Hyundai sa v posledných rokoch vďaka svojmu všeobecnému progresu radí stabilne medzi najambicióznejšie automobilky. Kľúčom k úspechu sú atraktívne novinky, ktoré okrem inovatívnych technológií dokážu stále ponúknuť aj férovú cenovku. Mohutnú ofenzívu nových modelov zaznamenala kórejská automobilka aj v aktuálnom roku. Medzi v našom priestore aj najočakávanejšie trhové debuty uplynulého obdobia možno s určitosťou označiť príchod druhej generácie „malého“ SUV Hyundai Kona. Dizajnovo výrazná novinka medzigeneračne citeľne dospela. Pred konkurenciou má navrch aj z hľadiska pestrej palety dostupných pohonov. Nová Kona je aj naďalej k dispozícii ako čistokrvný spaľovák dostupný aj s manuálnou prevodovkou, taktiež ako konštrukčne sofistikovaný full-hybrid a zároveň v jej ponuke nechýba ani plne elektrická verzia. Výkonnejšia zážihová verzia je zároveň ako jeden z mála zástupcov segmentu malých SUV aj naďalej k dispozícii aj s pohon všetkých kolies. Pri našom prvom stretnutí sme ale preverili základnú benzínovú motorizáciu s pohonom prednej nápravy.
Nový Hyundai Kona s cenovo najdostupnejšou zážihovou motorizáciou 1,0 T-GDi (120 koní), skombinovanou so 7-st. automatickou prevodovkou, a v prostrednej výbave Family nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Hyundai.
Rýchle fakty:
- Obľúbené SUV Hyundai Kona je na našom trhu k dispozícii už vo svojej druhej generácii. Veľmi odvážny dizajn aj v tomto prípade dopĺňa pestrá paleta dostupných verzií, kde čisto spaľovacej motorizácii sekunduje aj efektívny full-hybrid, ako aj deriváty s čisto elektrickým pohonom.
- Druhá generácia modelu Hyundai Kona výrazne povýrastla. Rozmermi a prioritne vnútorným priestorom dnes už novinka balansuje na rozmedzí malých a kompaktných SUV modelov.
- Pre nový Hyundai Kona je príznačný veľmi odvážny dizajn na čele s atraktívnym svetelným podpisom. Karoséria ponúka mix uhladených, resp. aerodynamických tvarov s ostrými líniami. Drsný SUV nádych tu obdobne ako pri pôvodnom modeli pripomína plastové „brnenie“ v okolí kolies.
- Už na prvý pohľad príjemne priestranný interiér nového Hyundai Kona ponúka z užívateľského hľadiska veľmi zaujímavý mix digitálnej moderny a klasických ovládacích prvkov s prevahou dnes už čoraz vzácnejších klasických tlačidiel.
- Testované SUV Hyundai Kona so základnou benzínovou motorizáciou 1,0 T-GDi a veľmi dobre spolupracujúcou automatickou prevodovkou ponúka prioritne racionálne vyladenie jazdných vlastností. Vítaným bonusom danej konfigurácie je aj pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou.
Fotogaléria Hyundai Kona
Modely s vyššou svetlou výškou sú dnes v kurze. Veľmi dobre si to uvedomujú aj v Južnej Kórei. V roku 2017 sme oficiálne spoznali prvú generáciu vtedajšej vstupnej brány do SUV sveta značky Hyundai. Originálne a energicky znejúce označenie Kona sa po vzore väčších súrodencov inšpirovalo geografickou terminológiou, konkrétne mestom v západnej časti hlavného ostrova Havajských ostrovov. Z dobovej novinky sa stal aj s prispením výrazného dizajnu obľúbený a žiadaný automobil.
V roku 2021 sa stal novou vstupenkou do SUV sveta kórejského výrobcu koncepčne jednoduchší model Bayon. Na túto skutočnosť logicky zareagovala aj úplne nová generácia Hyundai Kona. Druhé pokračovanie opticky výrazného a zároveň aj citeľne väčšieho modelu s vyššou svetlou výškou, uzrelo svetlo sveta v oficiálnej premiére približne pred rokom.
