Automobilový svet sa v posledných rokoch veľmi rýchlo mení a transformuje. Veľké otázniky v tomto kontexte smerujú k budúcnosti pohonov. Presnejšie, že či si v nejakej podobe obhája svoje právo na existenciu aj motorizácie so spaľovacím základom. Neľahké rozhodnutia musia vzhľadom na čoraz prísnejšiu emisnú politiku realizovať aj samotné automobilky. Nie je to až tak dávno, čo veľmi ambiciózny Hyundai „rozbúril“ dovtedy pokojné vody v segmente zážitkových kompaktných modelov s dovetkom „Hot“. Prvým sériovým počinom výkonnej divízie Hyundai N, boli „ostré“ modely z rodiny i30. Dnes sa tá istá divízia už prioritne koncentruje na nekompromisne výkonné verzie batériových modelov. V čase keď na náš trh mieri prvý extrémny elektromobil Ioniq 5 N, sa s ním zároveň pomaly lúči pôvodná benzínová ikona i30 N. Pri tejto príležitosti sme pri rozlúčkovom stretnutí preverili faceliftovanú karosársku verziu Fastback N.
Nekompromisne a zážitkovo postavený Hyundai i30 Fastback N Performacne s motorizáciou 2,0 T-GDi, skombinovanou s 8- automatickou prevodovkou, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Hyundai.
Rýchle fakty:
- Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, tak od debutu rešpektovaných kompaktných modelov z rodiny Hyundai i30 N uplynulo už približne 6-rokov. Záver životného cyklu v prípade oboch verzií ozvláštnila plánovaná modernizácia.
- Okrem povinnej jazdy v podobe pozmeneného dizajnu so sebou facelift z roku 2020 priniesol konštrukčne pozmenenú a zároveň výkonnejšiu motorizáciu 2,0 T-GDi, ako aj príchod 8-st. automatickej prevodovky, ktorá doplnila tradičný manuál.
- Po dizajnovej stránke sa vynovený Hyundai i30 Fastback N môže pochváliť množstvom prepracovaných detailov na čele s pozmenenou a teraz ešte viac dynamickejšou prednou časťou.
- Interiér testovaného modelu Hyundai i30 Fastback N si aj naďalej zachoval prívetivý a užívateľsky príjemný koncept. Palec hore si zaslúži zachovanie klasických a zároveň efektných analógových budíkov. Zmysluplnou digitálnou premenou v modernom duchu, naopak, prešiel palubný infotainment.
- Aj keď Hyundai i30 Fastback N nad priamou konkurenciou so segmentu „hot-hatch“ v princípe nevyniká v žiadnom z parametrov, tak v sumári sa tu Kórejcom podarilo namiešať dokonalý zážitkový a emočný mix. Nič na tom nezmenila ani testovaná verzia so skvele vyladenou 8-st. automatickou prevodovkou.
Fotogaléria Hyundai i30 Fastback N
Prvá generácia modelového radu Hyundai i30 debutovala v roku 2006. Európsky nástupca modelu Elantra bol už vyvinutý špeciálne podľa požiadaviek a chuti zákazníkovom na starom kontinente. Ďalšie generácie rovnomenného modelu sú zároveň aj ideálnym zosobnením postupného a cieľavedomého progresu automobilového gigantu z Južnej Kórei. V roku 2016 bola oficiálne predstavená ešte stále aktuálna a celkovom poradí tretia generácia rovnomennej kompaktnej rodiny.
Medzi zásadné zmeny aktuálneho modelu sa radí aj príchod kreatívneho karosárskeho variantu. Pod prívlastkom Fastback sa ukrýva dynamický a zároveň prakticky ladený liftback. Novému členovi rodiny spolu s tradičným hatchbackom pripadlo aj privilégium v podobe príchodu výkonnej verzie s dovetkom N. Sériovou prvotinou špičkovej divízie značky Hyundai, ktorej písmeno N v názve odkazuje na domáce vývojové centrum v Namyangu a zároveň aj legendárny okruh Nürburgring bol v roku 2017 model i30 N. O niekoľko mesiacov neskôr ho nasledoval aj výkonný súrodenec i30 Fastback N.
