Autoinak.sk

Test: Honda CR-V – Väčšia a ešte univerzálnejšia

Test Honda CR-V 2024

Automobilka Honda sa v našom priestore vezie na vlne mohutnej modelovej ofenzívy. V uplynulom období Japonci obmenili resp. inovovali takmer celé európske portfólio. To, onedlho aj u nás doplní plne elektrická Honda e:Ny1. Po novej generácii kompaktného modelu Civic a jej úplne nového SUV ekvivalentu ZR-V je už v predaji aj najnovšia evolúcia jedného z najpredávanejších SUV-čiek našej planéty. Aj napriek tomu, že po rozmerovej a priestorovej stránke nová Honda CR-V citeľne povyrástla, tak ide stále o zástupcu v segmente rozmerovo kompaktných automobilov s vyššou svetlou výškou. Novinka dokáže v praxi zaujať nielen rodinnou orientáciou ale aj množstvom technologických inovácií, vrátane inovovaného hybridného pohonu a dôrazu, na čo najlepšie jazdné vlastnosti. S prispením už dávnejšie ohlásenej stratégie bude elektrifikovaný variant v našom priestore zároveň aj jedinou motorovou alternatívou. Horúcu novinku v rámci pohonu reprezentuje sofistikovaný plug-in hybridu e:PHEV, ktorý rozšíri už známu samonabíjaciu e:HEV alternatívu. Pri našom prvom teste sme mali možnosť preveriť koncepčne jednoduchší full-hybrid v špičkovej verzii s pohonom všetkých kolies.

Nový model Honda CR-V s najnovšou verziou full-hybridnej motorizácie 2,0 i-MMD, skombinovanou s konceptne unikátnym automatom, pohonom všetkých kolies a najvyššej výbavovej verzii Advance nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Honda.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Honda CR-V

Pod skratku CR-V japonská automobilka zamaskovala označenie Comfortable Runabout Vehicle. Prvá generácia rovnomenného modelu uzrela svetlo sveta už v roku 1995. V tých časoch šlo o jedného z prvých zástupcov dnes tak dominantnej SUV kategórie. Z rozmerovo kompaktného modelu s vyššou svetlosťou podvozka sa stal postupom času aj jeden z globálne vôbec najpredávanejších zástupcov v danej kategórii vozidiel.

Momentálne má japonský gigant vo svojej ponuke už šieste pokračovanie modelu CR-V. Aktuálna verzia uzrela svetlo sveta vo svetovej premiére už v roku 2022. V Európe sme na jej príchod, tak to ako to už pri značke Honda býva zvykom, museli počkať približne o rok dlhšie. Nová generácia je obdobne ako modely Civic a ZR-V postavená na novom modernom technickom základe HA (Honda Architecture) orientovanom na maximálnu tuhosť a zároveň aj čo najnižšiu hmotnosť.

Aktuálne má Honda v ponuke už šiestu generáciu SUV modelu CR-V

V porovnaní s predchodcom je nový model o viac ako 10 cm dlhší. Citeľne si polepšil aj rázvor náprav a v decentnej miere narástla aj šírka. Z technologického hľadiska tu stojí za zmienku záplava asistenčných systémov. Európska vlajková loď značky Honda dostala taktiež inovovaný hybridný pohon e:HEV, ktorý si v našom priestore odbil premiéru práve pri minulej generácii. Spaľovací motor slúži prioritne ako generátor energie pre elektromotor. Aj napriek identickému technickému základu s rozmerovo menšími súrodencami má novinka k dispozícii silnejší elektromotor a až dva stále prevodové stupne pre nižšie i vyššie rýchlostné tempo. Konštruktéri sa zároveň pohrali s vyladením pohonu všetkých kolies, ktorý je aj naďalej vyriešený prostredníctvom klasického kardanu. Inováciou je možnosť rovnomennej distribúcie hnacej sily v pomere 50/50 medzi prednou a zadnou nápravou. Zásadnú technologickú novinku reprezentuje aj európsky debut plug-in hybridného pohonu.

