Autoinak.sk

Test: Cupra Leon – Temperament v kompaktnom balení

Test Cupra Leon 2024

Samostatná a stále veľmi mladá značka Cupra predstavuje veľmi úspešný projekt. Po opatrnejších začiatkoch sa Španieli pustili do mohutnej ofenzívy. Dôkazom toho je aktuálny rok, ktorý sa niesol v znamení pestrého spektra noviniek. Úplne nové modely na čele s veľkým SUV Terramar, resp. plne elektrickou štýlovkou Tavascan, doplnilo viacero faceliftov. Približne v rovnakom čase debutoval nielen modernizovaný a stále kľúčový model Formentor, ale taktiež citeľne prepracovaná kompaktná rodina so štandardnou svetlosťou podvozka. Vynovená Cupra Leon si pripísala výraznú dizajnovú premenu, ktorú dopĺňa povinná jazda v podobe inovovaných digitálnych hračiek či bohatšej výbavy. Zmeny sa dotkli taktiež stále príjemne pestrej palety dostupných pohonných jednotiek. Pri našom prvom stretnutí sme mali možnosť preveriť emočnejšie ladený hatchback s takpovediac výkonovým základom zastúpeným novou mild-hybridnou benzínovou motorizáciou.

Nový model Cupra Leon so zážihovou motorizáciu 1,5 e-TSI (150 koní), skombinovanú so 7-st. automatickou prevodovkou, a výbavovej verzii Cupra, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Cupra.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Cupra Leon

História samostatnej značky Cupra sa datuje od roku 2018. Faktom zároveň je, že identický prívlastok používal sesterský SEAT pre svoje najvýkonnejšie modely už od roku 1996. Rovnomennému označeniu prislúcha silné renomé aj s prispením kompaktného hatchbacku Leon, kde sa temperamentný prívlastok vyskytol už pri jeho prvej generácii.

Významný míľnik v histórii kompaktnej modelovej rodiny nastal v roku 2020. V tom čase už v celkovom poradí štvrtá generácia modelu SEAT Leon začala vo výkonných verziách novú éru pod samostatným logom Cupra. Daného privilégia sa dočkali obe karosárske verzie zastúpené klasickým hatchbackom, ako aj priestrannejším kombi. Dobovú novinku od súrodenca s tradičným logom odlišovali nielen výkonnejšie motorizácie či agresívnejší vzhľad, ale taktiež viaceré konštrukčné zásahy na podvozku. Tento recept v sumári ešte viac vyzdvihol sľubovaný temperament samostatnej automobilky.

Kompaktný modelový rad Cupra Leon podstúpil prednedávnom modernizáciu

Násobne viac autonómnosti a autenticity medzi rovnomennými, no zároveň odlišne orientovanými súrodencami priniesla nedávaná modernizácia. Faceliftovaná modelová rodina Cupra Leon uzrela svetlo sveta na jar aktuálneho roka. Najnovšiu evolúciu je s prispením výrazne prepracovaného dizajnu ľahké identifikovať už na prvý pohľad. Interiér novinky zaujme hodnotnejšími materiálmi, ako aj prepracovanou atmosférou. Výkonovo základné motorové verzie sa zároveň ešte viac ponášajú na vrcholné „rýchle“ deriváty s dovetkom Veloz. Samozrejmosťou je taktiež najnovšia evolúcia digitálnych hračiek či prítomnosť moderných asistenčných a bezpečnostných systémov.

