Luxusne orientovaná značka DS je v princípe stále mladá a progresívne sa rozvíjajúca automobilka. Oproti už historicky etablovanej konkurencii sa ambiciózni Francúzi snažia zaujať nielen osobitným prístupom, ale aj citom pre drobné detaily, ktoré v mnohých prípadoch nesú hrdý odkaz krajiny galského kohúta. Po komerčne úspešných a dnes z hľadiska predaja kľúčových SUV modeloch rozšíril portfólio tejto značky len prednedávnom aj znovuzrodený kompaktný a originálny model DS 4. Status prémiovej automobilky ale logicky najviac prezentuje taktiež nová vlajková loď . Reč je o veľkej limuzíne DS 9, ktorá len prednedávnom dorazila aj na náš trh. Automobilka si v tomto prípade zvolila veľmi priamu cestu. Testovaný exemplár sa totiž zriekol akýchkoľvek karosárskych experimentov a pod číslicou deväť sa ukrýva klasický sedan s dĺžkou tesne pod 5-metrovou hranicou. Okrem unikátneho materiálového prevedenia zaujme najväčší model s logom DS mnohými zaujímavými technickými riešeniami. V redakčnom teste sme mali možnosť preveriť to najlepšie z ponuky v podobe výkonného plug-in hybridu s pohonom všetkých kolies.
Exkluzívny model DS 9 s najvýkonnejšou plug-in hybridnou motorizáciou E-Tense 360 (360 koní), skombinovanou s 8 st. automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a vrcholnej výbavovej verzii Opera, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky DS Automobiles.
Rýchle fakty:
- Stále pomerne mladej automobilke DS chýbala k potvrdeniu pozície prémiovo ladenej značky plnohodnotná vlajková loď. Všetko sa zmenilo príchodom rozmerovo veľkého sedanu DS 9, ktorý je po prvotných úspechoch v Číne dostupný už aj v Európe.
- Vlajková loď DS 9 po technologickej stránke využíva to najlepšie z francúzskej vetvy koncernu Stellantis. Vychytávky ako aktívne pruženie alebo nočné videnie dopĺňa v prípade testovaného exempláru aj vrcholná plug-in hybridná motorozácia E-Tense 4×4.
- Francúzsky cit pre detail sa naplno premietol aj do dizajnu modelu DS 9. Luxusne ladený a v premávke doslova neprehliadnuteľný sedan si napriek tomu vystačí s proporciami klasickej limuzíny.
- Príchuť osobitého štýlu krajiny galského kohúta je jasne cítiť aj v interiéri modelu DS 9. Luxusný nádych a hodnotné materiály tu dopĺňajú adekvátne priestorové pomery s dôrazom na čo najlepší komfort.
- Nový DS 9 vo vrcholnej plug-in hybridnej verzii E-Tense s pohonom všetkých kolies prekvapuje aj po jazdnej stránke. Limuzíne orientovanej na komfort jazdy, v sumári pristane aj systémový výkon 360 koní, čo ju pasuje aj do pozície rýchleho a pohodlného cestovateľa.
Fotogaléria DS 9
Aj keď si značky DS svoj imidž postavila na základoch kultového rovnomenného modelu s logami dvojitého šípového ozubenia predstaveného už v roku 1955, tak v optike samostatnej histórie ide stále o pomerne mladú značku. Pôvodná luxusne ladená modelová línia koncernu PSA sa do pozície automobilky pretransformovala v roku 2014. Pre charakteristiku automobilov s už samostatným logom DS je príznačné nielen globálne motto „Different Spirit“, ale aj jeho francúzska variácia s výslovnosti „deesse,“ ktorá predstavuje prirovnanie k automobilovej bohyni.
Pred debutom dnešnej vlajkovej lode bol vrcholom exkluzívne ladenej automobilky, väčší SUV model DS 7 Crossback. Do roku 2018 možno ako ideologického predchodcu testovanej limuzíny označiť aj model DS 5. Status quo spojené s celkovou prestížou tohto francúzskeho výrobcu definitívne zmenil rok 2020. V tom čase bol v premiére predstavený model značený číslicou deväť. Určitým paradoxom je, že aj napriek svojej hrdej DNA sa testovaná limuzína na začiatku svojej kariéry predávala prioritne v Číne, kde sa mimochodom testovaný model aj vyrába. Oficiálny príchod do Európy zaznamenal model DS 9 relatívne prednedávnom.
