Práve končiaci rok 2023 bol v prípade značky Mercedes-Benz doslova prešpikovaný novými modelmi. Okrem elektrickej ofenzívy Nemci nezanevreli ani na klasický pohon. Tu na seba v uplynulom období viazala najväčšiu pozornosť úplne nová Trieda E. V slovenských showroomoch trojcípej hviezdy sa zároveň objavili aj ďalšie kľúčové novinky. Presne do tejto kategórie môžeme zaradiť novú generáciu rozmerovo kompaktného SUV s označením GLC. Nový modelový rad s klasickou SUV karosériou doplnil prednedávnom aj už tradičný imidžovo ladený derivát s dovetkom kupé. Obaja súrodenci sú po technickej stránke odvodení od pokrokového základu z novej Triedy C. Jeden z globálne najžiadanejších stuttgardských produktov zdobia v novom vydaní moderné benzínové i naftové motorizácie so sofistikovane zapracovaným EQ elektrickým dopingom. V rámci prvého stretnutia s dôležitou novinkou sme mali možnosť preveriť štýlovejšiu karosársku verziu s dovetkom kupé v kombinácii s extrémne úsporným a zároveň aj príjemne energickým turbodieslom.
Nový Mercedes-Benz GLC kupé 220d s prepĺňaným mild-hybridným naftovým 4-valcovým 2-litrom (197 + 23 koní), skombinovaným s 9-st. automatom, pohonom všetkých kolies 4Matic a výbavovej línii AMG Line, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Mercedes-Benz.
Rýchle fakty:
- Modelový rad Mercedes-Benz GLC debutoval v roku 2015, ako nástupca pôvodného GLK. Klasickú SUV karosériu o niečo neskôr doplnilo aj v premiére štýlové SUV-coupé. Dnes má trojcípa hviezda v ponuke už druhé pokračovanie obľúbeného zástupcu v segmente kompaktných modelov s vyššou svetlou výškou.
- Nová generácia modelového radu GLC už tradične zdieľa identický technický základ akým disponuje aj nová Trieda C. Pre novinku je zároveň príznačný prienik množstva technológií, ktoré boli ešte donedávna prioritnou výsadou hierarchicky vyššie postavených modelov.
- Nový Mercedes-Benz GLC kupé prichádza po vizuálnej stránke s dizajnovou evolúciou pôvodného modelu. Decentný rozmerový nárast pri zovňajšku dopĺňajú aj početné prepracované detaily na čele s technologicky ešte viac vylepšenými svetlometmi.
- Úplne nový interiér modelu Mercedes-Benz GLC kupé si na rozdiel od evolučne pozmeneného zovňajšku osvojil modernu a dizajnovo minimalistickú architektúru známu aj z iných noviniek trojcípej hviezdy. Aj napriek imidžovému konceptu karosérie tu možno ako príjemné prekvapenie označiť praktickú orientáciu vrátane priestorovej ponuky v druhom rade a objemného batožinovému priestoru.
- Nová generácia modelu Mercedes-Benz GLC kupé je aj naďalej k dispozícii s pestrou škálou moderných pohonných jednotiek s elektrickým dopingom. Všeobecne vyvážené a univerzálne jazdné vlastnosti štýlového SUV-coupé s pohonom všetkých kolies vo finále optimálne dopĺňa aj energická základná vznetová verzia 220d s takmer až „zázračnou“ spotrebou paliva.
Fotogaléria Mercedes-Benz GLC kupé
Po veľkom úspechu pôvodnej triedy ML bolo len otázkou času kedy Mercedes-Benz rozšíri ponuku svojich SUV modelov aj o ostatné veľkostné kategórie. Menší, resp. rozmerovo kompaktný súrodenec v extrémne populárnom segmente uzrel svetlo sveta po prvýkrát už v roku 2008, v podobe opticky drsnej triedy GLK. Jeho priamy nástupca z roku 2015 sa už pýšil novým a v princípe logickejším označením GLC.
V použitom kóde písmen je jasne badať aj veľkostnú a technologickú príbuznosť s Triedou C. O niekoľko mesiacov neskôr rozšírila rovnomennú modelovú rodinu v premiére aj štýlová karosárska verzia SUV-coupé. V roku 2022 si svoj debut odbila aktuálna druhá generácia rovnomenného SUV s logami značky Mercedes-Benz. Štýlovú karosársku verziu GLC-kupé sme oficiálne spoznali ešte len pred pár mesiacmi. Oba súrodenecké modely sú obdobne ako najnovšia Trieda C postavené na evolúčnej platforme MRA II, pre ktorú sú okrem iného príznačné aj klasické usporiadanie s prioritným pohonom zadnej nápravy.
Rozmery noviniek sa v porovnaní s rovnomennými predchodcami menili len decentne, najviac v celkovej dĺžke. Podstatne väčšiu pozornosť tu už púta dostupnosť technológií z vyšších segmentov. GLC dostalo po prvýkrát špičkové tzv. Digital Lights svetlá ale aj najnovšiu verziu palubného infotainmentu MBUX využíva prvky umelej inteligencie. Podvozok sa pýši prepracovaným zavesením kolies a novinka môže okrem klasického pruženia disponovať aj jeho pneumatickým ekvivalentom. Ten v opcii dopĺňa dokonca aj o funkcia natáčania zadnej nápravy. Všeobecnou pýchou novej generácie je aj špičková aerodynamika. Daný faktor sa okrem akustickej pohody premietol aj do zníženej spotreby paliva.
Pestrá paleta dostupných pohonných jednotiek si vystačí takmer výhradne s elektrifikovanými 4-valcami. Vo všetkých prípadoch je štandardom spolupráca s 9-st. automatickou prevodovkou, ako aj pohonom všetkých kolies 4Matic. Výkonovým základom je testovaný naftový 2-liter GLC 220d s výkonom 197+23 koní. Silnejšou vznetovou voľbou je konštrukčne podobná motorizácia verzie 300d s výkonom 269+23 koní. Identická motorizácia je k dispozícii aj pri naftovom plug-in hybride 300 de s výkonom 197+136 koní. Naftovým kráľom a zároveň jediným 6-valcom v portfóliu je model 450d s výkonom 367+23 koní. Benzínový základ pozostáva taktiež z prepĺňaného 4-valcového 2-litra. Verzia GLC 200 je vyladená na výkon 204+23 koní. Viac výkonu z identického základu generuje model GLC 300 (258 +23 koní). Identický základ využívajú aj benzínové plug-in hybridy GLC 300e s výkonom 204+136 koní, resp. GLC 400e (252+136 koní). Na vrchole ponuky je už tradične model s dovetkom AMG. Špičkový plug-in hybrid Mercedes-AMG GLC 63 S e Performance kupé generuje zo 4-valcového zážihového základu aj s prispením elektrifikácie brutálny výkon 476+204 koní.
Dizajnová evolúcia
Najmenší medzigeneračný progres zaznamenal pri novom modeli Mercedes-Benz GLC kupé paradoxne jeho dizajn. Na druhej strane sa tomu pri štýlovej a imidžovo navrhnutej karosérii SUV-coupé s jednoznačne nadčasovou emóciou ani nemožno čudovať. Nemci sa tak pri novinke prioritne zamerali na povestné dobrusovanie jednotlivých detailov.
Vizuálnou dominantou predných partií testovaného exempláru je teraz ešte väčšia maska s výrazným logom trojcípej hviezdy uprostred. Identický motív fabrického loga efektne zdobí aj jej štruktúrovanú výplň. Úplne nové sú aj predné svetlomety, ktoré sa v porovnaní s predchodcom v hornej časti „dotýkajú“ siluety už spomenutej masky. Z hľadiska svetelnej techniky bol testovaný exemplár vybavený precízne fungujúcimi tzv, digitálnymi svetlami. Tie patria k súčasnej automobilovej špičke nielen z hľadiska efektov, ale aj prioritne najdôležitejšej disciplíny. Tou stále ostáva ponúkaný svetelný výkon, ako aj precízna práca tieňovania a vyrezávania okolitých objektov. Pre výbavovú líniu AMG Line je tradične príznačný športovo tvarovaný predný nárazník s čiernymi doplnkami a funkčnými postrannými clonami. SUV charakter v jeho spodnej časti symbolicky pripomína na prvý pohľad takmer neviditeľná línia ochranného oplastovania.
Najviac vizuálnej dynamiky a zároveň aj elegancie srší z nového modelu Mercedes-Benz GLC kupé pri pohľade z profilu. Silueta SUV-coupé pôsobí v kompaktnom balení zároveň aj prirodzene a atleticky. Testovaný exemplár lakovaný v atraktívnej príplatkovej modrej metalíze s dovetkom nautická, zdobia efektne čierne doplnky na čele s orámovaním bočného presklenia obsiahnuté v tradičnom balíku Night. Za štýlové a zároveň racionálne tu možno označiť aj veľkosťou prostredné 19-palcové disky kolies. Ich dizajn taktiež zohľadňuje čo najprirodzenejšie obtekanie vzduchu. Ochranné oplastovanie je v tomto priestore prioritne aplikované len na bočných prahoch.
Uhladenosť skombinovaná s dynamikou je príznačná aj pre zadné partie nového SUV-coupé s logami značky Mercedes-Benz. Efektne a zároveň športovo tu pôsobí predovšetkým jemná odtrhová hrana na dverách batožinového priestoru. Nová generácia modelu GLC kupé je zároveň veľmi ľahko identifikovateľná na základe úplne nových a teraz o niečo užších koncových svetiel s atraktívnym LED podpisom. Pre výbavovú AMG líniu je aj v tomto priestore príznačný prepracovaný nárazník, kde pôvodné chrómové doplnky nahrádzajú čierne lesklé plochy vrátane naznačeného difúzora. Kontrastne lesklý tu materiál v sumári zdobí dve, žiaľ len falošné výfukové koncovky.
Moderný interiér s hodnotným nádychom
Kým zovňajšok sa v porovnaní s priamym predchodcom líši len v detailoch, tak kabína novej generácie modelového radu GLC sa môže pochváliť doslova radikálnou premenou. Moderná a zároveň minimalistická architektúra palubnej dosky je inšpirovaná najnovšími modelmi zo Stuttgartu. S odmyslením si veľmi efektne zapracovaných digitálnych hračiek si testovaný exemplár zaslúži veľkú pochvalu aj za celkový woow efekt a dodržanie podvedome očakávaného prémiového štandardu.
Tradičný svet dynamicky ladenej línie AMG na čele so športovým volantom dopĺňajú pri testovanej konfigurácii veľmi zaujímavé obkladové plochy s kontrastným nádychom. Do danej množiny možno okrem príplatkového obloženia palubnej dosky s vertikálnymi prúžkami zaradiť aj rovnako opciové dvojfarebné kožené čalúnenie sedadiel. Efektne, no zároveň aj na mechanické poškodenie náchylnejšie pôsobí v tomto kontexte vysokolesklé čierne obloženie centrálnej časti palubnej dosky.
Okrem materiálového zážitku a precízneho dielenského opracovania musím v prípade testovaného modelu s logami Mercedes-Benz pochváliť aj všeobecný cit pre detail. Reprezentuje ho napríklad aj sofistikované zapracovanie ambietného podsvietenia, ktoré okrem štandardných miest zdobí aj výduchy ventilácie. Neúplné prekrytie konštrukčne masívnych a širokých prahov nepovažujem pri celkovej výške a prioritnej orientácii testovaného SUV-coupé za výrazný nedostatok.
K najlepším z najlepších sa nové modely Mercedes-Benz tradične radia na poli digitálnych hračiek. Prístrojový panel pozostáva aj v prípade nového GLC zo špičkového displeja s veľmi jemnou a prepracovanou grafikou. Svet dostupných vyobrazovacích lauyotov je už v princípe dôverne známy. Okrem pestrej škály dostupných údajov z palubného počítača musím v tomto kontexte vyzdvihnúť aj prepracované vyobrazenie mapového podkladu či schému prispôsobenú pre jazdu v teréne. Z užívateľského hľadiska mi na palube testovaného exempláru vyslovene nechýbal ani Head-up displej, ktorý je mimochodom dostupný v opcii.
Aktuálnu ergonomickú módu zo Stuttgartu si osvojila aj najnovšia verzia rozhrania MBUX obohatená o prvky umelej inteligencie. Tá dokáže na displeji vyobraziť pohľad na vyvýšený semafor a vodiča v prípade potreby informuje napríklad aj o „udalostiach“ v cestnej premávke. Okrem hlasu či dotykových plôch na ľavej časti volantu sa graficky špičkový infotainment s miernou orientáciou v smere na vodiča ovláda najprirodzenejšie prstami pravej ruky. Opäť už dôverne známy svet poteší bleskurýchlymi reakciami na dotyk.
Aj napriek obrovskému množstva jednotlivých menu položiek a iných aplikácií si tu Nemci dali veľmi záležať na celkovej intuitívnosti. S odmyslením si inteligentnej vstavenej navigácie či modernej mobilnej konektivity fungujúcej aj bez káblového prepojenia, si tu absolutórium zaslúži aj do detailov prepracovaný kamerový náhľad na okolie vozidla. V zimnom testovacom období s prakticky neustálymi zrážkami som v tejto súvislosti ocenil umiestnenie kamier, ktoré nie sú prirodzene náchylné na znečistenie poveternostnými vplyvmi. V tejto súvislosti najzraniteľnejšia zadná kamera je zároveň špeciálne ukrytá priamo pod fabrickým logom.
Aj napriek len minimu klasických ovládacích prvkov tu pôsobí veľmi prirodzene digitálne ovládanie klimatizácie. Daný modul s dostatočne veľkými piktogramami má svoje permanentné miesto v spodnej časti centrálnej obrazovky. Orientáciu v rozhraní uľahčuje aj samostatná spodná lišta s najdôležitejšími skratkami a funkciami.
Takpovediac klasiku na palube reprezentuje len mechanický ovládač svetlometov vľavo pod volantom. Na rovnakom mieste si našla miesto aj elektronická parkovacia brzda. Tradičnou ozdobou ergonómie značky Mercedes-Benz je modul elektrického ovládania sedadiel, umiestnený v priestore dverí. Testovaná novinka je na tom obstojne aj z hľadiska odkladacích priečinov. V stredovej konzole si okrem držiakov na nápoje našiel svoje miesto aj objemný box na odloženie smartphonu s funkciou indukčného nabíjania.
Ozdobou novej generácie modelu Mercedes-Benz GLC kupé sú aj dostatočne nadimenzované predné sedačky so širokou škálou preverovaného nastavenia. O niečo tuhšiu, no stále adekvátne komfortnú výplň, dopĺňa náznak bočného vedenia. Daná konštrukcia sa ako celok podpísala pod adekvátnu fixáciu tela. Vzhľadom na imidžový karosársky koncept som bol príjemne prekvapený aj z ponúkaného výhľadu z vozidla. Konzervatívne orientovaní používatelia si tu na druhej strane budú o niečo dlhšie zvykať na logiku ovládania športového multifunkčného volantu s citlivými dotykovým plôškami. Aj toto riešenie je taktiež už dôverne známe aj z iných modelov Mercedes-Benz.