Ozdobou vynoveného modelu Cupra Leon ostáva pestrá paleta dostupných pohonných jednotiek. Vstupnou bránou je neelektrifikovaný prepĺňaný benzínový 4-valec 1,5 TSI s výkonom 150 koní, ktorý je zároveň ako jediný k dispozícii s klasickým 6-st. manuálom. Sofistikovanejšiu a zároveň o niečo úspornejšiu alternatívu reprezentuje testovaný mild hybrid 1,5 e-TSI s identickým výkonom 150 koní, spolupracujúci so 7-st. DSG automatom. Sympatické je, že novinka stále nezanevrela ani na naftu. Turbodiesel 2,0 TDI v kombinácii so 7-st. DSG automatom je rovnako odladený na výkon 150 koní. Motorovou novinkou je dvojica externe nabíjateľných plug-in hybridov najnovšej evolúcie. Slabší 1,5 TSI 204 eHybrid spárovaný so 6-st. DSG automatom je vyladený na 204 koní. Jeho silnejší ekvivalent 1,5 TSI 272 eHybrid (272 koní) je už určený pre verziu VZ (Veloz). Výkonovým vrcholom modelového radu ostáva čisto benzínová motorizácia 2,0 TSI VZ + 7-st. DSG automat s výkonom rovných 300 koní.

Pohon testovaného exemplára zastrešila inovovaná mild-hybridná motorizácia 1,5 eTSI

Emóciami nabitý zovňajšok

Výrazná optická premena vynoveného modelu Cupra Leon evokuje takmer až generačnú obmenu. Celkové rozmery sa napriek spomínanému zásahu prakticky nezmenili. Citeľne prepracovaný a zároveň futuristickejší štýl si osvojil autentický dizajnový jazyk čiastočne prevzatý z SUV Formentor či elektromobilu Born. Mnohí zároveň ocenia, že dynamicky a dravo pôsobí už takpovediac základná výbavová verzia, ktorá nesie jednoduché a výstižné označenie Cupra.

Prepracovaná predná časť sa po facelifte zriekla klasickej masky. Daný priestor teraz vypĺňa jednoliaty modul lakovaný vo farbe karosérie. Jeho emočne ladený negatívny odklon po vzore vyššie spomenutých súrodencov evokuje žraločí nos. Fabrické logo v tradičnom medenom prevedení si ponovom našlo miesto pod siluetou prednej kapoty. Kompletne nové sú taktiež temperamentne zapracované „oči“ v podobe predných svetlometov. Efektný podpis denného svietenia pozostáva z trojice trojuholníkových segmentov. Testovaný exemplár disponoval príplatkovou vrcholnou verziou svetelnej techniky s Matrix LED funkcionalitou. Za tmy suverénny svetelný výkon kompletizuje veľmi pekne pracujúce tieňovanie. Nositeľom najväčšej porcie dynamických emócií čelných partií ostáva agresívne ladený nárazník s dizajnovo atraktívnym a zároveň rozmerovo veľkorysým výpletom.

Vynovený model Cupra Leon zaujme citeľne prepracovanou prednou časťou

Pri pohľade z profilu zaujme španielsky hatchback klasickou siluetou doplnenou o viacero ostro rezaných detailov vrátane emočného karosárskeho prelisu vo vrchnej línii dverí. Dynamický podtón tu kompletizuje línia bočného presklenia s tmavým orámovaním. Toto riešenie necháva v sumári ešte viac vyniknúť svalnatú zadnú časť. Povinnou jazdou v rámci faceliftu bola inovovaná paleta farieb. Testovaný exemplár v tejto disciplíne zaujal príplatkovým špeciálnym pieskovým lakovaním Taiga Grey. Opciovou položkou, ktorá v prípade Cupra Leon rozhodne dáva zmysel, sú vrcholné 19-palcové disky kolies. Veľmi peknému dizajnu sekundujú typické medené farebné elementy. Vítaný fabrický tuning kompletizujú efektné prahové nadstavce farebne korešpondujúce s krytmi spätných zrkadiel. Daný prvok je v rámci cenníka k dispozícii za 372 eur.

