Autoinak.sk

Test: Dacia Spring – Vstupenka do sveta elektromobilov

Test Dacia Spring 2022

Dacia je dnes synonymom úspešného automobilového príbehu. Automobilka založená už v roku 1966 v rumunskom Mioveni, začala so sériovou výrobou automobilov o dva roky neskôr. Už pri zrode svojich prvých modelov si Rumuni výrazne pomohli technologickým partnerstvom s francúzskou značkou Renault. Práve spojenectvo s gigantom z krajiny galského kohúta položilo pevné základy veľmi úspešnej modernej histórie značky, kedy je už Dacia pevnou súčasťou Skupiny Renault. Pôvodný plán ponúkať prioritne atraktívne modely s férovou cenovkou zaujal natoľko, že sa Dacia dokázala postupne presadiť prakticky v celej Európe, vrátane najnáročnejších západných trhov. Nová doba a všeobecné smerovanie automobilového priemyslu so sebou prinášajú nové výzvy. Na nastupujúci trend elektromobility musí logicky reagovať Dacia. Prvý elektromobil značky nesie označenie Spring a my sme ho mali možnosť preveriť v jeho najdostupnejšej verzii!

Nový model Dacia Spring s elektromotorom o výkone 45 koní, ktorý čerpá energiu z 27,4 kWh batérie a najdostupnejšej výbavovej verzii Comfort, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Dacia.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Dacia Spring

Za úspešným príbehom značky Dacia možno nájsť atraktívne a odolné modely s maximálnou mierou pridanej hodnoty. Od svojho vzniku až dodnes dokázala značka vyrobiť a predať už viac ako 10-miliónov automobilov. Novodobé legendy ako je Duster či Sandero prednedávnom doplnila ambiciózna novinka v podobe vôbec prvého elektromobilu Dacia Spring.

Elektrická novinka má vďaka svojej cenovke ambíciu spôsobiť podobnú „revolúciu“ vo svete batériových vozidiel, ako sa to medzi „spaľovákmi“ podarilo v roku 2005 modelu Dacia Logan. Prioritným cieľom pre značku nového konceptu pohonu je oslovenie širších más, ktoré kúpu elektromobilu doteraz odkladali pre jeho vysokú cenovku. Testovaný model je v dobe vzniku tohto textu suverénne najlacnejší elektromobil ponúkaný na našom trhu. Jeho cenovka sa aktuálne začína výrazne pod hranicou 20-tisíc eur.

Prvá elektrická Dacia nesie označenie Spring

Pevný základ pre zaujímavú cenovku položilo aj v tomto prípade zdieľanie techniky. Ako pôvodného duchovného príbuzného testovanej novinky, možno označiť v Indii obľúbený spaľovák Renault Kwid. Po technickej stránke má nový Spring, ale podstatne bližšie k v Číne predávanému elektromobilu Renault City K-ZE. Prave s ním sa nová Dacia Spring vyrába na identickej linke v najľudnatejšej krajine našej planéty. Európsky bezpečnostný štandard v prípade novinky zastrešuje napríklad šestica airbagov, predkolizný asistent či funkcia núdzového volania.

Novinka s logom Dacia sa svojimi rozmermi radí k zástupcom „áčkového“ segmentu. Minimalistické vonkajšie rozmery sa zároveň vo svete elektromobilov pričinili pod takmer nevídanú mušiu váhu, s pohotovostnou hmotnosťou pod hranicou jednej tony! O pohon sa v našom priestore stará výhradne jediná motorizácia. Reč je o elektromotore s výkonom 45 koní, ktorý si svoje miesto našiel pod prednou kapotou. Automatickým štandardom je aj kompaktná 27,4 kWh batéria, s využiteľnou časťou 26,8 kWh, umiestnená úsporne pod zadnými sedačkami. Dané parametre stačia podľa výrobcu na kombinovaný dojazd 230 km, resp. až 305 km v čisto mestských podmienkach. Konečný zákazník má vo finále k dispozícii jednu z dvoch ponúkaných výbav ale aj niekoľko príplatkových prvkov.

O pohon sa stará výhradne elektromotor s výkonom 44 koní.

