Autoinak.sk

Test: Peugeot Rifter Long – Štýlovo prakticky

Test Peugeot Rifter 2024

Francúzsky Peugeot sa pri svojom modelovom portfóliu v posledných rokoch sústredí na autentický štýl spojený s čo najväčšou porciou prídavného imidžu. S odmyslením si klasickej palety osobných modelov si spomenutú filozofiu v maximálnej možnej miere dokázal osvojiť taktiež zástupca zo segmentu prioritne úžitkových automobilov. Aktuálna evolúcia obľúbenej „malej dodávky“ sa pri svojej poslednej generačnej obmene v mnohých riešeniach inšpirovala práve civilnými súrodencami, čo ešte viac podčiarkuje nové označenie Rifter. Rovnomenná modelová rodina zároveň prednedávnom podstúpila citeľnú modernizáciu. Facelift sa okrem dizajnových zmien prejavil taktiež v použitých technológiách, či ešte viac veľkorysej výbave. Vítanou zmenou je, že Peugeot do svojho všestranne orientovaného modelu v klasickej osobnej verzii opäť vrátil klasické spaľovacie motorizácie. Inovovanú novinku sme v rámci redakčného testu mali možnosť preveriť práve v osobnej verzii s predĺženou karosériou a úsporným turbodieslom.

Nový Peugeot Rifter s praktickejšou 5-miestnou karosériou typu Long, úspornou motorizáciou 1,5 BlueHDi s výkonom 130 koní, skombinovanou so 6-st. manuálnou prevodovkou a dostupnejšej výbave Allure, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Peugeot.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Peugeot Rifter Long

V dôležitom a zároveň obľúbenom segmente rozmerovo kompaktných úžitkových modelov bola najstaršia francúzska automobilka v 80.-tych, resp. na začiatku 90.-tych rokov aktívna vďaka prestavbám s názvom Panel Van. Dané riešenie v praxi zastrešovali praktickejšie karosárske verzie osobných automobilov. Pomyselná revolúcia nastala v roku 1996. V tom čase Peugeot predstavil prvú generáciu malej dodávky dostupnej aj v osobnej verzii s označením Partner.

Modelová rodina Peugeot Partner sa dočkala nástupnickej druhej generácie. Výrazná zmena nastala pri aktuálnej tretej generácii predstavenej v roku 2018. Francúzi v rámci posilnenia imidžu svojho všestranne orientovaného automobilu prišli s novým označením Rifter. Zmena označenia v tomto prípade rozhodne nie je len symbolická. Aktuálny model sa vďaka množstvu koncepčných prvkov prevzatých od civilných súrodencov v maximálnej miere sústredí na praktickú stránku obohatenú o v danom segmente nekonvenčný imidž. Zmena konceptu na čele s aplikáciou interiéru i-cockpit testovaný exemplár zároveň výrazne odlišuje od koncernových súrodencov.

Najnovšia generácia malej dodávky s logom Peugeot dostala označenie Rifter

V závere uplynulého roka predstavili Francúzi modernizovanú verziu. Vynovená rodina Peugeot Rifter sa s odmyslením si pozmeneného dizajnu a modernejšieho interiéru môže pochváliť množstvom nadštandardných výbavových prvkov vrátane bohatej palety asistenčných systémov. K dispozícii sú tradične nielen úžitkové N1 prevedenie ale aj osobný derivát. V oboch prípadoch sú v ponuke dve karosárske verzie. Základné prevedenie Standard dopĺňa testovaný predĺžený ekvivalent s názvom Long. Veľmi vítanou pofaceliftovou zmenou je návrat klasických spaľovacích motorizácií. V civilných verziách im v minulosti na pomerne dlhý čas vystavili stopku prísne emisné limity.

Vstupnou bránou v súčasnosti pestrej palety dostupných pohonných jednotiek osobného modelu Peugeot Rifter je pri „krátkej“ verzii benzínová motorizácia 1,2 PureTech s výkonom 110 koní a kombinácii so 6-st. manuálom. Turbodieslový základ reprezentuje motorizácia 1,5 BlueHDi odladená na výkon 100 koní spárovaná taktiež výhradne so 6-st. manuálom. Pre predĺženú karosársku verziu Long je naftovým štandardom identická testovaná motorizácia 1,5 BlueHDi s navýšeným výkonom na hodnotu 130 koní. Silnejší variant je dostupný so 6-st. manuálom, ako aj 8-st. automatom. Výkonový vrchol modelového radu zastrešuje čisto elektrická verzia Rifter Electric s 50 kWh batériou a elektromotorom o výkone 136 koní.