Dôraz na dizajnovo maximálny emočný faktor nemožno uprieť ani zadnej časti. Leon ostáva verný tradícii značky Cupra v podobe absencie klasického štítku s označením modelu. Pozornému oku v tomto kontexte na druhej strane neunikne vtipné a zároveň rozmerovo minimalistické zapracovanie názvu do postrannej línie svetelného podpisu. Facelift sa zároveň sústredil na výrazne prepracované koncové svetla. Z hľadiska použitého motívu ich zdobí trojica trojuholníkov s pútavým 3D riešením. Milovníkov svetelných efektov ešte viac poteší, že do svetelnej lišty, ktorá vzájomne prepája koncové svetlá, je už zapracovaný taktiež detail v podobe svietiaceho fabrického loga. Mikrospínač, resp. mechanizmus otvárania batožinového priestoru sa z tohto dôvodu presunul netradične do šikmého priestoru pod pravým svetlometom. Sumárny dynamicky akcent kompletizuje zadný nárazník s difúzorom v centrálnej časti. Celkovo dôveryhodnú športový atmosféru tu na druhej strane čiastočne kazia dva páry už na prvý pohľad falošných výfukových koncoviek.

Novinkou modifikovanej zadnej časti je okre iného aj podsvietené fabrické logo

Emočná atmosféra pokračuje v interiéri

Zmenami, aj keď nie až tak markantnými ako v prípade zovňajšku, prešiel v rámci modernizácie rovnako interiér. Kabína Cupra Leon na čele s pracoviskom vodiča vyvoláva už pri prvom kontakte nefalšovanú šoférsku atmosféru. Pozitívne je, že testovaný exemplár sa popri tomu stále pýši orientáciou na funkčnosť a celkovú racionalitu, čo vo finále ocenia nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia.

Architektúra palubnej dosky disponuje naďalej klasickým formátom bez zbytočných módnych experimentov. Dynamický podtón tu evokuje centrálna časť orientovaná v smere na vodiča a taktiež použité materiály. Farebne decentné prostredie kabíny ozvláštňujú početné dekorácie v pre značku typickom medenom farebnom odtieni. Identickú farbu využíva taktiež prešívanie. Výsadou značky Cupra sú zároveň adekvátne hodnotné obklady s vysokým dôrazom kladeným na kvalitu dielenského opracovania.

Palubná doska vynoveného modelu Cupra Leon

Testovaná konfigurácia disponovala príplatkovým prevedením kabíny s názvom „Dynamica“ s využitím umelej kože. Dizajnovou zaujímavosťou sú v tomto prípade minimalistické doplnky v jemnej modrej farbe viditeľné na vnútorných obkladoch dverí či sedadlách. Predné sedačky s integrovanou opierkou hlavy zároveň už automaticky disponujú výrazným športovým nádychom. Emočnú atmosféru na palube pri nočných presunoch kompletizuje ambientného podsvietenia vrátane svetelnej linky pod líniou čelného skla. Vzhľadom na spomenutú pozíciu chválim nielen možnosť regulácie intenzity efektnej svetelnej kulisy, ale taktiež alternatívu v podobe jej úplnej deaktivácie. Pri dlhých nočných jazdách to s určitosťou využije nemalá skupina vodičov.

Užívateľskú orientáciu napriek minimalistickému dizajnu vylepšila vtipná a zároveň funkčná pozícia virtuálnych tlačidiel s odhmlievaním čelného i zadného okna priamo v module ovládania svetlometov. Kompletný termomanažment vozidla sa už reguluje dotykovo prostredníctvom centrálnej obrazovky. V tejto súvislosti napriek tomu chválim permanentnú prítomnosť spodného riadku s najdôležitejšími funkciami klimatizácie. Modernizácia mimochodom myslela na funkčné vylepšenie o úroveň nižšie umiestnených plôšok na reguláciu teploty, resp. hlasitosti audia, ktoré sú ponovom podsvietené.

Prístrojový panel s peknou grafikou ponúka široké spektrum alternatívnych zobrazení

Všeobecnou ozdobou faceliftu sú prepracované digitálne hračky. Plne grafický prístrojový panel zaujme inovovaným prostredím s peknou grafikou a dôrazom na prehľadnosťou. Pestrá škála dostupných layoutov zahŕňa zobrazenie mapy, minimalistickej alternatívy a taktiež temperamentné náhľady s dominantnými budíkmi.

