Autoinak.sk

Test MG 3 Hybrid – Zážitok z techniky

Test MG 3 Hybrid

Pre značku MG, ktorá sa už stihla etablovať aj kontinentálnej Európe je aktuálny rok 2024 veľmi významný. Presne pred 100-rokmi založil v anglickom Oxforde spomenutú automobilku konštruktér a automobilový dizajnér Cecil Kimber. Spoločnosť, v ktorej označení bola pôvodne ukrytá skratka Morris Garages, sa postupnom času prepracovala medzi renomované a rešpektované manufaktúry. Pre modely MG bola vždy príznačná športová orientácia. Po zániku koncernu Rover Group sa slávna značka stala súčasťou megakoncernu SAIC. Čínsky kapitál pôvodný britský klenot postupom času posunul k v súčasnosti najdynamickejšie sa rozvíjajúcim automobilovým výrobcom. Novodobé MG je prirodzene veľmi hrdé na svoj historický odkaz. Tohtoročná oslava jubilea sa nesie v znamení výraznej modelovej ofenzívy. Do pestrej mozaiky noviniek patrí taktiež nová generácia MG 3. Pre malý kompakt je charakteristický výrazný rukopis starého kontinentu. Nová vstupná brána do sveta MG púta zároveň pozornosť svojím sofistikovaným hybridným pohonom, ktorý sme mali možnosť preveriť v aktuálnom redakčnom teste.

Úplne nový model MG 3 so zážihovou full-hybridnou motorizáciou 1,5 Hybrid+ s výkonom až 195 koní, skombinovanou s 3-st. automatickou prevodovkou, ako aj najvyššej výbavovej verzii Exclusive, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky MG.

Rýchle fakty:

Fotogaléria MG 3 Hybrid

Kategória malých hatchbackov má pri značke MG historický silné renomé. Známe modely, ako MG Metro či MG ZR, vystriedala v roku 2008 prvá generácia MG 3. Rovnomenný model bol v novodobej v modernej histórii automobilky prvým automobilom, ktorý zažil transformáciu, resp. začlenenie britskej manufaktúry pod čínske krídla. Druhá generácia „trojky“ z roku 2011 sa v rámci Európy ešte ponúkala prioritne na trhoch domácej Veľkej Británie.

Aktuálnu tretiu evolúciu sme oficiálne spoznali na autosalóne v Ženeve na jar aktuálneho roka. V rámci stratégie automobilky má úplne nový model MG 3 zároveň už celoeurópske ambície. Atraktívna novinka využíva úplne nový a v princípe revolučný technologický základ, ktorý je pri malom kompakte premiérovo prispôsobený aj pre zástavbu elektrifikovaného pohonu. Spojitosť s Európou tu podčiarkuje fakt, že časť vývoja vrátane profilácie dizajnu prebiehala v Londýne a na anglických cestách sa ladili taktiež jazdné vlastnosti.

Model MG 3 je novou vstupnou bránou do sveta tejto značky

Progres a ambície automobilky MG zosobňuje pri testovanej novinke okrem takpovediac povinnej jazdy v podobe bohatej výbavy vrátane digitálnych hračiek a asistenčných systémov, prioritne unikátny pohon. Inovatívny full-hybrid pozostáva z atmosférického benzínového 4-valca o objeme 1,5 litra so samostatným výkonom 102 koní. Rovnako dôležitý elektromotor je vyladený na samostatný výkon 136 koní. Zaujímavosťou pohonnej jednotky MG Hybrid+ je schopnosť činnosti pohonu až v piatich rozličných hybridných režimoch. V meste, resp. nižšom rýchlostnom tempe funguje testovaný exemplár s prispením 1,83 kWh akumulátoru v princípe ako elektromobil. Pohon vozidla zastrešuje výhradne elektromotor a spaľovacia pohonná jednotka slúži v prípade potreby ako výrobca potrebnej elektrickej energie.

