Autoinak.sk

Test: Jaguar I-Pace – Dotyk budúcnosti

Test Jaguar I-Pace

Pod automobilovým pojmom Jaguar si väčšina z nás predstaví dizajnovo elegantné a výkonné coupé alebo luxusné a aristokratické limuzíny. Tradičný britský výrobca ale rovnako kráča s dobou. Dnes jeho modelové portfólio tvoria aj obľúbené SUV a jeden model, ktorý tak trochu predbehol svoju dobu. Reč je o revolučnom modeli Jaguar I-Pace. Prvý sériový elektromobil so šelmou v znaku zároveň reálne kombinuje v jednom balení aj všetky vyššie spomenuté automobilové segmenty. Angličania totiž aplikovali pokrokovú elektrickú technológiu do dizajnovo atraktívneho a priestorovo veľkorysého SUV. Výsledkom tohto snaženia je, že model I-Pace za krátky čas po svojom oficiálnom predstavení dokázal zozbierať veľké množstvo prestížnych ocenení. O nesporných kvalitách špičkového elektromobilu sme sa presvedčili aj na vlastnej koži!

Elektrický Jaguar I-Pace v špičkovej výbavovej verzii HSE a v špeciálnej vizuálnej úprave nám na test zapožičalo žilinské zastúpenie značky Jaguar, reprezentované spoločnosťou FINAL-CD Premium.

Rýchle fakty:

Fofogaléria Jaguar I-Pace

Na fakt, že Jaguar intenzívne pracuje na vývoji svojho prvého vozidla s čisto elektrickým pohonom, nás už v roku 2016 upozornil atraktívny koncept. Približne po roku od premiéry štúdie prišli Briti s dizajnovo identickým sériovým modelom s názvom I-Pace. Práve prívlastok „Pace“ jasne prezrádza, že aj prvý elektromobil tejto značky bude z hľadiska príslušnosti k segmentu pracovať v atraktívnom crossoveri, resp. SUV. V tomto smere okrem preferencie samotných zákazníkov z tzv. SUV boomu bezpochyby zvíťazila aj racionalita. Práve koncepcia automobilu s vyššou svetlou výškou predstavuje z priestorového hľadiska ideálnu voľbu pre zástavbu elektrickej pohonnej sústavy. Čarovanie s priestorom sa vo finále premietlo do veľkorysého životného priestoru pre posádku na palube.

Do sofistikovaného vývoja plne elektrickej platformy investovala automobilka obrovské množstvo finančných prostriedkov. Výsledok tohto snaženie ale vo finále stojí za to! Jaguar bol prvou tradičnou prémiovou automobilkou, ktorá do sériovej podoby uviedla podobný typ vozidla. Model I-Pace po svojom príchode na trh zároveň spôsobil doslova zemetrasenie a dokázal získať množstvo prestížnych ocenení za dizajn či techniku. Z tých najvýznamnejších stojí za zmienku titul v ankete o Svetové auto roka 2019 alebo významné víťazstvo v ankete o Európske auto roka 2019.

Prvý sériový elektromobil značky Jaguar dostal označenie I-Pace.

Po technickej stránke púta pozornosť špičkový aerodynamický odpor s koeficientom na úrovni Cd 0,29. Mimoriadne tuhá karoséria v hojnej miere využíva ľahký hliník. Batérie s kapacitou 90 kWh sú umiestnené v podlahe. Toto riešenie má priaznivý vplyv nielen na ťažisko, ale vo finále aj na jazdné vlastnosti. Samozrejmosťou elektrického Jaguar I-Pace je aj optimálne rozloženie hmotností medzi nápravami či nezávislé zavesenie všetkých kolies. Pravdepodobne najväčšou konštrukčnou zaujímavosťou je ale prítomnosť až dvoch samostatných elektromotorov, pričom každý z nich sa stará výhradne o pohon jednej nápravy. Na permanentne poháňané kolesá na oboch nápravách sa prenáša impozantný výkon až 400 koní a 696 Nm! Identickou pohonnou jednotkou sú aktuálne vybavené všetky verzie. Zákazník si vo finále vyberá len jeden z trojice výbavových variantov.

Najdôležitejší údaj pri vozidlách s elektrickým pohonom predstavuje aj v tomto prípade celkový dojazd. Šelma sľubuje pri plne nabitých batériách akčný rádius v rozmedzí 407 až 470 kilometrov. Výrobca od modelového roku 2021 zefektívnil aj samotný proces nabíjania. Dovtedy používanú 7 kW palubnú nabíjačku nahradila výkonnejšia 11 kW verzia.

Elektrická energia do 90 kWh batérie sa „tankuje“ prostredníctvom konektoru, ktorý je ukrytý v ľavom prednom blatníku.

Magnet pre oči

Elektrický Jaguar I-Pace je už sám osebe dizajnovo veľmi zaujímavý a atraktívny automobil. Tím zo žilinského zastúpenia tejto značky ale zašiel v tomto smere ešte ďalej a základ ozvláštnil pútavým polepom. Vďaka tejto kombinácii pôsobil testovaný exemplár doslova ako magnet pre oči! Mimochodom, spomínaný polep vo „zvláštnej“ modrej farbe je inšpirovaný súťažným špeciálom zo šampionátu Jaguar I-Pace eTrophy, ktorý sa jazdil napríklad aj ako sprievodné podujatie pred pretekmi šampionátu elektrickej Formuly E.

Predné partie celkom jasne odkazujú na dizajnovú líniu ostatných aktuálnych modelov Jaguar s konvenčným pohonom. Vďaka na prvý pohľad klasickej maske „chladiča“ by nezainteresovaná osoba pravdepodobne nehádala, že toto je elektromobil! Obrovský dôraz kladený na aerodynamiku okrem klasických postranných prieduchov pripomína aj vizuálne atraktívny aerodynamický otvor, ktorý v praxi nasáva vzduch v hornej línii masky a ten vzápätí vyúsťuje až uprostred prednej kapoty. Široký postoj a športové línie v tomto prípade podčiarkujú aj „svalnaté“ blatníky a dynamicky tvarované predné svetlomety. Full LED technológia pri testovanom exemplári v najvyššej výbave HSE spôsobuje nielen špičkový svetelný účinok, ale aj veľmi dobre fungujúcu funkciu „vyrezávania“ ostatných účastníkov cestnej premávky, známu ako Matrix LED.

Pohľad z profilu s dlhým rázvorom a kolesami v rohoch karosérie naznačuje, že v podlahe sú ukryté batérie.

Dôraz na špičkovú aerodynamiku pripomínajú aj bočné partie. Dynamicky tvarovaná strecha už na prvý pohľad evokuje imidž tradičného coupé. Kolesá sú umiestnené prakticky až v rohoch karosérie. Pod kratučké previsy karosérií a pomerne dlhý rázvor náprav sa podpísala čo najefektívnejšia implementácia samotných batérií a elektromotorov. Efektné čierne disky kolies v kombinácii s pneumatikami s priemerom 20 palcov sú v prípade testovaného exemplára výsledkom dodatočného tuningu. Zaujímavosťou je, že už aj sériové disky kolies pri modeli Jaguar I-Pace možno po vizuálnej stránke pokojne označiť skôr za športové ako striktne aerodynamické. Tradičnou britskou špecialitou sú nielen efektné, ale aj aerodynamické výsuvné kľučky na oboch pároch dverí. Dvierka na ľavom prednom blatníku, podľa očakávania, „ukrývajú“ prístup k nabíjacím konektorom.

Vyslovene širokým postojom a už podvedomým kontaktom s vozovkou po vizuálnej stránke pôsobí aj zadná časť. Dômyselne zapracovanému strešnému spojleru sekunduje športový nárazník s výrazne naznačeným difúzorom. K identifikátorom elektrickej šelmy patria aj úzke koncové svetlá s originálnym svetelným podpisom.

Dynamicky a atleticky pôsobí model Jaguar I-Pace prakticky z každého uhla pohľadu.

V interiéri moderné riešenia, luxus a priestor

Takzvaný „wow“ efekt v podobe veľmi modernej a pokrokovej koncepcie sa automaticky dostaví aj pri prvom kontakte s interiérom elektrického modelu I-Pace. Britskej automobilke sa v kabíne aj napriek modernému konceptu podarilo zázrakom zachovať tradičnú atmosféru, typickú pre modely s logom Jaguar. Z hľadiska voľby materiálov sa v tomto prípade nič neriskovalo. Často riskantné experimenty v podobe recyklovaných, resp. eko materiálov nahrádza pri testovanom kúsku prvotriedna prémia s využitím kvalitnej kože a luxusnej skladby ostatných materiálov. Prvotriedne dielenské opracovanie aj napriek výslednej cenovke a príslušnosti k značke dokázalo vo finále dokonca prekonať moje prvotné očakávania!

