Autoinak.sk

Test: Honda ZR-V – Na módnej vlne

Test Honda ZR-V 2024

Honda sa dlhodobo radí medzi inovatívne automobilky, ktoré sa neboja robiť veci takpovediac po svojom. Ako veľkú výzvu Japonci prijali aj prísny európsky legislatívny rámec zohľadňujúci produkciu emisií. Odpoveďou giganta z krajiny vychádzajúceho slnka bola pred časom stratégia, ktorá v našom priestore, s odmyslením si špičkového hot-hatch Civic Type R, počíta už len s uvádzaním elektrifikovaných modelov. Sofistikovaný a koncepčne unikátny hybridný pohon značky Honda si postupne osvojilo už jej kompletne celé portfólio. Úplne nový model CR-V posúva daný progres ešte ďalej a okrem full-hybridu prichádza aj s vyspelým plug-in hybridným pohonom. Všeobecnú popularitu automobilov s vyššou svetlosťou podvozka, Honda okrem toho zohľadnila aj príchodom úplne nového kompaktného SUV s označením ZR-V. To po veľkostnej stránke vypĺňa optimálne priestor medzi už spomenutým úplne novým modelom CR-V a crossoverom Honda HR-V. Pri našom prvom stretnutí s atraktívnou novinkou sme preverili jej temperamente ladenú výbavovú verziu s tradičným dovetkom Sport.

Nový model Honda ZR-V s inovatívnou full-hybridnou motorizáciu 2,0 i-MMD, skombinovanou s koncepčne unikátnym automatom, ktorý vlastne ani nie je prevodovkou a prostrednej výbave Sport nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Honda.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Honda ZR-V

V portfóliu značky Honda má úplne nový SUV model ZR-V pomerne zaujímavý „rodný list.“ Jeho východiskovú verziu sme spoznali už v roku 2022, a to paradoxne pod označením HR-V s určením pre severoamerický trh. Keďže v našom geografickom priestore, ako aj v iných častiach sveta má pod označením HR-V už silnú tradíciu zástupca v segmente malých SUV modelov, tak japonská značka musela pri globálnej expanzii nového modelu logicky zvoliť iné označenie.

Pod kódom ZR-V sa ukrýva skratka Z Runabout Vehicle, ktorou Honda svoju novinku cieli aj na generáciu mladých ľudí, z tzv. generácie Z. Približne pol roka po predstavení globálnej novinky sme sa dočkali aj jej európskej špecifikácie, ktorá z hľadiska pohonu vsádza výhradne na už známu a konštrukčne unikátnu full-hybridnú motorizáciu značky Honda.

Nový model ZR-V predstavuje zaujímavé spestrenie SUV modelov s logami značky Honda

Po technickej stránke je blízkym príbuzným rozmerov kompaktnej SUV novinky najnovšia generácia modelu Honda Civic. Použitá platforma HA v tomto prípade počíta výhradne so zástavbou pohonu prednej nápravy. Spoločnou ozdobou s pôvodným darcom orgánov sú v prípade modelu s vyššou stavbou precízne vyladené jazdné vlastnosti. Ich garantom je aj tu nezávislé zavesenie všetkých kolies. Nový model ZR-V si po konštrukčnej stránke dal zároveň podstatne viac záležať na odhlučnení interiéru.

S novým modelom Civic s poradovým číslom 11 zdieľa európska SUV novinka aj koncepčne unikátny elektrifikovaný full-hybridný pohon e:HEV. Jeho hlavným charakteristickým prvkom je fakt, že spaľovací motor tu primárne slúži ako generátor elektrickej energie. O pohon vozidla sa s odmyslením si situácií s pripojením spaľovacej pohonnej jednotky prostredníctvom jediného stáleho prevodu, stará výhradne elektromotor. Hybrid Made in Honda z tohto dôvodu nepotrebuje klasickú prevodovku. Maximálny výkon motorizácie 2,0 i-MMD dosahuje 184 koní. Jeho garantom je práve výkonný elektromotor. Pre zaujímavosť dodajme, že atmosférický 2-liter dokáže vygenerovať maximálne 143 koní. Dostupnosť jedinej motorizácie v ponuke v rámci cenníka resp. konfigurátora aspoň čiastočne kompenzuje trojica autenticky navrhnutých výbav Elegance, Sport a Advance. V ostatných častiach našej planéty je identický model k dispozícii aj v čisto spaľovacích verziách.