Pri rýchlosti nad cca 80 km/h je už k dispozícii klasický paralelný hybrid. O pohon vozidla sa už stará podľa momentálnej efektivity nielen elektromotor, ale aj benzínový spaľovák. Zaujímavosťou je prítomnosť „len“ 3-st. automatickej prevodovky. Tá si vzhľadom na vyššie popísanú funkciu pohonu a permanencii vo vyšších rýchlostiach logicky vystačí s len „ťažšími“ prevodmi 4, 5 a 6. Systémový výkon pohonnej jednotky 1,5 Hybrid+ dosahuje veľmi slušných 195 koní. Ešte v tomto roku by sme sa mali v našom priestore dočkať príchodu základnej a cenovo dostupnejšej čisto spaľovacej pohonnej jednotky zastúpenej výhradne benzínovou motorizáciou 1,5 l.

Nový model MG 3 debutoval s konštrukčne unikátnym full-hybridom so systémovým výkonom 195 koní

Temperamentný dizajnový podtón

Z kriviek nového MG 3 vyžaruje zaujímavý a v princípe originálny mix s príchuťou pôvodnej, ako aj novodobej domoviny značky. Napriek viacerým kreatívnym detailom s dynamickým podtónom novinka v segmente malých hatchbackov opticky vyslovene nešokuje. Testovaný exemplár si osvojil skôr klasické karosárske línie a celkovú proporčná vyváženosť. Oba spomenuté atribúty sú v sumári sľubným predpokladom pre tzv. dizajnovú nadčasovosť.

Jednoznačne najvýraznejšie pôsobí nové MG 3 pri čelným partiách. Nižšie posadenú líniu masky ešte viac zvýrazňuje aerodynamické tvarovanie optického predĺženia kapoty, kde si svoje miesto našlo centrálne umiestnené fabrické logo. Postranný priestor kreujú dynamicky vsadené svetlomety klinovitého tvaru. LED svetelná technika je v prípade novinky vyhradená pre najvyššiu výbavu Exclusive. Ponúkaný svetelný výkon testovaného exempláru možno s prihliadnutím na segmentovú príslušnosť označiť ako plne adekvátny. Samozrejmosťou je pohotovo pracujúca funkcia automatického prepínania diaľkového módu. Citeľnú porciu športového podtónu reprezentuje nielen široká, ale aj rozmerovo veľkorysá maska, ktorá vypĺňa prakticky celú plochu predného nárazníka. Dynamická akcent v jej prípade ešte viac zvýrazňuje temperamentný výplet v tmavej farbe, naznačené postranné prieduchy, či „ostrá“ spodná hrana nárazníka doplnená o efektný karbónový dekór.

Dizajnovou dominantou nového MG 3 je výrazné predná maska

Pri pohľade z profilu zaujme novinka v portfóliu značky MG hneď viacerými výraznými karosárskymi prelismi. Ich prítomnosť evokuje decentný športový temperament a zároveň ozvláštňuje inak jednoliate karosárske plochy na oboch pároch dverí. Dynamický akcent tu kompletizuje pozvoľna klesajúca línia strechy ako aj decentne vystúpené blatníky. Testovaný exemplár lakovaný v odtieňovo nenápadnejšej príplatkovej sivej metalíze Hampstead Grey si aj pri najvyššej konfigurácii vystačí s rozmerovo racionálnymi 16-palcovými kolesami s pneumatikami s vyšším bočným profilom. Pre vyššie výbavy je na druhej strane vyhradený športovejší dizajn zliatinových diskov.

V rámci zadných partií je pre MG 3 príznačná optická uhladenosť. Športový podtón aj v tomto priestore formuje „svalnatý“ modul zadného nárazníka, ktorý segmentovo malý hatchback zároveň opticky rozširuje. Výfuková koncovka je takmer úplne ukrytá v priestore pod vozidlom. Centrálnu časť spodnej línie nárazníka ale ozvláštňuje náznak difúzora. K signifikantným dizajnovým prvkom testovanej novinky sa radia koncové svetlá so zaujímavým LED podpisom a zároveň dospelejšou tzv. delenou konštrukciou.