Vstupnou bránou do sveta nového modelu CR-V je full-hybridná e:HEV motorizácia 2,0 i-MMD 2WD s výkonom 184 koní a pohonom predných kolies. Identická motorizácia (2,0 i-MMD 4WD) s rovnakým výkonom 184 koní je následne k dispozícii aj v testovanej verzii s pohonom všetkých kolies. Poslednou alternatívou je plug-in hybridná e:PHEV novinka. Zástrčkový variant s deklarovaným elektrickým dojazdom viac ako 80 km využíva identický technický základ v podobe spaľovacej zážihovej motorizácie 2,0 i-MMD a maximálnym výkonom 184 koní. S prispením zástavby citeľne väčšej (17,7 kWh) batérie je PHEV variant k dispozícii výhradne s pohonom predných kolies. Všetky motorizácie zároveň spolupracujú s automatickou prevodovkou, ktorá ale nie je prevodovkou v pravom zmysle slova. V zamorí je obľúbené SUV k dispozícii aj s výhradne spaľovacím motorovým derivátom.

Testovaný exemplár poháňal vyhovený full-hybrid e:HEV s pohonom všetkých kolies

Opticky robustné SUV

Citeľný nárast rozmerov zabalila nová Honda CR-V do už na prvý pohľad robustnej SUV karosérie. Aj napriek opticky drsnému nádychu sa Japonci v tomto prípade vyvarovali niektorých pre značku typických módnych výstrelkov. SUV novinku tak možno z hľadiska celkových kriviek označiť pokojne aj ako konzervatívnejšiu. S odmyslením si faktoru offroad atmosféry sa tu dizajnovývé línie vo výraznej miere sústredili, aj na čo najlepšie obtekanie vzduchu.

Suverénne najrobustnejšie pôsobí testovaný exemplár pri čelnom pohľade. Pod tento efekt sa podpísala pomerne vysoko posadená línia kapoty skombinovaná s prakticky kolmou prednou časťou. Jej najdominantnejším prvkom je rozmerovo mohutná maska s dynamickým tmavým výpletom a rozmerovo veľkorysým centrálnym logom. Originálnym prvkom full-hybridu je vrchná pochrómovaná lišta, ktorá vzájomne prepája siluetu predných svetlometov. Špičková výbava Advance okrem full LED technológie už automaticky disponuje aj adaptívnou funkciu tieňovania. Z funkčného a výkonového hľadiska ide o nateraz najlepšie svetlá s akými som sa pri značke Honda stretol. K absolútnej špičke daného segmentu svojimi výkonovými a „inteligentnými“ parametrami ale vyslovene nepatria. Celkovo emočný nádych predných partií dotvára športovo ladený predný nárazník s efektnými postrannými aerodynamickými prieduchmi. Funkčnú SUV atmosféru tu formuje pomerne masívne ochranné oplastovanie spodnej časti nárazníka.

Nová Honda CR-V pôsobí opticky efektne drsným a zároveň robustným dojmom

Pri pohľade z profilu je najviac cítiť už spomenutý medzigeneračný nárast rozmerov. Kolmá predná časť pôsobí aj z tohto uhla vyslovene masívnym dojmom. SUV charakter dopĺňa elegantne zapracovaná línia ochranného oplastovania na prachoch a zároveň aj decentne vystúpených lemoch blatníkov. Plastovú ochranu predných blatníkov ozvláštňuje originálne zapracovanie oranžovej odrazovej plochy. Tradičnú racionalitu značky Honda pripomínajú aj pri najvyššej výbave „len“ 18-palcové disky kolies v dynamicky tmavom prevedení. Výhodou daného riešenia je použitie všestrannejších pneumatík s vyšším bočným profilom. Dôraz na priestor a rodinnú orientáciu testovaného exempláru lakovaného v príplatkovej modrej metalíze s názvom Canyon River Blue, pripomína symetrická strešná línia vrátane klasického konceptu koncového stĺpika karosérie.