Vlajková limuzína je postavená na technickom základe modifikovanej platformy EMP2, s prioritne predným pohonom. Po technickej stránke okrem vnútorného priestoru testovaný exemplár zaujme napríklad aj širokým spektrom asistenčných systémov vrátane monitorovania pozornosti vodiča, dostupnosťou funkcie nočného videnia či aktívnym pružením s využitím kamery v čelnom skle DS Active Scan Suspension.
Paleta dostupných pohonných jednotiek disponuje troma alternatívami. Vstupnou bránou do sveta DS 9 je čisto benzínová verzia PureTech 225. Pod daným komerčným označeným sa ukrýva preverený prepĺňaný benzínový 4-valec o objeme 1,6 litra a výkone 225 koní. Výkonnejšiu alternatívu reprezentuje dvojica plug-in hybridných verzii s identickým spaľovacím základom. Slabší variant E-Tense 250 s výkonom 250 koní disponuje naviac predným elektromotorom. Technologicky najvyspelejšia je testovaná verzia E-Tense 4×4 360. O systémový výkon 360 koní sa v tomto prípade okrem spaľovacej pohonnej jednotky stará aj dvojica elektromotorov, ktoré zároveň zastrešujú už aj pohon všetkých kolies. Štandardom pre všetky vyššie spomenuté verzie je spolupráca s 8-st. automatickou prevodovkou.
Dizajnový šperk
Originálny a zároveň noblesný dizajn skombinovaný s telom rozmerovo majestátnej limuzíny formujú v prípade testovaného modelu DS 9 nefalšovaný rešpekt. Vlajková loď francúzskej prémiovej značky po vizuálnej stránke pôsobí zároveň aj veľmi exkluzívne a reprezentatívne. V porovnaní s rovnako veľkými konkurentmi ide zároveň aj o dokonalý magnet pre oči okoloidúcich. S najväčším modelom z rodiny DS sa v našom priestore predsa len nebudeme stretávať takpovediac „na každom rohu.“
Impozantnej prednej časti dominuje rozmerovo veľkorysá maska DS Wings so sofistikovaným výpletom. Jeho stvárnenie len podčiarkuje prioritnú orientáciu automobilky smerom na prepracované detaily. Ešte väčšiu parádu v tomto kontexte reprezentujú predné svetlomety. Originálny výbežok denného svietenia dopĺňa pri hlavnom module technológia Active LED Vision. Úvodné privítanie v podobe efektne sa otáčajúcich troch adaptívnych moduloch dopĺňa za tmy adekvátne suverénny svetelný výkon. Dostatočný dosvit diaľkového módu dopĺňa aj veľkorysá šírka svetelného kužeľa. Absentujúcu funkciu tieňovania, automobilka kompenzuje suverénne pracujúcimi adaptívnymi modulmi, precízne reagujúcimi na natočenie volantu. Ďalšou neprehliadnuteľnou vizuálnou zaujímavosťou čelných partií je pochrómovaná lišta resp. „šabľa“, ktorá zdobí kompletne celú centrálnu časť prednej kapoty.
Francúzky zmysel pre dizajnovú eleganciu pripomína DS 9 aj pri pohľade z profilu. Noblesné proporcie limuzíny dokresľujú o niečo dlhšie karosárske previsy. Vo všeobecnosti uhladenú karosériu pri spodnej aj vrchnej línii dverí ozvláštňujú horizontálne presily. Celkovú hru na efekt aj v tomto prípade vystupňoval pre značku DS príznačný prvok v podobe zapustených kľučiek dverí s výsuvným mechanizmom. Testovanému exempláru veľmi pristane aj originálna, no zároveň nenápadná príplatková perleťová farba s názvom Cristal Pearl. Štandardom najvýkonnejšej motorovej verzie E-Tense 4×4 360 sú už automaticky aj 20-palcové disky kolies. To, že aj na drobných detailoch záleží, pripomínajú napríklad aj špičkové plášte Michelin Pilot Sport.
