Honda sa dlhodobo radí medzi globálne spoločnosti, ktorým nie je ľahostajný prístup k životnému prostrediu. Už v nedávnej minulosti japonská automobilka pútala pozornosť napríklad monopostom F1, ktorý bol odetý do farieb našej planéty. Značka sa zároveň v rámci filozofie Honda Earth Dreams Technology sústredila na vývoj mimoriadne efektívnych spaľovacích motorizácií. Neustále sa zvyšujúci emisný tlak priniesol v tomto smere ambíciu, na základe ktorej budú prakticky všetky nové modely s logom Honda, predávané v Európe, elektrifikované. Novú a ambicióznu hybridnú technológiu Honda i-MMD sme nedávno skúšali v modeloch Jazz a CR-V. Vrcholom elektrického snaženia japonského automobilového gigantu je ale revolučný a plne elektrický model Honda e, ktorý už rovnako zaparkoval v našej testovacej garáži.
Nový model Honda e vo verzii s výkonnejším elektromotorom (154 koní) a vo vrcholnej výbave Advance so 17-palcovými diskami kolies, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Honda.
Rýchle fakty:
- Značka Honda patrí stabilne medzi najväčších výrobcov pohonných jednotiek na našej planéte. Okrem automobilov možno nájsť motory s logom Honda aj v motocykloch, člnoch či záhradnej technike. Jasnou ambíciou japonského gigantu je postupný prechod na elektrifikované pohonné jednotky. Vrchol tejto snahy aktuálne predstavuje nový, revolučný a unikátny elektromobil Honda e.
- Elektrický debut značky Honda si potrpí okrem sofistikovaných riešení a špičkovej techniky ukrytej v útrobách aj na imidž. Pre značku Honda pôsobí v tomto prípade „netradične“ aj koncept pohonu, keďže malý elektromobil poháňajú kolesá zadnej nápravy.
- Originálny a pútavý dizajn nového modelu Honda e priam neuveriteľne priťahuje pozornosť okolia. Automobilka okrem aerodynamického konceptu karosérie stavila aj na určitú vizuálnu inšpiráciu prvou generáciou modelu Civic, a to prostredníctvom okrúhlych predných svetlometov.
- Interiér nového modelu Honda e kombinuje hi-tech riešenia na čele s kamerovým riešením spätných zrkadiel, resp. ďalšími digitálnymi hračkami a zároveň prívetivou domovskou atmosférou. Tú pripomínajú nielen použité materiály, ale aj veľmi pohodlné predné sedačky.
- Nová Honda e prekvapuje vizuálne i v rámci svojich jasných vlastností. V prvom rade si treba uvedomiť, že „éčko“ bolo primárne skonštruované ako mestský elektromobil, čomu zodpovedá aj maximálny dojazd. V rámci samotných emócií zo šoférovania sa ale elektrická Honda momentálne radí medzi absolútne najzábavnejšie automobily s elektrickým pohonom.
Fotogaléria Honda e
O tom, že automobilka Honda intenzívne pracuje na revolučnom malom automobile, sme sa po prvýkrát oficiálne dozvedeli v závere roka 2017. V tom čase bola predstavená atraktívna štúdia s elektrickým pohonom a názvom Honda Urban EV Concept. Výrazný vývojový posun bol verejnosti predstavený v roku 2019. V jeho začiatku uzrel svetlo sveta praktický hotový prototyp a v závere roka daná snaha vyústila do premiéry sériového modelu Honda e.
Elektrická novinka je pre značku Honda revolučná takmer vo všetkom. Aj nezainteresované publikum dokáže zaujať jej dizajn. Ten sa v modernom balení zároveň hrdo hlási k odkazu prvej generácie modelu Civic. Ešte zaujímavejšia je však novinka na poli techniky. Ak nerátame experimentálny model FCX, tak potom je práve „éčko“ pre značku Honda prvým sériovým automobilom s plne elektrickým pohonom!
Konštrukčnou pýchou novinky je úplne nová platforma pre automobily s elektrickým pohonom. Li-ion batérie s celkovou kapacitou 35,5 kWh sú umiestnené v podlahe tak, aby vôbec neobmedzovali vnútorný priestor pre posádku. Pri aplikácii akumulátorov sa, samozrejme, myslelo aj na jazdné vlastnosti. Tomu zodpovedá ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50:50 a zároveň aj dôraz na čo najnižšie ťažisko. Batérie podporujú maximálnu rýchlosť dobíjania s výkonom 60 kW. Pomyselnou čerešničkou konštrukcie podvozka je nezávislé zavesenie všetkých štyroch kolies.