Ešte viac prepracovaným prostredím sa pýši centrálna obrazovka s najnovšou softwarovou verziou palubného infotainmentu. Pohotovo rýchle odozvy na dotykové povely doprevádza detailná a zároveň efektne farebná grafika s pre španielsku značku výstižným „skoseným“ usporiadaním widgetov. Užívateľsky o niečo zjednodušené prostredie disponuje ľubovoľnými variáciami usporiadania. Programovateľné sú zároveň rýchle skratky vo vrchnej časti obrazovky.

Zásadnou novinkou modernizácie je nová generácia palubného infotainmentu

Samozrejmosťou testovanej verzie je dostupnosť parkovacej kamery s pekným rozlíšením či modernej mobilnej konektivity fingujúcej pre obe platformy aj bez nutnosti priameho káblového prepojenia. Z funkčnej stránky nemám žiadne výhrady ani k dobre fungujúcej príplatkovej vstavanej navigácie s praktickou online podporou.

Prednosťou vynoveného modelu Cupra Leon ostáva šoférsky posed s možnosťou nastavenia adekvátne nízkej pozície. Už spomenuté príplatkové predné sedadlá ponúkajú v prípade vodiča širokú škálu elektrického nastavenia vrátane pamäte. Takmer až „škrupiny“ prekvapili v rámci rutinného používania príjemným cestovaným komfortom, pod ktorý sa pričinila adekvátne komfortná výplň. Tie isté sedačky ponúkajú veľmi dobrú fixáciu tela pri zážitkovejšej jazde. Mozaiku emócií tu kompletizuje tvarovo prakticky dokonalý multifunkčný volant s klasickými ovládacími tlačidlami.

Príplatkové športové sedačky s integrovanou opierkou dobre fixujú telo a zároveň sú príjemne pohodlné

Vítaný imidž faktor už i pri základných motorizáciách kompletizuje novinka v podobe dodatočnej dvojice tlačidiel zastrešujúcich štartovanie pohonnej jednotky, resp. zmeny jazdných módov. Pôvodný priestor štartovacieho tlačidla na stredovej konzole nahrádza pohotová možnosť obmedzenia „elektronických anjelov strážnych.“ Cupra Leon pri rutinnom používaní poteší dobrým výhľadom z vozidla. Nemalú zásluhu na tom tenké predné stĺpiky v kombinácii s uchytením spätných zrkadiel.

Priestorovo očakávaný kompaktný štandard kopíruje španielska novinka v druhom rade. Rodinnému podtónu tu zodpovedá príjemne veľký vstupný otvor. V druhom rade sa pohodlne odvezú nielen deti, ale pokojne aj dvaja urastenejší dospeláci. Na nedostatok miesta som sa v tomto priestore nemohol stážovať ani pri mojej výške cca 185 cm. To, že Leon je v prípade plnoletých vzadu určený prioritne pre dvoch, pripomína naznačené tvarovanie zadnej lavice ako aj prítomnosť výraznejšieho stredového tunela. Cestovný komfort zadných pasažierov kompletizuje výklopná stredová opierka so zabudovanými držiakmi na nápoje či prítomnosť zdrojových USB koncoviek. Samostatné výduchy ventilácie potešili s vlastnou teplotnou zónou s možnosťou nezávislej regulácie teploty.