Zadné partie SUV novinky s logami značky Honda najviac ozvláštňuje pre modely CR-V tradičný dizajnový prvok v podobe tvaru zadných svetlometov. Ich vertikálna línia aj pri novej generácii zabieha vysoko do modulu zadných stĺpikov. Pod atraktívny svetelný podpis sa aj v tomto prípade pričinila LED technológia. Športovú SUV príchuť tu evokuje pomerne výrazný strešný spojler s aerodynamickou funkciou. Vo všeobecnosti masívny zadný nárazník s veľkorysou líniou ochranného oplastovania zdobia dve postranné pochromované výfukové koncovky. Pravá z nich si tu zároveň aj reálne plní svoju funkciu.

Tradičným dizajnovým prvkom modelu Honda CR-V sú koncové svetlá, ktorých vertikálna silueta zasahuje do zadného stĺpika

Priestranný interiér s moderných nádychom

Výrazný medzigeneračný nárast rozmerov sa v pozitívnej miere premietol aj v kabíne testovaného exempláru. Jednoznačnú pochvalu si tu zaslúži aj fakt, že prioritou najväčšieho európskeho SUV značky Honda je intuitívnosť a užívateľská orientácia. Vstup do kabíny v prípade nepriaznivého počasia uľahčuje dôkladné prekrytie prahov. Aj predné dvere je možné v prípade potreby otvoriť v prekvapivo veľkorysom uhle. Koncept a architektúra palubnej dosky je inšpirovaná už známymi kompaktnými súrodencami Civic a ZR-V.

Pod na pohľad fádnou farebnou schémou sa pri podrobnejšom skúmaní ukrývajú reálne hodnotné materiály s precíznym dielenským opracovaním. Veľkú pochvalu si interiér testovaného exempláru zaslúži aj za príkladnú odolnosť voči tzv. vŕzganiu pri mechanickom namáhaní. A to je pri dnešných nových automobiloch vo všeobecnosti už čoraz vzácnejší jav. Maximálny dôraz, na čo najlepšiu užívateľskú ergonómiu pripomína adekvátne množstvo klasických ovládacích tlačidiel. Naopak, za kreatívne riešenie možno aj v tomto prípade označiť originálne zapracovanie výduchov ventilácie.

Palubná doska nového modelu Honda CR-V

Nový model CR-V disponuje v rámci digitálnych hračiek, na rozdiel od vyššie spomenutých súrodencov, už v základe plne grafickým prístrojovým panelom. Na prvý pohľad koncepčne jednoduchá grafika je orientovaná, na čo najlepšiu prehľadnosť. Honda tu vyriešila veľmi intuitívne aj ovládanie preferovaného výstupu vyobrazovaných údajov, kde sa každý z dvojice „budíkov“ prispôsobuje prostredníctvom pozične identickej časti multifunkčného volantu. V rámci údajov palubného počítača, tu okrem nastavenia niektorých asistenčných systémov chválim aj prehľadné schémy pre funkciu hybridu, resp. pohonu všetkých kolies. Za chybičku krásy ale stále považujem absenciu komunikácie v slovenskom jazyku. Moderný digitálny svet dopĺňa aj prehľadný Head-up displej, ktorý je už automatickou súčasťou výbavy Advance.

Centrálny do priestoru vystúpený infotainment Honda Connect 2 so vstavanou navigáciou už komunikuje kompletne v slovenčine a zároveň je dôverne známy aj z iných modelov značky. Pomerne pohotovým odozvám na dotyk a príjemnej grafike sekunduje dôraz, na čo najlepšiu orientáciu v položkách menu. Koncepčnú jednoduchosť rozhrania odráža aj absencia on-line aplikácií. Dotyk moderny, tu naopak, reprezentuje moderná mobilná konektivita, ktorá v prípade platformy Apple funguje už aj bez nutnosti káblového prepojenia.