Honda e v praxi ponúka aj veľmi zaujímavý koncept pohonu. Japonci v tomto prípade „netradične“ a zároveň prekvapivo siahli po hnanej zadnej náprave! Toto riešenie sa okrem ešte lepšej obratnosti a manévrovateľnosti v sumári podpísalo aj pod celkovo precízne jazdné vlastnosti.
Vzadu uložený elektromotor je pre model Honda e na našom trhu k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Základné prevedenie disponuje výkonom 136 koní a výrobcom normovaným maximálnym dojazdom na úrovni 222 km. Testovaný silnejší výkonový variant je vyladený na 154 koní. Pri dostupnejšej verzii na 16-palcových kolesách zostal zachovaný maximálny dojazd na úrovni 222 km. Naopak, pri štýlovejšej verzii so 17-palcovými kolesami treba počítať s nižším normovaným dojazdom na úrovni 210 km.
Magnet pre oči!
Ak hľadáte automobil, vďaka ktorému budete stredobodom pozornosti, tak na našom trhu aktuálne neexistuje príliš veľa potenciálne lepších alternatív, ako je nová Honda e! Záujem verejnosti o malý japonský elektromobil počas testovacieho týždňa prekonal reálne všetky moje očakávania. Ak „éčko“ zastaví na akomkoľvek verejnom parkovisku, tak je len otázkou krátkeho času, kedy sa pri ňom pristaví prvý okoloidúci s množstvom zvedavých otázok. A aj keď sa Honda v posledných rokoch ani pri svojich ostatných sériových modeloch nebála dizajnových experimentov, malý elektromobil predstavuje jednoznačný vrchol! Pod jeho pútavý vzhľad sa podpísala dokonalá kombinácia futuristických prvkov s retrom.
Už spomínanú optickú inšpiráciu zakladajúcim členom rodiny Civic zo 70. rokov minulého storočia najviac pripomína predná časť. Hlavným spoločným menovateľom sú efektné okrúhle svetlomety. Tie v prípade testovanej novinky už, samozrejme, disponujú adekvátne výkonnou full LED technológiou s funkciou automatického prepínania diaľkového módu. Honda si tu okrem toho dala záležať aj na detailoch v podobe štýlového LED svetelného podpisu a efektne zapracovanej grafiky smeroviek. Výrazné predné svetlá sú opticky prepojené elegantným čiernym modulom s fabrickým logom uprostred. A keďže elektromobil nepotrebuje klasickú mriežku pre chladič, tak na čisté a uhladené dizajnové línie plynule nadväzuje aj hlavný modul predného nárazníka. Dizajnovo zaujímavo pôsobí aj čierny modul na prednej kapote, pod ktorým je podľa očakávania ukrytý nabíjací konektor. Dizajn v tomto prípade jednoznačne ustúpil praktickej stránke, keďže z môjho pohľadu je tu konektor pri nabíjaní podstatne viac vystavený aj nepriaznivým vplyvom počasia.
Dôraz kladený na aerodynamiku skombinovanú s ladnými krivkami karosérie je najviac citeľný pri pohľade z profilu. Ako prvé tu padnú do oka „chýbajúce“ spätné zrkadlá. Nová Honda e sa v rámci hi-tech riešení vzdala klasických „speťákov“ a už v základe ponúka minimalistické kamery integrované na predných dverách. Imidž ešte viac podčiarkujú aerodynamicky „skryté“ kľučky na oboch pároch dverí. Predné sú inšpirované svetom superšportov a po odomknutí vozidla automaticky „vyskočia“. Zadné dvere ponúkajú v rámci otvárania klasický mechanizmus. Minimalistické kľučky sú v tomto prípade zamaskované priamo v naznačenom čiernom module bočného presklenia. Celkový štýl so zmyslom pre dizajn v sumári umocňujú aj špeciálne 17-palcové disky kolies.
Veselo a hravo pôsobí aj zadná časť novinky s elektrickým pohonom. Okrúhle koncové svetlomety opticky prepojené pomocou lesklého čierneho modulu kopírujú identické riešenie z prednej časti. Atraktivitu a dynamiku testovaného modelu dotvára aj decentne naznačený strešný spojler. Dokonalý kontrast medzi čiernymi prvkami a zvyškom automobilu podčiarkuje v prípade skúšaného exempláru aj prenikavá žltá metalíza s názvom Charge Yellow.
