Autoinak.sk

Test: MG 5 Electric – Zaujímavá alternatíva

Test MG 5 Electric 2024

Značka MG oslavuje v tomto roku 100 rokov od svojho oficiálneho založenia. Gro osláv prebehlo len nedávno na ikonickom podujatí Festival rýchlostí v Goodwoode. Kultová britská automobilka s pevne zakorenenou športovou DNA patrí už niekoľko rokov pod krídla koncernu SAIC. Práve čínsky kapitál tradičného výrobcu nielenže zachránil pre zánikom, ale zároveň posunul do skupiny v súčasnosti najambicióznejších globálnych výrobcov. Z pôvodnej domoviny na Britských ostrovoch sa MG postupne etablovalo taktiež v kontinentálnej Európe, kde patrí k najrýchlejšie rastúcim automobilkám. Za nateraz úspešným príbehom sa ukrýva adekvátne pestré portfólio modelov skombinované s atraktívnym pomer medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou. Zákazníci majú k dispozícii klasické spaľováky, elektrifikované hybridy a taktiež batériové modely. Do poslednej spomenutej kategórie sa radí koncepčne zaujímavé elektrické kombi MG 5 Electric, ktoré sme mali možnosť preveriť v redakčnom teste.

Prakticky orientovaný model MG 5 Electric vo vrcholnej verzii Excite s elektromotorom o výkone 156 koní, roztáčajúcim kolesá na prednej náprave a spárovaným s kapacitne väčšou 61,1 kWh batériou, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky MG.

Rýchle fakty:

Fotogaléria MG 5 Electric

Novodobé MG pod krídlami koncernu SAIC disponuje na globálnej úrovni pestrým portfóliom modelov. V Európe sa veľkej obľube moderne koncipované SUV-čka. Sympatické je, že pôvodne britská automobilka neignoruje ani koncepčne klasické automobily. Presne do tejto kategórie sa radí rozmerovo kompaktný modelový rad MG 5. Jeho komplexná história sa datuje od roku 2012. V tom čase uzrela svetlo sveta v Európe prakticky neznáma a čisto spaľovacia generácia pozostávajúca z hatchbacku a sedanu s dovetkom GT.

Súčasná druhá generácia, ktorá sa v Číne predáva aj pod značkou Roewe, uzrela debutovala v roku 2017. Okrem sedanu reprezentuje druhú karosársku alternatívu praktické kombi. Pôvodné spaľovacie ekvivalenty koncern SAIC už od počiatku existencie doplnil o plne elektrický derivát s dovetkom EV, resp. Electric. Batériový koncept pohonu rozmerovo kompaktnému kombi zároveň otvoril dvere na európske trhy. Automobilka pri tejto príležitosti doprialo v roku 2021 modelu 5 pomerne zásadný facelift.

Rozmerovo kompaktné MG 5 Electric bolo prvé EV kombi predávané v Európe

Značka MG si zároveň pripísala zaujímavé prvenstvo, keď ako vôbec prvý výrobca začal v Európe reálne predávať práve batériové kombi. Model MG 5 Electric je na rozdiel od na Slovensku služobne o niečo staršieho, ale na druhej strane koncepčne nového elektromobilu MG 4, postavené na univerzálnej platforme PATAC K. Použité riešenie dovoľuje aplikáciu spaľovacieho a zároveň i elektrického základu. Práve s použitým technickým základom súvisí podstatná odlišnosť v podobe pri elektromobiloch menej častého využitia konceptu s pohonom prednej nápravy.

Napriek o niečo staršiemu pôvodnému zápisu v rodnom liste disponuje testovaný model aktuálnou evolúciou digitálnych hračiek značky MG. Za zmienku stojí taktiež pestrá paleta asistenčných systémov zabalených v balíku MG Pilot. Batériové kombi je u nás k dispozícii v dvoch výbavových verziách. Odlišujú sa kapacitou vstavaného akumulátora a zároveň výkonom trakčného elektromotora. Určitým paradoxom je, že cenovo dostupnejšia verzia Emotion síce disponuje kapacitne menším (50,3 kWh) akumulátorom, ale zato väčším výkonom synchrónneho elektromotora s hodnotou 177 koní. Testovaná a hierarchicky vyššia verzia Excite dostala 61,1 kWh batériu v kombinácii s niečo diétnejším výkonom 156 koní. V praxi to má za následok o 80 km veľkorysejší deklarovaný dojazd.