Palubný infotainment testovaného exempláru potešil aj kamerovým nahľadom na okolie vozidla

Status vlajkovej lode pripomína prepracovaný kamerový náhľad na okolie vozidla. Nová CR-V sa v rámci kamerových hračiek inšpirovala sofistikovaným elektromobilom Honda e aj v prípade vtipných a užitočných skratiek. Vyobrazenie kamerového náhľadu, resp. obrazu tzv. mŕtveho uhla v pravom zrkadle si je možné aktivovať pohotovo prostredníctvom skratiek na páčkach pod volantom. Prepracovanej ergonómii vo finále svedčí užívateľsky dokonalé riešenie samostatného modulu klimatizácie s klasickými tlačidlami. Identického konceptu sa aj v prípade novinky drží taktiež tlačidlové ovládanie voliča „prevodovky.“

Nová Honda CR-V zaujme taktiež vyváženým mixom použiteľných odkladacích priečinkov vrátane prakticky situovanej podložky s indukčným dobíjaním smartphonu. Prednosťou testovaného exemplára sú aj reálne veľkoryso nadimenzované predné sedačky s hodnotným koženým čalúnením a s len decentným náznakom bočného vedenia. Ich jasnou prioritou nie je športová fixácia tela, ale dôraz na čo najlepší jazdný komfort vrátane dlhých presunov. Temperamentnú šoférsku atmosféru tu napriek tomu pripomína trojramenný multifunkčný volant optimálneho tvaru. Silnou zbraňou novej generácie modelu CR-V je reálne špičkový výhľad z miesta vodiča. Vyvýšený SUV posed v tomto kontexte dopĺňa veľkorysé bočné presklenie, ako aj príjemné tenké predné stĺpiky s prepracovaným uchytením spätných zrkadiel.

Rozmerovo veľkorysé predné sedačky sú prioritne orientované na jazdný komfort

Prioritne rodinnú orientáciu pripomína novinka aj v druhom rade. Všeobecne veľkorysému vstupnému otvoru sekunduje druhý par dverí, ktoré je možné otvoriť prakticky až do pravého uhla. Toto riešenie okrem iného v maximálnej možnej miere uľahčuje aj inštaláciu detských sedačiek. Rozmerovo prijemná zadná lavica je ukotvená o niečo vyššie. Tzv. divadelné usporiadanie v prípade detí ešte viac zlepší výhľad z vozidla. Celkovú variabilitu tu vylepšuje možnosť nezávislého posúvania delených zadných sedadiel v širokom rozsahu, ale aj obdobne širokospektrálna možnosť nastavenia sklonu zadných operadiel. Výrazný rozmerový nárast sa v pozitívnej miere premietol do nadštandardnej priestorovej rezervy pre nohy.

V tejto disciplíne môže novinka značky Honda konkurovať klasickým limuzínam. Pri mojej výške cca 185 cm, som sa pri operadle v klasickej strmej polohe už ale priblížil priestorovému limitu pre hlavy, pod čo sa podpísala aj prítomnosť panoramatickej strechy. Komfortným riešením je decentná zmena nastavenia sklonu operadla. Sympatické je, že Honda v tomto kontexte myslí na zadných pasažierov aj z hľadiska možnosti nastavenie výšky uchytenia bezpečnostných pásov v druhom rade. Osadenstvo tu rovnako ocení aj prítomnosť samostatných výduchov ventilácie, zdrojových koncoviek či vyhrievania krajných pozícií. Potencionálneho prostredného cestujúceho tu aj napriek klasickému pohonu všetkých kolies poteší takmer úplne absencia stredového tunela. Alternatíva so 7-miestných usporiadaním interiéru nie je v prípade novinky k dispozícii ani za príplatok.

Nárast rozmerov aktuálnej generácie sa premietol aj do špičkového priestoru v druhom rade

Novinka s logami značky Honda dokáže uspokojiť rodinné nároky aj pri batožinovom priestore. Základná prepravná kapacita full-hybridu s pohonom všetkých kolies dosahuje slušných 588 litrov. Symetricky tvarovanú ložnú plochu dopĺňajú pomerne hlboké postranné priečinky, ako aj priestor na pod úrovňou zadnej časti podlahy. Sem sa okrem drobností zmestí aj opravná sada. Palec hore dávam prítomnosti jednoduchých fixačných háčikov na bočných stenách, ktoré pozostávajú z praktickejšieho „kobercového“ čalúnenia. Dĺžku ložnej plochy, ako aj základnú prepravnú kapacitu je možné navýšiť aj posunutím sedadiel v druhom rade. Po sklopení delených zadných operadiel v pomere 60/40 síce nevznikne optimálna rovina, no maximálna prepravná kapacita sa navýši až na 1643 litrov.