Elegantné lišty s chrómovým povrchom v tvare šable zdobia aj zadné partie testovaného exempláru. Ako umenie možno v tomto kontexte zadefinovať aj originálny svetelný podpis pozostávajúci zo vzájomne spojených štruktúr diamantového tvaru. Z ďalších zaujímavých detailov pozornému oku neunikne štýlové ani zakomponovanie tretieho brzdového svetla v spodnej línii zadného okna alebo dvojica obrysových svetielok v hornej časti koncových stĺpikov. To je mimochodom aj symbolický odkaz na pôvodný model DS z 50-tých rokov minulého storočia. Sympatické je, že aktuálna vlajková loď automobilky DS sa aj napriek svojej luxusnej orientácii a plug-in hybridnému pohonu nehanbí ani za svoj výkonový potenciál. Celkom jednoznačne ho pripomínajú dve reálne výfukové koncovky, zakomponované v postranných obdĺžnikových segmentoch.
Limuzína s dušou
Modely s logom automobilky DS sú okrem originálneho dizajnu známe aj dôrazom na autenticitu a exkluzivitu svojich interiérov. Pomyselný vrchol v tomto snažení prirodzene zastáva testovaná vlajková loď vo vrcholnej výbavovej verzii Opera. Jej názov je mimochodom inšpirovaný historickou parížskou štvrťou. Francúzi si tu dali mimoriadne záležať na výbere prémiových a na dotyk veľmi príjemných povrchoch s množstvom kože. Úplnou samozrejmosťou je aj dôraz kladený na kvalitu dielenského opracovania.
Alternatívou testovanej konfigurácie v elegantnom čiernom prevedení kože Nappa, môže byť na želanie aj výraznejšia bordová farba čalúnenia. Vzhľadom na povahu a charakter luxusne ladenej limuzíny vsadil model DS 9 na skôr konzervatívnejšiu architektúru palubnej dosky. Punc výnimočnosti v tomto kontexte evokujú mnohé drobné detaily ako je napríklad štruktúra prešívania sedadiel. Tá svojim dizajnom pripomína štýlový hodinový náramok. Posádku potešia aj ďalšie prémiové a zároveň funkčne drobnosti. Sem radím napríklad kvalitné koberčeky či precízne čalúnenie odkladacích priečinkov vo dverách.
Aj interiéru testovanej limuzíny dominuje tradičný DS dizajnový element v podobe kosoštvorcovej, presnejšie diamantovej siluety. Vlajková loď si zachovala taktiež pre značku príznačné ergonomické riešenia. Sem sa radí ovládací modul predných okien umiestneného priamo na stredovej konzole či štartovacie tlačidlo situované vo vrchnej časti palubnej dosky. Proces spustenia pohonnej jednotky dotvára aj efektné divadlo v podobe otočenia štýlových analógových hodín francúzskej značky B.R.M.
Automobilovú modernu na palube testovanej limuzíny reprezentujú digitálne hračky. Ich koncept je v princípe už dôverne známy z iných modelov francúzskej vetvy koncernu Stellantis. Plne digitálny prístrojový panel s elegantnou grafikou na tmavom podklade ponúka pestré spektrum vyobrazovaniach layoutov, vrátane možnosti personálneho prispôsobenia ukazovateľov. Klasické budíky úplne nahradili ich „diamantové“ alternatívy. Prestojový panel dokáže vyobraziť aj mapový podklad a za tmy aj náhľad nočného videnia. Prekvapením, je naopak fakt, že model DS 9 si v každej konfigurácii musí vystačiť bez head-up displeja.
Z modelového portfólia bývalého koncernu PSA je dôverne známe aj prostredie centrálneho infotainmentu. V tejto súvislosti je škoda, že testovaný exemplár ešte nedisponuje najnovšou a citeľne modernejšou verziou palubného rozhrania, ktoré už dostal napríklad aj kompaktný model DS 4. V prípade vlajkovej lode tak okrem evolučne staršieho grafického prostredia treba počítať aj s o niečo ospanejšími rekciami na dotykové povely. Orientáciu v menu do značnej miery uľahčuje efektne vypracovaná spodná lišta s virtuálnymi tlačidlami. Medzi skratkami nechýba ani záložka monitorujúca funkciu plug-in hybridného pohonu E-Tense.
Kompletne dotykovo sa ovláda aj termomanažment vozidla. Za veľmi originálne riešenie hodné prémie v tomto priestore reprezentuje ovládač regulácie hlasitosti audia. Vlajková loď značky DS, naopak, prepadla v disciplíne kamerového náhľadu. K dispozícii sú tu len dve kamery, ktoré pri pohybe formujú panoramatický náhľad. Vzhľadom na luxusnú orientáciu vozidla tu zamrzí aj pomerne nízka kvalita rozlíšenia. Medzi drobné prehrešky dnešnej doby možno pri „deviatke“ zaradiť aj modernú mobilnú konektivitu fungujúcu „len“ cez káblové prepojenie.
