Autoinak.sk

Test: Peugeot 308 SW Hybrid – Zástrčkový vrchol z ponuky

Test Peugeot 308 SW Hybrid 2023

Modelové portfólio najstaršej francúzskej automobilky sa v posledných rokoch čoraz viac orientuje na štýl a dizajnovú eleganciu. Spomenutým cnostiam v sumári sekundujú taktiež zaujímavé a pokrokové technológie. Sympatické je, že Peugeot aj napriek ťažiskovým SUV-čkam rozhodne nezanevrel ani na tradičné automobily. Jasným dôkazom toho je aj najnovší modelový rad 308. Ten je aj vo svojej tretej generácii k dispozícii v dvoch karosárskych verziách, a to ako emočne ladený hatchback a zároveň aj štýlové kombi. Silnou zbraňou kompaktnej rodiny modelov s levom v znaku je široká paleta dostupných pohonných jednotiek. Tradičný benzín a naftu pri aktuálnej generácii podľa očakávania dopĺňajú aj elektrifikované alternatívy, vrátane plne elektrického Peugeot E-308. Kompromisom medzi klasickým a plne elektrickým svetom sú hneď dva zážihové pluh-i hybridy. V redakčnom teste sme preverili silnejšiu zástrčkovú verziu, ktorá je zároveň aj výkonovým vrcholom celého modelového radu.

Nový Peugeot 308 SW so sofistikovanou plug-in hybridnou motorizáciou 1,6 Hybrid 225, skombinovanou s 8-st. elektrifikovanou automatickou prevodovkou a špičkovej výbavovej verzii GT Pack, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Peugeot.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Peugeot 308 SW Hybrid

S výrobou klasických automobilov v rozmerovo kompaktnej strednej triede má Peugeot veľmi bohaté skúsenosti. Počiatky modelovej línie s číslicou 3 na začiatku siahajú vďaka modelu 301 až do 30-tych rokov minulého storočia. Ako prelomový a v dnešnej optike zároveň aj prvý moderný kompaktný rad tu možno označiť Peugeot 304 z roku 1969. Rovnomenný model sa okrem pôvodného sedanu vyrábal aj s karosériami typu coupé i kabrio a v premiére aj ako priestranné kombi s dovetkom Break.

V roku 2007 sme sa dočkali debutu pôvodného modelu s číselným kódom 308. V prípade jeho priameho nasledovníka z roku 2013 už Francúzi nepokračovali v zostupnom číslovaní poslednej číslice v trojmiestnom kóde. Rovnomenné a „zakonzervované“ označenie 308 nesie aj aktuálna tretia generácia, ktorá bola oficiálne predstavená v závere roka 2021. Tradičný hatchback orientovaný viac na štýl dopĺňa aj v tomto prípade praktickejšie kombi s dovetkom SW, ktoré disponuje o 57 mm dlhším rázvorom náprav.

Pod komerčným označením Hybrid sa v prípade modelového radu Peugeot 308 ukrýva výkonná PHEV technológia

Aktuálny Peugeot 308 je postavený na najnovšej evolúcii modulárnej platformy EMP2 V3. Okrem vyššej bezpečnosti a prítomnosti sofistikovaných asistenčných systémov, možno za jej veľkú prednosť označiť aj kompatibilitu spojenú so zástavbou rôznych druhov pohonných jednotiek. Spaľovaciu klasiku tu pri oboch karosárskych verziách dopĺňajú nielen zástrčkové plug-in hybridy, ale v premiére už aj plne elektrické deriváty.