Komplexne dospelejšia novinka je ako prvý európsky model značky Hyundai postavená na sofistikovanej platforme K3. Okrem vysokých nárokov na pasívnu a aktívnu bezpečnosť je v tomto prípade už samozrejmosťou zástavba širokej palety asistenčných systémov. Po rozmerovej a zároveň aj priestorovej stránke testovaný model už reálne balansuje na pomedzí segmentov malých a kompaktných SUV-čiek. Zaujímavosťou novej generácie modelu Kona je aj jej vývojový postup. Pri druhej generácii vznikla ako prvá plne elektrická verzia a od nej boli následne odvodené klasické ekvivalenty so spaľovacím motorovým základom.
Vstupnou bránou do sveta novej generácie Hyundai Kona sa stáva testovaná motorizácia 1,0 T-GDi. Moderný, maloobjemový a prepĺňaný 3-valec je vyladený na výkon 120 koní a kombinuje sa so 6-st. manuálom, ako aj 7-st. dvojspojkovým automatom. Výkonnejšou čisto benzínovou voľbou je následne motorizácia 1,6 T-GDi s výkonom až 198 koní a štandardne dodávaným 7-st. automatom. Okrem pohonu len predných kolies je táto verzia ako jediná k dispozícii aj s pohonom 4×4. Paletu pohonných jednotiek dopĺňa aj sofistikovaný full-hybrid 1,6 GDi HEV s výkonom 141 koní, ktorý je dostupný so 6-st. automatom. Poslednou alternatívou je čisto elektrický model Kona Electric. Verzia s menšou 48,4 kWh batériou je vyladená na výkon 156 koní a špičkový variant s 65,4 kWh batériou disponuje výkonom až 217 koní.
Odvážna dizajnová identita
Pred automobilkou Hyundai treba v posledných rokoch sňať pomyselný klobúk aj vzhľadom na dizajnovú odvahu jej nových modelov. Kórejci sa futuristické a odvážne krivky pripomínajúce takmer až autosalónové koncepty neboja aplikovať ani pri svojich sériových produktoch. Za priekopníka danej stratégie možno pokojne označiť už pôvodný model Kona. Aktuálne testovaná novinka pripomína svojho predchodcu viacerými detailmi, no celkovú dizajnovú odvahu posúva ešte o citeľný krok ďalej. Jej nekonvenčné a zároveň aj kontroverzné línie sú neprehliadnuteľné aj v kombinácii s niektorým z nenápadnejších farebných odtieňov.
Signifinakntým poznávacím znamením novej generácie Hyundai Kona sa už z diaľky stáva atraktívna a úzka linka denného LED podpisu. V pozícii denného svietenia sa daný svetelný element správa takpovediac konvenčne a vodorovný svetelný lúč tu vyžarujú dva samostatné postranné elementy. Za tmy, resp. po aktivovaní hlavných svetiel už ale svieti kompletne celá linka situovaná pod úrovňou prednej kapoty. Predné partie testovaného exempláru sú zároveň efektne uhladené. Daný prístup tu už podvedome pripomína maximálny dôraz kladený na obtekanie vzduchu a zároveň aj existenciu plne elektrického súrodenca. O prívod vzduchu k spaľovaciemu motoru sa starajú otvory v opticky veľmi odolnom prednom nárazníku. Robustný SUV nádych tu okrem spodného modulu nárazníka v kontrastnej farbe evokuje aj vo všeobecnosti výrazné ochranné oplastovanie. V plastovom „brnení“, ktoré je súčasťou modulu predného nárazníka sú zakomponované aj ostro tvarované hlavné svetlá. Kórejská novinka s vyššou svetlou výškou už vo výbave Family disponuje full LED svetelnou technikou, ktorá je zárukou za tmy veľmi príjemného svetelného účinku. Pri plnom svetelnom výkone by som tu napriek tomu privítal o niečo veľkorysejšiu šírku svetelného kužeľa. Absentujúcu funkciu tieňovania tu čiastočne kompenzuje precízne pracujúce automatické prepínanie diaľkového módu.
Ostrý a zároveň robustný dizajn dominuje kórejskej SUMV novinke aj pri pohľade z profilu. Veľmi zaujímavo pôsobí v tomto kontexte diagonálny karosársky prelis viditeľný na oboch pároch dverí. Jeho vrchná línia opticky prechádza až do originálneho stvárnenia zadného stĺpika karosérie s naznačenou siluetou písmena x. Symbolickú spojitosť s rovnomenným predchodcom zo všetkého najviac pripomína už spomenuté plastové brnenie ozvláštňujúce predné aj zadné blatníky. Aj napriek v princípe veľmi robustnému nádychu sú v rámci nechceného potencionálneho poškodenia tou najchúlostivejšou časťou hlavné moduly predných aj zadných svetlometoch umiestnené takpovediac v rohoch karosérie. Testovaný exemplár lakovaný v odtieňovo zaujímavej príplatkovej perleťovej farbe Meta Blue Pearl je vo verzii Family automaticky k dispozícii na racionálnych 17-palcových diskoch z ľahkých zliatin a pneumatikami s príjemnou výškou bočného profilu.