Vyššie spomenuté nedostatky testovaný exemplár kompenzuje príkladne komfortnými podmienkami pre posádku. Už posed za volantom evokuje cestovateľský potenciál limuzíny. Dostatočne nadimenzované predné sedačky s príjemne čalúnením a sympatickým náznakom bočného vedenia ponúkajú aj sofistikovane navrhnutú masážnu funkciu, ktorú si je možné personálne prednastaviť v širokom spektre variácií.
Posed za volantom zároveň prekvapil možnosťou nastavenia skutočne nízkej pozície sedačky pripomínajúcej športové modely. K statusu luxusnej limuzíny mi v tomto kontexte chýba elektrické nastavenie volantu, ktoré nahrádza mechanická klasika. Vzhľadom na segmentovú príslušnosť DS 9 som bol reálne spokojný aj s výhľadom z vozidla.
Vlajková loď s logami DS bola celkom jednoznačne navrhnutá aj s prihliadnutím na priestorový a komfortný potenciál druhého radu. Adekvátne veľký vstupný otvor formujú pomerne dlhé zadné dvere. Dvojica cestujúcich v druhom rade si bude užívať atmosféru automobilovej prvej triedy. Nadštandardne urastených dospelých ale môže vzadu obmedzovať priestor pre hlavy, pod čo sa podpísala elegantne klesajúca línia strechy.
Na tzv. riaditeľskej pozícii vzadu vpravo si môže vyvolený pasažier ešte viac vylepšiť už i tak slušné priestorové pomery pre nohy, prostredníctvom ovládača na operadle predného spolujazdca. O precízny cestovateľský komfort pri dlhých presunoch sa stará aj masívna stredová opierka. Zadní pasažieri majú s odmyslením si samostatnej zóny klimatizácie a vyhrievania a odvetrávania krajných sedadiel k dispozícii aj masážnu funkciu. K dokonalosti luxusnej limuzíny tu chýba snáď len elektrické nastavenie pozície zadných sedadiel, resp. infozábava, zastrešená prídavnými obrazovkami pre zadných pasažierov. Tie čiastočne kompenzuje prítomnosť USB zdrojových koncoviek.
Autentická limuzína ponúka aj napriek karosérii typu sedan s plug-in hybridným komponentom pohonu veľkorysý batožinový priestor. Základný objem 510 litrov je v prípade testovanej vrcholnej verzie znížený na hodnotu 473 litrov. Pod symbolický úbytok sa podpísali komponenty masážnych sedadiel a palubného audia. Už na pohľad plytší objem doháňa DS 9 veľkorysou dĺžkou ložnej plochy. Pod podlahu sa aj v prípade plug-in hybridu zmesí aspoň povinná výbava, resp. iné drobnosti. V rámci praktickej stránky chválim prítomnosť kotviacich háčikov, otvoru na prepravu dlhých predmetov ako aj poctivo zakrytého mechanizmu veka kufra. Logicky menší nakladací otvor karosárskej verzie typu sedan, nepovažujem vzhľadom na prirodzenú orientácii „deviatky“, za reálny problém. Dlhé a neforemné predmety je aj v tomto prípade možné prepraviť po sklopení delených operadiel v druhom rade.
Testovaný model vo vrcholnej výbave Opera s pomerne ambicióznou cenovkou a takpovediac v „plnke“, okrem „bežných“ výbavových prvkov, už automaticky disponuje prvkami ako: čalúnenie v exkluzívnej koži Nappa, funkcia nočného videnia, elektrické otváranie veka batožinového priestoru, panoramatické strešné okno, masážnymi sedadlami v druhom rade s vyhrievaním a odvetrávaním, monitorovaním pozornosti vodiča či veľmi pekne hrajúcim audiom Focal Electra so 14 reproduktormi, vyvinutými špeciálne pre tento model.