Vítanou zmenou modernizácie je návrat spaľovacích motorizácii do osobných verzii

Vizuálne atraktívna krabička

V dnešnom svete automobiloví výrobcovia rozhodne nemôžu ignorovať dizajnový kabátik ani v segmente stále prioritne úžitkových modelov. Do tejto prirodzene kategórie patrí aj Peugeot Rifter. Pri porovnaní s konkurenciou možno emočný zážitok z aplikovaných línií a kriviek označiť ako jednu z najväčších predností testovaného exempláru. Malá dodávka s levím logom sa v mnohých optických detailoch inšpirovala od konvenčných súrodencov. V porovnaní s vyšperkovanou vrcholnou výbavou GT vyzerá adekvátne k svetu už i dostupnejšia a zároveň skúšaná verzia Allure.

Hlavným nositeľom dizajnového potenciálu testovaného modelu je prirodzene jeho predná časť. Nový Rifter pôsobí výrazne dynamickejšie. Podpísala sa pod to prepracovaná maska v tmavom prevedení. Evolučne novému fabrickému logu v tomto priestore sekundujú rozmerovo výraznejšie elementy s 3D štruktúrou. Zaujímavosťou je, že aj spaľovacia verzia si v tomto priestore vystačí bez chladiacich prieduchov. Na líniu masky nadväzujú nové predné svetlomety. Okrem prepracovaného vzhľadu s efektným zatmavením a pútavým LED svetelným podpisom si svetlá polepšili aj v rámci použitej techniky. Už v štandardnej výbave je ponovom k dispozícii tzv. parabolická full LED technológia s plne adekvátnym svetelným účinkom. Absenciu sofistikovanejšieho tieňovania tu kompenzuje funkcia automatického prepínania diaľkového módu. Prepracovaný dizajn s emotívnejším akcentom si osvojil taktiež predný nárazník. Temperamentne ladeným prieduchom sekunduje robustné oplastovanie spodnej línie. Odolné moduly v matnom plastovom prevedení zároveň ozvláštňujú postranné moduly, v ktorých si našli svoje miesto svetlá do hmly.

Model Peugeot Rifter po facelifte zdobí výrazne prepracovaná predná časť

Pri pohľade z profilu už vynovenému modelu Peugeot Rifter dominujú prioritne symetrické proporcie. Krabicový nádych zadnej časti ozvláštňuje emočnejšie prevedenie rozmerovo veľkorysého bočného presklenia. K veľmi pekným detailom s hodnotným podtónom radím čierne krytky spätných zrkadiel či kľučky dverí lakované vo farbe karosérie. Francúzi si pri testovanom exemplári lakovanom v atraktívnej a zároveň príplatkovej modrej metalíze s dovetkom Kiama, mohli predsa len dať ešte o niečo viac záležať na krycej lište posuvného mechanizmu zadných dverí. Na tomto mieste sú totiž pri detailnom pohľade vidieť zvary karosérie. Atraktívne robustný nádych v tomto priestore znova podčiarkuje výrazná línia ochranného oplastovania, ktorá okrem prahov zdobí taktiež lemy blatníkov. 16-palcové kolesá z ľahkých zliatin so stále prioritne racionálnymi pneumatikami sú v prípade testovanej verzie Allure súčasťou opciového dizajnového paketu.

Proporčne jednoliate zadné partie s prakticky kolmou siluetou v prípade testovaného modelu Rifter zjemňuje rozmerovo decentný aerodynamický strešný spojler. Modernejší nádych faceliftovej premeny v tomto priestore pripomína identifikačný element. Pôvodné fabrické logo vystriedal centrálny nápis Peugeot. Pozornému oku taktiež neunikne jemne pozmenená grafika koncových svetiel s motívom levích pazúrov. Po modernizácii si aj naďalej vystačí s klasickou žiarovkovou technikou. Z praktickej stránky nemožno opomenúť masívny zadný nárazník v matnom plastovnom prevedení. Toto riešenie zohľadňuje aj na potenciálnu manipuláciu s ťažkým nákladom.