Dizajnovou originalitou skombinovanou s uhladenými líniami karosérie zaujme nová Kona aj pri svojej zadnej časti. „Ostrý“ optický efekt tu dotvárajú napríklad prechody medzi hlavnými svetlami a zvyškom karosérie. Za vizuálne najefektnejší prvok možno aj tu označiť vyššie situovanú a kompletne svietiacu LED líniu. Uhladený priestor centrálnej časti dverí batožinového priestoru vypĺňa rozmerovo sebavedomé fabrické logo doplnené o názov modelu. SUV robustnosťou tu opäť dopĺňa masívny zadný nárazník v dvojfarebnom prevedení a výfukovou koncovkou „zamaskovanou“ v jeho spodnej časti.
Priestranný interiér s minimalistickým nádychom
Po futuristickom zážitku z vonkajších línií SUV novinky s logami značky Hyundai, dokáže nová Kona prekvapiť a zároveň potešiť aj vo svojom interiéri. Kabíne testovaného modelu na jednej strane nemožno uprieť moderný dizajn v dnes tak preferovanom minimalistickom štýle a digitálnymi hračkami, ale zároveň aj vskutku precíznu ergonómiu s množstvom klasických ovládacích prvkov.
Aj keď je nová Kona formálne stále „malým“ SUV modelom, tak Kórejci si dali v jeho kabíne veľmi záležať na celkovom kvalitatívnom dojme. Precíznemu dielenskému opracovaniu sekunduje už pri prostrednej výbave Family vyvážený mix materiálov. Ich ozdobou je aj v prípade „jednoduchších“ plastov vysoký dôraz kladený na efekt povrchovej úpravy.
Dotyk aktuálnej automobilovej moderny tu najviac pripomína opticky prepojený modul prístrojového panelu a infotainmentu. Digitálny svet bol v posledných rokoch pri modeloch s logom Hyundai vždy ich veľkou prednosťou. Nová Kona zároveň prináša grafický upgrade s ešte o niečo viac prepracovaným grafickým štandardom. Vynovený vzhľad plne digitálneho prístrojového panela okrem prehľadnosti a intuitívneho ovládania palubného počítača prostredníctvom multifunkčného volantu aj naďalej vsádza na klasiku v podobe simulácie tradičných budíkov. Ich vzhľad si je možné v prípade potreby nastaviť manuálne. V automatickom móde sa decentne mení v závislosti od zdvojeného režimu jazdy.
Inovatívne prostredie v porovnaní s koncepčne staršími súrodencami prináša aj centrálny dotykový infotainment. Teraz o niečo jednoduchšie a zároveň intuitívnejšie menu opäť dopĺňa prepracovaná grafická stránka, ako aj rýchle a pohotové reakcie na dotykové povely. Orientáciu v menu s veľkým množstvom rôznorodých funkcií a nastavení uľahčuje spodná tlačidlová lišta s najdôležitejšími skratkami. Kórejský cit digitálnej hračky pripomína aj detailný kamerový výstup. Za mierne sklamanie tu, naopak, minimálne v prípade platformy Android Auto považujem stále absentujúce a dnes už čoraz bežnejšie „bezkáblové“ prepojenie. Pochvalu si na druhej strane zaslúži vstavaná navigácia, ako aj či pestré spektrum užitočných on-line funkcií.
V súvislostí s už spomenutou špičkovou ergonómiou na palube, nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia s určitosťou ocenia, klasický a maximálne funkčný modul klimatizácie orientovaný mierne v smere na vodiča. Štandardné a zaužívané usporiadanie si zachovalo aj ovládanie audia. Tlačidlový svet dôležitých funkcií vozidla sa nachádza aj vľavo pod volantom. Tu si svoje miesto našiel zjazdový asistent, deaktivácia funkcie štart/stop či vypnutie ESP. Veľmi vtipne a zároveň funkčne, Hyundai vyriešil aj ďalšie samostatné tlačidlové moduly na stredovej konzole. Okrem pohonu, resp. termomanažmentu sedadiel a volantu sa v rovnakom priestore prepína aj primárna USB zdrojová koncovka v závislosti od toho, či má slúžiť len ako zdroj energie alebo aj ako nástroj mobilnej konektivity.