Zážitkový cestovateľ
Francúzska limuzína dokáže zaujať aj po stránke jazdných vlastností. Jej doménou nie je prioritne bezkonkurenčný jazdný komfort, ale skôr komplexná vyváženosť. Absenciu objemnejších motorizácii či 6-valcovej konštrukcie dokáže vlajková loď s logom DS v princípe dohnať vďaka sofistikovanému 3-motorovému konceptu s pôsobivým systémovým výkonom 360 koní. Klasickej spaľovacej pohonnej jednotke sekundujú dva elektromory plug-in hybridu. Kuriózne je že, „deviatka“ dokáže čisto na elektriku jazdiť ako čistá zadokolka, v prípade využitia spaľovacieho motora zase ako predokolka a v jazdných režimoch figuruje aj v danom segmente „povinný“ pohon všetkých kolies.
Ešte pred zhodnotením plug-in hybridnej technológie stojí pri testovanom exemplári za zmienku konštrukcia podvozka. Viacprvkové zavesenie všetkých kolies dopĺňajú sofistikované tlmiče s hydraulickými dorazmi. Inteligentnou nadstavbou je funkcia DS Active Scan Suspension, ktorá prostredníctvom kamery v čelnom skle sleduje vozovku pred vozidlom a bleskurýchlymi reakciami dokáže pruženie pripraviť na prejazd cez potencionálnu nerovnosť.
V reálnej praxi dokáže DS 9 s veľkým prehľadom pochytať takmer všetky menšie nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Veľká pochvala v tomto kontexte smeruje aj k veľmi pohodlnej jazde napríklad v centre mesta po tzv. mačacích hlavách. Vyslovene plavný komfort jazdy tu v sumári napriek tomu nemožno očakávať. V prípade nechceného trafenia väčšej nerovnosti či prepadliny už treba počítať aj prenosom kinetickej energie. S odmyslením si efektných 20-palcových kolies a pomerne nízkemu profilu pneumatík sa pod to podpísala aj nemalá pohotovostná hmotnosť, ktorá v prípade testovanej verzie prekonáva hranicu 2-ton.
Za príjemné prekvapenie elegantnej limuzíny možno v kontexte jazdných vlastností označiť až nečakane suverénne správanie pri dynamickejšom jazdnom štýle. DS 9 aj vzhľadom na svoje celkové proporcie a segmentovú orientáciu logicky nemá žiadne prehnané športové ambície. S adekvátnym jazdným temperamentom tu možno napriek tomu počítať aj pri svižných prejazdoch cez zákruty. Celkovej stabilitu s pocitovo nízkym ťažiskom v tomto kontexte vo výraznej miere pomohli aj špičkové lepivé plášte Michelin Pilot Sport.
Ešte pôsobivejšia dokáže byť „deviatka“ v disciplíne energických zrýchlení. Špičkové šprinty z miesta dopĺňajú aj pohotové pružné zrýchlenia. Daný talent sa naplno prejaví v športovom režime, kedy sa spaľovací motor svojou činnosťou automaticky stará aj o optimálne zásobovanie elektromotorov potrebnou energiou. Charakteristiku jazdy čiastočne ovplyvňujú aj ďalšie dostupné režimy.
Východiskový mód Hybrid, resp. v prípade nabitej batérie Electric dopĺňa ešte komfortné nastavenie ako aj mód 4WD s aktívnym pohonom všetkých kolies. Pohon 4×4 pri danom type vozidla príde vhod prioritne na snehu, inak zhoršenej adhézii alebo nepriaznivých poveternostných podmienkach.
Plug-in hybridný pohonný reťazec okrem prepĺňanej benzínovej motorizácie 1,6 PureTech so samostatným výkonom 200 koní, tvorí o niečo výkonnejší zadný elektromotor (113 koní), ako aj jeho ekvivalent na prednej náprave (110 koní). Kombinovaný systémový výkon dosahuje rešpekt budiacu hodnotu 360 koní, resp. 520 Nm. O precíznu súhru všetkých motorizácií sa stará hladko pracujúca 8-st. automatická prevodovka klasickej koncepcie.
S odmyslením si už vyššie spomínaných zrýchlení s kontinuálne narastajúcou silou je hlavnou doménou luxusne ladeného sedanu pohodová a rozvážna jazda. Práve v tomto režime si model DS 9 z hľadiska precízneho odhlučnenia priestoru pre posádku, dokonale obhájil pozíciu cestovateľskej limuzíny. Platí to aj pri diaľničnom tempe, kedy sa vodič dokáže úplne prirodzene zhovárať so zadnými pasažiermi bez toho, aby niekto z nich musel zvýšiť hlas.