Vzhľadom na stále kompaktné rozmery novinky, skombinované s karosériou typu SUV-coupé, považujem pri testovanom exemplári za príjemné prekvapenie aj priestorové pomery v druhom rade. Ako najväčšiu slabinu možno v tomto kontexte označiť o niečo menší vstupný otvor. S prispením klesajúcej línie strechy si na nechcený úraz hlavy pri vstupe do druhého radu musia dávať pozor prioritne vysokí pasažieri. Vzadu sa napriek tomu okrem detí veľmi pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelých. Pri mojej výške cca 185 cm som bol príjemne prekvapený z adekvátnej priestorovej rezervy nielen pre nohy, ale vďaka praktickému vybratiu dokonca aj hlavu. Potencionálneho prostredného pasažiera tu bude prioritne obmedzovať výrazný stredový tunel. Cestovaný komfort vzadu zlepšujú samostatné výduchy ventilácie. Za nemilé prekvapenie tu na druhej strane v kontexte dnešnej doby a danej kategórii vozidiel považujem absenciu zdrojových koncoviek. Tie sú v tomto priestore dostupné len v rámci opciového balíka.
Nové GLC-kupé sa aj napriek svojej imidžovej karosérii môže pochváliť reálne veľkorysým batožinovým priestorom. Základná prepravná kapacita testovanej verzie dosahuje hodnotu až 545 litrov. Ložná plocha ale opticky pôsobí o niečo diétnejším dojmom. Veľká časť spomenutého objemu sa totiž ukýva v priestore pod o niečo vyššie ukotvenou podlahou. Vyššie, resp. neforemné či nadrozmerné predmety sa tak do kufra už nemusia zmestiť. Pri danom karosárskom koncepte treba zároveň počítať aj s o niečo vyššou nakladacou hranou. Palec hore, si naopak, zaslúži dostatočný počet kotviacich pomôcok, ako aj praktické delenie zadných operadiel v pomere 40/20/40. Po sklopení zadných operadiel vzniká ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1490 litrov.
Svoj prémiový pôvod pripomína nový Mercedes-Benz GLC kupé aj pri pohľade do cenníka. V princípe už bohatú základnú výbavu so základnými LED svetlami, množstvom digitálnych hračiek či bezpečnostných a asistenčných systémov je možné prostredníctvom príplatkov vyšperkovať v takmer až neobmedzenej rovine. Už spomenuté vizuálne doplnky testovanej verzie AMG Line z hľadiska opciových prvkov dopĺňajú napríklad aj kompletná paleta sofistikovaných asistenčných systémov, relaxačný balík Energizing Plus, veľmi pekne hrajúci audio systém Burmester, parkovací asistent s pamäťou, bezkľučový prístup a štartovanie s elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, ťažné zariadenie či vylepšené termoizolačné sklá.
Jazdí výborne a úsporne
Ozdobou modelového radu GLC boli vždy aj jeho jazdné vlastnosti. Mercedes-Benz tu totiž do rozmerovo stále kompaktného balenia dokázal zabaliť prakticky ideálny kompromis medzi klasickými automobilmi a ich SUV súrodencami. Nová generácia posúva dané zážitky ešte na citeľne vyššiu úroveň.
Prakticky ideálnu kombináciu oboch vyššie spomenutých automobilových svetov reprezentuje v prípade testovaného exempláru aj podvozok. Ten už v základnom vyhotovení pozostávajúceho z klasických pružín reálne zastrešuje príkladný kompromis medzi komfortom a zážitkami. Veľký palec hore dávam v tejto súvislosti brilantnej schopnosti filtrovania bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry. Pod daný fakt sa svojou troškou bezpochyby podpísali aj rozumné 19-palcové disky s pneumatikami so stále príjemnou výškou bočného profilu. Zákonitosti fyziky dajú o sebe v podobe kinetickej reakcie najviac vedieť pri nechcenom „trafení“ výraznej prepadliny. Tu sa už logicky prejaví aj pohotovostná hmotnosť na takmer 2-tonovej úrovni.