Hi-tech obývačka
Nová Honda e po efektnom exteriéri obdobne „šokuje“ aj inovatívnym konceptom interiéru. Za zážitkový možno v tomto kontexte označiť už aj samotný prístup na palubu. Efektné riešenie v podobe výsuvných kľučiek na prednom páre dverí dopĺňa ďalšie štýlové riešenie v podobe dverí s tzv. bezrámovou konštrukciou.
Už prvý kontakt s futuristickou kabínou dokáže v posádke vyvolávať podvedomý wow efekt. Koncept a architektúra interiéru v tomto prípade kombinuje moderný svet digitálnych hračiek a displejov s úžasne príjemnou domovskou atmosférou. Pod tento pocit sa tu podpísali prírodné materiály na čele s čalúnením sedadiel na spôsob pohovky a hojným využitím autenticky pôsobiacich „drevených“ obkladov.
Honda si dala veľmi záležať aj na celkovo hodnotnom dojme. Špičkové dielenské opracovanie tu dopĺňajú už spomenuté obkladové plochy s naznačenou štruktúrou, ktoré vyzerajú ako pravé drevo, reálne však z dreva nie sú. Minimálne pri „vypnutom“ vozidle je zároveň veľmi citeľná aj prehľadná, čistá a zároveň minimalistická architektúra palubnej dosky. Jej kompletne celú vrchnú líniu tvoria výhradne displeje.
V praxi som bol zvedavý aj na funkčnosť a intuitívnosť digitálneho sveta. Hneď na úvod treba v tomto smere zdôrazniť, že žiadne obavy zo zvoleného digitálneho konceptu interiéru tu nemusia mať ani konzervatívnejšie orientovaní používatelia. Celková intuitívnosť systému, jeho funkčnosť, ako aj logika ovládania si zaslúžia jednoznačne pochvalu a uznanie!
Krajné pozície až piatich samostatných displejov patria kamerovým spätným zrkadlám. Pochvaľujem pomerne prirodzenú pozíciu umiestnenia výstupov z kamerového obrazu v kabíne, na ktorú sa dá zvyknúť už po veľmi krátkom čase. Výhodou kamerového riešenia je okrem aerodynamického faktora aj kvalitnejší obraz, eliminujúci nepríjemné slnečné odrazy. Hlavný benefit sa prejaví pri stmievaní, resp. zhoršenej viditeľnosti. Tu sú kamery už citlivejšie a prehľadnejšie ako bežné zrkadlá. Konštruktéri mysleli aj na dôslednú ochranu vonkajších kamier pred poveternostnými vplyvmi. Počas testu som nemal s výstupom a kvalitou obrazu problém ani počas hustého dažďa!
V sumári tu pôsobí najviac „neprirodzene“ odhad reálnej vzdialenosti od vozidiel idúcich vzadu. To sa prejavuje napríklad pri predbiehaní alebo jazde v súbežných pruhoch. Na tento fakt som si úplne nezvykol ešte ani na konci týždňového testu. Honda grafiku kamier aj preto vybavila užitočnými čiarami, ktoré pri premietanom obraze naznačujú líniu konca automobilu, ako aj ďalšie vzdialenosti využiteľné práve pri bezpečnom predbiehanom manévri. Spomínané čiary sa aktivujú automaticky pri aktivovaní smeroviek. Vodič si ich vie ale na krátky čas zapnúť aj manuálne, a to tlačidlom na ovládacej páčke od smeroviek.
Priezor pred vodičom vypĺňa tradičný a prakticky nemenný prístrojový panel s vyobrazením najdôležitejších údajov o jazde. V princípe jednoduchá a veľmi prehľadná grafika je inšpirovaná ďalšími novými modelmi s logom Honda. Za identickú možno v tomto smere považovať aj logiku ovládania palubného počítača.
Zvyšné dve tretiny digitálnej časti palubnej dosky, vpravo od prístrojového panela, vypĺňa konfigurovateľný a značne personalizovateľný infotainment. Pri jeho rozdelení na dve rozmerovo identické časti si vodič, resp. spolujazdec môže navoliť dve preferované grafické karty, ktoré chce mať počas jazdy práve k dispozícii. Pozíciu obrazoviek je možné jediným dotykom veľmi ľahko vzájomne vymeniť. Na dotykové ovládanie reaguje displej aj v priestore pred spolujazdcom. Toto riešenie môže byť užitočné napríklad pri zadávaní adresy do navigácie. Ak tento úkon kompletne zastreší spolujazdec, tak vodič sa môže v danom čase plnohodnotne sústrediť na situáciu v premávke.