Základnou motorizáciou je aj pri kombi Peugeot 308 SW prepĺňaný benzínový 3-valec 1,2 PureTech s výkonom 130 koní. Danú pohonnú jednotku je možné kombinovať so 6-st. manuálom, ako aj 8-st. automatom. Naftu v palete pohonných jednotiek reprezentuje osvedčený a úsporný turbodiesel 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní, ktorý je dostupný už len výhradne s 8-st automatom. Viac dynamiky a výkonu prinášajú elektrifikované, resp. hybridné motorizácie. Plug-in hybridný pohon pozostáva z benzínovej motorizácie o objeme 1,6 litra, ktorej vypomáha elektrosústava. Slabšia verzia 1,6 Hybrid 180 disponuje výkonom 180 koní. Testovaný silnejší variant 1,6 hybrid 225 disponuje výkonom až 225 koní. Pri oboch elektrifikovaných verziách je samozrejmosťou spolupráca s 8-st. elektrifikovaným automatom. Poslednou alternatívou je plne elektrický Peugeot E 308 SW s novou generáciou pohonu. Kapacita batérie v podlahe vozidla disponuje kapacitou 54 kWh a elektromotor poháňajúci predné kolesá generuje výkon až 155 koní.

Vrcholom celého modelového radu Peugeot 308 je testovaný plug-in hybrid s výkonom 225 koní

Atraktívne kombi

Estetický zážitok je jednou z hlavných priorít prakticky všetkých nových modelov značky Peugeot. Platí to aj pre novú generáciu modelového radu 308. Sympatické je, že Francúzi dokázali dizajnovo atraktívne línie a krivky skombinovať s klasickými karosárskymi proporciami. Praktickejšie orientované kombi zaujme svojimi vyváženými karosárskymi proporciami. Efektné dizajnové trblietky v prípade testovaného exempláru ešte viac vyšperkovala dynamicky ladená výbava GT Pack. Plug-in hybridná verzia sa v rámci dizajnu zároveň prakticky vôbec neodlišuje od súrodencov s konvenčným pohonom.

Predné partie modelu 308 SW v sebe kombinujú atraktívne dizajnové detaily s funkčnou stránkou. Dôraz, na čo najlepšie obtekanie vzduchu v tomto priestore pripomína pomerne nízko posadená maska, na ktorú prirodzene nadväzuje línia prednej kapoty. Samotná maska testovanej verzie s dynamickým GT výpletom vo všeobecnosti zaujme aj siluetou bez striktne vymedzeného ohraničenia. Kompaktný modelový rad bol zároveň prvý Peugeot, ktorý si osvojil nový dizajn levieho loga. Atraktivitu predných partií formujú aj úzke full LED Matrix svetlomety opticky nadväzujúce na líniu masky. Už neodmysliteľnou súčasťou svetelného modulu sú aj v tomto prípade vertikálne „kly“ denného svietenia, resp. smeroviek zabiehajúce hlboko do modulu nárazníka. Po funkčnej stránke musím hlavný svetelný modul pochváliť za ponúkaný svetelný výkon, ktorého nadstavbou je už aj precízne pracujúca nadstavba tieňovania. Celkovo temperamentný nádych umocňuje športové stvárnenie nárazníka s náznakom splittera a vizuálne zvýraznenými postrannými segmentmi v kontrastnej čiernej farbe.

Nový Peugeot 308 SW si zachoval klasické kombi proporcie, ktoré zdobia mnohé efektné dizajnové detaily

Na komplexne sebavedomé dizajnové krivky nového kombi nadväzujú plynule aj bočné proporcie s viacerými výraznými karosárskymi líniami. Vyššie spomenutý farebný kontrast testovaného exempláru lakovaného v príplatkovej bielej perleti Nacré aj v tomto priestore umocňujú doplnky v čiernej farbe. Sem sa okrem krytov spätných zrkadiel radí napríklad aj farebne identické orámovanie siluety bočného presklenia. Atraktívny vizuálny efekt dopĺňajú aj 18-palcové disky kolies, ktoré sú už automaticky naviazané na vrcholnú výbavovú verziu. Ďalšou výsadou temperamentnej výbavy GT/GT Pack sú aj vystúpené bočné prahy či hrdý detail v podobe fabrického logá zdobiaceho modul predných blatníkov.

