Trojcípa hviezda predstavuje všeobecné zosobnenie automobilizmu. Korene štuttgartskej automobilky siahajú až k vôbec prvej patentovanej trojkolke so spaľovacím motorom. Aj neskoršia éra spojená už s označením Mercedes-Benz spájala tohto nemeckého výrobcu vždy s výkladnou skriňou automobilového priemyslu. Nikoho v tejto súvislosti neprekvapí, že práve Mercedes-Benz bol pri vzniku pestrého spektra automobilových technológií. Tá istá značka dala svetu aj množstvo kultových modelov. Presne do tejto kategórie sa radí aj trieda SL, ktorú možno plným právom označiť aj ako jeden z hlavných symbolov DNA tohto výrobcu. Aktuálne má Mercedes-Benz v ponuke už siedmu evolúciu legendy. A tú možno v mnohých ohľadoch označiť zároveň aj ako revolučnú. V redakčnom teste sme mali možnosť preveriť na prvý pohľad kontroverzný „základ“ SL 43, ktorého pohon zastrešuje technologicky sofistikovaný 4-valec.
Nový Mercedes-AMG SL 43, o ktorého pohon sa stará mild-hybridný zážihový 2-liter s výkonom 381 + 14 koní spolupracujúci s 9-st. automatickou prevodovkou a pohonom výhradne zadnej nápravy, nám na test zapožičala spoločnosť Motorr Žilina.
Rýchle fakty:
- Označenie SL historicky patrí medzi najlegendárnejšie automobilové počiny značky Mercedes-Benz. Aj napriek náročnej dobe, kde hrá prvé husle elektromobilita sa v Stuttgarte odhodlali postaviť od podlahy úplne novú siedmu generáciu legendy, v ktorej útrobách pracujú spaľovacie motorizácie.
- Najnovší model SL je zároveň aj revolučný. Novinka aj napriek karosérii typu roadster dostala po prvýkrát interiér s usporiadaním 2+2. Ešte zásadnejšou zmenu predstavuje vývoj, ktorý v priemere vznikal kompletne pod patronátom divízie AMG..
- Nový Mercedes-AMG SL budí zaslúžený rešpekt aj svojimi proporciami. Trojcípa hviezda v tomto prípade veľmi umne skombinovala očakávanú eleganciu so silným športovým nádychom. Symbolický návrat ku koreňom reprezentuje aj klasická plátenná strecha.
- Vyvážený mix luxusu, športového akcentu a v princípe už dôverne známych ovládacích prvkov formuje v kabíne nového modelu Mercedes-AMG SL veľmi sofistikovaný celok s neodškriepiteľnou porciou vlastnej autenticity.
- Aktuálna doba prinútila trojcípu hviezdu k premiérovému nasadeniu základnej 4-valcovej motorizácie. Testovaný Mercedes-AMG SL 43 ale reálne nerobí slávnemu menu žiadnu hanbu. Menší objem je v tomto prípade vykompenzovaný sofistikovanou technikou a zážitkovými jazdnými vlastnosťami na čele s pohonom čisto zadnej nápravy.
Fotogaléria Mercedes-AMG SL 43
Trieda SL patrí už od svojho vzniku k symbolom značky Mercedes-Benz. Pôvodný model, za ktorého kódovým označením sa ukrýva skratka „Sport, resp. Super Leicht“ uzrel svetlo sveta už v roku 1954. Legendárny 300 SL, ktorý je vďaka svojím výklopným dverám notoricky známy aj ako „gullwing“ bol odvodený s o dva roky staršieho súťažného špeciálu. Podľa mnohých to bol vo svojej dobe zároveň aj zakladateľ automobilovej kategórie superšport. V roku 1957 pôvodné coupé vo výrobe nahradila emočne ladená verzia s dovetkom Roadster.
Karoséria s otvorenou strechou sa stála symbolom aj pre nasledujúce generácie tohto kultového automobilu. V závere roku 2021 Nemci oficiálne predstavili v celkovom poradí už siedme pokračovanie modelu s označením SL. Najnovšia generácia principiálne vznikala už v „komplikovaných“ časoch, kedy nastupujúca éra batériového pohonu spojená s bojom, o čo najnižšie flotilové emisie už poslala na smetisko dejín množstvo automobilových legiend. SL-ko ale našťastie podobný osud nepostretol. V portfóliu automobilky Mercedes-Benz dnes nahrádza aj otvorenú verziu Triedy S, ako aj rovnaký karosársky derivát novej generácie ultimátneho modelu AMG GT.
Nový Mercedes SL možno pokojne označiť aj ako revolučný. Aktuálna siedma generácia vznikala kompletne nanovo na „čistom hárku papiera.“ V porovnaní s minulosťou prevzala kompletný patronát nad novinkou vo všetkých jej verziách výkonná divízia AMG. Aj z tohto dôvodu sa nová generácia po prvýkrát v histórii oficiálne volá Mercedes-AMG SL. Okrem návratu k pravovernej športovej DNA tu predstavuje veľkú zmenu aj formát karosérie s usporiadaním 2+2. Kultový model sa ale stále môže pýšiť prívlastkom Roadster, ktorý ešte viac vyšperkoval aj návrat k elegantnej plátennej streche.
O pohon novinky sa tradične starajú benzínové motorizácie. Pomyselné zemetrasenie tu ale spôsobila testovaná základná verzia SL 43. O jej pohon sa šokujúco stará rádový prepĺňaný 2-litrový 4-valec s mild hybridným elektrickým dopingom, ktorý ale generuje adekvátny výkon 381+14 koní. Veľkou ozdobou vstupnej brány do sveta SL je aj zážitkový pohon zadnej nápravy. Zástancov plnotučnej klasiky uspokoja ostatné výkonové verzie. Tie už využívajú klasickú motorizáciu 4,0 V8 prepĺňanú dvojicou turbodúchadiel a výkonom prenášaným na všetky štyri kolesá. Verzia SL 55 4Matic+ je vyladená na 476 koní a terajší výkonový strop reprezentuje model SL 65 4Matic+ s výkonom až 585 koní. Neskôr ponuku pohonov rozšíri ešte o niečo výkonnejšia verzia V8 obohatená o elektrický doping a počíta sa aj s príchodom plug-in hybridnej verzie.
Emóciami nabitý roadster
Mercedes-AMG SL možno označiť ako výnimočný už len na základe jeho dizajnu. Trojcípej hviezde sa v tomto prípade podarilo vizuálne dokonale skombinovať lesk a noblesu minulých generácií triedy SL s atletickými líniami a jasným rukopisom športovej divízie AMG. Novinka skrátka budí v spätných zrkadlách ostatných účastníkov cestnej premávky prirodzený rešpekt. Skúšaný exemplár bol počas testovacích dní, vďaka svojím proporciám a karosárskemu konceptu s plátennou strechou, zároveň aj okamžitým magnetom pre oči publika na ulici.
Príslušnosť k rodine výkonných modelov z Affalterbachu pripomína nízka, no zároveň opticky široká predná časť, s rozmerovo veľkorysou AMG maskou s tradičnými vertikálnymi lamelami. Výkonový potenciál v útrobách podvedome evokuje tvar prednej kapoty s dvojicou vystúpených prelisov. Adekvátne agresívne a športovo pôsobí aj aj predný nárazník s postrannými prieduchmi s karbónovým dekorom. Moderné technológie tu, naopak, pripomínajú predné full LED svetlomety s Digital Lights s až 2,6 miliónmi pixelov. Tie okrem špičkového svetelného výkonu a unikátneho uvítania dokážu na vozovku počas jazdy premietať aj pre vodiča užitočné piktogramy.
Pri pohľade z profilu vyniká nový Mercedes-AMG SL klasickou roadster siluetou s proporčne dlhou prednou kapotou a kabínou posunutou čo najviac dozadu. V princípe uhladené karosárske línie so svalnatými zadnými blatníkmi dopĺňa aerodynamická frajerinka v podobe výsuvných kľučiek dverí. Modul predných blatníkov ozvláštňuje pri danom koncepte vozidla, nečakaný „fejkový“ prieduch. Pod nim si našiel svoje miesto štítok upozorňujúci na elektrický doping prepĺňania motorizácie pod prednou kapotou. Testovaný exemplár lakovaný v atraktívnej príplatkovej červenej farbe s prívlastkom patagónska a kontrastnými karbónovými doplnkami vizuálne zaujal aj opciovými 20-palcovými AMG diskami. Samotné kolesá vypĺňajú už na pohľad výkonne perforované brzdové kotúče. Strmene v kontrastnej zlatej farbe sú poznávacím znamením príplatkového balíka Dynamic Plus.
V princípe uhladene pôsobí nový Mercedes-AMG SL aj v rámci svojej zadnej časti. Je pritom jedno či je klasická plátenná strecha v čiernej farbe na svojom pôvodnom mieste alebo zložená v batožinovom priestore. Všeobecne nízku stavbu tu okrem vytiahnutých blatníkov opticky ešte viac zvýrazňujú dizajnovo atraktívne koncové svetlá s klinovitou siluetou. Efektnú symetriu zadných partií dokáže v prípade potreby „rozbiť“ výsuvné prítlačné krídlo. Okrem jazdy rýchlosťou vyššou ako 80 km/h ho je možné uviesť do pohotovosti aj „manuálne,“ teda pokojne aj pri pohodovej jazde, resp. statickej prezentácii. Za najväčšiu emočnú ozdobu testovaného exemplára napriek tomu považujem dva páry reálne funkčných výfukových koncoviek. Pri verzii 43 dostali okrúhly tvar. Pri otvorenej klapke reálne dokážu aj v prípade 4-valcovej motorizácie generovať až nečakane ostrý zvukový efekt.
Prvotriedny interiér
Veľmi atraktívny recept si nový Mercedes-AMG SL osvojil aj v interiéri. V optike kompromisu medzi takmer až superšportom a luxusným cestovateľským kabrioletom má testovaný model s odmyslením si niektorých detailov bližšie k druhej spomínanej variante. Koncept interiéru na čele s architektúrou palubnej dosky aj v tomto prípade vsádza na prirodzenú unifikáciu, kde drvivá väčšina funkčných a ovládacích prvkov kopíruje ostatné nové modely s logom trojcípej hviezdy.
Nové SL musím aj napriek tomu pochváliť za adekvátnu porciu autenticity. S odmyslením si konceptu karosérie so sklápacou strechou dostali mnohé už v princípe známe riešenia adekvátnu príchuť originality. Ako príklad tu poslúži prístrojový panel, ktorý je aj napriek excelentnej grafike po stranách ohraničený tieniacimi tubusmi. Na potencionálne odrazy slnečných lúčov pri jazde s otvorenou strechou mysleli konštruktéri aj pri module centrálneho infotainmentu. Preferovaný sklon dotykovej obrazovky si je možné kedykoľvek nastaviť v reálne širokom spektre.
S puncom výnimočnosti tu úzko súvisí aj očakávaná prvotriedna kvalita dielenského opracovania skombinovaná s výberom špičkových materiálov. Detailisti si v tomto prípade pravdepodobne všimnú jednoduchšie spracovanie tieniacich roletiek čelného skla. Aj toto riešenie je ale na konci dňa prispôsobené dlhodobému užívaniu spojeného s očakávanou odolnosťou daného komponentu pri jazde s otvorenou strechou. Prémiový pôvod testovaného exempláru, je naopak, zohľadnený v iných dômyselne predpracovaných detailoch. Pri nočnej jazde som neraz ocenil intuitívne rozsvietenie svetielka na strane spolujazdca pri pohybe ruky do tohto priestoru, čo mi do značnej miery uľahčilo pátranie po „zapadnutom“ diaľkovom ovládaní.
Športovú príchuť pri prioritne luxusnom balení dotvára dokresľuje množstvo prepracovaných detailov. Do tejto kategórie možno pokojne priradiť aj už spomínaný plne grafický prístrojový panel. Precízne spracovaná a zároveň jemná grafika tu okrem štandardných a v princípe známych vyobrazení so simuláciou klasických budíkov, minimalistickým nahľadom či vyobrazením mapy alebo asistenčných systémov, ponúka naviac až tri schematicky zaujímavé športové layouty. Schematický
zaujímavú novinku v podobe superšporového vyobrazenia dopĺňa aj okruhová nadstavba. Celkový emočný zážitok prioritne pri nočnej jazde vyšperkovalo aj precízne zapracované a prispôsobiteľné ambientné podsvietenie, ktoré značka Mercedes-Benz vyšperkovala prakticky až k dokonalostí.
Z užívateľskej stránky už známy svet si osvojil aj palubný infotainment. Model AMG SL využíva druhú generáciu rozhrania MBUX. Okrem prepracovanej a naozaj jemnej grafiky môže trojcípa hviezda poslúžiť ako vzor aj v disciplíne bleskurýchlych reakcií na dotykové povely. Systém je možné tradične ovládať aj v pravej časti volantu a alternatívne aj hlasovými povelmi. Aj napriek množstvu zakomponovaných funkcií a štatistických údajov je orientácia v rozhraní až nečakane intuitívna. Palec hore dávam aj permanentne prítomnému a zároveň intuitívnemu ovládaniu termomanažmentu vozidla v spodnej časti obrazovky.
Prístup k tým najdôležitejším funkciám sprostredkúva lišta s virtuálnym tlačidlami v priestore teste pod obrazovkou. Precízne fungujúcu vstavanú navigáciu s online podporou v prípade potreby dopĺňa moderná mobilná konektivita fungujúca aj bez káblového prepojenia. Pýchou značky Mercedes-Benz je už tradične aj prepracovaný kamerový náhľad na okolie vozidla.
K testovanému exempláru mám napriek všetkému spomenutému aj jednu ergonomickú výhradu. Tá súvisí priamo s jeho podstatou, teda konceptom skladacej strechy. Mechanizmus sklápania sa taktiež ovláda prostredníctvom dotykového displeja. Za nie príliš intuitívny považujem daný proces práve z logiky funkcie dotykovej plôšky. Tú je nutné počas celého i keď reálne rýchleho úkonu permanentné držať a zároveň si dávať pohor na nechcené skĺznutie prsta, ktoré daný úkon preruší. Druhou možnosťou manipulácie so strechou takpovediac na diaľku je využitie kľúčika od vozidla.
Neodškriepiteľný športový akcent pripomína Mercedes-AMG SL aj svojimi sedačkami. Testovaný exemplár vsadil na hodnotné čalúnenie v koži napa. Posádka tu môže aj napriek tomu stále počítať s prirodzene tuhšou výplňou a zároveň aj veľmi dobrou fixáciou tela. Za prémiový detail možno v tejto disciplíne označiť prakticky neobmedzené možnosti elektrického nastavenia posedu. Posádku rovnako rozmaznáva aj masážna funkcia či možnosťou nastavenia preferovanej oblasti vyhrievania a odvetrávania. Počas už reálne chladnejších jesenných dní som pri jazde s otvorenou strechou ocenil veľmi príjemnú funkciu „veterného šálu,“ ktorá sofistikovane smeruje teplý vzduch do oblasti zátylku predných pasažierov.
S súvislosti so športovou DNA divízie AMG chválim aj excelentne nízky a zároveň šoférsky posed. Ďalším zdrojom temperamentných emócií je aj rozmerovo príjemný AMG volant s dvojicou okrúhlych voličov dôležitých funkcií, resp. jazdných režimov v jeho spodnej časti. Samotné multifunkčné ovládanie na ramenách volantu známe aj z iných modelov značky Mercedes-Benz si s prihliadnutím na pomerne citlivé dotykové plôšky vyžaduje určitý užívateľský grif.
Nová generácia roadsteru SL prichádza v premiére aj s druhým radom sedadiel. Na mieste je v tomto smere označenie 2+2. Dve zadné miesta tu búdu s prihliadnutím na minimálnu priestorovú rezervu pre nohy aj hlavy vo väčšine prípadov slúžiť ako nadstavba batožinového priestoru. Vzadu sa ako tak pohodlne prepravia nanajvýš menšie deti. V prípade o niečo urastenejších pasažierov je pri otvorenej streche svojim spôsobom znesiteľná aj pohodová jazda.
Priestor v druhom rade, ale testovanému exempláru vzhľadom na jeho zameranie nemôže reálne nikto vytknúť. Obdobne je na tom aj batožinový priestor s adekvátnou kapacitou pre dvojicu pasažierov pri ich ceste za zážitkami. V reči čísel ponúka nové SL objem 213 litrov. Výhodou plátennej strechy je len minimálny dopad na prepravnú kapacitu pri jazde „hore bez“. Na jej priestorové požiadavky v zloženom stave upozorňuje šikovné riešenie v podobe inak sklopnej prepážky vo vrchnej časti.
To, že je nový Mercedes AMG SL výnimočným modelom pripomína aj pohľad do jeho cenníka. Samozrejmosťou sú aj v tomto prípade veľmi široké možnosti osobnej personalizácie. Už v „základe“ sú k dispozícii digitálne hračky na čele s rozšíreným infotainmentom MBUX a navigáciou, bezkľúčový prístup a štartovanie, elektronické otváranie batožinového priestoru, funkcia indukčného nabíjania pre smartphone či cúvacia kamera. S množstva príplatkových prvkov tu okrem výberu obkladových materiálov s čalúnenia v hnedej koži napa stojí za zmienku rozšírený balík asistenčných systémov, už spomínané digitálne full LED svetlomety či špičkovo hrajúce audio Burmester.
Keď jazda baví
Najväčšiu kontroverziou novej generácie modelu SL v princípe reprezentuje konfigurácia testovaného exemplára. Pod komerčným označením SL 43 sa totiž ukrýva v minulosti v danom type vozidla nepredstaviteľný 4-valec. Trojcípu hviezdu viedla k nasadeniu objemovo skromnejšej motorizácie nielen prísna doba, kde záleží na každom jednom ušetrenom grame CO2, ale aj ambícia o zmenu filozofie. Skalní fanúšikovia, resp. majitelia evolučne starších modelov majú aj pri novinke naviac stále k dispozícii plnotučné motorizácie V8.
Vôbec najvýkonnejší sériový 4-valec dneška dokáže potencionálne osloviť skôr úplne novú skupinu budúcich majiteľov, pre ktorých je dôležitejším parametrom ako hrubá sila, na konci dňa o niečo nižšia hmotnosť a zážitkovejší koncept. Práve verzia SL 43 dnes ako jediná disponuje nekompromisným pohonom len zadných kolies.
Ešte pred zhodnotením samotného reťazca si nový Mercedes AMG SL zaslúži pozornosť aj ako automobil vo všeobecnosti. Už pri absolvovaní prvej porcie kilometrov je v prípade novinky celkom jasne cítiť vývojový dotyk divízie AMG. Jasne čitateľný podpis Affalterbachu tu pripomína vyladenie podvozka. Testovaný exemplár je v optike bežných automobilov nekompromisne tvrdý. Vyladením pruženia má SL 43 tak reálne bližšie k okruhovým špeciálom než k tradičným automobilom s rodinnou orientáciou. S tuhou charakteristikou tlmičov tu treba počítať už v najmäkšom, teda komfortnom nastavení. Šoférskou výhodou spomenutého vyladenia je ale precízna spätná väzba smerom od povrchu, po ktorom vozidlo práve prechádza.
Jazdu po bežných okreskách so slovenským kvalitatívnym štandardom, atraktívny roadster na 20-palcových kolesách zvláda s veľkým prehľadom. Prirodzene viac obozretnosti vzhľadom na potencionálne poškodenie diskov si tu napriek tomu vyžadujú prejazdy cez hrubé prepadliny, prípadne utopené kanalizačné poklopy v meste. Nekompromisne šoférske vyladenie podvozka vyniká najviac na kvalitných asfaltoch a pokojne aj na pretekárskom okruhu. Pri ostrej jazde v daných podmienkach sa v drvivej väčšine prípadov o slovo prihlási pud sebazáchovy vodiča. Reálne limity SL 43 sú posunuté až výrazne ďalej za spomenutou psychologickou hranicou.
Pri jazde po obľúbených okreskách, resp. iných technicky zaujímavých cestných úsekoch som sa počas testovacích dní k limitom vozidla nepriblížil ani „len“ v športovom režime, resp. jeho nadstavbe dovetkom plus, kedy je už obmedzená aj funkcia elektronických anjelov strážnych. Pre skutočne odvážnych vodičom a na uzavretú trať je následne určený režim Pretek. V tomto prípad už dokáže SL 43 páliť gumy a na krotenie jeho odistenej zadnej časti sú potrebné veľmi rýchle ruky na volante. Pri ostrej a zážitkovej jazde s čisto zadným náhonom a ponúkaných schopnostiach testovaného exempláru si podľa môjho úsudku takmer nikto ani len nespomenie, že pod jeho prednou kapotou pracuje „len“ rádový 4-valec.
Skvelé mechanické zážitky v danom režime pripomína aj vyladenie samosvorného diferenciálu na zadnej náprave. Ten je spolu s o centimeter zníženým športovým podvozkom súčasťou príplatkového paketu Dynamic Plus. Nefalšované emócie ešte viac stupňuje ideálne vyladenie posilňovača riadenia. Mercedes-AMG SL 43 v tejto súvislosti a pri bežnom živote prekvapuje svojou neobratnosťou. Pri odpustení si otočenia v štýle driftu je na tento úkon reálne potrebný až nečakane veľký polomer. Konštruktéri na daný hendikep mysleli v podobe dostupnosti príplatkového natáčania zadnej nápravy, ktorým ale testovaný exemplár nedisponoval.
S odmyslením si vyššie popísaných jazdných zážitkov dokáže v bežnom nastavení atraktívny roadster poslúžiť ideálne aj na pohodové presuny krajinou so spustenou strechou a vetrom vo vlasoch. Na okreskách je jazda „hore bez“ pre predných pasažierov v princípe príjemná aj bez nasadeného deflektoru. Po jeho uchytení v priestore zadných sedadiel sa v citeľnej miere eliminuje vírenie vzduchu v kabíne. So spustenou strechou sa dá následne pokojne cestovať už aj v diaľničnom tempe.
Vzhľadom na cenovku vozidla ma pri jazde u nás najvyššou povolenou rýchlosťou so zatvorenou strechou nemilo prekvapilo pocitovo slabšie odhlučnenie kabíny. Pohodovú jazdu s užívaním si krajiny či dlhé diaľničné presuny robia ešte viac kultivovanými precízne fungujúce asistenčné systémy. V tejto disciplíne aj emočne ladený model SL kopíruje cestovateľské limuzíny s logami trojcípej hviezdy.
