Autoinak.sk

Test: Peugeot 508 Hybrid – Osviežený elegán

Test Peugeot 508 2024

Automobilka s levom v znaku púta pozornosť mohutnou modelovou ofenzívou. Generačné obmeny na čele s obľúbenými SUV-čkami 3008 a 5008 dopĺňajú početné facelifty naprieč celým spektrom ponúkaných automobilov. Presne do tejto kategórie sa radí osviežená vlajková loď v podobe modelového radu 508. Jeden z najatraktívnejších zástupcov strednej triedy v komplexnom balíku zosobňuje koncepčnú filozofiu značky Peugeot. Tá je okrem tradičných cností už nejaký čas orientovaná na výraznú porciu autentickosti, pridanú imidžovú hodnotu i celkovú originalitu. Sympatické je, že Francúzi sa pri svojom vrcholnom produkte dali záležať taktiež na technickej podstate. Inovatívne technológie na čele s už štandardne dodávanými full LED Matrix svetlometmi alebo dostupnosť funkcie tzv. nočného videnia kompletizuje paleta pohonných jednotiek. Po modernizácii jej dominujú adekvátne výkonné a zároveň príjemne úsporné plug-in hybridy. Pri našom prvom stretnutí s vylepšenou vlajkovou loďou sme mali možnosť preveriť elegantný liftback v kombinácii s výkonovo základným hybridom.

Vynovený Peugeot 508 s modernou plug-in hybridnou motorizáciou 1,6 Hybrid 180 koní skombinovanou s 8-st. elektrifikovanou automatickou prevodovkou a vo vstupnej výbavovej verzii Allure, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Peugeot.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Peugeot 508

S produkciou rozmerovo veľkorysých a zároveň adekvátne reprezentatívnych modelov je veľmi bohatá história značky Peugeot previazaná prakticky už od začiatku éry výroby automobilov. História zástupcu strednej triedy v podobe člena rodiny s číslicou päť na začiatku odštartovala už v roku 1968 vďaka modelu 504. V 90.-tych rokoch prevzala v identickom segmente štafetu rodina Peugeot 400, popri ktorej Francúzi vyrábali zároveň aj luxusnejšie a väčšie sedany so šestkou na začiatku číselného kódu.

Koncepčný zlom spojený s určitou formou racionalizácie produktového portfólia nastal v roku 2010. V tom čase predstavili Francúzi prvú generáciu modelového radu 508, ktorý nahradil nielen model 407, ale aj o segment väčší Peugeot 607. Po zakonzervovaní číselného kódu označenia sme sa v roku 2018 dočkali debutu druhej a zároveň aj súčasnej generácie rovnomenného modelu. V jej prípade sa o slovo prihlásila zároveň i výrazná zmena koncepčnej filozofie. Nový model si po rovnomennom predchodcovi osvojil prakticky len jeho názov. Dizajnovo efektná a imidžovo orientovaná modelová rodina 508, pozostávajúca zo štýlového liftbacku a priestrannejšieho kombi, je dnes zároveň plnohodnotnou vlajkovou loďou.

Imidžovo ladený modelový rad 508 je vlajkovou loďou značky Peugeot

Po viac ako štyroch rokoch produkcie dozrel prirodzený čas na facelift. Modernizovanú rodinu sme v premiére spoznali približne pred rokom. K hlavným vizuálnym témam s odmyslením si všeobecného dizajnového osvieženia sa radí adaptácia najnovšej evolúcie fabrického loga. Technologickou ozdobou koncepčne len decentne pozmenenej palubnej dosky sú vylepšené digitálne hračky, vrátane online navigácie či podpory automatických softwarových aktualizácií. Zmenami prešli taktiež asistenčné systémy. Pri nich stojí za zmienku napríklad pokročilá čítačka dopravných značiek. Konštrukčnou výhodou použitej platformy EMP2 ostáva možnosť aplikácie klasických i elektrifikovaných pohonných jednotiek.

