Autoinak.sk

Test: Kia EV6 – Rúca predsudky

Test Kia EV6 2023

Pri teste každého nového modelu s logami značky Kia je jasne cítiť obrovské ambície a progres tejto automobilky. Výsledkom tohto snaženia je fakt, že produkty s logom Kia sa dnes môžu porovnávať s najlepšími v danom segmente. Nástup nových technológií, kde mali na počiatku všetky automobilky rovnakú štartovaciu čiaru, kórejské ambície ešte viac znásobil. Kia má s výrobou plne elektrických modelov už pomerne bohaté skúsenosti. V minulosti si aj u nás našli svojich priaznivcov plne elektrické deriváty modelov Soul či Niro. Ako elektrickú revolúciu tu napriek tomu možno označiť úplne nový technický základ vyvinutý špeciálne pre batériové automobily. V sériovej podobe si ho ako prvá osvojila dizajnovo výrazná Kia EV6, ktorá v jednom balení kombinuje svet športových GT a vyššiu svetlosť podvozka. Pri prvom teste sme atraktívnu novinku preverili vo verzii so silnejšou batériou a pohonom všetkých kolies.

Nový model Kia EV6 vo verzii s dvoma synchrónnymi elektromotormi, ktoré okrem pohonu všetkých kolies generujú výkon až 325 koní, 77,4 kWh batériou a špičkovej výbavovej verzii GT Line nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Kia.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Kia EV6

Juhokórejská značka Kia bola založená v roku 1944. Pôvodný výrobca bicyklov a iných komponentov sa neskôr pretransformoval na úspešnú automobilku. Za prvý automobilový počin rovnomennej značky možno označiť model Kia Brisa z roku 1973. V roku 2011, tá istá automobilka vyvinula svoj vôbec prvý produkčný elektromobil Kia Ray EV. Za obdobie poslednej dekády ten istý výrobca pripísal na svoje konto zároveň aj jeden z najväčších automobilových progresov. Okrem klasických spaľovacích pohonov a moderných technológií sa smelé ambície značky Kia premietli aj do kategórie sofistikovaných batériových automobilov.

Jasným príkladom vyššie spomenutých riadkov je nová a plne elektrická Kia EV6. Elektromobil predstavený oficiálne v roku 2021, je ako prvý model značky postavený na unikátnej platforme E-GMP, vyvinutej špeciálne pre daný typ pohonu. Atraktívna novinka ale pre značku Kia neznamená len prelom na báze novej elektrickej architektúry. Model EV6 prišiel ako prvá Kia s odvážnym dizajnovým jazykom „Opposites United“, ktorý možno voľne preložiť aj ako súhra protikladov.

Model EV6 je prvá Kia postavená na sofistikovanom základe vyvinutom špeciálne pre batériové modely

Revolučný elektromobil púta okrem futuristického dizajnu pozornosť aj formátom karosérie. V jednom balení sa tu kombinuje športová GT siluetu s crossoverom s vyššou svetlou výškou. Po technickej stráne tu okrem záplavy moderných asistenčných systémov púta pozornosť pokroková 800V architektúra. Tá podporuje ultrarýchle nabíjanie výkonom až 240 kW. EV6 dokáže vďaka funkcii V2L poslúžiť aj ako zdroj energie pre externe elektrické zariadenia s výkonom až 3,6 kW.

