Značka Hyundai momentálne púta pozornosť predovšetkým vylepšeným modelovým radom i30, ktorý je dostupný už aj na Slovensku. V redakčnom teste sa napriek tomu ešte pristavíme pri tom najlepšom, čo priniesol predchádzajúci, ešte predfaceliftový model i30. Reč je o špičkovom členovi rodiny označenom magickým písmenom N. Kým „enko“ s klasickou hatchback karosériou bolo vôbec prvým skutočným hot hatch s logom Hyundai, tak karosársku verziu s prívlastkom Fastback môžno v tomto smere považovať za pomerne originálny unikát. Kórejčania v tomto prípade dopriali špičkové mechanické vyladenie v kombinácii s adekvátnym výkonovým dopingom aj štýlovejšiemu a podľa mnohých aj krajšiemu karosárskemu variantu.
Zážitkový Hyundai i30 Fastback N v špičkovej verzii Performance s výkonom 275 koní, skombinovaný tradične so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Hyundai.
Rýchle fakty:
- Veľmi vydarené produkty v podobe ostrých modelov z novovzniknutej športovej divízie Hyundai N priniesli do triedy tzv. hot hatch celkom iste čerstvý vietor. Po až nečakanom úspechu a obrovskom záujme o pôvodný hatchback i30 N sa Kórejčania rozhodli výkonný variant dopriať aj štýlovej karosárskej verzii Fastback.
- Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že obaja kompaktní súrodenci s logom Hyundai sú úplne identickí, tak to nie je celkom pravda. Aj napriek rovnakým motorom pod kapotou dostala verzia Fastback vlastné vyladenie prednej nápravy a vďaka dlhšej karosérii typu liftback disponuje model i30 Fastback N v porovnaní s hatchbackom aj o niečo lepším rozložením hmotnosti medzi nápravami.
- Po dizajnovej stránke môžeme aj karosársku verziu Hyundai i30 Fastback N označiť za decentného športovca. Aj keď svoj výkon navonok neprezentuje až príliš okázalo, tak vďaka štýlovo zapracovaným dynamickým doplnkom je už pri letmom pohľade na testovaný model každému jasné, že toto nie je „tuctový“ model i30 Fastback.
- Aj keď je interiér testovaného modelu i30 Fastback N prakticky kompletne prevzatý z civilných verzii, tak Hyundai sa aj v tomto prípade pohral s dômyselným zapracovaním výkonových doplnkov. Okrem príjemne univerzálnych sedačiek za všetko ostatné vypichnime napríklad športový volant alebo špeciálne upravený prístrojový panel pre N modely. Špecifikom testovanej verzie Performance je aj v tomto prípade výstuha v batožinovom priestore.
- Aj keď nie sú modely s prívlastkom N a logom Hyundai v rámci segmentu hot hatch najvýkonnejšie a ani najrýchlejšie, ich veľkou konkurenčnou výhodou sú obrovské emócie a zážitky z jazdy, ktoré dokážu vodičovi reálne sprostredkovať. Testovaný Hyundai i30 Fastback N zároveň šokuje aj svojou univerzálnosťou, kde v jednom balení získate vozidlo vhodné na každodenné používanie a zároveň aj dynamickú beštiu, ktorá sa určite nestratí ani na okruhu.
Fotogaléria Hyundai i30 Fastback N
Keď Hyundai v roku 2016 predstavil tretiu generáciu svojho kompaktného modelového radu i30, bolo už od počiatku jasné, že rodina sa v tomto prípade premiérovo rozšíri aj o ostrý a výkonný ekvivalent, v kuloároch známy aj ako hot hatch. Ambiciózni Kórejčania v tomto smere nenechali nič na náhodu. Špeciálne pre vývoj a potreby výkonných modelov s logom Hyundai bola založená samostatná divízia N. Pomerne „netradičný“ prívlastok v podobe písmenka N pripomína nielen kórejské vývojové stredisko v Namyangu, ale aj legendárnu severnú slučku okruhu Nürburgring, kde sa ostré modely značky Hyundai finálne ladia. Vizuálne stvárnenie emblému „en“ je zároveň inšpirované „ostrou“ šikanou. A aby toho nebolo málo, vývoj špičkových modelov z divízie N má pod palcom renomovaný a uznávaný Albert Biermann, ktorý k značke Hyundai „prebehol“ z tábora istej mníchovskej automobilky.