Práve zástrčkové hybridy sú pri testovanom exemplári tou najpočetnejšou skupinou. Cenovo najdostupnejšou alternatívou a zároveň vstupnou bránou do sveta vynoveného modelu 508 napriek tomu ostáva naftová klasika. Turbodiesel 1,5 BlueHDi je vyladený na 130 koní a kombinuje sa s 8-st. hydromeničovým automatom. Zážihovú alternatívu následne reprezentujú celkovo tri plug-in hybridy so základom v podobe benzínového 4-valca o objeme 1,6 litra. Vstupná a zároveň testovaná verzia 1,6 Plug-in Hybrid 180 je vyladená na výkon 180 koní. Silnejšou alternatívou je konfigurácia 1,6 Plug-in Hybrid 225 (225 koní). Výkonovým vrcholom ostáva aj naďalej verzia z dielne Peugeot Sport Engineered (PSE). Model s označením 1,6 Plug-in Hybrid4 360 disponuje výkonom až 360 koní. Vďaka dvojici elektromotorov je tu štandardom rovnako pohonom oboch náprav. Všetky hybridné motorizácie štandardne spolupracujú s 8-st. elektrifikovaným automatom.

Vstupnou bránou do hybridného sveta je testovaný motorizácia 1,6 Plug-in Hybrid s výkonom 180 koní

Dizajnový zážitok

Krajina galského kohúta je tradičným rodiskom množstva koncepčne originálnych produktov, ktoré dokážu takpovediac chytiť za srdce. Do identickej kategórie patria taktiež francúzske automobily. Ako príklad spomínaného talentu a kreativity reálne poslúži testovaný liftback. Vlajková loď značky Peugeot vyzerá aj po rokoch od predstavenia inovatívne a nadčasovo. Jej línie a krivky vo vyváženej miere kombinujú množstvo prepracovaných detailov s v danej kategórii očakávanou vizuálnou serióznosťou. Nedávna modernizácia so sebou priniesla celkovo vítané a zároveň vyvážené exteriérové osvieženie.

Najvýraznejšie dizajnové zmeny faceliftu zdobia podľa očakávania predné partie. K tým najmarkantnejším sa tu okrem prítomnosti nového fabrického loga radí kompletne prepracovaná a teraz citeľne veľkorysejšia maska. Po vzore ostatných evolučne novších členov z rodiny Peugeot je pre ňu príznačná absencia klasického ohraničenia. Dizajnovo efektné segmenty výpletu tu postupne opticky prechádzajú až do štruktúry predného nárazníka. Dynamický akcent kompletizuje spodná línia nárazníka s ostrým zvýraznením spodného okraja. Komplexnou premenou prešla taktiež svetelná technika. Pôvodný vertikálny výbežok tzv. kla nahrádza trojica levích pazúrov. Full LED Matrix technológia je po novom štandardom už vo výbavovom základe. Z technologického hľadiska je spomínaný segment denného svietenia priamo integrovanou súčasťou hlavného svetelného modulu. Za tmy som bol s ponúkaným svetelným výkonom vrátane úrovne maximálneho dosvitu či práce nadstavby sofistikovaného tieňovania reálne veľmi spokojný.

Vynový Peugeot 508 je veľmi ľahko identifikovateľný vďaka prepracovanej prednej časti

Výrazná porcia elegancie vyžaruje z testovaného exemplára aj pri pohľade z profilu. Karosárska verzia liftback zaujme efektne nízkou stavbou skombinovanou s proporčne vyváženými líniami a celkovo výrazným dynamickým podtónom. Prudko klesajúca línia zadnej strechy pripomína karosársku verziu typu coupé. Modernizácia so sebou tradične priniesla dostupnosť nových farieb. Presne do tejto kategórie patrí aj v princípe skôr konzervatívna príplatková sivá metalíza s dovetkom Titane. Pri vlastnej konfigurácii by som dal ale s určitosťou prednosť niektorému z prenikavejších odtieňov. V prípade vstupnej výbavovej verzie Allure sú základom prioritne racionálne, no stále opticky primerane efektné disky kolies s priemerom „len“ 17 palcov.

Na prvý pohľad decentné, no zároveň dômyselné optické zmeny zdobia taktiež zadnú časť vynoveného modelu Peugeot 508. K tradičným ozdobám karosárskej verzie typu liftback, ktorá ale reálne evokuje klasický sedan, patria emočné línie. Do kategórie veľmi pekných optických detailov radím atraktívnu odtrhovú hranu na dverách batožinového priestoru. Inovovaný svetelný podpis si po facelifte osvojili taktiež koncové svetlá. Líniu svetelných modulov prepája čierna lišta, kde pôvodné fabrické logo nahradil názov automobilky. Výrazný emočný náboj uzatvára prepracovaný nárazník. Ten aj v prípade elektrifikovaného plug-in hybridu okrem centrálneho náznaku difúzora zdobí dvojica výfukových koncoviek okrúhleho tvaru.