Pútavý crossover look

Zaujímavý dizajn je z môjho pohľadu jednou z hlavných devíz testovaného modelu. Dacia aj v prípade modelu Spring znova dokázala, že aj automobil, resp. elektromobil, ktorého prioritou je, čo najnižšia cenovka môže vyzerať k svetu. Sympatie si tu získava prioritne efekt crossovera s vyššou stavbou karosérie. Toto riešenie v sumári tak trochu maskuje skutočné rozmery, s celkovou dĺžkou karosérie citeľne pod hranicou štyroch metrov. O imidžové boby sa pričinili aj efektné ozdobné lišty s možnosťou dodatočnej osobnej personalizácie prostredníctvom paketu s oranžovými doplnkami, dostupného pri vyššej výbave.

Prednou časťou sa testovaná novinka jednoznačne hlási k príslušnosti do rodiny Dacia. Ako typický poznávací prvok tu možno označiť dizajn prednej masky. Jej efektné rebrovanie je podľa očakávania len naznačeným dizajnovým prvkom. Maska je v skutočnosti kompletne zaslepená. Pod veľkým fabrickým logom je ukrytý „tankovací“ konektor pre dobíjanie elektrickou energiou. Na dizajn masky opticky nadväzuje úzky modul štýlového denného LED svietenia. Smerovky umiestnené v tomto istom priestore si už musia vystačiť s jednoduchou žiarovkovou technikou. O úroveň nižšie si našiel miesto samostatný modul hlavných svetlometov. Výhradne dostupná halogénová technika svojim svetelným výkonom v dnešnej optike určite nenadchne. Na druhej strane v zmysle prioritného mestského využívania zapadá toto riešenie do konceptu cenovo dostupného elektromobilu. Celkovo robustný charakter dodáva elektrickému drobcovi masívny predný nárazník. Ako určitú konštrukčnú zaujímavosť tu možno označiť prítomnosť len jedného stierača čelného skla.

Dacia Spring zaujme svojim pomerne robustným crossover nádychom

Efekt crossovera a pomerne vysoká stavba vstupujú vizuálne do popredia aj pri pohľade z profilu. Plusové dizajnové body dostáva Spring za svalnaté blatníky s výrazným ochranným oplakovaním. Do kategórie len dizajnových prvkov sa prekvapivo radia strešné nosiče, ktoré nie sú prispôsobené na reálnu prepravu nákladu. Dizajn profilu oboch dverí ozvláštňuje dynamicky ladená ochranná nálepka s motívom elektrického pohonu v útrobách. Palec hore si prvý elektromobil značky Dacia zaslúži, aj za na prvý pohľad luxusné zliatinové disky. Tie reálne pozostávajú z efektnej puklice prekrývajúcej klasické plechové disky. Kolesá umiestnené prakticky v rohoch karosérie zaujmú svojim minimalistickým prístupom, nakoľko si v oboch výbavách vystačia s úzkymi pneumatikami so 14-palcovým priemerom.

Aj zadnou časťou sa testovaný Spring lakovaný vo výraznej červenej metalíze s prívlastkom Goji, jednoznačne hlási do rodiny značky Dacia. Typický dizajn s motívom písmena ypsilon ponúkajú koncové svetlá s opäť jednoduchou a cenovo dostupnou žiarovkovou technikou. Robustnosť aj v tomto priestore dotvára masívny zadný nárazník so štýlovým dvojfarebným lakovaním. Užitočná zaujímavosť ako stvorená do mestskej džungle, ktorú by malému elektromobilu v primárnom kontexte mohli závidieť aj niektoré offroady, je kratučký zadný previs a s ním súvisiaci špičkový nájazdový uhol!

K typickým prvkom rodiny Dacia sa pri elektrickej novinke radia napríklad aj koncové svetlá.

Maximálna jednoduchosť

Aj keď exteriér pôsobí minimálne na prvý pohľad citeľne hodnotnejším dojmom, ako je výsledná cenovka modelu Spring, tak v interiéri sa táto karta obracia. Už pri prvom kontakte s kabínou testovaného modelu je jasne citeľná orientácia smerom na znižovanie nákladov, a zároveň aj o čo najväčšiu užívateľskú jednoduchosť. Palubná doska a jej okolie pozostávajú prakticky výhradne z tvrdých plastových plôch. Tento prístup, ale vzhľadom na veľkosť, resp. segmentovú príslušnosť testovaného modelu nepovažujem za hendikep.