Zadná časť novinky pôsobí uhladeným dojmom

Moderný interiér inšpirovaný väčším bratom

Do zbytočne odvážnych experimentov sa tvorcovia novej generácie malého hatchbacku s logom značky MG nepúšťali ani v jeho interiéri. Koncept palubnej dosky s minimalistickým dizajnom pôsobí v kontexte dnešnej doby napriek tomu moderným dojmom. Digitálny svet, ako aj niektoré ďalšie detaily vrátane asymetricky tvarovaného volantu s pomerne veľkým priemerom sú inšpirované rozmerovo väčším súrodencom MG 4 Electric.

Stabilnou ozdobou modelového portfólia pôvodne britskej automobily je dôraz kladený na materiály, resp. celkovo hodnotný dojem. Daného trendu sa v princípe drží aj nový model 3, kde si kvalita dielenského opracovania zachovala vysoký štandard. V prípade vstupnej brány do sveta MG ale treba počítať aj s prítomnosťou niektorých koncepčne jednoduchších plastových obkladov s tvrdším povrchom. Farebne jednoliaty vzhľad palubnej dosky kreatívne ozvláštňuje niekoľko decentných detailov na čele s farebne kontrastným stehom či motívom písmena x viditeľnom na centrálnom obklade.

Palubná doska nového MG 3

Napriek minimalistickej orientácii a preferencii digitálnych hračiek ponúka testovaný exemplár stále aj niektoré klasické ovládacie prvky na čele s tlačidlami. Užívateľsky a funkčne príjemný hardwarový svet si zachoval multifunkčný volant, centrálna časť palubnej dosky, ale aj stredový tunel.

Prístrojový panel zastúpený grafickým displejom bez tieniacich elementov je rozmerovo prispôsobený tak, aby naň bolo čo najlepšie vidieť cez multifunkčný volant. Štruktúra, resp. koncepčne jednoduché usporiadanie údajov bez akéhokoľvek doprovodného balastu či simulácie budíkov je prispôsobené čo najlepšej prehľadnosti. Centrálnu časť s najdôležitejšími údajmi naľavo dopĺňa schéma činnosti asistenčných systémov. V pravej časti si je možné prepínať viacero údajov palubného počítača, vrátane schematického vyobrazenia využívaného výkonu alebo činnosť hybridného pohonu.

Plne digitálny prístrojový panel je prispôsobený optimálnemu výhľadu cez multifuknčný volant

Hierarchicky vyššie umiestneným modelom MG 4 Electric sa testovaný exemplár inšpiroval taktiež pri prístrojovom paneli. Práve pri infotainmente dokázala ambiciózna značka v rámci svojho stále relatívne krátkeho pôsobenia v kontinentálnej Európe zaznamenať obrovský progres. Vývojový pokrok je cítiť predovšetkým pri teraz už adekvátne rýchlej odozve na dotykové povely. Konzervatívnejšie orientovaných používateľov s istotou poteší, že multimediálne rozhranie na rozdiel od palubného počítača komunikuje v slovenskom jazyku. V položkách pomerne prehľadných grafických widgetov okrem audia, nastavení vozidla, či vstavanej navigácie, zároveň figuruje podrobnejšie ovládanie termomanažmentu vozidla, vrátane regulácie automatickej jednozónovej klimatizácie. Chybičkou na kráse, ktorá čiastočne kazí vo všeobecnosti veľmi solídny dojem z jazdného komfortu je „len“ jednostupňová regulácia intenzity vyhrievania predných sedadiel.