Okrem údajov o dojazde, palubnom počítači, kamerách, ovládaní audia či médií dopriali Japonci infotainmentu aj vyslovene vtipnú funkciu v podobe digitálnej animácie akvária. Táto funkcia je k dispozícii len v tom prípade, ak vozidlo stojí. A okrem sledovania rybičiek je ich možné prostredníctvom dotykov na obrazovku dokonca kŕmiť! Vtipné riešenie dokáže na určitý čas rozptýliť posádku napríklad pri čakaní na nabíjacej stanici. Okrem toho je možné na obrazovke prehrávať aj filmy z externého zdroja. Bohatá škála dostupných konektorov okrem USB ponúka aj 230 V prípojku či HDMI konektor. Honda e zvláda teda aj pripojenie prenosného kávovaru, notebooku či dokonca hracej konzoly!
Digitálne variácie pokračujú aj tam, kde by ich čakal málokto. Vnútorné spätné zrkadlo sa dá okrem klasického módu preklopiť aj na pohľad širokouhlej kamery. Pri zhoršených svetelných podmienkach ale toto vyobrazenie kvalitou zaostáva za obrazom z kamier spätných zrkadiel. Za milé prekvapenie považujem v rámci praktickej stránky aj prítomnosť klasického modulu klimatizácie s hardvérovými tlačidlami.
Aj napriek tomu, že „éčko“ je v princípe malý automobil, elektrická Honda prekvapuje celkovou vzdušnosťou interiéru. V sumári sa pod to podpísala absencia klasického stredového tunela medzi prednými sedačkami, ako aj dostatočné presklenie kabíny, ktoré dopĺňa panoramatická strecha. Predné sedačky s mäkkým čalúnením si okrem svojho vzhľadu zaslúžia veľkú pochvalu aj za adekvátnu porciu cestovného komfortu. K dokonalosti na dlhších trasách tu chýba už len prítomnosť lakťovej opierky, ktorú model Honda e prekvapivo neponúka v žiadnej konfigurácii.
Ďalším benefitom kamerových spätných zrkadiel je veľmi dobrý výhľad z vozidla, a to aj v smere šikmo dopredu. Koncept malých automobilov v prípade testovaného modelu kopírujú aj priestorové pomery v druhom rade s len štvormiestnou konfiguráciou interiéru. Z praktickej stránky poteší druhý pár dverí, otvárajúci sa prakticky do pravého uhla. Vzadu sa pohodlne a bez kompromisov odvezú predovšetkým deti. Cestovný komfort dospelých už značne závisí od výšky, resp. pozície predných pasažierov. Za limitujúci faktor možno označiť predovšetkým priestor pre nohy a kolená. V krajnom prípade je výhodou látkové čalúnenie, do ktorého si urastenejší dospelý môže v prípade cestovania v druhom rade oprieť svoje kolená.
Koncept mestského automobilu pripomína aj skromnejší batožinový priestor. Honda ponúka v základnom usporiadaní objem na úrovni 171 litrov. Úlohy nákupnej tašky si ale napriek tomu „éčko“ zastúpi so cťou. Riešenie v prípade nutnosti prepravy veľkých a nadrozmerných predmetov predstavuje konfigurácia so skloneným operadlom v druhom rade. V tomto prípade je k dispozícii nielen optimálne rovná podlaha, ale aj prepravná kapacita na úrovni až 861 litrov. Pod vyššie situovanou podlahou sa nachádza priestor na odloženie lepiacej sady a ďalších drobností. O úroveň nižšie je už „ukrytý“ samotný elektromotor.
Z hľadiska výbavy ponúka model Honda e prakticky všetky hi-tech hračky už v úplnom základe. Testovaná vrcholná konfigurácia Advance 17´´ k tomu okrem kolies s daným rozmerom pridáva aj prvky ako vyhrievaný volant, vyhrievané čelné sklo v priestore pod stieračmi, vnútorné spätné zrkadlo doplnené o kameru, výkonnejšie audio s 8 reproduktormi alebo už spomenutú zásuvku s napätím 230 V a výkonovou podporou 1500 W.