K originálnym ergonomickým prvkov inšpirovaným vo svete plne elektrických súrodencov možno pri testovanej novinke označiť volič prevodovky situovaný vpravo pod volantom, na stĺpiku riadenia. Na jeho funkčnú stránku si je možné v praxi zvyknúť veľmi rýchlo. Tlačidlo elektronickej parkovacej brzdy sa nachádza „americky“ vľavo pod volantom. Vďaka jeho precízne vyladenej automatickej funkcii som s ním počas týždňového testu manipuloval len minimálne.
Výhodou upratanej stredovej konzoly je okrem podvedomého pocitu vzdušnosti aj prepracovaný koncept odkladacích priečinkov. Za vtipne a originálne riešenie tu možno označiť „vyskakovacie“ držiaky na nápoje, ktoré posádka využije len vtedy, keď ich naozaj potrebuje. Za drobnú chybičku krásy inak obrovskej stredovej priehradky, považujem jej jednoduchý plastový povrch. Drobné predmety sa v nej pri jazde kĺžu a to aj s náležitým zvukovým efektom. Samostatná polička je v prípade testovaného exempláru k dispozícii aj pre smartphone a identický recept si osvojilo aj miesto na mobil a iné drobnosti, v priestore pred predným spolujazdcom.
Spomínaný výrazný medzigeneračný nárast rozmerov je markantný už pri prvom kontakte posádky s priestorovými pomermi v kabíne. Neúplné prekrytie prahov dverí nepovažujem v B-SUV segmente za vyslovený nedostatok. Dospelé modely s vyššou svetlosťou podvozka ale nová Kona reálne pripomína svojím príjemne vysokým posedom. Identické prirovnanie znesú aj dostatočne nadimenzované predné sedačky s príjemnou dĺžkou sedáka. Ponúkaným cestovaným komfortom počas testu nesklamali ani pri dlhých diaľničných presunoch. Užívateľsky príjemný koncept tu dotvára nový volant s mierne atypickým tvarom venca v jeho spodnej časti. Centrálne logo aj v tomto prípade nahradili štyri body, ktoré v morzeovke reprezentujú písmeno H. Multifunkčný volant si taktiež zachoval klasické ovládacie prvky. Reálne spokojný som bol aj s výhľadom z vozidla, ktorý môže v smere šikmo dopredu čiastočne obmedzovať klasické uchytenie spätných zrkadiel.
O triedu vyššie SUV modely pripomína nová Kona aj v disciplíne priestorových podmienok pre zadných pasažierov. Doširoka sa otvárajúci druhý pár dverí dopĺňa adekvátny vstupný otvor. Veľký palec hore si zaslúži parameter vnútornej šírky kabíny. V druhom rade sa aj z tohto dôvodu pohodlne prepraví aj dvojica urastenejších dospelákov. Cestovný komfort v druhom rade okrem prirodzeného sklonu operadiel už pri testovanej výbave Family ešte viac vyšperkovali samostatné výduchy ventilácie, ako aj prítomnosť zdrojových koncoviek. V segmente malých SUV zároveň nie je úplnou samozrejmosťou ani prítomnosť centrálnej lakťovej opierky či prítomnosť vyhrievania krajných pozícií zadnej lavice.
V optike bežnej rodiny možno pri novinke s logami značky Hyundai označiť ako plne akceptovateľný aj batožinový priestor so symetrickým tvarovaním ložnej plochy. Testovaná čisto benzínová verzia ponúka základnú prepravnú kapacitu na úrovni sympatických 407 litrov. Pod polohovateľnou medzipodlahou si našla svoje miesto aj dnes už čoraz vzácnejšia a pritom veľmi užitočná dojazdová pneumatika. Vďaka medzipodlahe je možné docieliť takmer ideálnu rovinu aj v konfigurácií so sklopenými zadnými sedačkami. Maximálna prepravná kapacita potom dosahuje hodnotu 1241 litrov. Za praktickú vychytávku pri preprave vyšších predmetov považujem aj možnosť zasunutia pevného plata do priestoru za zadnými operadlami.
