Autoinak.sk

Test: FIAT Tipo Kombi Cross – Spájanie svetov

Test FIAT Tipo Kombi Cross 2023

Najväčšia talianska automobilka sa už pod krídlami koncernu Stellantis koncentruje na pripravovanú modelovú ofenzívu. Prvou lastovičkou je v tomto smere úplne nový crossover s označením 600, ktorý sa už čoskoro objaví aj na našom trhu. Aj keď súčasnej európskej produkcii turínskej značky pri jej osobných modeloch dominuje optická línia inšpirovaná kultovým „cinquecento“ dizajnom, tak FIAT stále ponúka aj zástupcov s takpovediac štandardnými krivkami. Ich reprezentantom je legendárna Panda a zároveň aj kompaktná modelová rodina Tipo. Modernizácia druhého spomenutého modelu okrem povinnej jazdy a množstva technologických inovácií priniesla aj úplne novú výbavovú líniu s názvom Cross. Pod veľavravným prívlastkom sa ukrýva dnes tak preferovaná outdoorová alternatíva, dostupná pre klasický hatchback ako aj rodinné kombi. V aktuálnom teste sme preverili priestrannejšieho súrodenca o ktorého pohon sa stará nová a sofistikovaná mild-hybridná motorizácia.

Vynovený FIAT Tipo Kombi Cross s novou mild-hybridnou benzínovou motorizáciou 1,5 MHEV skombinovanou so 7-st. automatickou prevodovkou a špeciálnej výbavovej verzii Red, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky FIAT.

Rýchle fakty:

Fotogaléria FIAT Tipo Kombi Cross

Model Tipo sa v ponuke turínskej automobilky objavil po prvýkrát už v roku 1988. Taliani v tomto čase uviedli do kompaktného segmentu veľmi moderného nástupcu hatchbacku Ritmo. Pôvodný model sa stal v roku 1989 taktiež európskym autom roka a v produkcii vydržal až do roku 1995, kedy bol nahradený modelmi Bravo a Brava. V roku 2015 zaznamenalo slávne meno znovuzrodenie, a to pôvodne v karosárskej verzii typu sedan.

Už približne po roku od predstavenia rozšírili ponuku verzií z kompaktnej rodiny Tipo aj v Európe mimoriadne obľúbené karosárske deriváty hatchback a kombi. Konkurenčnou prednosťou rodiny talianských kompaktov, postavených na modernom a zároveň robustnom technickom základe FCA Small Wide bol zreteľný dôraz, na čo najlepší pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou. Danej skutočnosti zodpovedala aj príjemne široká paleta preverených pohonných jednotiek.

Po facelifte doplnila ponuku výbavových variácií modelového radu FIAT Tipo aj atraktívna verzia Cross

Aj FIAT bol neskôr nútený reagovať na čoraz prísnejšie emisné limity. S ich prispením sa v prípade testovaného exempláru postupom času menila aj ponuka dostupných motorizácií. V závere roka 2020 dopriali Taliani modelovej rodine Tipo zároveň aj pomerne zásadnú modernizáciu. Vynovený modelový rad si čiastočne osvojil nové logo. Vo výbave okrem toho pribudli moderné digitálne hračky, vrátane dostupnosti najnovšej verzie infotainmentu UConnect v slovenskom jazyku. Z technologických inovácií poteší prítomnosť LED svetlometov, ako aj vylepšených asistenčných systémov. Ponuka karosárskych variantov sa v našom priestore zároveň neskôr zredukovala na hatchback a kombi. Zásadnou novinkou modernizácie je pri oboch spomenutých variantoch aj príchod outdorovej výbavovej verzie s názvom Cross.

Citeľnú obmenu zaznamenala aj paleta dostupných motorizácii. Tá si aktuálne na našom trhu musí vystačiť už len s jedinou dostupnou pohonnou jednotkou. Z ponuky okrem turbodiesla minimálne nateraz vypadol aj v princípe stále nový maloobjemový prepĺňaný 3-valec 1,0 FireFly. Pohon oboch karosárskych variantov aktuálne zastrešuje výhradne nový benzínový mild-hybrid 1,5 MHEV s výkonom 130 koní, ktorý sa kombinuje so 7-st. automatom.