Napriek prioritne úžitkovej podstate nemožno uprieť adekvátnu optickú eleganciu ani nižšej výbavovej verzii Allure

Priestorové kráľovstvo

V interiéri dokáže vynovený Peugeot Rifter upútať ešte o niečo málo viac ako pri zovňajšku. Stredobodom záujmu všetkých nezainteresovaných bude v danom segmente vozidiel unikátna architektúra i-cockpit, ktorej najnovšiu digitálnu evolúciu všestranne orientovaný Francúz preberá od klasických osobných súrodencov. Hlavnou doménou testovaného exempláru s výstižným dovetkom Long je po odznení prvotného wow efektu celkom prirodzene dostupný vnútorný priestor.

Základná architektúra palubnej dosky zostala v princípe identický aj po modernizácii. Už testovaná verzia Allure ozvláštňuje prevažne tvrdé, no zároveň taktiež a ľahko udržiavateľné materiálové panely palubnej dosky decentnými farebnými variáciami. Opticky vkusnej atmosfére sekunduje prekvapivo precízne dielenské opracovanie, vrátane presného lícovania použitých modulov.

Palubná doska nového Peugeot Rifter

Kúzlo konceptu Peogeot i-cockpit spočíva v kombinácii asymetricky tvarovaného malého volantu s ponovom plne digitálnym prístrojovým panelom. Danú koncepciu kompletizuje taktiež nový modul centrálneho infotainmentu s temperamentnou orientáciou v smere na vodiča.

Napriek prítomnosti moderných digitálnych hračiek si vynovený Rifter stále zachoval dostatočné množstvo klasických a ergonomicky výborných ovládacích prvkov. Sem sa radí samostatný modul klimatizácie, klasické ovládanie hlasitosti audia ale aj dvojica tradičných tlačidiel, ktoré zastrešujú najdôležitejšie skratky palubného systému.

Rozhranie i-cocpit je v segmente malých vanov koncepčný unikát

Nová verzia plne digitálneho prístrojového panelu komunikuje v slovenčine a zaujme peknou a zároveň ostrou grafikou. Konceptom viacerých layoutov so širokou mierou osobnej personalizácie, vrátane vyobrazenia mapového náhľadu, si dáva záležať na maximálnej prehľadnosti s obmedzením častokrát zbytočného informačného balastu.

Najnovšiu evolúciu známu z osobných modelov Peugeot si osvojila do priestoru vystúpená 10-palcová obrazovka. Opäť veľmi pekný grafický svet dopĺňajú príkladne rýchle odozvy na dotykové povely. Prechod medzi jednotlivými náhľadmi trochu paradoxne niekedy „spomalia“ síce efektné, no rýdzo z funkčnej stránky zbytočné grafické prechody. Svet úvodných obrazoviek si možné usporiadať podľa osobných preferencií. Dobre fungujúca vstavaná navigácia s online podporou je k dispozícii v opcii. Jej zmysluplnou náhradou môže byť moderná mobilná konektivita, ktorá funguje pre obe platformy bez nutnosti priameho káblového prepojenia. Testovaný exemplár zároveň chválim za ostrý obraz parkovacej kamery. Algoritmus nahrávania okolia vozidla je formuje okolia pri pohybe vozidla smerom dozadu.

Facelift so sebou priniesol najnovšiu evolúciu digitálnych hračiek

Prednosťou vynoveného modelu Peugeot Rifter je nadštandardne veľká ponuka odkladacích schránok, resp. priečinkov. Palubná doska ale aj stredová konzola či vnútorné výplne predných dverí sú nimi doslova posiate. Škoda len, že väčšina z nich disponuje len jednoduchým plastovým povrchom. Drobné predmety, ako sú napríklad kľúče, sa pri jazde veľmi ľahko pohybujú a šmýkajú čo je zároveň zdrojom neželaného akustického doprovodu. Testovaný exemplár využíva vnútorný priestor na maximum taktiež vďaka praktickej strešnej poličke nad úrovňou čelného skla. Stredová konzola s úložnými priečinkami, ktorá oddeľuje zóny vodiča a predného spolujazdca je už automatickou súčasťou testovanej výbavy Allure.