SUV novinka v prostrednej výbavovej verzii Family boduje atraktívnym pomerom medzi vstupnou čiastkou a následne nadobudnutou hodnotou. Jej automatickou súčasťou sú okrem full LED svetlometov aj prvky ako: rozšírená a reálne bohatá paleta asistenčných systémov, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, vyhrievaný volant, plne digitálny prístrojový panel, automatická dvoj-zónová klimatizácia s výduchmi pre druhý rad či indukčné dobíjanie smartphonu. Prvky ako vstavaná navigácia či adaptívny tempomat sú pritom k dispozícií už v úplnom základe.
Príjemne racionálne SUV
Prioritne racionálnu orientáciu s dôrazom na požiadavky bežnej rodiny kopíruje testovaná Kona so základnou benzínovou motorizáciou aj pri jazdných vlastnostiach. Konštrukcia podvozka pri verzii s pohonom len predných kolies vsádza na takpovediac segmentovú klasiku s jednoduchšou konštrukciu zadnej nápravy. Viacprvkové zavesenie zadných kolies využíva okrem verzie 4×4 aj full-hybrid. V disciplíne reálne dostupných jazdných schopností sa ale rozhodne nemá za čo hanbiť ani skúšaná konfigurácia.
Vyladenie pruženia sa aj s prispením 17-palcových kolies s vyšším bočným profilom pneumatík, vyznačuje príjemne komfortnou charakteristikou. Nová Kona tak dokáže s prehľadom a istotou odfiltrovať už aj o niečo väčšie nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. V kombinácii s v danom segmente slušnou svetlou výškou 17 cm nie je testovanej konfigurácii proti srsti ani svižnejšia jazda po poľnej resp. lesnej ceste s horším povrchom.
Ten istý podvozok dokáže ponúka aj adekvátnu dávku istoty pri dynamickejšej jazde, napríklad po obľúbenej okresnej ceste plnej zákrut. Aj napriek charakteristickým, no pocitovo nie nepríjemným náklonom karosérie pri prudších zmenách smeru je Kona stále precízne ovládateľná. Celkovej poslušnosti spojenou s istotou od prijemne strmého radenia napomáha aj sympatická pohotovostná hmotnosť na úrovni približne 1,4 tony.
Testovanému exempláru napriek tomu zo všetkého najviac pristane racionálny a skôr rozvážny štýl jazdy. V tejto súvislosti chcem pochváliť precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Pod čo sa podpísalo napríklad aj tzv. akustické čelné sklo. Daný dojem pri vyššom rýchlostnom tempe „nepokazili“ ani zimné pneumatiky. Z hľadiska celkového komfortu pre posádku je Hyundai Kona možné pokojne porovnávať aj s plnohodnotnými zástupcami z rozmerovo kompaktného SUV segmentu.
Prioritná racionalita je vlastná aj základnej benzínovej motorizácii 1,0 T-GDi s výkonom 120 koní. Koncepčne moderný prepĺňaný 3-valec vie potešiť aj svojou kultivovanosťou. Pohonná jednotka si zároveň veľmi dobre rozumie aj s hladko a bez zaváhaní pracujúcim 7-st. dvojspojkovým automatom. Vzhľadom na dnešnú „emisnú“ dobu môžem v súvislosti s prácou, s prevodovkou ako príjemné prekvapenie označiť aj adekvátne pohotové reakcie odvíjajúce sa od aktuálnej intenzity stáčania pedála akcelerátora.
Aj keď základná motorová konfigurácia nemá žiadne prehnané dynamické ambície, tak v bežnom režime s dvojicou dospelých na palube, som bol reálne spokojný aj s plne akceptovateľnou jazdnou dynamikou. Maloobjemový benzínový 3-valec na druhej strane nie je skonštruovaný na vyslovene energické rozjazdy. Logickým limitom pri zrýchlení sa aj v tomto prípade stáva pohyb v topograficky členitejšom teréne či plne obsadený automobil. Na dané faktory treba myslieť aj pri pružných zrýchleniach spojených s bezpečnými predbiehacími manévrami na okreskách.
Celkový pocit z jazdy vrátane ponúkanej dynamiky dokáže ovplyvniť voľba jazdného režimu. Okrem východiskového a neutrálneho nastavenia Normal, ponúka nový Hyundai Kona v rámci cestných módov dve ďalšie alternatívy. Citeľne impulzívnejšiemu režimu Sport a „najostrejšími“ reakciami plynového pedála sekunduje ešte aj výrazne komótnejšie nastavenie Eco.