Jedinou aktuálne dostupnou motorizáciou pre model FIAT Tipo je moderný mild-hybrid 1,5 MHEV

Atraktívny zálesák

Outdoorová verzia Cross dodáva aktuálnej generácii modelového radu FIAT Tipo celkovo výrazne atraktívnejší rozmer. Taliani pri nej použili klasický a osvedčený recept na čele s aplikáciou drsnejšieho oplastovania. To v sumári vítaným spôsobom oživilo v princípe dizajnovo neutrálne línie testovaného kombi.

Predné partie si po modernizácii osvojili nový dizajnový prvok jazdy značky FIAT. Jeho hlavným poznávacím znamením je najnovšia evolúcia fabrického loga. Pre verziu Cross je zároveň príznačný aj dynamickejší výplet masky v dynamicky čiernom prevedení. Na líniu daného karosárskeho elementu plynule nadväzujú predné svetlomety vrátane efektného svetelného podpisu denného svietenia. Po modernizácii si testovaný kompakt už mimochodom osvojil adekvátne výkonnú full LED technológiu so solídnou šírkou svetelného kužeľa. Opticky odolný nádych tu zároveň formuje robustný predný nárazník s atraktívnym dvojfarebným oplastovaním a spodnou nábehovou lištou v štýle SUV modelov. Klasickú žiarovkovú techniku aj naďalej využívajú hmlovky. Tie z praktického hľadiska zároveň plnia užitočnú funkciu tzv. prisvietenia do zákrut.

Outdoorové prevedenie priestrannému kombi s logami značky FIAT veľmi pristane

Vizuálne atraktívne ochranné oplastovanie osviežilo kombi s dobrodružným nádychom aj pri pohľade z profilu. Ochranné prvky z odolného plastu tu okrem dvojfarebných prahov zdobia aj lemy blatníkov. Inak klasickej siluete rodinného kombi dominujú prevažne symetrické a zároveň aj nadčasové línie. Pozornému oku v tomto kontexte neunikne o niečo vyššia svetlosť podvozka. Verzia Cross si v porovnaní s konvenčným súrodencom v danom parametri polepšila o cca 4 cm. Sympatickým detailom je aj označenie výbavovej špecifikácie, ktoré zdobí predné blatníky. Ako dizajnovo atraktívne možno s určitosťou označiť aj 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Ich dvojfarebné prevedenie zapadajú do mozaiky efektných kontrastov viacerých svetlých doplnkov v matnom prevedení testovaného exemplára lakovaného v efektnom a príplatkovom červenom odtieni s dovetkom Passione. Decentný štítok Red na zadnom stĺpiku predných dverí mimochodom neodkazuje priamo na farbu, ale na rovnomennú špeciálnu výbavovú nadstavbu.

Vizuálne sviežo a zároveň nadčasovo pôsobí testované Tipo Kombi aj v rámci zadných partií. Zaujímavosťou tohto priestoru je využitie dnes už evolučne staršieho fabrického loga okrúhleho tvaru. To mimochodom zdobí aj disky kolies a rovnako aj volant. Decentne dynamickejší nádych pri priestrannejšej karosárskej verzii pripomína minimalistický strešný spojler. V princípe jednoduchý dizajn si osvojili delené zadné svetlá so zaobleným LED podpisom. Pre verziu Cross je aj vzadu charakteristické efektné dvojfarebné ochranné oplastovanie spodnej časti vo všeobecnosti masívneho nárazníka.

Verzia Tipo Cross sa okrem ochranného oplastovania vyznačuje aj o niečo vyššou svetlou výškou

Klasický interiér s orientáciou na funkčnosť

Interiér modelového radu FIAT Tipo sa vyznačuje v dobrom slova zmysle jednoduchým konceptom. Kabína testovaného exempláru zároveň aj najviac odzrkadľuje reálny vek aktuálnej generácie talianskeho kompaktu. Líniami konzervatívnejšia architektúra palubnej dosky aj napriek hojnému využívaniu fádnejších a zároveň tvrdších, resp. mechanicky odolnejších povrchov, poteší svojím precíznym dielenským opracovaním. Vyslovene lacným dojmom tu na mňa pôsobia snáď len tvrdé „dodávkové páčky“ na ovládanie stieračov a smeroviek. Jednoducho a funkčne sú navrhnuté aj vnútorné výplne dverí, ktoré sa na druhej strane veľmi ľahko čistia.