Prvého reálneho produktu tejto divízie sme sa dočkali v roku 2017 v podobe hot hatch Hyundai i30 N. Obrovský záujem zo strany samotných zákazníkov o reálne prvý, skutočne zážitkový model s „pokriveným H“ v logu prekvapil aj samotnú automobilku. A „enko“ poriadne rozvírilo dovtedy pomerne pokojné vody v ostro sledovanej kategórii hot hatch. Tento úspech dodal automobilke Hyundai dostatok sebavedomia aj pre vznik sesterského modelu i30 Fastback N s pomerne unikátnou a atraktívnou karosériou typu liftback. V sériovej podobe sme sa nového modelu dočkali v roku 2018.
Na prvý pohľad sa môže zdať, že Hyundai v tomto prípade reálne nemal veľa práce a už osvedčenú techniku z hatchbacku, laicky povedané, len transplantoval do karosárskej verzie Fastback, čo ale nie je celkom pravda. Aj keď je technická stránka vrátane výkonových parametrov motora pri oboch súrodencoch totožná, nachádzame tu aj isté rozdiely a vlastné špecifiká. Tým najzásadnejším je logicky iný typ karosérie s principiálne iným rozložením hmotnosti. Fastback je v porovnaní s hatchbackom o niečo ťažší, no zároveň vo finále ponúka vďaka dlhšej zadnej časti aj o niečo lepšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami. Vo finále bola pri testovanom modeli mierne modifikovaná aj predná náprava. Tá dostala principiálne o niečo „mäkšie“ naladenie.
Pod prednou kapotou sa opäť ukrýva špičková zážihová prepĺňaná motorizácia 2,0 T-GDi. V „základnej“ výkonovej verzii N ponúka spomenutý 2-liter výkon 250 koní. Druhú možnosť predstavuje o 2500 eur drahšia špičková verzia N Performance s výkonom až 275 koní. Hyundai obe spomenuté motorizácie kombinuje výhradne so špičkovou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Vizuálne decentný športovec
V kategórii výkonných modelov kompaktnej veľkosti existujú prakticky len dve možnosti dizajnového prístupu. Kým predovšetkým zástupcovia z krajiny vychádzajúceho slnka veľmi radi svaly pod kapotou okázalo prezentujú aj navonok, tak väčšina európskych zástupcov je v tomto smere skôr nenápadnejšia a decentnejšia. A aj keď je Hyundai pôvodne ázijská automobilka, tak v prípade modelov z divízie N sa vybrala skôr európskou cestou.
Z môjho pohľadu urobila určite dobre. Decentné, ale nie príliš prehnané športové doplnky inak štýlovej karosérii s prívlastkom Fastback mimoriadne pristanú. Na druhej strane určite nie je tento model nenápadný. Celkovú špecifickú charizmu pri testovanej konfigurácii dotvára aj atraktívna červená metalíza s prívlastkom Engine Red. A aj keď už nie je model i30 Fastback N na našom trhu žiadnou horúcou novinkou, tak vo finále dokáže stále milo prekvapiť obrovský záujem zo strany náhodných okoloidúcich.
Predná časť verzie Fastback je v princípe identická so súrodeneckým hatchbackom. Poznávacím znamením „enka“ je opäť športový nárazník s výraznými postrannými chladiacimi prieduchmi. Pre modely N je prispôsobená aj vizuálna podoba denného LED svietenia. Hlavné full LED svetlomety s adekvátnym svetelným účinkom dostali športovo zatmavený podklad. Výraznú čiernu mriežku chladiča tradičného tvaru „Made in Hyundai“ zdobí okrem fabrického loga aj emblém divízie N.
Elegantné bočné partie s pozvoľna klesajúcou líniou strechy v praxi evokujú siluetu coupé. Výsadou výkonného modelu sú efektné bočné prahy v kontrastnom farebnom prevedení. Čierny dizajn dostalo aj orámovanie okien, resp. kryty spätných zrkadiel. Magnetom pre oči sú tu bezpochyby aj dizajnovo výrazné kolesá z ľahkých zliatin. To, že ide o výkonnejšiu verziu Performance, prezrádza ich 19-palcový priemer, ktorý je zároveň doplnený aj o výkonnejšie brzdy. Špecialitou ostrého modelu sú aj špičkové pneumatiky Pirelli P Zero.