Moderná mobilná konektivita v prípade môjho Android zariadenia fungovala stále klasicky, teda prostredníctvom priameho káblového prepojenia. Dotyk súčasnej automobilovej moderny na druhej strane reprezentuje vyspelá mobilná aplikácia s možnosťou ovládania niektorých funkcií na diaľku. Veľkú pochvalu si nové MG 3 v rámci technológii zaslúži taktiež za v danej triede špičkový panoramatický kamerový náhľad na okolie vozidla. Ostré A pomerne detailne vyobrazenie dopĺňa možnosť priestorovej 3D perspektívy pozície vozidla.

Nové MG 3 potešilo inovovaným palubným infotainmentom s kvalitným kamerovým nahľadom

Jednotlivé nastavenia vozidla, vrátane pestrej funkcie asistenčných systémov, v rámci infotainmentu zastrešujú rozmerovo malé ikonky, do ktorých sa počas jazdy triafa pomerne obťažne. Drobnú funkčnú výčitku smerujem taktiež ku klasického a stále dominantnému FM rádio príjmu. Počas testu v slovenskej realite, predovšetkým na vidieku ma v tejto súvislosti prekvapila o niečo slabšie nadimenzovaná anténa.

Tvorcovia kabíny testovaného exempláru si zaslúžia pochvalu za dostatočný počet dobre navrhnutých odkladacích priečinkov. Funkčne kreatívny a v praxi užitočný prístup zdobí MG 3 napríklad pri „dvojpodlažnej“ schránke na stredovom tuneli.

Dostatočne nadimenzované predné sedačky prekvapili komfortom i fixáciou tela

Vo svojom segmente tzv. malých hatchbackov dokáže novinka potešiť taktiež reálne príjemne vzdušným interiérom. Prední pasažieri ocenia dostatočne nadimenzované sedačky s komfortnou výplňou. Sympatický náznak bočného vedenia je zároveň zárukou prekvapivo slušnej fixácie tela. Pre najvyššiu výbavovú verziu Exclusive je automaticky vyhradené na dotyk príjemné čalúnenie kombinujúce látku a syntetickú kožu. Pochváliť musím i adekvátne dobrý výhľad z miesta vodiča. Z čisto emočného, resp. šoférskeho hľadiska by ale novinke pravdepodobne o niečo viac pristal volant s menším priemerom. Niektorým konfekčným veľkostiam vodičov, môže pri hľadaní optimálnej pozície čiastočne chýbať absentujúca možnosť jeho pozdĺžneho nastavenia. Pri mojej výške 185 cm som optimálnu pozíciu napriek tomu našiel priam expresne rýchlo.

Medzi priestorovo veľkorysejších zástupcov v segmente tzv. malých hatchbackov sa nové MG 3 radí rovnako v druhom rade. Okrem detí sa v tomto priestore s o niečo vyššie ukotvenou lavicou až nečakane pohodlne odvezie pokojne i dvojica urastenejších dospelákov. Pri výške 185 cm som mal vzadu okrem akceptovateľnej vzdušnosti pre hlavu k dispozícii reálne nečakanú priestorovú rezervu pre kolená. Cestovný komfort zadných pasažierov kompletizujú samostatné výduchy ventilácie, odkladacie priečinky vo dverách a stredovej konzole či prítomnosť zdrojovej USB koncovky.

V druhom rade patrí nové MG 3 k priestrannejším zástupcom segmentu tzv. malých hatchbackov

Zaužívané zvyklosti danej kategórie vozidiel si nové MG 3 osvojilo pri batožinovom priestore so základnou kapacitou 293 litrov. Daný objem s prehľadom postačuje na každodennú rutinu bežnej rodiny. O niečo vyššiu nakladaciu hranu tu vzhľadom na segmentovú príslušnosť nepovažujem za nedostatok. Z fixačných pomôcok sú k dispozícii kotviace oká v podlahe či užitočný háčik na tašky. Priestor pod podlahou v prípade full-hybridnej motorizácie vypĺňa klasická 12V batéria. Zvyšný priestor je prispôsobený organizéru na opravnú sadu, resp. povinnú výbavu. Maximálnu prepravnú kapacitu je možné citeľne navýšiť prostredníctvom sklopenia zadného operadla. Z praktického hľadiska v tomto kontexte oveľa viac ako vzniknutý schodík zamrzí jeho jednoduchá, teda nedelená konštrukcia.