Svoju reálnu váhu na druhej strane Mercedes-Benz GLC kupé maskuje až nečakane dobre pri svižnej jazde na kvalitných povrchoch. V zákrutách sa imidžové SUV-coupé správa veľmi suverénne. Palec hore dávam taktiež aj len minimálnym náklonom karosérie. Jazdným zážitkom okrem klasickej koncepcie pohonu napomáha aj dobré rozloženie hmoty či celkovo nízke ťažisko. Úsmev na tvári dokáže vyvolať taktiež strmé vyladenie riadenia a brzdy s precízne nadimenzovaným dávkovaním účinku. Vyslovene športové výkony napriek tomu od testovanej konfigurácie očakávať nemožno. Pre daný prípad by bola predsa len vhodnejšou voľbou iná motorizácia ako je všeobecné skvelý, ale zároveň aj výkonovo základný a prioritne stále racionálny turbodiesel 220d.
Charakteristiku jazdy ale aj v tomto v tomto prípade dokáže v pomerne citeľnej miere ovplyvniť voľba jazdného režimu. Východiskové a takpovediac optimálne neutrálne nastavenie Comfort dopĺňa klasika v podobe impulzívnejšieho režimu Sport, ako aj jeho úspornej Eco alternatívy. Po jeho aktivovaní aj GLC kupé s obľubou aplikuje režim tzv. plachtenia so zaradeným neutrálom. Poslednou možnosťou je voľba personálne prispôsobiteľného režimu Individuál. Imidžový model s vyššou svetlosťou podvozka zároveň disponuje aj sofistikovaným režimom určeným pre jazdu v teréne.
Svoj prémiový rodokmeň novinka s logami Mercedes-Benz v praxi pripomína aj v disciplíne celkovej kultivovanosti. Precízne odhlučnenú pohonnú jednotku v interiéri prakticky za každých okolností dopĺňa skvelá akustická pohoda. Tá aj vďaka špičkovej aerodynamike (Cx 0,27) dokonca nemá veľmi ďaleko ani od rozmerovo obdobných modelov s čisto batériovým pohonom. Napriek decentnému nárastu rozmerov sa s novou generáciou GLC kupé stále veľmi dobre manévruje už aj v štandardom prevedení, teda bez príplatkového natáčania zadnej nápravy.
Aj keď sa vznetové motorizácie v poslednom období dostali do politickej nemilosti, tak testovaná konfigurácia je v praxi skvelým dôkazom toho, že nafta ešte nepovedala svoje posledné slovo a rozhodne nepatrí na smetisko dejín. Pod komerčným označením 220d sa ukrýva moderný a príkladne kultivovaný 2-litrový turbodiesel so samostatným výkonom 197 koní. Dotyk modernej doby a divízie Mercedes-EQ aj v jeho prípade demonštruje precízne vyladená mild hybridná nadstavba. Dodatočných 23 koní tu pridáva tzv. štartér-generátor integrovaný v prevodovke.
Nemci si zaslúžia obrovskú pochvalu a uznanie za špičkové vyladenie pohonného reťazca vrátane spolupráce s 9-st. automatickou prevodovkou klasickej konštrukcie. Elektrický doping je vítaným pomocníkom pri pohotových reakciách pedála akcelerátora. Pod pocitovo skvelú jazdnú dynamiku „základnej“ motivácie sa podpísala precízna s už spomenutou prevodovkou. Automat počas testu z hľadiska voľby správneho prevodu prakticky ani raz nezaváhal. Na dostatočný prídel sily sa je pri svižnejšom zatlačení pedála akcelerátora možné spoľahnúť aj pri pružných zrýchleniach spojených s bezpečným predbiehaním a v kombinácii s plne obsadeným vozidlom. Funkciu manuálneho radenia pádlami som aj z tohto dôvodu využíval prioritne len pri pomalej jazde v teréne.
Mercedes-Benz svojej SUV-coupe štýlovke doprial už v štandarde aj veľmi dobre fungujúci pohon všetkých kolies 4Matic. V teréne testovaný exemplár reálne prekonal všetky moje pôvodné očakávania. Na pohon všetkých kolies sa je možné spoľahnúť nielen pri potrebe prehrabania sa snehovým závojom, ale aj pri náročnejšom krížení náprav. Offroad mód sa snaží za každých okolností jemne prenášať výkon na kolesá s najlepšou trakciou. Jednoznačným terénnym limitom sa aj z tohto dôvodu stáva „obyčajná“ svetlá výška, resp. nájazdové a prejazdové uhly. Pri pohybe mimo spevnených ciest som pobdobne ako pri tesnom manévrovaní neraz ocenil už spomínaný kvalitný kamerový náhľad.