Veľkou výhodou koncepčne jednoduchej architektúry palubnej dosky je aj prívetivá ergonómia. Nielen konzervatívne orientovaní používatelia v tomto kontexte ocenia množstvo klasických ovládačov, na čele s tlačidlami. Palec hore dávam aj prehľadnému modulu s ovládaním klimatizácie, resp. termomanažmentu vozidla, čo dnes dokážu oceniť nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia. O niečo vyššie si svoje miesto našla efektná tlačidlová lišta. Tu je možné okrem režimu City aj v prípade mild-hybridu pohotovo deaktivovať dokonca aj funkciu štart/stop. Prehľadný a zároveň funkčný tlačidlový koncept si zachoval aj multifunkčný volant.

Palubná doska modelu FIAT Tipo Kombi Cross

Na aktuálne trendy zareagoval modelový rad Tipo po facelifte inovovaným prístrojovým panelom. Jeho centrálnu časť vypĺňa 7-palcovým TFT displej. Aj keď v rámci samotnej grafickej stránky nejde v tomto o výkrik aktuálnej automobilovej moderny, tak Taliani si tu dali záležať na celkovej prehľadnosti. Digitálna náhrada analógovej klasiky poteší aj pestrým spektrom vyobrazovaných údajov vrátane práce asistenčných systémov či funkcii hybridu. Palubný počítač zároveň disponuje dnes už čoraz zriedkavejším monitorovaním teploty oleja či napätia akumulátora. Priestor po stranách centrálneho displeja dopĺňa prioritne funkčné vyobrazenie stavu paliva, resp. grafická náhrada otáčkomera.

Pre testovanú verziu Tipo Cross je z hľadiska výbavy štandardom najnovšia verzia palubného infotainmentu UConnect s viac ako 10 palcovou dotykovou obrazovkou a vítanou komunikáciu v slovenskom jazyku. Rozhranie sa vyznačuje jemnou grafikou a zároveň aj pohotovými reakciami na dotyk. Veľký palec hore tu dávam aj prítomnosti modernej mobilnej konektivity. Tá už funguje aj bez káblového prepojenia a zároveň dokáže v prípade potreby nahradiť aj absentujúcu vstavanú navigáciu. Vyobrazenie úvodných stránok multimediálneho svete si je možné do značnej miery personálne prispôsobiť. K najzaujímavejším záložkám sa radí aplikácia e-Hybrid, ktorá v prehľadnej podobe monitoruje funkciu pohonnej jednotky pod prednou kapotou. Za grafickým potenciálom obrazovky mierne zaostáva kvalita obrazu parkovacej kamery, ktorú dnes možno označiť ako priemernú.

Moderní hračky na palube reprezentuje aj najnovšia verzii rozhrania UConnect komunikujúca v slovenskom jazyku

Pomerne vtipne Taliani vyriešili ovládanie hlasitosti audia. Absentujúci klasický potenciometer v okolí infotianmentu nahrádza v princípe dobre prístupný ovládač na stredovej konzole, presnejšie v priestore za voličom automatickej prevodovky. Za silnú stránku kompaktného kombi s logami značky FIAT možno označiť aj vnútorný priestor. Takpovediac osvedčenú klasiku kopírujú na palube testovaného exempláru odkladacie priečinky. Do schránky pred voličom prevodovky sa na druhej strane už nezmestia všetky dnešné smartphony s väčším priemerom obrazovky.

O niečo vyššia svetlá výška verzie Cross sa logicky premietla aj do mierne vyvýšeného posedu a celkovo pohodlnejšieho nastupovania. Dostatočne nadimenzované predné sedačky aj napriek svojmu jednoduchému tvarovaniu prekvapili reálnym cestovným komfortom, a to vrátane dlhých diaľničných presunov. Na dotyk príjemné látkové čalúnenie si zakladá aj na ekologickom rozmere v podobe využitia recyklovaných materiálov. Výsadou už spomenutej verzie Red je v prípade sedačiek aj tzv. antibakteriálny povrch . Taliansky cit pre detail tu zároveň reprezentuje efektné prešívanie červenou niťou a štruktúrovaná ozdoba operadiel s motívom fabrického loga.