Elektrická motokára
Nová Honda e vie pozitívne šokovať aj spoza volantu! Dovolím si tvrdiť, že v tomto prípade by len málokto hádal, že práve malý elektromobil dokáže poskytnúť viac zábavy spoza volantu ako jeho všetci dnešní hybridní súrodenci s logom Honda! Imidžová novinka reálne dostala až nečakanú porciu športovej DNA, v minulosti takej typickej pre modely značky Honda. Vďaka tomu po jazdnej stránke vyniká nad drvivou väčšinou priamych konkurentov s pohonom na „baterky“.
Orientáciu smerom na jazdné vlastnosti podčiarkuje podvozok s nezávislým zavesením všetkých kolies, skombinovaný s nízkym ťažiskom a optimálnym rozložením hmotnosti medzi nápravami. Vďaka tomuto riešeniu sa „éčko“ aj pri dynamickej jazde v zákrutách nakláňa len minimálne. Pod príkladnú ovládateľnosť a špičkovú stabilitu sa podpísala aj stavba karosérie s kolesami umiestnenými prakticky v jej rohoch.
Vyladenie pruženia je v prípade testovanej verzie na 17-palcových kolesách skôr tuhšie. Honda e napriek tomu zvláda obstojne odfiltrovať bežné nerovnosti našich ciest a neznervóznie ani pri prejazde série za sebou nasledujúcich cestných nedokonalostí. Pri „trafení“ väčšieho výtlku už ale treba počítať s nárazom do karosérie, pod čo sa podpísala celkovo nezanedbateľná hmotnosť testovaného vozidla.
Efekt z precíznych jazdných vlastností vo finále umocňuje adekvátne strmé riadenie. Filozofia s elektromotorom umiestneným v zadnej časti vozidla sa v praxi podpísala aj pod špičkovú obratnosť. Vďaka možnosti širokého uhla natočenia predných kolies sa elektrická Honda reálne otočí aj na miestach, kde to vodič podvedome prvotne ani neočakáva.
Výkonovým srdcom testovaného modelu vo verzii Advance je elektromotor s výkonom 154 koní a okamžite dostupným krútiacim momentom 315 Nm. Vďaka týmto údajom dokáže elektrická Honda predovšetkým v meste po dynamickej stránke zahanbiť i mnoho výkonnejších modelov pokojne aj s prívlastkom „hot hatch“ a klasickým spaľovacím motorom. Na druhej strane, ani napriek veľmi slušnej jazdnej dynamike nepatrí „éčko“ medzi tie elektromobily, ktoré svojej posádke pri zatlačení pedála akcelerátora až na podlahu spôsobili vyslovene adrenalínový výkonový kopanec. Od zadného pohonu zároveň rozhodne nemožno očakávať ani divokú jazdu dverami napred. Elektronická funkcia ESP sa dá len obmedziť a nie úplne vypnúť. Napriek tomu dokáže testovaný model hlavne na nestabilnejšom povrchu vozovky z času na čas aj jemne hodiť zadkom.
Z užívateľského hľadiska sa mi páči aj futuristická funkcia, keď sa elektromobil automaticky „naštartuje“ už po odomknutí a usadnutí sa na mieste vodiča. Následne stačí na voliči pohonu už len stlačiť polohu D a vyraziť. Vodič má okrem východiskového módu k dispozícii ešte ostrejší režim Sport. Po jeho aktivovaní sa priostrí odozva „plynového“ pedála. Keďže elektrická novinka značky Honda má podobne ako väčšina konkurentov jednostupňovú automatickú redukčnú prevodovku s okamžitou odozvou na zmenu smeru jazdy, tak pádla pod volantom tu slúžia rovnako ako pri súrodeneckých hybridoch na nastavenie intenzity brzdnej rekuperácie.
Ani pri aktivovaní najvýkonnejšieho spektra však nedokáže testovaný elektromobil po uvoľnení pedála akcelerátora pohotovo zastaviť. Pre tzv. ovládanie jedným pedálom, známym už aj z konkurenčných elektromobilov, slúži špeciálne tlačidlo pri voliči prevodovky. V tomto móde sa je možné pri troche cviku pri bežnej jazde vo väčšine situácií naučiť využívať len ovládanie automobilu prostredníctvom pedála akcelerátora. Subjektívne som ale predsa len viac preferoval klasický mód jazdy s plachtením a postupným dobrzďovaním prostredníctvom pádiel, kedy „éčko“ najviac pripomína automobily s konvenčným pohonom.