Z hľadiska ponúkanej výbavy disponuje testovaná Honda CR-V vo verzii Advance tzv. „plnkou“ a to aj bez nutnosti dodatočných doplatkov. Jej automatickou súčasťou je napríklad aj kompletná paleta bezpečnostných a asistenčných systémov vrátane výstrahy pred vozidlom blížiacom sa z boku, Head-up displej, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel, odvetrávanie predných sedadiel s elektrickým nastavením a pamäťou pre vodiča, vyhrievaný volant, panoramatický kamerový náhľad, adaptívne full-LED svetlá či prémiovým audiom Bose s 12 reproduktormi. Reálne bohatá výbava, vrátane vstavenej navigácie, panoramatickej strechy, vyhrievania predných sedadiel, elektricky otváraných dverí batožinového priestoru s funkciou automatického zatvorenia po odstúpení od vozidla alebo zadnej parkovacej kamery je pri novinke zároveň k dispozícii aj pri základnej verzii Elegance.

Batožinový priestor full-hybridu s pohonom všetkých kolies disponuje v základe kapacitou 588 litrov

Precízne jazdiace SUV

Aj napriek svojej univerzálnej SUV povahe a nespornému rodinnému potenciálu sa nová Honda CR-V môže popýšiť aj vysokým dôrazom kladeným na zážitkové vyladenie jazdných vlastností. Práve v tejto disciplíne zaznamenala novinka aj s prispením určitej DNA kompaktného modelu Civic obrovský medzigeneračný skok a dnes patrí medzi najlepšie jazdiace automobily vo svojom segmente.

Japonci pri novom modeli CR-V nerobili žiadne konštrukčné kompromisy ani pri vyladení podvozka s nezávislým zavesením všetkých kolies. Zaujímavosťou testovaného exempláru je aj konštrukcia tlmičov. Aj keď sofistikovanú adaptívnu nadstavbu využíva výhradne plug-in hybrid, tak aj testovaný full-hybrid potešil ich zaujímavou mechanickou nadstavbou. Tzv. FSC konštrukciou dokáže totiž pracovať s momentálne prenášanými vibráciami smerom od kolies. V praxi, tak podvozok testovaného exempláru ponúka takmer ideálny kompromis medzi precíznym komfortom a zážitkovým vyladením.

Ozdobou nového modelu Honda CR-V sú jazdné vlastnosti na čele s precízne vyladeným podvozkom

Okrem precíznej filtrácie bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry som bol v tomto kontexte veľmi spokojný aj so suverenitou podvozka pri svižnej jazde po zaplátaných vozovkách s horším povrchom. Do celkovej mozaiky jazdného komfortu zapadá optimálne aj kombinácia s racionálnymi 18-palcovými diskami kolies. Pri jazde na kvalitnom povrchu dokážu tlmiče, naopak, decentne stuhnúť. Nová Honda CR-V sa rozhodne nebojí ani dynamických prejazdov cez zákruty. Už pomerne veľké rodinné SUV v daných podmienkach prekvapilo precíznou ovládateľnosťou a zároveň aj len minimálnymi náklonmi karosérie. Okrem pocitovo dobrého rozloženia hmotnosti pôsobí novinka pri temperamentnej jazde zároveň aj o niečo ľahším dojmom ako je udávaná pohotovostná hmotnosť na úrovni 1,8 tony.

Do mozaiky šoférskej orientácie možno zaradiť špičkovo vyladené riadenie, ktoré je už tradičnou ozdobou prakticky všetkých modelov značky Honda. V rámci mantinelov kategórie rodinne orientovaného SUV, ma zároveň príjemne prekvapilo aj vyladenie brzdovej sústavy. Tá ponúka o niečo dlhší chod pedálu s možnosťou pomerne precízneho dávkovania brzdného účinku.