V útrobách testovaného exempláru pracuje výhradne koncepčne zaujímavý hybrid 2,0 i-MMD

Autentický dizajn s dynamickým nádychom

To, že Honda ZR-V je koncepčnou novinkou najlepšie odzrkadľujú jej línie. Testovaný exemplár si inými slovami rozhodne nepomýlite so žiadnym iným SUV z portfólia tejto značky. Za doménu dizajnu tu možno označiť množstvo oblých kriviek s jasným dôrazom na dosiahnutie, čo najlepšej aerodynamiky. Danému prístupu sekundujú aj viaceré efekné detaily s dynamickým podtónom. Ten v prípade skúšanej konfigurácie ešte viac vyšperkovali aj tradične tmavé doplnky výbavovej verzie Sport.

Vizuálnou dominantou predných partií je rozmerovo výrazná maska. V prípade verzie Sport ju zdobí autenticky výplet v dynamicky čiernom prevedení. Dnes tak žiadanú SUV robustnosť tu evokuje aj pomerne vysoko posadená línia prednej kapoty. Vizuálne zaujímavé predné svetlomety disponujú už v základe full LED technológiou s automatickým prepínaním diaľkového módu. V rámci ponúkaného svetelného výkonu za tmy s určitosťou nesklamú, no zároveň ani vyslovene neohúria. Sofistikovanejšia adaptívna funkcia tieňovania je v tomto prípade naviazaná len na vrcholnú výbavu. Autentické riešenie s jasným športovým podtónom ponúka testovaný exemplár aj v rámci tvarovania predného nárazníka. Výsadou prostrednej výbavy sú postranné aerodynamickými prieduchmi s kontrastnou tmavou a zároveň aj efekne lesklou povrchovou úpravou.

Opticky uhladenému modelu Honda ZR-V rozhodne nemožno uprieť dizajnovú autenticitu

Pri pohľade z profilu vyniká pomerne veľkorysá dĺžka nového modelu ZR-V, čo sa v pozitívnej miere odrazilo aj pri vnútornom priestore pre posádku. Už vyššie spomenuté dekoratívne plochy v tmavom a zároveň lesklom prevedení zdobia v tomto priestore napríklad aj lemy blatníkov a prahy. Prioritne imidžové trblietky zároveň podvedome pripomínajú fakt, že od novinky s logami Honda netreba mať v teréne žiadne prehnané očakávania. Temperament výbavy Sport podčiarkujú tmavé kryty spätných zrkadiel, ktoré nadväzujú na farebné identické orámovanie bočného presklenia. Pre testovaný exemplár lakovaný v efektnej modrej metalíze s dovetkom Still Night sú zároveň štandardom aj štýlové čierne disky s racionálnym priemerom 18 palcov.

Opticky uhladene a zároveň aj adekvátne dravo pôsobí aj zadná časť nového modelu Honda ZR-V. Za zaujímavý detail možno v tomto priestore označiť prepracované koncové svetlá s jednoduchým ale zároveň aj pútavým LED podpisom. Daný karosársky elementy novinku novinku opticky ešte viac rozširujú a zároveň pritláčajú smerom k vozovke. Jemný športový nádych evokuje aj decentný strešný spojler. Za najväčšie dizajnové prekvapenie testovaného exempláru, napriek všetkému už spomenutému považujem dnes čoraz ojedinelejšiu dvojicu reálne funkčných výfukových koncoviek, ktoré sa nevylučujú ani so sofistikovaným hybridom v útrobách vozidla.

Atraktívnym doplnkom dizajnu sú aj v prípade hybridu funkčné výfukové koncovky

Priestranný a užívateľsky príjemný interiér

Nová Honda ZR-V si svoju racionalitu, resp. zmysel existencie obhájila aj v interiéri. Ten sa z hľadiska priestoru pre posádku radí medzi priestrannejších zástupcov v triede kompaktných SUV modelov. Technologickú príbuznosť s modelom Civic v kabíne najviac pripomína takmer identická architektúra palubnej dosky. SUV novinka napriek tomu dostala autentické spracovanie viacerých častí kabíny na čele s tvarovo zaujímavou stredovou konzolou. Daná časť svojou originalitou sekunduje zapracovaniu na prvý pohľad maskovaných, no zároveň príkladne funkčných výduchov ventilácie.