Línie a krivky karosárskej verzie typu liftback pôsobia veľmi nadčasovo

Príval emócií pokračuje aj v interiéri

Nielen svojskú, ale taktiež autentickú atmosféru ponúka testovaný exemplár i vo svojom interiéri. S odmyslením si tradičného, a pre niektorých z nás zároveň kontroverzného usporiadania i-cockpit ju v prípade vlajkovej lode ešte viac umocnila ďalšia imidžová frajerinka. Reč je o tzv. bezrámovej konštrukcii dverí. Toto riešenie ešte viac umocňuje celkový status modelového radu 508. V mantineloch rutinného používania musím Peugeot pochváliť za jeho konštrukčnú podstatu. Rám skla tu totiž vyslovene „netrhá“ tesnenia ani pri necitlivejšom a rýchlom otvorení dverí napríklad v prípade manipulácie vopred nezainteresovanej osoby.

Originálna atmosféra s opticky horizontálne predelenou palubnou doskou zostala zachovaná aj po facelifte. Pozornému oku v tomto kontexte neunikne, že s odmyslením si prepracovaných digitálnych hračiek tu najzásadnejšiu inováciu reprezentuje nový, no zároveň z iných modelov značky už dôverne známy minimalistický volič prevodovky.

Palubná doska vynovenému modelu Peugeot 508

Subjektívne ma veľmi teší, že Francúzi tu v porovnaní s koncepčne mladšími členmi rodiny naďalej zachovali efektné hardwarové tlačidlá pripomínajúce klavírne klávesy. Už testovaný výbavový „základ“ verzie Allure zodpovedá z hľadiska použitých materiálov statusu vlajkovej lode. Štandardné čalúnenie sedačiek kombinuje postrannú syntetickú kožu s centrálnou výplňou v podobe na dotyk príjemnej a zároveň hodnotne pôsobiacej látky s názvom Falgo. Celkovo temperamentnú atmosféru na palube kompletizuje štruktúra palubnej dosky pripomínajúca karbón. Do rovnakej emočnej kategórie radím tmavé čalúnenie stropu alebo štýlovo zapracované ambientné podsvietenie v modrej farbe. Peugeot si dal v sumári prirodzene veľmi záležať taktiež na precíznej kvalite dielenského opracovania.

O niečo skorší prvotný zápis modelu 508 v rodnom liste tu z hľadiska ergonómie pripomína klasická tlačidlová lišta s dôležitými funkciami vľavo pod volantom. Pre evolučne staršie modely Peugeot bolo typické taktiež ovládanie adaptívneho tempomatu „tykadlom“ vľavo pod volantom. Na jeho funkcionalitu ovládanú počas jazdy prakticky naslepo si budú nezainteresované osoby s určitosťou nejaký čas reálne zvykať.

Vynovený prístrojový panel sa môže pochváliť minimalistickým prostredím a krajšou grafikou

Vyvýšený prístrojový panel podľa filozofie značky Peugeot supluje súbežne i head-up displej. Po vzore koncepčne novších súrodencov sa pri testovanom exemplári môže pochváliť modernejším a celkovo ostrejším grafickým prostredím s ešte viac minimalistickým konceptom. Pri väčšine vyobrazovaniach layotuov ostáva dominantná silueta budíkov s opačnou trajektóriou pohybu ručičky pravého ukazovateľa. Samozrejmosťou je tu možnosť vyobrazenia mapového podkladu, práce asistenčných systémov alebo funkcie hybridného pohonu. Palec hore dávam rovnako možnosti nastavenia osobne preferovaných ukazovateľov, medzi ktorými figuruje napríklad aj otáčkomer. Zaujímavosťou je, že systém na rozdiel od minulej evolúcie, komunikoval v anglickom jazyku. Daný nedostatok s veľkou pravdepodobnosťou vyrieši niektorá z budúcich aktualizácii.