Cupra Leon poteší taktiež prijemne vzdušným priestorom v druhom rade

Batožinový priestor už pri kratšej a zároveň temperamentnejšej karosárskej verzii so spaľovacím základom poteší akceptovateľným objemom 380 litrov. Pri manipulácii s ťažkými bremenami tu treba tak ako pri väčšine hatchbackov počítať s o niečo výraznejšou nakladacou hranou. Pomerne symetrický tvar ložnej plochy dopĺňa hodnotnejšie čalúnenie bočných stien a rovnako prítomnosť základných fixačných pomôcok. T praktického hľadiska dávam veľký palec hore taktiež otvoru na prepravu dlhých predmetov. Sumárnu využiteľnosť vylepšuje prítomnosť medzipodlahy. V prípade testovanej motorizácie 1,5 eTSI ju ale nie je možné prednastaviť do nižšej pozície. Pričinil sa pod to chladiaci element v pravom rohu. Pod jej úroveň sa na druhej strane zmestí pestré spektrum drobností a dokonca už v sérii dostupná dojazdová pneumatika. Po sklopení zadných operadiel delených v pomere 60/40 vzniká prakticky ideálna rovina a temperamentný Leon si hravo poradí s prepravou väčších, resp. neforemných predmetov.

Všeobecnou prednosťou značky Cupra je príjemne bohatá výbava dostupná už v základe ktorý v rámci cenníka nesie mimochodom identické označenie Cupra. Testovaný exemplár s odmyslením si povinnej jazdy bezpečnostných a asistenčných systémov bez nutnosti priplácania disponoval napr. progresívnou funkciou riadenia, nastavením jazdných módov, bezkľúčovým prístupom a štartovaním, digitálnymi hračkami vrátane infotainmentu s funkciou modernej mobilnej konektivity, troj-zónovou automatickou klimatizáciou, parkovacími senzormi po celom obvode vozidla, cúvacou kamerou, ambientným podsvietením, či adaptívnym tempomatom. Z prvkov v opcii stoja určite za zváženie Matrix LED svetlomety, športové predné sedadlá s vyhrievaním a taktiež veľmi pekne hrajúce audio značky Sennheiser.

Batožinový priestor disponuje základnou kapacitou 380 litrov

Prekvapivo zábavný základ

Pri počiatkoch značky Cupra boli prioritne špičkové a výkonné deriváty. Španieli sa pri svojich modeloch zároveň sústredili na maximálnu porciu osobitého štýlu a imidžu. Logickým krokom spojeným s ďalšou fázou rozvoja bolo priblíženie tohto temperamentného sveta širším masám. Z tohto dôvodu sú už dnes pri všetkých členoch rodiny k dispozícii už aj takpovediac racionálne, no zároveň stále adekvátne dôstojné motorizácie. Ako príklad poslúži testovaný Leon so 150-koňovým benzínovým základom. Ešte dôležitejším faktom je, že napriek použitiu takpovediac bežných motorizácií formuje autentickú charizmu modelov Cupra veľký dôraz kladený na čo najdôveryhodnejšiu šoférsku orientáciu.

Prioritné zameranie na funkčnosť spojenú so zážitkami spoza volantu pripomína testovaný exemplár už pri konštrukcii podvozka. Pri konfigurácii s akýmikoľvek 19-palcovými diskami kolies Španieli nemyslia len na prvoplánový optický efekt. Súčasťou daného balíka je aj pri „základných motorizáciách“ nadstavba v podobe balíka Driving Performance. Pod týmto výstižným označením sa s odmyslením si samotných kolies ukrýva športové zníženie podvozka o 1,5 cm a taktiež adaptívne tlmiče skombinované s prepracovanejším viacprvkovým zavesením kolies zadnej nápravy.

Už aj výkonovo základná Cupra Leon dokáže očariť svojou šoférskou orientáciou

Vyladením podvozka testovaný Leon v princípe plnohodnotná a zážitková Cupra. Všeobecná charakteristika odladenia adaptívnych tlmičov je podľa očakávania o niečo tuhšia. S vyslovenou „plavnosťou“ smerom od podvozka tu nemožno počítať ani v komfortnom režime, resp. najmäkšom individuálnom nastavení samotných tlmičov. Bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry dokáže testovaný exemplár napriek tomu pochytať až nečakane suverénne a presvedčivo.