Batéria s kapacitou 35,5 kWh v dnešnej dobe nepôsobí obzvlášť oslnivo. Japonci skonštruovali imidžový model e predovšetkým na využívanie v mestskej premávke. Od preferovaného štýlu jazdy sa následne odvíja nielen celkový dojazd, ale aj spotreba paliva. Na konci týždňového testu ukázal palubný počítač hodnotu 16,3 kWh/100 km. A to je dokonca o niečo lepší výsledok, ako sľubuje samotný výrobca! V meste, s vyslovene ľahkou nohou alebo aj pri pohodových presunoch po okreskách, je možné výsledný priemer pokojne znížiť aj na hranicu 12 kWh/100 km. Naopak, pri zážitkovej jazde výsledný priemer s ľahkosťou prekoná hranicu 20 kWh/100 km. S obdobným odberom elektrickej energie treba počítať aj pri jazde po diaľnici. Vzhľadom na celkový dojazd sa ako racionálna rýchlosť v tomto prípade javí tempo v rozmedzí 100 – 110 km/h.
Výrobcom deklarovaný dojazd na úrovni 210 km je pri priaznivom počasí a racionálnom používaní dosiahnuteľný reálne pri pohodovej jazde s maximálnym využívaním rekuperácie. V rámci bežného používania však treba kalkulovať s reálnym dojazdom na úrovni približne 160 km. Japonská sofistikovanosť a dôslednosť sa prejavuje aj v ďalších užitočných detailoch. Reálny úbytok z dojazdu pri aktivovanej klimatizácii, resp. vykurovaní sa veľmi pekne vykresľuje aj v rámci dostupnej grafiky infotainmentu.
Výhodou batérie s menšou kapacitou je jej pohotovejšie nabíjanie. Z hladiny približne 10 – 20 % na približnú úroveň 80 % trvá tento úkon na adekvátne výkonnej stanici asi 30 minút. Aj keď Honda hovorí o maximálnom nabíjacom výkone 60 kW, tak realita bola počas testu nižšia. Príjemným benefitom je, že testovaný model Honda e som si v rámci testu dokázal plnohodnotne nabiť z úrovne 30 – 40 % počas noci za 10 hodín aj z klasickej 230 V elektrickej siete!
A náš celkový dojem?
Japonská Honda sa v rámci svojich nových modelov v poslednom období nebála experimentov a ani originálnejšieho prístupu voči konvenčne zaužívaným stereotypom. Za pomyselný vrchol tohto snaženia možno aktuálne označiť úplne nový elektromobil Honda e. Novinka priťahuje pozornosť nielen svojím dizajnom, ale aj stvárnením interiéru. Hra na efekt je v tomto prípade vyšperkovaná špičkovými jazdnými vlastnosťami a celkovou filozofiou vozidla. Tá bude dávať pre určitú skupinu potenciálnych zákazníkov celkom iste dokonalý zmysel.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Honda e Advance 17´´
Dĺžka: 3894 mm
Šírka: 1752 mm
Výška: 1512 mm
Rázvor: 2538 mm
Objem kufra: 171 litrov
Motor: elektrický
Pohon: zadný
Výkon kW/koní: 113/154
Krútiaci moment Nm: 315
Pohotovostná hmotnosť: 1617 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 145
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: jednostupňová redukčná
Dojazd podľa výrobcu: 210 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 17,8 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 16,3kWh/100 km
Pneumatiky: Continental Winter Contact
Verzia/cena
Honda e Advance 17´´ (testovaný model): od 38 490 €
Honda e: od 35 490 €
Recenzia
Honda e Advance-17´´
Dĺžka: 3 894 mm Šírka: 1 752 mm Výška: 1 512 mm Rázvor: 2 538 mm Objem kufra: 171 litrov Motor: elektrický Pohon: zadný Výkon kW/koní: 113/154 Krútiaci moment Nm: 315 Pohotovostná hmotnosť: 1617 kg Maximálna rýchlosť km/h: 145 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,3 s Prevodovka: automatická Počet stupňov: jednostupňová redukčná Dojazd podľa výrobcu: 210 km Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 17,8 kWh na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 16,3kWh /100 km Pneumatiky: Continental Winter Contact
Výhody
- Originálny dizajn s vyšperkovanými detailmi
- Koncept interiéru
- Špičkové jazdne vlastnosti
Nevýhody
- Cenová politika
- Limitujúci dojazd
- Malý batožinový priestor
Honda e Advance-17´´ DEALS
Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu