Ambiciózna značka Hyundai si za posledné roky dokázala vybudovala silné a zároveň rešpektované európske renomé. Konkurenčnou výhodou juhokórejského automobilového gigantu je kombinácia reálne pestrého portfólia s atraktívnym pomerom medzi vstupnom cenou a nadobudnutou hodnotou. S odmyslením si koncepčne úplne nových automobilov, vrátane plne elektrických modelov, figuruje v ponuke tohto výrobcu stále pestré spektrum osviežených bestsellerov s klasickým spaľovacím pohonom. V našom priestore je najžiadanejším Hyundai kompaktná rodina i30. Jej aktuálna generácia sa predáva približne 8 rokov. Do dôchodku sa napriek tomu ešte nechystá. Dôkazom toho je v celkovom poradí druhá modernizácia. Nedávny facelift so sebou s odmyslením si decentnej optickej premeny priniesol bohatšiu výbavu a vylepšený komfort. Určité zmeny s prihliadnutím na dnes dôležité nižšie emisie sa dotkli taktiež palety pohonných jednotiek. Pri prvom stretnutí sme mali možnosť preveriť najpraktickejší karosársky variant v kombinácii s teraz o niečo racionálnejšie odladenou najvýkonnejšou motorizáciou.
Vynovený Hyundai i30 Kombi s prepracovanou mild-hybridnou zážihovou motorizáciou 1,5 T-GDi s výkonom 140 koní, skombinovanou s komfortnou 7-st. automatickou prevodovkou a v hierarchicky druhej najdostupnejšej výbave Family, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Hyundai.
Rýchle fakty:
- Kompaktná modelová rodina Hyundai i30 vznikla na základe preferencii európskej klientely. Od roku 2016 má automobilka vo svojej ponuke súčasnú tretiu generáciu. K stále pôsobivej forme jej prednedávnom dopomohla už celkovom poradí druhá modernizácia.
- Aktualizovaná rodina Hyundai i30 pozostáva z trojice karosárskych verzii. Druhý facelift so sebou s odmyslením si decentných optických zmien a hodnotnejšieho interiéru priniesol ešte bohatšiu základnú výbavu a zároveň výkonovo upravenú paletu pohonných jednotiek.
- Pre aktuálnu generáciu Hyundai i30 je príznačný konzervatívnejší, no zároveň stále nadčasový dizajn. Autentické čaro nemožno uprieť ani prakticky orientovanej karosérii typu kombi. Najnovší model je ľahko identifikovateľný na základe temperamentnejšieho stvárnenia masky či pozmenených nárazníkov.
- V dnešných časoch čoraz preferovanejšej orientácie na minimalizmus možno ako prednosť vynoveného modelu Hyundai i30 označiť v princípe jednoduchý a zároveň prioritne funkčný koncept interiéru. Aj v tomto prípade sú napriek tomu samozrejmosťou moderné digitálne hračky, ktoré v prípade verzie kombi dopĺňa rodinne orientovaná kabína.
- Vynovený Hyundai i30 Kombi v praxi poteší reálne dospelými jazdnými vlastnosťami na čele s komfortným a zároveň sebaistým podvozkom. Vrcholnej motorizácii z hľadiska sumárnej využiteľnosti a ponúkaného energického podtónu emisná výkonová redukcia našťastie takmer vôbec neublížila.
Automobilový gigant z južnej časti kórejského polostrova sa po novom miléniu začal ešte viac sústrediť na náročné trhové špecifiká starého kontinentu. Za daným účelom vzniklo v Nemecku európske dizajnovo-technologické centrum, ktoré u našich severozápadných susedov doplnil výrobný závod značky Hyundai. Za zhmotnenie spomenutých ambícií možno označiť nástupcu kompaktného modelu Elantra. V roku 2006 sa nim stala prvá generácia rodiny Hyundai i30 vyvinutá už podľa preferencii klientely starého kontinentu.
Obľúbený rovnomenný modelový rad je už od roku 2016 k dispozícii vo svojej najnovšej tretej generácii. Rodina pozostáva z klasického hatchbacku, priestranného kombi a zároveň štýlového liftbacku s dovetkom fastback. Napriek už o niečo staršiemu pôvodnému zápisu v rodnom liste Kórejci svoj ťažiskový modelový rad priebežne vylepšujú a inovujú. Prvú modernizáciu podstúpil Hyundai i30 v roku 2020. Ako nosné prvky možno v tomto prípade označiť prepracované svetlomety, širšiu paletu bezpečnostných a asistenčných systémov, inovované digitálne hračky, ako aj príchod mild-hybridných motorizácii.
Stále žiadaná a koncepčne v dobrom slova zmysle jednoduchá modelová rodina sa do dôchodku nechystá ani v nasledujúcom období. Dôkazom toho je v celkom poradí druhá modernizácia. Tu si Hyundai i30 pripísal na jar aktuálneho roka. Nedávny facelift so sebou opäť priniesol decentné dizajnové osvieženie či bohatšiu a zároveň už v základe veľkorysú výbavu. Ako príklad tu poslúži štandardná prítomnosť vstavanej navigácie. Nutnú emisnú optimalizáciu podstúpila v princípe stále pestrá ponuka výhradne zážihových pohonných jednotiek.
Vstupnou bránou do sveta testovanej karosárskej verzie typu Kombi je atmosférický benzínový 4-valec 1,5 DPi s „novým“ výkonom 96 koní, ktorý sa kombinuje výhradne so 6-st. manuálnou prevodovkou. O niečo viac dynamiky ponúka maloobjemový prepĺňaný 3-valec 1,0 T-GDi. V tomto prípade bol výkon upravený na rovných 100 koní. S odmyslením si 6-st. manuálu je tu už zároveň k dispozícii i so 7-st. DCT automatom s dvoj-spojkovou konštrukciou. Výkonový vrchol reprezentuje testovaný 4-valec 1,5 T-GDi MHEV s mild-hybridným dopingom. Po najnovšej aktualizácii je odladený na 140 koní. V tomto prípade je rovnako k dispozícii 6-st. manuál, ako aj 7-st. DCT automat. Optické déjá vu v minulosti rešpektovaného hot hatch i30 N aj v prípade karosárskej verzie Kombi evokuje temperamentná výbava N Line.
Sympatické kombi
Modelová rodina i30 pôsobí v porovnaní s koncepčne mladšími súrodencami z portfólia značky Hyundai výrazne nenápadnejším, no zároveň nie nudným dojmom. Dôkazom toho je i testované Kombi. Už jeho pôvodná verzia sa napriek viacerým nápadom s kreatívnym podtónom vyvarovala vyslovene odvážnych dizajnových variácii. V sumári napriek tomu pôsobí aj dnes stále sviežo a moderne. Platí aj pre výbavové verzie bez temperamentného optického N-Line kabátika. Facelift s poradovým číslom dva so sebou priniesol v princípe decentné optické osvieženie zahŕňajúce napríklad prepracovanú ponuku farieb.
Nedávna modernizácia sa najviac odzrkadlila pri prednej časti. Najnovšia evolúcia modelu i30 je pomerne ľahko identifikovateľná na základe rozmerovo veľkorysej masky. Nový výplet v tmavom prevedení pôsobí nielen sviežo, ale zároveň aj dynamicky. Pozornému oku neunikne inovované zapracovanie fabrického loga. Na líniu masky plynule nadväzujú emočne tvarované predné svetlomety s atraktívnym šípovým podpisom denného svietenia. Vynovené kombi už v úplnom základe disponuje koncepčne jednoduchšou LED svetelnou technikou bez sofistikovanej nadstavby tieňovania. Svetlá za tmy vďaka plne adekvátnej účinnosti svetelného výkonu určite nesklamali, no zároveň ani vyslovene nenadchli. Tvarovo prepracovaný nárazník ozvláštňujú modifikované postranné výplne v tmavom prevedení. V danom module si s odmyslením reálne funkčných aerodynamických prieduchov našli svoje miesto taktiež klasické hmlové svetlá, ktoré sú súčasťou už základnej výbavy Comfort.
Pri pohľade z profilu zaujme Hyundai i30 vo svojej najpraktickejšej karosárskej verzii vyváženými proporciami s aplikáciou v princípe klasickej kombi siluety. Zadnú siluetu napriek tomu zjemňuje pozvoľna klesajúca línia strechy. Daný efekt ešte viac umocňuje tvar koncového stĺpika v kombinácii s proporciami bočného presklenia. Pre výbavovú verziu Family sú určené prioritne racionálne 16-palcové disky kolies s pneumatikami s vyšším bočným profilom. Vizuálnu pozornosť na seba napriek tomu viaže dynamicky ostrý dizajn použitých diskov. Atraktivitu testovanej konfigurácie umocnil nový farebný odtieň zastúpený príplatkovou červenou metalízou s názvom Ultimate Red Metalic.
V princípe uhladené karosárske línie sú pre Hyundai i30 Kombi príznačné aj v zadnej časti. Na kombináciu elegancie a aerodynamického efektu tu odkazuje zapracovanie rozmerovo skôr decentného strešného spojlera. Facelift so sebou priniesol jemne pozmenený tvar nárazníka. Jeho farebne kontrastná centrálna línia zároveň čiastočne evokuje náznak výfukových koncoviek. V rámci svetelného podpisu koncových svetiel je už v základe štandardom LED technika. Sympatické je, že testovaný exemplár si v tomto priestore stále zachoval klasické fabrické logo.
Priestranný a ergonomicky výborný interiér
Koncepčná normálnosť a takpovediac nenápadnosť sú v prípade vynovenej modelovej rodiny Hyundai i30 ozdobou rovnako v interiéri. Testované kombi sa v kabíne z tohto dôvodu nesnaží vyslovene šokovať, resp. za každú cenu zaujať. Prioritnou doménou architektúry palubnej dosky s klasickým usporiadaním ostáva čo najlepšia ergonómia. Prívetivý užívateľský rozmer vo finále ešte viac vyšperkovalo pestré spektrum funkčných ovládacích prvkov na čele s početným zastúpením klasických tlačidiel.
Nedávna modernizácia sa v interiéri prioritne odzrkadlila na vylepšenej kvalitatívnej stránke. Ako príklad tu poslúži obklad stredového tunela. V minulosti jednoduchý plast v tomto priestore teraz nahrádza imidžovejší, no zároveň na údržbu náročnejšie módne čierne prevedenie s lesklým efektom. Na dotyk príjemnejší a celkovo hodnotnejší povrch zdobí rovnako palubnú dosku. Samotná kvalita dielenského opracovania si pri modeloch značky Hyundai drží už stabilne vysoký štandard.
Vyššie naznačenú a v dobe minimalistických konceptov interiéru čoraz unikátnejšiu funkčnú prívetivosť v prípade testovaného exempláru reprezentuje napríklad samostatný a zároveň prehľadný modul klimatizácie. Praktické tlačidla často používaných funkcii sa nachádzajú rovnako v okolí klasického voliča automatickej prevodovky. V ľavej časti palubnej dosky si je možné vďaka ďalšiemu združenému modulu nastaviť intenzitu podsvietenia, deaktivovať funkciu štart/stop či jednoducho zresetovať tlaky v pneumatikách.
Napriek funkčne výbornému konceptu nezanevrel vynovený i30 ani na moderné digitálne hračky. Dôkazom toho je špičková verzia plne digitálneho prístrojového panela Supervision štandardne dostupná práve od druhej výbavovej špecifikácie Family. Samotné grafické prostredie s pekným a detailným vyobrazením je u modelov s logom Hyundai dôverne známe. Prehľadne usporiadanie s viacerými farebne odlišnými náhľadmi simuluje klasické budíky. Spomenuté layouty sa v automatickom móde menia v závislosti od jazdného režimu a k dispozícii je taktiež možnosť manuálneho nastavenia preferovaného vyobrazenia.
Identicky prívetivý grafický svet si osvojila do priestoru vystúpená obrazovka palubného infotainmentu. Vynovený model i30 sa stále spolieha na dnes už síce evolučne staršie, no funkčne stále výborné a zároveň prehľadné rozhranie. Orientáciu v menu vylepšuje spodná lišta s najdôležitejšími skratkami. Palec hore tu zároveň dávam klasickému otočnému potenciometru slúžiacemu na ovládanie hlasitosti audia.
O niečo staršia technológia sa v rámci modernej mobilnej konektivity nanešťastie stále spolieha na nutnosť klasické káblové prepojenia so smartphonom. Z čisto funkčnej stránky tu na druhej strane s odmyslením si už spomenutej vstavanej navigácie poteší parkovacia kamera s prijemne detailným rozlíšením, ako aj niektoré užitočné online aplikácie. Hyundai má zároveň dobre zvládnutú i nadstavbu v podobe mobilnej aplikácie Bluelink.
To, že dôležitou prioritou modelu i30 Kombi je rodinná orientácia v kabíne pripomínajú dobre navrhnuté odkladacie priečinky. Pre testovanú konfiguráciu Family je vyhradené farebné tmavé prevedenie interiéru. Na prvý pohľad tvarovo nenápadné predné sedačky prekvapili dostatočnými rozmermi, manuálnym nastavením v adekvátnom rozsahu a taktiež príjemne komfortným čalúnením s látkovým poťahom. Vzhľadom na orientáciu vozidla nemám žiadne výhrady ani k plne akceptovateľnej fixácii tela, o ktorú sa stará decentný náznak bočného vedenia. Klasicky tvarovaný volant s koženým poťahom boduje prehľadným a zároveň logickým rozmiestnením ovládacích tlačidiel. Vzhľadom na danú kategóriu vozidiel možno ako funkčne bezproblémový označiť rovnako výhľad z kabíny.
Rodinnú podstatu výbavového označenia Family pripomína testovaný exemplár v druhom rade. Príjemne veľkorysému vstupnému otvoru sekunduje prekvapivo veľkorysý a zároveň vzdušný vnútorný priestor. S odmyslením si detí sa tu reálne pohodlne odvezie i dvojica urastenejších dospelákov. Tvarovanie výplňovo opäť komfortnej zadnej lavice v kombinácii so stredovým tunelom vyslovene neobmedzuje ani potencionálneho prostredného pasažiera. Napriek už reálne staršiemu zápisu v rodnom liste sa kórejské kombi už v druhej najdostupnejšej verzii môže v tomto priestore s odmyslením si stredovej výklopnej opierky pochváliť taktiež samostatnými výduchmi ventilácie, ako aj dvojicou zdrojových koncoviek.
Praktická orientácia je pri karosárskej verzii typu kombi podvedome očakávanou samozrejmosťou. Najpriestrannejší člen rodiny Hyundai i30 v tejto disciplíne poteší veľkorysou základnou prepravnou kapacitou na úrovni 602 litrov. Impozantné numerické vyjadrenie dopĺňa veľkorysá dĺžka ložnej plochy a taktiež príjemne nízka nakladacia hrana. Symetrickému tvaru úložného priestoru sekunduje mechanicky odolnejšie čalúnenie bočných stien. Ako funkčne kreatívne riešenie možno tu možno označiť pozíciou pevnú medzipodlahu. Pod ňou si našlo mieste viacero samostatne oddelených dodatočných priečinkov vhodných na odloženie povinnej výbavy ako aj množstva ďalších drobností. Pre motorizáciu 1,5 T-GDi s prepracovaným zavesením zadnej nápravy je automaticky vyhradená opravná sada. Užitočné nápady kompletizuje otvor určený na prepravu dlhých predmetov, ako aj viacero kotviacich pomôcok zahŕňajúcich fixačnú sieť či háčik na tašky. Dodatočné kotviace oká možno nájsť dokonca i v priestore pre nohy zadných pasažierov. Maximálna prepravná kapacita s hodnotou 1650 litrov v kombinácii s príkladne rovnou podlahou je k dispozícii po sklopení zadných operadiel delených v pomere 60/40. Faceliftovou inováciou v batožinovom priestore je prítomnosť výkonnejšieho LED osvetlenia. Prístup do kufra zabezpečujú za každých okolností „ručne“ otvárané dvere s pocitovo ľahkou konštrukciou.
Jednou z hlavných misií nedávneho faceliftu modelového radu Hyundai i30 bolo sprístupnenie viacerých koncepčne zaujímavých prvkov už v cenovo dostupnejších výbavách. Dôkazom toho je testované kombi, ktoré už v druhej najdostupnejšej verzii Family disponuje širokým spektrom bezpečnostných a asistenčných systémov a taktiež prvkami, ako: elektronická parkovacia brzda s funkciou Auto Hold, automatické prepínanie diaľkového módu, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievaný volant, LED interiérové osvetlenie, vrcholná verzia palubného infotainmentu so vstavanou navigáciou, automatická dvoj-zónová klimatizácia, predné aj zadné parkovacie senzory či cúvacia kamera. Vo výbave mi subjektívne najviac chýbal bezkľúčový prístup a štartovanie. Z prvkov v opcii by som pri osobnej konfigurácii aj preto siahol po 600-eurovom príplatku za Smart pack. Ten okrem inteligentného kľúča zahŕňa funkciu indukčného nabíjania smartphonu či dažďový senzor.
Nenápadne výborné kombi
Zmysluplnosť a prioritnú orientáciu testovaného Hyundai i30 Kombi dokáže jedným slovom takmer dokonale vystihnúť práve označenie výbavového stupňa Family. V princípe nenápadný, no stále pohľadaný „európsky Kórejčan“ nesľubuje nič, čo by reálne nedokázal splniť. Za sumárne prekvapenie a povestnú čerešničku na torte možno v tomto prípade označiť dospelé, no zároveň stále prioritne rodinné vyladenie jazdných vlastností.
Konštrukčnou zaujímavosťou podvozka skúšanej vrcholnej motorovej verzie je v porovnaní s výkonovo slabšími súrodencami sofistikovanejšie, presnejšie viacprvkové zavesenie kolies zadnej nápravy. Príkladnú jazdnú stabilitu, citeľnú predovšetkým na technickejších úsekoch v spojitosti s rýchlymi zmenami smeru jazdy, dopĺňajú pri testovanej verzii „len“ 16-palcové kolesá s pneumatikami s vyššou bočnicou.
V rámci príkladne poddajného správania sa pruženia testovanej konfigurácie nemožno s určitosťou opomenúť ani dnes už v danej kategórii vozidiel sympatickú pohotovostnú hmotnosť oscilujúcu v okolí 1,4 tonovej hranice. V praxi dokáže prakticky orientované kombi s istotou a zároveň prehľadom odfiltrovať drvivú väčšinu bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry. Do danej kategórie a celkovo sebaistého odladenia pruženia možno pokojne zaradiť typické nástrahy mestskej džungle v podobe pohodlných prejazdov cez výraznejšie dilatačné spoje či iné priečne nerovnosti.
Principiálne o niečo tuhšie vyladenie tlmičov inak celkovo príjemne poddajného podvozka dá o sebe najviac vedieť v režime svižnej jazdy na kvalitných povrchoch. S prioritne rodinným Hyundai i30 sa je možné adekvátne temperamentne povoziť pokojne aj na zakrútených okresných alebo iných technickejších úsekoch. Vyslovene nekompromisnú šoférsku orientáciu toto kompaktné kombi napriek tomu prirodzene neponúka.
Takpovediac kompromisné vyladenie zacielené nielen na komfort pri tesnom manévrovaní, ale aj určitý zážitkový podtón, reprezentuje akurátne odladenie riadenia. Na citlivé, resp. vyslovene presné dávkovanie brzdného účinku si je zároveň nutné zvykať o niečo dlhšie. Pod takpovediac „gumovejší“ chod spomaľovacieho pedála sa určitosťou pričinila prítomnosť mild hybridu a s tým spojená funkcia rekuperácie.
Dôraz na rodinnú orientáciu pri bežnom používaní reprezentuje až nečakane precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. S akustickou pohodou na palube som bol reálne spokojný aj pri vyšších rýchlostiach či diaľničnom tempe. Pri predsa len už o niečo koncepčne staršom modeli ide v sumári o príjemné prekvapenie.
Veľkú pozornosť na seba v prípade skúšaného exempláru prirodzene viaže prepracovaná pohonná jednotka s teraz o niečo zníženým výkonom. Vrcholný Hyundai i30 Kombi teraz poháňa najnovšia evolúcia prepĺňaného benzínového 4-valca 1,5 T-GDi Mild Hybrid s výkonom 140 koní. Napriek 20-koňovému úbytku si konštruktéri dali mimoriadne záležať na pocitovo prakticky identických krivkách nástupu sily. V rámci bežnej rutiny tu musím pochváliť adekvátne pohotové odozvy pedála akcelerátora pri rozjazdoch. Pod daný jav sa s určitosťou podpísal svojou troškou i decentný elektrický doping.
Vynovená pohonná jednotka sa aj vďaka spomenutej snahe vyznačuje stále príjemnou jazdnou dynamikou. Za rovnako dôležité tu považujem stále plne akceptovateľný energicky prejav pri jazde v topograficky náročnejšom teréne, resp. plne obsadenom vozidle. Ako adekvátne pohotové možno označiť taktiež pružné zrýchlenia spojené s bezpečnými predbiehacími manévrami. Spomenutú redukciu výkonu je pocitovo najviac cítiť pri výkonovej špičke spojenej s pásmom hornej tretiny otáčkomera. Drvivá väčšina majiteľov bude v daných podmienkach svoje rodinné kombi reálne využívať prakticky len výnimočne.