Palec hore si španielsky hatchback zaslúži rovnako za suverénne a sebaisté prejazdy cez sériu priečnych nerovností. V realite našich ciest ich v hojnej miere reprezentujú napríklad dilatačné spoje. Prirodzeným komfortným limitom podvozka s 19-palcovými kolami a nízkoprofilovými pneumatikami ostávajú hrubé prepadliny, resp. iné markantné infraštruktúrne nedokonalosti. Pri prejazdoch cez spomenuté nástrahy je už na mieste adekvátna porcia obozretnosti.

Pri voľbe 19-palcových kolies je automatickou opciou taktiež adaptívny podvozok

Talent precízne odladeného testovaného podvozka sa naplno prejaví na kvalitných asfaltoch. Za volantom testovaného exempláru je radosťou nielen svižná jazda po obľúbených okreskách, ale pokojne taktiež využívanie na iných technickejších tratiach. Úsmev na tvári dokáže v daných podmienkach vyčariť taktiež pocitovo excelentná tuhosť karosérie spojená so stále príjemne nízkou váhou cca 1,4 tony. Šoférsky predimenzované schopnosti podvozka, vrátane len minimálnych náklonov karosérie pri temperamentných prejazdoch cez zákruty, najviac limituje v mantineloch bežného používania plne adekvátny výkon pohonnej jednotky.

Mozaiku všeobecných jazdných zážitkov kompletizuje poslušné a zároveň ideálne strmé progresívne riadenie či dostatočne nadimenzované brzdy s možnosťou citlivého dávkovania spomaľovacieho účinku. Koncepčnou chybičkou na kráse v kombinácii s povrchom s horšou adhéziou tak v mojich očiach ostáva absencia klasickej mechanickej „ručnej“ brzdy, ktorú za každých okolností nahrádza moderná elektronická alternatíva.

Zážitok z jazdy dokáže aj v tomto prípade ovplyvniť voľba jazdného režimu

Charakteristiku a pocit z vozidla dokáže podľa očakávania ovplyvniť voľba jazdného režimu. Testovaný exemplár disponoval zaužívanou klasikou v podobe východiskového módu Comfort. Jeho emočnejšou alternatívou je citeľne impulzívnejší režimu Performance. Poslednou možnosťou je individuálne nastavenie zahŕňajúce prispôsobenie DCC tlmičov, ktoré som počas testu využíval najčastejšie. Pri jazde v režime takpovediac na pohodu musím pochváliť príkladné vyladenie mild hybridu. Riadiaca jednotka sa tu snaží v maximálnej možnej miere využívať takpovediac plachtenie s vypnutým motorom. Pri adaptívnom nastavení rekuperácie dokáže pohon vozidla v rámci čo najoptimálnejšie spotreby pri efektívnych spomaleniach dokonca inteligentne spolupracovať s mapovým podkladom.

Pri bežnom používaní sa vynovený španielsky hatchback nestratí ani v mestskej džugli. V danom prostredí musím pochváliť príjemnú obratnosť. Odhlučnením priestoru pre posádku testovaná Cupra Leon rozhodne neurazí, no zároveň ani vyslovene nenadchne. Pri vyššom rýchlostnom tempe vrátane diaľnice preniká do kabíny už o niečo viac aerodynamického šumu od podvozka, resp. 19-palcových kolies. Najnovšia evolúcia skúšaného benzínového štvorvalca si pripísala pestré spektrum dôležitých konštrukčných zmien zahŕňajúce ešte kultivovanejšie vypínanie dvoch valcov pri nízkej záťaži. Najviac pozornosti v prípade motorizácie 1,5 eTSI s výkonom 150 koní napriek tomu púta inovácia v podobe mil-hybridného dopingu so 48V sústavou.

Nefalšovanú šoférsku atmosféru v prípade modelu Cupra Leon pripomína napríklad aj precízne tvarovaný multifunkčný volant

S odmyslením si už spomenutého efektívneho plachtenia sa elektrická výpomoc v pozitívnom svetle prejavila pri pohotových rozjazdoch, resp. prvotných zrýchleniach. Reálne solídnu jazdnú dynamiku pripomína akcelerácia z pokoja na 100 km/h rýchlosť. Na daný úkon potrebuje testovaný Leon menej ako 9 sekúnd. Sumárne sympatický dynamický potenciál pohonnej jednotky pri zážitkovejšej jazde čiastočne limituje topograficky náročnejší terén, resp. v princípe pocitovo „obyčajne“ pružné zrýchlenia.

