Značka Mercedes-Benz bola pri zrode automobilu so spaľovacím motorom. Trojcípa hviezda si zároveň už počiatku modernej automobilovej éry neustále drží výnimočnú pozíciu a jej produkty možno označiť aj ako synonymum prestíže a luxusu. Nemci dali svetu tiež množstvo automobilových inovácií a vždy sa dokázali prispôsobiť aj výzvam aktuálnej doby. Portfólio Mercedes-Benz modelov dnes okrem hlavnej línie pozostáva aj z najluxusnejšej podznačky Maybach či vysokovýkonnej divízie AMG. V posledných rokoch v Štuttgarte venujú náležitú pozornosť aj novým trendom v podobe elektromobility. Najnovšia divízia EQ sa okrem výkonového dopingu spaľovacích motorizácií špecializuje aj na vývoj „čistých“ elektromobilov so sofistikovanými technológiami. Mercedes-Benz, tak má už dnes vo svojom portfóliu plne elektrický ekvivalent k takmer každému klasickému modelu. Čo sa ale stane, keď sa v jednom vozidle skombinuje prémiový Mercedes-Benz prístup, výkon divízie AMG a špičková EQ technológia? Vznikne koncepčne unikátna novinka, ktorú sme preverili v našom teste.
Nový Mercedes-AMG EQE 43 4Matic s elektrickou sústavou pozostávajúcou z 90,6 kWh batérie a dvojice silných elektromotorov, s celkovým výkonom 476 koní, nám na test zapožičala spoločnosť Motorr Žilina.
Rýchle fakty:
- Mercedes-Benz v rámci elektrifikácie modelového portfólia postupne prichádza s plne elektrickými alternatívami ku klasickým modelom. Na rozdiel od mnohých konkurentov, modely z elektrickej rodiny EQ vznikajú už od začiatku bez kompromisov, teda takpovediac na čistom hárku papiera.
- Typickým príkladom je aj horúca novinka v podobe limuzíny Mercedes EQE. Plne elektrická alternatíva k triede E, mimochodom, využíva identický technický základ ako nedávno predstavená elektrická vlajková loď Mercedes EQS.
- Trieda EQE budí veľkú pozornosť svojim moderným a čistým dizajnom. Jeho jasnou prioritou je, čo najdokonalejšia aerodynamika. Výkonný AMG variant k tomu prikladá dynamické prvky typické pre modely z Affalterbachu.
- Woow efektom, nový Mercedes EQE zaujme aj v interiéri. Minimalizmus a uhladené línie dopĺňajú luxusné materiály a precízne navrhnutý digitálny svet. Veľmi príjemným benefitom sú až nečakane veľkorysé priestorové pomery v druhom rade.
- Výkonné elektrické modely sa už vo všeobecnosti stihli presláviť napríklad brutálnymi parametrami zrýchlenia. Mercedes-AMG EQE k tomu pridáva aj precízne vyladené jazdné vlastnosti. Emblém divízie AMG s dovetkom 43 je pri testovanom modeli, s novou dimenziou elektrických zážitkov, vo finále plne zaslúžený.
Fotogaléria Mercedes-AMG EQE 43
Z už dnes bohatej ponuky plne elektrických modelov značky Mercedes-Benz pútajú popri SUV-čkach veľkú pozornosť aj luxusné limuzíny. Zástavba batériovej technológie predstavuje pri vozidle s nízkou stavbou pre konštruktérov pomerne veľkú výzvu. Za pomyselného pioniera s logom „trojcípej“ hviezdy v danej kategórii, možno označiť top model EQS, ktorý bol oficiálne predstavený približne pred rokom.
Vo veľmi krátkom časovom slede po vlajkovej elektrickej lodi sme spoznali aj jej menšieho súrodenca. Úplne nový a rozmerovo kompaktnejší model EQE, možno považovať aj za plne elektrickú alternatívu voči obľúbenému sedanu triedy E. Kredit elektrickej novinky umocňuje technika v útrobách. Testovaná novinka je postavená na identickom technologickom základe (platforma EVA), aký využíva noblesnejšie EQS. Takmer identická je v tomto prípade aj batéria s využiteľnou kapacitou 90,6 kWh, zabudovaná v podlahe vozidla.
