Autoinak.sk

Test: Mercedes-AMG GLE 53 kupé – Precízna súhra výkonu a imidžu

Test Mercedes-AMG GLE 53 kupé 2023

Stuttgardská automobilka má za sebou veľmi plodný rok, v ktorom uviedla do predaja veľké množstvo atraktívnych noviniek. Za ich spoločný menovateľ možno označiť sofistikovanú elektrifikáciu. S odmyslením si 100% elektromobilov sa totiž batériový doping čoraz zmysluplnejšie uplatňuje aj v modeloch so spaľovacím základom. Ako príklad tu poslúži aj vynovený modelový rad Mercedes-Benz GLE. V tomto prípade sa pomyselný dotyk divízie EQ Power v podobe vyššej efektivity a zároveň nižšieho apetítu už premietol do kompletnej celej palety pohonných jednotiek. Nielen v našom priestore obľúbený modelový rad pozostáva okrem klasického SUV aj z imidžovejšieho derivátu s karosériou typu SUV-coupé. Dnes tak preferované modely s vyššou stavbou karosérie vďaka danému karosárskemu riešeniu dopĺňa aj určitá dávka noblesy, tak typická pre klasické automobily s emblémom trojcípej hviezdy. Ponúkaný imidž faktor si je zároveň možné ešte viac vyšperkovať niektorým z výkonných motorovým derivátov s AMG podpisom. V našom teste sme mali možnosť preveriť vstupnú bránu z Affalterbachu v podobe verzie 53.

Nový Mercedes-AMG GLE 53 kupé s prepĺňaným rádovým benzínovým 3-litrom obohateným o mild-hybridný doping, skombinovaný s 9-st. automatom AMG Speedshift a sofistikovaným pohonom všetkých kolies 4Matic+, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Mercedes-Benz.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Mercedes-AMG GLE 53 kupé

Cit pre inovácie a predpoveď budúcich trendov je pre značku Mercedes-Benz z historického hľadiska veľmi príznačný. Naplno sa prejavil aj v roku 1997. V tom čase Nemci ako prvý z tzv. prémiových výrobcov predstavili svoj SUV model. Žiadaná dobová novinka s pôvodným označením ML v portfóliu značky zároveň ideálne doplnila kultovú Triedu G, postavenú na odolnom offroad základe s rámovým podvozkom.

Za významný míľnik histórie Triedy ML, resp. M možno označiť jej tretie pokračovanie. Dobová tretia generácia SUV modelu s klasickou karosériou z roku 2011, podstúpila o štyri roky neskôr plánovanú modernizáciu. Facelift, ale v tomto prípade možno pokojne označiť ako malú revolúciu. Mercedes-Benz aj vzhľadom na zjednodušenie písmenkového kódu označenia svojich modelov premenoval pôvodný model na novú triedu GLE. Ešte väčší význam má rozšírenie karosárskych verzií o druhý variant. Do ponuky v tomto istom roku v premiere pribudol aj druhý karosársky variant s príznačným dovetkom kupé.

Verzia 53 je pri modelovom rade GLE vstupenkou do sveta AMG

Od roku 2019 má Mercedes-Benz vo svojej ponuke v celkovom poradí už štvrtú evolúciu modelového radu GLE, ktorá podstúpila len prednedávnom facelift. Na prvý pohľad decentná modernizácia sa okrem už spomenutej elektrifikácie pohonných jednotiek zamerala aj na povinnú jazdu v podobe jedných optických retuší a ešte precíznejšieho vypracovania interiéru. Pre všetky deriváty karosárskej verzie SUV-coupé je teraz štandardom vonkajšie optické prevedenie AMG Line. Samozrejmosťou je taktiež množstvo technologických zmien, lepšia výbava, ako aj prítomnosť nových digitálnych hračiek na čele s najnovšou evolúciou rozhrania MBUX.