Špičkovým vyladením sa vyznačuje aj hybridný pohon e:HEV

Japonci sa pri svojej európskej vlajkovej lodi sústredili aj na odhlučnenie. Pochvalu si v tomto kontexte zaslúži príkladná izolácia motorového priestoru. Slabinou väčších modelov z krajiny vychádzajúceho slnka je už tradičné odhlučnenie vnútorných blatníkov. Aj testovaný exemplár bol v zimných podmienkach pomerne náchylný na zvukovú stopu odskakujúcich kamienkov. Pri vyššom rýchlostnom tempe a kombinácii s veľkou kabínou tu už treba počítať aj s pocitovo výraznejším aerodynamickým šumom.

Vynovený full-hybridný pohon e:HEV pozostáva aj naďalej z kombinácie benzínovej pohonnej jednotky a silného elektromotora. Spaľovacia motorizácia 2,0 i-MMD so samostatným výkonom 148 koní tu slúži prioritne ako generátor elektrickej energie pre dominantný elektromotor vyladený na 184 koní. Pomerne zásadnú inováciu oproti minulosti reprezentujú teraz až dva stále prevody pre vyššie i pomalšie rýchlostne tempo. V praxi a pri ustálenej rýchlosti tak dokáže zážihová motorizácia priamo roztáčať kolesá za predpokladu, že je to výhodné nielen na diaľnici, ale aj pri jazde v meste.

Na charakteristiku jazdy má dopad aj zvolený režim

Výhodou hybridnej konštrukcie pripomínajúcej elektromobily sú veľmi pohotové reakcie na povely smerom od pedála akcelerátora. S ponúkanou jazdnou dynamikou som bol reálne spokojný nielen v meste, ale napríklad aj pri pružných zrýchleniach spojených s bezpečnými predbiehacími manévrami. Vyslovene výbušné reakcie na prudké zošliapnutie plynového pedála, podobné tým z čisto elektrických automobilov, tu na druhej strane očakávať nemožno.

Vyladenosť hybridného pohonu e:HEV reprezentujú aj prakticky nepostrehnuteľné prechody medzi stálymi prevodmi a pohonom elektromotora. Prirodzené správanie evokujúce prácu klasickej prevodovky dotvárajú dôveryhodne pôsobiace naprogramované zmeny otáčok spaľovacej pohonnej jednotky. Sofistikovanosť celého systému dopĺňa brzdná rekuperácia. Spaľovací účinok si je možné okrem tlačidla B podľa potreby regulovať aj prostredníctvom pádiel pod volantom. Predovšetkým pri postupnom spomaľovaní v mestskej premávke ide o veľmi návykovú hračku. V tejto súvislosti dávam palec hore intuitívnemu naprogramovaniu, nakoľko pri následnej akcelerácii sa intenzita rekuperácie automaticky prednastaví do východiskovej pozície, teda na najnižšiu úroveň.

Volič prevodovky zastrešujú aj pri novom modelu CR-V tlačidlá

Oproti predošlej generácii, už nová Honda CR-V nedisponuje tlačidlom na manuálnu aktiváciu čisto elektrického pohonu. Pri rozvážnej jazde a dostatočnej zásobe energie je možné prioritne v EV móde prioritne v meste hravo absolvovať aj vzdialenosť viac ako jeden kilometer. Krátkodobú úsekovú jazdu len na elektriku hybridný pohon značky Honda pomerne často využíva dokonca aj pri diaľničnom tempe. Charakteristiku jazdy testovaného exempláru dokáže ovplyvniť aj voľba jazdného režimu. Neutrálne nastavenie Normal dopĺňa defenzívnejší režim Econ, ako aj jeho impulzívnejšia Sport alternatíva. V dynamickom nastavení sa ešte viac v reproduktoroch zvýrazni zvuková farbička, čo si ale mohla Honda pokojne odpustiť.