Malá elektrická Dacia, naopak, prekvapuje solídnym dielenským opracovaním s pomerne precíznym lícovaním jednotlivých dielcov. Na maximálnej užívateľskej jednoduchosti si dal Spring záležať aj v rámci ovládacích prvkov na palube. Dnes tak preferované digitálne hračky tu ostali takpovediac mimo hru. Namiesto nich zvíťazili jednoduché riešenia, ako je napríklad modul s manuálnou klimatizáciou. Na novinku si z tohto dôvodu pravdepodobne veľmi rýchlo zvyknú aj užívatelia, ktorí doteraz nemali s elektromobilmi žiadne, resp. len minimálne skúsenosti.

Palubná doska nového modelu Dacia Spring

Klasický automobilový koncept pripomína napríklad aj „štartovanie“ realizované prostredníctvom tradičného kľúčika, čo je vo svete elektromobilov pomerne raritnou záležitosťou. Technológii pohonu sa prispôsobil najviac ako musel, aj prístrojový panel v priestore pred vodičom. Spring ponúka akýsi kompromis medzi tradičným analógom a plne grafickým displejom. Klasické budíky totiž nahradilo veľmi prehľadné grafické podsvietenie. Funkcii pohonu zodpovedá aj tzv. ekonometer, teda elektrická náhrada otáčkomera.

Uprostred prístrojového panela si našiel svoje miesto jednoduchý jednofarebný displej palubného počítača. V tomto priestore sa permanentne vyobrazujú tie najdôležitejšie údaje vrátane rýchlosti, percentuálneho stavu kapacity batérie, alebo ostávajúceho dojazdu. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, tak Dacia Spring disponuje aj palubným počítačom. Jeho prepínanie sa realizuje vyslovene neergonomicky, prostredníctvom neprakticky malého „kolíka“ uprostred pravého budíka prístrojového panela. V rámci najmenšieho segmentu, sa ale aj s týmto ergonomickým prehreškom dá v praxi reálne žiť a existovať.

Interiér základnej výbavovej verzie sa vyznačuje maximálnou jednoduchosťou

Testovaná nižšia výbava Comfort ponúka uprostred palubnej dosky klasické ovládanie autorádia, teda bez dotykovej obrazovky. Sofistikovanejšie rozhranie Media Nav s dotykovým displejom, parkovacou kamerou, ale aj navigáciou je už automatickou súčasťou druhého výbavového stupňa. Spring vzhľadom na koncept miniautomobilu zaujme z hľadiska využiteľných odkladacích priečinkov. Boxy v predných dverách dopĺňa pomerne veľká priehradka pred predným spolujazdcom, ako dobre nadimenzovaný priečinok v spodnej časti palubnej dosky.

V centrálnej časti palubovky si svoje miesto našlo netradične aj elektrické ovládanie predných okien. V tomto prípade tu v mojich očiach nejde ani tak o šetrenie, ako skôr o priestorovú úsporu. Miniatúrna celková šírka sa v modeli Spring logicky premieta aj do pozície sedenia. Urastenejší pasažieri tu musia počítať nielen s blízkou prítomnosťou predného spolujazdca, ale aj s kontaktom svojho ramena s béčkovým stĺpikom, resp. modulom dverí.

Predné sedačky sú aj napriek minimalistickým rozmerom elektrickej novinky priestorovo pomerne veľkorysé.

Daný nedostatok čiastočne kompenzuje príjemne vyšší posed. Limitom je ale aj v tomto prípade možnosť len minimálneho nastavenia ideálnej pozície za volantom. Tá pozostáva prakticky len z posuvného sedadla a polohovateľnej opierky chrbtovej časti. S mojou výškou viac ako 180 cm, som si tu napriek tomu dokázal nájsť optimálnu pozíciu. Spokojný som bol aj s tvarom a veľkosťou predných sedadiel, s integrovanými opierkami hlavy, a o niečo tuhšou výplňou. Z hľadiska cestovného komfortu som pri dlhších presunoch, okrem chýbajúcej stredovej opierky, považoval paradoxne za najväčší problém absenciu klasicky tvarovanej opierky pre ľavé chodidlo. Vďaka pomerne veľkorysému preskleniu si novinka pri skúsenejšom vodičovi v základe vystačí aj s absenciou parkovacích senzorov, resp. cúvacej kamery. Za dažďa sa mi príliš nepáčila obmedzená pracovná plocha osamoteného stierača, ktorá vynecháva pomerne veľkú časť čelného skla pri jeho ľavom okraji.