Novinka v portfóliu značky MG z hľadiska dostupnej výbavy už v úplnom základe, okrem povinnej jazdy bezpečnostných a asistenčných systémov disponuje prvkami, ako je najvyššia úroveň palubného infotainmentu so vstavanou navigáciou, automatickou klimatizáciou s PM filtrom či prednou lakťovou opierkou. Úsmevnou kuriozitou danej konfigurácie je naopak absencia zadného stierača, ktorý je dostupný až od prostrednej výbavy. Testovaná najvyššia konfigurácia automaticky zahŕňa panoramatický kamerový náhľad na okolie vozidla, bezkľúčový prístup a štartovanie, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, polokožené čalúnenie, už spomínanú LED svetelnú techniku či doplnkové asistenčné systémy, ako je monitorovanie mŕtveho uhla a jazdných pruhov.

Batožinový priestor ponúka v základe objem 293 litrov

Úsporný hybrid s decentnou hot hatch príchuťou

Suverénne najväčšiu pozornosť napriek všetkému už spomenutému na seba testované MG 3 viaže svojím unikátnym pohonom. Pod komerčným dovetkom Hybrid+ sa v praxi ukrývajú v princípe dva protichodné svety. V meste, pri nižších rýchlostiach, resp. pri všeobecne nízkej záťaži, dokáže byť novinka vďaka maximálnej preferencii EV jazdy presvedčivo úsporná. Ten istý a v princípe nenápadný malý hatchback ale dokáže na okreskách a pokojne i na diaľnici, taktiež „ponaháňať“ mnohých športovo sa tváriacich oponentov.

S odmyslením si inovatívneho elektrifikovaného pohonu si novinka s logom MG zaslúži pozornosť taktiež v disciplíne komplexných jazdných vlastností. Vzhľadom na deklarovaný výkon tu považujem za príjemné prekvapenie nastavenie podvozka. Jeho konštrukcia si podľa očakávania vystačí s jednoduchým uchytením zadnej nápravy. Pod vo všeobecnosti dospelé jazdné vlastnosti, vrátane stabilnej zadnej časti pri prejazde cez priečne nerovnosti, sa podpísal dôraz na čo najoptimálnejšie rozloženie váhy. Klasickej batérii v batožinovom priestore sekunduje hybridný akumulátor, ktorý si spolu s palivovou nádržou našiel svoje miesto pod zadnými sedačkami.

Podvozok MG 3 Hybrid+ dokáže byť v sumári príjemne komfortný

Vyladenie pruženia je až prekvapivo poddajné. Pod veľmi dobrú schopnosť filtrácie bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry sa podpísali už vyššie spomínané racionálne 16-palcové kolesá. Novému MG 3 Hybrid ale vďaka komunikatívnemu a dobre vyladenému riadeniu nie je proti srsti ani temperamentnejší štýl jazdy, napríklad na technickejších okreskách. Práve pri prejazdoch cez zákruty od novinky ale vo finále nemožno očakávať „motokárové“, resp. hot-hatch jazdné vlastnosti. K charakteristike pruženia sa pri svižnejších prejazdoch cez tiahle zákruty radia autentické, no nie pocitovo vyslovene nepríjemné náklony karosérie.

Sumárnou prioritou testovaného exempláru smerom od podvozka ostáva všestrannosť a kultivovanosť. V tejto súvislosti musím v optike danej triedy pochváliť precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Platí to nielen v meste ale aj pri vyššom rýchlostnom tempe spojenom s permanenciou spaľovacieho motora.