Veľmi pestrá paleta pohonných jednotiek pozostáva aj naďalej z benzínových i naftových derivátov. Pri oboch druhoch paliva je k dispozícii aj externe nabíjateľný plug-in hybrid. Vstupnou bránou do sveta GLE-kupé je model 300d so 4-valcovým vznetovým mild-hybridným 2-litrom o výkone 269 + 20 koní. Identický základ pohonnej jednotky využíva aj verzia 350de. Pod daným dovetkom sa ukrýva úsporný naftový plug-in hybrid so systémovým výkonom 333 koní. Vznetovou špičkou je následne mild-hybridný rádový 3-litrový 6-valec. Verzia 450d je vyladená na výkon 367+20 koní. Zážihovým základom je taktiež prepĺňaný 4-valcový 2-liter. Verzia 400e je už automaticky k dispozícii v plug-in hybridnom prevedení so systémovým výkonom 381 koní. Pre všetky vyššie spomenuté motorizácie je štandardom 9-st. automatická prevodovka, ako aj pohon všetkých kolies 4Matic. Na vrchole modelovej ponuky sa nachádzajú tri výkonné benzínová deriváty vyšľachtené v divízii AMG. Základom je testovaný mild-hybridný rádový 6-valec AMG GLE 53 s výkonom 435 + 20 koní. Horúcou novinkou v ponuke pohonných jednotiek je výkonný plug-in hybrid s identickým základom. Verzia AMG GLE 53 Hybrid ponúka systémový výkon až 544 koní. Absolútny vrchol z ponuky podľa očakávania reprezentuje tradičná verzia V8. Vynovený model AMG GLE 63 s mild hybridom je vyladený na extrémny výkon 612 + 22 koní.

Pohon testovanej verzie GLE 53 zastrešuje prepĺňaný rádový benzínový 3-liter s elektrickým dopingom

AMG príťažlivosť

Na prvý pohľad nelogická karoséria typu SUV-coupé vyvoláva vášne ešte aj dnes. Daný karosársky variant, ktorý v jednom balení kombinuje SUV robustnosť s eleganciou coupé si práva na svoju existenciu obhájil už dávno. Podpísal sa pod to predovšetkým záujem zo strany samotných zákazníkov. Nositeľom dokonale príťažlivého mixu dvoch diametrálne odlišných svetov je v praxi aj testovaný Mercedes GLE-kupé. Impozantné rozmery vozidla s robustným nádychom v tomto prípade zjemňuje neodškriepiteľná elegancia postupne klesajúcej línie strechy. Celkovo dynamický nádych tu ešte viac pripomína dizajnový rukopis divízie AMG.

Decentné optické dizajnové zmeny nedávnej modernizácie sa najviac premietli pri predných partiách testovaného exempláru. Pozornému oku s určitosťou neunikne pozmenený svetelný podpis. Technologickou samozrejmosťou sú výkonné Multibeam LED svetlomety s precíznou prácou funkcie tzv. tieňovania. V rámci svetelnej techniky patrí Mercedes-Benz už tradične k absolutnej automobilovej špičke. K signifikantným prvkom ostrých modelov trojcípej hviezdy sa radí rešpekt budiaca maska s vertikálnymi lamelami. Logo AMG divízie ponovom nahradilo pôvodný emblém Mercedes-Benz situovaný v priestore prednej kapoty. Testovaná verzia s dovetkom 53 si zároveň osvojila aj pozmenený predný nárazník, ktorý je inšpirovaný vrcholným V8 derivátom.

Dizajnová elegancia a optická dynamiky v jednom balení – nový Mercedes-AMG GLE 53 kupé

Najväčšiu dizajnovú ozdobu modelu GLE s prívlastkom kupé predstavuje jeho bočná línia s postupne klesajúcou líniou strechy. Dynamický nádych testovaného exempláru lakovaného v novom farebnom odtieni s dovetkom alpínska sivá formujú kontrastne čierne doplnky na čele s orámovaním bočného presklenia a krytmi spätných zrkadiel, ktoré sú súčasťou príplatkového balíka Night. Na rozmerovú majestátnosť tu upozorňujú až 22-palcové príplatkové disky kolies s efektným dizajnom, ktoré v kombinácii s ostatnými proporciami vozidla pôsobia zároveň aj veľmi prirodzene. Určitú offroad tu opticky štýlové bočné prahy, ktoré v prípade detí a nižších dospelákov reprezentujú aj vítanú pomôcku pri vstupe do kabíny.

Majestátne rozmery vynovenému modelu Mercedes-AMG GLE 53 kupé vizuálne najviac zjemňujú jeho zadné partie. Efektné klesajúcu líniu strechy v tomto priestore aj pri výkonnej motorovej verzii dopĺňajú skôr jemné a elegantné karosárske celky, vrátane efektných koncových svetlometov s pozmeneným svetelným podpisom. Výkonový potenciál ukrytý pod prednou kapotou tu okrem efektnej odtrhovej hrany na dverách batožinového priestoru ešte viac pripomína športový zadný nárazník s výrazným difúzorom. Dominantou verzie 53 sú dva páry reálne funkčných postranných výfukových koncoviek okrúhleho tvaru.

Pre verziu GLE 53 AMG sú typické dva páry okrúhlych výfukových koncoviek

Hodnotný interiér so špecifickou atmosférou

Rozmerovú majestátnosť testovaného exempláru si drvivá väčšina pasažierov uvedomí aj pri vstupe na palubu. Výhodou štandardne dostupného pneumatického odpruženia je možnosť dodatočného zníženia svetlej výšky. Svoje opodstatnenie tu ale má aj už vyššie spomenutá mechanická pomôcka. Príplatkové nášľapné prahy ale zároveň pri nepriaznivom počasí predstavujú aj riziko pre potencionálne ušpinenie odevu. Paradoxom kombinácie citeľne vyššieho posedu a efektnej zaoblenej coupé siluety je o niečo menší vstupný otvor. Pri výške cca 185 cm, ma pri procese nastupovania už čiastočne obmedzoval priestor v oblasti hlavy.

V interiéri dokáže vynovené SUV-coupé značky Mercedes-Benz aj dnes zaujať dokonalým wow efektom. Špičkové a na dotyk príjemné povrchy, na čele s príplatkovým dreveným dekórom tu podľa očakávania dostali prvotriednu kvalitu dielenského opracovania. Pozornému oku v tejto súvislosti neunikne ani pofaceliftová novinka v podobe kovového dekóru, ktorý zdobí pre daný model typické centrálne výduchy ventilácie obdĺžnikového tvaru. Za imidžovú chybičku krásy ale v prípade tohto prvku považujem aj po modernizácii absentujúce ambientné podsvietenie. To je pri vývojovo mladších modeloch s trojcípou hviezdou okrem štandardných miest už dostupné aj v prípade výduchov. Kozmetický delikt tu na druhej stráne vyvažuje mimoriadne pestrá škála nastavení preferovaného farebného štýlu.

Palubná doska modelu Mercedes-AMG GLE 53 kupé

Kabínu testovanej AMG verzie vyšperkovali ešte viac efektné športové doplnky s početnými emblémami odkazujúcimi na výkonnú divíziu. Vizuálne najviditeľnejšou inováciou nedávnej modernizácie je nový multifunkčný AMG volant s dvoma ergonomicky príjemnými kruhovými ovládačmi v jeho spodnej časti. Prostredníctvom príkladne citlivých dotykových plôšok je možné ovládať takmer všetky funkcie vozidla, vrátane centrálneho infotainmentu. Konzervatívnejšie orientovaní používatelia si na danú funkcionalitu budú na druhej strane pravdepodobne zvykať o niečo dlhšie.

Tú istú skupinu užívateľov vynovený model GLE kupé, ale poteší zachovaním klasickej tlačidlovej lišty s prehľadným ovládaním klimatizácie. K tradičným prvkom aktuálnej generácie stuttgartského SUV patria aj masívne držadlá na stredovej konzole. Dané riešenie opäť podvedome evokuje určitý offroad potenciál.
Veľkou pýchou testovanej novinky sú aj moderné digitálne hračky zabalené v opticky jednoliatom a dizajnovo čistom celku bez rušivých tieniacich elementov. Aj digitálny svet znesie pri modeloch značky Mercedes-Benz tie najprísnejšie kritéria.