Začiatkom roka 2020 predstavil Hyundai osvieženú verziu modelového radu i30. Základné deriváty o niečo neskôr nasledovali aj faceliftované modely z divízie N. Pôvodné dve výkonové verzie neskôr nahradil výhradne špičkový variant Performance s elektronicky riadeným samosvorným diferenciálom na prednej náprave. V porovnaní s predfaceliftovou verziou ponúka vynovené eNko aj o niečo vyšší výkon. Za ešte zásadnejšiu technologickú zmenu možno označiť rozšírenie palety prevodoviek.
Pohon vynoveného modelu Hyundai i30 Fastback N Performance zastrešuje čisto benzínová prepĺňaná motorizácia 2,0 T-GDi vyladená ponovom na výkon 280 koní a 392 Nm. Alternatívou ku klasickej 6-st. manuálnej prevodovke je už aj novovyvinutý 8-st. dvojspojkový automat s tzv. mokrými spojkami chladenými olejom. Samočinná prevodovka je zároveň prispôsobené na prenos navýšeného krútiaceho momentu a zážitkovú jazdu.
V znamení prepracovaných detailov
Vynovený Hyundai i30 Fastback N je veľmi ľahko identifikovateľný už na prvý pohľad. Automobilke sa aj napriek identickým proporciám v prípade testovaného exempláru podarilo docieliť ešte temperamentnejší a športovejší nádych. Prioritne sa pod to podpísalo pestré spektrum prepracovaných detailov.
Najviac vizuálnych zmien prináša podľa očakávania predná časť testovaného exempláru. Ostrý variant i30 Fastback N pôsobí teraz opticky širším dojmom. Efektnú agresivitu predných partií formuje výrazne väčšia maska chladiča. Jej dynamický výplet s 3D štruktúrou sa vizuálne inšpiroval vo svete leteckého priemyslu. Okrem dizajnového hľadiska sa daným zmenami zlepšilo aj chladenie dôležitých komponentov pohonnej jednotky. Na siluetu prepracovanej masky nadväzuje rovnako pozmenený nárazník s reálne funkčnými postrannými prieduchmi. Typickou črtou modelov z divízie Hynudai N je okrem efektného fabrického emblému aj červená linka v spodnej časti nárazníka. Vynovený modelový rad je veľmi ľahko identifikovateľný aj vďaka prepracovaným svetlometom s novým denným podpisom v tvare písmena V. V prípade výkonného modelu zdobí svetla tmavý podklad. So svetelným výkonom full LED svetlometov som bol aj napriek absencii tieňovania za tmy reálne spokojný. Automatické prepínanie diaľkového módu malo z hľadiska funkčnosti v dnešnej optike najväčšie problémy na diaľnici, kedy spravidla veľmi oneskorene reagovalo na oproti idúce kamióny.
Atraktívna bočná silueta dodáva testovanému exempláru špecifickú atmosféru. Model i30 Fastback N zaujme emočne ladenou siluetou s postupne klesajúcou líniou strechy. Opticky čisté a súmerné línie v tomto priestore ozvláštňuje niekoľko výrazných karosárskych prelisov. Výsadou ostrého modelu sú špeciálne prahy dverí s decentne zakomponovaným logom divízie v ich zadnej časti. Športovú príchuť skúšaného modelu v pastelovej sivej farbe Shadow Gray N dokresľujú viaceré doplnky v čiernej farbe. Výsadou najvýkonnejšieho člena rodiny sú zároveň aj odľahčené 19-palcové kované disky s pozmeneným dizajnom, ktoré vypĺňajú kontrastne červené brzdové strmene.
Autentickú atmosféru ponúka karosársky variant Fastback aj pri zadných partiách. Za dizajnovú dominantu tohto priestoru možno označiť atraktívne spracovaný aerodynamický spojler, resp. výraznú odtrhovú hranu. Daný karosársky v prípade ostrej verzie opäť zdobí temperamente čierny farebný akcent. Modernizácia so sebou priniesla aj mierne pozmenenú grafiku koncových svetiel. Za najemočnejší dizajnový prvok testovaného exempláru napriek všetkému už spomenutému považujem stvárnenie športového zadného nárazníka. Ten okrem dynemického difúzora, neodmysliteľnej červenej linky a efektnej centrálnej hmlovky stále zdobia aj dve dominantné výfukové koncovky s náležitým a na dnešnú dobu už aj pomerne ojedinelým zvukovým prejavom.