Príbuzenstvo oboch elektrických limuzín pripomína aj veľmi podobný dizajn. Nová trieda EQE preberá od väčšieho súrodenca aj množstvo špičkových technológií. Okrem, záplavy precízne fungujúcich asistenčných systémov sem možno zaradiť aj užitočné natáčanie zadnej nápravy, sofistikovanú klimatizáciu s HEPA filtrom či možnosť voľby palubnej dosky Hyperscreen pozostávajúcej s až z trojice obrovských displejov.
Elektrická novinka je k dispozícii s pestrým spektrom verzií či už s jedným alebo hneď dvojicou elektromotorov. Základom je model Mercedes-Benz EQE 300. Výkon 245 koní je v tomto prípade distribuovaný na kolesá zadnej nápravy. Rovnaký koncept využíva aj verzia EQE 350 s výkonom 292 koní. Automobilka v oboch prípadoch hovorí o maximálnom dojazde viac ako 600 km! Druhá motorizácia je už zároveň k dispozícii aj vo verzii EQE 350 4Matic, teda s dvojicou elektromotorov a pohonom všetkých kolies. Vrchol bežných verzií zastrešuje model EQE 500 4Matic s výkonom 408 koní. Hierarchicky ešte vyššie sú posadené dva modely z dielne AMG. Testovaný Mercedes-AMG EQE 43 4Matic disponuje výkonom až 476 koní. A pomyselný výkonový „cream de la cream” reprezentuje nakoniec top verzia Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ s neuveriteľným výkonom až 625 koní.
Atraktívna dizajnová čistota
Noblesné elektrické limuzíny s logom trojcípej hviezdy pôsobia v spleti bežných automobilov ako dokonalý magnet pre oči. Testovaný rozmerovo menší súrodenec s označením EQE je oproti väčšiemu súrodencovi citeľne dynamickejší, resp. atletickejší. Dané prívlastky platia o to viac pre verzie z dielne AMG. Vyslovene agresívne prvky tu napriek tomu nečakajte. V rámci vonkajších proporcií je cítiť prioritný dôraz, na čo najdokonalejšiu aerodynamiku. Tá sa vo finále ustálila na hodnote Cd 0,26.
Verzia z Affalterbachu, čo je rodisko AMG modelov, je vizuálne veľmi ľahko identifikovateľná na základe výraznej prednej masky s vertikálnymi lamelami, známej aj ako panamericana. V prípade batériového modelu EQE je ale z pochopiteľných dôvodov zaslepená. Na siluetu masky efektne nadväzujú predné svetlomety s atraktívnym podpisom LED denného svietenia. Testovaný model vďaka špičkovej svetelnej technike Digital Ligth s precízne fungujúcim tieňovaním opäť dokázal, že sofistikované svetlá značky Mercedes-Benz patria k tomu najlepšiemu, čo dnes automobilový priemysel dokáže ponúknuť. Dynamicky efekt AMG modelu ešte viac umocňuje športový predný nárazník s naznačenými postrannými prieduchmi.
Originálna bočná silueta je jedným z hlavných signifikantných prvkov elektrických limuzín značky Mercedes-Benz. Kratučké previsy vpredu aj vzadu dopĺňa veľkorysý rázvor a striktne aerodynamické travarovanie, s efekte oblou líniou strechy. Dôraz na precízne obtekanie vzduchu podčiarkuje imidžové riešenie výsuvných kľučiek na oboch pároch dverí. Výkonový potenciál testovaného AMG modelu pripomínajú príplatkové disky kolies s až 21-palcovými pneumatikami. To, že na funkčných detailoch extrémne záleží, podčiarkujú nielen špičkové „lepivé“ plášte Michelin Pilot Sport, ale aj excelentne fungujúce príplatkové karbón-keramické AMG brzdy v zlatej farbe. Ako vtipné a originálne riešenie možno pri bočnej siluete označiť minimalistické dvierka v priestore ľavého blatníka. Daný otvor slúži na veľmi komfortné dolievanie kvapaliny do ostrekovačov. Prednú kapotu je možné otvoriť, no mimo servisných zásahov súvisiacich prioritne s údržbou HEPA filtra, na to nie je žiadny relevantný dôvod.
Opticky čisto a uhladene pôsobí rovnako zadná časť testovaného modelu v efektnej grafitovo sivej metalíze. Za dizajnovo atraktívny prvok tu možno označiť efektný spojler na veku batožinového priestoru. Príslušnosť k výkonnej AMG rodine okrem označenia modelu pripomína dynamický zadný nárazník s naznačeným difúzorom. Škoda len hry s falošnými postrannými prieduchmi. Tie sa k DNA výkonnej divízie AMG koncepčne príliš nehodia. Opticky najvýraznejším prvkom zadnej časti je napriek tomu výrazný svetelný podpis so vzájomným prepojením oboch koncových svetiel.
Precízne navrhnutý interiér
Prvotriedny woow efekt ponúka aj interiér testovaného modelu. Mercedes-AMG EQE 43 dokáže v kabíne zastrešiť prakticky všetky očakávania, ktoré sú od luxusno-športového automobilu s trojcípou hviezdou podvedome očakávané. Nový koncept kabíny elektrických modelov Mercedes-Benz v mojich očiach veľmi dobre kombinuje prvotriednu luxusnú atmosféru s prvkami hi-tech automobilovej moderny. Výnimočný status ešte pred samotným vstupom na palubu pripomína nielen frajerinka v podobe výsuvných kľučiek, ale aj tzv. bezrámová konštrukcia dverí.
Koncept interiéru vrátane architektúry palubnej dosky možno pri modeli EQE označiť ako minimalisticky a dokonale uhladený. Testovaný exemplár disponoval „základným“ stvárnením palubnej dosky, teda bez príplatkového celo-displejového stvárnenia Hyperscreen. Pri výkonnom a zážitkovo ladenom modeli s logami AMG mi daný prístup paradoxne dáva väčší zmysel. Okrem puristického sústredenia sa prioritne na jazdu, možno v danej konfigurácií ešte viac precítiť precíznu skladbu materiálov palubnej dosky so skutočne prvotriednym dielenským opracovaním.
V nezainteresovanej osobe dokážu vyvolať fascináciu aj v princípe triviálne výduchy ventilácie, ktorých stvárnenie Mercedes dotiahol prakticky do dokonalosti. Testovaný exemplár zaujal aj vysokolesklým obložením stredovej konzoly. Efektný klavírny lak je na druhej strane, okrem stopách po odtlačkoch, podstatne náchylnejší aj na nechcené mechanické poškodenie, napríklad pri vkladaní predmetov do prítomného odkladacieho boxu. S konceptom dostupných odkladacích priečinkov som bol reálne veľmi spokojný. Zaužívanú klasiku tu dopĺňa obria schránka v priestore pod vyvýšenou stredovou konzolou.
Sympatické je, že aj napriek futuristickému konceptu s minimom klasických ovládačov, si trojcípa hviezda stále zakladá na tradičnej ergonómii s typicky situovaným voličom prevodovky, resp. elektrickom ovládaní sedadiel na tom správnom mieste. Testovaná konfigurácia palubnej dosky pozostáva z dvoch samostatných displejov s precíznou grafickou stránkou. Plne digitálny prístrojový panel je možné do značnej miery personalizovať. Sympatické je, že aj elektrický Mercedes tu okrem zobrazenia mapy, asistenčných systémov či futuristického vyobrazenia zachoval layouty so simuláciu klasických budíkov. Otáčkomer je v tomto kontexte nahradený percentuálnym vyobrazením momentálneho využívania výkonu.
Gro funkcii vozidla sa ovláda prostredníctvom centrálneho infotainmentu. Okrem dotykovej klasiky je samozrejme k dispozícii aj pokročilé hlasové ovládanie, resp. konfigurácia prostredníctvom veľmi citlivých plôšok priamo na volante. Počas testu som suverénne najviac využíval klasické a v mojej optike najprirodzenejšie dotykové ovládanie. V tejto súvislosti musím pochváliť veľmi prirodzenú pozíciu centrálnej obrazovky, vzhľad k vodičovmu posedu za volantom.
Pestrá a prepracovaná grafika sa aj napriek množstvu funkcií vyznačuje precíznou ergonómiou. Okrem samostatnej spodnej lišty s najdôležitejšími skratkami v podobe virtuálnych tlačidiel s haptickou odozvou je spodná línia obrazovky permanentne vyhradená modulu klimatizácie, ktorá v adekvátnej veľkosti ikoniek simuluje klasické hardwarové tlačidlá. Z množstva nastavení a menu položiek ma pri testovanej AMG verzii okrem, monitorovania výkonových parametrov či prvotriedneho kamerového náhľadu na okolie vozidla, zaujala napríklad aj prémiová funkcia HEPA filtra. Prostredníctvom nej má posádka zároveň aj reálnu predstavu o kvalite vonkajšieho ovzdušia.
V rámci inteligentnej online nadstavby si Nemci dávajú veľmi záležať napríklad sofistikovanej navigácií. Tá dokáže na zvolenej trase optimálne plánovať najvhodnejšie nabíjacie body. Na plnohodnotnú AMG atmosféru odkazuje výkonný model EQE z hľadiska posedu za volantom. Rozmerovo fantastický multifunkčný volant zdobia v spodnej časti dva okrúhle voliče pre jazdné módy, resp. personalizovateľné jazdné nastavenia.
Možnosť prednastavenia adekvátne nízkej pozície za volantom dopĺňajú skvelé AMG sedačky s tuhšou výplňou. Okrem širokej škály nastavení a dobrej fixácie tela ide v tomto prípade stále o veľmi príjemné sedačky aj z hľadiska klasického „daily car.“ Výhľad z miesta vodiča zodpovedá skôr filozofii športového automobilu. Pri zastavení na semaforoch v tomto kontexte opäť veľmi kvitujem vtipnú a zároveň užitočnú funkciu, kedy je k dispozícii reálny kamerový náhľad na vyvýšenú svetelnú signalizáciu premietaný priamo na centrálny displej.
Nový Mercedes-Benz EQE aj napriek svojmu nízkemu a aerodynamickému konceptu karosérie príjemne šokuje nadštandardnými priestorovými podmienkami v druhom rade. Vďaka dlhému rázvoru s už podvedome očakávaným kráľovským priestorom pre nohy, musím aj pri mojej výške cca 185 cm pochváliť aj stále akceptovateľný priestor aj v oblasti pre hlavu. Cestový komfort v druhom rade okrem príjemne nadimenzovanej lavice s nastaviteľnou pozíciou a ideálnym sklonom operadiel, zvyšujú samostatné výduchy ventilácie či možnosť vyhrievania krajných pozícií a dostupnosť zdrojových koncoviek.
Menší model EQE disponuje na rozdiel od pompéznejšieho EQS, klasickou karosériou typu sedan. Pod vekom kufra sa v tomto prípade ukrýva reálne dostačujúci objem 430 litrov. Pod úrovňou podlahy sa aj napriek prítomnosti elektromera nachádza aspoň minimalistická schránka vhodná na odloženie drobností či povinnej výbavy. Plnohodnotný kábel na nabíjanie sa sem už nezmestí. Dlhšie, resp. neforemné predmety je možné prepraviť pri sklopených operadlách v druhom rade. Limitom pri preprave nadrozmerného nákladu ostáva menší vstupný otvor. To ale pri koncepte a zameraní testovaného modelu nepovažujem za reálny nedostatok.
Testovaný Mercedes-AMG EQE 43 ponúka už v základe okrem výkonného pohonného reťazca a športových doplnkov, veľmi pestrú škálu bezpečnostných a asistenčných systémov vrátane „digitálnych“ svetiel s premietaním piktogramov na vozovku. Aj v tomto prípade je samozrejmosťou veľmi široká miera individuálnej personalizácie takpovediac na mieru. Z príplatkovej konfigurácie stojí za zmienku napríklad: riadenie zadnej nápravy, adaptívny podvozok, sofistikovaná nadstavba asistenčných systémov, panoramatická strecha, kamerový náhľad na okolie vozidla, vyhrievanie volantu, pokročilá klimatizácia s HEPA filtrom či špičkovo hrajúce audio Burmester.
Elektro emócie
U zarytých fanúšikov, ako aj tvrdých zástancov spaľovacej klasiky, je pri testovanom exemplári celkom logicky veľmi skloňovanou témou, či je plne elektrický model EQE vôbec hodný príslušnosti k rodine AMG. V tomto kontexte je potrebné zdôrazniť, že nová doba spojená s nástupom elektromobility otvára súčasne aj nové dimenzie zážitkov. Klasický hlučný a emocionálny AMG koncept so spaľovacími motorizáciami striedajú obrovské zážitky zo samotných technológií, pri zrýchleniach spojené s takmer až prekonávaním fyzikálnych zákonitostí. Zároveň som presvedčený, že aj elektrické AMG si dokážu vybudovať svoju fanúšikovskú základňu a už onedlho môžu dokonca dorovnať kultové postavenie ich spaľovacích súrodencov z Affalterbachu.
Vo všeobecný prospech elektrických modelov hovorí nielen samotný výkon, ale predovšetkým prakticky okamžitý nástup sily v podobe krútiaceho momentu s impozantnými hodnotami. Daný koncept si nová trieda EQE osvojila prakticky už vo svojom základe. Testovaný model s logami AMG v tomto kontexte pridáva nielen ešte výraznejší výkon, ale aj precíznejšie vyladenie jazdných vlastností.
Kľúčom k emóciám je aj v tomto prípade podvozok s nezávislým zavesením. V Affalterbachu sa pracovalo napríklad na autentickom vyladení stabilizátorov. Športové nastavenie ponúka aj pneumatické odpruženie. Testovaný model ponúka vo všeobecnosti tuhšie vyladenie aj mimo ostrých módov, a to dokonca už aj v základnom komfortnom nastavení. V kombinácii s veľkými 21-palcovými diskami a nízkoprofilovými pneumatikami, je potrebné byť o niečo obozretnejší, napríklad pri prejazde cez hrubšie nerovnosti našej cestnej infraštruktúry. Pri prekonávaní výrazných spomaľovacích prahov alebo iných terénnych zlomov, je veľkou výhodou vzduchového podvozka možnosť zvýšenia svetlej výšky.
Svoj primárny talent, ale podvozok Merrcedes-AMG EQE rozbalí pri ostrej jazde na kvalitnom asfalte. Testovaný model našťastie v sumári nie je len o jazde v priamke. Nízke ťažisko v kombinácií s adaptívnym pružením, dokáže pri dynamickej jazde až neuveriteľným spôsobom maskovať hmotnosť viac ako 2,5 tony! Jazdnej stabilite okrem „lepivých“ pneumatík Michelin citeľne napomáha aj príplatková funkcia natáčania zadnej nápravy. Fyzika sa ale samozrejme celkom oklamať nedá. Aj napriek precíznemu zvládaniu vysokého tempa v zákrutách sa testovaný model z hľadiska absolútnych jazdných pôžitkov už príliš nehodí na vyslovene technické, resp. kľukaté trate.
Dotyk divízie AMG je jasne citeľný aj na vyladení riadenia. To sa vyznačuje veľmi komunikatívnym a strmým chodom. Vzhľadom na koncept pohonu som bol reálne spokojný aj so spätnou väzbou, resp. odozvou posilňovača. K obrovskému výkonu patria z hľadiska bezpečnosti automaticky aj adekvátne brzdy. Príplatkové karbon-keramické kotúče pôsobili aj s prispením rekuperácie počas celého testu, vrátane opakovaných prudkých spomalení predimenzovaným dojmom.
Stopu a gény luxusných modelov s trojícpou hviezdou dokáže testovaný model kopírovať pri pokojnej a rozvážnej jazde. Posádka je v tomto kontexte rozmaznávaná prakticky dokonalou akustickou pohodou, čo platí aj pri diaľničnom tempe. Zaujímavosťou ostrej verzie je samostatne nastaviteľný generátor zvukov AMG Sound Experience. Dokonalé ticho je možné nahradiť zaujímavo znejúcou zvukovou farbičkou so športovou príchuťou. Počas ostrej jazdy som najextrémnejší zvukový prejav využíval prakticky permanentne. Z hľadiska komplexných emócií a vnímania rýchlosti, nepôsobí z môjho pohľadu generovaný zvuk vyslovene rušivo. Platí to aj napriek tomu, že v sumári nie som principiálny fanúšik „fejkových“ tónov.
V porovnaní s civilnými verziami modelu EQE, dostala výkonná verzia taktiež upravený pohonný reťazec. S odmyslením si brutálneho výkonu sa konštruktéri sústredili aj na potencionálnu extrémnu záťaž. Konštrukčne robustnejší zadný elektromotor dostal prepracovaný tepelný manažment, s kvapalinou chladeným hriadeľom. Výkonnejšie chladenie má aj jednostupňová redukčná prevodovka. Vo finále tak elektrické AMG bezproblémov zvláda opakovanú plnú akceleráciu v ostrom režime S+, čo som si počas testu reálne overil hneď niekoľkokrát.
Dvojica elektromotorov generuje maximálny výkon 476 koní. Ešte pôsobivejší je krútiaci moment s hodnotou až 858 Nm. Vďaka tejto náloži nemá dynamika testovaného modelu príliš ďaleko od klasických superšportov. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá len 4,2 sekundy. Pôsobivé je aj pružné zrýchlenie. Bezpečné predbiehanie na okreskách je vďaka tomu nielen veľmi jednoduché, ale zároveň aj doslova návykové. Limit elektrického pohonu, resp. jednostupňovej prevodovky je cítiť jedine v parametre maximálky. Tá podľa výrobcu dosahuje v optike AMG „pomerne skromných“ 210 km/h.