Elektrický pohonný reťazec je ukrytý pod plastovým krytom. Za príplatok tu môže byť k dispozícii taktiež dodatočný úložný priestor

Nenápadne sympatické kombi

Elektrické kombi MG 5 v porovnaní so svojím koncepčne novším a opticky odvážnym súrodencom s číslicou 4 v názve vsádza na prioritne konzervatívnejšie krivky. V princípe jednoduchý dizajn bez aplikácie efektných módnych výstrelkov dokáže na druhej strane veľmi dobre odolávať pôsobeniu času. Nadčasovému nádychu pomohol facelift, ktorý namiesto výrazných pochrómovaných dekórov uprednostnil pri elektromobile podvedome očakávané aerodynamické proporcie.

Opticky čisté predné partie ozvláštňuje absencia klasickej masky. Prirodzeným zdrojom záujmu zo strany verejnosti bolo v prípade testovaného exempláru počas testovacích dní samotné logo automobilky, umiestnené na spodnej línii kapoty. Pod o úroveň nižšie situovanými „dvierkami“ si našiel svoje miesto nabíjací konektor. Jeho centrálna pozícia dokáže byť v praxi pri viacerých verejných stojanoch s kratším káblom reálne veľkou výhodou. Decentne dynamicky nádych formujú opticky moderné predné svetlomety. Z funkčnej stránky musím pochváliť ich svetelný výkon. Dostupná LED technológia svieti suverénne v stretávacom i diaľkovom móde a spokojný som bol i so šírkou svetelného kužeľa. Absenciu sofistikovanejšej nadstavby tieňovania čiastočne nahrádza dobre fungujúce prepínanie diaľkového módu. Športový akcent predných partií kompletizuje dizajnovo ostrý nárazník. Falošným postranným prieduchom sekunduje náznak efektného splittera. V súvislosti s mestskou džungľou a vysokými obrubníkmi je v prípade kompaktného kombi zaujímavosťou taktiež pomerne veľkorysá svetlá výška pod priestorom predného nárazníka. Daný parameter môžu modelu MG 5 Electric reálne závidieť hneď viaceré mestské crossovery.

MG 5 Electric zdobí v princípe jednoduchý no zároveň nadčasový dizajn

Pocitovo vyššia svetlosť podvozka spojená so sebavedomejším pohybom, napríklad na poľných cestách, zdobí elektrické kombi aj pri pohľade z profilu. Oficiálny parameter svetlej výšky ale výrobca v technických parametroch neudáva. Vizuálne jednoliate krivky bočného modulu karosérie ozvláštňuje decentne sa zužujúca línia bočného presklenia. Jej pochrómované orámovanie zasahuje až do modulu koncového stĺpika karosérie. V prípade testovaného exemplára lakovaného v príplatkovej čiernej metalíze Pebble Black ide zároveň o pútavý farebný kontrast. Celkovú racionalitu kompletizujú „len“ 16-palcové zliatinové disky kolies skombinované so všestrannejšími „balónovými“ pneumatikami.

Určité dynamické korenie nemožno uprieť ani koncepčne jednoliatej a opticky symetrickej zadnej časti. Jemný športový akcent v tomto priestore formuje decentný strešný spojler a taktiež samotný tvar zadného nárazníka. Za vizuálne najvýraznejší prvok tu možno napriek tomu označiť koncové svetlá s efektným LED podpisom.

Jednoduché línie elektrického kombi búdu veľmi dobre odolávať pôsobeniu času

Príjemne funkčný interiér

Plne elektrické kombi s logom MG dokáže zaujať aj v interiéri. Automobilka tu s prispením pôvodného spaľovacieho konceptu aplikovala užívateľsky príjemný mix prioritne funkčnej klasiky s prvkami aktuálnej automobilovej moderny. V praxi dokážu použitý prístup reálne oceniť nielen vyslovene konzervatívni používatelia.