Kia pristúpila pri modeli EV6 pomerne pragmaticky pri aktuálnej ponuke dostupných verzií. Elektrická novinka je okrem troch výbavových stupňov dostupná aj s dvoma veľkosťami akumulátoru, pričom pri každom z batériových verzií je k dispozícii s pohon len zadných, resp. všetkých štyroch kolies. Základom je „jednomotorová“ verzia 58 kWh batérie, pri ktorej sa výhradne na kolesá zadnej nápravy prenáša výkon 170 koní. Verzia s dvoma elektromotormi a pohonom všetkých kolies disponuje pri 58 kWh batérii výkonom 235 koní. Hierarchicky vyššie postavený je model EV6 s 77,4 kWh batériou. Variant s pohonom len zadnej nápravy disponuje v tomto prípade výkonom 229 koní. Najvýkonnejšou „základnou“ voľbou je nakoniec testovaný exemplár s identickou kapacitou batérie a dvojicou elektomotorov, ktoré na obe nápravy posielajú výkon až 325 koní. Za úplný vrchol z ponuky možno označiť horúcu novinku v podobe výkonného modelu Kia EV6 GT. Historicky najvýkonnejší model značky Kia distribuuje na kolesá oboch náprav až 585 koní!

Pod krytom EV prednej kapoty sa aj pri verzii 4×4 ukrýva decentný batožinový priestor.

Magnet pre oči

Nová Kia EV6 pôsobí v spleti bežných automobilov takmer ako dizajnový koncept, ktorý sa namiesto nablýskaného výstavného pódia ocitol v bežnej premávke. Kia v prípade svojej elektrickej pýchy kombinuje atraktívne krivky nového dizajnového jazyka so športovou GT siluetou s dôrazom, na čo najlepšiu aerodynamiku. Ešte viac dynamickej atmosféry pri testovanom exemplári vo verzii GT Line formuje decentne športový vizuálny kabátik s prepracovanými nárazníkmi, ktorý je inšpirovaný vrcholným modelom EV6 GT.

Pri nízkej siluete predných partií si automobilka zvolila inovatívny prístup v porovnaní s doteraz zaužívaným tvarom tigrieho nosa. Notoricky známa silueta moderných modelov značky Kia v prípade EV6 okrem uzučkej a logicky zaslepenej masky pre daný efekt využíva aj modul predných svetlometov s atraktívnym svetelným podpisom. Testovaná novinka bola zároveň prvá Kia, ktorá prišla s adaptívnymi LED svetlami, známymi aj ako funkcia Matrix. Aj keď som bol v sumári s ponúkaným svetelným výkonom za tmy veľmi spokojný, tak pri sofistikovanom tieňovaní bolo pri porovnaní s najlepšími, čiastočne cítiť, že Kia s Matrix LED svetlami ešte len začína. Plne elektrickej novinke z vizuálneho hľadiska veľmi pristane nové fabrické logo a na emócie tu zároveň útočí aj stvárnenie predného nárazníka.

Nová Kia EV6 je v bežnej premávke prakticky neprehliadnuteľná

Pri pohľade z profilu vyniká jednoznačne najviac atraktívna GT silueta, skombinovaná s krátkymi prevismi a pomerne dlhým rázvorom. Dynamický náboj testovaného exempláru v matnej striebornej farbe s názvom Moonspace, ešte viac stupňujú minimalistické predné blatníky. Ako zaujímavú tu možno označiť aj postupe stúpajúca optická línia bočných prahov, ktorá sa stráca až v svalnatej zadnej časti. Vizuálne atraktívne disky kolies pri výbave GT Line automaticky disponujú priemerom až 20 palcov. Dôraz, na čo najlepšiu aerodynamiku v tomto priestore zo všetkého najviac evokujú zapustené, resp. vyskakovacie kľučky dverí.

Najfuturistickejšie pôsobí elektrická novinka pri pohľade zozadu. Na už spomenutú linku bočných prahov opticky v zadnej časti nadväzuje úzky a vzájomne prepojený svetelný modul. Zrkadlovo naň nadväzuje efektná spodná línia pozostávajúca z pochrómovanej lišty. V jej pravej časti sú vtipne ukryté aj „tankovacie“ dvierka pre nabíjací konektor. S odmyslením si za tmy veľmi efektného svetelného podpisu je do identického modulu zapracovaná aj aerodynamická odtrhová hrana. Toto riešenie sa v kombinácii s deleným strešným spojlerom postaralo v praxi o to, že novinka si vystačí aj bez zadného stierača. V praxi precízne fungujúca aerodynamika je zárukou želaného efektu, pri ktorom sa pri svižnej jazde na zadnom okne dažďové kvapky takmer vôbec nedržia. Atraktivitu zadných partií v sumári formuje dvojfarebný GT Line nárazník so štruktúrovanou spodnou časťou, kde je efektne ukryté aj svetlo spiatočky.