Prakticky orientované kombi z dizajnového hľadiska najviac prekvapuje svojim autentickým stvárnením zadných partií. Atraktívne a sebavedomo v tomto priestore pôsobí napríklad výrazná odtrhová hrana, ktorá si našla svoje miesto v priestore pod líniou zadného presklenia. Decentnú športovú príchuť tu dotvára taktiež strešný spojler, ako aj reálne masívny dvojfarebný nárazník s opticky naznačenými výfukovými koncovkami. Modernú príchuť dotvárajú aj v tomto priestore koncové svetlomety s efektným LED podpisom. Na „len“ žiarovkovú klasiku, sa paradoxne spoliehajú samostatné svetelné moduly v spodnej línii nárazníka. Z čisto funkčnej stránky ichm na druhej strane, chválim za zmysluplne osvetlený priestor za vozidlom pri spätnom chode za tmy. Na PHEV pohon v útrobách tu s odmyslením si „zelených“ evidenčných čísel najvac upozorňuje decentný štítok Hybrid.

Autenticky stvárnená zadná časť zaujme svojim dynamickým nádychom

Štýl skombinovaný s priestorom

Dizajnovo atraktívne prostredie ponúka nový Peugeot 308 SW aj vo svojom interiéri. Francúzi si tu dali záležať na originálom a zároveň neopozeranom koncepte, ktorý s odmyslením si výrazne tvarovanej palubnej dosky ešte viac zvýraznilo usporiadanie i-cockpit.

Temperamentný a zároveň aj hodnotný nádych v prípade testovaného exemplára aj v kabíne zvýraznila vrcholná výbavová verzia GT/GT-Pack. Mozaiku kvalitných a na dotyk príjemných materiálov s veľmi precíznym dielenským opracovaním dopĺňajú dynamické doplnky na čele s tmavým čalúnením stropu, kovovými pedálmi, žltým stehom, emblémom v spodnej línii volantu alebo špeciálnym čalúnenie s Alcantarou.

Palubný doska testovaného modelu Peugeot 308 SW Hybrid

Dôraz na efektnú atmosféru tu v sumári dopĺňa aj vkusne zakomponované ambientné podsvietenie, ktorého farebnú škálu si je možné prispôsobiť podľa nálady. Aj napriek odvážnemu dizajnovému prístupu chválim materiálovo racionálny koncept stredovej konzoly. Daný priestor sa úplne vyvaroval povrchom z tzv. klavírneho laku. Výrazným lapačom nechcených stôp po odtlačkoch prstov tu napriek tomu ostáva centrálny displej infotainmentu skombinovaný s novou digitálnou hračkou Peugeot i-Toggles.

Plne grafické stvárnenie v prípade testovaného exemplára ponúka aj o niečo vyššie vsadený prístrojový panel. Daná pozícia dokáže podľa Francúzov nahradiť projekčný Head-up displej. V princípe odvážna a futuristická simulácia analógových budíkov ponúka aj v tomto prípade nadstavbu v podobe zaujímavého 3D efektu, ktorý je možné v prípade potreby jednoducho deaktivovať. Okrem butikového nahľadu je tu v rámci vyobrazenia k dispozícii aj mapový podklad, funkcia asistenčných systémov alebo monitorovanie hybridu. Silnou stránkou modernej „prístrojovky“ nového modelu 308 je aj široká škála osobných personalizácii dostupných layoutov.

Grafický prestojový panel ponúka okrem futuristickej grafiky aj širokú škálu personálneho nastavenia vyobrazených údajov

Identické konštatovanie v rámci prakticky neobmedzených možností usporiadania osobne preferovaných údajov a funkcií platí aj pre centrálny infotainment s orientáciou v smere na vodiča. Nová generácia palubného rozhrania značky Peugeot si zaslúži pochvalu nielen za precíznu grafickú stránku, ale aj za rýchle a pohotové reakcie na dotyk. Na moderné trendy infotainment reaguje napríklad aj v podobe modernej mobilnej konektivity fungujúcej aj bez nutnosti použitia kábla. Výrazný progres zaznamenal aj detailný a kvalitný kamerový náhľad. Testovaný exemplár v tejto súvislosti disponoval hneď štvoricou kamier, ktoré oproti minulosti už dokážu zabezpečiť plnohodnotný panoramatický pohľad na okolie vozidla.