K rozmerovému limitu vnútornej šírky pristúpila Dacia pragmaticky aj v druhom rade. Nový Spring je homologizovaný ako 4-miestny automobil. Vzadu sa aj napriek tomu relatívne pohodlne odvezú predovšetkým deti alebo dospelí nižšieho vzrastu. Tých urastenejších, bude aj napriek veľkorysej priestorovej rezerve pre hlavy, celkom iste limitovať priestor pre nohy a kolená.

V druhom rade sa pohodlne odvezú len deti alebo osoby nižšieho vzrastu

Nový Spring z hľadiska vnútorného priestoru príjemne prekvapil použiteľným batožinovým priestorom. Jeho základná kapacita dosahuje 290 litrov. To je pri najmenšom segmente príjemná hodnota. Okrem objemu dávam palec hore aj čalúneniu zadných blatníkov. Pod úrovňou podlahy si našla svoje miesto aj veľmi užitočná rezervná pneumatika, figurujúca v cenníku za akceptovateľný poplatok 80 eur. Paradoxne sa pod podlahu už nezmestí ostatné náradie, ktoré Dacia zbalila do dodatočného obalu. Pri dlhších presunoch predstavuje priamo batožinový priestor, ideálne priestor na odloženia nabíjacieho kábla. Po sklopení nedeleného zadného operadla je k dispozícii maximálna prepravná kapacita na úrovni 620 litrov. Malý elektromobil dokáže v tejto konfigurácii potencionálne previesť už aj väčšie a neforemné predmety.

Testovaný exemplár je v základnej výbave Comfort príkladom toho, ako reálne vyzerá cenovo najdostupnejší „európsky“ elektromobil. Z hľadiska komfortu na palube, sú už v úplnom základe k dispozícii aj prvky ako: v úvode spomínaná bezpečnostná výbava, polokožené čalúnenie sedadiel, obmedzovač rýchlosti, svetelný senzor, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá, elektrické ovládanie všetkých štyroch okien, centrálne zamykanie alebo manuálna klimatizácia.

Batožinový priestor disponuje základnou kapacitou na úrovni 290 litrov.

Stvorený pre mesto

Nový Spring si trúfa spôsobiť elektro-revolúciu a daný typ pohonu sprístupniť pre široké masy. Či sa mu to naozaj podarí ukáže až čas. Na základe osobnej skúsenosti dávam novinke veľký palec hore predovšetkým za to, že jej hlavnou zbraňou nie je na pomery batériových vozidiel len zaujímavá cenovka. Malá Dacia v teste príjemne prekvapila aj ako reálne schopný elektromobil. Na prvý pohľad len miniatúrny výkon a malú kapacitu batérie, tu dokáže veľmi dobre vykompenzovať nízka hmotnosť a príjemná spotreba.

Vonkajšie rozmery testovaný model jednoznačne predurčujú na život v meste. Spring si vďaka skvelej obratnosti rozumie veľmi dobre s úzkymi uličkami či inými stiesnenými priestormi. Počas testovacích dní som dokonca nadobudol pocit, že práve tento model bol navrhnutý s prihliadnutím na veľkosť parkovacích miest v slovenských nákupných centrách.
Prioritnú urbanizáciu má v hľadáčiku aj konštrukcia malého elektromobilu.

Hlavným rajónom nového modelu Dacia Spring je prioritne mestská džungľa

Jednoduchý podvozok dokáže na moje prekvapenie, aj napriek krátkemu rázvoru, až nečakane dobre odfiltrovať drobné vlnky či iné bežné nedokonalosti našich ciest. Vzhľadom na rozmer pneumatík, tu už môže byť potencionálnym problémom nechcené trafenie veľkej nerovnosti. Po spadnutí malého kolesa do veľkého krátera hrozí pri vyššej rýchlosti potencionálne riziko prerazenia pneumatiky.