Palubná doska pôsobí vyslovene minimalistickým dojmom. Drvivú väčšinu klasických ovládačov nahradilo plne digitálne usporiadanie s dvoma dotykovými obrazovkami. Toto riešenie Jaguar nazýva Touch Pro Duo. Nech už je užívateľský názor každého z nás na ovládanie väčšiny funkcií vozidla prostredníctvom dotykových plôch akýkoľvek, osobne nepoznám iný model, ktorému by takýto koncept interiéru sedel viac ako vôbec prvému plne elektrickému modelu so šelmou v znaku! Veľký palec hore si v tomto smere zaslúži aj pomerne prepracovaná grafická stránka. Odozvu na dotyk možno považovať na pomery značky za adekvátnu. Na druhej strane, niektoré ikonky s dôležitými ovládacími funkciami sú predovšetkým na centrálnej 10-palcovej obrazovke pomerne malé a počas jazdy sa do nich prstom triafa o niečo horšie. Logickou nutnosťou je pri tomto úkone zároveň aj adekvátne zrakové sústredenie.

Moderná a kvalitná palubná doska pôsobí štýlovo a minimalisticky.

Perfekcionisti a detailisti musia počítať aj s prirodzenou náchylnosťou lesklých plôch na zanechávanie nechcených odtlačkov prstov. I napriek tomu si však všetky displeje na palube zaslúžia veľké uznanie. Netreba zabudnúť ani na špičkovú čitateľnosť údajov prakticky za akýchkoľvek svetelných podmienok. Za prepracovaný a detailný sa dá označiť aj užitočný výstup z kamier, ktoré monitorujú okolie vozidla. Z funkčnej stránky sa dá funkcionalita oboch dotykových obrazoviek prispôsobiť podľa osobnej preferencie. Revolučne pôsobí v tomto smere ovládanie klimatizácie, resp. ventilácie a vyhrievania/odvetrávania sedadiel. Všetky spomínané úkony vtipne zastrešujú dominantné grafické otočné ovládače.

Sofistikované IQ – Made in Jaguar v praxi reprezentujú aj mnohé prepracované detaily na palube. Za všetky vyberám inteligentnú klimatizáciu, ktorá dokáže prúdenie vzduchu sústrediť len na miesta v kabíne, kde v danom čase reálne sedia pasažieri. Na plne digitálne prevedenie sa logicky spolieha aj prístrojový panel so širokými možnosťami módov vyobrazenia. Jednotlivé vyobrazovacie layouty sú v tomto prípade už dobre známe aj z ostatných modelov značky, resp. koncernu. Autenticky vyriešili konštruktéri aj ovládanie režimov pre jazdu. Vizuálne „upratanú“ stredovú konzolu neozvláštňuje žiadny futuristický volič. Jazdné módy si vodič prepína jednoducho, prostredníctvom hardvérových tlačidiel. Identické tlačidlové riešenie v susedstve využíva aj prepínanie jazdných módov či ovládanie pneumatickej regulácie výšky podvozka.

Detail spodnej dotykovej obrazovky slúžiacej prioritne na klimatizáciu a ovládanie režimov jazdy.

Konštruktéri si okrem toho dali záležať aj na dostatočnom množstve rozumne navrhnutých odkladacích priečinkov. Prekvapením v tomto smere je plocha, ktorá sa logicky najviac ponúka na odloženie smartfónu. Paradoxne však zatiaľ nedisponuje funkciou bezdrôtového dobíjania tohto zariadenia. Na historické korene automobilky odkazuje prakticky ideálny posed za volantom. Športový volant je v tomto prípade skombinovaný so širokospektrálne nastaviteľnými sedačkami, akoby vybranými z limuzíny. Vyslovene nadštandardné priestorové pomery ponúka na moje prekvapenie aj druhý rad. Vďaka dlhému rázvoru a obrovskej priestorovej rezerve pre nohy pripomína model I-Pace aj v tejto disciplíne limuzíny značky Jaguar, a to aj napriek efektne klesajúcej línii strechy.