Interiér s klasickou N atmosférou
Reálny vek aktuálnej generácie modelového radu Hyundai i30 je najviac cítiť v jeho interiéri. Identické konštatovanie platí aj pre testovanú ostrú verziu s dovetkom N. Na druhej strane, ak si niekto vyslovene nepotrpí na minimalistický dizajn a záplavu moderných displejov, tak ten je v prípade rodiny kompaktných modelov s logom „nakloneného“ písmena H na tej správnej adrese. Jasnou prioritou tu ostáva aj po modernizácii, čo najlepšia ergonómia a užívateľská prívetivosť.
Facelift so sebou, s odmyslením si prepracovaného infotainmentu, priniesol aj prepracované a zároveň hodnotnejšie materiály. Verzia N sa od svojich klasických súrodencov odlišuje temperamentnejšou atmosférou. Okrem povinnej jazdy v podobe tmavého čalúnenia stropu, typického prešívania modrým stehom, kovových pedálov a početných emblémov odkazujúcich na športovú divíziu značky, sem prioritne radím optimálne tvarovaný volant s dvoma dodatočnými tlačidlami v modrej farbe. Ako autentické možno označiť aj predné sedačky, ktoré sú okrem adekvátnej športovej atmosféry vhodné aj na každodenné používanie.
Dôraz, na čo najprívetivejšiu funkčnosť v prípade testovaného pripomína „množstvo“ klasických tlačidiel združených v logických moduloch. Dôležité funkcie, vrátane pohotovej deaktivácie funkcie štart/stop, si našli svoje miesto vľavo pod volantom. Palec hore dávam v tomto kontexte aj pre značku Hyundai ešte v nedávnej minulosti typickému samostatnému modulu klimatizácie, kde na konkrétnu a presne vymedzenú funkciu vždy slúži len jedno klasické tlačidlo, resp. otočný ovládač.
Za dnes už čoraz zriedkavejší jav možno v koncepčne nových automobiloch označiť aj klasické stvárnenie prístrojového panela. Kórejcom dávam pomyselný palec hore za fakt, že ostrý model i30 Fastback N si aj po modernizácii zachoval charizmatické analógové budíky. V tomto prípade dokonale platí staré známe pravidlo, že najväčšia krása je častokrát ukrytá v priamočiarej jednoduchosti. Efektne číselné ciachovanie so športovou atmosférou v mojich očiach v tomto prípade dokonale kompenzuje absenciu zmien viacerých grafických layoutov. Veľký rešpekt tu mimochodom budí aj stupnica rýchlomeru končiaca číslicou 300. Všetky dôležite informácie o jazde, vrátane pestrej športovej nadstavby má vodič stále k dispozícii v rámci centrálneho displeja palubného počítača s peknou grafikou.
Vynoveným infotainmentom už modelový rad i30 doháňa koncepčne novších súrodencov. Pre verziu N je už automaticky k dispozícii jeho vrcholná verzia s 10,25 palcovou uhlopriečkou. Moderný obal nahrádza pôvodné tlačidlá so skratkami ich virtuálnymi, no stále prehľadnými ekvivalentmi. Okrem pozmeneného grafického prostredia tu púta z hľadiska funkčnosti najväčšiu pozornosť už aj dostupnosť mnohých online funkcií na čele so službami Hyundai Bluelink a „živou“ nadstavbou vstavanej navigácie.
Moderná mobilná konektivita funguje aj v tomto prípade klasicky, teda prostredníctvom káblového prepojenia. Dotykové rozhranie sa optike dnešnej už ale nevyznačuje práve najpohotovejšími reakciami. Palec hore dávam, naopak, detailnému vyobrazeniu parkovacej kamery, ako aj pozmenenému a teraz ešte efektnejšiemu prostrediu záložky N. Tá už tradične ponúka početné personálne nastavenia jazdných parametrov a zároveň aj množstvo zaujímaných štatistických údajov.
Formát automobilu vhodného na každodenné používanie pripomína testovaný exemplár aj konceptom dobre navrhnutých odkladacích priečinkov. Už spomenuté predné sedačky čalúnené v kombinácii kože a Alcantary zdobí efektný motív divízie N. Aj napriek svojmu nenápadnejšiemu vzhľadu ponúkajú adekvátnu fixáciu tela pri ostrejšej jazde v zákrutách. Športovú atmosféru dotvára vítaná možnosť nastavenia príjemne nízkej pozície sedenia. Tie isté sedačky sú ale zároveň až nečakane pohodlné aj pri dlhých diaľničných presunoch v pohodovom tempe.