Vynovený Mercedes-Benz GLE už disponuje najnovšou verziou rozhrania MBUX

Faceliftovaný model už vyžíva najnovšiu evolúciu rozhrania MBUX. Palubný infotainment sa aj z tohto dôvodu vyznačuje nielen špičkovou grafikou, ale aj príkladne rýchlymi reakciami. Úplnou samozrejmosťou je aj užitočná online nadstavba na čele s navigáciou pracujúcou s dopravnými informáciami v reálnom čase. Ozdobou navigácie sú aj prvky virtuálnej reality, kam možno zaradiť aj kamerový záber pri zastavení na križovatke s vyvýšenými semaformi. Mercedes-Benz môže poslúžiť pre ostatné automobilky ako vzor aj v disciplíne kvality kamerového vyobrazenia okolia vozidla.

Online nadstavbu okrem prítomného sveta aplikácií z užívateľskej stránky vylepšuje aj mobilná nadstavba Mercedes Me. Samozrejmosťou infotainmentu, ktorý je možné okrem dotyku, volantu či hlasu ovládať stále aj prostredníctvom touchpadu na stredovej konzole, je aj bezkáblovo fungujúca moderná mobilná konektivita. Posádka tu má zároveň k dispozícii množstvo nastavení vrátane atmosféry a komfortu na palube či zaujímavého vyobrazenia výkonových parametrov v záložke AMG Performance. Celkovú SUV univerzálnosť tu pripomína aj graficky efektný layout s náklonmi karosérie, ktorý je prispôsobený pre jazdu v teréne.

Predné sedačky sú konformné a zároveň dokážu podržať telo aj pri svižnej jazde v zákrutách

Plne digitálny prístrojový panel dostal po modernizácii vynovené grafické layouty. Okrem klasického prostredia známeho už z iných modelov tu pribudli aj dva prepracované športové svety. Samozrejmosťou aj náhľad pre jazdu v teréne ale aj vyobrazenie mapy, resp. funkcie asistenčných systémov. Širokú škálu personálneho prispôsobenia ponúka aj kvalitný a graficky jemný Head-up displej.

Za ozdobu testovanej verzie AMG 53 možno označiť sedačky čalúnené v luxusnej koži napa s možnosťou širokej škály elektrického nastavenia optimálnej pozície. S odmyslením si precízneho komfortu sedačky zohľadňujú aj aspekt temperamentnej jazdy v podobe dobrej fixácie tela. Dostupné masážne programy tu okrem operadla zastrešujú aj sedaciu časť čím GLE-kupé evokuje svet luxusných limuzín. Prémiovým prvkom je rovnako vyhrievanie, pri ktorom okrem sedadiel teplo vyžaruje aj z priestoru lakťových opierok. Vzhľadom na efektne zaoblenú coupé siluetu testovaný exemplár prekvapil plne akceptovateľným výhľadom. Pod danú prednosť sa v mestskej premávke podpísal v porovnaní s klasickými SUV modelmi ešte o niečo vyšší posed.

Aj napriek klesajúcej línii strechy sa vzadu pohodne odvezie aj dvojica štandardne urastených dospelákov

Aj napriek efektne klesajúcej streche nesklamal Mercedes-AMG GLE kupé ani v disciplíne životného priestoru v druhom rade. Tu sa na nedostatok miesta, vrátane adekvátneho priestoru pre hlavy, nebude sťažovať ani dvojica štandardne urastených dospelákov. Luxusné podmienky zadných pasažierov dokážu ešte viac vyšperkovať dve samostatné zóny klimatizácie, zdrojové koncovky či až trojstupňové vyhrievanie krajných pozícií.

Ako prekvapenie testovaného exempláru možno označiť aj veľkorysý batožinový priestor. Nároky bežnej rodiny hravo zastreší základná prepravná kapacita na úrovni až 655 litrov. Vo všeobecnosti vysokú nakladaciu hranu je pri možne manipulácii s ťažkými bremenami čiastočne znížiť vďaka prítomnosti pneumatického odpruženia. S prispením príjemne symetrického tvaru ložnej plochy dokáže GLE-kupé prepraviť aj pestré spektrum neforemným predmetom. Priestorový limit v tomto prípade ale logicky definuje parameter výšky ložnej plochy v zadnej časti kufra. Do priestoru pod úroveň podlahy sa povinnej okrem výbavy zmestí množstvo drobností. Testovaný exemplár disponoval aj núdzovou rezervnou pneumatikou. Maximálna prepravná kapacita s takmer ideálnou rovinou je k dispozícii po sklopení zadných operadiel delených v praktickom pomere 40/20/40.

Batožinový priestor ponúka v základe objem až 655 litrov

Mercedes-AMG GLE 53 kupé ponúka už, takpovediac, v základe veľmi bohatú výbavu. S odmyslením si výkonnej pohonnej jednotky a ďalších AMG doplnkov sa sem radia aj prvky ako: panoramatické strešné okno, elektricky nastaviteľné predné sedačky s pamäťou a vyhrievaním i odvetrávaním, sofistikovaný infotainment MBUX, bezkľúčový priestup a štartovanie, parkovací asistent s panoramatickým kamerovým náhľadom na okolie vozidla či široká škála bezpečnostných a asistenčných systémov. Testovaný exemplár k tomu v opcii okrem spomennutých vizuálnych doplnkov pridáva napríklad aj výhodný balík Premium plus s rozšírenými asistenčnými systémami, 4-zónovou automatickou klimatizáciou, komfortnou nadstavbou Energizing Plus, vrcholnými Multibeam LED svetlá, Head-up displejom či špičkovo hrajúcim audiom Burmester.

Príjemne univerzálne SUV-coupé

Vynovený Mercedes-AMG GLE kupé 53 kombinuje v jednom balení po jazdnej stránke veľmi precízne imidžové SUV-coupé s rodinným potenciálom a zároveň aj výkonom, ktorý už dokáže uspokojiť aj tých náročnejších.

Mercedes-AMG GLE 53 kupé disponuje špičkovo vyladeným pneumatickým podvozkom

K všeobecným prednostiam daného modelového radu patrí aj skvele fungujúci pneumatický podvozok. Aj testovanú konfiguráciu s emblémom AMG možno pokojne označiť ako automobilového chameleóna. Pri bežnej jazde v komfortnom nastavení zvláda pruženie aj v kombinácii s 22-palcovými diskami veľmi dobre filtrovať bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Verzia 53 je tak bezproblémovo vhodná na každodenne rutinné používanie v pozícii rodinného automobilu.
V nekompromisnom režime Sport+ ale na druhej strane ten istý podvozok už nemá príliš ďaleko od ortodoxných AMG modelov s vyššou cifrou prvej číslovky v kóde značenia. Absolutórium si v tomto prípade zaslúži skvele pracujúca funkcia eliminácie náklonov karosérie.

Pri svižnej jazde v zákrutách s prihliadnutím na náklony GLE kupé takmer až popiera základné fyzikálne zákony. Obozretnosť a šoférska racionalita je tu s prispením pohotovostnej hmotnosti takmer 2,4 tony, ale napriek tomu vždy na mieste pri jazde na limite. Ten z hľadiska priľnavosti v zákrutách na suchom asfalte predstavovali v prípade testovaného exemplára skôr zimné pneumatiky.

AMG potenciál sa naplno prejaví v takpovediac ostrom nastavení

Správne šoférske emócie pri temperamentnom používaní, okrem príjemne strmého riadenia a výkonných bŕzd dokresľuje aj AMG výfuková sústava so štvoricou koncoviek. Možnosť nezávislého otvorenia klapiek je tu mimo sveta ostrých režimov k dispozícii napríklad aj v kombinácii s východiskovým komfortným nastavením. Pri bežnej jazde, napríklad po náročnom dni v práci, príde častokrát vhod prémiová atmosféra v podobe reálne precízneho odhlučnenia kabíny. Testovaný exemplár si zaslúži veľkú pochvalu aj za skvelú obratnosť s polomerom otáčania pripomínajúcom o segment menšie automobily. Vyslovene nočnou morou v tomto prípade nie je ani manévrovanie v stiesnených priestoroch.

Charakter jazdy sa dokáže podľa očakávania citeľne meniť v závislosti od aktuálne zvoleného jazdného režimu. Východiskové nastavenie Comfort dopĺňajú výrazne impulzívnejšie módy Sport, resp. Sport+, kedy už citeľne väčšia porcia výkonu smeruje na zadnú nápravu. V tejto súvislosti musím pochváliť aj reálne pohotové reakcie pedála akcelerátora. Tie už dnes nie sú úplnou samozrejmosťou ani pri športových, resp. výkonných automobiloch. Ostrú jazdu a inteligentný potenciál nastavenia pohonného reťazca AMG Dynamics v podobe hravejšej zadnej časti, je možné ešte viac vyšperkovať pri aktivovaní športového nastavenia ESP. Elektroniku si je možné aktivovať do športového módu kedykoľvek aj prostredníctvom intuitívne vymyslených AMG voličov na športovom volante. Športové nastavenie podvozka v porovnaní s niektorými ortodoxnými modelmi z rodiny Mercedes-AMG zároveň nie je nekompromisne tvrdé, čím sa stáva plne použiteľným aj na zohľadnení kvality vozovky väčšiny slovenských okresiek.

Charakteristika jazdy Mercedes-AMG GLE kupé 53 sa citeľne mení v závislosti od aktuálne preferovaného režimu

Vo väčšine dostupných jazdných módov si je možné preferovaný jazdný režim prostredníctvom jednotlivých častí pohonného reťazca aj prispôsobiť podľa osobných preferencií. Najviac slobody v tomto kontexte logicky ponúka režim Individual. SUV-coupé s prívlastkom AMG zároveň myslí aj na takpovediac zimnú prevádzku na klzkých cestách. Pre dané podmienky je vhodný „snežný“ režim s obmedzeným výkonom, ako aj citlivejšou trakciou pohonu všetkých kolies.

Srdcom testovanej konfigurácie s kódovým označením 53 je po facelifte vylepšený a vo všeobecnosti prikladne kultivovaný benzínový rádový 3-liter so samostatným výkonom 435 koní. Po modernizácii je jedno z jeho turbodúchadiel o niečo väčšie. Aj vďaka tomuto narástol krútiaci moment na impozantnú hodnotu 560 Nm.
Pod veľmi presvedčivú jazdnú dynamiku pri rozjazdoch i pružných zrýchleniach sa svojou troškou podpísal aj dodatočný elektrický doping 20 koní, ktorý generuje štartér-generátor. EQ výkonová výpomoc je dôležitá aj pri už spomenutých pohotových reakciách pedála akcelerátora.

Do precízne vyladeného súkolia pohonného reťazca zapadá aj 9-st. automat AMG Speedshift

Majstrovstvo trojcípej hviezdy pri stavbe pohonných jednotiek sa premietlo do skvele spolupracujúcej 9-st. automatickej prevodovky s výstižným názvom AMG Speedshift. S prácou automatu som bol reálne spokojný pri pohodovej, ako aj ostrej jazde. Level ponúkaných zážitkov dokáže v druhom prípade ešte viac vyšperkovať aj bleskurýchle manuálne radenie prevodov prostredníctvom pádiel pod volantom.

