Autoinak.sk

Test: Peugeot 408 – Sebavedomý mix

Test Peugeot 408 2023

Peugeot sa v posledných rokoch čoraz viac posúva do pozície značky s imidžovo ladeným portfóliom. Inými slovami, modely s levom v znaku dnes dokážu zaujať nielen svojim atraktívnym dizajnom, ale aj svojim hodnostnejším nádychom. Do tejto mozaiky ideálne zapadá aj úplne nový Peugeot 408. Francúzi pri znovuzrodení modelového radu s číslicou štyri vsadili na vydarený technický základ svojej kompaktnej rodiny, na ktorom postavili atraktívnu karosériu. Proporčne sebavedomá novinka ponúka v jednom balení mix liftbacku, resp. emočného fastbacku, ktorý si zároveň osvojil o niečo vyššiu svetlosť podvozka v štýle SUV-coupé. Na požiadavky dnešnej doby reaguje aj paleta pohonných jednotiek. Tá okrem dnes preferovaných nabíjateľných plug-in hybridov stále pozostáva aj zo „základného“ čisto benzínového derivátu, ktorý sme preverili v našom redakčnom teste.

Nový Peugeot 408 s čisto zážihovou motorizáciou 1,2 PureTech 130 k skombinovanou s 8-st. automatickou prevodovkou a špičkovej výbavovej verzii GT, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Peugeot.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Peugeot 408

Impozantnú históriu francúzskej automobilky s levom v znaku odzrkadľuje napríklad aj skutočnosť, že epocha modelového radu s číslicou štyri na začiatku, sa vďaka modelu 401 začala písať už v roku 1935. Nasledujúce generácie s chronologicky vzostupným číslovaním poslednej číslice trojmiestného kódu už po veľkostnej stránke patrili vždy do segmentu strednej triedy. Posledným a aj našich končinách obľúbeným zástupcom bol modelový rad 407, ktorého produkcia bola ukončená v roku 2011. Približne v tomto istom čase Francúzi využili nástupnické označenie 408 pre pomenovanie celkovo dvoch generácií sedanu kompaktných rozmerov, ktorý bol prioritne určený pre trhy v Číne či Južnej Amerike.

V minulom roku sme sa dočkali premiéry úplne nového a karosársky originálneho Peugeot 408, ktorý je určený už aj pre európske trhy. Automobilka pri dizajnovo originálnej novinke siahla po technickom základe reprezentovanom najnovšou verziu platformy EMP 2, ktorá je už automaticky prispôsobená aj na zástavbu elektrifikovaných pohonných jednotiek. Ako blízkeho súrodenca testovaného modelu možno označiť modelový rad 308. Okrem vyššej svetlosti podvozka je pre model 408 príznačný aj výrazne veľkorysejší priestor v druhom rade, pod ktorý sa podpísal predĺžený rázvor náprav. V tomto parametri sa novinka dotiahla na hierarchicky vyššie umiestnený Peugeot 508.

Úplne nový Peugeot 408 predstavuje imidžovú alternatívu voči klasickým kompaktom

Na vrchol segmentu kompaktných automobilov sa nový 408 radí nielen vďaka svojim rozmerom, ale aj po technologickej stránke. K dispozícii je široká paleta bezpečnostných a asistenčných systémov s novým vrcholným balíkom Drive Assist 2.0, bohaté výbavové variácie vrátane AGR sedadiel s masážnou nadstavbou, funkcia nočného videnia či full LED Matrix svetlomety. Vrcholná a opticky temperamentná výbava s tradičným dovetkom GT ponúka aj o niečo športovejšie vyladenie komponentov pohonu Driver Sport Pack zahŕňajúce riadenie alebo prevodovku.

Pohon nového modelu Peugeot 408 zastrešujú v princípe „len“ dve variácie. Základom je už dôverne známa čisto benzínová klasika pozostávajúca z moderného prepĺňaného 3-valca. Motorizácia 1,2 PureTech je vyladená na výkon 130 koní a kombinuje sa výhradne s 8-st. automatickou prevodovkou. Viac dynamiky prinášajú dve plug-in hybridné motorizácie, ktorých základ predstavuje prepĺňaný 4-valec o objeme 1,6 litra. Slabší elektrifikovaný variant nesie označenie 1,6 Hybrid 180 a je vyladený na výkon 180 koní. Výkonovú špičku následne zastrešuje verzia 1,6 Hybrid 225 (225 koní). Pri oboch zástrčkových verziách je taktiež samozrejmosťou spolupráca so 8-st. elektrifikovaným automatom.