Stabilnú ozdobu modelov britsko-čínskeho výrobcu v podobe vysokého kvalitatívneho štandardu si osvojil i testovaný exemplár. Precízne dielenské opracovanie dopĺňajú niektoré až nečakane hodnotné materiály, resp. na dotyk príjemné povrchy. Módne, no na druhej strane na odtlačky prstov a mechanické poškodenia náchylnejšie plochy v štýle klavírneho laku zdobia prakticky celú stredovú konzolu. Za ďaleko zaujímavejší a zároveň dizajnovo originálny prvok, ktorý osviežuje v princípe konzervatívnu architektúru palubnej dosky, možno v sumári označiť centrálnu modrú linku s horizontálnou orientáciou.

Palubná doska MG 5 Electric

Naznačený konzervatívnejší prístup orientovaný na čo najlepšiu ergonómiu podčiarkuje športovo ladený a užívateľsky príjemný multifunkčný volant s klasickými tlačidlami. Do tej istej množiny sa radí taktiež dnes už pomerne raritné ovládanie tempomatu prostredníctvom samostatnej páčky vľavo pod volantom. Palubnej doske nemožno uprieť snahu o dnes tak preferovaný minimalistický nádych. Palec hore dávam v tejto súvislosti vtipne umiestnenému tlačidlu na pohotovú deaktiváciu stráženia vozidla v jazdných pruhoch. To si svoje miesto našlo priamo na páčke od smeroviek.

Určitá dizajnová kreativita tvorcov interiéru sa premietla do otočného ovládača „prevodovky.“ Identické isté riešenie využíva taktiež koncepčne novší model MG 4. Za najvýraznejšiu ergonomickú nedokonalosť tu v sumári považujem nie príliš praktickú pozíciu ovládača KERS, slúžiaceho na zmenu intenzity brzdnej rekuperácie. Pri využívaní postupného spomaľovania, napríklad pri predvídavej jazde v meste, si práca s daným pomocníkom vyžaduje pomerne často nutnosť odklonu zraku.
Spoločný technický základ so spaľovacou verziou pripomína elektrické kombi riešením klasického prístrojového panelu s postrannými tieniacimi elementmi.

Digitálny prístrojový panej disponuje zaujímavou skladbou údajov, vrátane dostupnosti otáčok elektrického motora

Graficky netradičná simulácia budíkov je príznačná pre viaceré automobily z aktuálnej domoviny značky MG. Za plnohodnotný displej tu preto možno označiť až centrálnu časť „prístrojovky.“ V princípe peknú grafiku dopĺňa pestrá škála údajov palubného počítača. Pre čínske modely typickému podrobnému monitoringu tlaku pneumatík sekundujú podrobné údaje o EV pohone, vrátane monitoringu aktuálneho napätia, prúdu a dokonca i otáčok samotného elektromotora. Jemnou chybičkou na kráse ostáva komunikácia v anglickom jazyku.

Výrazne modernejším dojmom následne pôsobí centrálny modul infotainmentu s dotykovou obrazovkou orientovanou v smere na vodiča. Práve na poli infozábavy je pri modeloch MG od prvotného príchodu na slovenský trh cítiť značný progres. Testované EV kombi využíva najnovšiu evolúciu MG infotianmentu. Komunikáciu v slovenčine dopĺňajú príjemne pohotové reakcie na dotykové povely. Použitá grafika pred prepracovanými grafickými animáciami uprednostnila či najlepšiu prehľadnosť. Funkčnú výhradu napriek tomu smerujem k rozmerovo malým ikonkám rôznorodých nastavení vozidla, do ktorých sa počas jazdy triafa pomerne obťažne.