Predné sedačky sú aj napriek svojmu jednoduchému tvaru veľmi pohodlné

Šoférsky prijemnú atmosféru na palube zároveň pripomína aj už spomenutý multifunkčný volant s príjemnou hrúbkou venca. S odmyslením si masívnej spodnej časti predných stĺpikov hodnotím v prípade testovaného exempláru ako adekvátny aj výhľad z miesta vodiča.

Svoj rodinný potenciál pripomína karosárska verzia kombi aj v rámci priestorových pomerov v druhom rade. V tejto disciplíne sa Tipo jednoznačne radí medzí celkovo priestrannejších zástupcov svojho segmentu. Z praktického hľadiska chválim doširoka sa otvárajúce zadné dvere skombinované s príjemne veľkým vstupným otvorom. Vzadu sa okrem detí pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelákov. Pod prijemný cestovný komfort sa tu v nemalej miere podpísala aj až nečakane mäkká zadná lavica. K dokonalosti tu z hľadiska pohodlia, ale chýba centrálna lakťová opierka. Reálne starší vek vozidla prezrádza aj absencia výduchov ventilácie, resp. zdrojových koncoviek.

V druhom rade patrí Tipo Kombi medzi priestrannejších zástupcov kompaktného segmentu

Rodinnú orientáciu pripomína FIAT Tipo Kombi Cross aj svojim dostatočne veľkým batožinovým priestorom so základnou kapacitou 550 litrov. Ešte viac ako samotný číselný údaj v tomto kontexte poteší príjemne symetrický tvar s prakticky vyššie umiestnenou líniou krycej roletky. Palec hore dávam aj poctivému čalúneniu bočných stien. V priestore pod v dvoch úrovniach nastaviteľnou medzipodlahou ponúka testovaný exemplár bez rezervnej pneumatiky ďalšiu reálne objemnú schránku, do ktorej sa okrem povinnej výbavy zmestí aj množstvo ďalších drobností. Celkovú praktickú stránku vylepšuje aj prítomnosť kotviacich ôk či dvojica jednoduchých háčikov pre tašky. Zadné operadlá s len jednoduchým delením v pomere 60/40 sa sklápajú klasicky, teda bez tiahla v batožinovom priestore. Maximálna prepravná kapacita s len miernym sklonom podlahy následne dosahuje až 1450 litrov. Z funkčnej stránky mi v batôžikom priestore najviac chýbal otvor prispôsobený na prepravu dlhých predmetov.

V slovenskom cenníku modelového radu FIAT Tipo s odmyslením si jedinej motorizácie aktuálne figuruje len dvojica výbav. Vrcholom je testovaná outdoorová verzia Cross. Jej súčasťou sú okrem vizuálneho zálesackého odlíšenia už automaticky aj full-LED predné svetlomety s funkciou automatického prepínania diaľkového módu, 17-palcové disky kolies, pestrá škála asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, cúvacia kamera, indukčné nabíjanie smartphonu či najnovšia verzia rozhrania UConnect. Výbavový dovetok RED reprezentuje spoluprácu a finančnú podporu automobilky FIAT s rovnomennou zdravotníckou organizáciou, ktorá bojuje s globálnymi zdravotníckymi hrozbami a krízami. Z funkčnej užívateľskej stránky dané partnerstvo pri testovanom exemplári pripomína napríklad aj prítomnosť tzv. antibakteriálneho kabínového filtra.

Batožinový priestor testovaného exempláru disponuje základnou kapacitou 550 litrov

Príjemne univerzálny spoločník

Aj keď aktuálny modelový rad FIAT Tipo už nie je horúcou novinkou, tak z hľadiska techniky v jeho útrobách platí pravý opak. Taliani svojmu kompaktnému modelovému radu dopriali najnovšiu mild-hybridnú motorizáciu z vlastného vývoja. Určitou nevýhodou je, že moderná štvorvalcová verzia s dovetkom Hybrid je v našom priestore aktuálne aj jedinou dostupnou motorovou alternatívou.

Za sofistikovanou, aj keď už nie najlacnejšou technikou v útrobách outdoorové kombi nezaostáva ani v disciplíne ponúkaných jazdných vlastností. Hybridná verzia Cross využíva na oboch nápravách zavesenie typu McPherson. Vyladenie pruženia sa pri deriváte s vyššou svetlosťou podvozka vyznačuje príjemne mäkkou a poddajnou charakteristikou. Testovaný exemplár hravo zvláda filtráciu bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry. Proti srsti mu zároveň nie je ani svižná jazda po poľných, resp. lesných cestách s horším povrchom.