V pestrej škále dostupných widgetov a nastavení logicky nechýba ani plug-in hybridná záložka. Dané rozhranie okrem monitorovania funkcie hybridu disponuje aj pomerne podrobnými štatistikami spotreby paliva a energie. Medzi ďalšími nastaveniami nechýba manažment nabíjania či funkcia šetrenia elektrickej energie v batérii. Funkčnou súčasťou infotainmentu je aj už spomenutá novinka i-Toggles, ktorú do praxe uviedol práve nový Peugeot 308. V princípe ide o ďalší displej, resp. digitálnu lištu s príjemne veľkými grafickými ikonami, ktoré slúžia ako rýchle skratky. Vítaným bonusom je aj v tomto prípade prakticky neobmedzená individuálna konfigurovateľnosť. Vďaka „vytiahnutej“ skratke sa je možné pohotovo a rýchlo dostať napríklad do rozhrania ovládania masáže a vyhrievania sedadiel, čo je za iných okolností v rámci klasického dotykového ovládania o niečo zdĺhavejší proces.

Obrovský generačný skok zaznamenal nový palubný infotainment. Zaujímavým a kreatívnym nápadom je spodná lišta personalizovateľných skratiek

Nový Peugeot 308 ale našťastie úplne nezanevrel ani na klasické tlačidlá. O úroveň nižšie situovaná klávesnica zastrešuje tie najdôležitejšie funkcie ako je skratka rozhrania klimatizácie, resp. dôležitých nastavení asistenčných systémov. Palec hore dávam taktiež prítomnosti adekvátneho množstva dobre navrhnutých odkladacích priečinkov, vrátane poličky pre smartphone s indukčným nabíjaním. Prepracovaným detailom je v tejto súvislosti napríklad aj „čalúnenie“ spodnej línie odkladacích boxov vo dverách.

Už tradičným synonymom osobných modelov s logom Peugeot je originálne usporiadanie i-cockpit s rozmerovo malým volantom atypického tvaru. Daná architektúra ešte aj dnes vyvoláva veľké vášne a má široké spektrum zástancov i odporcov. Subjektívne sa radím do prvej spomenutej skupiny. Aj v prípade testovaného kombi som si pri mojej výške cca 185 cm dokázal nájsť optimálnu pozíciu za volantom spojenú s adekvátnym výhľadom na prístrojový panel expresne rýchlo. Spokojný som bol zároveň aj s adekvátnym výhľadom z vozidla.

Ozdobou testovanej vrcholnej výbavy sú aj prijemné predné sedačky

Okrem „motokárového“ volantu evokujú temperamentné emócie s vodičom v centre diania aj predné sedačky s rešpektovaným ortopedickým AGR certifikátom. Pod dobrú fixáciu tela sa tu pri svižnej jazde podpísal náznak bočného vedenia. Testované sedačky s Alcantarovým čalúnením sa aj napriek tomu stále vyznačujú aj príjemne komfortnou výplňou. Za pomyselnú čerešničku možno pri najvyššej výbave GT Pack označiť masážnu funkciu s pestrou škálou relaxačných módov, čo je v kompaktnom segmente stále skôr ojedinelá záležitosť.

Garanciou rodinnejšieho potenciálu testovaného kombi je v porovnaní s klasickým hatchbackom citeľne predlžený rázvor. Aj napriek tomuto dopingu, ale Peugeot 308 SW stále nepatrí medzi priestorovo najveľkorysejších zástupcov kompaktného segmentu. Vzadu sa okrem detí adekvátne pohodlne odvezie aj dvojica štandardne urastených dospelých. S mojou výškou cca 185 cm som sa už približoval priestorovému limitu pre kolená. Pod to sa v nemalej miere podpísala masívna konštrukcia predných operadiel. Cestovný komfort v druhom rade podľa očakávania vylepšujú aj samostatné výduchy ventilácie či prítomnosť zdrojových USB koncoviek.