Ďalším dôležitým elementom rozhrania i-cockpit je centrálna obrazovka palubného infotainmentu. Zaujme ergonomicky príjemnou výškovou pozíciou skombinovanou s výraznejším natočením v smere na vodiča. Po softwarovej stránke si inovované rozhranie osvojilo najnovšiu evolúciu Peugeot digitálnych hračiek. Reálne bleskurýchle reakcie na dotyk tu z času na čas limitujú možno až zbytočne prepracované prechodové animácie. Funkčnou výhodou prostredia je široká možnosť personálneho prispôsobenia, resp. usporiadania úvodných menu obrazoviek. Prvotriednu grafickú stránku kompletizuje príkladne detailný kamerový výstup. V pozícii vlajkovej lode ale reálne zamrzí, že model 508 aj po modernizácii disponuje „len“ kombináciou prednej a zadnej kamery. Panoramaticky pohľad tu následne vytvára algoritmus dodatočného nahrávania okolia fungujúci pri pohybe vozidla.

Najnovšiu evolúciu digitálneho sveta značky Peugeot si osvojil taktiež centrálny infotainment

Svet moderných hračiek tu okrem schopnej vstavanej navigácie s online podporou kompletizuje moderná mobilná konektivita fungujúca aj bez priameho káblového prepojenia. Vtipnou menu záložkou je rozhranie s jednoduchými grafickými hrami. Pre najdôležitejšie funkcie klimatizácie, alebo vyhrievania sedadiel sú aj naďalej k dispozícii samostatné tlačidlové skratky v spodnej časti už spomenutého klávesového modulu.

Koncept dostupných odkladacích priečinkov pri testovanom liftbacku v princípe kopíruje zaužívané štandardy. Do objemovo diétnejšej uzatvárateľnej schránky na vyvýšenej stredovej konzole sa moderný a rozmerovo veľký smartphone nezmestí. Na jeho uskladnenie je primárne určená na prvý pohľad ukrytý priestor v spodnej línii modulu stredovej konzoly, obohatený o funkciu indukčného nabíjania.

Veľkou ozdobou modelu Peugeot 508 sú pohodlné predné sedačky s prichladnou fixáciou tela

Za najväčší unikát usporiadania Peugeot i-cockpit možno tradične označiť autentický posed za rozmerovo malým multifunkčným volantom atypického tvaru. S prispením možnosti reálne nízkeho nastavenia pozície vodičovho sedadla som si optimálnu pozíciu s dobrým výhľadom na vyvýšený prístrojový panel našiel pri mojej výške 185 cm expresne rýchlo. Do mozaiky nielen komfortnej cestovateľskej, ale zároveň i športovej pozície za volantom zapadajú veľkoryso nadimenzované predné sedačky. Už ich základné prevedenie disponuje až prekvapivo širokou možnosťou manuálno-elektrického nastavenia. O reálne dobrú fixáciu tela v zákrutách sa stará sympatický náznak bočného vedenia prítomný na sedáku i operadle. Vítaná funkcia vyhrievania predných sedadiel skombinovaná s certifikátom AGR je dostupná v akceptovateľnej 400 eurovej opcii. V kontexte karosárskych línií imidžového liftbacku nemám v sumári zásadné výhrady ani k reálne ponúkanému výhľadu z vozidla.

Priestorovými pomermi v druhom rade francúzsky elegán už zo svojej konštrukčnej podstaty prirodzene nepatrí k lídrom svojho segmentu. Za na prvý pohľad menším vstupným otvorom s citeľne klesajúcou líniou strechy sa ale reálne ukrývajú plne akceptovateľné priestorové pomery. Okrem detí či osôb nižšieho vzrastu som si v druhom rade dokázal nájsť adekvátne komfortnú cestovateľskú pozíciu aj pri výške 185 cm. Prekvapivo spokojný som bol v tomto priestore i ponúkanou dĺžkou sedáku zadnej lavice. Pri vyslovene vzpriamenej pozícii sedenia som sa reálne priblížil priestorovému limitu pre hlavu. Na prevenciu pred nechceným úderom tej istej časti ľudského tela treba v prípade karosárskej verzie liftback myslieť v prípade vyšších pasažierov už pri úkone samotného nastupovania, resp. vystupovania z vozidla. Potencionálneho prostredného pasažiera bude okrem kompromisného a užšieho tvaru centrálnej časti lavice limitovať vyvýšený stredový tunel. Komfortnou samozrejmosťou danej kategórie vozidiel sú nielen zdrojové koncovky, ale aj samostatné výduchy ventilácie pre zadných pasažierov. Pri druhom spomenutom prvku by som na druhej strane veľmi uvítal možnosť samostatnej regulácie tepelného komfortu, ktorá vo výbavovej ponuke absentuje.