Napriek v princípe racionálnemu vyladeniu podvozka sa nové MG 3 nestratí ani na technickejších komunikáciách

Hlavnou konštrukčnou ozdobou testovaného exempláru je koncepčne zaujímavý full-hybrid s označením Hybrid+. Zážihový základ pozostáva z atmosférického benzínového 4-valca o objeme 1,5 litra odladeného na výkon 102 koní. O niečo viac sily (136 koní) dodáva trakčný elektromotor. Maximálny systémový výkon oboch jednotiek dosahuje veľmi slušných 195 koní.

Konštrukčná unikátnosť full-hybridu značky MG spočíva v kombinácii svetov sériového a zároveň i paralelného hybridu. Pri klasickom používaní v meste, resp. na okreskách cca do rýchlosti 60-80 km/h, funguje novinka v princípe ako elektromobil. Výhodou daného konceptu sú okamžité reakcie pedála akcelerátora. Spaľovací motor v daných podmienkach slúži výhradne ako generátor elektrickej energie pre elektromotor, ktorý samostatne poháňa vozidlo.

Volič prevodovky, resp. jazdných režimov je inšpirovaný väčším modelom MG 4 Electric

Výhodou kapacitne väčšej batérie (1,83 kWh) je pomerne solídny akčný rádius čisto elektrickej jazdy. Pri citlivej práci s pedálom akcelerátora sa mi v meste, resp. na okreskách, pri počiatočnom adekvátnom stave nabitia batérie podarilo v EV režime opakovane absolvovať aj vzdialenosť cca 3 kilometre. Riadiaca jednotka vozidla si optimálny stav kapacity akumulátora manažuje výhradne automaticky. Na palube u tohto dôvodu nie je k dispozícii tlačidlo pre manuálnu aktiváciu EV režimu.
Pri dynamickejšej jazde s takpovediac plynom na podlahe, už musí atmosférický spaľovací motor prirodzene pracovať vo vyššom spektre otáčok. Aj v daných podmienkach musím napriek tomu pochváliť jeho stále plne akceptovateľnú kultivovanosť.

S odmyslením si samotnej činnosti zážihovej pohonenej jednotky sa o optimálnu kapacitu nabitia batérie prirodzene stará recyklácia kinetickej energie spojená so spomaľovaním. MG 3 disponuje troma nastaviteľnými úrovňami rekuperácie, s ktorými sa dá pri jazde efektívne „hrať“. Východisková úroveň je po každom štarte prednastavená už na pomerne citeľný mód 2. Intenzitu rekuperácie je možno meniť v dotykovom menu infotainmentu. To v praxi prirodzene nie je príliš praktické a ani bezpečné. Testovaný exemplár preto chválim za prítomnosť dvojice programovateľných tlačidiel na volante. Práve na tomto mieste som si prednastavil pohotovú zmenu intenzity rekuperácie.

Veľmi slušný výkon 195 koní sa dostaví pri vyššom rýchlostnom tempe a súčinnosťou oboch motorov

Vo vyššom rýchlostnom tempe, spravidla nad 80 km/h, sa už o slovo prihlási synergia oboch motorizácií. Konštruktéri MG si dali veľmi záležať na príkladne hladkom pripájaní benzínovej pohonnej jednotky. Priamo na kolesá prednej nápravy sa jej výkon prenáša prostredníctvom 3-stupňovej automatickej prevodovky s planétovou konštrukciou. Na prvý pohľad malý počet dostupných prevodových stupňov je konštrukčne prispôsobený aj rýchlostnému tempu nad hranicou povolených diaľničných limitov. Maximálka rýchlosť testovaného exemplára dosahuje 170 km/h. Automat v tomto prípade totiž reálne využíva takpovediac „ťažšie“ prevody, ktoré sú v porovnaní s konvenčnými prevodovkami ekvivalentom pre 4 až 6 stupeň.