Centrálny infotianmet ponúka adekvátne pohotové dotykové reakcie a v princípe jednoduchú a prehľadnú grafiku

Výbavovým štandardom je v princípe dobre pracujúca vstavaná navigácia. Tá na druhej strane nedisponuje pokročilejšou funkciou priameho plánovania nabíjacích zastávok pri dlhých presunoch. Moderná mobilná konektivita funguje klasicky, teda prostredníctvom káblového prepojenia. Súčasťou modulu dotykovej obrazovky sú hardwarové skratky najdôležitejších funkcií. Prostredníctvom tlačidla sa je možné kedykoľvek prepnúť do rozhrania klimatizácie. Termomanažment vozidla napriek efektnému grafickému prostrediu a plne digitálnemu ovládaniu funguje na jednoduchom manuálnom princípe, teda bez možnosti presného nastavenia požadovanej teploty v jednotlivých zónach. Vzhľadom na status a celkovú výbavu vozidla považujem v disciplíne celkového pohodlia ako určité sklamanie taktiež len jednostupňové ovládanie vyhrievania sedadiel.

MG 5 Electric v rámci svojho podvedome očakávaného praktického kombi konceptu teší nielen počtom, ale aj celkovou predispozíciou dostupných odkladacích priečinkov. Koncepčnú klasiku dopĺňa na prvý pohľad zamaskovaný a reálne objemný box v priestore stredovej konzoly. Na identickou mieste si svoje miesto našli zdrojové, resp. USB koncovky.

Predné sedačky MG 5 Electric s príjemným čalúnením sú veľmi pohodne

K ozdobám testovaného exempláru reálne radím dostatočne nadimenzované a zároveň excelentne pohodlné predné sedačky s príjemným látkovým čalúnením. V disciplíne komfortu sedenia patrí MG 5 Electric k najlepším v kompaktnom segmente. Palec hore si zaslúži až nečakane dobrý výhľad z miesta vodiča. V nemalej miere sa oň pričinili relatívne tenké predné stĺpiky skombinované s uchytením spätných zrkadiel.

I keď svojimi celkovými rozmermi neatakuje MG 5 rekordy strednej triedy, tak pozíciu rodinne orientovaného automobilu si dokáže obhájiť aj v disciplíne priestoru v druhom rade. Okrem detí sa tu pohodlne odvezú taktiež dvaja urastenejší dospeláci. Pri mojej výške cca 185 si proces nastupovania, resp. vystupovania vyžadoval o niečo viac pozornosti vzhľadom na potencionálnu možnosť kontaktu hlavy s vrchnou líniou nástupného otvoru. Vďaka symetrickému tvaru lavice a prakticky neexistujúcemu stredovému tunelu nie je v tomto priestore, pri štandardných konfekčných veľkostiach, úplnou utópiou ani cestovanie v trojici. O niečo vyššie ukotvenú zadnú lavicu taktiež zdobí až nečakane komfortné čalúnenie. Celkový cestovný komfort kompletizuje samostatný centrálny výduch ventilácie ako aj prítomnosť zdrojových koncoviek.

Priestorové pomery v druhom rade zodpovedajú zaužívaným štandardom kompaktnej triedy

Očakávanou prednosťou karosárskej verzie typu kombi je batožinový priestor. Testovaný MG 5 Electric ponúka v tomto kontexte v reči čísel „len“ priemerný objemový parameter 479 litrov. Kufor na druhej strane napriek o niečo vyššej nakladacej hrane ponúka príkladne symetrické tvarovanie. Jeho reálne využitie dokáže uspokojiť potreby drvivej väčšiny bežných rodín. Pochvalu si tu zaslúži napríklad i hodnotnejšie čalúnenie bočných stien. Automobilka by ale mohla zapracovať na všeobecne lepšej predispozícií na fixácie drobných predmetov, napríklad v podobe úplne absentujúcich háčikov. Vzhľadom na elektrický pohon možno v prípade testovaného exempláru označiť ako eso v rukáve veľkorysý priestor pod polohovateľnou medzipodlahou. Zmestí sa sem dokonca pri danom type pohonu veľmi zriedkavá rezervná pneumatika. Po sklopení koncepčne jednoduchých zadných operadiel delených v pomere 60/40, treba napriek prítomnosti už spomenutej medzipodlahy stále počítať s prítomnosťou určitej šikminy. Maximálna prepravná kapacita dosahuje solídnych 1347 litrov. Dostupné odkladacie plochy je v opcii možné obohatiť dodatočným úložným priestorom pod prednou kapotou, kam sa zmestia napríklad nabíjacie káble.