V druhom rade imidžový liftback prirodzene nepatrí medzi priestorových rekordérov daného segmentu

Emóciami nabité karosárske línie verzie liftback čiastočne limitujú celkovú využiteľnosť batožinového priestoru. Akceptovateľnú základnú kapacitu na úrovni 487 litrov s veľkorysou dĺžkou ložnej plochy dopĺňa hodnotné čalúnenie bočných stien skombinované s viacerými kotviacimi pomôckami vrátane fixačných ôk alebo háčika na tašky. Sumárnu praktickú stránku zásadne vylepšuje otvor určený na prepravu dlhých predmetov. Limit v prípade vyslovene neforemných nákladov reprezentuje prirodzene plytší základ ložnej plochy. V zadnej časti pod úrovňou hlavnej podlahy je aj napriek externe nabíjateľnej batérii k dispozícii objemovo menší, no zároveň stále praktický box. Pri troche šikovnosti sa sem zmestí napríklad aj nabíjací kábel. Rozmernejšie náklady je možné najjednoduchšie prepraviť pri konfigurácii so sklopenými operadlami v druhom rade delenými v pomere 60/40. Maximálna prepravná kapacita dosahuje 1537 litrov.

Status vlajkovej lode si vynovený Peugeot 508 obhájil aj v rámci dostupnej výbavy. Už testovaný „základ“, reprezentovaný verziou Allure, disponuje kompletnými asistenčnými a bezpečnostnými prvkami, spomínanými full LED Matrix svetlometmi, parkovacími senzormi po celom obvode vozidla, cúvacou kamerou, bezkľúčovým prístupom a štartovaním, dvoj-zónovou automatickou klimatizáciou či vstavanou navigáciou. Z prvkov v opcii tu okrem vyhrievaných predných sedadiel stojí za zmienku elektronické otváranie dverí batožinového priestoru alebo technologický balík s dodatočnou prednou kamerou, indukčným nabíjaním smartphonu či adaptívnou nadstavbou tempomatu.

Batožinový priestor disponuje základným objemom 487 litov

Pohon, ktorý dáva reálny zmysel

Prvoplánovú nevýhodu v podobe absencie čisto spaľovacích benzínových motorizácií dokáže v praxi v prípade adekvátneho nabíjacieho zázemia, zmysluplne vykompenzovať racionálny a výkonovo základný plug-in hybrid. Táto technológia pri správnom používaní poteší nielen nízkym apetítom, ale taktiež aj slušným elektrickým dojazdom.

Francúzi pri svojej vlajkovej lodi nešetrili, resp. nedopustili žiadne nechcené kompromisy ani pri konštrukcii podvozka s nezávislým zavesením všetkých kolies. Testovaný Peugeot 508 už so základnými, teda neadaptívnymi tlmičmi, zaujal špičkovo odladenými jazdnými vlastnosťami. Ako precízny tu možno označiť nielen ponúkaný komfort ale aj šoférske zážitky. Práve pri pohodlnej jazde s určitou príchuťou v minulosti typickej francúzskej plávnosti majú pri výbavovom základe opodstatnenie racionálne 17-palcové disky. Peugeot 508 dokáže veľmi dobre „pochytať“ prakticky všetky drobné nedokonalosti slovenských ciest. Palec hore dávam rovnako sebaistým prejazdom cez sériu za sebou nasledujúcich priečnych nerovností. Vynovenému plug-in hybridu nie sú v sumári proti srsti ani temperamentnejšie prejazdy po povrchovo zvlnených okreskách nižších tried.

Podvozok testovaného výbavového základu na 17-palcových diskoch fungoval veľmi pekne na horšom i kvalitnom povrchu