Vizuálne nenápadnejšie tmavé farebné prevedenie palubnej dosky pri bližšom skúmaní potešilo až nečakanou kvalitou použitých materiálov s množstvom mäkčených povrchov. Veľký palec hore dávam v tomto kontexte aj vnútorným výplniam dverí vyskladaných s na dotyk príjemných plôch. Nová Honda si zároveň zaslúži uznanie aj za precíznu kvalitu dielenského opracovania.

Palubná doska nového modelu Honda ZR-V

Aj napriek svojmu marketingovému cieleniu na tzv. generáciu Z, poteší testovaná novinka svojou prepracovanou a zároveň inštruktívnou ergonómiou aj všetkých konzervatívne orientovaných používateľov. Honda už ako jeden z mála výrobcov aj dnes stále uprednostňuje klasiku v podobe po funkčnej stránke neprekonaných tlačidiel. Okrem príkladne prehľadného samostatného modulu klimatizácie musím v tejto súvislosti pochváliť aj intuitívne ovládanie multifunkčného volantu či doplnkové tlačidla s dôležitými skratkami v rámci palubného infotainmentu. Z čisto subjektívnej stránky ma ale tlačidlová alternatíva paradoxne príliš neoslovila pri ovládaní režimov pohonu.

Zaujímavé a tak trochu kuriózne riešenie si nová Honda ZR-V osvojila aj v rámci prístrojového panela. Jeho plne grafické prevedenie je výsadou najvyššej výbavy. Testovaná verzia Sport, ako aj základné prevedenie disponujú kombináciou klasického analógového ukazovateľa rýchlosti a 7-palcového displeja s na prvý pohľad dôvernou butikovou simuláciou na ľavej strane. Pôvodný otáčkomer nahradila stupnica, ktorá vodiča upozorňuje na momentálne percentuálne využívanie sily hybridného pohonu. Danému riešeniu sa v princípe prispôsobila aj jednoduchá grafická schéma bez sofistikovaných animácií. Vzhľad prístrojov sa s odmyslením si miniatúrnej červenej linky dostupnej v športovom móde inak nijako nemení ani pri prepínaní jazdných módov. Na druhej strane musím palubný počítač pochváliť za pestrú škálu dostupných údajov. Chybičkou krásy tu ostáva komunikácia v anglickom jazyku, resp. absencia slovenčiny.

Prístrojový panel testovanej prostrednej výbavovej verzie ponúka netradičnú analógovo-grafickú kombináciu

Komunikáciu v našom rodnom jazyku si na druhej strane osvojil centrálny modul infotainmentu s do priestoru vystúpenou dotykovou obrazovkou. K praktickej dokonalosti mi tu ale predsa len chýba aspoň jeho decentná orientácia v smere na vodiča. Rozhranie Honda Connect 2 s už v základe dostupnou vstavanou navigáciou je dôverne známe už aj z iných modelov značky.

V princípe jemná grafika so slušným rozlíšením je aj v tomto prípade prispôsobená, čo najintuitívnejšiemu ovládaniu. Reálne spokojný som bol aj odozvami na dotyk či prakticky matným povrchom obrazovky. Toto prevedenie je výrazne odolnejšie pri nechcených stopoch po odtlačkoch. Za praktickú výhodu tu okrem výstupu z parkovacej kamery považujem aj efektne spracovanú záložku zameranú na funkciu hybridu. Rozhranie na druhej strane nedisponuje dnes už čoraz bežnejšími online aplikáciami. Klasicky, teda cez kábel funguje v prípade môjho Android zariadenia aj moderná mobilná konektivita.

Infotainment Honda Connect 2 komunikuje v slovenčine a ponúka vcelku peknú grafiku

Nová Honda ZR-V poteší dobre nadimenzovanými odkladacími priečinkami. Spresnením a zaujímavosťou je v tomto kontexte priestor pod „plávajúcou“ časťou stredovej konzoly. Daná plocha aj vzhľadom na prítomnosť oboch typov USB koncoviek poslúži ako alternatíva k vpredu prítomnému priečinku s indukčným dobíjaním.