Pod vo všeobecnosti stále príjemne energický pocit z testovanej motorizácie sa podpísala skvelá súhra pohonnej jednotky s dvojspojkovým DCT automatom so siedmimi prevodmi. Prevodovka pracuje v drvivej väčšine situácii prirodzene. Dôkazom toho sú hladké a prakticky nepostrehnuteľné zmeny jednotlivých prevodov. Konštrukčná podstata s dvoma spojkami dá o sebe z času na čas vedieť napríklad v prípade menej kultivovaných rozjazdov pri potrebe pohotového otočenia sa a tým súvisiacimi viacerými zmenami režimov D a R. Pre náročnejších ostáva k dispozícii možnosť manuálneho radenia prevodov, ktorú s odmyslením si pádiel pod volantom alternatívne zastrešuje i klasická kulisa prevodovky.
Charakteristiku, resp. samotný zážitok z jazdy sumárne ovplyvňuje voľba jazdného režimu. Východiskové a celkovo komótnejšie nastavenie Eco sa vyznačuje snahou o čo najčastejšie plachtenie s vypnutým motorom. Chválim, že opätovné pripojenia pohonnej jednotky sa realizujú hladko a prakticky nepostrehnuteľne. Ďalšími možnosťami je neutrálny režim Normal, ako aj citeľne impulzívnejšia Sport alternatíva.
Dospelý podtón vynoveného Hyundai i30 kompletizujú dobre odladené asistenčné systémy. Palec hore si zaslúži pohotová možnosť deaktivácie stráženia jazdných pruhov, resp. asistovanej jazdy zastrešená samostatným tlačidlom na volante. Ovládanie nových a legislatívne povinných pomocníkov na čele s upozornením na prekročenie zaznamenanej maximálnej rýchlosti je už „ukryté“ v hlbších štruktúrach menu. Ako funkčne praktická skratka do danej záložky ale dokáže poslúžiť personálne programovateľné tlačidlo s hviezdičkou na volante, resp. virtuálnej lište infotainmentu.
Svoju zmysluplnú racionalitu si vynovený Hyundai i30 Kombi v teste obhájil aj v disciplíne spotreby paliva. Výsledný kombinovaný priemer sa ustálil na sympatickej hodnote 6,2 l/100 km, čo je približne uprostred automobilkou udávaného rozptylu. Pri pohodovej jazde prevažne na okreskách sa bude apetít pohybovať tesne nad 5-litrovou hranicou. Na diaľnici treba počítať s úbytkom paliva z nádrže približne v tempe 7,2 l na každých 100 km. Ešte o niečo viac si rodinné kombi vypýtalo za svoje služby v čisto mestskej premávke.
A celkový dojem?
Kompaktná rodina Hyundai i30 prednedávnom zaznamenala v celkovom poradí druhú modernizáciu. Najpraktickejšia karosárska verzia v teste zároveň potvrdila, prečo je tento modelový rad najžiadanejším slovenským Hyundai. Osviežené kombi ukrýva pod na prvý pohľad nenápadným obalom prioritne funkčný a zároveň adekvátne priestranný interiér. Dospelý podtón ešte viac vyšperkovali precízne jazdné vlastnosti. Aj vďaka nim a férovej cene dokáže byť i30 Kombi stále veľmi zaujímavou a atraktívnou rodinnou voľbou.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Hyundai i30 Kombi 1,5 T-GDi MHEV Family
Dĺžka: 4 585 mm
Šírka: 1 795 mm
Výška: 1 475 mm
Rázvor: 2 650 mm
Objem kufra: 602 litrov
Motor: zážihový mild hybrid (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 103/140
Krútiaci moment Nm: 253
Pohotovostná hmotnosť: 1337-1474 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,6 – 6,6 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,2 l/100 km
Pneumatiky: Bridgestone Blizzak 6
Verzia/ akciová cena
Hyundai i30 Kombi 1,5 T-GDi MHEV Family (testovaný model) od 24 040 €
Hyundai i30 Kombi 1,5 DPi Comfort (6 MT) od 18 690 €