Kombi Peugeot 308 SW aj napriek predlženému rázvoru nepatrí k priestorovým rekordérom vo svojom segmente

Nároky bežnej rodiny dokáže nový Peugeot 308 SW zastrešiť aj z hľadiska kapacity batožinového priestoru. Identické konštatovanie platí aj pre testovaný plug-in hybrid. Základná prepravná kapacita dosahuje aj v tomto prípade slušnú hodnotu 548 litrov. Pod 60-litrový úbytok objemu sa v porovnaní so spaľovacími motorizáciami podpísal priestor pod podlahou, ktorý už čiastočne vypĺňajú komponenty pohonu. Aj napriek tomu sa sem stále zmestí povinná výbava, ako aj nabíjací kábel. Rezervnú pneumatiku pri Hybride za každých okolností nahrádza opravná sada. Zo sofistikovaných detailov tu dávam palec hore poctivému čalúneniu bočných sien, otvoru na prepravu dlhých predmetov, ako aj príjemne nízkej nakladacej hrane. Delené zadné operadlá je možné sklopiť priamo z batožinového priestoru. Po danom úkone vzniká takmer ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1634 litrov.

Vrcholný plug-in hybrid sa v rámci dostupných výbav už automaticky kombinuje výhradne so špičkovou verziu GT, resp. jej nadstavbou GT Pack. Už bez nutnosti ďalšieho priplácania sú v druhom spomenutom prípade k dispozícii prvky ako: vyhrievané a masážne predné sedačky s AGR certifikátom, panoramatický kamerový náhľad na okolie vozidla, kompletný balík jazdných asistentov, vyhrievaný volant, elektronické otváranie dverí batožinového priestoru alebo audio značky Focal. Výbava GT obsahuje v štandarde napríklad: full LED Matrix svetlomety, bezkľúčový prístup a štartovanie, inteligentnú automatickú klimatizáciu monitorujúcu stav znečistenia ovzdušia, adaptívny tempomat alebo vstavanú navigáciu.

Batožinový priestor plug-in hybridu disponuje základnou prepravnou kapacitou 548 litrov

Zážitky s racionálnym základom

Nový Peugeot 308 SW s dovetkom Hybrid vo svojej výkonnejšej verzii predstavuje vrchol modelového radu nielen z hľadiska výbavy, ale aj techniky v útrobách. Všeobecnou ozdobou novej generácie kompaktných modelov s levom v znaku sú aj v prípade PHEV verzie jazdné vlastnosti na čele so suverénnym vyladením podvozka. Naladenie tlmičov, resp. pruženia všeobecne možno aj s prispením 18-palcových diskov označiť aj ako „nefrancúzsky“ tuhšie.

Kombi 308 s prívlastkom Hybrid dokáže aj napriek tomu suverénne odfiltrovať väčšinu bežných nedokonalostí našich ciest. O niečo viac obozretnosti si tu aj s prispením nízkoprofilových pneumatík vyžadujú prejazdy cez vyslovene veľké „krátery“ alebo iné hrubé nerovnosti.

Ozdobou kombi Peugeot 308 SW Hybrid sú precízne vyladené jazdné vlastnosti

Na povrchoch s kvalitným asfaltom sa testovaný exemplár cíti suverénne a v danom prostredí mu nie je proti srsti ani dynamickejší štýl jazdy. Aj napriek prítomnosti plug-in hybridnej batérie v podlahe si dokázal prakticky orientovaný Francúz stále zachovať akceptovateľnú pohotovostnú hmotnosť na úrovni cca 1,8 tony. Akumulátor v podlahe zároveň prispieva k zníženiu ťažiska a celkovému rozloženiu hmoty.

PHEV verzia tak v sumári prekvapila svojím až nečakane suverénnym a v princípe neutrálnym správaním aj pri svižných prejazdoch cez zákruty spojenými s minimálnými náklony karosérie. Pod sebaistý jazdný prejav v zákrutách sa svojou troškou pričinili aj kolesá umiestnené takmer v rohoch karosérie. Prirodzená a logická nedotáčavosť sa prihlási o slovo až na vyslovene technických tratiach alebo v situáciách, keď to vodič s nájazdovou rýchlosťou do zákruty takpovediac preženie.

O optimálnu súhru benzénovej a elektrickej motorizácie sa stará 8-st. automatická prevodovka

Decentné zážitkové vyladenie spojené s úsmevom na tvári dotvára aj v tomto prípade „citlivé“ a rýchlo reagujúce riadenie, pod ktoré sa zaslúžil malý volant. K emočnej dokonalosti mi prioritne v športovom režime, ale predsa len chýba o niečo väčšia odozva posilňovacia riadenia. Nový Peugeot 308 SW chce byť aj vo svojej najsilnejšej verzii prioritne stále praktickým a rodinne orientovaným kombi. Danej charakteristike zodpovedá aj precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. Príjemná akustická pohoda tu panuje nielen pri jazde v čisto elektrickom móde, ale aj v situáciách keď sa o pohon vozidla prioritné stará kultivovaný benzínový 4-valec.

Práve prepĺňaná zážihová motorizácia o objeme 1,6 litra a samostatným výkonom 180 koní je základným elementom sofistikovaného plug-in hybridu. O pomerne výrazný elektrický doping sa v prípade testovaného exempláru stará elektromotor s výkonom 110 koní, ktorý dokáže rodinné kombi samostatne poháňať až do rýchlosti 135 km/h. Kombinovaný systémový výkon hybridu je vyladený na hodnotu 225 koní a 360 Nm, čo je v praxi zárukou veľmi slušnej jazdnej dynamiky. Aj napriek pocitovo presvedčivým rozjazdom a suverénnym pružným zrýchleniam, ale pohonný reťazec nemá žiadne prehnané športové ambície. Jasnou prioritou je aj tejto disciplíne racionalita.

Plug-in hybridný Peugeot 308 ponúka trojicu jazdných režimov

Charakter jazdy dokáže ovplyvniť voľba jazdného režimu. Základné nastavenie Hybrid je doplnené o citeľne impulzívnejší mód Šport s pohotovejšími reakciami pedála akcelerátora. Poslednou alternatívou, ktorú systém automaticky preferuje pri dostatočne nabitom akumulátore je čisto elektrický režim. O súhru oboch pohonov sa stará v princípe veľmi hladko a precízne pracujúca 8-st. automatická prevodovka. Automat ani v prípade Hybridu neprišiel o možnosť manuálneho radenia prevodov prostredníctvom pádiel pod volantom. Daná funkcia mi ale v prípade testovaného exempláru pri bežnej jazde reálne nedáva príliš veľký zmysel.

Plug-in hybridná technika pozostáva z externe nabíjateľnej batérie s kapacitou 12,4 kWh. Využiteľná časť je aj v tomto prípade o niečo nižšia. Zostatkovú energiu, po minutí elektrického dojazdu, systém využíva aj v klasickom full-hybridnom režime. Peugeot pri svojom „zástrčkovom“ kombi deklaruje plne elektrický dojazd na úrovni 58-59 km. O niečo menej optimizmu v tejto disciplíne deklaroval palubný počítač. Po každom nabití bol na prístrojovom paneli najčastejšie vyobrazený elektrický s hodnotou 44-46 km. Testovacia realita sa v ešte stálom príjemne letnom počasí ustálila približne uprostred. Čisto na elektrinu je možné pri rozvážnej jazde v kombinovanom režime, vrátane krátkeho výjazdu na diaľnicu, absolvovať približne 50 km. Môj najlepší „elektrický“ výsledok predstavovala v období testovacieho týždňa vzdialenosť 54 km.

Čisto elektrický dojazd aj v tomto prípade prioritne kopíruje preferovaný štýl jazdy

Plný potenciál PHEV pohonu sa aj v tomto prípade predostie, pri čo najčastejšom nabíjaní. Návštevy výkonných nabíjacích stojanov tu ale nedávajú píliš veľký zmysel. Palubná AC nabíjačka podporuje pri využití vhodného kábla a infraštruktúry maximálny výkon 7,4 kW. To predstavuje orientačný čas plného nabitia za cca 2 hodiny. Počas testu som prakticky neustále využíval klasické domáce zázemie. Pri vhodnej sieti a kábli je možné aj pri napätí 230 V využiť výkon 3,7 kW, čo sa premietne do cca 4-hodinového horizontu plného nabitia akumulátora. Počas noci sa plug-in hybridné kombi nabije na plnú kapacitu aj pri takpovediac štandardnej „zásuvke“ s napätím 230V.

Pri bežnej jazde sa zlomková elektrická energia vracia spať do batérie aj s prispením brzdnej rekuperácie. Peugeot 308 SW Hybrid v tomto kontexte ponúka aj zosilnený rekuperačný mód B, ktorý je možné v prípade potreby aktivovať minimalistickým tlačidlom pri voliči prevodovky. Pri spomaľovaní som si počas testu vo všeobecnosti určitý čas zvykal na pocitovo umelý a prioritne pri dynamickej jazde aj čiastočne neprirodzený prechod medzi rekuperáciou a účinkom samotných bŕzd.

Batériu s kapacitou 12,4 kWh je možné počas noci komfortne nabiť aj z klasickej domácej siete

V sumári musím testovaný exemplár pochváliť za jeho reálne nároky na spotrebu paliva. Pri simulovanom teste na 100 km s plne nabitou batériou sa kombinovaná spotreba benzínu ustálila na sympatickej hodnote 3,3 litra. Identickú kombinovanú trasu s už vybitou batériou v hybridnou režime absolvoval Peugeot 308 SW s apetítom 5,8 litra. Pri temperamentom a zážitkovom štýle jazdy treba počítať so spotrebou približne 7-litorov. To je stále plne akceptovateľná hodnota. V prípade každodenného nabíjania nie je vôbec žiadna utópia ani spotreba benzínu oscilujúca v okolí 5-litovej hranice. Dané konštatovanie platí aj v kombinácii s občasnými dlhšími diaľničnými presunmi. Dôkazom toho je aj výsledný priemer, ktorý sa na konci testu podľa palubného počítača ustálil na hodnote 5,3 litra. Pravidelné nabíjanie batérie, tak dokáže pomerne efektívne eliminovať aj nevýhodu o niečo menšej, presnejšie 40-litrovej palivovej nádrže.

Celkovú technologickú sofistikovanosť kompaktného francúzskeho kombi s dovetkom hybrid podčiarkujú aj precízne pracujúce asistenčné systémy na čele s adaptívnym tempomatom. Mojou už tradičnou výčitkou pri modeloch značky Peugeot, predovšetkým v mestskej premávke, ostáva aj v tomto prípade absencia funkcie autohold.

Testovaný exemplár dokáže byť vo väčšine prípadov až prekvapivo úsporný

A celkový dojem?

Nová generácia koncepčne moderného modelového radu Peugeot 308 počítala už od počiatku aj s príchodom elektrifikovaných verzií. Výkonový vrchol reprezentuje testovaný plug-in hybrid. Sympatické je, že zástavba externe dobíjateľnej batérie ovplyvnila prioritne prakticky orientovanú karosársku verziu kombi len v symbolickej rovine. Ozdobou batériovej verzie ostávajú precízne jazdné vlastnosti. Reálne vyššia cenovka je v tomto prípade vykompenzovaná nielen systémovým výkonom 225 koní, ale aj celkovo veľmi bohatou výbavou.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Peugeot 308 SW 1,6 Plug-in Hybrid 225 GT Pack
Dĺžka: 4 636 mm
Šírka: 1 860 mm
Výška: 1 450 mm
Rázvor: 2 732 mm
Objem kufra: 548 litrov
Motor: hybridný (benzín + elektrina)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 165/225
Krútiaci moment Nm: 360
Pohotovostná hmotnosť: 1762-1837 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 235 (135 km/h v EV režime)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Elektrický dojazd: 58-59 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,9 – 6,6 l na 100 km (benzín), 1,0 – 1,3 l na 100 km (hybrid)
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,3 l/100 km (hybrid 3,3 l/100 km)
Pneumatiky: Firestone Firehawk/Michelin Primacy

Verzia/akciová cena
Peugeot 308 SW 1,6 Plug-in Hybrid 225 GT (testovaný model) od 43 190 €
Peugeot 308 SW 1,2 PureTech 130 Active Pack (6 MT) od 23 190 €

Exit mobile version