Testovaný exemplár poháňala benzínový motorizácia 1,2 PureTech 130k, ktorá je zároveň základnou pohonnou jednotkou modelu 408

Atraktívny karosársky mix

Značke Peugeot sa v podaní nového modelu 408 opäť podarilo vytiahnuť z rukáva dizajnové eso. Opticky atraktívna novinka v sebe kombinuje originálny karosársky mix a zaradiť ju do niektorej z kategórií je pomerne náročná úloha. Aj napriek vyššej svetlej výške, nejde v tomto prípade o čistokrvné SUV-coupé. Uhladené krivky, s dôrazom na čo najlepšiu aerodynamiku posúvajú tohto Francúza skôr do pozície zdvihnutého fastbacku. Už v základe atraktívne línie s početnými ostrými prechodmi v prípade testovaného exempláru ešte viac vyšperkovala dynamicky ladená výbava GT.

Ozdobou vo všeobecnosti dravo koncipovaných predných partií je podľa očakávania maska, ktorá svojou štruktúrou bez ohraničenia plynule prechádza až do modulu nárazníka. V prípade vrcholnej verzie GT ju zároveň zdobia vertikálne lamely lakované vo farbe karosérie. Tradičným prvkom nových modelov Peugeot je s odmyslením si evolúcie fabrického loga aj decentné číselné označenie v priestore pod líniou prednej kapoty. Na siluety masky plynule nadväzujú úzke predné full LED svetlomety. Štandardom najvyššej výbavy je už aj sofistikovaná Matrix nadstavba. Za tmy som bol reálne spokojný nielen s poskytovaným svetelným účinkom, ale aj s pomerne nenápadnou ale zároveň efektívnou prácou tieňovania, ktorá upúšťa od prehnaného divadla svetelných efektov diaľkových svetiel. Decentné „agresívny“ nádych predných partií v sumári dotvára športový nárazník s ochranným oplastovaním spodnej časti v štýle SUV modelov.

Nový Peugeot 408 bohuje svojim atraktívnym dizajnom

Dôraz, na čo najefektívnejšie obtekanie vzduchu pripomína aj bočná silueta francúzskej novinky. Decentne vyššiu svetlosť podvozka v tomto priestore kompenzuje celkovo nižšia stavba s neodškriepiteľným nádychom emócií fastbacku. Športovo-dynamický nádych s odmyslením si početných ostrých línií ešte viac stupňujú vytiahnuté blatníky. Za najatraktívnejší dizajnový prvok tu napriek tomu považujem stvárnenie koncového stĺpika s tmavým plastom, ktorý sa na prvý pohľad tvári ako pokračovanie bočného presklenia. Drsnejší SUV nádych testovaný exemplár lakovaný v štandardne dodávanej a pútavej modrej metalíze Obsession aj tu pripomína ochranné oplastovanie spodnej línie karosérie. K detailom príznačným pre najvyššiu výbavu GT patrí aj nové fabrické logo umiestnene na predných dverách či dizajnovo zaujímavé 19 palcové disky kolies.

Hneď niekoľkými vizuálne atraktívnym detailmi sa nový Peugeot 408 môže pochváliť aj v zadnej časti. Športovo-agresívny nádych tu opäť formujú početné ostré línie. Veľmi originálne v tomto kontexte pôsobí predovšetkým postranné klinovité predlženie línie strechy. Na daný prvok nadväzuje odtrhová hrana piatych dverí. Aj s jej prispením si testovaný exemplár vystačí aj bez klasického zadného stierača. Novinku opticky rozširuje úzky modul koncových svetiel s atraktívnym LED podpisom, ktorý vzájomne opticky prepája tmavá lišta s centrálnym fabrickým logom. Za až extrémne robustný prvok zadných partií možno označiť masívny a kompletne plastový nárazník, ktorý zjemňujú jeho členité línie.

Zadné partie okrem početných ostrých aerodynamických doplnkov zdobí aj vyslovene masívny zadný nárazník

Koncept interiéru inšpirovaný u súrodencov

Za v princípe veľmi originálnym zovňajškom už nový Peugeot 408 mierne zaostáva vo svojom interiéri. Architektúra palubnej dosky je tu totiž už na prvý pohľad inšpirovala súrodeneckou líniou 308. Danú inšpiráciu, ale na druhej strane rozhodne nemožno označiť prívlastkom nudná či fádna. Čoraz vyššie ambície značky Peugeot s odmyslením si originálneho konceptu usporiadania prístrojov i-cockpit, v interiéri ešte viac pripomína celkový dôraz na kvalitatívnu stránku. Voľbou použitých materiálov, ako aj ich precíznym dielenským opracovaním sa dnes automobilka s levom v znaku radí medzi najlepších v danej triede.

Spomenutý efekt v prípade skúšaného modelu ešte viac vyšperkovala výbava GT, ktorá už štandarde disponuje hodnotným a zároveň hapticky príjemným alcantarovým čalúnením. Dynamickú atmosféru na palube evokuje aj tmavé čalúnenie stropu, kontrastné prešívanie žltým stehom či efektné „kovové“ doplnky palubnej dosky a výplniach dverí, vyšperkované označením výbavy v spodnej línii volantu.

Palubná doska nového modelu Peugeot 408

Koncept interiéru i-cockpit so srdcom v podobe rozmerovo menšieho volantu a vyvýšených prístrojoch je pri modeloch s logami leva diskutovanou témou už od jeho uvedenia. Subjektívne sa dlhodobo hlásim k tej skupine vodičov, ktorá s danou ergonómiou nemá funkčný problém. Optimálnu pozíciu za volantom som si dokázal aj v prípade modelu 408 nájsť pomerne rýchlo a Francúzom dávam v tomto kontexte palec hore aj za odvahu robiť veci inak alebo viac originálne a nekonvenčne.

Modernú atmosféru na palube formuje už tradične dizajnový minimalizmus skombinovaný s digitálnymi hračkami a štýlovým ambientným podsvieteným. Vyvýšený prístrojový panel zároveň kompenzuje Head-up displej. Aj napriek svojej pozícii principiálne neprekáža vo výhľade. Jeho grafická schéma s pomerne futuristickým stvárnením budíkov kopíruje modelový rad 308. Vyslovene konzervatívnejší používatelia si tu s veľkou pravdepodobnosťou budú určitý čas zvykať na logiku vyobrazenia aj celkovú prehľadnosť. Ešte viac efektu tu pridáva 3D nadstavba, ktorú si je možné jednoducho deaktivovať. Za najväčšiu prednosť digitálneho prístrojového panela považujem dostupné variácie vyobrazenia, vrátane mapy a širokej miery osobnej personalizácie.

Plne grafický prístrojový panel ponúka pestrú škálu variácii vyobrazenia

Ďalšou inovatívnou digitálnou hráčkou je centrálne umiestnená obrazovka palubného infotainmentu s efektnou orientáciou v smere na vodiča. Obdobne ako pri modeloch 308 si aj v tomto prípade zaslúži veľkú pochvalu jemná a kvalitná grafika, ako aj príkladne pohotové reakcie na dotykové povely. Prostredie preferovaných obrazoviek si je možné aj v tomto prípade personálne prispôsobiť v takmer až neobmedzenej miere. Palec hore si oproti minulosti zaslúži v upgrade vstavanej navigácie, prítomnosť modernej mobilnej konektivity fungujúcej bez káblového prepojenia či kvalitný kamerový výstup. Testovaný exemplár v tejto súvislosti disponoval príplatkovým panoramatickým vyobrazením so štyrmi kamerami.

Súčasťou palubného infotainmentu je aj o úroveň nižšie umiestnený modul i-toggles. V tomto prípade ide o vlastne samostatný displej s príjemne veľkými ikonami skratkiek, ktoré si je opäť možné v neobmedzenej miere personálne konfigurovať. Praktickým nedostatkom daného rozhrania je vysokolesklý povrch, ktorý je extrémne náchylný na odtlačky prstov. Svet klasických tlačidiel na palube reprezentujú o úroveň nižšie situovaná a dizajnovo efektná klávesnica s tými najdôležitejšími funkciami, ako aj klasickým potenciometrom na ovládanie hlasitosti audia.