Podvozok modelu FIAT Tipo Kombi Cross je prispôsobený aj na cesty s horším povrchom

Ten istý podvozok je zároveň až prekvapivo suverénny aj pri svižnej jazde na kvalitnom povrchu v kombinácii so zakrútenými okreskami. V danom režime už ale treba počítať aj s charakteristickými, no nie vyslovene nepríjemnými náklonmi karosérie. Aj pri prudších vyhýbacích manévroch má vodič stále k dispozícií dostatok spätnej väzby smerom od vozovky, spojených s reálne precíznym držaním jazdnej stopy. Pod danú prednosť sa s určitosťou podpísala sympatická pohotovostná hmotnosť na úrovni približne 1,4 tony.

Prehnané a pri rodinnom kombi aj v princípe zbytočné športové ambície pri svižnej jazde najviac limituje takpovediac obyčajne, resp. presnejšie ľahučké vyladenie posilňovača riadenia bez spätnej väzby. Ešte väčšiu výpomoc posilňovača si môže vodič dopriať po aktivovaní režimu City. Pre značku FIAT typická vychytávka môže prísť neraz vhod, predovšetkým pri tesnom manévrovaní v mestských uličkách.

FIAT Tipo v režime City ponúka extrémne ľahučké vyladenie riadenia

Svoju konštrukčnú dospelosť pripomína Tipo Kombi Cross aj až načakane precíznym odhlučnením priestoru pre posádku. Prioritne v meste tejto skutočnosti logicky napomáha aj pomerne časté plachtenie mild-hybridu s vypnutým spaľovacím motorom. S akustickou pohodou na palube som bol okrem prímestského používania reálne spokojný aj pri dlhých diaľničných presunoch, vrátane kombinácie so zimnými pneumatikami.

Najväčšou technologickou pýchou testovaného exempláru je prítomnosť modernej mild-hybrídnej pohonnej jednotky. Jej základom je prepĺňaný benzínový 4-valec o objeme 1,5 litra, ktorý spolupracuje výhradne so 7-st. automatickou dvojspojkovou prevodovkou. O elektrický doping sa v tomto prípade stará miniatúrny elektromotor so samostatným výkonom 20 koní. Vďaka jeho umiestneniu priamo pri prevodovke dokáže e-Hybrid značky FIAT na rozdiel od väčšiny konkurenčných mild-hybridov zastrešiť samostatne aj pohyb vozidla. Daný jav sa deje takmer po každom naštartovaní a následnom jemnom rozjazde, resp. inom manévrovaní s vozidlom. Energia získaná z brzdnej rekuperácie sa aj v tomto prípade ukladá do miniatúrnej 48 V batérie. O aktuálnej aktuálnej kapacite akumulátora vodiča vždy informuje aj grafický piktogram na prístrojovom paneli.

Činnosť mild-hybridu pokrýva aj palubný infotainment

Celkový výkon pohonnej jednotky s komerčným označením 1,5 MHEV dosahuje adekvátnych a v bežnom živote príjemných 130 koní. Reálne spokojný som bol v tejto súvislosti aj s ponúkanou jazdnou dynamikou. Kompaktného kombi v prípade potreby nesklame ani pri požiadavke na adekvátne svižné rozjazdy z miesta. Pod danú prednosť sa pričinil aj už spomenutý elektrický doping. Prehnané dynamické zážitky tu na druhej strane už nemožno očakávať pri plne obsadenom vozidle, resp. pružných zrýchleniach vo vyššom rýchlostnom tempe.

Aj keď sa spaľovacia pohonná jednotka vyznačuje príkladnou kultivovanosťou, tak na rovnakej cnosti by mohol FIAT ešte o niečo viac zapracovať v prípade samotného mild-hybridu. Pri bežnej a pohovodej jazde prioritne v meste je o niečo viac cítiť prvotné pripájanie sa benzínovej motorizácie. Daný neduh sa paradoxne takmer úplne vytratí pri svižnejšej jazde, resp. temperamentnejšiej práci s pedálom akcelerátora. Danému jazdnému štýlu sa aj napriek absencii športového režimu dokáže svojou prácou veľmi dobre prispôsobiť aj dvoj-spojková automatická prevodovka. S činnosťou prevodovky som bol počas testu spokojný aj pri bežnej jazde. Samozrejmosťou je aj v tomto prípade možnosť manuálneho radenia prevodov, ktoré zastrešuje klasický volič.