Poslednou alternatívou je režim Snow, ktorý zároveň supluje aj terénny mód. Aktuálna generácia modelu CR-V prichádza s nateraz najlepšie vyladenou štvorkolkou. V princípe permanentný pohon všetkých kolies AWD dokáže v prípade potreby poslať na zadnú nápravu až 50% hnacej sily. Pri jazde mimo spevnených ciest testovaná novinka nijako nezaostáva za všeobecne zaužívanými štandardmi danej triedy vozidiel. V náročnejších podmienkach nespevneného terénu je výhodou svetlá výška s hodnotou 20 cm. Jemnučkú trakciu elektromotora s postupným dávkovaním sily som v praxi ocenil aj pri bezproblémových rozjazdoch na zľadovatenom podklade. Pri prehrabávaní sa blatom, resp. hlbším snehom, ako aj pri krížení náprav sa ako najlepšia alternatíva javila konfigurácia s vypnutým ESP. V tomto prípade posiela systém silu na jednotlivé kolesá o niečo suverénnejšie a bez zdĺhavejšieho rozmýšľania. Pochváliť musím taktiež precízne vyladený zjazdový asistent s možnosťou nastavenia preferovanej rýchlosti klesania.

Vďaka pohonu všetkých kolies sa nová Honda CR-V nestratí ani v teréne

Do mozaiky technologických zaujímavostí nového modelu CR-V sa radí aj pestrá paleta asistenčných systémov. Príkladne fungujúci adaptívny tempomat dopĺňa aj prémiová funkcia automatickej zmeny jazdného pruhu. Tá, ale aj v tomto prípade pracuje veľmi opatrne a skôr defenzívne. V meste, resp. pri neprehľadných križovatkách som neraz ocenil špičkového pomocníka, ktorý pri výjazde v bezpečnom predstihu upozorňuje na približujúce sa vozidlá. Nový legislatívny pomocník v podobe upozornenia na prekročenie rýchlostného limitu sa deaktivuje pomerne komplikovane v menu infotainmentu, a to len v prípade ak vozidlo stojí. Život s ním, ale našťastie nie je vyslovene nepríjemný a novinka na neplánované decentné prekročenie rýchlosti reaguje znesiteľnými zvukovými tónmi.

Aj keď je inovovaný full-hybrid pri novom modeli Honda CR-V v reálnom živote príjemne úsporný, tak vyslovene zázračný apetít od neho očakávať nemožno. Pre toho, kto si vyslovene potrpí na čo najnižšiu spotrebu bude jednoznačne lepšou voľbou verzia s pohonom len predných kolies, teda bez mechanického prepojenia náprav. V zimnom teste v pomerne chladných poveternostných podmienkach sa výsledný testovaný priemer ustálil na hodnote 7,3 l/100 km. Pod o niečo vyššiu spotrebu ako garantuje výrobca sa s určitosťou podpísali práve mrazivé dni, kedy bol spaľovací motor o niečo viac v permanencii aj z hľadiska tepelnej pohody na palube. Pri defenzívnejšj jazde v meste či na okresných komunikáciách, nie je ani v zime utópiou spotreba oscilujúca v okolí 5,5 litrovej hranice. Naopak, najsmädnejšia bola novinka na diaľnici, kde sa nameraná spotreba ustálila na hodnote 9,2 l/100 km.

Výsledná spotreba paliva sa počas zimného testu ustálila na plne akceptovateľnej hodnote

A celkový dojem?

Nová Honda CR-V sa dnes svojou komplexnosťou radí medzi najlepších zástupcov v triede rodinných kompaktných SUV modelov. Výrazne robustnejší vzhľad doplnil citeľný medzigeneračný nárast rozmerov. V interiéri novinka okrem špičkového priestoru boduje aj svojou užívateľsky prívetivou ergonómiou. Veľkou ozdobou univerzálnej testovanej verzie s pohonom všetkých kolies sú aj precízne vyladené jazdné vlastnosti.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Honda CR-V 2,0 i-MMD e:HEV AWD Advance
Dĺžka: 4 706 mm
Šírka: 1 942 mm
Výška: 1 684 mm
Rázvor: 2 700 mm
Objem kufra: 588 litrov
Motor: zážihový full hybrid
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 135/184
Krútiaci moment Nm: 335
Pohotovostná hmotnosť: 1817 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: –
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,7 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,2 l/100 km
Pneumatiky: Continental WinterContact

Verzia/cena
Honda CR-V 2,0 i-MMD e:HEV AWD Advance (testovaný model) od 51 990 €
Honda CR-V 2,0 i-MMD e:HEV 2WD Elegance od 45 490 €

Exit mobile version