Pri koncepte malej dodávky s vyšším posedom prestáva byť samotný i-cockpit z hľadiska optimálneho posedu takpovediac „kontroverznou“ témou. Svoju optimálnu šoférsku pozíciu si tu reálne ľahko nájdu nízki a zároveň i vysokí vodiči. Precíznu pozíciou za volantom kompletizujú reálne pohodlné predné sedačky. Ich dostatočne nadimenzované proporcie dopĺňa jemný náznak bočného vedenia.

Predné sedačky prekvapili úrovňou ponúkaného komfortu

Povrch z príjemného látkového čalúnenia som z užívateľského hľadiska ocenil pri chladných ránach a zároveň následne stále horúcich letných dňoch. Cestovnú pohodu, predovšetkým pri dlhých presunoch, kompletizujú mäkké, no zároveň pomerne úzke výklopné lakťové opierky. Prirodzene vyvýšený posed za volantom je zárukou adekvátne dobrého výhľadu. Pomerne masívnu spodnú časť predných stĺpikov aspoň čiastočne kompenzuje sofistikovanejšie uchytenie spätných zrkadiel.

Prístup do druhého radu zabezpečuje v danom segmente klasické riešenie v podobe posuvných a priestorovo nenáročných bočných dverí. Ich potencionálnou nevýhodou je fakt, že pri prekonaní odporu krajnej otvorenej pozície je potrebné vynaložiť o niečo viac sily. Potencionálne s tým môžu mať z času na čas problém predovšetkým menšie deti. V zadnej časti kabíny s troma rovnako veľkými sedačkami sa okrem trojice detí pohodne odvezie taktiež trojica štandardne urastených dospelákov. Na nedostatok miesta pre hlavu a nohy sa tu nebudú sťažovať ani dlháni. Priestorový limit bude v prípade dospelých predstavovať až vnútorná šírka kabíny. Prostredný pasažier tu napriek tomu ocení takmer ideálne rovnú podlahu, ako aj adekvátne miesto pre kolená.

Druhý rad testovaného exempláru pozostáva z trojice samostatných sedačiek

Pri výbave Allure sú v tomto priestore už automaticky k dispozícii výklopné stolíky, zdrojové koncovky, ako aj samostatné výduchy ventilácie s možnosťou regulácie intenzity. Určitý kompromis v prípade testovaného exempláru predstavuje „len“ jednoduchý výklopný mechanizmus bočných okien. Potencionálny tretí rad s dvoma samostatnými sedačkami figuruje v cenníku predĺženej verzie Long za príplatok 900 eur.

Štandardná 5-miestna konfigurácia prirodzene boduje reálne obrovským batožinovým priestorom. Prístup sem zabezpečujú rozmerovo veľkorysé výklopné dvere. Pri mojej výške 185 cm musím pochváliť adekvátnu výšku ich zdvihu, pri ktorej som sa nemusel obávať nechceného úrazu hlavy. Prakticky ideálne symetrický „kufor“ disponuje základnou prepravnou kapacitou až 1050 litrov v základnom usporiadaní. Daný udaj platí po úroveň krycieho plata! Je to mimochodom o 275 litrov lepšia hodnota ako ponúka „krátka“ karosárska verzia. Samotná dĺžka spodnej línie ložnej plochy dosahuje 1,35 metra. Na fixáciu ťažkých predmetov slúžia oká v podlahe.

Verzia Long disponuje v 5-miestnom usporiadaní batožinovým priestorom na úrovni až 1050 litrov

V rámci bežného života pri batožinovom priestore veľmi kvitujem kobercovú a zároveň o niečo mäkšiu výstelku podlahy. Toto riešenie už samo o sebe dokáže adekvátne zafixovať menšie predmety, ako sú napríklad krabice. Po sklopení trojice delených zadných sedadiel vznikne takmer ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou 3500 litrov. Vďaka dĺžke podlahy, s hodnotou viac ako 2,2 metra, dokáže Rifter Long v danej konfigurácii poslúžiť napríklad ako pojazdný hotel pre dvojicu cestujúcich. Pri dodatočnom sklopení sedadla predného spolujazdca je možné prepraviť aj predmety s dĺžkou viac ako tri metre.