Najelegantnejšie krivky ponúka karosársky variant Fastback v rámci svojich zadných partií. Dizajnovú elegantnú odtrhovú hranu, resp. spojler zdobí pri „ostrej“ odnoži znova kontrastný čierny dekór. Svaly ukryté pod prednou kapotou vizuálne pripomínajú aj vyslovene agresívny a športový zadný nárazník s naznačeným difúzorom a dvojicou výrazných koncoviek výfukového systému. Pomyselnou vizuálnou čerešničkou je v tomto smere centrálna hmlovka trojuholníkového tvaru, celkom jasne inšpirovaná vo svete súťažných špeciálov.
Interiér vhodný aj na každodenné používanie
Na prvý pohľad ešte o niečo decentnejší vizuálny prístup v porovnaní s exteriérom zvolil Hyundai aj v interiéri svojho ostrého modelu i30 Fastback N. Základná koncepcia palubnej dosky dizajnom a tvarom aj v tomto prípade logicky kopíruje bežné, resp. civilné modely z radu i30. Vo finále sa tak aj „enko“ môže pochváliť voľbou pomerne kvalitných materiálov, ako aj ich veľmi precíznym dielenským opracovaním.
Pri podrobnejšom zoznámení sa s interiérom každý rýchlo pochopí, že špičkový model s prívlastkom N je aj dostatočne autentický. Inými slovami, výrobca našťastie ani v tomto prípade nezabudol na športové emócie. Nenarážam len na akúsi už povinnú jazdu v podobe kovových pedálov, resp. prahových líšt a koberčekov s emblémom divízie Hyundai N. Konštruktéri a dizajnéri sa tu citeľne pohrali prakticky so všetkými funkčnými prvkami, ktoré vodič potrebuje k zážitkovej jazde.
Ako dokonalý príklad poslúži modifikovaný prístrojový panel s veľmi peknými analógovými budíkmi. Obrovský rešpekt v tomto prípade budí už len ciachovanie rýchlomera končiace magickou číslicou 300! Mimochodom, práve takýto „nepodstatný“ detail dokonale interpretuje čaro klasických analógových ukazovateľov, o ktoré s nástupom plne digitálnych prístrojoviek postupom času prichádzame. Hyundai v prípade „enka“ v tomto priestore nešetril v podobe užitočných svetielok. Pri studenom motore modré diódy na stupnici otáčkomera upozorňujú na to, aké maximálne otáčky je ešte nezahriatý motor ochotný akceptovať. Rovnako užitočný význam má pri ostrej jazde postupne sa rozsvecujúce pole farebných diód, končiacich červenou farbou. Toto farebné pole inšpirované vo svete motoršportu upozorňuje vodiča na blížiaci sa moment optimálneho preradenia. Pri maximálnom sústredení sa na apexy, resp. optimálnu jazdnú stopu, ide v praxi po periférnej stránke aj o reálne užitočného pomocníka!
Už nejaký ten rôčik existencie súčasnej generácie kompaktného modelu i30 v sebe najviac odráža vizuálne stvárnenie centrálneho multimediálneho rozhrania. K jeho samotnej funkčnosti, rýchlosti reakcii, resp. grafickej stránke nemám napriek tomu žiadne zásadné výhrady. Výrobca infotainment okrem štandardných funkcií, známych aj z ostatných modelov i30, obohatil aj o ikonku s logom N. Okrem preferovaného osobného nastavenia jazdného módu N Custom je tu možné v grafickej podobe sledovať napríklad aj mnohé výkonové parametre, ďalej tzv. „géčka“, alebo si aktivovať stopky pri ostrej jazde na okruhu.
Mimochodom, karosársky variant Fastback N je možné v kabíne identifikovať aj na základe detailu v podobe červeného orámovania postranných výduchov ventilácie. Červený steh tu zdobí a zároveň ozvláštňuje aj ďalšie časti interiéru. Na športové emócie útočí precízny perforovaný volant. Štandardné tlačidlá v prípade verzie N dopĺňa napríklad aj nenápadný „gombík REV“. Ide o funkciu automatického aktivovania efektných medziplynov. Ďalšou výsadou volantu „enka“ sú dve výrazné tlačidlá slúžiace na zmenu jazdných režimov. Na ľavej strane sa prepínajú štandardné režimy: Normal, Sport a Eco. Napravo im sekunduje ostrý režim N, resp. jeho značne prispôsobiteľná verzia N Custom.