Ako najfuturistickejšie možno pri testovanom elektromobile označiť zadné partie

Futuristický, no zároveň praktický interiér

Na autentický dizajn exteriéru dokázala nová Kia EV6 veľmi plynule nadviazať aj v kabíne. Neúplné prekrytie prahov viem vizuálne futuristickej novinke odpustiť. Chameleóniu povahu, pozostávajúcu z viacerých karosárskych variantov, pripomína aj koncept interiéru. Vyvýšené uchytenie sedadiel na prvý pohľad evokuje svet crossoverov. Samotná pozícia za volantom v prípade najnižšej polohy sedadla vodiča v kombinácii s relatívne nízkou strechou už na druhej strane celkom jednoznačne zaváňa svetom cestovateľských GT-čiek.

Veľmi osobitú atmosféru evokuje aj architektúra palubnej dosky. Moderný a efektný minimaliznus je v prípade testovaného modelu stále skombinovaný s čo najprepracovanejšou ergonómiou. Danú filozofiu pripomína napríklad modulom klasických tlačidiel situovaný vľavo pod volantom. Bol to zároveň práve model EV6, ktorý ako prvá Kia dostal sofistikované riešenie zdvojenej centrálnej dotykovej lišty s matným povrchom. Vodič sa tu podľa potreby prepína do rozhrania ovládania klimatizácie, resp. skratiek infotainmentu. Palec hore si v oboch prípadoch zaslúžia aj klasické potenciometre, prostredníctvom ktorých sa reguluje teplota alebo ovládanie audia.

Kia EV6 prišla s novým konceptom palubnej dosky

Testovanú špecifikáciu GT Line okrem špeciálneho čalúnenia pripomína dynamický motív povrchu palubnej dosky či tmavé čalúnenie stropu. Aj napriek tomu, že automobilka sa hrdí používaním množstva recyklovaných materiálov, pôsobí interiér modelu EV6 veľmi kvalitne a zároveň hodnotne. Dominantnou vrchnej časti palubnej dosky je opticky prepojený a efektne zakrivený modul, v ktorom sa nachádzajú dve rovnako veľké obrazovky pre prístrojový panej a infotainment. Precízne grafický svet tu pripomína absencia tieniacich segmentov.

V princípe veľmi prehľadná logika usporiadania a ovládania prístrojového panela kopíruje ostatné modely značky Kia. Za vtipnú a zároveň praktickú inováciu považujem aj v tomto prípade vyobrazenie kamery mŕtveho uhla, dostupnej automaticky po aktivovaní smerovky. Elektrická Kia EV6, sa ale vzdala simulácie klasických budíkov. Tie nahrádzajú futuristické motívy, ktoré sú nastaviteľné buď manuálne alebo automaticky v kombinácii so zvoleným režimom jazdy. Pochvalu si z funkčného hľadiska v zóne vodiča zaslúži aj kvalitný Head-up displej. Daný prvok je už automatickou súčasťou výbavy GT Line a okrem klasickej funkcie je obohatený aj o prvky tzv. rozšírenej reality.