Vysoká a úzka stavba karosérie už podvedome škrtá akékoľvek športové nálady. Elektrická Dacia logicky ani nebola skonštruovaná na zážitkové „vymetanie“ ostrých zákrut na okresných cestách. Ako antišportové sa dá zároveň označiť aj preposilované riadenie. Aj napriek takejto predispozícii si dokázal Spring až nad moje očakávania poradiť s núdzovým úhybným manévrom. V kritickej situácii padne vhod relatívne nízke ťažisko s batériami pod zadnými sedadlami.

Jednoduchý koncept prístrojového panelu je prispôsobený elektrickému pohonu

Pri prudkých zmenách alebo aj dynamickejších prejazdoch cez zákruty som sa reálne dostal skôr na limit pneumatík, ako samotného podvozka. Testovaný model je z prvovýroby obutý na u nás neznámych čínskych plášťoch značky Linglong. Tie sa v teste ukázali ako nestabilné predovšetkým v premenlivých podmienkach, napríklad pri začínajúcom daždi.

Životu v meste zodpovedá aj veľmi skromne odhlučnenie priestoru pre posádku. To je z hľadiska aerodynamiky a iných ruchov, citeľné predovšetkým vo vyššom rýchlostnom tempe. Pri pomalom manévrovaní do kabíny zároveň pomerne výrazne preniká aj automaticky generovaný zvuk, ktorý na prítomnosť elektromobilu upozorňuje chodcov či zvieratá.

Neergonomické prepínanie palubného počítača sa dá malému elektromobilu v praxi odpustiť

Pre život prioritne v mestskej zástavbe, spestrený pokojne aj kratším dochádzaním po okreskách, konštruktéri prispôsobili aj výkon elektromotora. Jeho maximálna hodnota 44 koní znie na prvý pohľad úsmevne a zároveň pripomína návrat do dôb dávno minulých. Reálne si je v tomto kontexte nutné uvedomiť, že malý Spring váži menej ako jednu tonu! Elektrický výkon a krútiaci moment 125 Nm je tu naviac dostupný prakticky okamžite.

V tomto kontexte sa ako nepodstatné javí aj zrýchlenie z pokoja na 100 km/h, ktoré trvá nekonečných, takmer 20 sekúnd. V meste sa drvivú väčšinu času jazdí do rýchlosti približne 70 km/h, a to je stále pásmo, kde testovaný model rozhodne nie je brzdou premávky, ale dokáže ponúknuť až nečakane príjemnú jazdnú dynamiku.

Podvozok dokáže solídne filtrovať bežné nerovnosti našich ciest, s veľkými prepadlinami si ale malé kolesá príliš nerozumejú

Dacia, pri čo najjednoduchšom koncepte ovládania vynechala možnosť regulácie brzdnej rekuperácie. Elektrická novinka sa pri uvoľnení pedála akcelerátora správa veľmi prirodzene, čím pripomína automobily s klasickým pohonom. Určitú sofistikovanosť pohonu som ocenil napríklad aj pri dlhšom klesaní s prudším sklonom. V tomto prípade nie je nutné neustále spomaľovať prostredníctvom brzdového pedála, nakoľko Spring dokáže už aj plne automaticky výraznejšie rekuperovať! V rámci ovládania pohonu je nutné opomenúť aj absenciu klasického blokovacieho módu P. Po každom zastavení je nutné vždy zatiahnuť mechanickú parkovaciu brzdu.

Základný režim jazdy dopĺňa citeľne úspornejší Eco mód. V praxi sa po jeho aktivovaní automaticky zníži výkon pohonnej sústavy, ale zároveň sa predĺži dojazd. Ide o veľmi dobre riešenie pre rozvážnu a rozumnú jazdu predovšetkým v meste. Na okreskách, resp. na diaľnici už Eko mód s maximálnou obmedzenou rýchlosťou na cca 100 km/h nedáva príliš zmysel. Práve pružné zrýchlenia vo vyššom rýchlostnom tempe, resp. jazdu s plne obsadeným vozidlom, možno vo všeobecnosti označiť aj ako najvýraznejší výkonový hendikep testovaného modelu.