Skvelú prácu odvádza aj pohon všetkých kolies 4Matic. Za bežných okolností jazdí ostré EQE, ako na koľajniciach. O niečo hravejšia zadná časť sa o slovo prihlási v najostrejšom režime, v kombinácii s obmedzenou funkciou ESP. Ponuka dostupných jazdných režimov, pri testovanom exemplári, okrem komfortu a dvoch variácii športového módu, pozostáva aj z personalizovateľného režimu Individual a nastavenia na sneh a klzký povrch. V zimnom režime je z hľadiska bezpečnosti k dispozícii len približne 50% výkonu. Plná výkonová nálož, je naopak, k dispozícii výhradne v nastavení Sport+.
Technologickú vyspelosť elektrického pohonu značky Mercedes-Benz podčiarkuje sofistikovaná rekuperácia. Tú je možné regulovať pádlami pod volantom. Okrem klasického režimu je k dispozícii aj mód plachtenia, resp. veľmi intenzívna rekuperácia s výkonom až 260 kW. Počas testu som si ale suverénne najviac obľúbil tzv. inteligentnú rekuperáciu, ktorá spolupracuje nielen s navigáciou, ale aj topografiou terénu.
Zdrojom energie je kapacitne pomerne veľká batéria s využiteľnou časťou až 90,6 kWh. Optimálny spôsob jej dobíjania reprezentuje výkonný wallbox, s palubnou nabíjačkou o výkone 22 kW. Pri dlhých presunoch je k dispozícii 400V sieť s rýchlonabíjaným DC konektorom s výkone 170 kW. Aj keď ultramoderné nabíjacie stanice dnes disponujú už aj vyšším nabíjacám výkonom, tak výhodou trojcípej hviezdy je fakt, že reálnu nabíjaciu rýchlosť spravidla tesne pod garantovanou hranicou, si dokáže EQE držať pomerne stabilne.
Automobilka v prípade testovaného modelu hovorí o viac ako 500 km dojazde na jedno nabitie. Reálna spotreba, a tým pádom aj skutočný dojazd, sa aj v tomto prípade odvíja od spôsobu používania. S vyslovené ľahkou nohou a pri predvídavom štýle, absolvovalo AMG 43 testovaný okruh spotreby s priemerom 19,8 kWh/100 km. To zodpovedá dojazdu decentne presahujúcim 450 km. Mestská spotreba s predvídavým využívaním rekuperácie sa ustálila na sympatickej hodnote 22,5 kWh/100 km.
Na diaľnici pri dodržiavaní rýchlostných limitov sa energia z batérie míňa rýchlosťou 28 kWh na každých 100 km. Pri zážitkovom jazdnom štýle a využívaní výkonového potenciálu vozidla, na druhej strane, spotreba bezproblémov prekoná 35 kWh hranicu. Finálna kombinovaná spotreba sa na konci testu ustálila na sympatickej hodnote 26,6 kWh/100 km. To po jednoduchom matematickom prepočte zodpovedá reálnemu dojazdu približne 340 km.
A celkový dojem?
Nový a plne elektrický Mercedes-AMG EQE 43 kombinuje hneď niekoľko diametrálne odlišných svetov. Tradičný imidž a luxus limuzín trojcípej hviezdy sú v tomto prípade skombinované s dotykom moderny a sofistikovanými technológiami. Pôsobivo výkonný model si zároveň plným právom zaslúži štítky výkonnej divízie AMG. Zážitky z jazdy sú v tomto prípade zabalené v rovnako novom a veľmi zaujímavom elektrickom balení.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Mercedes-AMG EQE 43 4Matic
Dĺžka: 4 946 mm
Šírka: 1 906 mm
Výška: 1 492 mm
Rázvor: 3 120 mm
Objem kufra: 430 litrov
Motor: elektrický
Pohon: všetkých kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 350/476
Krútiaci moment Nm: 858
Pohotovostná hmotnosť: 2 525 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,2 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: jednostupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 19,7 – 22,5 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 26,6 kWh/100 km
Dojazd podľa výrobcu: 533 km
Výkon rýchlonabíjania: 170 kW
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport EV
Verzia/cena
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic (testovaný model) od 109 962 €
Mercedes-Benz EQE 300 (pohon zadnej nápravy) od 71 604 €