Orientáciu v palubnom infotainmente uľahčujú inovatívne skratky i-Toggles

Za užívateľsky príjemné prekvapenie nového modelu Peugeot 408 považujem aj koncepciu rozumne navrhnutých odkladacích priečinkov. Tradičné boxy vo dverách s hodnotnejšou výstelkou, dopĺňa kapacitne obrovská schránka v priestore pod lakťovou opierkou, ale napríklad aj dobre vyriešená polička na smartphone s funkciou indukčného nabíjania.

Ozdobou francúzskej novinky sú jednoznačne aj dostatočne nadimenzované a zároveň komfortné predné sedačky. Vo verzii GT ponúkajú aj sympatický náznak bočného vedenia s reálne dobrou fixáciou tela. Symbolickým potvrdením príjemného pohodlia aj pri absolvovaní dlhších presunov je výšivka s ortopedickým certifikátom AGR. Príplatkovou záležitosťou testovaného exempláru s luxusným nádychom bola dostupnosť pestrých variácií masážnej funkcie chrbtovej časti na oboch predných sedadlách. Aj napriek vyššej svetlej výške zaujme Peugeot 408 svojím v princípe šoférskym posedom s náznakom atmosféry cestovateľského GT-čka.

Predné sedačky sú ozdobou najvyššej výbavy GT

Vzhľadom na štýlovú karosériu s klesajúcou líniou strechy tu možno ako príjemné prekvapenie označiť aj adekvátnu rodinnú orientáciu. V druhom rade s dobre vyriešeným vstupným otvorom sa okrem detí reálne pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelých. Vítaným bonusom predĺženého rázvoru je nadštandardný priestor pre kolená. Vyslovene vysokých pasažierov môže vzadu z hľadiska priestoru čiastočne limitovať priestor pre hlavy. Cestovný komfort v druhom rade vo všeobecnosti zvyšujú samostatné výduchy ventilácie, ako aj prítomnosť zdrojových koncoviek.

Nároky bežnej rodiny nový Peugeot 408 s určitosťou zastreší aj z hľadiska batožinového priestoru. Čisto spaľovacia verzia disponuje základnou prepravnou kapacitou 536 litrov. Pod decentný úbytok testovaného exempláru (508 litrov) sa podpísala príplatková audiousústava Focas so subwooferom pod úrovňou podlahy. Do organizéra v danom priestore sa zmestí tiež opravná sada, ako aj niekoľko ďalších drobností. Celkovú praktickú stránku tu okrem fixačných háčikov a popruhov vylepšuje aj prítomnosť otvoru na prepravu dlhých predmetov.

Priestor v druhom rade poteší obrovskou rezervou pre kolená

Zaujímavý prístup si Peugeot pri svojej novinke zvolil pri pevnom krycom plate, ktorého väčšia časť je uchytená priamo k elektricky otváraným piatym dverám. Maximálnu prepravnú kapacitu je možné navýšiť sklopením delených zadných operadiel, kde treba zároveň počítať so vznikom nepraktického schodíka. Pri manipulácii s ťažkými bremenami možno ako koncepčnú nevýhodu dizajnovo atraktívnej karosérie označiť o niečo vyššiu nakladaciu hranu skombinovanú s masívnym plastovým nárazníkom.

Imidžový vrchol spomedzi rozmerovo kompaktných modelov s logami značky Peugeot pripomína dizajnovo atraktívna novinka aj reálne bohatou výbavou na palube. Špičková verzia GT už bez nutnosti dodatočného priplácania zahŕňa okrem optických doplnkov aj prvky ako: full LED Matrix svetlomety, špeciálne sedačky čalúnené v Alcantare, vyhrievaný volant, pestrú paletu asistenčných systémov, elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, dvoj-zónovú automatickú klimatizáciu so špeciálnym filtrom či autentické vyladenie Driver Sport Pack. Už v úplnom základe je k dispozícii napríklad vstavaná navigácia, bezkľúčový prístup a štartovanie, základné asistenčné systémy alebo zadná parkovacia kamera. Z prvkov v opcii stojí pri testovanom exemplári okrem audia Focal a panoramatického náhľadu na okolie vozidla za zváženie aj akceptovateľný príplatok 550 eur za najpokročilejší balík asistenčných systémov.