Centrálna lišta prakticky zastrešuje dve funkcie

Už známej a ergonomicky prepracovanej logike zostal verný aj centrálny modul infoainmentu orientovaný mierne v smere na vodiča. Minimalistickú úvodnú obrazovku v prípade elektrického modelu dopĺňajú dôležité údaje o dojazde a stave kapacity akumulátora. Klasickým funkciám a nastaveniam, vrátane vstavanej navigácie či monitoringu elektrického pohonu, sekunduje už tradične množstvo zaujímavých on-line aplikácií. Prepracovanosť kórejských displejov pripomína kvalitný a detailný kamerový nahľaď na okolie vozidla. Mojou jedinou „výčitkou“ k funkčnosti infotainmentu tak ostáva absencia bezkáblovej mobilnej nadstavby Android Auto. Niektorí konkurenti majú na sofistikovanejšej úrovni zvládnutý aj manažment mapových podkladov v rámci plánovaného nabíjania pri dlhých presunoch.

Z ergonomického hľadiska som sa pri manipulácii s obrazovkou musel v tomto prípade o niečo viac natiahnuť pravú ruku. Daný neduh, ale pravdepodobne súvisí s mnou preferovaným posedom, s čo najviac vystarenými nohami. Z užívateľskej stránky musím, naopak, len pochváliť koncept vyvýšenej stredovej konzoly. Efektné umiestnenie štartovania elektromotora a kruhový ovládač pohonu tu dopĺňajú aj virtuálne tlačidlá pre vyhrievanie, resp. odvetrávanie sedadiel. Palec hore si zaslúži aj veľmi dobre nadimenzovaný priečinok na odloženie smartphonu s funkciou indukčného dobíjania. V priestore pod vyvýšenou konzolou sa nachádza ďalšia objemná schránka na drobnosti obohatená o zdrojové koncovky.

Predné sedačky možno označiť ako vyslovene pohodlné

Nová Kia EV6 vsádza na koncept veľmi pohodlných a zároveň dostatočne nadimenzovaných predných sedadiel. Pri svižnej jazde nepraktická absencia bočného vedenia môže prísť v tomto prípade vhod v tzv. relaxačnej polohe so sklopeným operadlom, ktorú som viackrát využil pri nabíjaní vozidla. So skôr GT konceptom vozidla treba počítať pri nie úplne veľkorysom a dokonalom výhľade z vozidla. Ako najpálčivejšiu v tejto disciplíne považujem kombináciu uchytenia spätných zrkadiel s pomerne masívnymi prednými stĺpikmi.

Za veľmi silnú stránku testovaného exempláru možno, naopak, označiť viac ako veľkorysý priestor v druhom rade. Rázvor 2,9 metra sa premietol do obrovskej priestorovej rezervy pre nohy a kolená. To platí aj v prípade, že sa za seba posadia dvaja dlháni. Pri svojej výške cca 185 cm som bol stále spokojný aj s priestorovou ponukou pre hlavu. Kia EV6 je zároveň aj jeden z mála automobilov, kde sa v druhom rade vďaka rozumne tvarovanej lavici a rovnej podlahe, okrem trojice detí, odvezie v prípade potreby adekvátne pohodlne aj rovnaký počet štandardne urastených dospelých. Cestovný komfort v druhom rade zlepšuje možnosť polohovania delených operadiel či vyhrievanie krajných pozícií. Výduchy ventilácie sú umiestnené v stredových stĺpikoch. V priestore pod lavicou sa nachádza aj 250 V zásuvka. Zdrojové USB koncovky si pri značke Kia našli svoje miesto už tradične na operadlách predných sedadiel.

Druhý rad ponuka vskutku veľkorysí priestor pre nohy

Ako adekvátne praktický možno model EV6 označiť aj v parametri kapacity batožinového priestoru. Testovaný exemplár ponúka základnú prepravnú kapacitu na úrovni 520 litrov. Rovných 20 litrov objemu je pri verzii s pohonom všetkých kolies k dispozícii v samostatnom priečinku pod prednou kapotou. Reálne sa sem okrem povinnej výbavy, resp. iných drobností zmestí napríklad nabíjací kábel. Hlavný batožinový priestor zaujme symetrickým tvarom a nadštandardnou dĺžkou ložnej plochy. Pri preprave neforemných predmetov môže byť limitný o niečo plytší základ. Z praktickej stránky by som v kufri uvítal aj viac háčikov, resp. iných kotviacich pomôcok. Množstvo drobností vrátane káblov je aj v tomto prípade možné odložiť v priestore pod dvojitou podlahou. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii takmer ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 1300 litrov.