Testovaná novinka okrem toho disponuje aj zaujímavo vyladenými mapami trakčnej kontroly pre pohyb mimo spevnených ciest. Tie zahŕňajú režim pre sneh, blato a piesok. Výraznejšie offroad ambície, tu okrem „priemernej“ svetlej výšky najviac limituje pohon len prednej nápravy. Aj napriek tomu som bol reálne spokojný s prácou trakčnej kontroly pri pohybe na blatistom trávnatom podklade.
Elektronika v daných podmienkach v režime Mud pracovala v rámci možnosti pohonu len predných kolies pomerne precízne s prenosom sily na koleso s lepšou trakciou. Pri potrebe akútneho prehrabania sa z potencionálnej šlamastiky je vhodná aj manuálna deaktivácia trakčnej kontroly. S dlhším trápením v blate nemal na moje prekvapenie problém ani konštrukčne citlivejší dvojspojkový automat. Pri klesaniach na nestabilnom povrchu môže prísť neraz vhod aj ďalší „offroad“ pomocník v podobe zjazdového asistenta.
Aktuálnu automobilovú modernu spojenú s bezpečnosťou a pohodlím pripomína novinka značky Hyundai aj v rámci veľmi pestrej škály v princípe precízne pracujúcich asistenčných systémov na čele s adaptívnym tempomatom. Ich súčasťou je už aj legislatívne povinné upozornenie na prekročenie aktuálneho rýchlostného limitu alebo snímanie pozornosti vodiča. V mnohých prípadoch až príliš citlivo pracujúci pomocníci upozorňujú vodiča autentickým pípaním už aj na takpovediac decentné prehrešky. Dané funkcie je možné v prípade potreby pohotovo deaktivovať prostredníctvom nastavení palubného infotainmentu. Daný úkon je zároveň nutné opakovať po každom štarte. V tejto súvislosti som ocenil dostupnosť programovateľného tlačidla, ktoré poslúžilo ako rýchla skratka práve do menu asistenčných systémov.
Testovaná základná motorová konfigurácia v rámci testu neprepadla ani v disciplíne spotreby paliva. Apetít maloobjemového benzínového 3-valca je aj v tomto prípade pomerne citlivý na preferovaný štýl jazdy. Pri rozvážnej jazde sa výsledný priemer pohybuje na úrovni cca 6-litrov. Ešte úspornejšia (5,7 l/100 km) je novinka pri prioritnom používaní na okresných komunikáciách. Naopak, pri temperamentnejšom stláčaní pedála akcelerátora stúpne výsledná spotreba približne o jeden liter. S cca 7-litrovou spotrebou treba v prípade testovanej konfigurácie počítať aj pri prioritnom používaní v meste. Diaľničný apetít je v tomto prípade cca 6,5 litra na každých 100 km jazdy. Výsledná priemerná spotreba na konci testu sa nakoniec ustálila na 6,7 l/100 km.
A celkový dojem?
Druhé pokračovanie obľúbeného SUV Hyundai Kona zaznamenalo výrazný medzigeneračný skok. Novinka je v porovnaní so svojím rovnomenným predchodcom prakticky vo všetkých disciplínach dospelejšia. Futuristickému a originálnemu dizajnu vďaka citeľnému nárastu rozmerov sekunduje až nečakane priestranná kabína. Koncepčne modernému interiéru automobilka zároveň dopriala užívateľsky prívetivú ergonómiu. Základná motorová konfigurácia ponúka zaujímavý pomer medzi cenou a následne nadobudnutou hodnotou a zároveň si príkladne rozumie aj s automatickou prevodovkou.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Hyundai Kona 1,0 T-GDi Family
Dĺžka: 4 350 mm
Šírka: 1 825 mm
Výška: 1 585 mm
Rázvor: 2 660 mm
Objem kufra: 407 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 3
Výkon kW/koní: 88/120
Krútiaci moment Nm: 200
Pohotovostná hmotnosť: 1320-1445 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,8 – 6,5 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,7 l/100 km
Pneumatiky: Continental WinterContact
Verzia/ akciová cena
Hyundai Kona 1,0 T-GDi Family (testovaný model) od 27 490 €
Hyundai Kona 1,0 T-GDi Comfort (6 MT) od 22 590 €