každých okolnosti príjemne strmé. Za určité prekvapenie tu napriek tomu považujem jeho čiastočne antišportový, resp. presnejšie preposilovaný charakter prítomný aj v dynamickom móde. Práve voľba jazdného režimu DNA dokáže v prípade novinky s logom Alfa Romeo vo výraznej miere ovplyvniť celkový pocit z vozidla. Východiskový režim N dopĺňa ešte viac benevolentnejšie nastavenie A. V oboch spomenutých prípadoch sa novinka snaží správať, čo najviac hybridne. Taliani by v tomto kontexte mohli do budúcna ešte viac zapracovať na pomerne kostrbatom prechode medzi elektrickým a spaľovacím motorom citeľným predovšetkým pri pohodových rozjazdoch.
Daný neduh sa citeľne zlepší pri aktivácii ostrého a temperamentného režimu Dynamic, ktorý Tonale vyslovene pristane a počas testu som ho využíval suverénne najviac. Testovaná výkonnejšia verzia nového hybridu 1,5 MHEV disponuje v praxi dostatočným výkonom 160 koní. A aj keď od danej konfigurácie nemožno očakávať žiadneho nekompromisného rozjazdového šprintéra, tak pocitová jazdná dynamika s lineárnym nástupom sily je tu napriek tomu veľmi príjemná. Jedným dychom ale zároveň dodávam, že Tonale je po konštrukčnej stránke jednoznačne prispôsobené aj na podstatne väčšiu výkonovú porciu.
Aj napriek tomu, že nový pohonný reťazec je mild-hybrid, tak Tonale dokáže citlivé rozjazdy, resp. otáčanie a manévrovanie absolvovať väčšinou len na elektrinu. Podpísal sa pod to elektromotor, ktorý je priamou súčasťou prevodovky a čerpá energiu z malej 0,77 kWh batérie. Alfa Romeo využíva 7-dvojspojkovú prevodovku od firmy Magna, ktorá sa vyrába u nás na Slovensku.
Aj v tomto prípade sa naplno prejavila športová orientácia automobilky. Automat musím pochváliť za precízne a rýchle radenie jednotlivých prevodov, ktoré zodpovedá aktuálnej intenzite stláčania pedála akcelerátora. Rovnaký obdiv si zaslúži aj príkladná a bleskurýchla poslušnosť na povely manuálneho radenia prostredníctvom efektných pádiel. Prevodovka zároveň dokáže v dynamickom móde držať otáčky prakticky až na obmedzovači. Pri bežnom používaní som ešte viac ocenil aj schopnosť tzv. brzdenia motorom, na ktorú sa je možné spoľahnuť pri jazde zo svahu. Samozrejmosťou je aj snaha pohonného reťazca, o čo najčastejšie využívanie tzv. plachtenia s vypnutým spaľovacím motorom.
O spomalenia vozidla sa vo všeobecnosti stará vykoná brzdová sústava s až nečakane ostrým nástupom. V tejto súvislosti je na druhej strane práve pri značke Alfa Romeo trochu úsmevná jednoznačne predimenzovaná výstražná funkcia, kedy sa všetky smerovky zbytočne rozblikajú prakticky pri každom intenzívnejšom kontakte s brzdovým pedálom.
Za príjemné prekvapenie modelu Tonale považujem aj pomerne precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. S akustickou pohodou na palube som bol spokojný aj pri dlhých diaľničných presunoch, a to aj napriek tomu, že testovaný exemplár bol stále obutý na zimných pneumatikách.
Aj napriek vyššej svetlej výške nemá Alfa Romeo Tonale, s odmyslením si potencionálnych prejazdov cez poľné či lesné cesty prakticky žiadne terénne ambície. V tomto prípade ide o typické cestné a zážitkovo lľadené SUV, ktoré svojho vodiča už podvedome odrádza od možnosti hľadania jeho offroad limitov.
Výkonnejšia hybridná veria 1,5 MHEV na konci testu príjemne prekvapila aj v disciplíne palivovej spotreby. Pri prioritne pohodovej jazde je v tomto prípade reálny približne 6-litrový apetít, čo je v medziach, ktoré sľubuje samotná automobilka. S obdobnou spotrebou treba počítať aj pri prioritne mestskom používaní. Na okreskách je Tonale s nameraných priemerom 5,8 l/100 km ešte úspornejšie. Na diaľnici si SUV značky Alfa Romeo vypýtalo rovných 7-litrov. Celkový testovací priemer s hojným využívaním dynamického režimu sa nakoniec ustálil na stále sympatickej hodnote 6,5/100 km.
A celkový dojem?
Nová Alfa Romeo Tonale je pre ikonickú značku horúcim želiezkom v dnes tak kľúčovom segmente SUV kompaktnej veľkosti. Aj napriek tomu, že testovaný model je v súčasnosti aj vstupnou bránou do sveta Alfa Romeo, tak automobilka mu dopriala svoju pravovernú DNA založenú emóciách. Atraktívny dizajn dopĺňa moderný, priestranný, ale stále prioritne šoférsky ladený interiér. Pomyselnou čerešničkou sú precízne vyladené jazdné vlastnosti, ktorými sa Tonale radí medzi najlepších v danej triede.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Alfa Romeo Tonale 1,5 MHEV VGT Veloce
Dĺžka: 4 528 mm
Šírka: 1 841 mm
Výška: 1 601 mm
Rázvor: 2 636 mm
Objem kufra: 500 litrov
Motor: zážihový mild-hybrid
Počet valcov: 4
Pohon: predných kolies
Systémový výkon kW/koní: 118/160
Krútiaci moment Nm: 240
Pohotovostná hmotnosť: 1600 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 212
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,7 – 6,2 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,5 l/ 100 km
Pneumatiky: Bridgestone Blizzak
Verzia/cena
Alfa Romeo Tonale 1,5 MHEV VGT Veloce (testovaný model) od 45 000 €
Alfa Romeo Tonale 1,5 MHEV Super od 35 500 €