Pri zážitkovejšej jazde po kvalitných povrchoch dokáže elegantný Francúz ťažiť zo svojej nízkej stavby spojenej s prirodzene nižším ťažiskom. Pri temperamentnejších prejazdoch cez dlhé tiahle zákruty sa liftback síce svojsky nakloní, no stále ostáva príkladne poslušný smerom od volantu. Prirodzená nedočkavosť sa v porovnaní s mojimi prvotnými očakávaniami dostavila citeľne neskôr. Pri zážitkovejšom štýle jazdy pôsobí testovaný exemplár aj s prispením rozloženia váhy s hybridnou batériou v zadnej časti vozidla dokonca pocitovo ľahším dojmom ako je garantovaná pohotovostná hmotnosť na úrovni cca 1,9 tony.
Ku generátorom úsmevu na tvári pri svižnejšej radí koncepčné usporiadanie Peugeot i-cockpit. Malý volant je rámci odozvy posilňovača vyladený „ľahučko“, teda komfortne. Svojský zážitok z riadenia spojeného s ovládaním vozidla tu napriek tomu sprostredkováva príkladná citlivosť riadenia už v okolí stredovej polohy. Veľkou výhodou menšieho priemeru volantu ostáva vo všeobecnosti prirodzene strmšia odozva prevodu riadenia.

Status vlajkovej lode umocňuje funkčná aerodynamika spojená s akusticky precíznym odhlučnením priestoru pre posádku. S v princípe prémiovým tichom v kabíne som bol s odmyslením si elektrickej jazdy reálne spokojný taktiež pri rýchlych diaľničných presunoch v hybridnom móde. Samotný spaľovací motor dá o sebe v podobe prirodzene vyšších otáčok najčastejšie vedieť pri prudkých rozjazdoch v kombinácii s vybitým akumulátorom.

Po minutí elektrického dojazdu funguje Peugeot 508 ako klasický full-hybrid

Pohonná sústava s komerčným označením 1,6 Plug-in Hybrid 180 pozostáva z už overeného prepĺňaného benzínového 4-valca odladeného na výkon 150 koní. Elektrický doping zastrešuje elektromotor integrovaný priamo do 8-st. automatu so samostatným výkonom 110 koní. Hybridná pohonná jednotka s celkovým systémovým výkonom 180 koní sa aj vďaka okamžite dostupnej sily vyznačuje v praxi príjemne energickým dojmom. Svižným rozjazdom v mestskej premávke sekunduje až nečakane suverénna jazdná dynamika vo vyšších rýchlostiach. Na adekvátnu rezervu výkonu sa je možné spoľahnúť taktiež pri bezpečných predbiehacích manévrov na okreskách.

Elektrifikovaný 8-st. automat klasickej koncepcie radí vo väčšine prípadov hladko a prakticky pred povšimnutia. Pri športovej jazde, resp. pri potrebe pohotového otočenia sa som tu na druhej strane z času na čas zaznamenal menej citlivé trhnutia. Pod tento jav sa s najväčšou pravdepodobnosťou podpísala vzájomná synchronizácia oboch typov pohonu.

O súhru oboch pohonov sa stará 8-st. automat s novým minimalistickým voličom

Pri plug-in hybride ostal zachovaný manuálny mód radenia, ktorý zastrešujú pádla pod volantom. Vynovený volič prevodovky s možnosťou pohotovej zmeny režimov jazdy disponuje možnosťou aktivácie režimu B. V tomto prípade je k dispozícii síce výraznejší, no nie vyslovene dramatický rekuperačný účinok. Z hľadiska optimalizácie jazdného komfortu, predovšetkým v mestských kolónach, tu asi najviac zamrzí absencia klasickej funkcie auto-hold.

Celková zážitok z jazdy prirodzene ovplyvňuje voľba jazdného režimu. Už východiskové nastavenie Hybrid, ktoré som počas testu využíval najčastejšie, preferuje pri dostatočnej kapacite akumulátora výhradne elektrickú jazdu. Pri potrebe prudkej akcelerácie sa tu o slovo prirodzene prihlási asistencia spaľovacej motorizácie. Jazdu výhradne na elektrinu zastrešuje mód Elecric. Pri jeho využívaní dokáže Peugeot 508 v EV režime vyvinúť rýchlosť až 135 km/h. Jazda na EV bola počas letného testovacieho týždňa možná už od prvých kilometrov. Jedinú výnimku predstavoval prvotný štart ešte v skorých ranných hodinách, kedy spaľovací motor aj napriek nabitej batérii najskôr svojou činnosťou prehrial dôležité komponenty.