Batožinový priestor testovanej spaľovacej verzie ponúka základný objem 508 litrov

Racionálne jazdné vlastnosti

Spoločný technický základ s modelovým radom 308 sa v prípade dizajnovo atraktívnej novinky premietol aj do precíznych jazdných vlastností. Za koncepčnú chybičku na kráse emočne navrhnutého modelu Peugeot 408 možno v princípe označiť skromnejšiu ponuku pohonných jednotiek. Ten kto si chce dopriať viac výkonu ako ponúka testovaný a čisto benzínový exemplár už musí siahnuť po niektorom z plug-in hybridov.

Zdedené konštrukčné gény klasického kompaktu sa aj v prípade rozmerovo veľkorysejšieho súrodenca odzrkadlili vo vyladení podvozka. Francúzom sa aj tomto prípade podarilo docieliť dnes tak žiadaný efekt precízne jazdiaceho automobilu, a to aj napriek jednoduchej konštrukcii zadnej nápravy. Nastavenie tlmičov, resp. opruženia všeobecne možno aj v prípade nového modelu 408 označiť ako príjemne tuhšie. Elegán s vyššou svetlosťou podvozka a 19 palcovými diskami napriek tomu stále bezproblémov zvláda odfiltrovať prakticky všetky bežne nedostatky našej cestnej infraštruktúry. Palec hore dávam v tomto kontexte aj až nečakanej stabilite zadnej časti pri svižnom prejazde cez priečne nerovnosti skombinované so zákrutou.

Nový Peugeot 408 ponúka precízne vyladené jazdné vlastnosti

Výhodou základnej zážihovej motorizácie je v porovnaní s výkonnejšími hybridmi o približne 300 kg nižšia váha. Aj napriek pohotovostnej hmotnosti na úrovni cca 1,5 tony pôsobí testovaný exemplár stále príjemne ľahkonoho. Úsmev na tvári pri svižnejšej jazde v zákrutách dotvára aj v tomto prípade, tak ako už býva pri modeloch s logom Peugeot zvykom aj „citlivé“ a adekvátne strmé riadenie. Odozva posilňovača malého volantu v športovom režime ešte viac stuhne. Vyššie popísané faktory sa vo finále podpísali pod to, že nový Peugeot 408 je až nečakane zábavným autom aj pri svižnej jazde na obľúbených okreskách plných zákrut. Zážitky spoza volantu reálne najviac výkon testovanej motorizácie.

Prioritne racionálnu orientáciu pri novinke pripomína aj až nečakane precízne odhlučnenie priestoru pre posádku. S akustickou pohodou na palube som bol reálne spokojný aj pri vyššom rýchlostnom tempe vrátane diaľničných presunov. Pri temperantnejšom štýle jazdy vo vyššom spektre otáčok generuje zaujímavo „drsnú“ zvukovú farbičku troj-valcová motorizácia PureTech. Pod decentné syntetické dofarbenie zvukového prejavu v interiéri sa mimochodom pričinila už spomenutá športová nadstavba výbavy GT v podobe balíka Driver Sport Pack.

Práca s malým volantom s adekvátne strmým riadením dokáže vyvolať nefalšovaný úsmev na tvári

Samotná pohonná jednotka 1,2 PureTech s racionálnym výkonom 130 koní nie je v portfóliu modelov Peugeot žiadnou novinkou. Živelnejší charakter konštrukcie s nepárnym počtom valcov je najviac citeľný prioritne pri studených štartoch. Deklarovaný výkon možno aj v prípade rozmerovo najväčšieho zástupcu rodiny kompaktných modelov s levom v znaku označiť ako dostatočný, a to aj pri obsadenom vozidle.

Testovaný exemplár na druhej strane rozhodne nie je žiadnym zážitkovým šprintérom. Najlepšie o tom napovedá zrýchlenie z pokoja na 100 km/h rýchlosť. Na tento úkon je potrebný časový interval presahujúci zľahka 10 sekundovú hranicu. Zárukou stále akceptovateľnej jazdnej dynamiky, napríklad aj pri bezpečných pružných zrýchleniach je spolupráca pohonnej jednotky s klasickým 8-st. automatom značky Aisin.

Benzínová motorizácia 1,2 PureTech spolupracuje s 8-st. automatom

Pohonnému reťazcu zo všetkého najviac svedčí pohodový a rozvážky štýl jazdy, kedy prebiehajú zmeny jednotlivých prevodov veľmi hladko a zároveň bez povšimnutia. Pri potrebe svižnejšej akcelerácie spojenej s intenzívnejším zatlačením pedála akcelerátora neváha prevodovka podradiť o viac prevodových stupňov a oprieť sa o adekvátny krútiaci moment.