Plug-in hybridný pohon sa z konštrukčného hľadiska spolieha na lithium-ion batériu s kapacitou 11,9 kWh uloženej v zadnej časti. Automobilka deklaruje čisto elektrický dojazd na úrovni 47-53 km. Reálne testovacie skúsenosti potvrdili hodnotu 30-40 km v závislosti od jazdného štýlu. Čisto na elektrinu dokáže DS 9 uháňať až rýchlosťou 140 km/h. V rámci nastavení hybridnej jazdy dávam palec hore funkcii s ušetrením energie v batérii na neskôr. Z času na čas môže prísť vhod taktiež v teoretickej rovine nelogická funkcia nabíjania batérie prostredníctvom činnosti spaľovacieho motora. Jej logickou daňou je citeľne vyšší apetít benzínu.
Po vybití využiteľnej kapacity batérie funguje verzia E-Tense ďalej ako full-hybrid s tendenciou, čo najčastejšieho odpájania spaľovacej motorizácie pri plachtení, resp. nízkej záťaži. Zlomkové množstvo energie, je možné do batérie vrátiť aj prostredníctvom predvídavého spomaľovania. Jeho nadstavbou je mód B s intenzívnejšou brzdnou rekuperáciou. S prihliadnutím na o niečo skromnejšiu kapacitu vstavanej batérie, ponúka „deviatka“ adekvátne výkonové parametre aj pri jej nabíjaní. Palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW deklaruje pri použití vhodného wallboxu plné nabitie za menej ako 2-hodiny. Mimo hry tu rozhodne nie je ani klasická domáca 230 V sieť, kde úkon nabitia napríklad počas noci trvá akceptovateľných 7-8 hodín.
V závislosti od spôsobu používania sa v sumári odvíja aj spotreba paliva. Pri simulovanom teste s plne nabitou batériou prešla DS 9 na elektrinu rovných 40 km. Zvyšná kombinovaná full-hybridná spotreba sa ustálila na hodnote 4,5 l/100 km. Pri zohľadnení kombinácie viacerých dlhých diaľničných presunov, ale na druhej strane aj čo najčastejšieho dobíjania batérie, sa výsledná testovacia spotreba benzínu ustálila na sympatickej hodnote 5,8 l/100 km. Naopak, pri menej častom dobíjaní batérie treba počítať so spotrebou cca 7-litrov. O niečo málo viac (7,4 l/100 km) si testovaný exemplár vypýtal v čisto diaľničnom režime. S o niečo častejšími taktovacími zastávkami tu treba počítať aj v súvislosti s „len“ 42- litrovou nádržou na benzín.
Technologickú pochvalu si vlajkový model DS 9 zaslúži aj za dobre fungujúce asistenčné systémy. Už známu klasiku v prípade testovaného exempláru dopĺňa naviac aj pomerne prísne monitorovanie pozornosti vozidla a v prémiovom segmente stále pomerne vzácna funkcia nočného videnia. Tú som z hľadiska potencionálnej kolízie so zverou neraz ocenil pri nočných presunoch po slovenskom vidieku.
A celkový dojem?
Nová vlajková loď značky DS je už dostupná aj na našom trhu. Ambiciózny Francúz v boji s etablovanou konkurenciou používa svoje tradične silné zbrane, vrátane neopozeraného a atraktívneho dizajnu. Osobitný punc dotvára luxusne spracovaný interiér s jasnou príchuťou krajiny galského kohúta. Po stránke jazdných vlastností možno DS 9 vo vrcholnej motorizácii E-Tense označiť aj ako pohodlného a zároveň aj rýchleho cestovateľa.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: DS 9 1,6 E-Tense 4×4 360 Opera
Dĺžka: 4 934 mm
Šírka: 1 932 mm
Výška: 1 460 mm
Rázvor: 2 895 mm
Objem kufra: 473 litrov
Motor: zážihový plug-in hybrid (benzín + elektrina)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 265/360
Krútiaci moment Nm: 520
Pohotovostná hmotnosť: 2048 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,7 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Elektrický dojazd: 47-52 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 1,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 4,5 l/100 km (5,8 l/100 km)
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport
Verzia/cena
DS 9 1,6 E-Tense 4×4 360 Opera (testovaný model) od 81 990 €
DS 9 1,6 PureTech 225 Rivoli+ od 52 990 €