Šoférska atmosféra tu okrem športového multifunkčného volantu s tenkými ramenami vyžaruje napríklad aj s efektných hliníkových pádliel či samotného posedu za volantom. Ten si je možné nastaviť aj do príjemne nízkej pozície takmer ako v hatchbacku. Prístup na palubu doprevádza len čiastočné prekrytie prahov dverí. To ale pri filozofii modelu ZR-V nepovažujem za výrazný nedostatok. Už na pohľad pohodlné predné sedačky s len minimálnym náznakom bočného vedenia potešia v prípade testovanej konfigurácie aj príjemne mäkkým čalúnením s klasickou latkou v centrálnej časti. S rozmermi sedadiel a ponúkaným jazdným komfortom som bol reálne spokojný aj pri dlhých presunoch.

Šoférskemu posedu sekundujú prijemne pohodlné predné sedačky

Silnou stránkou nového modelu v portfóliu značky Honda je aj výhľad z vozidla. Príjemne tenké predné stĺpiky dopĺňa veľmi praktické tvarovanie inak dostatočne veľkých spätných zrkadiel. Pri využívaní vnútorného spätného zrkadla nejeden vodič ocení aj možnosť spustenia hlavových opierok v druhom rade do jednej roviny s líniou operadiel zadnej lavice. Moja jediná výhrada k rozhľadu sa prejavila paradoxne za dažďa a sneženia. Stierač na strane vodiča tu necháva nezotretú až zbytočne veľkú plochu čelného skla v smere od predného stĺpika.

Priestor v druhom rade možno označiť ako jednu z ďalších predností testovaného exempláru. K dokonalosti mi tu chýba pre modely Honda typické otváranie druhého páru dverí až do pravého uhla, resp. ešte o niečo viac nadimenzovaný vstupný otvor. V druhom rade sa ale okrem detí odvezie veľmi pohodlne aj dvojica urastených dospelákov s výškou viac ako 180 cm. Potencionálny prostredný pasažier ocení prítomnosť len minimálneho centrálneho tunela. Nižšie uchytenie zadnej lavice má v tomto prípade znova bližšie ku klasickým hatchbackom ako k čistokrvným SUV modelom. Model ZR-V zároveň nedisponuje tzv. kúzelnými sedačkami. Priestor pod zadnou lavicou v prípade hybridu viac ako slušná palivová nádrž s objemom 57 litrov. Celkový cestovný komfort v druhom rade okrem dnes príjemnej výplne druhého páru zadných dverí dotvárajú aj samostatné výduchy ventilácie či prítomnosť zdrojových USB koncoviek.

Zadných pasažierov poteší priestorová rezerva pre nohy a kolená

Batožinový priestor nového modelu Honda ZR-V dosahuje v základnom usporiadaní hodnotu 390 litrov. Pod v porovnaní s konkurenciou diétnejší objem, sa v tomto prípade podpísala, prakticky neexistujúca priestorová rezerva pod úrovňou podlahy. S odmyslením si aspoň minimalistického boxu v zadnej časti, do ktorého sa zmestí napríklad povinná výbava sú pod podlahou prioritne uložené komponenty hybridného pohonu. Užívateľskú stránku tu na druhej strane vylepšuje prítomnosť šikovných háčikov na uchytenie tašiek či možnosť predelenia ložnej plochy prostredníctvom segmentu medzipodlahy. Za prémiový detail tu vďaka pozícii svetelných bodov na piatych dverách považujem aj nasvietenie priestoru za zadným nárazníkom. Po sklopení delených zadných operadiel vzniká prakticky ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 1322 litrov.

Svoju na prvý pohľad ambicióznu cenovku kompenzuje nová Honda ZR-V bohatou výbavou dostupnou už v základe. Sem sa okrem už spomenutých full-LED svetlometov a vstavenej navigácie radí aj adaptívny tempomat, vyhrievanie predných sedadiel, bezkľučový prístup a štartovanie, cúvacia kamera, parkovacie senzory po celom obvode vozidla či veľmi pestrá paleta asistenčných systémov. Testovaná prostredná výbavová verzia Sport k tomu naviac pridáva dynamické optické doplnky, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, polokožené čalúnenie, zatmavené zadné okná ale elektrické otváranie dverí batožinového priestoru.

Batožinový priestor disponuje v sumári diétnejším základným objemom 390 litrov

Jazdí takmer ako hatchback

Ozdobou úplne nového modelu ZR-V je zachovanie typickej DNA značky Honda. Japonci si aj v tomto prípade dali mimoriadne záležať nielen na ekologickom rozmere v podobe sofistikovaného hybridu, ale aj na celkovom vyladení jazdných vlastností. V tejto disciplíne patrí novinka medzi najlepšie jazdiacich zástupcov svojej triedy, pod čo sa logicky podpísal aj úzky príbuzenský vzťah s kompaktom Civic.