Dospelú podstatu pri modeli MG 5 Electric kompletizuje pomerne bohatá výbava. Už v základe sú automaticky k dispozícii prvky ako: kompletný balík bezpečnostných a asistenčných systémov, LED svetlá s funkciou automatického prepínania diaľkového módu, zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, kožou potiahnutý volant, vyhrievanie predných sedadiel, adaptívny tempomat, elektronická parkovacia brzda, bezkľúčový prístup a štartovanie alebo vstavaná navigácia. Testovaná vrcholná verzia Excite sa reálne odlišuje vyššou kapacitou akumulátora v kombinácii s inak vyladeným výkonom elektromotora.

Batožinový priestor disponuje základnou prepravnou kapacitou 479 litrov

Racionálny elektromobil

K ozdobám značky MG prirodzene patrí čo najviac pridanej hodnoty za čo najmenej peňazí. Spomenutý recept si osvojilo taktiež koncepčné unikátne elektrické kombi. Model 5 Electric zároveň zaujme taktiež svojou komplexnou racionalitou, vrátane odladenia samotného pohonného reťazca. Na racionálnom využití si zakladá taktiež konštrukcia podvozku. Jednoduchšie uchytenie zadnej nápravy MG kombinuje výhradne so všestranne použiteľnými 16-palcovými diskami a pneumatikami s veľkorysou výškou bočného profilu. Dospelý konštrukčný rozmer tu reprezentuje zároveň aj spolupráca s mnohými renomovanými európskymi dodávateľmi.

Presne do tejto kategórie radím tlmiče značky Sachs, ktoré sa v sumári podpísali pod celkovo precízny dojem z funkcie pruženia. Práca podvozka zároveň čiastočne pripomína dnes tak preferované crossovery. Kompaktné kombi dokáže s veľkou istou a prehľadom odfiltrovať nielen bežné, ale už aj o niečo väčšie nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Výhrady nemám ani k sebaistých prejazdom cez sériu priečnych nerovností. Elektrickému kombi nie je proti srsti ani svižnejšie tempo na komunikáciách so všeobecne o niečo horším povrchom.

MG 5 Electric zaujme príjemne univerzálnym podvozkom

Ten istý podvozok funguje adekvátne suverénne aj pri temperamentnejšej jazde po kvalitných asfaltoch. MG 5 Electric sa pri zážitkovejších prejazdoch cez dlhé tiahle zákruty svojsky náklonní. Vodič má ale smerom od podvozka napriek tomu aj naďalej pocit adekvátnej istoty. Na pomery plne elektrických automobilov možno v sumári ako sympatickú označiť pohotovostnú hmotnosť na úrovni cca 1,6 tony. Konštrukčnou výhodou EV konceptu je taktiež prirodzene nízke ťažisko s batériou uloženou v podlahe vozidla. Spomenuté faktory majú v konečnom dôsledku vplyv na až načakane precíznu ovládateľnosť v technickejších úsekoch, ako aj neskorší nástup prirodzenej nedočkavosti. Na druhej strane ale od testovaného exemplára rozhodne nemožno očakávať žiadne prehnané športové ambície.

Skôr antišportovým dojmom na mňa počas testu pôsobilo vyladenie brzdnej sústavy. Pod v princípe stále plne adekvátny, no zároveň vyslovene „umelý“ nástup spomaľovacieho účinku s len minimálnou možnosťou citlivého dávkovania spomaľovacieho účinku sa s určitosťou podpísala vzájomná súhra rekuperácie a práce kotúčových bŕzd. Vo finále si tu treba zvyknúť i na častokrát zbytočne premotivované zásahmi zo strany ABS.

Moderný volič pohonu si našiel svoje miesto na vyvýšenej stredovej konzole

Prioritne komfortnému sebaurčeniu zodpovedá „ľahučké“ riadenie s adekvátne strmím prevodom. V nižších rýchlostiach rodinné kombi svoju posádku zároveň rozmaznáva príkladnou akustickou pohodou na palube. Na druhej strane, v optike 100% batériových modelov do interiéru už preniká o niečo viac aerodynamického hluku pri vyšších rýchlostiach, resp. na diaľnici. Pod danú skutočnosť sa s veľkou pravdepodobnosťou podpísal už celkovo o niečo starší konštrukčný vek.