Za precízne intuitívne a prirodzené možno vo finále považovať aj umiestnenie 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Hyundai i30 Fastback N si veľký palec hore zaslúži aj za klasickú mechanickú ručnú brzdu. Toto riešenie v praxi, samozrejme, citeľne zvyšuje potenciálny faktor zábavy. Z celkového hľadiska vo finále čiastočne zamrzí len jej až príliš obyčajné „plastové“ prevedenie, ktoré vo finále kazí inak veľmi dobrý kvalitatívny dojem z interiéru. Úplne opačný extrém z hľadiska kvality a funkcie pripomínajú veľme vydarené a dostatočne nadimenzované sedačky vyhotovené v kombinácii kože a Alcantary. Hyundai v tomto prípade prakticky dokonale trafil kompromis medzi každodenným používaním a už podvedome očakávaným športovým charakterom, spojeným s akceptovateľnou fixáciou tela pri ostrej jazde.
Fastback N ponúka v porovnaní s bežnými súrodencami prakticky identický priestor aj v druhom rade. Reálne sa tu za seba pomerne pohodlne usadí dvojica štandardne urastených dospelých. Pre skutočných dlháňov bude vzadu limitujúcim priestor pre hlavy. Na neželaný „úraz“ tejto časti tela treba myslieť aj pri úkone nastupovania do druhého radu. Podpísal sa pod to o niečo menší nástupný otvor, čo je logická daň elegantnej karosérie s postupne sa znižujúcou strechou. Z hľadiska cestovného komfortu v druhom rade vo finále zamrzí aj absencia samostatných výduchov ventilácie.
Špičková verzia N Performance na seba upozorní aj v batožinovom priestore. Jej výsadou je funkčná kovová rozpera, ktorá vo finále vylepšuje tuhosť karosérie, ale zároveň aj do istej miery obmedzuje praktickú stránku. V tejto súvislosti som presvedčený, že toto netradičné konštrukčné riešenie drvivá väčšina majiteľov s radosťou odpustí. Batožinový priestor aj v prípade verzie Performance disponuje v základnom usporiadaní dostatočným objemom 436 litrov. Slabšia verzia bez výstuhy ponúka objem 450 litrov. Dôležité je, že aj pri výstuhe je možné v prípade potreby sklopiť zadné sedačky, a tak prepraviť aj nadrozmerné alebo neforemné predmety. Z praktickej stránky si aj pri ostrej verzii zaslúži pochvalu prítomnosť dojazdovej rezervnej pneumatiky ukrytej pod úrovňou podlahy.
Hyundai svojim výkonným modelom doprial už v základe veľmi bohatú výbavu. Tá obsahuje napríklad balík asistenčných systémom, bezkľúčový prístup a štartovanie, navigáciu, parkovaciu kameru či vyhrievanie predných sedadiel a volantu. Z výbavových špecifík testovanej verzie N Performance stoji určite za zmienku napríklad elektronický samosvorný diferenciál alebo variabilná výfuková sústava.
Továreň na plnohodnotné zážitky
Ak by som mal vybrať len jednu oblasť, na základe ktorej si modely N s logom Hyundai urobili hneď na úvod svojej existencie také silné a rešpektované meno, tak by to boli celkom iste jazdné vlastnosti. Aj keď testovaný Hyundai i30 Fastback N nie je v porovnaní s konkurentmi z tábora tzv. hot hatch tým najvýkonnejším a ani najrýchlejším, tak nad súpermi vyniká práve svojimi nefalšovanými emóciami a plnohodnotnými zážitkami z jazdy. Tento faktor je pre mnohých z nás vo finále zároveň aj absolútne najdôležitejší!