Vyladenie konštrukčne vyspelého podvozka s nezávislým zavesením všetkých kolies kopíruje takmer ideálny kompromis medzi komfortom a zážitkami z jazdy. Pruženie novinky dokáže bezproblémovo a s istotou absorbovať prakticky všetky drobné nedostatky našej cestnej infraštruktúry, vrátane kombinácie priečnych nerovností so zákrutou. Pod stále veľmi príjemnú filtráciu už aj o niečo väčších prepadlín sa s určitosťou podpísali aj racionálne 18-palcové disky kolies s adekvátnou výškou bočného profilu.

Prednosťou nového modelu ZR-V je precízne vyladenie podvozka

Pri svižnejšej jazde som ocenil pocitovo precíznu tuhosť karosérie. Podvozok aj napriek decentným náklonom karosérie bezproblémov zvláda nielen rýchle prejazdy cez zákruty, ale aj prudké zmeny smeru. Pod precíznu ovládateľnosť sa aj napriek prítomnosti hybridu podpísala, aj stále sympatická pohotovostná hmotnosť na úrovni 1,6 tony. Z hľadiska istoty spoza volantu by si model ZR-V s určitosťou poradil, s aj ďaleko vyššou porciou výkonu ako ponúka testovaná pohonná sústava.

Medzi najväčšie ozdoby jazdných vlastností napriek všetkému už spomenutému považujem vyladenie nielen príjemne strmého, ale zároveň až nečakane komunikatívne riadenia. To je aj spolu s možnosťou precízne jemného dávkovania brzdného účinku veľkou ozdobou prakticky všetkých modelov značky Honda. Vítaným spestrením racionálnej a predvídavej jazdy je aj možnosť sofistikovaného spomaľovania prostredníctvom brzdnej rekuperácie. Daná funkcia sa dá vo viacerých stupňoch regulovať práve prostredníctvom efektných pádiel pod volantom.

Klasickú DNA značky Honda pri novinke pripomína aj príkladne vyladenie riadenia

V porovnaní s modelom Civic ponúka novinka s vyššou svetlosťou podvozka aj citeľne lepšie odhlučnenie priestoru pre posádku. V prípade nového modelu ZR-V som bol s akustickou pohodou na palube, vrátane utlmenia podvozka, v princípe spokojný aj v takpovediac náročných zimných podmienkach s častými mokrými, resp. zasneženými cestami.

Technologickou ozdobou testovaného exempláru je hybridný pohon e:HEV. Atmosférický benzínový 2-liter tu v zjednodušenej podobe slúži primárne ako „elektrocentrála.“ Silu 184 koní, resp. 315 Nm generuje výkonný elektromotor. Unikátny hybrid si pritom vystačí s kompaktnou a ľahkou batériou s kapacitou 1,05 kWh. Elektromotor sa zároveň vo väčšine situácií stará samostatne o pohon vozidla. Úplne absentujúcu prevodovku nahrádza jeden stály prevod, ktorým je spaľovací motor spojený s prednou nápravou. Benzínová motorizácia poháňa novinku na priamo len vtedy, keď je to najvýhodnejšie. Podmienkou je vyššie rýchlostné tempo mimo obce resp. na diaľnici a zároveň aj ustálená rýchlosť. Prechod medzi pohonmi sa aj pri podvedomom sústredení deje reálne nepozorovane. Vodiča na daný stav upozorní v princípe len piktogram ozubeného kolesa v grafickej schéme pohonu.

Funkcii hybridného pohonu je prispôsobená aj tematická záložka

Pri najnovšej evolúcii hybridu sa Japonci zároveň vyhrali aj s jeho autentickosťou. Podvedomé prepojenie spaľovacej pohonnej jednotky s kolesami veľmi dôveryhodne pripomína naprogramovaná zmena otáčok. Toto riešenie zároveň aj simuluje radenie neexistujúcich prevodových stupňov. Určitú paralelu s minulosťou značky Honda evokuje aj zaujímavá atmosférická zvuková farbička spaľovacieho motora dostupná po razantnejšom zošliapnutí pedála akcelerátora. Tzv. vysávačového efektu sa ale obávať netreba. Hybridná Honda ZR-V zrýchľuje veľmi lineárne a zároveň prirodzene.

Veľkou výhodou prioritne elektrického pohonu sú aj okamžité reakcie pohonu smerom od „plynového“ pedála. Napriek solídnym dynamickým parametrom, vrátane adekvátneho pružného zrýchlenia, ale od pohonu e:HEV netreba mať žiadne prehnane ostré, resp. športové očakávania. Zo všetkého najviac mu, naopak, pristane rozvážny a racionálny štýl jazdy. Samotný hybrid funguje za každých okolností plne automaticky, teda bez potencionálnej možnosti manuálneho aktivovania EV režimu.

Charakter pohonného reťazca v decentnej miere menia jednotlivé jazdné módy

Charakteristiku pohonu dokáže skôr v decentnejšej miere ovplyvniť voľba jazdného režimu. Východiskové nastavenie Normal dopĺňa o niečo impulzívnejší mód Sport, ako aj jeho benevolentnejšia alternatíva s názvom Econ. Úplnou novinkou kompaktného SUV s logami značky Honda je prítomnosť režimu Snow.

Alternatíva vhodná aj do ľahšieho terénu pracuje citeľne jemnejšie s distribúciou výkonu na kolesá prednej nápravy. Model ZR-V si aj vďaka svetlej výške cca 18 cm dokáže bezproblémovo poradiť nielen s nespevnenými cestami, ale aj s menej náročným terénom. Pri simulácii ľahšieho kríženia náprav na snehu sa ako lepšia alternatíva k módu Snow ukázala voľba režimu Sport. V tomto prípade sa testovaný exemplár z potencionálnej šlamastiky vyhrabal takpovediac hrubou silou. Za príjemne „offroad“ spestrenie tu považujem aj zjazdový asistent s možnosťou regulácie rýchlosti klesania.

Nová Honda ZR-V sa nezľakne ani nástrah ľahšieho terénu

Vyspelý technologický pocit z novinky dopĺňajú aj spoľahlivo fungujúce asistenčné systémy Honda Sensing na čele s adaptívnym tempomatom. Tzv. inteligentný obmedzovač rýchlosti, ktorý vodiča na prehrešky upozorňuje prostredníctvom našťastie nie príliš výrazného pípania, je v tomto prípade možné dekativovať prostredníctvom infotainmentu nanešťastie len keď vozidlo stojí.

Nakoľko test nového modelu ZR-V prebiehal v zimnom období, tak moja logická zvedavosť smerovala aj k nameraným hodnotám spotreby. Ako fenomenálny sa elektrifikovaný pohon značky Honda aj v daných podmienkach ukázal v meste. Tu, pri troche snahy nie je príliš náročné dosiahnuť spotrebu len cca 4,3 l/100 km. Apetít na okresných komunikáciách atakoval hodnotu 5,7 l/100 km. Novinka bola podľa očakávania najsmädnejšia na diaľnici, kde sa nameraná hodnota ustálila na stále akceptovateľnej hodnote 7,8 litra. Celkový zimný priemer s tentokrát hojnejším zastúpením diaľničných presunov sa nakoniec ustálil na sympatickom parametri 6,7 l/100 km.

Konštrukčne zaujímavý hybrid značky Honda nevyužíva klasickú prevodovku

A celkový dojem?

Úplne nová Honda ZR-V predstavuje veľmi zmysluplné rozšírenie modelového portfólia tradičnej japonskej automobilky. Vďaka príjemne veľkorysému vnútornému priestoru, špičkovému vyladeniu jazdných vlastností či spotrebe paliva na čele s excelentne úspornou mestskou premávkou, má všetky predpoklady pre úspešný príbeh. Azda najvýraznejšou chybičkou na kráse je aj v tomto prípade dostupnosť len jedinej motorovej alternatívy.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Honda ZR-V 2,0 i-MMD e:HEV Sport
Dĺžka: 4 568 mm
Šírka: 1 898 mm
Výška: 1 620 mm
Rázvor: 2 657 mm
Objem kufra: 390 litrov
Motor: zážihový full hybrid
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 135/184
Krútiaci moment Nm: 315
Pohotovostná hmotnosť: 1604 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 173
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: –
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,7 l/100 km
Pneumatiky: Continental WinterContact

Verzia/cena

Honda ZR-V 2,0 i-MMD e:HEV Sport (testovaný model) od 41 790 €
Honda ZR-V 2,0 i-MMD e:HEV Elegance od 39 990 €

Exit mobile version