Priestorové pomery v druhom rade kopírujú zaužívané štandardy kompaktnej triedy. Model i30 Fastback N, tak dokáže poslúžiť aj ako rodinne orientovaný automobil. Vzadu sa okrem detí adekvátne pohodlne odvezie aj dvojica štandardne urastených dospelých. Efektne klesajúca línia strechy karosérie typu Fastback sa podpísala pod o niečo menší vstupný otvor. Pred nechceným úrazom hlavy by sa pri vstupe na palubu mali mať viac na pozore vysokí zadní pasažieri. Identickú kategóriu cestujúcich už môže vzadu limitovať aj samotný priestor pre hlavy. Svoj skorší dátum narodenia pripomína testovaný exemplár nielen absenciou samostatných výduchov ventilácie, ale dnes aj tak preferovaných zdrojových koncoviek.
Batožinový priestor verzie i30 Fastback N ponúka v základnom usporiadaní adekvátny objem 436 litrov. Výhodou daného typu karosérie je veľký vstupný otvor. Z praktickej stránky tu okrem prítomnosti fixačných háčikov dávam palec hore aj prepracovanému organizéru s viacerými použiteľnými a vzájomne oddeliteľnými priečinkami v priestore pod podlahou. Ešte o úroveň nižšie si našla svoje miesto dokonca aj užitočná dojazdová pneumatika. Celkovú symetriu ložnej plochy prioritne pri konfigurácii so sklopenými operadlami v druhom rade (objem 1337 litrov) narúša masívna kovová rozpera. Daný prvok zároveň upozorňuje na to, že prioritou verzie s magickým písmenkom N v názve sú prioritne jazdné vlastnosti vrátane špičkovej tuhosti karosérie.
Hyundai i30 Fastback N s dovetkom Performance figuruje v cenníku v jedinej verzii a takpovediac v plnke. K výbavovým štandardom testovaného exempláru okrem fabrického tuningu už automaticky patria aj full-LED svetlomety s automatickým prepínaním diaľkového módu, elektronicky samosvorný diferenciál, bohatá paleta asistenčných systémov, vyhrievanie predných sedačiek a volantu, automatická dvoj-zónová klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie, parkovacie senzory po celom obvode vozidla, cúvacia kamera, vstavaná navigácia či indukčné dobíjanie smartphonu. Z prvkov v opcii sú okrem výberu farby a panoramatického strešného okna k dispozícii napríklad aj odľahčené predné sedačky s manuálnym nastavením.
Generátor zážitkov z jazdy
Modelový rad Hyundai i30 N si medzi silno etablovanými hráčmi v segmente hot hatch dokázal vybudovať rešpektovanú pozíciu už prvý pokus. Kórejsky zástupca medzi temperamente ladenými autami nevyčnieva z davu v disciplíne maximálneho výkonu či iného podstatného parametra. Medzi jeho najsilnejšie stránky patrí celková komplexnosť a emočné jazdné vlastnosti. Pod oba spomenuté atribúty sa podpísal tím okolo veľmi rešpektovaného Alberta Biermanna.
Do mozaiky emočne a zážitkovo postaveného automobilu na konci dňa ideálne zapadá aj pofaceliftová novinka v podobe alternatívnej automatickej prevodovky. Precíznu konštrukčnú prácu testovaného exempláru odráža aj špičkovo vyladený podvozok. Už podvedome očakávané nezávislé zavesenie všetkých kolies tu v porovnaní s „civilnými“ súrodencami dopĺňajú aj ďalšie dôležité zmeny. Sem sa okrem o niečo nižšej svetlosti radí aj prepracované uchytenie kolies.
Ako davšiu veľkú technologickú ozdobu ostrého modelu s logami značky Hyundai možno okrem aktívnych tlmičov pri verzii Performance označiť aj elektronicky ovládaný samosvorný e-LSD diferenciál. Ten dokáže byť pri bežnej jazde, resp. každodennom rutinnom používaní svojím správaním adekvátne príjemný a zbytočne takpovediac neťahá za volant.
Vyladenie pruženia je tu vo všeobecnosti športovo tuhšie. Výhodou adaptívnych tlmičov je možnosť ich nezávislého „komfortnejšieho“ nastavenia pričom všetky ostatné parametre vozidla môžu mať najultimatívnejší „setup.“ Aj keď model Fasback N v komfortnom nastavení podvozka spĺňa atribúty automobilu na každodenné používanie, tak pri prejazdoch cez výraznejšie prepadliny je aj v tomto prípade viac ako vhodná zvýšená porcia predvídania. V princípe stále športový podvozok dokáže svojím precíznym kopírovaním cestného povrchu zároveň sprostredkovať autentickú spätnú väzbu smerom od vozovky pod kolesami. Špeciálnu emóciu v tomto kontexte pridáva aj pocitovo precízne tuhá karoséria, ktorá ešte viac umocňuje pocit zážitkovo vyladeného automobilu.
Komfortné nastavenie som vzhľadom na stav našej cestnej infraštruktúry s obľubou využíval aj pri dynamickom zvezení sa po obľúbených okreskách, resp. zakrútených horských prechodoch. Ambíciu byť pri ďalšom prejazde ešte viac rýchlejší a presnejší pri ostrej jazde navodzuje aj prakticky neexistujúce náklony karosérie. Nekompromisnejšie nastavenie tlmičov je prioritne ideálne na okruh, uzavretú trať, resp. kvalitný asfalt. Dnes už v princípe ojedinelé emócie z jazdy dotvára v režime N, resp. Custom doslova návykový zvukový prejav s efektným „prskaním“ do výfukov. To sa dostaví takmer pri každom podradení či už manuálne pádlami alebo aj samotnou činnosťou automatu.
K charakteristike nekompromisné jazdiaceho kompaktu zodpovedá aj prakticky ideálne vyladenie strmého riadenia, ako aj krásne dávkovateľný brzdný výkon. Správanie ako z klasickej analógovej doby si osvojil aj už spomenutý samosvorný diferenciál. Naozaj svižné prejazdy zákrut pod plynom sú v tomto prípade limitované skôr pudom sebazáchovy drvivej väčšiny vodičov, ako reálnymi schopnosťami vozidla. Pri zážitkovej jazde musím pochváliť aj pneumatiky Pirelli P-Zero, ktoré dokážu po zahriatí krásne držať preferovanú jazdnú stopu.
Všeobecný charakter a emócie z jazdy dokáže vo výraznej miere ovplyvniť voľba jazdného režimu. V tejto súvislosti dávam testovanému Hyundai i30 Fastback N pochvalu za adekvátnu výkonovú rezervu dostupnú už aj v najdefenzívnejšom nastavení Eco. Na príjemne energické a predovšetkým bezpečné predbiehacie manévre stačí aj v tomto prípade razantnejšie zošliapnutie pedála akcelerátora.
Druhou alternatívou k východiskovému nastaveniu Normal je už citeľne impulzívnejší mód Sport. Pravé a v princípe emócie z nefalšovanej jazdy sa ale dostavia pri práci s modrým pádlom so šachovnicou na pravej strane volantu. Ultimátny režim N so športovým nastavením ESP tu dopĺňa už spomenutá Custom alternatíva. V rámci nej si je možné podľa osobnej preferencie nastaviť pohon, riadenie, odpruženie, prevodovku, diferenciál či zvuk výfukových klapiek. V prípade dostatočnej odvahy je možné elektronickú stabilizáciu aj úplne deaktivovať. Hravejší zadok, ktorý sa je možné pomerne rýchlo naučiť efektne „nahodiť“ do zákruty tu dopĺňa klasická mechanická ručná brzda. S ňou je pokojne možné realizovať prejazdy cez ostré „vracáky“ aj v tzv. rallye štýle.
Po vzore modelu Kona N dopĺňa multifunkčný volant modelového radu i30 N s automatickou prevodovkou aj na prvý pohľad nenápadné, ale o to zaujímavejšie tlačidlo s nápisom NGS. Po jeho aktivovaní, v akomkoľvek režime jazdy, sa pohonný reťazec prepne na dobu 20 sekúnd do najvýkonnejšieho nastavenia.
Agregát pod prednou kapotou prešiel po modernizácii konštrukčnými zmenami. Aj napriek prítomnosti filtra pevných častíc sa tu Kórejcom podarilo zachovať v princípe motorový šperk s nádherným zvukovým prejavom. Prepĺňaný 4-valec 2,0 T-GDi s kontinuálnym záťahom a optimálne posadenou výkonovou špičkou, teraz vo verzii Performance generuje o niečo vyšší výkon, konkrétne 280 koní. Z pocitového hľadiska ide o akurátnu hranicu výkonu, ktorú dokáže predná náprava, čo najefektívnejšie preniesť na cestu.
Ešte zásadnejšiu zmenu predstavuje prítomnosť novej 8-st. automatickej dvojspojkovej prevodovky. Aj keď každý pravoverný nadšenec zážitkovej jazdy uprednostní aj naďalej klasický manuál, tak skvele odladená samočinná prevodovka reálne prekonala všetky moje očakávania. Subjektívne ju zároveň radím medzi najlepšie automatické prevodovky, ktoré som doteraz v princípe bežných športových modeloch zažil. Pri štandardnej jazde v režimoch Eco alebo Normal prevodovka s obľubou využíva nízke spektrum otáčok, čím šetrí spotrebu i emisie. Pohonná jednotka tu zároveň nie je podtečená. Pri akomkoľvek impulzívnejšom zošliapnutí plynového pedála automat pohotovo podradí pokojne aj o stupne, benzínový 2-liter sa bleskurýchle nadýchne z plných pľúc.
V ostrých režimoch prevodovka už automaticky využíva optimálny výkonový potenciál pohonnej jednotky a zároveň ju necháva vytáčať prakticky až po obmedzovač. Veľmi precízne tu funguje aj manuálny mód radenia pádlami pod volantom, resp. voličom prevodovky. Automat prevodovku bez váhania podrží preferovaný kvalt aj na obmedzovači, až kým vodič nepreradí manuálne. Užitočnou pomôckou sú aj v tomto rozmere periférne viditeľné diódy na prístrojovom paneli, ktoré menia svoje farebné spektrum v logike pretekárskych špeciáloch. Osobitý zážitok z akcelerácie ponúka funkcia Launch Control. Vďaka nej trvá zrýchlenie z pokoja na 100 km hranicu len 5,4 sekundy. Logickou podmienkou je povrchu s optimálnou priľnavosťou.
Za extrémne veľkú porciu emócii si vynovený Hyundai i30 Fastback N na konci dňa nepýta ani prehnane veľa paliva. Pri bežnej jazde s ľahkou nohou a štandardnom nastavení osciluje výsledný priemer v okolí 9-litrovej hranice. S obdobnou spotrebou treba počítať aj na diaľnici. Ešte o dva litre menej si testovaný exemplár vypýtal pri prioritnej premávke na okresných komunikáciách. Naopak, v čisto mestskom prostredí vyskočila spotreba na 13,5 l/100 km. Pri vyslovene temperamentnej a zážitkovej jazde výsledný priemer hravo prekoná 15-litrovú hranicu. Aj to ale precízne vyladenému fastbacku každý milovník šoférovania s radosťou odpustí.
A celkový dojem?
Ostrý modelový rad Hyundai i30 N ideálne definuje napríklad aj známy výrok cisára Cézara, „prišiel, videl, zvíťazil. Aj keď spomenutý modelový rad nevyniká nad konkurenciou v žiadnej konkrétnej disciplíne, tak v sumári tvorí extrémne vydarený a po jazdnej stránke prudko návykový celok. Nič na tom nezmenil ani facelift spojený s príchodom skvele odladenej automatickej prevodovky. Testovaný karosársky variant Fastback N je svojím konceptom zároveň originál, pre ktorý sa priama konkurencia hľadá len veľmi ťažko. Jedinou, ale zato podstatnou chybičkou krásy je pomaly ale isto sa končiaca éra čisto benzínových modelov s logom divízie Hyundai N.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Hyundai i30 Fastback N Performance
Dĺžka: 4 455 mm
Šírka: 1 795 mm
Výška: 1 419 mm
Rázvor: 2 650 mm
Objem kufra: 436 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 206/280
Krútiaci moment Nm: 392
Pohotovostná hmotnosť: 1455-1535 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 8
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 8,4 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,1 l/100 km
Pneumatiky: Pirelli P-Zero
Verzia/cena
Hyundai i30 Fastback N Performance (testovaný model) od 37 490 €
Hyundai i30 Fastback N Performance (6 MT) od 35 190 €