Z užívateľského hľadiska je vítaným bonusom, že vďaka karosérii typu SUV elektrická sústava v zásade nijako neobmedzuje praktickú stránku testovaného elektromobilu. Jaguar I-Pace dokonca ponúka až dva samostatné batožinové priestory. Minimalistická schránka pod prednou kapotou dôverne pripomína kufor superšportov s motorom uprostred. Tento priestor dokonale poslúži napríklad na odloženie nabíjacích káblov alebo iných drobností. Zaujímavosťou je, že vodič v tomto prípade nemá z logických dôvodov prakticky žiadny priamy prístup k pohonnému ústrojenstvu vozidla.

Aj priestor v druhom rade možno považovať za nadštandardný.

Plnohodnotný batožinový priestor s kapacitou 505 litrov (metodika VDA) je reálne k dispozícii klasicky v zadnej časti vozidla. Okrem pravidelného tvaru teší v tomto priestore aspoň symbolická prítomnosť miniatúrnej odkladacej schránky pod úrovňou podlahy. Po sklopení zadných sedadiel dosahuje maximálna prepravná kapacita úroveň 1163 litrov a I-Pace dokáže v prípade potreby s prehľadom previezť aj veľké či neforemné predmety.

Revolučný Jaguar dorazil do testu v špičkovej výbave HSE. Za všetky zaujímavé prvky, ktoré top výbava obsahuje, stojí za zmienku napríklad elektricky ovládané veko batožinového priestoru, špičkové kožené čalúnenie, Head-up displej, adaptívny tempomat, špičková audiosústava značky Meridian…

Takmer všetky funkcie vozidla sa ovládajú prostredníctvom dotykových obrazoviek.

Elektromobil bez kompromisov

Celková vyspelosť prvotiny značky Jaguar s elektrickým pohonom je jasne citeľná už po absolvovaní prvej porcie kilometrov za volantom. Inými slovami platí, že testovaný model nie je žiadnym kompromisom a ide o plnohodnotného zástupcu s pohonom budúcnosti, ktorý už dnes ponúka zmysluplnú alternatívu voči konkurentom s konvenčným pohonom. Vývoj modelu I-Pace takpovediac z čistého hárka papiera mu vo finále zároveň dovoľuje s plnou vážnosťou niesť aj označenie prémiový elektromobil!

Okrem už vyššie spomenutej koncepcie a rozloženia priestoru pre posádku sa konštruktéri v mimoriadnej miere sústredili aj na jazdné vlastnosti. Dobrým východiskovým predpokladom je v tomto smere nielen nízke ťažisko, ale aj precízne rozloženie hmotnosti medzi nápravami. Toto má v kombinácii s veľmi schopným podvozkom v praxi za následok, že Jaguar veľmi presvedčivo reaguje na povely vodiča smerom od volantu. Schopnosť držať jazdnú stopu s prakticky nulovými náklonmi karosérie bez preháňania pripomína skôr športové modely ako principiálne ekologický crossover! Aj pri prudšej zmene smeru jazdy, resp. dynamickejšom prejazde cez ostrú zákrutu ostáva I-Pace veľmi dlho príkladne neutrálny. Fyzikálne limity sa prihlásia k slovu až vo vyslovene extrémnych situáciách, kedy sa logicky prejaví aj celková hmotnosť vozidla na úrovni približne 2,2 tony. Precízne konštrukčné vyladenie podvozka dopĺňa jeho adaptívna funkcia s automatickou, resp. aj manuálnou možnosťou regulácie svetlej výšky. Testovaný model dokáže zároveň veľmi precízne a s prehľadom odfiltrovať väčšinu bežných nerovností našich ciest. Prvotriedny jazdný komfort v tomto prípade logicky dotvára aj výborné odhlučnenie priestoru pre posádku.

Jaguar I-Pace má až dva batožinové priestory, ten hlavný ponúka kapacitu 505 litrov.

Za technologicky vyspelý možno Jaguar I-Pace považovať aj v rámci jeho pohonnej sústavy. Adekvátna batéria s kapacitou 90 kWh zásobuje v tomto prípade dva samostatné elektromotory, pričom každý z nich sa stará o pohon pridelenej nápravy. Z vyššie uvedeného vyplýva, že model I-Pace je reálne permanentná štvorkolka! Elektromotory ponúkajú impozantný výkon až 400 koní a 696 Nm. Obrovský rešpekt budí v tomto smere už len údaj o akcelerácii z 0 na 100 km/h. Tento úkon zvládne testovaný kúsok za neuveriteľných 4,8 sekundy! Okrem okamžitého nástupu krútiaceho momentu je v prípade elektromobilu veľkou výhodou aj prítomnosť jednostupňovej redukčnej prevodovky. Sila a výkon sa tak v porovnaní s výkonovo podobnými konvenčnými modelmi pri dynamickej jazde zbytočne „nestráca“ takpovediac pri preraďovaní jednotlivých prevodových stupňov.