Charakteristiku jazdy dokáže aj v tomto prípade ovplyvniť voľba jazdného režimu

Najimpulzívnejšou voľbou je mód Sport. Dynamicky režim súbežne pracuje s dostupným výkonovým potenciálom oboch typov pohonu. Napriek absencii režimu Save je možné aj v prípade plug-in hybridu značky Peugeot využívať funkciu „zakonzervovania“ EV energiu v batérii. Na tento úkon slúži záložka e-Save v menu infotainmentu. Tá istá funkcia zároveň dokáže požadovaný level nabitia docieliť s pomocou činnosti spaľovacieho motora.

Vstavaný akumulátor s možnosťou externého dobíjania disponuje celkovou kapacitou 12,4 kWh. Reálne využiteľná časť je aj tomto prípade o niečo nižšia. Po minutí elektrického dojazdu sa Peugeot 508 správa ako klasický full-hybrid. Štandardne dostupný nabíjací výkon dosahuje pri využití wallboxu parameter 3,7 kW. Nabíjanie v tomto prípade trvá cca 3,5 hodiny. V opcii je k dispozícii taktiež výkonnejšia 7,4 kW vstavaná AC nabíjačka. Tá dokáže úkon nabíjania pri vhodnej infraštruktúre skrátiť na menej ako dve hodiny. Francúzsky plug-in hybrid je vďaka ponúkanej kapacite akumulátora ale stále možné napríklad počas noci komfortne nabíjať aj zo štandardnej 230 V siete.

Akumulátor s kapacitou 12,4 kWh je možné počas noci komfortne nabiť aj z klasickej 230V siete

Peugeot sľubuje plne elektrický dojazd pri nabitej batérii v rozmedzí 55-67 km. Deklarované hodnoty napriek počiatočnému opatrnejšiemu prepočtu palubného počítača neboli počas letného testu žiadnou utópiou. Bez prílišného snaženia osciloval reálny EV dojazd v kombinovanom režime v okolí 50 km rádiusu. Pri meraní spotreby spojenej s racionálnym štýlom jazdy prešiel testovaný exemplár na elektrinu 62 kilometrov. Zvyšná spotreba palubného počítača sa pri nájazde 100 km ustálila na atraktívnej hodnote 2,5/100 km.

Počas týždňového testu s nájazdom cca 1000 km, vrátane dvoch dlhých diaľničných presunov a zároveň každodenným nabíjaním sa výsledná spotreba paliva ustálila dokonca pod magickou úrovňou 5-litrov (4,9 l/100 km). V režime používania full-hybridu spojeného s ignorovaním nabíjania treba reálne počítať s približne o 2-litre vyšším kombinovaným apetítom. Za príjemné prekvapenie možno označiť dlhé diaľničné presuny. Tu palubný počítač vyobrazil sympatickú spotrebu rovných 7-litrov na každých 100 km. Komplexnosť vlajkovej lode v sumári dotvárajú taktiež precízne vyladené asistenčné systémy.

Plug-in hybridný Peugeot 508 dokáže šetriť elektrickú energiu v batérii na neskôr, resp. dobíjať akumulátor činnosťou spaľovacieho motora

A celkový dojem?

Peugeot 508 v karosárskej verzii typu liftback možno stále označiť ako unikát a zároveň vítané spestrenie segmentu tzv. manažérskych automobilov. Optickú originalitu spojenú s výraznou autenticitou interiéru dokázala ešte viac vyšperkovať nedávna modernizácia. Na prvý pohľad vyššiu cenovku testovaného plug-in hybridu v praxi kompenzuje príjemne bohatá výbava ako aj celková racionalita spojená s adekvátne nízkou spotrebou spaľovacieho motora.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Peugeot 508 1,6 Plug-in Hybrid 180 Allure
Dĺžka: 4 750 mm
Šírka: 1 859 mm
Výška: 1 403 mm
Rázvor: 2 793 mm
Objem kufra: 487 litrov
Motor: hybridný (benzín + elektrina)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 133/180
Krútiaci moment Nm: 360
Pohotovostná hmotnosť: 1811-1924 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 230 (135 km/h v EV režime)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,1 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Elektrický dojazd: 49-68 km
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,2 – 6,5 l na 100 km (benzín); 1,3 – 1,6 l na 100 km (hybrid)
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 4,9 l/100 km (hybrid 2,5 l/100 km)
Pneumatiky: Michelin Primacy

Verzia/akciová cena

Peugeot 508 1,6 Plug-in Hybrid 180 Allure (testovaný model) od 46 990 €
Peugeot 508 1,5 BlueHDi 130 Allure od 38 990 €

Exit mobile version