Volič jazdných režimov dopĺňa klasická parkovacia brzda, ktorá zároveň nahrádza parkovací mód

Okrem mesta a okresiek by mal každý dospelý automobil zvládnuť aj diaľničný presun. Najdostupnejšia Dacia Spring sa na tento účel hodí len v prípade kratších medzimestských presunov. Pri plnohodnotnom využívaní, vrátane dlhších cestovateľských tripov, je už praktickou nevyhnutnosťou 400-eurový príplatok za rýchlonabíjanie prostredníctvom DC konektora s výkonom 30 kW. Aj so základnou vstavanou nabíjačkou som počas testu, s nutnosťou jednej zastávky na doplnenie akumulátora, absolvoval trasu z Bratislavy do Žiliny. Štandardne dostupné jednofázové AC nabíjanie podporuje rýchlosť 6,6 kW za hodinu, čo stačí na ďalších cca 50 km jazdy.

Vďaka relatívne malému akumulátoru s kapacitou 26,8 kWh je Dacia Spring zároveň jedným z mála elektromobilov, ktoré je možné plnohodnotne nabíjať aj prostredníctvom klasickej domácej 230V siete! Pri vybitej batérii trvá tento úkon na jej plnú kapacitu menej ako 14 hodín. Výkonnejší wallbox zvládane ten istý proces za cca 4,5 hodiny. Automobilka uvádza pre svoju elektrickú novinku kombinovaný dojazd 230 km. Realita sa aj v tomto prípade odvíja od spotreby elektrickej energie. Tá je zase naviazaná na spôsob používania, ale aj aktuálne poveternostné podmienky. Batéria v modeli Dacia Spring totiž nedisponuje žiadnym termomanažmentom.

V základe je automaticky k dispozícii len nabíjací konektor Typ 2 Mennekes

Počas redakčného testu, ktorý prebiehal v jarnom počasí s už pomerne prijemnými teplotami s občasným využitím palubného kúrenia, ale bez nutnosti použitia klimatizácie, sa finálna spotreba ustálila na veľmi zaujímavej hodnote 13,5 kWh/100 km. Teoreticky maximálny dojazd na jedno nabitie tu po jednoduchom prepočte zodpovedá vzdialenosti 198 km. Výhradne v meste je možné pri troche snahy výsledný priemer ešte o niečo viac znížiť. Pri využívaní čisto na diaľnici sa spotreba už priblížila k 20 kWh hranici. Aj v tomto prípade je ale možné spotrebu zefektívniť, a tak citeľne predlžiť dojazd. Ako optimálnu cestovnú rýchlosť tu považujem tempo cca 105-110 km/h.

Aj keď sa nová Dacia Spring na prvý pohľad tvári ako malé SUV, tak v skutočnosti mimo spevnené cesty určená nie je. Najnižším svetlým bodom podvozka (15 cm) je jeho pomerne masívna priečna výstuha, ktorá chráni pred nárazom samotnú batériu.

Nový model Dacia Spring, je vďaka batérii s kapacitou 26,8 kWh možné cez noc efektívne nabíjať aj z klasickej domácej siete

A celkový dojem?

Nový Dacia Spring je prvý elektromobil automobilky, ktorej jednou z priorít, je čo najlepší pomer medzi cenou a následne získanou hodnotou. Novinka dokáže vo finále prekvapiť mnohými kompromisnými riešeniami, ale zároveň zaujať až nečakane vyspelým konceptom elektrického pohonu. Výslednú cenu možno v rámci konkurencie batériových automobilov označiť ako veľmi lákavú. Pomyselnú druhú stranu mince, tu ale predstavuje už menej lichotivé priame cenové porovnanie s veľkostne dospelejšími modelmi z vlastnej stajne.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Dacia Spring Electric 45 Comfort
Dĺžka: 3 734 mm
Šírka: 1 579 mm
Výška: 1 516 mm
Rázvor: 2 423 mm
Objem kufra: 290 litrov
Motor: elektrický
Pohon: predný
Výkon kW/koní: 33/44
Krútiaci moment Nm: 125
Pohotovostná hmotnosť: 970 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 125
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 19,1 s
Prevodovka: jednostupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 12,0 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 13,5 / 100 km
Dojazd podľa výrobcu: 230 km
Výkon rýchlo-nabíjania: 30kW/h
Pneumatiky: LingLong Green-Max HP
Verzia/cena
Dacia Spring Electric 45 Comfort (testovaný model) od 17 600 €
Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus od 19 200 €

Exit mobile version