A ako je na tom samotný pohonný reťazec? Úplne na úvod je v súvislosti s verziou SL 43 vhodné pripomenúť, že o jej pohon sa nestará obyčajný 4-valec. Prepĺňaný 2-liter so samostatným výkonom 381 koní reálne vyvíjali aj mozgy z továrenského tímu Mercedes v F1. Jeho zaujímavosťou je tzv. elektrické turbodúchadlo. Súčasťou mechanizmu prepĺňania je miniatúrny elektromotor, ktorý sa stará o jeho okamžitý nástup. V praxi to funguje excelentne. Testovaná pohonná jednotka sa vyznačuje prakticky okamžitými reakciami na zatlačenie pedála akcelerátora. Palec hore dávam v tejto súvislosti aj kontinuálnemu záťahu či pohotovým reakciám pri pružných zrýchleniach.
Ďalším elektrickým komponentom pohonnej jednotky je samostatný štartér-generátor, ktorý dokáže krátkodobo navýšiť výkon o 14 koní. A aj keď sa základný Mercedes-AMG SL 43 vyznačuje skvelou a plne postačujúcou jazdnou dynamikou, tak ten kto v tejto disciplíne prioritne očakáva nekompromisnú mamutiu silu, by mal ale predsa len radšej siahnuť po verziách s motorizáciou V8.
Ďalšou veľkou ozdobu testovanej konfigurácie s jasným rukopisom Affalterbachu je vyladenie prevodovky. Automat AMG Speedshift s 9-stupňami sa prioritne v ostrých nastaveniach vyznačuje nielen precíznou prácou s výkonovým potenciálom pohonnej jednotky, ale aj efektnými športovými „kopancami“ citeľnými prakticky pri každom preradení. Pre náročnejších je v tomto smere samozrejmosťou aj precízne a rýchlo reagujúci manuálny mód, ktorý zároveň dokáže podržať želaný prevodový stupeň.
Aj keď je spotreba paliva pri danom type vozidla v princípe bezpredmetnou témou, tak ani od 4-valcového modelu Mercedes-AMG SL 43 nemožno v tejto disciplíne očakávať žiadne zázraky. Pri vyslovene pohodovej jazde so spustenou strechou a prevahou okresných komunikácii vyobrazil palubný počítač údaj 8,6 l/100 km. Bežné používanie v kombinovanom režime sa vyznačuje apetítom v okolí 10-litrovej hranice. S o niečo málo nižším úbytkom paliva z nádrže treba počítať na diaľnici. Čisto mestská spotreba sa ustálila teste pod hranicou 15 litrov. Pri prioritne zážitkovom užívaní výkonového potenciálu testovaného exempláru už palubný počítač vyobrazil hodnotu 19,6 l/100 km. Výsledný kombinovaný priemer sa na konci testu sa nakoniec ustálil na hodnote 10,6 l/100 km.
A celkový dojem?
Nový Mercedes-AMG SL predstavuje návrat do zlatých čias, keď sa ešte automobilky mohli ďaleko viac fokusovať na zážitky z jazdy ako na emisie. Nekompromisná športová DNA divízie AMG je v prípade novej generácie kultového modelu dokonale skombinovaná s luxusom a prestížou značky Mercedes-Benz. Na prvý pohľad kontroverzný základný 4-valec si v teste až nečakane presvedčivo obhájil právo na svoju existenciu.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Mercedes-AMG SL 43
Dĺžka: 4 700 mm
Šírka: 1 915 mm
Výška: 1 359 mm
Rázvor: 2 700 mm
Objem kufra: 213 litrov
Motor: zážihový mild-hybrid
Pohon: zadných kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 280/381
Krútiaci moment Nm: 480
Pohotovostná hmotnosť: 1 810 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 275
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 9
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu: 8,9 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 10,6 l/100 km
Pneumatiky: Michelin Pilot Sport
Verzia/cena
Mercedes-AMG SL 43 (testovaný model) od 139 954 €
Mercedes-AMG SL 55 4Matic+ (V8) od 180 426 €