Motorizácia 1,5 MHEV sa kombinuje výhradne so 7-st. dvojspojkovou prevodovkou

Vyššia svetlosť podvozka a decentný offroad nádych sú v prípade outdoorového kombi výhodou nielen v mestskej džungli, spojenej s väčšou slobodu parkovania pri vyvýšených obrubníkoch, ale aj pri pohybe mimo spevnených ciest. Aj napriek absencii akejkoľvek offroad nadstavby Tipo Cross v teste prijemne prekvapil schopným vyladením trakčnej kontroly. Jej prácu som ocenil pri prehrabávaní sa blatistým podkladom. Dlhšie trápenie v terénnych podmienkach, kde by sa už zapotili aj mnohé SUV-čka nakoniec zvládla takpovediac bez ujmy aj dvojspojková prevodovka.

V bežných podmienkach musím pochváliť aj prácu dostupných asistenčných systémov. Funkciu monitorovania jazdných pruhov je možné kedykoľvek pohotovo deaktivovať prostredníctvom „páčky“ od smeroviek. FIAT na rozdiel od väčšiny konkurentov ponúka nielen dobre pracujúci adaptívny tempomat, ale aj jeho klasickú verziu bez adaptívnej nadstavby.

Pri pohybe v teréne je výhodou vyladenie trakčnej kontroly

Reálny benefit a výhoda mild-hybridnej nadstavby sa premietla aj do veľmi sympatickej spotreby paliva. Výsledný kombinovaný priemer sa konci testu ustálil na sympatickej hodnote 5,7 l/100 km. Pri jazde s vyslovene ľahkou nohou a predvídavom hybridu „nútení“ na čo najčastejšie plachtenie len na elektrinu nie je rozhodne utópiou kombinovaná spotreba na úrovni 5,4 l/100 km. S obdobným apetítom je možné jazdiť aj na okreskách, teda v mimomestskom prostredí.

Za príjemné prekvapenie s nameranou hodnotou 5,2 l/100 km možno označiť aj čisto mestskú premávku. Na diaľnici si Tipo Kombi s mild-hybridnou motorizáciou vypýtalo 6,5 l/100 km. V súvislosti s prácou palubného počítača smerujem miernu výčitku k azda až príliš impulzívnemu prepočtu aktuálneho dojazdu. Vyobrazovaná hodnota tu až príliš dramatický klesá, resp. rastie napríklad pri pohybe v topograficky náročnejšom teréne.

Celkovú dospelosť testovaného exempláru pripomína aj vyladenie asistenčných systémov

A celkový dojem?

FIAT Tipo Kombi Cross v jednom balení prirodzene spája svet klasických rodinne orientovaných kompaktov s dnes tak preferovaným drsnejším SUV nádychom. Talianske kombi dokáže vo svojej outdoorovej verzii okrem vydareného dizajnu zaujať aj svojou priestrannou kabínou s prakticky veľkým batožinovým priestorom. Najväčšou ozdobou tesávaného exempláru sú napriek tomu dospelé jazdné vlastnosti, do ktorých optimálne zapadá aj reálne úsporná mild-hybridná motorová novinka.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: FIAT Tipo Kombi 1,5 MHEV Cross
Dĺžka: 4 571 mm
Šírka: 1 792 mm
Výška: 1 515 mm
Rázvor: 2 638 mm
Objem kufra: 550 litrov
Motor: zážihový mild hybrid
Počet valcov: 4
Pohon: predných kolies
Systémový výkon kW/koní: 96/130
Krútiaci moment Nm: 240
Pohotovostná hmotnosť: 1435 – 1455 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 206
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,2 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,1 – 5,4 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,7 l/ 100 km
Pneumatiky: Semperit Speed Grip 5

Verzia/cena
FIAT Tipo Kombi 1,5 MHEV Cross (testovaný model) od 30 590 €
FIAT Tipo Kombi 1,5 MHEV Tipo od 26 790 €

Exit mobile version