Testovaná Kia EV6 v top výbave GT-Line ponúka už automaticky, teda bez nutnosti ďalšieho priplácania okrem podvedome očakávanej výbavy, napríklad aj kompletný balík asistenčných systémov, adaptívne full LED svetlomety, kamerový náhľad na okolie vozidla, parkovací asistent s diaľkovým ovládaním na kľúči od vozidla, Head-up displej, čalúnenie v kombinácii Alcantara a vegánska koža alebo taktiež skvele hrajúci audio systém značky Meridian so 14 reproduktormi.

Hlavný batožinový priestor disponujú kapacitou 500 litrov

Elektromobil nabitý emóciami

Po minulých skúsenostiach z elektrickými derivátmi modelov Kia Soul a Niro, vzbudzovala už pred prvým usadnutím za volant prirodzenú zvedavosť aj nová Kia EV6. To, že v tomto prípade nepôjde len o nudné elektrické presúvalo z bodu A do bodu B už podvedome evokuje emóciami nabitý dizajn. A Kórejci vo nesklamali. Ich elektrická novinka predstavuje pri zohľadnení, výkonových parametrov, efektivity ale aj emócií a cenovky jeden z najlepších elektromobilov súčasnosti!

To, že model EV6 vznikal už od počiatku výhradne ako elektromobil pripomína aj po jazdnej stránke množstvo sofistikovaných detailov. Veľkú pochvalu si zaslúži skvele vyladený podvozok. Ten v kombinácii s nízkym ťažiskom a precíznym rozložením hmotnosti až neuveriteľne precízne maskuje nemalú pohotovostnú hmotnosť viac ako dve tony!

Nová Kia EV6 je okrem jazdných vlastnosti v teste prekvapila aj akceptovateľne nízkou potrebou elektrickej energie

Testovaná Kia nedisponuje adaptívnymi tlmičmi. Kórejci si tu na druhej strane dali mimoriadne záležať na konštrukcii a funkcii ich „bežného“ ekvivalentu. Systém pruženia je doplnený o ďalší piest, ktorý dokáže eliminovať spätný odskok kolesa. Po premietnutí teórie do praxe konštatujem, že vyladenie podvozka má vo všeobecnosti skôr športovo tuhšiu charakteristiku. EV6 ale dokáže zároveň úplne bez problémov odfiltrovať bežné nedokonalosti našich ciest. V kombinácii s 20 palcovými diskami kolies si viac obozretnosti, napriek tomu predsa len vyžadujú prejazdy cez veľké prepadliny alebo iné hrubé nerovnosti.

Poddajnosť a celkové schopnosti podvozka sa naplno prejavia pri svižnej jazde. Kia EV6 tu dokáže precízne kopírovať povrch vozovky. Vďaka čomu ju z miery nevyvedie ani vlnitý povrch niektorých našich okresiek. Rozmer zážitkového elektromobilu ešte viac vyšperkovalo precízne držanie jazdnej stopy. Ako prijemne komunikatívne a zároveň adekvátne strmé možno označiť aj naladenie riadenia. Limit v rámci nedotáčavosti, resp. prudkých vyhýbacích manévroch predstavovali v sumári najviac zimné plášte. Vo finále som bol napriek tomu doslova očarený, tým ako precízne hravý a zároveň krásne ovládateľný dokáže byť veľký a ťažký elektromobil pri svižných prejazdoch cez zákruty!

jazdné vlastnosti dokáže do značnej miery ovplyvniť voľba jazdného režimu.