Ďalším bonusom testovaného modelu je jeho univerzálnosť. Hyundai i30 Fastback N je automobil vhodný na každodenné používanie. Pokojne bude zvládať každodennú logistiku v meste, pohodlné a rýchle diaľničné presuny, ale zároveň aj nekompromisnú jazdu na pretekárskom okruhu. Niekoľko rôznych tvárí v tomto smere ponúka aj už v princípe športový podvozok. Ten je aj vo svojom najkomfortnejšom nastavení stále pomerne tvrdý a tuhý. Vo finále je ale dôležité, že ani jazda po klasických slovenských cestách nepredstavuje v tomto režime pre posádku žiadne zásadné utrpenie. Obozretný treba byť len v prípade vozoviek s výskytom veľkých dier. Ich nechcené trafenie okrem samotného podvozka iste nevonia ani krásnym 19-palcovým diskom s nízkoprofilovými pneumatikami. Naopak, v „enkovom“ nastavení podvozka sa aj za iných okolností rovná a kvalitná vozovka potenciálne mení na vlnovú dráhu. Inými slovami, Fastback N dokáže veľmi precízne kopírovať cestný povrch. Nekompromisné nastavenie podvozka nie je ale našťastie podmienkou pre zážitkovú jazdu napríklad cez obľúbený horský priechod plný zákrut. Takýto jazdný mód zvláda „enko“ veľmi dobre a bez náklonov už aj v „Comforte“. Striktný „enkový“ režim bude z môjho pohľadu dávať najväčší zmysel predovšetkým pri jazde na pretekárskom okruhu.
Výhodou špičkovej verzie N Performance je prítomnosť elektricky ovládaného samosvorného diferenciálu. Jeho funkcia je na nezaplatenie predovšetkým pri ostrej a dynamickej jazde, kedy citeľne pomáha s prenosom výkonu na vozovku. Na druhej strane bude pre mnohých určitou výhodou, že samosvor značky Hyundai pri bežnej jazde nebude vyslovene brutálne „ťahať za volant.“ Hyundai ako jeden z mála výrobcov modelov s manuálnou prevodovkou ponúka v dynamickou móde pri rozjazde dokonca aj efektívnu funkciu rozjazdu – launch control. S logickými limitmi predného pohonu treba v tomto prípade ale počítať predovšetkým pri zhoršených adhéznych podmienkach.
V rámci celkového faktoru zábavy za volantom predstavuje príjemné prekvapenie pri športovom režime dokonca aj benevolentnejšie nastavenie ESP. Túto funkciu si je následne možné aj úplne deaktivovať. Pri cielenom „ubratí plynu“ v zákrute má Fastback N určitú tendenciu mierne „hodiť zadkom“. Ak je to bezpečné, môže mu v tom vodič ešte viac pomôcť aj prostredníctvom mechanickej ručnej brzdy. Schopnostiam podvozka asistuje v športovom nastavení až nečakané tuhé riadenie. Ešte dôležitejším faktorom sú dostatočne výkonné brzdy, prostredníctvom ktorých je možné pomerne precízne dávkovať želaný brzdný účinok.
Široké možnosti nastavení a osobného prispôsobenia vozidla predstavujú výhodu práve pri každodennom používaní. Pri podobnom type vozidla pôsobí na prvý pohľad mód Eco ako zlý vtip. Aj v „enku“ má však svoje opodstatnenie, a to napríklad v situáciách pri pohodovej jazde s rodinou po diaľnici, kde si posádka neželá byť „ohučaná“ zvukom od výfukov. Práve výfuk s aktívnymi klapkami patrí k najväčším ozdobám modelu N Performance. V danej kategórii vozidiel mi nenapadne žiadny iný model, ktorý by vodičovi doprial takú širokú škálu temperamentných a športových zvukov, ako to dokáže práve Hyundai N.
Všetky vyššie spomenuté radosti by testovaný model Hyundai i30 Fastback N Performance nedokázal poskytnúť bez adekvátnej motorizácie. Prepĺňaný benzínový 2-liter z radu T-GDi možno pokojne označiť za motorkársky šperk. Vzhľadom na relatívne zanedbateľný cenový rozdiel mi pri konfigurácii vozidla dáva zmysel jednoznačne práve špičková verzia N Performance. Výkon 275 koní je aj pre Fastback N plne postačujúca porcia. Okrem samotnej rezervy výkonu je najväčšou ozdobou testovanej pohonnej jednotky akási atmosférická charakteristika, s veľmi lineárnou gradáciou výkonu. Pri bežnej jazde v okolí 3000 otáčok pôsobí aj „enko“ vcelku prívetivým, ba dokonca až obyčajným dojmom. Úplne iný svet ale nastáva logicky v hornej tretine otáčkomera. Tu sa v princípe až nechce veriť, že je to stále ten istý motor ako pri pokojnej jazde. Veľkou výhodou benzínového 2-litra je v mojich očiach aj jeho energický prejav, s maximálnou ochotou okamžitej výkonovej odozvy dostupnej pri zatlačení pedála akcelerátora. Jedinou chybičkou krásy je v tomto prípade až nečakane „necitlivá“ funkcia štart/stop. Tá v aktivovanom stave dokáže motor „pokojne“ vypnúť aj bezprostredne po predošlej „nakladačke“.