Napriek svojmu staršieho prvotnému zápisu v rodnom liste a využitiu kombinovanej platforme pohonu dokáže MG 5 Electric aj dnes očariť vyspelým elektrickým základom. Vpredu uložený synchrónny elektromotor vyladený na adekvátny výkon 156 koní poteší svojou špičkovou účinnosťou. „Ladičom“ pohonného reťazca sa zároveň podarilo prakticky úplne eliminovať pomerne častý neduh elektromobilov s pohonom len prednej nápravy, v podobe neefektívneho a zároveň zbytočného preklzu kolies pri prudkých rozjazdoch.

Testované MG 5 Electric zajme pestrou škálou asistenčných systémov

Testovaný exemplár reálne prekvapil suverenitou s akou dokáže v praxi prostredníctvom prednej nápravy prenášať výkon na vozovku. Žiadneho dramatického „hrabania“ hnaných kolies sa tu na moje prekvapenie netreba obávať ani na mokrom povrchu. Platí to aj pri kombinácii športového režimu a necitlivejších zatlačení pedála akcelerátora.

Ponúkaná jazdná dynamika so suverénnym a kontinuálnym nástupom sily pocitovo zodpovedá deklarovaným výkonovým parametrom. Napriek vo všeobecnosti slušnej jazdnej dynamike dostupnej aj pri obsadenom vozidle ale MG 5 Electric rozhodne nepatrí do kategórie tzv. zážitkovo akcelerujúcich elektromobilov. V tejto disciplíne opäť zvíťazila prioritná racionalita.

Pocit z jazdy sa aj v tomto prípade mení v závislosti od zvoleného režimu jazdy

Charakteristiku spojenú s pocitom z jazdy dokáže ovplyvniť voľba jazdného režimu. Batériové kombi disponuje klasickým triom v podobe základného nastavenia Normal, impulzívnejšieho módu Sport, ako aj šetriacej konfigurácie Eco. Počas testu som suverénne najviac využíval optimálne kompromisné východiskové nastavenie. Modely s logom MG zaznamenali citeľný progres na poli teraz už výrazne kultivovanejšieho odladenia pôvodne „premotivovaných“ asistenčných systémov. Citlivosť práce jednotlivých elektronických pomocníkov si je možné personálne prispôsobiť prostredníctvom záložky MG Pilot v menu infotainmentu.

Zdrojom elektrickej energie pre elektromotor je konštrukčne vyspelá, rozmerovo ultratenká a zároveň ľahká batéria s kapacitou 61,1 kWh. Reálne použiteľná kapacita dosahuje hodnotu viac ako 57 kWh. Za príjemné prekvapenie tu možno označiť užitočnú funkcia manuálneho predhrevu batérie. Daný pomocník dnes totiž stále nie je automatickou záležitosťou ani pri mnohých výrazne drahších elektromobiloch. Určitý konštrukčný kompromis predstavuje absencia tepelného čerpadla. Daný fakt s veľkou pravdepodobnosťou o niečo viac navýši celkovú spotrebu energie v zimnom období spojeným s potrebou vykurovania priestoru pre posádku.

Maximálny DC výkon nabíjania je dnes už podpriemerný. Vzhľadom na kapacitu batérie ale na druhej strane stále dáva reálny zmysel

So prepracovanou funkciou termomanažmentu batérie súvisí dostupnosť nabíjacieho výkonu. Model MG 5 Electric ostáva aj v tejto disciplíne prioritne racionálny a pragmatický. Automobilka pri využívaní výkonných stojanov s DC prúdom hovorí o maximálnom výkone 87 kW. Daný parameter dnes rozhodne nepatrí medzi rekordné hodnoty. V kontexte s celkovou kapacitou batérie napriek tomu stále dáva adekvátny zmyslel. Testovaný exemplár zároveň dokáže pri dlhých presunoch vyťažiť plný potenciál z už reálne hojne zastúpených 100 kW stojanov. Nabíjacia rýchlosť pri počiatočnom stave akumulátora na úrovni cca 20% a „manuálnom“ predhreve počas testovacieho týždňa v horúcom letnom počasí, najčastejšie oscilovala v okolí 70-75 kW. S postupne narastajúcu úrovňou nabitia výkon prirodzene klesá. Na adekvátne zotavenie batérie na hodnotu cca 80% je reálne potrebný časový interval necelých 40 minút.