Ďalším bonusom spoločnej práce elektromotora a spaľovacej pohonnej jednotky je veľmi výrazný výkonový „boost.“ Vo vyšších rýchlostiach ponúka nove MG na rozdiel od väčšiny klasických full-hybridov excelentne suverénny a energický prejav. V princípe už v mestskom prostredí plne adekvátnej, no nie vyslovene výbušnej jazdnej dynamike, sekunduje pri vyšších rýchlostiach doslova výkonový kopanec. Vďaka nemu zvláda malý hatchback presvedčivo nielen pružné zrýchlenia, ale napríklad aj suverénne predbiehacie manévre. Pri uvoľnení pedála akcelerátora dokáže testovaný exemplár plachtiť v EV režime pokojne aj na diaľnici. Spaľovací motor dokáže paralelne s pohonom vozidla dobíjať hybridnú batériu, vďaka čomu je k dispozícii deklarovaný systémový výkon 195 koní.

Asistenčné systémy so širokými variáciami prispôsobenia sú zabalené do balíka MG Pilot

Všeobecné reakcie hybridnej pohonnej sústavy dokáže z hľadiska reakcií ovplyvniť voľba niektorého z troch jazdných režimov. Nové MG 3 Hybrid+ využíva v tomto kontexte zaužívanú klasiku. Východiskovému režimu Normal sekunduje komótnejšia Eco alternatíva, ako aj impulzívnejší mód Sport. Mozaiku moderného pohonu dopĺňajú opäť o niečo viac suverénnejšie vyladené asistenčné systémy balíka MG Pilot. Dané rozhranie disponuje pestrou škálou nastavení a osobného prispôsobenia. Ako príklad tu poslúži dobre fungujúci adaptívny tempomat.

Nová a reálne energická pohonná jednotka Hybrid+ na konci testu nesklamala ani v disciplíne spotreby paliva. Výsledný priemer pri pomerne častom využívaní výkonového potenciálu vo vyššom rýchlostnom tempe sa nakoniec ustálil na hodnote rovných 5-litrov. Pri vyslovene defenzívnej jazde s určitosťou nebude problém dosiahnuť ešte o niečo nižší apetít, ktorý sa o niečo viac priblíži automobilkou deklarovanému parametru 4,4 L/100 km. Dôkazom toho je čisto mestský apetít s nameranou hodnotou 4,1 l/100 km. Ešte úspornejšia dokázala byť novinka na okresných komunikáciách, kde palubný počítač vyobrazil priemer len 3,8 l/100 km. Za sklamanie nepovažujem ani diaľnicu. Tu sa pri ustálenom tempe spotreba ustálila na slušnej hodnote 6,1 l/100 km.

Nové MG 3 Hybrid+ poteší spotrebou a zároveň ohúri výkonom

A celkový dojem?

Ambiciózna automobilka MG nás v roku osláv svojej storočnice zásobuje množstvom zaujímavých noviniek. Veľkú pozornosť na seba prirodzene viaže nová generácia malého hatchbacku MG 3. S odmyslením si tradičných cností vrátane slušného vnútorného priestoru, dokázal testovaný exemplár zaujať aj svojim koncepčne originálnym full-hybridným pohonom. Jeho ozdobou a konkurenčnou výhodou je nízky apetít spojený so systémovým výkonom s hot-hatch príchuťou.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: MG 3 1,5 l Hybrid+ Exclusive
Dĺžka: 4 113 mm
Šírka: 1 797 mm
Výška: 1 502 mm
Rázvor: 2 570 mm
Objem kufra: 293 litrov
Motor: zážihový full-hybrid
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 143/195
Krútiaci moment Nm: 250
Pohotovostná hmotnosť: 1 308 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,0 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 3
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 4,4 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,0 l/ 100 km
Pneumatiky: Kumho Solus

Verzia/cena

MG 3 1,5 l Hybrid+ Exclusive (testovaný model) od 20 930 €
MG 3 1,5 l Hybrid+ Essential od 18 890 €

Exit mobile version