V rámci testu som už v predstihu podvedome očakával obrovské emócie pri zrýchlení z pokoja, ktoré I-Pace aj reálne ponúka. Ešte viac ma ale v tomto smere prekvapila dostupná energia a doslova „kopanec“, ktorý nastal pri zošliapnutí plynu na podlahu predovšetkým v športovom režime, k dispozícii aj pri pružnom zrýchlení. A toto sa deje pri akejkoľvek východiskovej rýchlosti, pokojne aj pri diaľničnom tempe! Bezpečné predbiehanie na okreskách tak v prípade tohto vozidla dosahuje úplne inú dimenziu. Rovnaké konštatovanie platí aj pri pripájaní sa na hlavnú cestu. Jaguar I-Pace dokáže obe spomenuté situácie v prípade potreby riešiť aj „hrubou silou“ bez toho, aby bol reálne obmedzený akýkoľvek iný účastník cestnej premávky!

Pri dynamickom jazdnom móde posúva I-Pace zážitok z jazdy na úplne inú úroveň.

Okrem športového režimu je k dispozícii aj komfortný a ekologický mód. Špecialitou testovaného modelu je aj špeciálny jazdný režim pre zlé počasie, ktorý pomáha obrovský výkon čo najefektívnejšie preniesť na vozovku pri jej zhoršenej adhézii. Samozrejme, v racionálnom svete je celková zmyselnosť elektromobilu predsa len niekde inde ako zážitková jazda. A Jaguar myslí aj na tento rozmer. Vďaka dostatočne výkonnej batérii nie je bežná jazda na palube testovaného modelu takpovediac „stresujúca“ ani pre konzervatívne orientovaného používateľa. Na vyobrazený dojazd sa dá prakticky vždy spoľahnúť. V tomto smere netreba zároveň robiť prakticky žiadne kompromisy ani pri využívaní klimatizácie alebo vykurovania. Samozrejme, obe funkcie majú aj v tomto prípade určitý dopad na celkový dojazd. Kilometrové úbytky sú však vďaka 90 kWh batérii skôr zanedbateľné a rozhodne nestoja za redukciou ponúkaného jazdného komfortu!

Najdôležitejším parametrom vozidla s elektrickým pohonom je celkový dojazd. Jaguar v tomto smere operuje s oficiálnym údajom v rozmedzí od 407 do 470 km. Ak začnem od opačného extrému, tak hranica mierne presahujúca 300 km je v tomto prípade úplne reálna aj pri vyslovene zážitkovej jazde a diaľničných presunoch. S plne nabitou batériou ponúkal testovaný exemplár počas horúcich testovacích dní dojazd na úrovni približne 370 kilometrov. Pri bežnom používaní je ale napriek tomu reálna aj hranica s maximálnym dojazdom viac ako 400 km. Model I-Pace si predovšetkým v meste dokáže adekvátne množstvo elektrickej energie ešte aj dodatočne vyrekuperovať. Vodič môže tento údaj sledovať aj na palubnom počítači. V teste sme si tak pri štandardnom používaní dokázali vyrobiť rekuperáciou na každých 100 km približne ďalších 10 KWh elektrickej energie! Silu rekuperácie si je možné nastaviť v dvoch úrovniach. Intenzívnejší stupeň je v tomto smere nápomocný predovšetkým v meste, kde vodič následne takmer vôbec nie je nútený používať brzdový pedál. Intenzívnu rekuperáciu som okrem toho ocenil aj v teréne pri jazde dole strmým svahom. Vo finále mierne zamrzí, že intenzita rekuperácie sa dá meniť mierne kostrbato, konkrétne len dotykom cez menu infotainmentu.

Aj intenzita rekuperácie sa prepína prostredníctvom dotykovej obrazovky.

Výsledná spotreba elektrickej energie sa v rámci testu ustálila presne na hodnote 23 kWh/100 km. Tento údaj plne korešponduje s rozptylom hodnôt, ktorý pri spotrebe udáva samotný výrobca. Ak to rozmením na drobné, tak pri pohodovej jazde v meste, resp. po okresných cestách je možné výsledný priemer ešte o niečo znížiť. Naopak, pri dynamickej jazde alebo diaľničnom tempe treba logicky počítať s o niečo vyššou spotrebou elektrickej energie.