Testovaná výbavová verzia Allure reprezentuje v prípade modelu Rifter Long v osobnej verzii takpovediac základ. Okrem bezpečnostných a asistenčných systémov, vrátane tempomatu sú už tu štandardom aj prvky, ako bočné posuvné dvere na oboch stranách, najvyššia konfigurácia digitálnych hračiek s podporou modernej mobilnej konektivity, vyhrievaný volant, výklopné stolíky pre zadných pasažierov, zadné parkovacie senzory ale stredová konzola s výduchmi ventilácie pre zadných pasažierov. Z prvkov v opcii stojí za zváženie investícia do balíčkov s výbavou zaháňajúcich parkovaciu kameru, vyhrievanie predných sedadiel, automatická dvoj-zónová klimatizácia, bezkľúčový prístup a štartovanie či rezervnú pneumatiku.

Rifter Long doslova zhltne aj veľké neforemné predmety

Jazdí ako osobák

Do konceptu všestranne zameraného a priestranného automobilu, ktorý dokáže poslúžiť na prácu, voľnočasové aktivity a potreby rodiny je prinavrátený turbodiesel tou najpragmatickejšou voľbou. Testovaný Rifter Long sa už podvedome očakávanej racionality pridržiava nielen deklarovanými výkonovými parametrami, ale taktiež komplexnými jazdnými vlastnosťami.

V rámci konštrukcie podvozka ťaží najmenší člen úžitkovej Peugeot rodiny z výhody variability platformy EMP2. Predná náprava v princípe kopíruje osobných súrodencov. Jednoduchá zadná náprava je už prispôsobená potencionálnemu zaťaženiu. Zaujímavosťou je, že klasické osobné verzie v jej prípade ponúkajú o niečo viac kultivovanejšie odladenie pruženia ako čisto pracovné N1 alternatívy.

Silnou stránkou modelu Rifter Long je koncepčná všestrannosť

Odladením podvozka spojeným s kultivovanosťou jazdy znesie testovaný exemplár pokojne porovnávanie s rozmerovo podobnými SUV-čkami. Racionálna voľba 16-palcových kolies v kombinácii s pneumatikami s vyšším bočným profilom sa spolu s vyššie spomenutými atribútmi podpísala pod príjemne komfortný podtón. Ten kompletizuje suverénna schopnosť podvozka odfiltrovať bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. V porovnaní s klasickými dodávkami musím v tomto kontexte vyzdvihnúť až nečakane suverénne správanie nezaťaženej zadnej časti pri prejazde cez sériu priečnych nerovností.

V princípe kompromisné odladenie samotných tlmičov sa na druhej strane stáva výhodou pri svižnejšej jazde, napríklad na zakrútených okresných komunikáciách. Aj keď od modelu Rifter Long prirodzene nikto neočakáva prakticky žiadne športové ambície, tak testovaný exemplár nemá žiadny problém ani s prejazdmi cez dlhé tiahle zákruty v rýchlejšom tempe. Na technickejších cestných úsekoch tu už treba počítať so síce svojskými, no nie vyslovene nepríjemnými náklonmi karosérie.

Plne digitálny prístrojový panel ponúka futuristickejšie ladenú simuláciu klasických budíkov

Napriek nemalým vonkajším rozmerom dokázala predĺžená karosárska verzia modelu Rifter potešiť až nečakanou obratnosťou. V tejto súvislosti dávam palec hore príjemnému polomeru potrebného na otočenie vozidla. Tesné manévrovanie prirodzene uľahčuje usporiadanie i-cockpit s menším volantom a prirodzene strmším chodom riadenia. Do mozaiky rodinnej alternatívy ku klasickým SUV zapadá testovaný exemplár taktiež v disciplíne nečakane precízneho odhlučnenia priestoru pre posádku. Vzhľadom na segmentovú príslušnosť a proporcie vozidla som bol s ponúkanou akustickou pohodou na palube reálne spokojný dokonca aj pri diaľničnom tempe.

V úvode spomenutý „znovuzrodený“ turbodiesel zastrešuje najnovšia evolúcia pohonnej jednotky 1,5 BlueHDi. V prípade testovaného exempláru v jeho silnejšej 130-koňovej verzii. Najväčšou prednosťou kultivovanej pohonnej jednotky je nielen príjemne nízky apetít. Vzhľadom na celkové proporcie verzie Rifter Long považujem za prekvapenie taktiež jazdnú dynamiku. To platí nielen pri prázdnom, ale v princípe i zaťaženom vozidle.