Charakter jazdy dokáže ovplyvniť zvolený jazdný režim. Východiskové nastavenie Normal dopĺňa už tradične benevolentnejší a defenzívnejší mód Eco, ako aj jeho temperamentnejšia a impulzívnejšia alternatíva v podobe režimu Sport. Práve v športovom nastavení sa prevodovka snaží, čo najviac pracovať s optimálnym krútiacim momentom. Pravdepodobne už viackrát spomínaný balík Driver Sport Pack sa v dynamickom móde podpísal aj pod o niečo „sekavejšie“ zmeny jednotlivých prevodov, na čom som si počas celého testu úplne nezvykol. Alternatívou zážitkových zmien je aj v tomto prípade dostupnosť manuálneho radenia prostredníctvom pádiel. Aj v tomto prípade má, ale na konci dňa hlavné slovo prednastavený software.

Charakter jazdy aj v tomto prípade ovplyvňuje zvolený jazdný režim

Čisto benzínovú motorizáciu 1,2 PureTech 130k zdobí pri racionálnom používaní plne akceptovateľná spotreba paliva. Výsledný priemer sa na konci redakčného testu ustálil na sympatickej hodnote 6,4 l/100 km. To je o cca pol litra viac ako sľubuje samotná automobilka. Pri rozvážnej jazde prioritne pri okreskách dokáže výsledný apetít klesnúť k 6-litrovej hranici. O niečo smädnejší bol (7,6 l/100 km) bol testovaný exemplár v meste. Odborný úbytok paliva z 52-litrovej hranice sa koná aj pri preferencii zážitkového jazdného štýlu. Na diaľnici treba v prípade zážihového modelu Peugeot 408 počítať so spotrebou v okolí 7-litrovej hranice.

Do mozaiky celkovej sofistikovanosti francúzskej novinky s logami značky Peugeot zapadá aj pestrá paleta dostupných asistenčných systémov. Overenú klasiku v podobe dobre fungujúceho adaptívneho tempomatu v prípade príplatkovej nadstavby doplnila už aj „prémiová“ a rozvážne pracujúca funkcia poloautomatickej zmeny jazdného pruhu. Vo výbave tu napriek tomu chýba banálna, no v meste príjemná pomôcka v podobe funkcie autohold. S prispením vyššie svetlej výšky novinka bezproblémovo zvládne napríklad aj presuny po poľných či lesných cestách. Žiadne prehnané terénne ambície od modelu Peugeot 408, ale na druhej strane netreba očakávať. Jasnou doménou štýlového modelu s pohonom predných kolies sú totiž klasické spevnené cesty.

Spotrebu čisto benzínovej motorizácie možno označiť ako plne akceptovateľnú

A celkový dojem?

Nový Peugeot 408 prináša v porovnaní s technickými súrodencami z kompaktného modelového radu 308 zaujímavé a dnes tak žiadané spestrenie. Testovaný exemplár má vďaka svojmu originálnemu karosárskemu konceptu a útavému dizajnu jasnú ambíciu osloviť všetkých tých, ktorí si potrpia na imidž a zároveň hľadajú aj príjemne priestranný automobil s rodinným nádychom. Hlavným tromfom základnej a čisto benzínovej pohonnej jednotky je v porovnaní s výkonnejšími hybridmi racionalita ako aj nastavenie cenovej politiky.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Peugeot 408 1,2 PureTech 130k GT
Dĺžka: 4 687 mm
Šírka: 1 859 mm
Výška: 1 478 mm
Rázvor: 2 787 mm
Objem kufra: 508 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predný
Počet valcov: 3
Systémový výkon kW/koní: 96/130
Krútiaci moment Nm: 230
Pohotovostná hmotnosť: 1467-1558 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,4 s
Prevodovka: automatická meničová
Počet stupňov: 8
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,0 – 6,1 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,4 l/100 km
Pneumatiky: Michelin e-Primacy

Verzia/akciová cena
Peugeot 408 1,2 PureTech 130k GT (testovaný model) od 35 190 €
Peugeot 408 1,2 PureTech 130k Allure od 30 490 €

Exit mobile version