Dotyk modernej doby reprezentuje nový Mercedes-Benz GLC kupé v prípade precízne pracujúcich asistenčných systémov. Okrem tradične spoľahlivej funkcie adaptívneho tempomatu na diaľnici, resp. v kolónach som v tomto prípade nemal vyslovené nutkanie deaktivovať tzv. stráženie v jazdných pruhoch ani pri svižnej jazde po obľúbených okreskách plných zákrut.
Veľmi vtipne a funkčne trojcípa hviezda vyriešila aj nového „pomocníka“ v podobe upozornení na prekročenie maximálnej rýchlosti. Legislatívne povinnú novinku aktivovanú po každom štarte je možné pohotovo vypnúť nenápadnou ikonkou v ľavej hornej časti displeja infotainmentu. To, že pri návrhu novinky niekto skutočne premýšľal dokazuje aj ďalšia v zime užitočná drobnosť. Po vypnutí vozidla po dlhšej jazde je v kabíne možné ešte pomerne dlhý čas využívať „bezplatné“ ohrievanie, o ktoré sa postará zvyškové teplo spaľovacej motorizácie.
Za najväčší benefit testovanej konfigurácie považujem jej reálnu úspornosť. Samotný výrobca v prípade takmer 2-tonového SUV-coupé s pohonom všetkých kolies deklaruje priemernú spotrebu tesne nad hranicou 5-litrov. Obdobný apetít rozhodne nebude žiadnym sci-fi prioritne v letnom období. S vyslovene ľahkou nohou vyobrazil palubný počítač v zimných podmienkach kombinovaný priemer len 5,4 l/100 km.
Ešte o niečo úspornejší vie byť nový model GLC-kupé na okresných komunikáciách. Mestský apetít sa ustálil na hodnote 6,3 l/100 km. Na diaľnici si novinka vypýtala 6,8 l/100 km. Turbodieslu z hľadiaca spotreby najmenej svedčia podľa očakávania len vyslovene krátke presuny. Výsledný priemer na konci zimného testu zahŕňajúcom aj svižné presuny a jazdu v teréne nakoniec ustálil na stále sympatickej hodnote 6,4 l/100 km
A celkový dojem?
Pod na prvý pohľad nenápadnými dizajnovými zmenami sa ukrýva úplne nové auto. Nový Mercedes-Benz GLC kupé vo všetkých smeroch výrazne dospel. Moderný a zároveň priestranný interiér je prešpikovaný sofistikovaným hračkami. Novinka zároveň teší aj vyváženými jazdnými vlastnosťami. Za najväčšiu ozdobu testovanej konfigurácie považujem príkladne úspornú a zároveň aj adekvátne výkonnú vznetovú motorizáciu 220d. Všetky vyššie spomenuté prednosti sa spolu s prémiovým rodokmeňom, na druhej strane premietli aj do výslednej cenovky vozidla.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Mercedes-Benz GLC kupé 220d 4Matic AMG Line
Dĺžka: 4 764 mm
Šírka: 1 890 mm
Výška: 1 605 mm
Rázvor: 2 888 mm
Objem kufra: 545 litrov
Motor: vznetový mild hybrid (nafta)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 145+17/197+23
Krútiaci moment Nm: 440
Pohotovostná hmotnosť: 1945 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 225
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,1 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 9
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,1 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,4 / 100 km
Pneumatiky: Yokohama BluEarth Winter
Verzia/cena
Mercedes-Benz GLC kupé 220d 4Matic AMG Line (testovaný model) od 70 176 €
Mercedes-Benz GLC kupé 220d 4Matic od 64 890 €
Mercedes-Benz GLC kupé 200 4Matic (benzín) od 62 460 €