Pomyslenou čerešničkou v rámci zážitkov z jazdy reprezentuje možnosť deaktivácie ESP. Z testovacieho exempláru sa síce nestane driftovacia beštia, no prioritne na klzkejšom povrchu je tu možné zažiť až nečakane veľa zábavy. Miera tolerancie hodenia zadkom pri danom výkonovom potenciáli závisí najviac od odvahy vodiča. Všeobecný charakter jazdy dokáže v citeľnej miere ovplyvniť zvolený jazdný režim. Práve pre zážitkovú jazdu je logicky najvhodnejšie športové nastavenie. V danom nastavení je automaticky k dispozícii plný výkon a predný elektromer je nápomocný aj v zákrutách. Opozitom módu Sport je benevolentnejšie nastavenie Eco. Úsporný mód podľa palubnej grafiky prakticky neustále využíva „len“ pohon zadného elektromera. Ideálnym kompromisom medzi oboma svetmi je vychodiskový režim Normal.


Poslednou možnosťou je aktivácia, offroad módu Snow, kedy Kia EV6 pracuje, čo najjemnejšie s trakciou a zároveň využíva naplno možnosti pohonu všetkých kolies. Vďaka svetlej výške cca 16 cm zvládne elektrická štýlovka aj pohyb v ľahšom teréne. To počas testu potvrdila až nečakaná suverénnosť pohonu 4×4 pri skúške schopnosti na podmočenej lúke.

V športovom nastavení ponúkne Kia EV6 plnohodnotnú dávku jazdného temperamentu

Sofistikovanú vyladenosť elektrického pohonu okrem extrémnych adhéznych podmienok podčiarkuje reálne suverénny prenos výkonu a sily na vozovku pri bežnej jazde. Testovaná dvoj-elektromotorová Kia EV6 s väčšou batériou disponuje viac ako postačujúcim výkonom 325 koní, resp. 600 Nm. Nástup sily dokáže vodič prakticky za každých okolností lineárne dávkovať na základe intenzity stláčania pedála akcelerátora. Okrem vyslovene energických šprintov a rozjazdov z pokoja sú silnou stránkou elektrického modelu aj pružné zrýchlenia. Aj vďaka nim je bezpečné predbiehanie na okreskách doslova hračkou.

S odmyslením si výkonového potenciálu disponuje model EV6 aj precíznou aerodynamikou. Tá sa v nemalej miere podpísala pod príkladnom odhlučnení priestoru pre posádku aj pri diaľničnom tempe. Za najväčšiu výhodu aerodynamického konceptu karosérie napriek tomu považujem až nečakanú konzistentnosť. Z hľadiska efektivity a spotreby energie, aj z tohto dôvodu nepredstavujú žiadnu katastrofu dokonca ani svižné diaľnične presuny v rámci slovenských rýchlostných limitov. Jedinou výnimkou, s ktorou som počas testovacieho týždňa v tomto kontexte stretol bol extrém počasia v podobe úsekového silného protivetra na diaľnici. Za týchto podmienok inak príkladne konzistentná spotreba citeľne stúpla. Na danú situáciu, by ale obdobne reagovali nielen konkurenčne elektromobily, ale aj vozidlá so spaľovacími motormi.

Kia EV6 sa vo verzii s pohonom všetkých kolies nestratí ani mimo spevnených komunikácií

Precíznosť vyladenie pohonu demonštruje Kia EV6 aj širokými možnosťami nastavenia brzdnej rekuperácie. Automatický mód dopĺňa predovšetkým v meste návyková regulácia spomalenia prostredníctvom pádiel pod volantom. V najbenevolentnejšom nastavení dokáže testovaný model plachtiť. Naopak, v tom najradikálnejšom s názvom e-pedal si vodič vystačí takmer výhradne s ovládaním prostredníctvom pedála akcelerátora. Drobnou, ale sofistikovanou skladačkou v mozaike šetrenia energie, je aj funkcia termomanažmentu pôsobiaca len na zónu vodiča.

Výhodou nového elektromobilu značky Kia je aj možnosť rýchleho nabíjania. Vďaka až 800V elektrickej sústave sa dokáže model EV6 nabíjať efektívne maximálnym výkonom až 240 kW. Za ideálnych podmienok je tak možné 77,4 kWh akumulátor dobiť z 20 na cca 80% už za cca 18 minút. Druhú stranu mince reprezentuju v našich podmienkach stále nie úplne ideálna infraštruktúra nabíjacích staníc.

Univerzálna nabíjacia karta Kia Charge je pri dlhých presunoch skvelou pomôckou

Po potulkách po Slovensku som aj z tohto dôvodu na konci dňa ocenil aj stojan s výkonom 150 kW. Tu som si vystačil s cca pol hodinovou prestávkou na nabíjanie. V rámci rozmanitosti nabíjacích staníc som ocenil prémiový prvok v podobe bezproblémovo fungujúcej nabíjacej karty Kia Charge. Ako najoptimálnejšie nabíjacie zázemie pre elektromobil možno aj v tomto prípade označiť domáce zázemie. Wallbox s výkonom 11 kW nabije vstavaný akumulátor na plnú kapacitu za cca 7,5 hodiny. Nabíjanie z klasickej domácej siete je pri 77,4 kWh batérii vyslovene núdzovou voľbou.

Vzhľadom na pomerne chladné poveternostne podmienky testovacieho týždňa, v kombinácii so zimnými pneumatikami, považujem za príjemné prekvapenie aj namerané spotreby elektrickej energie. Ako najúspornejšia sa Kia EV6 so spotrebou 17,6 kWh/100 km javila aj s prispením rekuperácie v meste. To zodpovedá maximálnemu dojazdu približne 440 km. Sympatickou nameranou spotrebu pod 20 kWh, presne 19,8 kWh/100 km, potešila novinka aj na okreskách. Za sklamanie vďaka spotrebe 26,7 kWh/100 km rozhodne nemožno označiť ani diaľničné presuny. Daný elektricky apetít zodpovedá solidnému 290 km diaľničnému rádiusu. Výsledný kombinovaný priemer sa na konci testu ustálil nakoniec ja hodnote 22,8 kWh/100 km, resp. takmer 400 km reálnemu dojazdu.

Nová Kia EV6 je až nečakane komplexný a univerzálny elektromobil

A celkový dojem?

Nová Kia EV6 v redakčnom teste zaujala svojou celkovou komplexnosťou. Atraktívny futuristický dizajn ponúka aj napriek štýlovému GT konceptu až nečakane priestranný interiér. Ako najväčšiu ozdobu tu možno vo finále označiť potenciál univerzálneho využitia. Po to sa podpísali vyspelé technológie ale aj emočné jazdné vlastnosti. Elektrická Kia tak úspešné rúca množstvo mýtov a predsudkov, ktoré si mnohí z nás spájajú s automobilmi s batériovým pohonom.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Kia EV6 AWD 77,4 kWh GT Line
Dĺžka: 4 695 mm
Šírka: 1 890 mm
Výška: 1 550 mm
Rázvor: 2 900 mm
Objem kufra: 520 litrov
Motor: elektrický
Pohon: všetkých kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 239/325
Krútiaci moment Nm: 605
Pohotovostná hmotnosť: 2015-2105 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 188
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,2 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: jednostupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 18,0 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 22,8 kWh/100 km
Dojazd podľa výrobcu: 484 km
Výkon rýchlonabíjania: 240 kW
Pneumatiky: Continental WinterContact
Verzia/cena
Kia EV6 AWD 77,4 kWh GT Line (testovaný model) od 67 590 €
Kia EV6 RWD 58 kWh Air (pohon zadných kolies) od 49 990 €

Exit mobile version