To, že Jaguar počíta s modelom I-Pace aj ako s potenciálnym diaľničným krížnikom, potvrdzuje i podpora moderných rýchlonabíjacích a výkonných stojanov. Opačný extrém podľa očakávania predstavuje klasické nabíjanie z domácej siete s napätím 230 V. Pri počiatočnom stave batérií cca 30 % by tento úkon trval viac ako 30 hodín. Na druhej strane si je v prípade núdze možné aj takýmto spôsobom napríklad v noci predĺžiť výsledný dojazd. Ideálny kompromis predstavuje výkonnejší domáci wallbox, ktorý dokáže počas tzv. mŕtvych časov, keď sa auto nepoužíva, efektívne „tankovať“ elektrickú energiu. Toto riešenie je zároveň aj šetrnejšie k batérii v porovnaní s využívaním verejných rýchlonabíjacích staníc.

Aj keď Jaguar I-Pace nie je prioritne skonštruovaný pre nespevnené cesty, s ľahkým terénom si vďaka pohonu všetkých kolies hravo poradí.

Vďaka pohonu všetkých kolies a regulovateľnej svetlej výške zvládne Jaguar I-Pace s prehľadom aj pohyb mimo spevnených ciest a v ľahkom teréne. Výrobca ho v tomto smere vybavil aj funkciou „terénneho tempomatu“. Prostredníctvom nej je možné pohybovať sa s vozidlom v teréne doslova rýchlosťou kroku. Na druhej strane ale platí, že do náročnejších terénnych podmienok tento model celkom jasne skonštruovaný nebol.

A náš celkový dojem?

Jaguar dokázal v podobe modelu I-Pace veľmi sofistikovane už dnes prepojiť svoj historický odkaz s trendom budúcnosti. Logicky vyššiu cenovku v tomto prípade kompenzuje nielen imidž značky, ale predovšetkým technológie v útrobách. Povestnou čerešničkou sú v tomto prípade špičkové jazdné vlastnosti a presvedčivé výkonové parametre. V tejto oblasti sa testovaný model radí medzi absolútne najvyspelejšie elektromobily súčasnosti!

Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Jaguar I-Pace HSE 90 kWh

Dĺžka: 4682 mm
Šírka: 2011 mm
Výška: 1566 mm
Rázvor: 2990 mm
Objem kufra: 505 litrov
Motor: elektrický
Pohon: všetkých kolies
Výkon kW/koní: 294/400
Krútiaci moment Nm: 696
Pohotovostná hmotnosť: 2208 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: bezstupňová
Dojazd podľa výrobcu: 407 – 470 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 22,0 – 25,5 kWh/100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 23,0 kWh/100 km
Pneumatiky: Goodyear Eagle F1

Verzia/cena

Jaguar I-Pace HSE 90 kWh (testovaný model): od 93 688 €
Jaguar I-Pace S 90 kWh: od 78 957 €

Recenzia

Jaguar I-Pace HSE 90kWh

92% Skóre

Dĺžka: 4 682 mm Šírka: 2 011 mm Výška: 1 566 mm Rázvor: 2 990 mm Objem kufra: 505 litrov Motor: elektrický Pohon: všetkých kolies Výkon kW/koní: 294/400 Krútiaci moment Nm: 696 Pohotovostná hmotnosť: 2208 kg Maximálna rýchlosť km/h: 200 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,8 s Prevodovka: automatická Počet stupňov: bezstupňová Dojazd podľa výrobcu: 407-470 km Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 22,0 – 25,5 kWh/100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 23,0 kWh/ 100 km Pneumatiky: Goodyear Eagle F1

Výhody

  • Imidž faktor
  • Luxusný, moderný ale zároveň priestranný interiér
  • Jazdné vlastnosti a špičkové výkonové parametre

Nevýhody

  • Neergonomické prepínanie medzi dvoma úrovňami rekuperácie
  • Maximálny dojazd je porovnateľný porovnateľný s prémiovou konkurenciou. Na druhej strane príliš nevyniká nad o triedu či dve lacnejším modernými EV vozidlami
  • Prémiová cenovka

Recenzia

  • Dizajn 90%
  • Interiér 100%
  • Praktická stránka 90%
  • Jazdné vlastnosti 90%
  • Pohonná sústava 100%
  • Cena 80%

Jaguar I-Pace HSE 90kWh DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

78957€
Exit mobile version