Turbodiesel pod prednou kapotou si veľmi dobre rozumie s klasickou 6-st. manuálnou prevodovkou

Pod príjemne energický podtón sa vo výraznej miere pričinila kombinácia s klasickým 6-st. manuálom. Prevodovka sa krátkymi prvými prevodovými stupňami. To je v kombinácii so šikovnou prácou vodiča s pozične dobre umiestnenou pákou manuálu zárukou adekvátne svižných rozjazdov. Samotná kulisa disponuje o niečo dlhšími, no presne vymedzenými dráhami. Adekvátna sila pohonnej jednotky postačujúca pre bežnú jazdu je k dispozícii už v okolí 2-tisíc otáčok. V prípade potreby bezpečného predbiehacieho manévru sa je možno oprieť o príkladne lineárny prejav pohonnej jednotky s výkonovou špičkou vrcholiacou pod hranicou 4-tisíc otáčok.

Všestrannú orientáciu kompletizuje veľkorysejšia svetlosť podvozka. Daný parameter okrem nástrah, v podobe mestských obrubníkov, s rezervou postačuje taktiež na príležitostné používanie napríklad na poľných, resp. lesných cestách.

Výhodou znovuzrodenej vznetovej pohonnej jednotky je nízky apetít

Dotyk súčasnej automobilovej moderny pripomínajú moderné asistenčné systémy. Povinných legislatívnych pomocníkov na čele s monitorovaním maximálnej povolenej rýchlosti, s nie vyslovene nepríjemným akustickým doprovodom, si je možné deaktivovať prostredníctvom rýchlych skratiek v menu infotainmentu. Verziu s manuálnou prevodovkou Francúzi zároveň kombinujú výhradne s klasickým tempomatom, teda bez adaptívnej funkcie.

Testovaný Peugeot Rifter Long s naftovým srdcom potvrdil svoju celkovú zmysluplnosť a racionalitu taktiež v disciplíne spotreby paliva. Výsledný kombinovaný priemer sa na konci testu v letnom období ustálil na hodnote 5,9 l/100 km. To je dokonca o symbolicky deciliter lepšia spotreba, ako sľubuje samotná automobilka. Výsledný apetít bude ale vo finále závisieť od preferovanej práce s manuálnou prevodovkou, resp. využívaného spektra otáčok. Najúspornejší je turbodiesel prirodzene pri mimomestských presunoch. Palubný počítač na okreskách vyobrazil hodnotu 4,7 l/100 km. Za príjemné prekvapenie považujem taktiež mestský apetít na úrovni 5,8 litra. Pri ustálenom diaľničnom tempe atakovala spotreba 6,7 l na každých 100 km.

Vynovený Peugeot Rifter vo verzii Long

A celkový dojem?

Vynovený Peugeot Rifter sa po modernizácii ešte viac približuje ku klasickým „civilným“ automobilom. Pozmenený dizajn dopĺňa upravený interiér s najnovšou evolúciou digitálnych hračiek. Hlavnou doménou kabíny napriek tomu ostáva špičkový vnútorný priestor, ktorý ešte viac vyšperkovala predĺžená karoséria typu Long. Všestranne orientovanej testovanej konfigurácii veľmi svedčí kombinácia „znovuzrodeného“ turbodiesla a manuálnej prevodovky.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Peugeot Rifter Long 1,5 BlueHDi 130 Allure
Dĺžka: 4 755 mm
Šírka: 1 921 mm
Výška: 1 837 mm
Rázvor: 2 975 mm
Objem kufra: 1 050 litrov
Motor: vznetový (nafta)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Systémový výkon kW/koní: 96/130
Krútiaci moment Nm: 300
Pohotovostná hmotnosť: 1627-1778 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 184
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,0 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,9 l/100 km
Pneumatiky: Bridgestone Turanza

Verzia/cena

Peugeot Rifter Long 1,5 BlueHDi 130 Allure (testovaný model) od 28 990 €
Peugeot Rifter Standard 1,2 PureTech 110 Allure od 25 490 €

Exit mobile version