Vo všeobecnosti dobrý pocit z pohonnej sústavy kompletizuje vzájomne zladenie so 7-st. DSG prevodovkou. Dvojspojkový automat radí v drvivej väčšine prípadov pohotovo a bez zaváhania. Pri temperamentnejšej jazde má svoje opodstatnenie S-mód. Po jeho aktivovaní si prevodovka ešte podstatne viac stráži optimálne otáčky, resp. prísun požadovanej porcie krútiaceho momentu. Autentický zážitok z jazdy dokáže nakoniec vyšperkovať adekvátne poslušné „manuálne“ radenie prostredníctvom pádiel pod volantom.

Pohonná jednotka 1,5 eTSI si veľmi dobre rozumie so 7-st. dvojspojkovým automatom

Automatickou súčasťou všetkých moderných automobilov predávaných v našom geografickom priestore je záplava moderných asistenčných systémov. Veľmi pekne fungujúci adaptívny tempomat drží Leon príkladne v strede jazdného pruhu. Pri každodennom používaní si zaslúži ešte väčšiu pochvalu jednoduchý prístup do menu s deaktiváciou pomocníka ISA, teda akustického upozornenia na akékoľvek prekročenie rýchlosti. Na tento úkon som s obľubou využíval zrýchlený prístup do menu, ktorý zastrešuje multifunkčný volant.

Vo všeobecnosti emocionálna Cupra Leon skombinovaná s adekvátne výkonnou, no prioritne stále racionálnou motorizáciou na konci testu potešila aj v disciplíne spotreby paliva. Výsledný priemer sa ustálil na hodnote 6,1 l/100 km. To je len o niečo málo viac ako deklaruje samotná automobilka. Pri prioritnej preferencii pohotovej jazdy dokáže finálny apetít s určitosťou klesnúť do sľubovaného rozptylu. Naopak, pri častejšom temperamentom zvezení treba počítať so spotrebou, ktorá pokorí 7-litrovú hranicu. Pri ustálenom diaľničnom tempe vyobrazil palubný počítač hodnotu 6,4 l/100 km. V meste to bolo rovných 6-litrov. Najúspornejší je španielsky hatchback so spotrebou 5,5 l/100 km podľa očakávania na okreskách.

Výkonovo základná Cupra Leon 1,5 eTSI kombinuje racionalitu so stále plne adekvátnymi šoférskymi emóciami

A celkový dojem?

Klasický kompaktný modelový rad stále mladej a emóciami nabitej španielskej automobilky podstúpil prednedávnom modernizáciu. Prepracovanému dizajnu s teraz citeľne autentickejším podtónom sekunduje modernejší a zároveň užívateľsky príjemný interiér. Vynovená Cupra Leon napriek tomu dokáže najviac zaujať svojou podstatou, ktorú do praxe prenáša dôraz na šoférsku orientáciu. Reálne sympatické je, že spomenutá cnosť zdobí už výkonovo základnú motorizáciu so sumárne racionálnym podtónom.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Cupra Leon 1,5 e-TSI Cupra
Dĺžka: 4 398 mm
Šírka: 1 799 mm
Výška: 1 442 mm
Rázvor: 2 679 mm
Objem kufra: 380 litrov
Motor: zážihový
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 250
Pohotovostná hmotnosť: 1435 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,6 – 5,9 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,1 l/100 km
Pneumatiky: Hankook Ventus S1 Evo3

Verzia/cena

Cupra Leon 1,5 e-TSI Cupra (testovaný model) od 32 790 €
Cupra Leon 1,5 TSI (6 MT) Cupra od 29 830 €

Exit mobile version