Výkonná divízia značky Mercedes-Benz zanechala svoju stopu aj na vyladení pohonu všetkých kolies 4Matic+. Pri prioritne ostrej jazde v športovom nastavení trakčnej kontroly posiela riadiace centrum citeľne viac výkonu smerom na zadnú nápravu. Aj takto veľké SUV tak dokáže byť až nečakane zábavné. Pohon 4×4 v kombinácii s prakticky regulovateľným pneumatickým podvozkom je zárukou adekvátnej slobody aj pri jazde mimo spevných ciest. Mercedes-Benz si aj pre testovaný exemplár okrem už spomínaných efektných grafických hračiek pripravil aj režimi pre jazdu mimo spevnených ciest.

V prípade potreby si testované SUV-coupé dokáže poradiť aj s nástrahami terénu

Simulovaná offroad skúška sa odohrávala na klzkom blatistom podklade. Okrem pohonu 4×4 prišla aj v danom prostredí veľmi vhod aj sila pohonnej jednotky. Vďaka nej sa veľké a ťažké GLE-kupé dokázalo z potencionálnej šlamastiky uviaznutia vždy doslova „vyhrabať.“ Pri nemalej váhe vozidla je užitočnou offroad pomôckou aj zjazdový asistent. Zdolávanie výraznejších prekážok môže zjednoduší ďalšia digitálna hračka v podobe kamerového pohľadu zachytávajúceho priestor pod vozidlom. V náročnejšom teréne ale testovaný exemplár napriek tomu drvivá väčšina jeho majiteľov z logicky dôvodov „trápiť“ nikdy nebude.

Celkovú vyspelosť SUV-coupé s logom trojičnej hviezdy pripomínajú aj precízne fungujúce asistenčné systémy, ktoré uľahčujú život nielen pri dlhých diaľničných presunoch, ale aj pri pohybe v mestskej džungli.

Aj napriek nemalému výkonovému potenciálu dokáže byť verzia GLE 53 stále prijemne univerzálna

Výkonovo presvedčivá, ale zároveň aj skvele univerzálna verzia AMG 53 na konci dňa nesklamala ani v disciplíne spotreby paliva. Pri pokojnej a pohodovej jazde nie je príliš náročné stlačiť výsledný apetít aj pod hranicu 10 litrov. Nameraný kombinovaný priemer sa pri simulácii daných podmienok ustálil dokonca na hodnote 8,4l/100 km. S obdobným apetítom treba počítať aj pri jazde na okresných komunikáciách. V meste si testovaný exemplár vypýtal 13,5 l/100 km. Na diaľnici sa jeho apetít ustálil na hodnote 9,6 l/100 km. Pri temperamentom, resp. zážitkovom štýle jazdy a využívaní plného výkonového potenciálu 435 koní sa výsledný priemer ustálil na stále akceptovateľnej hodnote tesne pod hranicou 15-litrov.

A celkový dojem?

V našich končinách mimoriadne obľúbený modelový rad Mercedes-Benz GLE podstúpil na prvý pohľad nenápadný facelift. Modernizácia ale so sebou v sumári prináša množstvo drobných a zároveň užitočných vylepšení. Výrazne viac osobitného štýlu a imidžu ponúka karosársky variant SUV-coupé. Požiadavku po stále racionálne univerzálnom, no zároveň aj výkonovo adekvátnom deriváte dokáže dokonale zastrešiť testovaná špecifikácia Mercedes-AMG GLE kupé 53.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Mercedes-AMG GLE kupé 53 4 Matic+
Dĺžka: 4 944 mm
Šírka: 2 018 mm
Výška: 1 720 mm
Rázvor: 2 935 mm
Objem kufra: 655 litrov
Motor: zážihový mild hybrid (benzín)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 6
Systémový výkon kW/koní: 320+15/435+20
Krútiaci moment Nm: 560
Pohotovostná hmotnosť: 2375 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,0 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 9
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 10,3 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 10,5 / 100 km
Pneumatiky: Continental WinterContact TS

Verzia/cena
Mercedes-AMG GLE kupé 53 4 Matic+ (testovaný model) od 110 160 €
Mercedes-Benz GLE kupé 300d 4 Matic od 94 200 €

Exit mobile version