Najlepšie podmienky pre nabíjanie elektromobilu predstavuje tradične domáce zázemie. Vstavaná nabíjačka ponúka výkon 11 kW. V prípade adekvátne výkonného wallboxu je v tomto prípade na plné zotavenie akumulátora potrebný čas približne 5,5 hodiny. Komplexnú výhodu batériového automobilu sumarizuje užitočný funkcia V2L. MG 5 Electric dokáže vďaka nej poslúžiť ako zdroj elektrickej energie pre spotrebiče s výkonom až 2200 W. Na jej využívanie je potrebné prikúpenie optikovej koncovky s dvojicou 230 V zástrčiek.

Elektrický pohonný reťaze v teste zaujal svojou komplexnou efektivitou

Viackrát spomenutú vyspelosť elektrického pohonného reťazca kompletizuje rekuperácia. Prostredníctvom voliča KERS na stredovom tuneli je možno brzdný účinok regulovať v celkovo troch úrovniach. Ani pri najintenzívnejšej úrovni ale testovaný exemplár nie je možné ovládať len prostredníctvom pedála akcelerátora. Pri rekuperácie mi subjektívne najviac chýbala možnosť jej úplnej deaktivácie spojenej s efektívnym využívaním zotrvačnosti vozidla v podobe tzv. plachtenia.

Mozaiku reálne bohatých skúseností čínskeho koncernu SAIC s elektrickým typom pohonu kompletizujú prekvapivo nízke nároky na spotrebu elektrickej energie. Výsledný priemer podľa palubného počítača sa počas testu v letnom období ustálil na hodnote len 14,9 kWh/100 km. To je o ešte niečo málo lepší údaj ako sľubuje samotná automobilka. Daný výsledok postačuje na teoreticky maximálny dojazd na jedno nabitie na takmer 400 km úrovni. Pri troche predvídavej jazdy nie je v meste či na okreskách počas leta príliš náročné jazdiť so spotrebou len v okolí 12 kWh hranice. Za sklamanie nepovažujem ani diaľničné teplo. Tu sa nameraný priemer ustálil na hodnote 21,7 kWh. To postačuje na pohodlné absolvovanie viac ako 260 diaľničných kilometrov.

MG 5 Electric zaujme netradičnou kombináciou karosérie typu kombi a EV pohonom

A celkový dojem?

Koncepčne zaujímavé MG 5 Electric dnes už v princípe nie je horúcou novinkou. Britsko-čínska automobilka tu na druhej strane púta pozornosť stále zriedkavým formátom rodinne orientovaného kombi. Prednosťou spoločného základu so spaľovacími verziami je v porovnaní s už vývojovo čisto elektrickým súrodencom MG 4 o niečo konzervatívnejší podtón. Ten sa okrem dizajnu odzrkadlil aj v interiéri. Testovaný exemplár napriek tomu najviac boduje svojím racionálne navrhnutým a reálne efektívnym pohonným reťazcom.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: MG 5 Electric 61,1 kWh Excite
Dĺžka: 4 600 mm
Šírka: 1 818 mm
Výška: 1 543 mm
Rázvor: 2 659 mm
Objem kufra: 479 litrov
Motor: elektrický
Pohon: predných kolies
Kombinovaný výkon kW/koní: 115/156
Krútiaci moment Nm: 280
Pohotovostná hmotnosť: 1 624 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: jednostupňová redukčná
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 17,5 kWh na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 14,9 kWh/ 100 km
Dojazd podľa výrobcu: 400 km
Výkon rýchlonabíjania: 87 kW
Pneumatiky: Bridgestone Ecopia

Verzia/ akciová cena

MG 5 Electric 61,1 kWh Excite (testovaný model) od 38 100 €
MG 5 Electric 50,3 kWh Emotion od 34 300 €

Exit mobile version