Maximálny zážitok z jazdy dokáže v podobnom type vozidla úmerne znásobiť kombinácia s manuálnou prevodovkou. Toto si veľmi dobre uvedomuje aj Hyundai. Pri modeloch i30 N je preto veľmi vydarený 6-stupňový manuál s krátkymi dráhami radenia a mechanickou odozvou v kulise aktuálne jedinou voľbou. Pri ostrej jazde tu prídu vhod nielen efektné, ale aj užitočné automatické medziplyny. Môj pokus o ich manuálnu náhradu ma pomerne rýchlo omrzel. Problémom tu bola o niečo pomalšia rekcia pohonnej jednotky pri manuálnom vyšliapnutí pedála plynu v rámci úkonu podradenia. Aj keď som sa v rámci testu modelu Hyundai i30 Fastback N nedostal na okruh, resp. uzavretú trať, tak vôbec nepochybujem o tom, že aj takýto režim testovaný kúsok v pohode zvládne. Testovaný novinársky exemplár s nájazdom cca 20-tisíc km určite nemal príliš ľahký život. No napriek tomu vrátane spojky stále fungoval prakticky ako nový! Absolvovanie „náročných“ novinárskych kilometrov sa ale už reálne stihlo podpísať na stave pneumatík.
A ako je na tom spotreba paliva? V tomto smere treba jedným dychom dodať, že väčšina záujemcov o podobný typ vozidla nezvykne spomínaný parameter veľmi riešiť. O to väčším prekvapením je, že „enko“ ani v tejto disciplíne vyslovene neprepadlo. Pri bežnom používaní s ním nie je vôbec problém jazdiť približne v medziach, ktoré udáva výrobca, teda za cca 8,3 litra na každých 100 km. Na druhej strane platí, že pri vyslovene zážitkovej jazde spotreba paliva dokáže s ľahkosťou výrazne prekonať priemer 10 l/100 km.
A náš celkový dojem?
Hyundai dokázal už na prvý pokus postaviť bezpochyby veľmi vydarený hot hatch. Po objektívnej stránke sa mu dá reálne vyčítať len máločo. Testovaný mladší súrodenecký model Hyundai i30 Fastback N cieli na mierne odlišnú skupinu zákazníkov. K špičkovým jazdným zážitkom pridáva aj značnú porciu elegancie a zároveň aj určitej unikátnosti.
Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Hyundai i30 Fastback N Performance
Dĺžka: 4455 mm
Šírka: 1795 mm
Výška: 1419 mm
Rázvor: 2650 mm
Objem kufra: 436 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 202/275
Krútiaci moment Nm: 353 – 378
Pohotovostná hmotnosť: 1441 – 1520 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,1 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 8,3 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 8,5/100 km
Pneumatiky: Pirelli P Zero
Verzia/akciová cena
Hyundai i30 Fastback N Performance (testovaný model) od 30 990 €
Hyundai i30 Fastback N od 28 490 €
Recenzia
Hyundai i30 Fastback N Performace
Dĺžka: 4 455 mm Šírka: 1 795 mm Výška: 1 419 mm Rázvor: 2 650 mm Objem kufra: 436 litrov Motor: zážihový (benzín) Pohon: predný Počet valcov: 4 Výkon kW/koní: 202/275 Krútiaci moment Nm: 353-378 Pohotovostná hmotnosť: 1441-1520 kg Maximálna rýchlosť km/h: 250 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,1 s Prevodovka: manuálna Počet stupňov: 6 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 8,3 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 8,5 / 100 km Pneumatiky: Pirelli P Zero
Výhody
- Zážitok z jazdy + špičkové jazdné vlastnosti
- Energická a výbušná motorizácia
- Pomer cena vs. výkon
Nevýhody
- Prakticky nulové možnosti osobnej individualizácie v rámci konfigurácie
- Dielenské stvárnenie „plastovej“ parkovacej brzdy
- Pocitovo „necitlivé“ zásahy funkcie štart/stop
Hyundai i30 Fastback N Performace DEALS
Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu